Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 6767
Publicació plec de clausules administratives particulars per a l'explotació d'instal·lacions de temporada no desmuntables per a la temporada 2015
Versió PDF
PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS DEL CONCURS URGENT PER A L'ATORGAMENT DE AUTORITZACIONS REGLAMENTADES PER A l'EXPLOTACIÓ D'INSTAL·LACIONS DE TEMPORADA NO DESMUNTABLES A LA PLATJA D'ALCÚDIA PER A L’ANY 2015, PRORROGABLE PER MUTU ACORD ACORD PER ALS ANYS 2016 i 2017, ANY A ANY.
1.- Objecte
L'objecte de la licitació és l'atorgament, a través del sistema de concurs, pel procediment d’urgència, d'autoritzacions reglamentades per a l'explotació de les instal·lacions de temporada no desmuntables de la Platja d'Alcúdia, denominades BALNEARIS, destinades als serveis de Restaurant o Cafeteria de platja amb dotació de lavabos públics, i distribuïts en sis lots independents, amb licitació individual, d'acord amb el projecte municipal de INSTAL·LACIONS DE TEMPORADA A LES PLATGES DE ALCÚDIA, temporada 2014, per a l’exercici 2015, prorrogable any a any, per mutu acord, per als exercicis 2016 i 2017 ( 1+1+1)
Les zones i instal·lacions adscrites a les mateixes, que són objecte de licitació, són les descrites en el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada corresponent, segons la situació i delimitació detallada continguda en els plànols adjunts, i que es corresponen, pel que fa a l'ocupació del domini públic marítim terrestre, a l'ordenació efectuada per la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014 , 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 d'abril de 2014, a saber:
BALNEARI NÚM. 1. BAL-01 (ANTIC BALNEARI NÚM. 1):
L'objecte de la licitació és l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº1 (BAL-01), corresponent a la instal·lació, abans denominada BALNEARI NOMBRE 1, destinada al servei de RESTAURANT DE PLATJA, compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General de l'Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern dels Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.
Correspon a la instal·lació de codi IT38, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full 5 de 10, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 8 taules i 16 bancs.
Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'un restaurant de platja segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 48/1999.
BALNEARI NÚM. 2. BAL-02 (ANTIC QUIOSC NÚM. 1):
L'objecte de la licitació és l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº2 (BAL-02), corresponent a la instal·lació, abans denominada QUIOSC BAR NOMBRE 1, destinada al servei de CAFETERIA DE PLATJA , compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General de l'Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.
Correspon a la instal·lació de codi IT46, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full octubre 6, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 5 taules i 10 bancs.
Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'una cafeteria segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 46/1999.
BALNEARI NÚM. 3. BAL-03 (ANTIC BALNEARI NÚM. 2):
L'objecte de la licitació és l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº3 (BAL-03), corresponent a la instal·lació, abans denominada BALNEARI NOMBRE 2, destinada al servei de RESTAURANT DE PLATJA, compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General de l'Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern dels Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.
Correspon a la instal·lació de codi IT54, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full 7 de 10, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 8 taules i 16 bancs.
Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'un restaurant de platja segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 44/1999.
BALNEARI NÚM. 4. BAL-04 (ANTIC QUIOSC NÚM. 2):
L'objecte de la licitació és l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº4 (BAL-04), corresponent a la instal·lació, abans denominada QUIOSC BAR NOMBRE 2, destinada al servei de CAFETERIA DE PLATJA , compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General de l'Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.
Correspon a la instal·lació de codi IT63, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full 7 de 10, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 5 taules i 10 bancs.
Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'una cafeteria segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 47/1999.
BALNEARI NÚM. 5. BAL-05 (ANTIC BALNEARI NÚM. 3):
L'objecte de la licitació és l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº5 (BAL-05), corresponent a la instal·lació, abans denominada BALNEARI NOMBRE 3, destinada al servei de RESTAURANT DE PLATJA, compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General de l'Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.
Correspon a la instal·lació de codi IT69, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full 8 de 10, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 8 taules i 16 bancs.
Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'un restaurant de platja segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 45/1999.
