Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 7480
Resolució del director general d’Educació i Cultura de dia 28 d’abril de 2015 per la qual es modifica la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears
Versió PDF
En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 68 de 17 de maig de 2014 es va publicar la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears.
Mitjançant una correcció d’errors advertida en la Resolució esmentada, en el BOIB núm. 70 de 22 de maig de 2014, es va publicar l’annex que s’havia omès en la publicació anterior.
El dia 3 de juliol de 2014 la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i els sindicats STEI Intersindical de les Illes Balears i ANPE Illes Balears signaren l’Acord de pacte d’estabilitat del personal docent.
D’acord amb aquest pacte, la Conselleria es compromet a garantir, a partir de l’1 de setembre de 2014 fins al 31 d’agost de 2018, un nomenament com a interí per tot el curs escolar, per ocupar places vacants o substitucions, a un total de 1.350 docents.
Amb aquesta finalitat, en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals del curs 2014-2015 va oferir totes aquelles places qualificades d’estabilitat, d’acord amb els criteris que preveia el pacte: distribució de les places entre tots els cossos docents, a totes les illes i de forma proporcional entre vacants i places de difícil provisió.
El pacte també determina que els professors interins que optaren voluntàriament per ocupar places d’estabilitat i als quals se’ls va adjudicar una al curs 2014-2015 estan obligats a romandre en la mateixa destinació durant el curs 2015-2016, excepte que la plaça quedi suprimida o siguin desplaçats per un funcionari amb superiors drets administratius.
Pel que fa als funcionaris interins que havent obtingut una plaça d’estabilitat siguin desplaçats, el Pacte preveu que l’Administració es compromet a col•locar-los en una altra plaça i aquests estaran obligats a acceptar qualsevol plaça que els ofereixi l’Administració, incloses les substitucions, preferentment a la mateixa funció, cos i a l’illa on obtingueren el pacte i en funció de la seva puntuació a les llistes, i si això no fos possible d’acord amb la seva titulació a les funcions en les quals figurin admesos en les borses.
Les bases generals s’aprovaren amb anterioritat a la signatura de l’Acord de pacte d’estabilitat de personal docent, de manera que no varen poder preveure les regles necessàries pel al compliment del pacte.
Atès que les bases són aplicables a partir del curs 2014-2015 i que les previsions del pacte d’estabilitat incideixen en les convocatòries i els procediments d’adjudicacions de destinacions provisionals posteriors, resulta necessari modificar la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals.
D’altra banda la Resolució del director general d’Educació i Cultura de 4 de març de 2015 per la qual es modifica el punt 4 de l’annex 2 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 3 de juliol de 2014 per la qual es convoca, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d’ensenyament no universitari estableix un doble procediment d’adjudicació de places que implica una modificació de les bases; un procediment ordinari d’adjudicació de places i un procediment extraordinari d’adjudicació de places.
Mitjançant la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 15 de desembre de 2014 es delega en el director general d’Educació i Cultura la competència per establir les bases dels procediments ordinaris per proveir llocs de feina.
Per tot això, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial d’Educació, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Modificar la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, en els termes següents:
a) El punt segon de la Resolució queda modificat de la manera següent:
Establir que la participació en els processos que es derivin d’aquesta Resolució s’han de dur a terme telemàticament i que, en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals, de participació obligatòria, i en el procediment ordinari d’adjudicació de substitucions les places, de participació voluntària, s’han d’assignar de forma automàtica.
b) Afegir un nou punt, el 4, a la base novena prevista en l’annex de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014, amb la redacció següent:
4. Les places s’han d’adjudicar amb respecte estricte a l’ordre que tenen a la borsa els aspirants admesos, amb les especificitats que preveu la base onzena.
c) Modificar el punt 3 de la base desena de l’annex de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014, que queda redactat de la manera següent:
3. En generar-se la necessitat urgent de cobrir una plaça, aquesta s’ha d’oferir, en la forma establerta en la resolució que aprovi les instruccions d’aquest procés, als aspirants disponibles de la borsa corresponent, d’acord amb l’ordre en què hi figuren, amb les especificitats que preveu la base onzena.
d) Afegir una nova base, la desena bis, a l’annex de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014, amb la redacció següent:
Desena bis
Normes generals per a l’adjudicació de places als aspirants a funcionaris interins de pacte.
1. Els aspirants a funcionaris interins de pacte són els que, en virtut del que disposa l’Acord de pacte d’estabilitat del personal docent de 3 de juliol de 2014, se’ls va adjudicar una plaça d’estabilitat per al curs 2014-2015 i als quals s’ha de garantir un nomenament anual com a funcionaris interins docents per cobrir vacants o substitucions entre l’1 de setembre de 2014 i el 31 d’agost de 2016, llevat que hagin renunciat o renunciïn a la seva condició per motius sobrevinguts i excepcionals, que seran apreciats per la Direcció General d’Educació i Cultura. De la decisió s’informarà a la Mesa Sectorial d’Educació.
