Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 6768
Publicació dels plecs tècnics que regiran el concurs per a l'explotació d'instal·lacions no desmuntables de la platja d'Alcúdia per a la temporada 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PLECS DE CLÀUSULES TÈCNIQUES PARTICULARS QUE HAN DE REGIR LA LICITACIÓ, MITJANÇANT CONCURS URGENT, D’AUTORITZACIONS REGLAMENTADES PER A l'EXPLOTACIÓ D'INSTAL·LACIONS DE TEMPORADA NO DESMUNTABLES A LA PLATJA D'ALCÚDIA PER A L’ANY 2015, PRORROGABLE PER MUTU ACORD PER ALS ANYS 2016 i 2017, ANY A ANY (BALNEARIS Nº 1 , Nº 2, Nº 3, Nº 4, Nº 5 i Nº 6)

PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES PARTICULARS DEL CONCURS URGENT PER A l'ATORGAMENT D'UNA AUTORITZACIÓ REGLAMENTADA PER A l'EXPLOTACIÓ DE LA INSTAL·LACIÓ DE TEMPORADA, NO DESMUNTABLE, CORRESPONENT AL  BALNEARI Nº 1 (BAL-01) DE LA PLATJA D'ALCÚDIA

1.- Objecte de la licitació

Una autorització reglamentada per a l’explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº1 (BAL-01), corresponent a la instal·lació, abans denominada BALNEARI NOMBRE 1, destinada al servei de RESTAURANT DE PLATJA, compresa en el Projecte de Referència , és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les  Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.

Correspon a la instal·lació de codi IT38, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full 5 de 10, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 8 taules i 16 bancs.

Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'un restaurant de platja segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 48/1999.

2.- Termini de l'autorització

El termini de vigència s'entendrà, durant el primer any, des de la data de l'adjudicació definitiva fins al 30 de novembre del 2015; Si es formalitzés la pròrroga per mutu acord, la resta d’anys d’autorització, des del dia 1 d’abril fins al dia 30 de novembre de cada any, finalitzant definitivament amb l’expiració de l’autorització, el 30 novembre 2017.

3.- Tipus de licitació

A l'alça, per la quantitat de 168.000,00 euros anuals

4.- Condicions tècniques particulars

a) L'accés a la instal·lació haurà d’esser conforme amb el que disposa el Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques, publicat al BOIB núm. 157 ext. de 29 d'octubre de 2010.

b) L'adjudicatari haurà de dotar a la instal·lació del mobiliari, equipament i maquinària específics que siguin pertinents per al seu correcte funcionament, d'acord amb la capacitat i destinació de la mateixa, havent de presentar tots els elements aportats condicions adequades per al seu ús públic, d'acord amb la reglamentació vigent.

c) El període i horari mínims d'obertura al públic de la instal·lació serà de l'1 de maig al 31 d'octubre, de 10:00 a 18:00 hores. L'horari màxim d'obertura i l'hora límit de tancament de la instal·lació s'adaptarà a les disposicions generals i locals reglamentàries que siguin d'aplicació. L'horari mínim d'obertura dels lavabos públics serà l'1 de maig al 31 d’octubre, de 10:00 a 18:00 hores.

d) No es permetrà l'ús de música ambiental de manera que pugui pertorbar al veïnat o als usuaris de la platja, estant, referent a això, a la normativa general vigent a la Platja d'Alcúdia i altra reglamentació aplicable. Podran realitzar activitats esporàdiques de música en directe, prèvia autorització específica, d'acord amb les disposicions vigents.

e) Els lavabos seran d'ús públic i gratuït, quedant garantit el lliure accés als mateixos, sense limitació cap, en el període i horari abans assenyalats, havent d'estar degudament senyalitzats des de la platja i des xarxa viària situada a proximitat, d'acord amb les recomanacions d'ADEAC. Disposaran continuadament de paper higiènic, sabó i dispositius d'assecat de mans. Es disposaran cartells informatius, almenys en català, castellà, anglès i alemany, en els quals s'indiqui seu caràcter públic i gratuït i l'horari d'obertura dels mateixos. Els Serveis Tècnics Municipals determinaran el tipus i nombre de senyals i cartells a col·locar, seguint una pauta homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia, sent a càrrec de l'adjudicatari els costos corresponents a aquest senyalització.

f) Serà de compte de l'adjudicatari el pagament del consum de subministrament elèctric de l'explotació, i el de l'aigua de proveïment a la instal·lació. A aquest efecte, haurà de procedir, al seu càrrec, al canvi de domiciliació bancària dels rebuts corresponents (comptador d'electricitat, aigua potable i enllumenat, si escau). Igualment, seran a càrrec de l'adjudicatari les despeses derivades de l'increment de potència elèctrica contractada, si escau. L'adjudicatari haurà de també fer-se càrrec del canvi de titularitat i pagament d'altres serveis, com ara comunicacions i servei d'alarma i vigilància, si escau. De la mateixa manera, seran de compte de l'adjudicatari el pagament dels impostos, taxes i preus públics municipals que siguin d'aplicació ( residus urbans, clavegueram, etc.). Totes les despeses de subministres contractats per l’autoritzat seran al seu càrrec.

g) La denominació de la instal·lació serà obligatòriament la de BALNEARI Nº 1, sense que es puguin adoptar altres denominacions per a la mateixa, llevat que l'Ajuntament acordés una denominació diferent per al conjunt de balnearis. Les condicions tècniques i estètiques del rètol o rètols d'identificació de la instal·lació hauran de ser aprovades per l'Ajuntament, amb una pauta de disseny homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia. Aquests rètols d'identificació no podran contenir publicitat. L'eventual col·locació a la instal·lació de rètols o cartells publicitaris, de qualsevol tipus, estarà subjecta a prèvia autorització municipal.

h) Serà d'obligat i estricte compliment el Decret 2/2005, 14 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de Comunitat Autònoma de les Illes Balears o la normativa que, en és el cas, el substitueixi.

i) Serà, igualment, d'obligat i estricte compliment l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 19 de juny de 2013, per la qual s'aproven els criteris generals de distribució d'instal·lacions de temporada al domini públic marítim terrestre balear, publicada al BOIB número 90 de 27 de juny de 2013 o la normativa que, si és el cas, la substitueixi.