BALNEARI NÚM. 6. BAL-06 (ANTIC QUIOSC NÚM. 3):
L'objecte de la licitació és l'explotació de la instal·lació no desmuntable de serveis de temporada de la platja d'Alcúdia denominada BALNEARI Nº6 (BAL-06), corresponent a la instal·lació, abans denominada QUIOSC BAR NOMBRE 3, destinada al servei de CAFETERIA DE PLATJA , compresa en el Projecte de referència, és a dir, el Projecte Municipal d'Instal·lacions de Temporada, segons la situació i delimitació detallada continguda en l'ordenació efectuada per la Direcció General de l'Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears i autoritzada per la Demarcació de Costes a Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017, segons autorització 14MA / 2014-2017 amb registre de sortida 3180 de 14 abril 2014.
Correspon a la instal·lació de codi IT78, reflectida en el plànol de Distribució d'Instal·lacions de Temporada 003-Alcúdia, Platja d'Alcúdia, full octubre 9, de la Direcció General del Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, per a l'explotació d'1 quiosc no desmuntable amb terrassa circumdant, 4 taules i 8 bancs.
Les prestacions que es podran dur a terme seran les pròpies d'una cafeteria segons la normativa municipal vigent, de conformitat amb les llicències d'obertura i funcionament atorgades per Decret 56/1999.
2.- Naturalesa jurídica de l'autorització
La naturalesa jurídica de l'adjudicació és la d'autorització reglamentada, prevista en els articles 1.4 i 17 del Reglament de Serveis de les Corporacions Locals i realitzada conformi el disposat en l'art. 77.2 del Reglament de Béns de les Entitats Locals; sent el procediment utilitzat el concurs, tal com estableix l'art. 75.1 de la Llei de Costes.
3.- Prescripcions tècniques particulars que formen part de les condicions de la licitació i de les obligacions específiques dels adjudicataris
Constitueixen prescripcions tècniques particulars que formen part de les condicions de la licitació i de les obligacions específiques dels adjudicataris respecte a cada un dels lots, les contingudes en els plecs de clàusules tècniques següents:
Plec de clàusules tècniques particulars del concurs per a l'atorgament d'una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació de temporada, no desmuntable, corresponent al Balneari nº 1 (BAL-01) de la Platja d'Alcúdia.
Plec de clàusules tècniques particulars del concurs per a l'atorgament d'una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació de temporada, no desmuntable, corresponent al Balneari nº 2 (BAL-02) de la Platja d'Alcúdia.
Plec de clàusules tècniques particulars del concurs per a l'atorgament d'una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació de temporada, no desmuntable, corresponent al Balneari nº 3 (BAL-03) de la Platja d'Alcúdia.
Plec de clàusules tècniques particulars del concurs per a l'atorgament d'una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació de temporada, no desmuntable, corresponent al Balneari nº 4 (BAL-04) de la Platja d'Alcúdia.
Plec de clàusules tècniques particulars del concurs per a l'atorgament d'una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació de temporada, no desmuntable, corresponent al Balneari nº 5 (BAL-05) de la Platja d'Alcúdia.
Plec de clàusules tècniques particulars del concurs per a l'atorgament d'una autorització reglamentada per a l'explotació de la instal·lació de temporada, no desmuntable, corresponent al Balneari nº 6 (BAL-06) de la Platja d'Alcúdia.
4.- Tipus: A l'alça per les quantitats següents:
BAL-01: BALNEARI Nº 1: 168.000,00 euros anuals
BAL-02: BALNEARI Nº 2: 126.000,00 euros anuals
BAL-03: BALNEARI Nº 3: 156.000,00 euros anuals
BAL-04: BALNEARI Nº 4: 133.000,00 euros anuals
BAL-05: BALNEARI Nº 5: 120.000,00 euros anuals
BAL-06: BALNEARI Nº 6: 74.000,00 euros anuals
El pagament de les quantitats es farà efectiu en la forma que s'indica en la clàusula 6, un cop rebuda l'autorització municipal.
En el cas que l’adjudicació es produeixi una vegada iniciats els mesos d’explotació corresponents a la temporada turística 2015 ( abril-novembre), s’aplicarà una reducció del cànon d’adjudicació ( només per a la temporada 2015) segons el següent detall:
Si l’adjudicació es produeix entre l’1 i el 15 de maig de 2015: reducció de l’import d’adjudicació 2015 en un percentatge del 4%.
