Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I PRESSUPOSTS

Núm. 6971
Resolució del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de 20 d’abril de 2015 d’anotació en l’Inventari General de Béns i Drets de la CAIB, de la pròrroga tàcita del contracte d’arrendament dels locals 12, 13, 14, 15 i 17 de la quarta planta de l’edifici Orisba del carrer Alfons El Magnànim, 29, de Palma de Mallorca (PRO02 240/2015)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 16 de gener de 1.998 es va celebrar un contracte d’arrendament, per un termini de deu anys, amb l’entitat propietària “Constant Inversions S.A.” amb CIF núm. A08319253 com a part arrendadora; i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària. Aquest contracte ha estat prorrogat fins el 31 de desembre de 2014.

2. El 14 de desembre de 2012, el conseller d’Administracions Públiques va signar la Resolució per la qual s’autoritza la modificació de la clàusula octava.del contracte que tendrà la següent redacció:

“Octava: Transcorregut el termini inicial, el contracte d’arrendament es podrà prorrogar tàcitament per períodes de dos anys , o pel període acordat, si no hi ha un preavís en sentit contrari comunicat per qualsevol de les dues parts signants del contracte amb tres mesos d’antelació al venciment de les pròrrogues”

3. Les referències del Registre de la Propietat d’aquests locals són les següents:

- Local 12 4ª planta: Finca registral núm. 65.933, inscrita en el Registre de la Propietat de Palma, al tom 3.673, llibre 1.123, fol 172

- Local 13 3ª planta: Finca registral núm. 65.936, inscrita en el Registre de la Propietat de Palma, al tom 3.673, llibre 1.123, fol 181.

- Local 14 3ª planta: Finca registral núm. 65.939, inscrita en el Registre de la Propietat de Palma, al tom 3.673, llibre 1.123, fol 190.

- Local 15 3ª planta: Finca registral núm. 65.942, inscrita en el Registre de la Propietat de Palma, al tom 3.673, llibre 1.123, fol 199.

- Local 17 3ª planta: Finca registral núm. 65.927, inscrita en el Registre de la Propietat de Palma, al tom 3.673, llibre 1.123, fol 154

4. L’1 de desembre de 2014, va tenir entrada a la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts un ofici de la cap del Servei de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats amb la documentació relativa a la pròrroga tàcita de l’arrendament dels immobles esmentats, per al període comprès entre l’1 de gener de 2015 i el 31 de desembre de 2016.

5. El 17 de desembre el conseller d’Hisenda i Pressuposts va firma una resolució de modificació de l’objecte del contracte inicial, eliminant l’arrendament annexa dels aparcaments .

6.El 29 de desembre de 2014, la intervenció de la CAIB va emetre informe desfavorable de fiscalització prèvia limitada de l’expedient, deixant suspès la tramitació del mateix fins que les objeccions fossin subsanades. Al trobar-se a final de període contable, el SAP va tancar excepcionalment l’expedient PRO 02 6659/2014, deixant sense efecte el mateix.

7.En data 4 de febrer de 2015 va tenir entrada a la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts un ofici de la cap del Servei de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats amb la documentació relativa a la pròrroga tàcita de l’arrendament dels immobles esmentats, per al període comprès entre l’1 de gener de 2015 i el 31 de desembre de 2016, que és la següent:

  • La memòria justificativa sobre la necessitat i la conveniència de prorrogar l’arrendament del secretari general de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, de 29 de gener de 2015.
  • La Resolució de la Consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de gener de 2015, de instar a l’inici de l’expedient de contractació.
  • La proposta de resolució del secretari general de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, de 29 de gener de 2015, d’autorització i disposició de la despesa. La despesa total prevista és de 71.644,80 €, i serà a càrrec de la partida pressupostària G/13101 .421A01.20200.00.
  • Informe de la Direcció General de Pressuposts i autorització del Vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i Ocupació d’imputació de la despesa a exercicis futurs de 21 de novembre de 2014.
  • Informe d’adequació al preu del mercat emès per D.Javier Peñarrubia, arquitecte de data 20 de maig de 2014.
  • Informe de la cap de servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC de data 23 de gener de 2015.

8. Tenint en compte la quantitat esmentada, aquest expedient requereix la fiscalització prèvia per part de la Intervenció General.

9. El Consell de Govern, en la sessió de dia 27 de març de 2015 adoptà l’Acord pel qual es determina q es continuï tramitant l’expedient de pròrroga tàcita de l’arrendament.

Fonaments de dret

1. L’article 65 i els següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril), el Reglament que la desplega (BOIB núm. 192, de 24 de desembre de 2005) i la resta de disposicions aplicables.

2. El Decret 5/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60 ext., de 2 de maig).

3. El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60 ext., de 2 de maig ).

4. El Decret 7/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 60 ext., de 2 de maig).

5. El Decret 15/2013, de 7 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 82, de 8 de juny).

6. El Decret 35/2013, de 21 de juny, pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 22 de juny).

7. El contracte principal d’arrendament, subscrit el 16 de gener de 1998.

Per això, en virtut de les atribucions que em confereix l’article 88 de la Llei 6/2001, dict la següent:

RESOLUCIÓ

1. Anotar en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la pròrroga tàcita del contracte d’arrendament dels locals núm. 12,13,14,15 i 17 ubicats a la planta quarta de l’edifici situat al carrer Alfons El Magnànim, 29 de Palma de Mallorca, a comptar des de l’1 de gener de 2015 fins al 31 de desembre de 2016, per una renda mensual de 2.985,20€, inclòs l’IVA, que faran un total de despesa de 71.644,80 €, que aniran a càrrec de la partida pressupostària 13101.421A01.20200.00, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma, amb l’objectiu de poder continuar essent utilitzat per a la ubicació de dependències de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

2. Notificar aquesta Resolució a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, sens perjudici que s’hagi de tramitar el corresponent procediment econòmic financer, i ordenar que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears les característiques principals d’aquesta pròrroga.

    

Palma de Mallorca, 20 d’abril de 2015

      

El director general del Tresor , Política Financera i Patrimoni

Miguel Miralles Sastre