j) Condicions de caràcter ambiental

  • L'adjudicatari executarà l'explotació de la instal·lació respectant totes les condicions establertes en el sistema de gestió ambiental (SGA) de platges que tingui implantat l'Ajuntament d'Alcúdia. L'adjudicatari facilitarà al públic la política ambiental de l'Ajuntament, el programa ambiental i tota la informació que el SGA consideri oportú.
  • La instal·lació complirà les determinacions de la Llei 2/2005, de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
  • La instal·lació complirà les ordenances municipals en matèria de sorolls i les determinacions del Reial Decret 1367/2007, de 19 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll.
  • El responsable del Balneari assistirà obligatòriament a les jornades de formació i reunions informatives que l'Ajuntament consideri necessàries per al correcte funcionament de l'establiment.
  • L'adjudicatari participarà directament en el Sistema de Gestió Ambiental omplint els registres que l'Ajuntament li indiqui, amb dades de nombre d'usuaris de les instal·lacions, consum d'aigua i electricitat, quantitat de residus generats i altres que siguin requerits en el marc del SGA .
  • L'adjudicatari es compromet a gestionar de manera adequada els residus urbans, facilitant als clients i als treballadors papereres o contenidors de recollida selectiva de paper, envasos lleugers, vidre, rebuig i qualsevol altra fracció que l'Ajuntament decideixi recollir de manera separada. Aquests residus es dipositaran posteriorment en els contenidors de recollida selectiva situats a la via pública o s'adaptaran a les pautes de recollida dels generadors singulars de residus del Municipi, si així ho acorda l'Ajuntament amb l'empresa de recollida.
  • L'adjudicatari haurà de gestionar correctament les restes d'oli vegetal de cuina, facilitant la ubicació en les seves instal·lacions d'un contenidor d'oli usat per part d'una empresa prèviament autoritzada per l'Ajuntament.
  • Pel que fa als residus perillosos, especials o voluminosos, l'adjudicatari seguirà en tot moment les indicacions de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament.
  • L'adjudicatari estarà obligat a netejar diàriament, tantes vegades com calgui, els lavabos, les dutxes, la cuina, les terrasses, els accessos al balneari i qualsevol altra zona comuna inclosa en l'autorització.
  • Els productes de neteja utilitzats seran biodegradables i respectuosos amb el medi ambient.
  • No es podran efectuar alteracions de la vegetació existent a la zona sense prèvia autorització municipal.
  • El responsable del Balneari de comunicar a l'Ajuntament qualsevol incidència ambiental de què tingui notícia, tant si ocorre en les seves instal·lacions com si passa fora d'elles.

Alcúdia, 20 d’abril de 2015

La Batlessa

Coloma Terrassa Ventayol

PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES PARTICULARS DEL CONCURS URGENT PER A l'ATORGAMENT D'UNA AUTORITZACIÓ REGLAMENTADA PER A l'EXPLOTACIÓ LA INSTAL·LACIÓ DE TEMPORADA, NO DESMUNTABLE, CORRESPONENT A BALNEARI Nº 2 (BAL-02) DE LA PLATJA D'ALCÚDIA

1.- Objecte de la licitació

Una autorització reglamentada per a l’explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº2 (BAL-02), corresponent a la instal·lació, abans denominada QUIOSC BAR NOMBRE 1, destinada al servei de CAFETERIA, compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General de l'Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern dels Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.

Correspon a la instal·lació de codi IT46, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full octubre 6, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 5 taules i 10 bancs.

Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'una cafeteria segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 46/1999.

2.- Termini de l'autorització

El termini de vigència s'entendrà, durant el primer any, des de la data de l'adjudicació definitiva fins al 30 de novembre del 2015, i la resta dels anys del contracte des de l'1 d'abril fins al 30 de novembre de cada any, finalitzant definitivament amb l'expiració del contracte, el 30 novembre 2017.

3.- Tipus de licitació

A l'alça, per la quantitat de 126.000 euros anuals.

4.- Condicions tècniques particulars

a) L'accés a la instal·lació haurà d’esser conforme amb el que disposa el Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques, publicat al BOIB núm. 157 ext. de 29 d'octubre de 2010.

b) L'adjudicatari haurà de dotar a la instal·lació del mobiliari, equipament i maquinària específics que siguin pertinents per al seu correcte funcionament, d'acord amb la capacitat i destinació de la mateixa, havent de presentar tots els elements aportats condicions adequades per al seu ús públic, d'acord amb la reglamentació vigent.

c) El període i horari mínims d'obertura al públic de la instal·lació serà de l'1 de maig al 31 d'octubre, de 10:00 a 18:00 hores. L'horari màxim d'obertura i l'hora límit de tancament de la instal·lació s'adaptarà a les disposicions generals i locals reglamentàries que siguin d'aplicació. L'horari mínim d'obertura dels lavabos públics serà l'1 de maig al 31 d’octubre, de 10:00 a 18:00 hores.

d) No es permetrà l'ús de música ambiental de manera que pugui pertorbar al veïnat o als usuaris de la platja, estant, referent a això, a la normativa general vigent a la Platja d'Alcúdia i altra reglamentació aplicable. Podran realitzar activitats esporàdiques de música en directe, prèvia autorització específica, d'acord amb les disposicions vigents.

e) Els lavabos seran d'ús públic i gratuït, quedant garantit el lliure accés als mateixos, sense limitació cap, en el període i horari abans assenyalats, havent d'estar degudament senyalitzats des de la platja i des xarxa viària situada a proximitat, d'acord amb les recomanacions d'ADEAC. Disposaran continuadament de paper higiènic, sabó i dispositius d'assecat de mans. Es disposaran cartells informatius, almenys en català, castellà, anglès i alemany, en els quals s'indiqui seu caràcter públic i gratuït i l'horari d'obertura dels mateixos. Els Serveis Tècnics Municipals determinaran el tipus i nombre de senyals i cartells a col·locar, seguint una pauta homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia, sent a càrrec de l'adjudicatari els costos corresponents a aquest senyalització.