Si l’adjudicació es produeix entre el 15 i el 31 de maig de 2015: reducció de l’import d’adjudicació 2015 en un percentatge del 6%.
Si l’adjudicació es produeix entre l’1 i el 15 de juny de 2015: reducció de l’import d’adjudicació 2015 en un percentatge del 10%.
Si l’adjudicació es produeix entre el 15 i el 30 de juny de 2015: reducció de l’import d’adjudicació 2015 en un percentatge del 14%.
5.- Durada de l’autorització
El termini de vigència s'entendrà, durant el primer any, des de la data de l'adjudicació definitiva fins al 30 de novembre del 2015. Si es formalitzés la pròrroga per mutu acord, la resta dels anys de l'autorització des de l'1 d'abril fins al 30 de novembre de cada any, finalitzant definitivament amb l'expiració de l'autorització, el 30 novembre 2017.
A l’adjudicatari que li interessi la pròrroga de l’autorització ho haurà de comunicar a l’Ajuntament entre els dies 1 i 10 de novembre de l’any corresponent. En el cas que l’Ajuntament manifesti la seva conformitat a la pròrroga sol·licitada, aquesta s’haurà de formalitzar abans del 30 de novembre de l’any que s’hagi sol·licitat.
6.- Forma de pagament
La forma de pagament serà la següent: En el termini màxim de deu dies hàbils a partir de la notificació de l'adjudicació definitiva en el primer any, i en cas de pròrroga, a partir del dia 1 d’abril als següents, l'adjudicatari haurà d'ingressar cada any en el compte bancari que faciliti el departament de tresoreria.
No obstant això, els adjudicataris podran efectuar el pagament de la forma següent:
No es podrà iniciar l'activitat sense que prèviament s'hagi complert el que disposa respecte al primer pagament.
7.- Garanties
Els adjudicataris hauran de prestar cada exercici una fiança definitiva equivalent al 5% del valor material de les instal·lacions que s'autoritzin a explotar, a disposició de la Demarcació de Costes en Illes Balears, per a respondre de l'aixecament d'instal·lacions a la finalització de cada temporada. (Model conforme l'Annex VI).
5% VALOR MATERIAL BALNEARIS CN-30/2015
CONCEPTE IMPORT
BALNEARI NÚM. 1. BAL-01 (ANTIC BALNEARI NÚM. 1) 9,205,56 €
BALNEARI NÚM. 2. BAL-02 (ANTIC QUIOSC NÚM. 1) 4,580,48 €
BALNEARI NÚM. 3. BAL-03 (ANTIC BALNEARI NÚM. 2) 9,205,56 €
BALNEARI NÚM. 4. BAL-04 (ANTIC QUIOSC NÚM. 2) 4,567,47 €
BALNEARI NÚM. 5. BAL-05 (ANTIC BALNEARI NÚM. 3) 9,003,01 €
BALNEARI NÚM. 6. BAL-06 (ANTIC QUIOSC NÚM. 3) 4,504,29 €
Els adjudicataris hauran de prestar així mateix una fiança definitiva del 6% de l'import de la rematada a disposició de l'Ajuntament, en el termini màxim de quinze dies hàbils a partir de la notificació de l'adjudicació (model previst en l'annex IV), que serà retornada a la finalització de l'autorització.
8.- Començament de l'activitat
D'acord amb l'estipulat en els Plecs de Clàusules Tècniques particulars i a les determinacions del present Plec, i sense perjudici del compliment de les altres obligacions aquí consignades i de totes les que siguin d'aplicació segons la legislació vigent, per poder donar començament a l'activitat serà necessari:
Haver efectuat el primer pagament del cànon ofert conforme s'especifica en el clàusula 6 d'aquest Plec.
9.- Proposicions
Les proposicions es presentaran en l'Ajuntament en el termini de vuit (8) dies naturals a partir del següent al de la publicació del pertinent edicte en el BOIB, de les 9:00 a les 14:00 hores, al registre de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans establerts en la Llei 30/1992, de 26 de novembre. No s'acceptarà cap proposició que s'hagi registrat amb posterioritat a les 14:00 hores d'últim dia del termini, independentment del lloc o la forma de la presentació. Si el darrer dia del termini fos dissabte, diumenge o festiu, s’entendrà prorrogat fins a les 14:00 hores del primer dia hàbil següent.
