Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Núm. 7254
Bases del concurs-oposició per a la creació d’una borsa de treball d’educador/a de carrer de l'Ajuntament de Santanyí
Versió PDF
Bases del concurs-oposició per a la creació d’una borsa de treball d’educador/a de carrer de l'Ajuntament de Santanyí
Per acord de la Junta de Govern de dia 17 d’abril de 2015, s’han aprovat les bases per les quals s’ha de regir el concurs oposició per a la creació d’una borsa de treball d’educador/a de carrer, amb caràcter laboral temporal, les quals es transcriuen a continuació.
BASES PER LES QUALS S’HA DE REGIR EL CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL D’EDUCADOR/A DE CARRER AMB CARÀCTER DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL
L’art. 23.2 de la Constitució disposa que tots els ciutadans tenen dret d’accedir en condicions d’igualtat a les funcions i als càrrecs públics, amb els requisits que les lleis assenyalin.
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte de la present convocatòria és la creació d’una borsa, pel procediment de CONCURS-OPOSICIÓ, del lloc de treball d’educador/a de carrer en règim de personal laboral, de caràcter temporal.
El motiu de la provisió d’aquesta borsa de treball és per a la cobertura de les necessitats urgents que puguin subvenir dins l’equip interdisciplinari dels Serveis Socials per cobrir les demandes dels diferents sectors relacionats amb la població menor i jove del municipi.
Es regiran de conformitat amb els termes establerts a la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1984, de 2 d’agost, el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, l’Estatut dels Treballadors i resta de normativa laboral aplicable vigent. La present convocatòria es publicarà al tauler d’anuncis, a la pàgina web d’aquest Ajuntament i al BOIB.
SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS
Per prendre part a la convocatòria es requereix els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l’article 57 de la Llei 7/2007.
b) Tenir 16 anys complits i no excedir, si escau, de l’edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del termini d’admissió de sol·licituds.
c) Estar en possessió de la titulació universitària de: Educació Social o Treball Social.
d) Posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques, de conformitat amb l’article 56. 1 d) de la Llei 7/2007.
f) Estar en possessió del carnet de conduir classe B i vehicle propi.
Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declara-la en el termini de deu dies naturals següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l’acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
TERCERA. FUNCIONS I HORARI DE TREBALL
Les funcions d’educador/a de carrer es desenvoluparan a jornada partida, de dilluns a diumenge, amb els descansos que estableix la llei.
Les funcions seran entre altres:
Detecció i prevenció de situacions de risc dels infants, adolescents i de les seves famílies, des de la intervenció en el medi obert
Treball comunitari amb joves per promoure la dinamització d’aquest col·lectiu
Realització projectes individuals d’intervenció en infants i joves
Coordinació amb els equips de suport escolar i professionals que treballen dins aquest àmbit.
Treball directe amb els centres educatius de primària i secundària
Relació directa amb equip orientació dels IES
Adolescents (problemes de conducta, dificultats vàries....)
Treball amb famílies desestructurades o amb dificultats (maltractaments, mancances econòmiques,...)
Facilitar ajuda a l’hora que les famílies amb les quals treballi tenguin facilitats a l’hora de demanar subvencions, beques...
Coordinació amb professional responsable de mesures judicials a menors i seguiment dels casos
Planificació, disseny, elaboració i justificació de projectes
Intervenció en domicilis
Realització d’informes per petició judicial
Acompanyament a menors en temes de matriculació en centres educatius, escolarització, famílies a centres sanitaris,...
Seguiment en els casos derivats a menors en coordinació dels professionals que duen el cas.
Recerca de feina per als joves
Participació en els diferents programes que ja es duen a terme:
- Seguiment del programa PISE-ALTER (Programa d’intervenció socioeducativa en empreses)
- Participació en els Plans Municipals de Drogues
QUARTA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les sol·licituds per participar seran presentades en el Registre General d’aquest Ajuntament, en el termini de (10) deu dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.
Les sol·licituds es podran presentar també en la forma que indica l’article 38.4 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Per ésser admesos i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball es requerirà que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona.
Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
Els aspirants hauran d’acompanyar a la seva instància:
CINQUENA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS
Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini de deu dies hàbils aprovant la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos. Tot allò es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, atorgant-se, d’acord amb l’article 76.1 de la dita Llei 30/1992, un termini de tres (3) dies hàbils, per poder esmenar-se el defecte que hagi motivat l’exclusió. Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la Batlia a la qual s’aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament. Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
Els membres del Tribunal qualificador, així com el lloc, dia i hora de constitució del Tribunal es publicarà al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
El Tribunal podrà designar els assessors que estimi convenients, que hauran de fer-se públics amb anterioritat a la fase d’oposició i que podran actuar amb veu, però sense vot. El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència del president i de la meitat, al menys, dels seus membres, titulars o suplents indistintament.
Els membres del tribunal són personalment responsables del compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis. Els dubtes o les reclamacions que es puguin donar amb la interpretació de l’aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s’ha de fer en els casos no prevists dins les bases, seran resoltes pel Tribunal, per majoria. L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal es substanciarà d’acord amb el que disposen els arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 novembre.
Els membres del Tribunal de plantilla de l'Ajuntament de Santanyí percebran dieta en el cas de que la seva dedicació excedeixi de la jornada habitual de feina. Als efectes previstos en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria segona.
SETENA. FASE D’OPOSICIÓ
La fase d’oposició serà prèvia a la fase de concurs i tendrà caràcter obligatori i eliminatori per a tots els aspirants.
Els aspirants seran convocats per a l’exercici en crida única i seran exclosos de la prova selectiva els qui no compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Aquesta fase constarà d’un exercici obligatori i eliminatori que es qualificarà de 0 a 30 punts i seran eliminats els aspirants que no obtinguin un mínim de 15 punts.
La puntuació de cada aspirant serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per cadascun dels membres assistents del tribunal. Si entre les puntuacions atorgades hi hagués una diferència de tres o més punts, se n’exclouran automàticament totes les màximes i les mínimes i es traurà la mitjana de les qualificacions restants.
La prova selectiva consistirà en la realització d’un exercici pràctic sobre qüestions i coneixements relacionats amb les característiques i funcions del lloc a cobrir, descrites en la base tercera d’aquesta convocatòria, en el temps màxim de dues hores.
Tots els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci amb els resultats provisionals al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el Tribunal.
VUITENA. CONCURS
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 10 punts.
Els mèrits al·legats es valoraran d’acord amb el barem de la base novena i que s’estructura en quatre blocs: experiència professional, coneixements de català, cursos de formació i perfeccionament i postgraus universitaris.
NOVENA. FORMA D’ACREDITAR ELS MÈRITS
Els mèrits presentats pels aspirants s’acreditaran de la següent forma, mitjançant la presentació de l’original i fotocòpia, o de la còpia compulsada de la documentació següent:
1.- Per serveis prestats a l'Administració Pública relacionats amb la plaça o lloc convocat, en un lloc igual o similar, o superior: 0,25 punts per any treballat, amb un màxim de 2 punts. Les fraccions d’any no es computaran. Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat i la forma de provisió
2.- Coneixements orals i escrits de llengua catalana. Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
Nivell B1 (abans A): 0’50 punts
Nivell B2 (abans B): 1 punt
Nivell C1 (abans C): 2 punts
Nivell C2 (abans D): 2 ,25punts
Nivell LA (abans E): 0,25 punts
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.
Els coneixements de llengua catalana únicament es puntuen dins aquest apartat.
3.- Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o lloc convocat, impartits per institucions públiques: fins a una puntuació màxima de 3 punts (per ser valorat aquest mèrit s’hauran d’aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos. Si no s’especifica el nombre d’hores no es podrà valorar). La valoració es realitzarà d’acord amb la següent escala:
a. Cursos de 0 a 20 hores: 0'2 punts per curs
b. Cursos de 21 a 40 hores: 0'3 punts per curs
c. Cursos de 41 a 60 hores: 0'4 punts per curs
d. Cursos de més de 60 hores: 0'5 punts per curs
No es valoraran en aquest apartat titulacions superiors a les exigides com a mínim a les bases, ni cursos d’idiomes, ni d’informàtica.