f) Serà de compte de l'adjudicatari el pagament del consum de subministrament elèctric de l'explotació, i el de l'aigua de proveïment a la instal·lació. A aquest efecte, haurà de procedir, al seu càrrec, al canvi de domiciliació bancària dels rebuts corresponents (comptador d'electricitat, aigua potable i enllumenat, si escau). Igualment, seran a càrrec de l'adjudicatari les despeses derivades de l'increment de potència elèctrica contractada, si escau. L'adjudicatari haurà de també fer-se càrrec del canvi de titularitat i pagament d'altres serveis, com ara comunicacions i servei d'alarma i vigilància, si escau. De la mateixa manera, seran de compte de l'adjudicatari el pagament dels impostos, taxes i preus públics municipals que siguin d'aplicació ( residus urbans, clavegueram, etc.). Totes les despeses de subministres contractats per l’autoritzat seran al seu càrrec.

g) La denominació de la instal·lació serà obligatòriament la de BALNEARI Nº 2, sense que es puguin adoptar altres denominacions per a la mateixa, llevat que l'Ajuntament acordés una denominació diferent per al conjunt de balnearis. Les condicions tècniques i estètiques del rètol o rètols d'identificació de la instal·lació hauran de ser aprovades per l'Ajuntament, amb una pauta de disseny homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia. Aquests rètols d'identificació no podran contenir publicitat. L'eventual col·locació a la instal·lació de rètols o cartells publicitaris, de qualsevol tipus, estarà subjecta a prèvia autorització municipal.

h) Serà d'obligat i estricte compliment el Decret 2/2005, 14 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de Comunitat Autònoma de les Illes Balears o la normativa que, en és el cas, el substitueixi.

i) Serà, igualment, d'obligat i estricte compliment l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 19 de juny de 2013, per la qual s'aproven els criteris generals de distribució d'instal·lacions de temporada al domini públic marítim terrestre balear, publicada al BOIB número 90 de 27 de juny de 2013 o la normativa que, si és el cas, la substitueixi.

j) Condicions de caràcter ambiental

  • L'adjudicatari executarà l'explotació de la instal·lació respectant totes les condicions establertes en el sistema de gestió ambiental (SGA) de platges que tingui implantat l'Ajuntament d'Alcúdia. L'adjudicatari facilitarà al públic la política ambiental de l'Ajuntament, el programa ambiental i tota la informació que el SGA consideri oportú.
  • La instal·lació complirà les determinacions de la Llei 2/2005, de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
  • La instal·lació complirà les ordenances municipals en matèria de sorolls i les determinacions del Reial Decret 1367/2007, de 19 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll.
  • El responsable del Balneari assistirà obligatòriament a les jornades de formació i reunions informatives que l'Ajuntament consideri necessàries per al correcte funcionament de l'establiment.
  • L'adjudicatari participarà directament en el Sistema de Gestió Ambiental omplint els registres que l'Ajuntament li indiqui, amb dades de nombre d'usuaris de les instal·lacions, consum d'aigua i electricitat, quantitat de residus generats i altres que siguin requerits en el marc del SGA .
  • L'adjudicatari es compromet a gestionar de manera adequada els residus urbans, facilitant als clients i als treballadors papereres o contenidors de recollida selectiva de paper, envasos lleugers, vidre, rebuig i qualsevol altra fracció que l'Ajuntament decideixi recollir de manera separada. Aquests residus es dipositaran posteriorment en els contenidors de recollida selectiva situats a la via pública o s'adaptaran a les pautes de recollida dels generadors singulars de residus del Municipi, si així ho acorda l'Ajuntament amb l'empresa de recollida.
  • L'adjudicatari haurà de gestionar correctament les restes d'oli vegetal de cuina, facilitant la ubicació en les seves instal·lacions d'un contenidor d'oli usat per part d'una empresa prèviament autoritzada per l'Ajuntament.
  • Pel que fa als residus perillosos, especials o voluminosos, l'adjudicatari seguirà en tot moment les indicacions de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament.
  • L'adjudicatari estarà obligat a netejar diàriament, tantes vegades com calgui, els lavabos, les dutxes, la cuina, les terrasses, els accessos al balneari i qualsevol altra zona comuna inclosa en l'autorització.
  • Els productes de neteja utilitzats seran biodegradables i respectuosos amb el medi ambient.
  • No es podran efectuar alteracions de la vegetació existent a la zona sense prèvia autorització municipal.
  • El responsable del Balneari de comunicar a l'Ajuntament qualsevol incidència ambiental de què tingui notícia, tant si ocorre en les seves instal·lacions com si passa fora d'elles.

Alcúdia, 20 d’abril de 2015

La Batlessa

Coloma Terrassa Ventayol

PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES PARTICULARS DEL CONCURS URGENT PER A l'ATORGAMENT D'UNA AUTORITZACIÓ REGLAMENTADA PER A l'EXPLOTACIÓ LA INSTAL·LACIÓ DE TEMPORADA, NO DESMUNTABLE, CORRESPONENT A BALNEARI NÚM. 3 (BAL-03) DE LA PLATJA D'ALCÚDIA

1.- Objecte de la licitació

Una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI NÚM. 3 (BAL-03), corresponent a la instal·lació, abans denominada BALNEARI NOMBRE 2, destinada al servei de RESTAURANT DE PLATJA, compresa en el Projecte de Referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern dels Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes de les Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.

Correspon a la instal·lació de codi IT54, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full 7 de 10, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 8 taules i 16 bancs.

Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'un restaurant de platja segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades pel Decret 44/1999.

2.- Termini de l'autorització

El termini de vigència s'entendrà, durant el primer any, des de la data de l'adjudicació definitiva fins al 30 de novembre de 2015; si es formalitzés la pròrroga per mutu acord, la resta dels anys del contracte des de l'1 d'abril fins al 30 de novembre de cada any, i finalitzarà definitivament amb l'expiració del contracte, el 30 novembre 2017.

3.- Tipus de licitació

A l'alça, per la quantitat de 156.000,00 euros anuals.