Quan la documentació s'enviï per correu, l'empresari haurà de justificar la data d'imposició de la tramesa a l'oficina de Correus i anunciar a l'òrgan de valoració la remissió de l'oferta en el mateix dia, mitjançant fax o correu electrònic. (Fax. 971 54 65 15 / c / e jmbergas@alcudia.net).
Sense la concurrència d'ambdós requisits no serà admesa la documentació si és rebuda per l'òrgan de valoració amb posterioritat a la data i hora de l'acabament del termini.
Transcorreguts, no obstant, deu dies naturals següents a la indicada data sense haver-se rebut la documentació, aquesta no serà admesa en cap cas.
Les proposicions constaran de tres sobres tancats denominats A, B i C, en cadascun dels quals es farà constar el contingut que a continuació es ressenya:
Sobre A, denominat "Documents Generals" i expressarà la inscripció de Documents generals per a optar al Concurs de l'explotació de les instal·lacions no desmuntables A LA PLATJA D'ALCÚDIA. En el qual es presentarà la següent documentació:
1r.- Acreditació de la capacitat d'obrar, tal com disposa l'art. 72 del RDL 3/2011 (TRLCSP). O sigui, D.N.I. o còpia compulsada, del licitador, quan es tracti de persones físiques o empresaris individuals i escriptura de constitució de societat mercantil degudament inscrita en el Registre Mercantil quan l'empresari fos persona jurídica. Quan s'actuï per representació, haurà de presentar poder validat. També podran presentar proposicions les unions d'empresaris que es constitueixin temporalment a l'efecte, sense que sigui necessària la formalització de les mateixes en escriptura pública fins que s'hagi efectuat l'adjudicació de l'autorització a favor, si escau.
2º.- Resguard acreditatiu de la constitució de la garantia provisional, equivalent al 3% del preu de sortida; en metàl·lic o en aval, segons el model de l'ANNEX III.
3r.- Declaració expressa responsable del licitador atorgada davant l'Autoritat pertinent, fent constar que no es troba incurs en cap de les prohibicions per contractar relacionades en l'article 60 del TRLCSP.
4. Declaració expressa del responsable licitador d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’estat, amb la seguretat social i amb l’Ajuntament d’Alcúdia.
5º.- Acreditació de la solvència econòmica i financera, i tècnica o professional, pels mitjans que s'indiquen en l'annex VII, de conformitat amb el que disposen els arts. 74 i ss. del TRLCSP.
Sobre B, que contindrà la "proposició econòmica", que s'ajustarà al model oficial que indica l'annex I. Aquest sobre es presentarà tancat i precintat i haurà de contenir la següent inscripció: Proposició econòmica del Concurs de l'explotació de les instal·lacions no desmuntables A LA PLATJA D'ALCÚDIA. BALNEARI núm ___, CODI ______, amb indicació del nom del licitador.
Sobre C, que contindrà les proposicions tècniques relatives als criteris avaluables mitjançant fórmules matemàtiques (criteris 2 i 3)
Els criteris ponderats que serviran de base per a l'adjudicació del procediment, seran els següents:
Criteris avaluables de forma automàtica, mitjançant fórmules matemàtiques:
a) Criteri 1: Millora del preu, a l'alça, ........................... fins a 93,50 punts.
La puntuació obtinguda per cada licitador vindrà donada pel resultat de l'aplicació de la següent fórmula de valoració econòmica:
Puntuació = 93,50 x Pi / Pmax (Es arrodonir el càlcul a dos decimals).
Valoració: Es valorarà assignant la major puntuació possible a la proposta més elevada. La puntuació de la resta de propostes es determinarà mitjançant un criteri de proporcionalitat respecte de la proposta millor, segons la fórmula indicada.
(Pmax): Proposta econòmica màxima.
(Pi): Proposta econòmica de l'oferta i, objecte de valoració.
