Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 6821
Bases que regiran el procés selectiu per constituir un borsí de funcionaris interins de Policia Local mitjançant concurs oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Batle President, en virtut del Decret núm. 865/2015, ha disposat el següent;

La mesa de la Junta de Personal Funcionari, entre els representants de l'administració i les organitzacions sindicals, amb data de 12 de març de 2015, va aprovar les Bases que regiran el procés selectiu per constituir un Borsí de funcionaris interins de Policia Local mitjançant concurs oposició, de la categoria de Policia Local, administració especial, subescala de serveis especials, grup C, subgrup C1, nivell 16.

Fent ús de les atribucions que em confereix la legislació vigent,

RESOLC:

PRIMER: Aplicar a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s'aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la CAIB; i el paràgraf de l'any 2015, de la Llei de pressupostos generals de l'estat.

SEGON: Convocar la CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE FUNCIONARIS INTERINS, POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ANDRATX, les sol·licituds dels aspirants es dirigiran al batle de la corporació i es presentaran en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia següent de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). També s'haurà de publicar en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.

Les sol·licituds i la documentació acreditativa dels requisits, es podrà presentar en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament, o en la forma establerta a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

En el cas de presentar sol·licituds a les oficines de Correus, es lliuraran en aquestes dependències, abans que acabi el termini per presentar sol·licituds, en un sobre obert, i el funcionari de Correus les haurà de datar i segellar. Només així s'entendrà que varen entrar el dia que es presentaren a Correus, per la qual cosa, l'aspirant podrà ser admès a la convocatòria sempre que acompleixi allò que s'ha exposat anteriorment.

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:

a) Fotocòpia del DNI

b) Documents acreditatius dels requisits establerts a les bases.

c) Relació dels mèrits que s'han de tenir en compte a la fase de concurs, amb el mateix l'ordre d'exposició que consta a l'epígraf Fase de concurs de les bases. Aquests mèrits s'hauran d'acreditar documentalment amb certificats, diplomes, títols, etc.; mitjançant originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada, no es valoraran, a més a més, per tenir en compte determinats mèrits s'hauran d'assenyalar expressament i no n'hi haurà prou amb mencions genèriques.

Els anuncis successius referents a la constitució d'aquesta borsa de funcionaris interins de Policia Local, es publicaran en el tauler d'anuncis del consistori i en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.

TERCER: Aprovar les BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE FUNCIONARIS INTERINS, POLICIA LOCAL, DE L'AJUNTAMENT D'ANDRATX

ESCALA: Administració especial

SUBESCALA: Serveis especials

CLASSE: Policia local i els seus auxiliars

GRUP: C

SUBGRUP: C1

NIVELL CD: 16

SISTEMA DE SELECCIÓ: concurs oposició

PROCEDIMENT: Torn lliure

DRETS D’EXAMEN: 155 €

PRIMERA. Objecte de la convocatòria

L'objectiu d'aquesta convocatòria és la creació d'una borsa de treball, per cobrir, amb caràcter interí, possibles vacants de policia local que se pugin produir, vacants, baixes laborals, excedències i altres supòsits similars, mitjançant concurs-oposició, de la escala d'Administració Especial, subescala Serveis Especials, en règim de funcionari de carrera.

SEGONA. Requisits dels aspirants

A més dels requisits establerts en les bases generals, per formar part d’aquest procés selectiu, serà necessari comptar amb els següents requisits en la data en què acabi el termini assenyalat per presentar les sol·licituds:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys.

c) Haver superat el curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s’accedeix, llevat que es tracti d’accés a qualsevol de les categories de l’escala tècnica, amb les excepcions previstes en l’article 34.4 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

d) Tenir el títol de batxillerat, formació professional de segon grau o titulació equivalent.

e) Tenir els permisos de conducció de les classes A, B i BTP, els quals hauran d’estar vigents en la data en què acabi el termini per presentar les sol·licituds.

f) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana, nivell B2, de conformitat amb l’acord del Ple d’aquest Ajuntament, de 31 gener 2013.