4.- Condicions tècniques particulars

a) L'accés a la instal·lació haurà d’esser conforme amb el que disposa el Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques, publicat al BOIB núm. 157 ext. de 29 d'octubre de 2010.

b) L'adjudicatari haurà de dotar a la instal·lació del mobiliari, equipament i maquinària específics que siguin pertinents per al seu correcte funcionament, d'acord amb la capacitat i destinació de la mateixa, havent de presentar tots els elements aportats condicions adequades per al seu ús públic, d'acord amb la reglamentació vigent.

c) El període i horari mínims d'obertura al públic de la instal·lació serà de l'1 de maig al 31 d'octubre, de 10:00 a 18:00 hores. L'horari màxim d'obertura i l'hora límit de tancament de la instal·lació s'adaptarà a les disposicions generals i locals reglamentàries que siguin d'aplicació. L'horari mínim d'obertura dels lavabos públics serà l'1 de maig al 31 d’octubre, de 10:00 a 18:00 hores.

d) No es permetrà l'ús de música ambiental de manera que pugui pertorbar al veïnat o als usuaris de la platja, estant, referent a això, a la normativa general vigent a la Platja d'Alcúdia i altra reglamentació aplicable. Podran realitzar activitats esporàdiques de música en directe, prèvia autorització específica, d'acord amb les disposicions vigents.

e) Els lavabos seran d'ús públic i gratuït, quedant garantit el lliure accés als mateixos, sense limitació cap, en el període i horari abans assenyalats, havent d'estar degudament senyalitzats des de la platja i des xarxa viària situada a proximitat, d'acord amb les recomanacions d'ADEAC. Disposaran continuadament de paper higiènic, sabó i dispositius d'assecat de mans. Es disposaran cartells informatius, almenys en català, castellà, anglès i alemany, en els quals s'indiqui seu caràcter públic i gratuït i l'horari d'obertura dels mateixos. Els Serveis Tècnics Municipals determinaran el tipus i nombre de senyals i cartells a col·locar, seguint una pauta homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia, sent a càrrec de l'adjudicatari els costos corresponents a aquest senyalització.

f) Serà de compte de l'adjudicatari el pagament del consum de subministrament elèctric de l'explotació, i el de l'aigua de proveïment a la instal·lació. A aquest efecte, haurà de procedir, al seu càrrec, al canvi de domiciliació bancària dels rebuts corresponents (comptador d'electricitat, aigua potable i enllumenat, si escau). Igualment, seran a càrrec de l'adjudicatari les despeses derivades de l'increment de potència elèctrica contractada, si escau. L'adjudicatari haurà de també fer-se càrrec del canvi de titularitat i pagament d'altres serveis, com ara comunicacions i servei d'alarma i vigilància, si escau. De la mateixa manera, seran de compte de l'adjudicatari el pagament dels impostos, taxes i preus públics municipals que siguin d'aplicació ( residus urbans, clavegueram, etc.). Totes les despeses de subministres contractats per l’autoritzat seran al seu càrrec.

g) La denominació de la instal·lació serà obligatòriament la de BALNEARI Nº 3, sense que es puguin adoptar altres denominacions per a la mateixa, llevat que l'Ajuntament acordés una denominació diferent per al conjunt de balnearis. Les condicions tècniques i estètiques del rètol o rètols d'identificació de la instal·lació hauran de ser aprovades per l'Ajuntament, amb una pauta de disseny homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia. Aquests rètols d'identificació no podran contenir publicitat. L'eventual col·locació a la instal·lació de rètols o cartells publicitaris, de qualsevol tipus, estarà subjecta a prèvia autorització municipal.

h) Serà d'obligat i estricte compliment el Decret 2/2005, 14 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de Comunitat Autònoma de les Illes Balears o la normativa que, en és el cas, el substitueixi.

i) Serà, igualment, d'obligat i estricte compliment l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 19 de juny de 2013, per la qual s'aproven els criteris generals de distribució d'instal·lacions de temporada al domini públic marítim terrestre balear, publicada al BOIB número 90 de 27 de juny de 2013 o la normativa que, si és el cas, la substitueixi.

j) Condicions de caràcter ambiental

  • L'adjudicatari executarà l'explotació de la instal·lació respectant totes les condicions establertes en el sistema de gestió ambiental (SGA) de platges que tingui implantat l'Ajuntament d'Alcúdia. L'adjudicatari facilitarà al públic la política ambiental de l'Ajuntament, el programa ambiental i tota la informació que el SGA consideri oportú.
  • La instal·lació complirà les determinacions de la Llei 2/2005, de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
  • La instal·lació complirà les ordenances municipals en matèria de sorolls i les determinacions del Reial Decret 1367/2007, de 19 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll.
  • El responsable del Balneari assistirà obligatòriament a les jornades de formació i reunions informatives que l'Ajuntament consideri necessàries per al correcte funcionament de l'establiment.
  • L'adjudicatari participarà directament en el Sistema de Gestió Ambiental omplint els registres que l'Ajuntament li indiqui, amb dades de nombre d'usuaris de les instal·lacions, consum d'aigua i electricitat, quantitat de residus generats i altres que siguin requerits en el marc del SGA .
  • L'adjudicatari es compromet a gestionar de manera adequada els residus urbans, facilitant als clients i als treballadors papereres o contenidors de recollida selectiva de paper, envasos lleugers, vidre, rebuig i qualsevol altra fracció que l'Ajuntament decideixi recollir de manera separada. Aquests residus es dipositaran posteriorment en els contenidors de recollida selectiva situats a la via pública o s'adaptaran a les pautes de recollida dels generadors singulars de residus del Municipi, si així ho acorda l'Ajuntament amb l'empresa de recollida.
  • L'adjudicatari haurà de gestionar correctament les restes d'oli vegetal de cuina, facilitant la ubicació en les seves instal·lacions d'un contenidor d'oli usat per part d'una empresa prèviament autoritzada per l'Ajuntament.
  • Pel que fa als residus perillosos, especials o voluminosos, l'adjudicatari seguirà en tot moment les indicacions de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament.
  • L'adjudicatari estarà obligat a netejar diàriament, tantes vegades com calgui, els lavabos, les dutxes, la cuina, les terrasses, els accessos al balneari i qualsevol altra zona comuna inclosa en l'autorització.
  • Els productes de neteja utilitzats seran biodegradables i respectuosos amb el medi ambient.
  • No es podran efectuar alteracions de la vegetació existent a la zona sense prèvia autorització municipal.
  • El responsable del Balneari de comunicar a l'Ajuntament qualsevol incidència ambiental de què tingui notícia, tant si ocorre en les seves instal·lacions com si passa fora d'elles.