Puntuació de l'oferta màxima = 93,50
b) Criteri 2: Millores sobre la instal·lació i sobre els mitjans personals i auxiliars al servei de la mateixa: fins 2,50 punts, seguint les pautes següents:
b1) Compromís de posada en marxa d'una zona wi-fi oberta i gratuïta: 1'25 punts.
S'haurà d'aportar documentació tècnica descriptiva i pressupost de la instal·lació.
b2) Compromís de disposició d'un servei gratuït mínim de 25 consignes per als usuaris: 0'50 punts.
S'haurà d'aportar documentació tècnica descriptiva i pressupost de la instal·lació.
b3) Compromís de disposició d'un servei diari gratuït de premsa en diversos idiomes: 0'25 punts.
S'haurà d'aportar documentació tècnica descriptiva i pressupost de la instal·lació.
b4) Compromís de disposició de 6 trones per a nens: 0'25 punts.
s’haurà d'aportar documentació tècnica descriptiva i pressupost de la instal·lació.
b5) Compromís de disposició d'un espai per a informació turística municipal i insular: 0'25 punts.
S'haurà d'aportar documentació tècnica descriptiva i pressupost de la instal·lació.
c) Criteri 3: millores sobre l’horari mínim d’obertura al públic de les instal·lacions i dels banys: màxim 4 punts seguint les següents pautes:
c1) compromís d’ampliació de l’horari mínim establert en els punts e) i f) de la clàusula 13 d’aquests plecs; 1 punt per hora d’ampliació de l’horari mínim establert fins un màxim de 4 punts.
S’haurà d’aportar el compromís de l’ampliació de l’horari mínim a aplicar.
10.- Obertura de pliques i Taula de Valoració
Finalitzat el termini de presentació de proposicions, la Mesa de Valoració, es reunirà i procedirà a la qualificació de la documentació general presentada en temps i forma pels licitadors en els sobres A, en sessió no pública.
A l'efecte de la indicada qualificació, el President ordenarà l'obertura dels sobres A, i el secretari certificarà la relació de documents que figuren en cada un d'ells. Si la Mesa observés defectes materials en la documentació presentada, ho comunicarà verbalment, per fax i correu electrònic als interessats, i també es faran públic a través d'anuncis de l'òrgan de valoració en el tauler d'edictes de l'Ajuntament d'Alcúdia i es concedirà un termini no superior a tres dies hàbils perquè el licitador esmeni l'error. La manca d'esmena dels defectes indicats en el termini establert, serà causa d'exclusió de la licitació.
La taula de valoració, un cop qualificada la documentació dels sobres A, i un cop realitzades les esmenes que siguin procedents, si és el cas, aportant els documents complementaris requerits, o bé transcorreguts els terminis determinats, procedirà a obrir els sobres C dels licitadors admesos, que contindran les proposicions tècniques relatives als criteris objectius. És a dir, les propostes relatives als criteris de les millores que no es refereixin al preu, de la forma següent:
En primer lloc, el president informarà els assistents del nombre de proposicions rebudes i del nom dels licitadors i comunicarà el resultat de la qualificació de la documentació general presentada en els sobres A, amb indicació dels licitadors admesos i dels exclosos, així com de les causes d'exclusió, si escau. Així mateix, convidarà les persones assistents a formular les observacions que creguin oportunes, que es reflectiran en l'acta, però en aquest moment la mesa no es pot fer càrrec ni acceptar documents que no s'hagin lliurat durant el termini d'admissió d'ofertes o en el d'esmena de defectes o omissions.
A continuació, el secretari de la mesa obrirà els sobres C, que hauran de contenir la documentació referida als criteris objectius, dels licitadors admesos i llegirà la relació dels documents aportats.
Acabada l'obertura de les proposicions, es donarà per finalitzat l'acte públic i es passaran a informe tècnic de valoració, deixant constància del desenvolupament d'aquest acte en l'acta de reunió de la taula.
11.- Requeriment de documentació
Reunida novament la Mesa de Valoració, es donarà a conèixer la ponderació assignada als criteris objectius. A continuació es procedirà a l'acte d'obertura del sobre B, que contindrà l'oferta econòmica.
