Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 7251
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Estimació de recurs i modificació de les bases de la convocatòria per a la creació d’un borsí de Tècnic/a Superior de Medi Ambient
Versió PDF
En dates 16 i 21 d’abril de 2015, la Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, ha adoptat la següent Resolució per Decrets núm. 6483, 6481, 6737, 6736 contra la convocatòria i les bases del borsí de tècnic/a superior de medi ambient:
Estimar parcialment els recursos interposats per la Sra. ESTRELLA RODRÍGUEZ GÓMEZ, el Sr. ANTONI BUJOSA SOCIAS, el Sr. ROLAND BAHÓN MENÉNDEZ, el Sr. RAFAEL VALLESPIR MUNAR i la Sra. ANTÒNIA AMENGUAL VICH mitjançant els quals sol·liciten l’anul·lació de les proves de selecció per a la creació d’un borsí extraordinari de TAE Superior de Medi Ambient publicat al BOIB núm. 158, de 18 de novembre de 2014.
Conseqüència dels recursos interposats, en Mesa General de Negociació de dia 12 de març de 2015, s’ha aprovat un nou model de bases en el que s’inclou una nova fase de concurs i un temari específic i un temari general, en relació al qual es portarà a terme la fase d’oposició i que fan referència a les funcions pròpies i generals d’un Tècnic/a de Medi Ambient.
Publicar novament les bases específiques que regiran aquest procés selectiu amb la rectificació a la que s’ha fet referència. Aquesta publicació obrirà un nou termini de 8 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, per tal de procedir a la presentació d’instàncies per a accedir al procés selectiu.
Aquells aspirants que haguessin presentat instància d’admissió a la convocatòria publicada al BOIB núm. 158, de 18 de novembre de 2014, no han de presentar novament instancia, donant-se ja per presentats i admesos.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu d’acord amb els articles 109 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; 52 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, de bases del règim local, i 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.
BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA CREACIÓ D’UN BORSÍ DE TAE SUPERIOR DE MEDI AMBIENT
ESCALA: Administració especial, subescala tècnica, classe superior.
GRUP: A, subgrup A1
REQUISITS DELS ASPIRANTS:
Estar en possessió d’alguna de les següents llicenciatures: Biologia, Bioquímica, Ciències Ambientals, Ciències del Mar, Ciències Geològiques, Física, Geografia.
PROCEDIMENT: Concurs-oposició per crear un borsí de TAE S. de Medi ambient.
QUALIFICACIONS: Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.
CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Primera.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
DRETS D’EXAMEN: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies.
Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 172, de 16 de desembre de 2014.
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Concurs oposició pel torn lliure.
PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ
Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a contestar un qüestionari de 40 preguntes, amb respostes alternatives, referents al contingut del temari que consta en l’annex d’aquestes bases. El temps màxim per realitzar aquest exercici serà determinat pel tribunal. La puntuació màxima serà de 20 punts, quedant eliminats els aspirants que no arribin a un mínim de 10 punts.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/3)} x 20
Q = -------------------
P
Q: resultat de la prova
A: número de respostes encertades
E: número de respostes errònies
P: número de preguntes de l’exercici
Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic elegit a l’atzar d’entre els proposats pel tribunal relacionat amb el temari específic que consta en l’annex d’aquestes bases. Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exigits. Durant la realització d’aquesta prova els aspirants podran fer ús dels textos legals dels quals vinguin proveïts.
El temps màxim per realitzar aquest exercici serà de tres hores. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar-lo.
FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
Experiència professional
La puntuació màxima és de 7 punts
Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
|
L’hora d’impartició es valora amb |
0,007 punts |
|
L’hora d’aprofitament es valora amb |
0,005 punts |
|
L’hora d’assistència es valora amb |
0,002 punts |
La puntuació màxima és de 5 punts
Titulacions acadèmiques oficials
Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.
Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic, superior o d’un nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.
Per cada títol propi de grau: 3,5 punts.
Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3 punts.
Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.
Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.
Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.
Per cada títol de doctor/a: 3 punts.
Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.
No es tendrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí que es pot valorar la llicenciatura o l’equivalent.
La puntuació màxima és de 6 punts
Coneixement de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
La puntuació màxima és de 2 punts
Total puntuació fase de concurs: 20 punts.
ANNEX TEMARI
Part Específica
1. Estudis i informes d’impacte ambiental. Objectiu. Acceptabilitat de l’impacte i desenvolupament sostenible. Metodologia d’identificació i anàlisi d’impactes: estudis preliminars, documentació, el projecte i l’entorn afectat. Prevenció de l’impacte: mesures protectores, correctores i compensatòries.
2. Avaluació de l’impacte ambiental de projectes. Conceptes teòrics. Metodologies de caracterització i avaluació d’impactes. Marc legal comunitari, estatal i autonòmic. Especial referència a la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’Avaluació Ambiental. Procediment administratiu.