Aquests coneixements s’hauran d’acreditar amb el títol o certificat original corresponent, entre els homologats per l’organisme competent en matèria de llengua catalana, del Govern de les Illes Balears; que acrediti posseir el nivell B2 de coneixements en llengua catalana. Aquest títol o certificat s’haurà de lliurar en el termini per presentar les sol·licituds.

Així mateix, estaran exempts de realitzar la prova de llengua catalana les persones que hagin treballat o treballen a l’Ajuntament d’Andratx, i que hagin superat la corresponent prova del nivell exigit en el procés de selecció d’aquest Ajuntament, a partir de 2003. Per tant, les persones aspirants exemptes per aquests motius hauran de manifestar a la sol·licitud d’admissió a les proves selectives, aquesta circumstància que es comprovarà d’ofici, a partir de les dates que figuren en els arxius i bases de dades d’aquest Ajuntament.

Les persones interessades, que no puguin acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana, hauran de sol·licitar fer una prova específica per acreditar els coneixements. Aquesta prova es durà a terme amb caràcter previ a l’oposició, el resultat de la qual es qualificarà d’apte o no apte.

g) Comprometre’s a portar armes i, si cal, a utilitzar-les, mitjançant declaració jurada.

h) Certificat mèdic.

i) No tenir antecedents penals per delictes dolosos. S’ha de presentar juntament amb la sol·licitud un certificat de penals.

j) S’haurà de presentar el comprovant de pagament de la taxa d’examen de 155,00 euros pels drets d’examen. Per efectuar l’ingrés: primer, s’haurà de recollir un imprès per a aquest efecte, al Servei d’Atenció a la Ciutadania (SAC) de l’Ajuntament d’Andratx; després, s’efectuarà l’ingrés al compte de l’entitat bancària corresponent; i finalment, s’haurà d’aportar el rebut de pagament, juntament amb la resta de documents requerits per formar part d’aquesta convocatòria.

k) No haver estat separat del servei de l’Administració Pública local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública. En relació amb aquest requisit, s’haurà de presentar una declaració juntament amb la sol·licitud.

TERCERA. El tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà constituït de la manera següent:

- President: un funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Andratx

- Vocals:

- Un representant de l’Escola Balear d’Administració Pública, designat per la Conselleria d’Interior.

- Un representant de l’Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears designat per la Conselleria d’Interior.

- Dos funcionaris de carrera de l’Ajuntament d’Andratx, un d’ells exercirà les funcions de secretari.

La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents. Tots els membres del tribunal (titulars i suplents) tindran una titulació igual o superior a la que s’exigigeix per a la plaça o places convocades.

 

QUARTA. Procés de selecció

Consta d’una fase d’oposició lliure, una de concurs, en la qual només participaran els aspirants que hagin superat la fase d’oposició i una altra que consisteix en un període de pràctiques de sis mesos, d’acord amb el que recull l’article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

D’acord amb el que estableix la base tercera de les Bases Generals, els aspirants han d’adjuntar amb la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar. Els mèrits no presentats i justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

Els aspirants que no hagin superat el procés selectiu, o que no hagin guanyat una de les places, tenen un termini de tres mesos per retirar les còpies dels certificats presentats; els quals es destruiran un cop hagi finalitzat aquest procés.

La data límit per presentar els mèrits i els documents relatius a aquest procés serà el dia en què acabi el termini per presentar les sol·licituds per participar a la convocatòria.

Pt: Puntuació total

O: Puntuació màxima de la fase d’oposició

o: Puntuació obtinguda en la fase d’oposició

C: Puntuació màxima de la fase de concurs

c: Puntuació obtinguda en la fase de concurs

60                      40

Pt= -------------- o + --------------- c

  O                       C

CINQUENA. Desenvolupament del procés selectiu

El procés selectiu constarà, per aquest ordre, de les següents fases:

FASE DE CONCURS

La puntuació màxima que poden obtenir mitjançant els mèrits serà de 54 punts, com a resultat d’aplicar les noves puntuacions del Pla Bolonya; és a dir, un 40% com a màxim de la puntuació final en el concurs oposició; d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents per a cada tipus de mèrit.