Atesa la valoració dels criteris objectius (sobre C) i de l'oferta econòmica (sobre B), la Mesa de Valoració proposarà l'adjudicatari de l'autorització.
L'Òrgan de Valoració, requerirà al licitador que hagi presentat l'oferta més avantatjosa perquè, en el termini de deu dies hàbils, a comptar des del següent al que es rebi el requeriment, presenti la documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o autoritzi a l'òrgan de valoració a obtenir de forma directa la seva acreditació, de disposar efectivament dels mitjans que s'hagi compromès dedicar o adscriure a l'execució de l'autorització conforme l'article 64.2 del Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, així com d'haver constituït les garanties definitives que siguin procedents.
La taula de valoració estarà composta per:
Presidenta: Josefina Linares Capó (regidora)
Suplent presidenta: Àngela Amer Mir (regidora)
Vocal 1: Juan Luís González Gomila (regidor)
Suplent vocal 1: Mateu Salort Bonafé (regidor)
Vocal 2: Domingo Bonnin Daniel (regidor)
Suplent vocal 2: Joaquín Cantalapiedra Aloy (regidor)
Vocal 3: Joan Gaspar Vallori Guayta (regidor)
Suplent vocal 3: Sofia Fernández Roldán (regidora)
Vocal 4: M. Del Carme Garcia Cerdà.
Vocal 5: Joan Seguí Serra (Secretari municipal)
Suplent vocal 5: Maria Suau Juan (TAG).
Vocal 6: Caterina Crespí Serra (interventora municipal).
Suplent vocal 6: Gorka Muntaner De Diego
Vocal 7: Miguel Alejandro Dot Ramis (Lletrat municipal).
Suplent: Bartomeu Amengual Barceló (TAG).
Secretari de la Taula: Joan Miquel Bergas Font (TAG).
Suplent secretari de la Mesa: Victòria Jofre Martí
12.- Adjudicació i formalització de l'autorització
Rebuda la documentació sol·licitada, l'Ajuntament adjudicarà l'autorització en els cinc dies següents a la recepció de la documentació.
En cap cas podrà declarar-se deserta una licitació quan existeixi alguna oferta o proposició que sigui admissible d'acord amb els criteris que consten en el Plec.
L'adjudicació serà motivada i es notificarà als candidats o licitadors i es publicarà simultàniament en el perfil del contractant.
La notificació contindrà, en tot cas, la informació necessària per permetre al licitador exclòs o candidat descartat interposar recurs suficientment fundat contra la decisió d'adjudicació. En particular expressarà els següents extrems:
La formalització de l'autorització en document administratiu s'efectuarà en els quinze dies hàbils següents a comptar de la data d'adjudicació definitiva; aquest document constituirà títol suficient per accedir a qualsevol registre públic.
En el cas que la Demarcació de Costes en Illes Balears o la Direcció General de l'Territori de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern dels Illes Balears modifiquessin les característiques previstes de les instal·lacions, reduint el seu àmbit i / o els seus elements, o bé es reduirà el cànon en la proporció adequada segons el nombre d'elements reduïts, o bé es podrà declarar deserta l'adjudicació del Balneari de què es tracti per part de l'òrgan de valoració, tot això sense cap tipus de reclamació per part de els licitadors.
13.- Obligacions de l'Adjudicatari
a) L'execució i explotació de les instal·lacions es durà a terme sota l'exclusiu risc i responsabilitat de l'adjudicatari.
b) L'adjudicatari resta sotmès a les facultats de tutela i policia sobre el domini públic afectat ia les condicions de l'adjudicació. L'Ajuntament es reserva totes les facultats de policia i vigilància necessàries per a la bona marxa de la instal·lació, tant en la forma d'inspeccions pels seus Serveis Tècnics o de Seguretat, com en la forma d'instruccions d'obligat compliment, sense perjudici de les que el propi adjudicatari exerciti per tenir cura del bon ordre del servei.
c) Serà d'obligat i estricte compliment l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 19 de juny de 2013, per la qual s'aproven els criteris generals de distribució d'instal·lacions de temporada al domini públic marítim terrestre balear, publicada al BOIB número 90 de 27 de juny de 2013 o la normativa que, si és el cas, la substitueixi.