Alcúdia, 20 d’abril de 2015

La Batlessa

Coloma Terrassa Ventayol

PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES PARTICULARS DEL CONCURS URGENT PER A l'OTORGAMENT D'UNA AUTORITZACIÓ REGLAMENTADA PER A l'EXPLOTACIÓ LA INSTAL·LACIÓ DE TEMPORADA, NO DESMUNTABLE, CORRESPONENT AL BALNEARI NÚM. 4 (BAL-04) DE LA PLATJA D'ALCÚDIA

1.- Objecte de la licitació

Una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Núm. 4 (BAL-04), corresponent a la instal·lació, abans denominada QUIOSC BAR NOMBRE 2, destinada al servei de CAFETERIA, compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern dels Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.

Correspon a la instal·lació de codi IT63, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full 7 de 10, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 5 taules i 10 bancs.

Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'una cafeteria segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 47/1999.

2.- Termini de l'autorització

El termini de vigència s'entendrà, durant el primer any, des de la data de l'adjudicació definitiva fins al 30 de novembre del 2015; si es formalitzés la pròrroga per mutu acord, la resta dels anys del contracte des de l'1 d'abril fins al 30 de novembre de cada any, i finalitzaran definitivament amb l'expiració del contracte, el 30 novembre 2017.

3.- Tipus de licitació

A l'alça, per la quantitat de 133.000 euros anuals.

4.- Condicions tècniques particulars

a) L'accés a la instal·lació haurà d’esser conforme amb el que disposa el Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques, publicat al BOIB núm. 157 ext. de 29 d'octubre de 2010.

b) L'adjudicatari haurà de dotar a la instal·lació del mobiliari, equipament i maquinària específics que siguin pertinents per al seu correcte funcionament, d'acord amb la capacitat i destinació de la mateixa, havent de presentar tots els elements aportats condicions adequades per al seu ús públic, d'acord amb la reglamentació vigent.

c) El període i horari mínims d'obertura al públic de la instal·lació serà de l'1 de maig al 31 d'octubre, de 10:00 a 18:00 hores. L'horari màxim d'obertura i l'hora límit de tancament de la instal·lació s'adaptarà a les disposicions generals i locals reglamentàries que siguin d'aplicació. L'horari mínim d'obertura dels lavabos públics serà l'1 de maig al 31 d’octubre, de 10:00 a 18:00 hores.

d) No es permetrà l'ús de música ambiental de manera que pugui pertorbar al veïnat o als usuaris de la platja, estant, referent a això, a la normativa general vigent a la Platja d'Alcúdia i altra reglamentació aplicable. Podran realitzar activitats esporàdiques de música en directe, prèvia autorització específica, d'acord amb les disposicions vigents.

e) Els lavabos seran d'ús públic i gratuït, quedant garantit el lliure accés als mateixos, sense limitació cap, en el període i horari abans assenyalats, havent d'estar degudament senyalitzats des de la platja i des xarxa viària situada a proximitat, d'acord amb les recomanacions d'ADEAC. Disposaran continuadament de paper higiènic, sabó i dispositius d'assecat de mans. Es disposaran cartells informatius, almenys en català, castellà, anglès i alemany, en els quals s'indiqui seu caràcter públic i gratuït i l'horari d'obertura dels mateixos. Els Serveis Tècnics Municipals determinaran el tipus i nombre de senyals i cartells a col·locar, seguint una pauta homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia, sent a càrrec de l'adjudicatari els costos corresponents a aquest senyalització.

f) Serà de compte de l'adjudicatari el pagament del consum de subministrament elèctric de l'explotació, i el de l'aigua de proveïment a la instal·lació. A aquest efecte, haurà de procedir, al seu càrrec, al canvi de domiciliació bancària dels rebuts corresponents (comptador d'electricitat, aigua potable i enllumenat, si escau). Igualment, seran a càrrec de l'adjudicatari les despeses derivades de l'increment de potència elèctrica contractada, si escau. L'adjudicatari haurà de també fer-se càrrec del canvi de titularitat i pagament d'altres serveis, com ara comunicacions i servei d'alarma i vigilància, si escau. De la mateixa manera, seran de compte de l'adjudicatari el pagament dels impostos, taxes i preus públics municipals que siguin d'aplicació ( residus urbans, clavegueram, etc.). Totes les despeses de subministres contractats per l’autoritzat seran al seu càrrec.

g) La denominació de la instal·lació serà obligatòriament la de BALNEARI Nº 4, sense que es puguin adoptar altres denominacions per a la mateixa, llevat que l'Ajuntament acordés una denominació diferent per al conjunt de balnearis. Les condicions tècniques i estètiques del rètol o rètols d'identificació de la instal·lació hauran de ser aprovades per l'Ajuntament, amb una pauta de disseny homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia. Aquests rètols d'identificació no podran contenir publicitat. L'eventual col·locació a la instal·lació de rètols o cartells publicitaris, de qualsevol tipus, estarà subjecta a prèvia autorització municipal.

h) Serà d'obligat i estricte compliment el Decret 2/2005, 14 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de Comunitat Autònoma de les Illes Balears o la normativa que, en és el cas, el substitueixi.

i) Serà, igualment, d'obligat i estricte compliment l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 19 de juny de 2013, per la qual s'aproven els criteris generals de distribució d'instal·lacions de temporada al domini públic marítim terrestre balear, publicada al BOIB número 90 de 27 de juny de 2013 o la normativa que, si és el cas, la substitueixi.