4.- Postgraus universitaris relacionats amb les titulacions exigides, realitzats dins els darrers cinc anys: fins a una puntuació màxima de 2,5 punts:
DESENA. ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA I CONSTITUCIÓ DE LA BORSA
L’ordre de classificació definitiva dels aspirants serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en la fase d’oposició i en la fase de concurs.
En cas d’empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda a la fase d’oposició. Si l’empat continua, es tendrà en compte la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “per cursos de formació i perfeccionament”. En el cas de persistir la igualtat, es resoldrà per sorteig
Finalitzada la fase de concurs, el tribunal qualificador publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web la llista provisional de la valoració dels mèrits dels aspirants amb les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.
Els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci, per presentar al·legacions i sol·licitar la revisió dels mèrits. Dins aquest termini els aspirants que ho considerin poden sol·licitar acudir al departament de Recursos Humans a revisar la valoració dels mèrits i, si ho consideren pertinent, presentar al·legacions.
Una vegada revisades les puntuacions i resoltes les reclamacions, en el seu cas, el tribunal farà pública la llista definitiva del concurs-oposició i elevarà la proposta definitiva de la borsa, per ordre de puntuació, a la batlia de l'Ajuntament amb l’objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, si escau, a les contractacions temporals que siguin convenients.
La resolució per la qual es constitueixi aquesta borsa s’ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web de l’Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
ONZENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a una contractació hauran de presentar, en el termini màxim de dos dies hàbils comptats a partir del dia en què manifestin la conformitat, els documents següents, referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds:
a) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
b) Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni està inhabilitat/da per a l’exercici de funcions públiques.
No podran ser contractats els qui no presentin la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major, o si se’n dedueix que manquen d’algun dels requisits.
DOTZENA. GESTIÓ DE LA BORSA
Les persones que formen part d’aquesta borsa a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí / laboral temporal a l’Ajuntament de Santanyí corresponent al mateix lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria, estiguin fent substitucions diverses (per IT, llicències per maternitat...), o cobrint acumulacions o excés de tasques, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a), b), c) i d) més avall indicats, no hagin acceptat el lloc ofert. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent al mateix lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria, excepte en el cas d’oferiment de vacant a la plantilla que s’hagi de cobrir amb caràcter d’interinitat fins que es cobreixi de forma definitiva, pel procediment reglamentari.
Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa. A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònic), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats. Dins el termini màxim d’un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, quedarà exclòs de la borsa de feina i s’avisarà el següent de la llista.
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les exclourà de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per a qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis en un lloc de treball de l’Ajuntament de Santanyí, com a personal funcionari interí en una altra escala, subescala, classe o categoria, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans l’acabament de les situacions previstes anteriorment, excepte la de l’apartat b), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent, i estaran en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. També es mantindrà en el mateix ordre de prelació la persona que, si és citada per fer efectiva una contractació, ja estigui contractada per l’Ajuntament i es mantingui en el lloc de treball que desenvolupa. La posterior renúncia d’una persona laboral temporal al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de signar el contracte de treball del lloc prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball.
Vigència d’aquesta borsa
Aquesta borsa tendrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.
Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
TRETZENA. INCIDÈNCIES
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions del tribunal qualificador, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
De la mateixa manera, la jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.
Santanyí, 17 d’abril de 2015
El batle
Llorenç S. Galmés Verger
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD
Nom i llinatges:
DNI:
Adreça:
Població i CP:
Telèfon:
Correu electrònic:
EXPÒS:
DECLAR reunir tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona de la convocatòria per a la creació d’una borsa de treball, de personal laboral de caràcter temporal, d’educador/a de carrer, pel sistema de concurs-oposició a l'Ajuntament de Santanyí
I que present tota la documentació relacionada en la base quarta
SOL·LICIT:
Prendre part en el procés de selecció
Per això, deman que realitzats prèviament els tràmits reglamentaris, sem concedesqui el sol·licit en aquest escrit i assenyal com a domicili a efectes de notificacions.
Santanyí _____ de ___________________ de 2015
(Signatura),
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