d) El balneari de complir amb les normes higienicosanitàries vigents, i el seu mobiliari tindrà una estètica acord amb la resta del mobiliari de platja, quedant expressament prohibit qualsevol tipus de publicitat en els elements de la instal·lació (art. 38 de la Llei de Costes) .
e) El període i horari mínims d’obertura al públic de la instal·lació serà de l'1 de maig al 31 d'octubre, de 10:00 a 18:00 hores. L’horari màxim d’obertura i l’hora límit de tancament de la instal·lació s’adaptarà a les disposicions generals i locals reglamentàries que siguin d’aplicació. L'horari mínim d’obertura dels lavabos públics serà l'1 de maig al 31 d’octubre, de 10:00 a 18:00 hores.
f) Els lavabos estaran oberts durant tot el temps que romangui oberta la instal·lació i, en tot cas, el seu horari mínim d’obertura serà de 10:00 a 18:00 hores, de l'1 de maig al 31 d’octubre.
g) Els lavabos seran d'ús públic i gratuït, quedant garantit el lliure accés als mateixos, sense limitació cap, en el període i horari abans assenyalats, havent d'estar degudament senyalitzats des de la platja i des xarxa viària situada a proximitat, d'acord amb les recomanacions d'ADEAC. Disposaran continuadament de paper higiènic, sabó i dispositius d'assecat de mans. Es disposaran cartells informatius, almenys en català, castellà, anglès i alemany, en els quals s'indiqui seu caràcter públic i gratuït i l'horari d'obertura dels mateixos. Els Serveis Tècnics Municipals determinaran el tipus i nombre de senyals i cartells a col·locar, seguint una pauta homogènia per al conjunt de balnearis públics de la Platja d'Alcúdia, sent a càrrec de l'adjudicatari els costos corresponents a aquest senyalització.
h) El titular de l'explotació de balneari està obligat a respectar les condicions d'ocupació sobre la platja, segons les disposicions reglamentàries estatals i, si escau, de conformitat amb el projecte de delimitació de les zones de domini públic per a la instal·lació de serveis de temporada vigent.
i) Per al subministrament de mercaderies així com per a les tasques de manteniment de les instal·lacions, inclosa qualsevol altra activitat relacionada amb aquestes, només es podran utilitzar vehicles per les platges fora de l'horari de cobertura del Servei Públic de Salvament i sempre amb autorització del Àrea de Coordinació de Seguretat de Platges.
j) El titular de la instal·lació serà responsable del perfecte estat de la mateixa, garantint aquest deure mitjançant contracte de responsabilitat civil, vetllant en tot moment per l'adequada estabilitat i subjecció de les instal·lacions, responent dels danys esdevinguts com a conseqüència de la caiguda o despreniment dels elements empleats, ja sigui per acció o omissió del responsable, ja sigui per l'acció de factors climatològics com ara el vent, sigui quina sigui la intensitat, tempesta o qualsevol altre agent de la natura, fent-se càrrec de la conservació del local així com del seu manteniment i perfecte estat de funcionament, neteja i higiene.
k) L'adjudicatari haurà de presentar una pòlissa d'assegurança que cobreixi els riscos i les responsabilitats civils per accidents o danys, de qualsevol tipus, que puguin esdevenir per la presència de la instal·lació a la platja o pel seu ús. Aquesta pòlissa s'ha de presentar davant la Demarcació de Costes, a través de l'Ajuntament, amb anterioritat a l'inici de l'explotació. La quantia de danys a persones (usuaris o no de l'explotació) que almenys haurà de cobrir aquesta pòlissa serà de 300.506,05 euros. Concertarà així mateix una assegurança per danys a la instal·lació, per un mínim de 300.000 euros per al continent i 35.000 euros per al contingut, en el cas dels balnearis grans (BAL-01, BAL-03 i BAL-05) o de 200.000 euros per al continent i 25.000 euros per al contingut, en el cas dels balnearis petits (BAL-02, BAL-04 i BAL-06).