BAREM GENERAL DE MÈRITS DELS CONCURSOS PER A l’INGRÉS EN LES PLACES DE POLICIA LOCAL I POLICIA AUXILIAR

La puntuació màxima que es pot aconseguir amb els mèrits al·legats serà de 54 punts, d’acord amb els que s’estableix en els següents apartats, per a cada tipus de mèrit.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per posseir el curs bàsic de capacitació resultarà de multiplicar la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per ser funcionari interí en la data en què finalitza el termini per presentar la sol·licitud per participar, o bé haver prestat serveis com a policia turístic, o auxiliar de policia turístic, durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’ajuntament que convoca el procés selectiu; el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’ajuntament.

b) Per als aspirants que no hagin renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75

c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local, o turístic, en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant certificat de l’ajuntament del municipi que correspongui.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per valorar-los serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant certificat expedit pels ajuntaments.

3. Antiguitat

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 4 punts, d’acord amb els següents criteris:

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per valorar-la serà la de l’acabament del termini per presentar la sol·licitud per participar, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

4. Estudis acadèmics oficials

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per la titulació de batxillerat o equivalent: 2,5 punts.

b) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.

e) Per cada títol de doctor: 1 punt.

Només es valorarà posseir títols de nivell superior a l’exigit per accedir a la categoria de la plaça.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats d) i e).

En cap cas es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria de la plaça.

5. Valoració dels coneixements de llengües

5.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana

Es valoraran els certificats entre els homologats per l’organisme competent en matèria de llengua catalana, del Govern de les Illes Balears, fins a una puntuació màxima de 2 punts:

a) Nivell Bàsic (certificat A2): 1 punt.

b) Nivell Avançat (certificat B2): 1,25 punts.

c) Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1,50 punts.

d) Nivell de domini (certificat C2): 1,75 punts.

e) llenguatge administratiu (certificat LA): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a la qual s’accedeix.

5.2 Coneixements d’altres llengües

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, universitats i altres entitats amb certificats del Marc comú europeu considerats equivalents, fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

1r curs de nivell inicial

0,10

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1n curs nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

C2

1,80

1,60

Per a una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6. Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat, o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a l’organisme competent en matèria de llengua catalana, del Govern de les Illes Balears.

6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc de treball al qual s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’haver impartit cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc de treball al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.

6.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

7. Valoració dels reconeixements honorífics

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 3,5 punts, d’acord amb els següents criteris:

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista a la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.

b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació lliurada per la batlia: 0,25 punts

S’ha d’acreditar mitjançant certificat expedit per la Conselleria competent en matèria de policies locals.

8. Mèrits objectius de lliure determinació per part de la corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials.

Es realitzarà una prova de coneixement de la guia de carrers del municipi d’Andratx. El consistori proporcionarà aquesta guia de carrers als aspirants. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 6 punts.

FASE D’OPOSICIÓ

Primer exercici: prova d’aptitud fisico–mèdica (obligatòria i eliminatòria) Consisteix a superar les proves físiques que s’indiquen a continuació. Les proves s’hauran de superar globalment, sense perjudici que la qualificació conjunta sigui la d’apte/a o no apte/a.

L’exercici té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l’agilitat, la rapidesa i la resistència de l’aspirant, i consisteixen a superar, amb una nota igual o superior a 5, les proves físiques que s’indiquen, d’acord amb el barem i criteris establerts per edat i sexe.

Les proves físiques s’hauran de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits assenyalats. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior, i que en l’altra prova parcial la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’«apte» s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de «no apte».

Prova d’aptitud físico–mèdica.

Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar al Tribunal qualificador un certificat mèdic en què es faci constar que reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat implica l’exclusió automàtica de l’aspirant a la realització de la prova i del procés selectiu.

2.1. Resistència (1.000 m)

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Nomes és podrà fer un intent.