j) Condicions de caràcter ambiental

  • L'adjudicatari executarà l'explotació de la instal·lació respectant totes les condicions establertes en el sistema de gestió ambiental (SGA) de platges que tingui implantat l'Ajuntament d'Alcúdia. L'adjudicatari facilitarà al públic la política ambiental de l'Ajuntament, el programa ambiental i tota la informació que el SGA consideri oportú.
  • La instal·lació complirà les determinacions de la Llei 2/2005, de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
  • La instal·lació complirà les ordenances municipals en matèria de sorolls i les determinacions del Reial Decret 1367/2007, de 19 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll.
  • El responsable del Balneari assistirà obligatòriament a les jornades de formació i reunions informatives que l'Ajuntament consideri necessàries per al correcte funcionament de l'establiment.
  • L'adjudicatari participarà directament en el Sistema de Gestió Ambiental omplint els registres que l'Ajuntament li indiqui, amb dades de nombre d'usuaris de les instal·lacions, consum d'aigua i electricitat, quantitat de residus generats i altres que siguin requerits en el marc del SGA .
  • L'adjudicatari es compromet a gestionar de manera adequada els residus urbans, facilitant als clients i als treballadors papereres o contenidors de recollida selectiva de paper, envasos lleugers, vidre, rebuig i qualsevol altra fracció que l'Ajuntament decideixi recollir de manera separada. Aquests residus es dipositaran posteriorment en els contenidors de recollida selectiva situats a la via pública o s'adaptaran a les pautes de recollida dels generadors singulars de residus del Municipi, si així ho acorda l'Ajuntament amb l'empresa de recollida.
  • L'adjudicatari haurà de gestionar correctament les restes d'oli vegetal de cuina, facilitant la ubicació en les seves instal·lacions d'un contenidor d'oli usat per part d'una empresa prèviament autoritzada per l'Ajuntament.
  • Pel que fa als residus perillosos, especials o voluminosos, l'adjudicatari seguirà en tot moment les indicacions de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament.
  • L'adjudicatari estarà obligat a netejar diàriament, tantes vegades com calgui, els lavabos, les dutxes, la cuina, les terrasses, els accessos al balneari i qualsevol altra zona comuna inclosa en l'autorització.
  • Els productes de neteja utilitzats seran biodegradables i respectuosos amb el medi ambient.
  • No es podran efectuar alteracions de la vegetació existent a la zona sense prèvia autorització municipal.
  • El responsable del Balneari de comunicar a l'Ajuntament qualsevol incidència ambiental de què tingui notícia, tant si ocorre en les seves instal·lacions com si passa fora d'elles.

Alcúdia, 20 d’abril de 2015

La Batlessa

Coloma Terrassa Ventayol

PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES PARTICULARS DEL CONCURS URGENT PER A l'OTORGAMENT D'UNA AUTORITZACIÓ REGLAMENTADA PER A l'EXPLOTACIÓ LA INSTAL·LACIÓ DE TEMPORADA, NO DESMUNTABLE, CORRESPONENT A BALNEARI Núm. 5 (BAL-05) DE LA PLATJA D'ALCÚDIA

1.- Objecte de la licitació

Una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº5 (BAL-05), corresponent a la instal·lació, abans denominada BALNEARI NOMBRE 3, destinada al servei de RESTAURANT DE PLATJA, compresa en el Projecte de Referència , és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a les Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 d’abril de 2014.

Correspon a la instal·lació del codi IT69, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full 8 de 10, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 8 taules i 16 bancs.

Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'un restaurant de platja segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 45/1999.

2.- Termini de l'autorització

El termini de vigència s'entendrà, durant el primer any, des de la data de l'adjudicació definitiva fins al 30 de novembre del 2015; si es formalitzés la pròrroga per mutu acord, la resta dels anys del contracte des de l'1 d'abril fins al 30 de novembre de cada any, finalitzant definitivament amb l'expiració del contracte, el 30 novembre 2017.

3.- Tipus de licitació

A l'alça, per la quantitat de 120.000 euros anuals.

4.- Condicions tècniques particulars

a) L'accés a la instal·lació haurà d’esser conforme amb el que disposa el Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques, publicat al BOIB núm. 157 ext. de 29 d'octubre de 2010.

b) L'adjudicatari haurà de dotar a la instal·lació del mobiliari, equipament i maquinària específics que siguin pertinents per al seu correcte funcionament, d'acord amb la capacitat i destinació de la mateixa, havent de presentar tots els elements aportats condicions adequades per al seu ús públic, d'acord amb la reglamentació vigent.

c) El període i horari mínims d'obertura al públic de la instal·lació serà de l'1 de maig al 31 d'octubre, de 10:00 a 18:00 hores. L'horari màxim d'obertura i l'hora límit de tancament de la instal·lació s'adaptarà a les disposicions generals i locals reglamentàries que siguin d'aplicació. L'horari mínim d'obertura dels lavabos públics serà l'1 de maig al 31 d’octubre, de 10:00 a 18:00 hores.

d) No es permetrà l'ús de música ambiental de manera que pugui pertorbar al veïnat o als usuaris de la platja, estant, referent a això, a la normativa general vigent a la Platja d'Alcúdia i altra reglamentació aplicable. Podran realitzar activitats esporàdiques de música en directe, prèvia autorització específica, d'acord amb les disposicions vigents.

e) Els lavabos seran d'ús públic i gratuït, quedant garantit el lliure accés als mateixos, sense limitació cap, en el període i horari abans assenyalats, havent d'estar degudament senyalitzats des de la platja i des xarxa viària situada a proximitat, d'acord amb les recomanacions d'ADEAC. Disposaran continuadament de paper higiènic, sabó i dispositius d'assecat de mans. Es disposaran cartells informatius, almenys en català, castellà, anglès i alemany, en els quals s'indiqui seu caràcter públic i gratuït i l'horari d'obertura dels mateixos. Els Serveis Tècnics Municipals determinaran el tipus i nombre de senyals i cartells a col·locar, seguint una pauta homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia, sent a càrrec de l'adjudicatari els costos corresponents a aquest senyalització.

f) Serà de compte de l'adjudicatari el pagament del consum de subministrament elèctric de l'explotació, i el de l'aigua de proveïment a la instal·lació. A aquest efecte, haurà de procedir, al seu càrrec, al canvi de domiciliació bancària dels rebuts corresponents (comptador d'electricitat, aigua potable i enllumenat, si escau). Igualment, seran a càrrec de l'adjudicatari les despeses derivades de l'increment de potència elèctrica contractada, si escau. L'adjudicatari haurà de també fer-se càrrec del canvi de titularitat i pagament d'altres serveis, com ara comunicacions i servei d'alarma i vigilància, si escau. De la mateixa manera, seran de compte de l'adjudicatari el pagament dels impostos, taxes i preus públics municipals que siguin d'aplicació ( residus urbans, clavegueram, etc.). Totes les despeses de subministres contractats per l’autoritzat seran al seu càrrec.