La renúncia al pacte implica que l’aspirant serà ordenat d’acord amb els seus mèrits com la resta d’aspirants.
2. Igualment a les adjudicacions del curs 2016-2017 es procedirà a una nova adjudicació d’un nombre de places d’estabilitat igual a les del curs 2014-2015. Els aspirants interins que optin voluntàriament i se’ls adjudiqui una plaça d’estabilitat per al curs 2016-2017 adquiriran la condició d’interins de pacte i se’ls ha de garantir un nomenament anual com a funcionaris interins docents per cobrir vacants o substitucions entre l’1 de setembre de 2016 i el 31 d’agost de 2018.
3. Els aspirants a què es refereix el punt anterior adquiriran la condició de funcionaris interins de pacte una vegada hagin estat nomenats i hagin pres possessió de la plaça.
4. Per garantir l’estabilitat, els aspirants a interins de pacte estan obligats a seleccionar totes les places disponibles a què puguin optar, d’acord amb l’ordre que s’estableixi en la resolució que aprovi la convocatòria pública per formar la borsa d’aspirants a funcionaris interins docents.
5. L’adjudicació d’una plaça està condicionada al fet que la plaça no se suprimeixi o al fet que l’aspirant no sigui desplaçat d’aquesta per un funcionari amb més drets administratius.
6. Els aspirants a funcionaris interins de pacte que no obtinguin cap plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals (interins de pacte desplaçats) restaran a la borsa en situació de disponibles per cobrir substitucions i vacants sobrevingudes, en l’ordre que els correspongui i estaran obligats a acceptar qualsevol plaça que els ofereixi l’Administració, sempre que siguin places de les especialitats o funcions i illes en què figurin com a admesos a la borsa, preferentment a la mateixa funció, cos i illa on obtingueren el pacte.
e) La base onzena queda modificada de la manera següent:
Onzena
Criteris de preferència en les adjudicacions
1. Els aspirants a interins de pacte tenen preferència sobre la resta d’aspirants en l’oferiment i en l’elecció de places a l’efecte d’adjudicacions, amb l’excepció dels aspirants interins de pacte desplaçats, als quals se’ls adjudicaran les places en l’ordre que els correspongui en funció de la seva puntuació a les borses.
2. Els aspirants més grans de 55 anys amb almenys deu anys de servei com a docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears que no hagin obtingut una plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals tenen preferència sobre la resta d’aspirants en l’oferta i l’adjudicació de places en el procés d’adjudicació de substitucions. En el cas que hi hagi diversos aspirants en la mateixa situació, l’ordre de preferència entre aquests serà determinat per l’ordre en què figurin a la borsa.
3. En l’adjudicació de les especialitats lingüístiques estrangeres del cos de professors de les escoles oficials d’idiomes i del cos de professors d’ensenyament secundari s’estableix l’ordre de preferència següent:
a) Primer, els aspirants a funcionaris interins docents admesos a les borses que acompleixin els requisits de titulació establerts en la convocatòria corresponent i, entre ells, per l’ordre que ocupen a la borsa.
b) Segon, els aspirants que sense acomplir el requisit anterior siguin admesos en les especialitats esmentades de manera excepcional, en els termes que estableixi la convocatòria corresponent. Per aquests aspirants l’ordre de preferència en l’adjudicació de places estarà en funció del nivell més alt de titulació d’idiomes que acreditin i, entre ells, per l’ordre que ocupen a la borsa.
f) S’afegeix un nou punt, el 6, a la base tretzena, amb la redacció següent:
6. Si un funcionari interí amb nomenament fins a 31 d’agost de 2015 es troba en aquesta data gaudint d’un permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, i se li adjudica una plaça vacant amb efectes des de l’1 de setembre de 2015, podrà acceptar el nomenament a la plaça adjudicada i ajornar la presa de possessió fins a la finalització del permís. Aquest temps se li computarà a efectes de serveis prestats i d’experiència docent.
Els aspirants a funcionaris interins docents als quals se’ls adjudiqui una plaça i es trobin en el període en què seria procedent concedir a un funcionari els permisos de maternitat, de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu podran acceptar el nomenament a la plaça adjudicada i ajornar la presa de possessió fins a la finalització del període corresponent. Aquest temps se’ls computarà a efectes de serveis prestats i d’experiència docent.
El que disposa el paràgraf anterior també s’ha d’aplicar als aspirants a funcionaris interins docents als quals se’ls adjudiqui una plaça i es trobin gaudint de la prestació per risc durant l’embaràs o lactància natural.
Per poder optar a l’ajornament de la presa de possessió, el funcionari interí o l’aspirant ha de sol•licitar-ho per escrit, juntament amb la documentació acreditativa de trobar-se en algun dels supòsits habilitants en el termini de tres dies hàbils des de l’endemà en què s’adjudiqui la plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals o substitucions.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general d’Educació i Cultura en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 28 d’abril de 2015
El director general d’Educació i Cultura
Antoni Vera Alemany