Homes (minuts)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-4,75'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-4,95'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,80'

-4,65'

-5,35'

-6,75'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-5,65'

-7,25'

0

+4,25'

+5,15'

+5,65

+7,25'

ELIMINAD

Dones (minuts)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

-3,25'

-4,15'

-4,65'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-4,90

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45'

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-3,95'

-4,48'

-5,50'

-6,90'

5

-4,25'

-5,15'

-5,65'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-5,80'

-7,40'

0

+4,40'

+5,30'

+5,80'

+7,40'

ELIMINADA

2.2. Velocitat (50 m)

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només és podrà fer un intent.

Homes (segons)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

-7,50'

-7,70'

-8,20'

-9,50'

9

-7,70'

-7,85'

-8,35'

-9,75'

8

-7,80'

-8,00'

-8,50'

-10,10'

7

-8,00'

-8,20'

-8,60'

-10,30'

6

-8,25'

-8,40'

-8,80'

-10,65'

5

-8,50'

-8,60'

-9,20'

-11,00'

3

-8,65'

-8,75'

-9,35'

11,15'

0

+8,65'

+8,75'

+9,35'

11,15'

ELIMINAD

Dones (segons)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

-8,00'

-8,20'

-8,70'

-10,10'

9

-8,20'

-8,35'

-8,85'

-10,20'

8

-8,30'

-8,50'

-9,00'

-10,50'

7

-8,50'

-8,70'

-9,10'

-10,80'

6

-8,75'

-8,90'

-9,30'

-11,15'

5

-9,00'

-9,10'

-9,70'

-11,50'

3

-9,15'

-9,25'

-9,85'

-11,65'

0

+9,15'

+9,25'

+9,85'

+11,65'

ELIMINADA

2.3. Natació (50 m) estil lliure

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres estil lliure, en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, en anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les sureres, en un temps inferior a la marca establerta. Es permetrà fer dues sortides (si la primera és nul·la), i un sol intent.

Homes (segons)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

-35'

-40'

-45'

-50'

9

-37'

-42'

-47'

-52'

8

-39'

-44'

-49'

-54'

7

-41'

-46'

-51'

-56'

6

-43'

-48'

-53'

-58'

5

-45'

-50'

-55'

-60'

3

-47'

-55'

57'

-1,02'

0

+47'

+55'

+57'

+1,02'

ELIMINAD

Dones (segons)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

-40'

-45'

-50'

-55'

9

-42'

-47'

-52'

-57'

8

-44'

-49'

-54'

-59'

7

-46'

-51'

-56'

-1,01'

6

-48'

-53'

-58'

-1,03'

5

-50'

-55'

-1,00'

-1,05'

3

-52'

-1,00'

-1,02'

-1,07'

0

+52'

+1,00'

+1,02'

+1,07'

ELIMINADA

2.4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal.

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova és necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 3 kg per a les dones. La posició inicial exigeix ​​situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop fet el llançament es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 3 kg (metres)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

+7,00

+6,50

+6,00

+5,50

9

+6,80

+6,40

+5,90

+5,40

8

+6,70

+6,20

+5,70

+5,20

7

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

6

+6,20

+5,75

+5,25

+4,75

5

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

3

+5,90

+5,35

+4,85

+4,35

0

-5,90

-5,35

-4,85

-4,35

ELIMINADO/A

2.5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb peus junts.

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que és poden aconseguir. La posició inicial exigeix ​​situar-se per darrere la línia on comença el salt i amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar la línia. Un cop realitzat el salt, es mesura la distància entre la línia de sortida i la marca de la part posterior del taló més endarrerit dels peus, la qual ha de ser superior a la que estableix les taules.

Per realitzar aquesta prova es permeten dos intents

Homes (metres)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

0

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

ELIMINAD

Dones (metres)

PUNTS

MENORS DE 30 ANYS

DE 30 A 40 ANYS

DE 41 A 50 ANYS

MÉS DE 50 ANYS

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

0

-1,78

-1,68

-1,57

-1,37

ELIMINADA

SEGON EXERCICI: Àrea complementària i àrea professional

Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’annex I i II, àrea complementària i àrea professional, que consisteix, d’una banda en una prova tipus test que constarà de 50 preguntes sobre l’àrea complementària i 50 sobre l’àrea professional, amb tres respostes alternatives, una de les quals serà la vàlida. La durada d’aquesta prova serà d’una hora i quinze minuts.