g) La denominació de la instal·lació serà obligatòriament la de BALNEARI Nº 5, sense que es puguin adoptar altres denominacions per a la mateixa, llevat que l'Ajuntament acordés una denominació diferent per al conjunt de balnearis. Les condicions tècniques i estètiques del rètol o rètols d'identificació de la instal·lació hauran de ser aprovades per l'Ajuntament, amb una pauta de disseny homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia. Aquests rètols d'identificació no podran contenir publicitat. L'eventual col·locació a la instal·lació de rètols o cartells publicitaris, de qualsevol tipus, estarà subjecta a prèvia autorització municipal.

h) Serà d'obligat i estricte compliment el Decret 2/2005, 14 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de Comunitat Autònoma de les Illes Balears o la normativa que, en és el cas, el substitueixi.

i) Serà, igualment, d'obligat i estricte compliment l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 19 de juny de 2013, per la qual s'aproven els criteris generals de distribució d'instal·lacions de temporada al domini públic marítim terrestre balear, publicada al BOIB número 90 de 27 de juny de 2013 o la normativa que, si és el cas, la substitueixi.

j) Condicions de caràcter ambiental

  • L'adjudicatari executarà l'explotació de la instal·lació respectant totes les condicions establertes en el sistema de gestió ambiental (SGA) de platges que tingui implantat l'Ajuntament d'Alcúdia. L'adjudicatari facilitarà al públic la política ambiental de l'Ajuntament, el programa ambiental i tota la informació que el SGA consideri oportú.
  • La instal·lació complirà les determinacions de la Llei 2/2005, de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
  • La instal·lació complirà les ordenances municipals en matèria de sorolls i les determinacions del Reial Decret 1367/2007, de 19 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll.
  • El responsable del Balneari assistirà obligatòriament a les jornades de formació i reunions informatives que l'Ajuntament consideri necessàries per al correcte funcionament de l'establiment.
  • L'adjudicatari participarà directament en el Sistema de Gestió Ambiental omplint els registres que l'Ajuntament li indiqui, amb dades de nombre d'usuaris de les instal·lacions, consum d'aigua i electricitat, quantitat de residus generats i altres que siguin requerits en el marc del SGA .
  • L'adjudicatari es compromet a gestionar de manera adequada els residus urbans, facilitant als clients i als treballadors papereres o contenidors de recollida selectiva de paper, envasos lleugers, vidre, rebuig i qualsevol altra fracció que l'Ajuntament decideixi recollir de manera separada. Aquests residus es dipositaran posteriorment en els contenidors de recollida selectiva situats a la via pública o s'adaptaran a les pautes de recollida dels generadors singulars de residus del Municipi, si així ho acorda l'Ajuntament amb l'empresa de recollida.
  • L'adjudicatari haurà de gestionar correctament les restes d'oli vegetal de cuina, facilitant la ubicació en les seves instal·lacions d'un contenidor d'oli usat per part d'una empresa prèviament autoritzada per l'Ajuntament.
  • Pel que fa als residus perillosos, especials o voluminosos, l'adjudicatari seguirà en tot moment les indicacions de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament.
  • L'adjudicatari estarà obligat a netejar diàriament, tantes vegades com calgui, els lavabos, les dutxes, la cuina, les terrasses, els accessos al balneari i qualsevol altra zona comuna inclosa en l'autorització.
  • Els productes de neteja utilitzats seran biodegradables i respectuosos amb el medi ambient.
  • No es podran efectuar alteracions de la vegetació existent a la zona sense prèvia autorització municipal.
  • El responsable del Balneari de comunicar a l'Ajuntament qualsevol incidència ambiental de què tingui notícia, tant si ocorre en les seves instal·lacions com si passa fora d'elles.

Alcúdia, 20 d’abril de 2015

La Batlessa

Coloma Terrassa Ventayol

PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES PARTICULARS DEL CONCURS URGENT PER A l'ATORGAMENT D'UNA AUTORITZACIÓ REGLAMENTADA PER A l'EXPLOTACIÓ DE LA INSTAL·LACIÓ DE TEMPORADA, NO DESMUNTABLE, CORRESPONENT A BALNEARI Núm. 6 (BAL-06) DE LA PLATJA D'ALCÚDIA.

1.- Objecte de la licitació.

Una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Núm.6 (BAL-06), corresponent a la instal·lació, abans denominada QUIOSC BAR NÚMERO 3, destinada al servei de CAFETERIA, compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a les Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.

Correspon a la instal·lació de codi IT78, reflectida en el plànol de Distribució d’instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full octubre 9, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l’explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 4 taules i 8 bancs.

Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d’una cafeteria segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d’obertura i funcionament atorgades per Decret 56/1999.

2.- Termini de l’autorització.

El termini de vigència s’entendrà, durant el primer any, des de la data de l’adjudicació definitiva fins al 30 de novembre del 2015; si es formalitzés la pròrroga per mutu acord, la resta dels anys del contracte des de l'1 d’abril fins al 30 de novembre de cada any, finalitzant definitivament amb l’expiració del contracte, el 30 novembre 2017.

3.- Tipus de licitació

A l’alça, per la quantitat de 74.000 euros anuals.

