Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 6952
Informe Proposta/Resolució del conseller d'Economia i Competitivitat, president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, per la qual s'acorda rectificar l’error material de la Resolució de data 25 de març de 2015 per la qual es concedeixen ajuts per a transport i/o beques per a persones amb discapacitat i d’ ajuts a la conciliació adreçats prioritàriament a treballadors desocupats de la convocatòria de 28 d’octubre de 2013
Versió PDF
Fets
1-Les persones que s’indiquen en l’annex I de la Resolució del conseller d’ Economia i Competitivitat i president del Servei d’ Ocupació de les Illes Balears de 25 de març de 2015 són alumnes d’una acció formativa adreçada prioritàriament a treballadors desocupats i han presentat sengles sol·licituds de concessió d’ajuts per a transport i/o de beques per a persones amb discapacitat i d’ ajuts a la conciliació, en el marc de la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats ,President del Soib de 22 d’agost de 2012 (BOIB núm.149, de 30 de octubre ).
2-Aquestes persones han presentat les sol·licituds dins el termini fixat i juntament amb la documentació requerida en l’apartat 6 de l’annex II de la Resolució esmentada en l’apartat anterior.
4.- Atès que en l’annex I de la Resolució de 25 de març de 2015 s’ha constatat l’error material de proposar la concessió d’ ajut per a transport a TORRES REINES CATALINA per l’import de (710.88 €) set-cents deu euros amb vuitanta-vuit cèntims en lloc de proposar la concessió d’ ajut per a transport per (72 €) setanta i dos euros .
Fonament de dret
1-El Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) va ser creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny (BOIB núm. 80, de 29 de juny), modificada per la Llei 8/2004, de 23 de desembre (BOIB núm. 186, de 30 de desembre), i per la Llei 9/2009, de 21 de desembre, de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2010 (BOIB núm. 189, de 29 de desembre). La finalitat del SOIB és planificar, gestionar i coordinar les polítiques d’ocupació, amb funcions concretes d’informar, orientar i mitjançar en el mercat laboral, així com de fomentar l’ocupació en tots els vessants i de desenvolupar la formació professional per a l’ocupació.
2-D’acord amb els apartats g i i de l’article 15.2 del Decret 30/2001, de 23 de febrer, de constitució i règim jurídic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 28, de 6 de març), modificat pel Decret 9/2005, de 28 de gener (BOIB núm. 17, d’1 de febrer), és funció del president del SOIB autoritzar despeses, contreure obligacions i proposar pagaments del servei, així com concedir ajuts i subvencions.
3-La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre, i suplement en català del BOE núm. 23, de 24 de novembre), té per objecte regular el règim jurídic general de les subvencions atorgades per les administracions públiques.
4-El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions la gestió de les quals correspon a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen.
5-L’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 7 de març de 2008 (Ordre TAS/718/2008), per la qual es desplega el Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació en matèria de formació d’oferta i s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a finançar-la (BOE núm. 67, de 18 de març de 2008).
6-El Reial decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de determinades subvencions en els àmbits de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 83, de 7 d’abril, i suplement en català del BOE núm. 9, de 17 d’abril).
7-Mitjançant la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 28 d’octubre de 2013 (BOIB núm.149, de 30 d’octubre)., es convoquen subvencions per a cursos adreçats prioritàriament a treballadors desocupats i també es convoquen els alumnes d’aquests cursos perquè presentin sol·licituds d’ajuts per a transport, manutenció i allotjament, i/o sol·licituds de beques quan es tracti de persones desocupades amb discapacitat i d’ ajuts a la conciliació. En l’apartat 7 de l’annex II es regulen els imports de les beques per a persones amb discapacitat desocupades, dels ajuts per a transport i manutenció i dels ajuts per a manutenció i allotjament i d’ ajuts a la conciliació. En l’apartat 8 del mateix annex es disposa que la resolució de concessió i denegació s’ha de publicar al BOIB i al tauler d’edictes del SOIB.
8-D’acord amb l’article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les subvencions que es concedeixen en consideració a la concurrència d’una determinada situació en el perceptor no requereixen cap altra justificació que l’acreditació d’ aquesta situació, prèviament a la concessió, per qualsevol mitjà admissible en dret, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l’existència.
9-El Decret llei 4/2011, de 5 d’ agost, de modificació de la Llei 7/2000 (BOIB núm. 119, de 6 d’agost), disposa que el SOIB queda adscrit a la conselleria competent en matèria d’educació.
10.-L’article 105.2 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú disposa que “ Les administracions públiques poden, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d’ofici o a instància dels interessats, els errors materials,d e fet o aritmètics existents en els seus actes”
Per tot això, atès l’error material constatat, inform favorablement de la rectificació de la Resolució de 25 de març per la concessió d’ ajut per a transport a TORRES REINES CATALINA per l’import de (72 €) setanta i dos euros .
Palma, a 13 d’abril de 2015
La cap del Servei de Seguiment Administratiu de Formació
Marta Casal Villena
Vist l'informe favorable de la cap del Servei de Seguiment Administratiu de Formació, s'eleva a la consideració del conseller d'Economia i Competivitat, president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, la següent
Proposta de Resolució
1.- Rectificar l’error material detectat en annex I de la Resolució de data 25 de març de 2015, per la qual es concedeixen ajuts per a transport i/o beques per a persones amb discapacitat i d’ ajuts a la conciliació adreçats prioritàriament a treballadors desocupats de la convocatòria de 28 d’octubre de 2013
Allà on diu:
|
TORRES |
REINES |
CATALINA |
710,88 |
Ha de dir:.
|
TORRES |
REINES |
CATALINA |
72,00 |
2.- Notificar aquesta Resolució a l'entitat interessada.
Interposició de Recursos
Contra aquesta Resolució que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia i Competitivitat, president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears en el termini d'un mes, comptador des del l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i, l'article 117 de la Llei 30/1192, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o bé directament interposar, en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent a la recepció d'aquesta notificació, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, d'acord amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.
Palma, 13 d’abril de 2015
La directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears
Per delegació de signatura(Resolució de 27 de juny de 2013)
El cap de Departament de Planificació i Gestió Administrativa.
Xavier Rubio Balet
Palma, 13 d’abril de 2015
Conforme amb la proposta, en dict Resolució
El conseller d’Economia i Competitivitat, president del SOIB
Per delegació de competències, (Resolució de 16 de gener de 2015, BOIB núm. 16, de 31 de gener)
La directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears.
Francesca Ramis Pons