3. Impactes ambientals associats a les infraestructures i instal·lacions més usuals a les Illes Balears: carreteres, esteses elèctriques, ports esportius, centres de gestió de residus, etc.
4. Avaluació ambiental estratègica de plans i programes. Conceptes teòrics i metodologia. Marc legal comunitari, estatal i autonòmic. Especial referència a la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’Avaluació Ambiental. Procediment administratiu.
5. Normativa urbanística. Documentació ambiental requerida per la normativa urbanística. Real Decret Legislatiu 2/2008 de 20 de juny. Text Refús de la Llei del Sol Estatal i la Llei 2/2014 de 25 de març d’ordenació i ús dels sòl a les Illes Balears.
6. El renou. Magnituds característiques. Normativa aplicable a les Illes Balears i al municipi de Palma. Especial esment a l’ordenança municipal de neteja, deixalles i residus sòlids urbans de Palma.
7. Fonts de contaminació acústica, actuacions correctores i de protecció davant del renou urbà. Equips de mesura.
8. Dinàmica dels sistemes costaners: sistemes dunars i coster rocós. Conservació i regeneració de platges. Especial referència al litoral de les Illes Balears i, en concret, al del municipi de Palma.
9. Gestió integrada de la costa; ecologia, hidrodinamisme, geologia, legislació, usos i impactes.
10. Coordinació de platges. Normativa de seguretat a les platges de les Illes Balears. Normativa aplicable als serveis de temporada. Especial referència a les platges i zones de bany del municipi. Problemàtiques i incidències associades.
11. Abocaments d’aigües (al mar i al domini públic hidràulic). Problemàtica dels abocaments. Qualitat d’aigües de bany. Normativa d’aplicació.
12. Gestió del litoral urbà i l’aigua de mar. Serveis, neteja i recollida de residus a les platges. Accions de protecció d’espais a les platges. Actuacions de sensibilització i educació ambiental per a la protecció de la platja. Bandera blava. Planificació estratègica
13. Gestió de la vegetació i flora de les Illes Balears. Característiques ecològiques i principals comunitats. La conservació dels endemismes balears. Referències a la conservació in situ i ex situ. Espècies al·lòctones de la flora. Espècies invasores. Principis generals i sistemes de control.
14. Els espais naturals d’àmbit europeu: la xarxa NATURA 2000, especial referència a les Illes Balears. Directiva d’hàbitats i aus.
15. Els espais naturals protegits. Normativa estatal de protecció d’espais naturals. Llei 42/2007, de 13 de desembre, del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.
16. Els espais naturals protegits a les Illes Balears. La protecció autonòmica d’espais naturals: la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental i la Llei 1/1991, de 30 de gener, d’espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d’especial protecció de les Illes Balears.
17.Gestió i tractament de residus. Tipologia de residus. Marc normatiu i reglamentari per a la seva gestió i tractament. Especial esment a la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sols contaminats. Distribució de competències.
18. Model de gestió de residus a Mallorca.
19. Contaminació atmosfèrica: tipus de contaminants, legislació, mesura i control de la contaminació i de les emissions, dispersió i mesures de control. Xarxes de vigilància. Prevenció i reducció.
20. Normativa sobre emissió i immissió a l’atmosfera. Sistemes de mostreig, anàlisi i monitorització.
21. Sistemes de gestió de serveis aplicables a la gestió mediambiental. Especial esment a les Cartes de compromisos i altres sistemes aplicables a les entitats locals.
22. Energies alternatives: concepte i tipologia. Mesures d’estalvi energètic. El Pacte de Batles per la lluita contra el canvi climàtic. Plans d’Acció per l’Energia Sostenible.
Part general
23. L’acte administratiu: concepte i classes. Element de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.
24. Els recursos administratius: concepte i classes. El recurs d’alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. La teoria de la invalidesa de l’acte administratiu. Actes nuls i anul·lables. La convalidació de l’acte administratiu. La revisió d’ofici.
25. La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes. La formalització dels contractes.
26. L’Administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències. Les formes d’activitat de les entitats locals.
27. Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d’elaboració i aprovació.
28. El servei públic en l’esfera local. Les formes de gestió dels serveis públics. Consideració especial de la concessió.
29. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació.
30. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscs. Consulta als treballadors i treballadores. Comitè de Seguretat i salut.
31. La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic i els seus àmbits: subjectiu, objectiu i formal d’aplicació. Vies de protecció de la confidencialitat.
32. La Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Àmbit d’aplicació i principis generals. Drets dels ciutadans. La seu electrònica. Registres, comunicacions i notificacions electròniques.
Palma, 21 d’abril de 2015
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)
Juan García Lliteras