Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 7169
Revocació parcial de la resolució de 19 de novembre de 2014 d'atorgament de les ajudes econòmiques individuals per a persones majors de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2014 (exp. 304M/2014)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 En data 23 d'abril de 2015, la presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials ha dictat la resolució següent

 

 “Resolució de revocació parcial de la resolució de 19 de novembre de 2014 d'atorgament de les ajudes econòmiques individuals per a persones majors de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2014, de la Sra. Francisca Grimalt Barceló amb DNI 41363634C (exp. 304M/2014)

 Antecedents

1. El 22 de maig de 2014 es va publicar al BOIB núm. 70 la resolució de la presidenta del Institut Mallorquí d'Afers Socials per la qual aprovava la convocatòria d’ajudes econòmiques individuals a persones majors per a l'any 2014.

2. El 21 de juliol de 2014 s’enregistrà la sol·licitud d’ajuda econòmica individual de la Sra. Francisca Grimalt Barceló amb DNI 41363634C (exp. 304M/2014) pel concepte “rentadora” i per un import de 399,00 euros (factura núm. A140009368 de Centres Comercials Carrefour S.A. emesa el 21/07/2014).

3. El 19 de novembre de 2014, la presidenta de l’IMAS va resoldre la concessió i denegació de les ajudes en el marc de la convocatòria per a persones majors per a l’any 2014 i es varen atorgar i denegar les ajudes sol·licitades pel motius que es recullen a cada expedient.

A aquesta resolució, publicada al BOIB núm 163 de 29 de novembre de 2014, a la Sra. Francisca Grimalt Barceló amb DNI 41363634C, se li denegava l'ajuda sol·licitada “per no esmenar la documentació requerida i no esmenar la informació tributària i estar en condició d’obligatorietat”.

 3. El 17 de febrer de 2015, la Sra. Francisca Grimalt Barceló presentà un recurs d’alçada on indicava que: “va sol·licitar una ajuda econòmica per a Gent Gran 2014. Que en data 28/10/2014 va sol·licitar una ampliació de termini per tal d’esmenar documentació que li mancava i que el 4-11-2014 va aportar la documentació que li mancava: declaració renda 2012. Aporta documents que ho acrediten” i per tot això, sol·licita que: “ es segueixi amb la tramitació de la seva sol·licitud d’ajuda”.

4. La Secció de Prestacions del IMAS va presentar el 18 de març de 2015 al serveis jurídic-administratiu un informe proposta d'estimació de recurs de d'interessada, atès que la Sra. Francisca Grimalt Barceló va presentar la documentació requerida dins el termini establert pel requeriment signat per la tècnica el 13 d’octubre i notificat tres dies després. La posterior presentació del document requerit el 4 de novembre es considera ajustada al termini (15 dies hàbils) que indica la notificació i permet comprovar que la sol·licitant ha complert amb les seves obligacions tributàries. Conseqüentment la Secció de Prestacions considera que compleix tots els requisits per poder beneficiar-se de l'ajuda sol·licitada, i que es van denegar per error.

5. Per això, la Secció de Prestacions proposa l’estimació de la pretensió de Francisca Grimalt Barceló amb DNI 41363634C d’atorgament d’una ajuda econòmica individual pel concepte “Rentadora” per import de 370,00 euros, atès que presentà en termini la documentació requerida, en el marc de la convocatòria d’ajudes econòmiques individuals a persones majors de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per a l’any 2014.

Fonaments jurídics:

I. L’article 73 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, reguladora del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, regula l’acumulació de procediments quan tinguin una identitat substancial i una íntima connexió entre ells.

II. L’article 105.1 de la Llei 30/1992 del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, preveu que les administracions públiques podran revocar en qualsevol moment els seus actes de gravamen o desfavorables, sempre que tal revocació no constitueixi dispensa o exempció no permesa per les lleis, ni sigui contrària al principi d’igualtat, al interès públic o a l’ordenament jurídic.

III. Atès que, d’acord amb l'article 7. 1 g) i x) dels Estatuts de l'IMAS, la Presidència és l’òrgan competent per autoritzar i disposar despeses i reconèixer obligacions i per aprovar els expedients de concessió d’ajudes i subvencions.

IV. Existeix crèdit, adequat i suficient, en el Pressuposts de despeses de l’IMAS vigent, amb càrrec a la partida pressupostària 10.23129.78901 (referència comptable núm. AD 22015009071.

Per tot això,

Resolc

Primer. Revocar parcialment la resolució de la presidenta de l’IMAS de 19 de novembre de 2014, publicada al BOIB núm. 163 de 29 de novembre de 2014, de denegació errònia, atès que la Sra. Francisca Grimalt Barceló va presentar la documentació requerida dins el termini establert pel requeriment signat per la tècnica el 13 d’octubre i notificat tres dies després. La posterior presentació del document requerit el 4 de novembre de 2014, es considera ajustada al termini (15 dies hàbils) que indica la notificació i permet comprovar que la sol·licitant ha complert amb les seves obligacions tributàries.

Segon. Atorgar la ajuda econòmica individual per a persones majors en concepte de “Rentadora” per a l’any 2014, a la Sra. Francisca Grimalt Barceló amb DNI 41363634C per l'import de TRES-CENTS SETANTA EUROS (370,00€).

Tercer. Autoritzar i disposar a favor de la Sra. Francisca Grimalt Barceló amb DNI 41363634C un import total de TRES-CENTS SETANTA EUROS (370,00€), distribuïda en la forma descrita en el quadre del punt anterior, del vigent pressupost de despeses de l’IMAS (referència comptable núm. 22015009071).  

Quart. Notificar aquesta Resolució a la interessada, a la Intervenció Delegada, al Servei de Gestió Econòmica i a la Secció de Prestacions. 

Cinquè. Ordenar la publicació d’aquesta resolució al tauler d’edictes i al Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en data 9 de febrer de 2012 (BOIB núm.28 de 21/02/2012), en relació amb l'article 14.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.”

 

Palma, 23 d'abril de 2015

La secretària delegada
(BOIB núm. 160 de 14-11-2006)
Immaculada Borrás Salas