La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 10 punts, serà eliminatòria si no es superen els 5 punts.

QUART EXERCICI. Àrea complementària i àrea professional

Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’annex I i II, àrea complementària i àrea professional, que consisteix, d’una banda en una prova a desenvolupar un dels temes escollits a l’atzar. La durada d’aquesta prova serà d’una hora i quinze minuts.

La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 10 punts, serà eliminatòria si no es superen els 5 punts.

TERCER EXERCICI: Prova psicotècnica

Aquesta prova ha de ser elaborada per un professional de la psicologia, i l’objectiu és determinar l’aptitud i la personalitat més adequada per a la plaça a la qual s’opta. Es valorarà de 0 a 10 punts, i és consideressin eliminats els que no obtinguin una puntuació mínima de 5. El professional que prepari l’exercici determinarà el temps que es disposarà per a realitzar-lo.

 

 

PROGRAMA

ANNEX I
ÀREA COMPLEMENTÀRIA

Tema 1. La Constitució de 1978. Estructura i principis fonamentals.

Tema 2. Drets i deures fonamentals.

Tema 3: Estatut d’autonomia. Títols I i II

Tema 4: El municipi. Elements que el configuren.

Tema 5. Òrgans de govern del municipi, El Ple, el batle, la Comissió informativa.

Tema 6. EBEP. Títol II. Classes de personal al servei de les administracions públiques.

Tema 7. EBEP. Títol VI. Situacions administratives.

Tema 8. Procediment administratiu. L’acte administratiu.

Tema 9. Responsabilidad patrimonial de l’administració pública.

Tema 10. La jurisdicció penal. Principis del dret processal.

Tema 11. Els procediments penals.

Tema 12. La detenció. El habeas corpus.

Tema 13. Concepte del dret penal. La llei penal en el temps i en l’espai. Principis del dret penal.

Tema 14. Concepte de delicte i falta. Infracció penal i infracció administrativa.

Tema 15. Graus d’execució del delicte. Accions o omissions.

Tema 16. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat penal: eximents, atenuants i agreujants.

Tema 17. L’homicidi i les seves formes.

Tema 18. Les lesions.

Tema 19. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos, amenaces i coaccions.

Tema 20. Delictes contra la llibertat i indemnitat sexuals.

Tema 21. La inviolabilitat del domicili.

Tema 22. Delictes contra el patrimoni: furt, robatori, extorsió i robatori i furt d’ús de vehicles; de les defraudacions, danys i altres conductes afins.

Tema 23. Delictes contra la seguretat col·lectiva: incendis i salut pública

Tema 24. Delictes contra la seguretat col·lectiva: seguretat viària.

Tema 25. Delictes contra l’ordre públic: atemptats contra l’autoritat, els seus agents i els funcionaris públics.

Tema 26. Delictes contra l’administració pública.

Tema 27. Delictes contra l’administració de justícia.

Tema 28. Les faltes i les seves penes.

Tema 29. Inici del procés penal: denúncia, querella i atestat.

Tema 30. protocol d’actuació amb menors en l’àmbit penal.

   

ANNEX II
ÀREA PROFESSIONAL

Tema 1. Potestat normativa municipal. Ordenances, reglaments i bans.

Tema 2. Potestat sancionadora municipal. Principis i règim jurídic del procediment general sancionador.

Tema 3. Llei 7/2013, de règim jurídic d’instal·lacions, accés i exercici d’activitats. Títols I i II.

Tema 4. Llei 7/2013, de règim jurídic d’instal·lacions, accés i exercici d’activitats. Títol IX.

Tema 5. Reglament general de circulació. Títol I. Capítol IV i V.

Tema 6. Reglament general de conductors. Títol I. De les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 7. Autoritzacions administratives dels vehicles.

Tema 8. De les infraccions i sancions i de la responsabilitat.

Tema 9. Procediment sancionador en matèria de trànsit.

Tema 10 Llei de seguretat viària. Capítol IV. De les mesures provisionals i d’altres mesures.