4.- Condicions tècniques particulars.

a) L'accés a la instal·lació haurà d’esser conforme amb el que disposa el Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques, publicat al BOIB núm. 157 ext. de 29 d'octubre de 2010.

b) L'adjudicatari haurà de dotar a la instal·lació del mobiliari, equipament i maquinària específics que siguin pertinents per al seu correcte funcionament, d'acord amb la capacitat i destinació de la mateixa, havent de presentar tots els elements aportats condicions adequades per al seu ús públic, d'acord amb la reglamentació vigent.

c) El període i horari mínims d'obertura al públic de la instal·lació serà de l'1 de maig al 31 d'octubre, de 10:00 a 18:00 hores. L'horari màxim d'obertura i l'hora límit de tancament de la instal·lació s'adaptarà a les disposicions generals i locals reglamentàries que siguin d'aplicació. L'horari mínim d'obertura dels lavabos públics serà l'1 de maig al 31 d’octubre, de 10:00 a 18:00 hores.

d) No es permetrà l'ús de música ambiental de manera que pugui pertorbar al veïnat o als usuaris de la platja, estant, referent a això, a la normativa general vigent a la Platja d'Alcúdia i altra reglamentació aplicable. Podran realitzar activitats esporàdiques de música en directe, prèvia autorització específica, d'acord amb les disposicions vigents.

e) Els lavabos seran d'ús públic i gratuït, quedant garantit el lliure accés als mateixos, sense limitació cap, en el període i horari abans assenyalats, havent d'estar degudament senyalitzats des de la platja i des xarxa viària situada a proximitat, d'acord amb les recomanacions d'ADEAC. Disposaran continuadament de paper higiènic, sabó i dispositius d'assecat de mans. Es disposaran cartells informatius, almenys en català, castellà, anglès i alemany, en els quals s'indiqui seu caràcter públic i gratuït i l'horari d'obertura dels mateixos. Els Serveis Tècnics Municipals determinaran el tipus i nombre de senyals i cartells a col·locar, seguint una pauta homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia, sent a càrrec de l'adjudicatari els costos corresponents a aquest senyalització.

f) Serà de compte de l'adjudicatari el pagament del consum de subministrament elèctric de l'explotació, i el de l'aigua de proveïment a la instal·lació. A aquest efecte, haurà de procedir, al seu càrrec, al canvi de domiciliació bancària dels rebuts corresponents (comptador d'electricitat, aigua potable i enllumenat, si escau). Igualment, seran a càrrec de l'adjudicatari les despeses derivades de l'increment de potència elèctrica contractada, si escau. L'adjudicatari haurà de també fer-se càrrec del canvi de titularitat i pagament d'altres serveis, com ara comunicacions i servei d'alarma i vigilància, si escau. De la mateixa manera, seran de compte de l'adjudicatari el pagament dels impostos, taxes i preus públics municipals que siguin d'aplicació ( residus urbans, clavegueram, etc.). Totes les despeses de subministres contractats per l’autoritzat seran al seu càrrec.

g) La denominació de la instal·lació serà obligatòriament la de BALNEARI Nº 6, sense que es puguin adoptar altres denominacions per a la mateixa, llevat que l'Ajuntament acordés una denominació diferent per al conjunt de balnearis. Les condicions tècniques i estètiques del rètol o rètols d'identificació de la instal·lació hauran de ser aprovades per l'Ajuntament, amb una pauta de disseny homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia. Aquests rètols d'identificació no podran contenir publicitat. L'eventual col·locació a la instal·lació de rètols o cartells publicitaris, de qualsevol tipus, estarà subjecta a prèvia autorització municipal.

h) Serà d'obligat i estricte compliment el Decret 2/2005, 14 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de Comunitat Autònoma de les Illes Balears o la normativa que, en és el cas, el substitueixi.

i) Serà, igualment, d'obligat i estricte compliment l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 19 de juny de 2013, per la qual s'aproven els criteris generals de distribució d'instal·lacions de temporada al domini públic marítim terrestre balear, publicada al BOIB número 90 de 27 de juny de 2013 o la normativa que, si és el cas, la substitueixi.

j) Condicions de caràcter ambiental

  • L'adjudicatari executarà l'explotació de la instal·lació respectant totes les condicions establertes en el sistema de gestió ambiental (SGA) de platges que tingui implantat l'Ajuntament d'Alcúdia. L'adjudicatari facilitarà al públic la política ambiental de l'Ajuntament, el programa ambiental i tota la informació que el SGA consideri oportú.
  • La instal·lació complirà les determinacions de la Llei 2/2005, de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
  • La instal·lació complirà les ordenances municipals en matèria de sorolls i les determinacions del Reial Decret 1367/2007, de 19 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll.
  • El responsable del Balneari assistirà obligatòriament a les jornades de formació i reunions informatives que l'Ajuntament consideri necessàries per al correcte funcionament de l'establiment.
  • L'adjudicatari participarà directament en el Sistema de Gestió Ambiental omplint els registres que l'Ajuntament li indiqui, amb dades de nombre d'usuaris de les instal·lacions, consum d'aigua i electricitat, quantitat de residus generats i altres que siguin requerits en el marc del SGA.
  • L'adjudicatari es compromet a gestionar de manera adequada els residus urbans, facilitant als clients i als treballadors papereres o contenidors de recollida selectiva de paper, envasos lleugers, vidre, rebuig i qualsevol altra fracció que l'Ajuntament decideixi recollir de manera separada. Aquests residus es dipositaran posteriorment en els contenidors de recollida selectiva situats a la via pública o s'adaptaran a les pautes de recollida dels generadors singulars de residus del Municipi, si així ho acorda l'Ajuntament amb l'empresa de recollida.
  • L'adjudicatari haurà de gestionar correctament les restes d'oli vegetal de cuina, facilitant la ubicació en les seves instal·lacions d'un contenidor d'oli usat per part d'una empresa prèviament autoritzada per l'Ajuntament.
  • Pel que fa als residus perillosos, especials o voluminosos, l'adjudicatari seguirà en tot moment les indicacions de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament.
  • L'adjudicatari estarà obligat a netejar diàriament, tantes vegades com calgui, els lavabos, les dutxes, la cuina, les terrasses, els accessos al balneari i qualsevol altra zona comuna inclosa en l'autorització.
  • Els productes de neteja utilitzats seran biodegradables i respectuosos amb el medi ambient.
  • No es podran efectuar alteracions de la vegetació existent a la zona sense prèvia autorització municipal.
  • El responsable del Balneari de comunicar a l'Ajuntament qualsevol incidència ambiental de què tingui notícia, tant si ocorre en les seves instal·lacions com si passa fora d'elles.

Alcúdia, 20 d’abril de 2015

La Batlessa

Coloma Terrassa Ventayol