Tema 11. Assegurança obligatòria de vehicles i ITV.

Tema 12. Transport escolar i de menors.

Tema. 13. Concepte d’accident. Elements de l’accident. Causes de l’accident. Classificació dels accidents.

Tema 14. Etilometría i alcoholèmia. Codi penal i normativa administrativa.

Tema 15. Policia local. Marc legal. Concepte.

Tema 16. Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Títol IV i VI

Tema 17. Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Títol VII.

Tema 18. Llei 1/1992, de la protecció de la seguretat ciutadana.

Tema 19. L’arma reglamentària i el seu ús. Normativa autonòmica.

Tema 20. Actuació policial en matèria de drogues.

Tema 21. Objecte i requisit de l’atestat.

Tema 22. Estrangers. Conceptes. Drets i llibertats dels estrangers a Espanya.

Tema 23. Violència en l’àmbit familiar: aspectes penals.

Tema 24. Ètica i deontologia professional en la policia.

Tema 25. Ordenança municipal de la policia i bon govern d’Andratx.

Tema 26. Ordenança municipal d’ocupació de via pública amb taules, cadires i altres immobles d’Andratx.

Tema 27. Ordenança municipal de sorolls i vibracions d’Andratx.

Tema 28. Ordenança municipal de circulació i transport.

Tema 29. Ordenança municipal de mesures per al foment i garantia de la convivència ciutadana a l’espai públic.

Tema 30. Resolució de conflictes privats.

Tant a l'ÀREA PROFESSIONAL com a l'ÀREA COMPLEMENTÀRIA, els temes que puguin haver quedat derogats, per normativa nova o per legislació posterior, s'adaptaran a la nova, i els anteriors quedaran sense efecte, en la data de realització de la prova.

QUART: Una vegada finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d'anuncis de la corporació i a la pàgina web, la relació provisional dels aspirants que hagin resultat seleccionats per accedir a les places que es convoquin, d'acord amb l'ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final obtinguda. Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats del seu assessor.

El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, ha de fer pública la llista d'admesos per ordre de puntuació.

El Tribunal elevarà la llista definitiva a l'òrgan competent en el cas que s'hagi de formular un nomenament. Un cop es comuniqui als interessats per ordre de puntuació per cobrir alguna vacant, disposaran de termini de tres dies per presentar en el Registre General de l'Ajuntament l'acceptació del lloc de treball, juntament amb la documentació següent:

a) Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap activitat en el sector públic o privat, de les comprese a l'article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre cap pensió de jubilació, retir o orfandat; i s'indicarà, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat.

b) Model 145, de l'Impost sobre la renda de les persones físiques, i retencions sobre rendiments del treball.

Les persones que no presentin l'acceptació del lloc de treball juntament amb la documentació en el termini establert, no podran ser nomenades i se'ls exclourà de la borsa de treball, excepte en els casos que a continuació es detallen:

a) Tots aquells permisos que, per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral, i per raó de violència de gènere; estan previstos a la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; i altres normatives vigents que siguin aplicables per aquests motius.

b) Quan la persona aspirant acrediti mitjançant certificat mèdic, que la renúncia es fonamenta per motius de salut.

c) Prestar serveis en l'Ajuntament d'Andratx, com a funcionari interí o com a personal laboral temporal.

CINQUÈ: Transcorregut el termini per presentar la documentació, una vegada que els aspirants aprovats hagin presentat la documentació requerida de conformitat, la Batlia efectuarà el nomenament de les persones proposades pel tribunal qualificador, per l'ordre establert, les quals hauran d'efectuar el jurament o la promesa i hauran de prendre possessió del lloc de treball interinament en el termini de tres dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la notificació.

SISÈ: La durada d'aquesta borsa de funcionaris interins de Policia Local, tindrà una vigència de tres anys prorrogables a dos més.

SETÈ: Notificar aquesta Resolució als representants dels empleats públics, i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web i al tauler d'anuncis d'aquest consistori.

       

Andratx, 18 de març de 2015

    

El Batle President

Lorenzo Suau Simó