l) L'adjudicatari de l'explotació i el personal adscrit a la mateixa tindrà en tot moment una actitud de respecte i consideració als usuaris de les mateixes i al públic en general, ia la conservació i neteja de la platja i de les seves instal·lacions, així com a la vigilància de l'abocament de deixalles, papers i bosses de plàstic en les seves proximitats del balneari en una franja de 10 metres addicionals a la superfície on es dur a terme l’explotació.
m) El personal adscrit al balneari ha d'anar en perfectes condicions de neteja i higiene personal i hauran d'anar en tot moment amb la completa uniformitat i amb la targeta identificativa descrita a l'annex VIII sobre Vestuari. En cap cas la uniformitat o roba que porti el personal adscrit a la instal·lació del balneari es podrà confondre amb la del personal del Servei Públic de Salvament.
n) L'adjudicatari haurà de tenir exposades al públic les llistes de preus degudament segellades per organisme competent, així com qualsevol altre títol administratiu exigible. Les llistes de preus estaran escrites almenys en català, castellà, anglès i alemany.
o) El balneari comptarà amb un llibre de reclamacions a disposició del públic, d'acord amb les disposicions vigents.
p) La instal·lació complirà amb les prescripcions que li siguin d'aplicació del Decret 2/2005, de 14 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o normativa que el modifiqui o substitueixi. A aquests efectes, s’haurà de tenir en compte que la platja on s’ubiquen els balnearis està qualificada com a de risc alt.
q) La instal·lació disposarà de forma permanent d'una farmaciola de primers auxilis, un equip d'oxigenoteràpia i un desfibril·lador, que podran ser utilitzats pel Servei Públic de Salvament quan sigui necessari. Tot el personal adscrit a la instal·lació estarà obligat a auxiliar el personal del Servei Públic de Salvament quan sigui requerit per a això. El desfibril·lador estarà situat en un lloc ben visible i accessible, dins d'un armari homologat a aquest efecte.
r) La instal·lació haurà de disposar de manera continuada, entre el seu personal, d'un titulat en socorrisme d'activitats aquàtiques en espais naturals, i amb les següents especificacions:
a. La persona acreditada com a socorrista d'activitats aquàtiques en espais naturals haurà de portar en lloc ben visible una targeta identificativa o similar que indiqui el seu caràcter de socorrista i en cap cas la uniformitat o peça de roba que porti es podrà confondre amb la del personal del Servei Públic de Salvament.
b. A més, estarà en possessió d'un telèfon mòbil per activar els serveis d'emergències a través del SEIB112, i informar al Coordinador de Seguretat de Platges de totes les incidències que aquest estimi convenients i estarà en tot moment a les instruccions donades per l'esmentat Coordinador de Seguretat de Platges.
s) L'adjudicatari executarà l'explotació de la instal·lació respectant totes les condicions establertes en el sistema de gestió ambiental (SGA) de la platja que implanti l'Ajuntament d'Alcúdia. L'adjudicatari estarà obligat a disposar de papereres i contenidors de recollida selectiva suficients, d'igual model a l'establert en la resta de la platja, i que reuneixin les condicions adequades de capacitat i higiene, on es recolliran, en bosses adequades, segons la seva naturalesa i tipologia, els residus de la pròpia instal·lació. El contingut dels esmentats recipients seran dipositats en els contenidors corresponents de recollida selectiva més propers, evitant la proliferació de males olors, processos de descomposició i concurrència d'animals o insectes al mateix, quedant terminantment prohibida l'evacuació d'aquests contenidors a les papereres disposades per l'Ajuntament al llarg de la platja.
t) El titular de la instal·lació serà responsable del bon estat dels productes que vengui, rebutjant aquells que, bé per haver caducat o bé per qualsevol altra circumstància, no es troben en perfecte estat per al seu consum. Tots els intervinents en el procés de manipulació de queviures hauran de disposar del corresponent carnet de manipulador d'aliments. S'estarà, en tot cas, al que disposa la reglamentació vigent en aquesta matèria.
u) En cap cas es podrà expedir productes amb closca (com ara pipes, pistatxos, cacauets o altres) que dificulten la neteja de la sorra.
v) L'adjudicatari no podrà realitzar cap tipus d'activitat que no sigui la pròpia del servei de balneari de platja. Excepcionalment es podran realitzar altres activitats quan s'hagi informat i rebut el vistiplau de Ajuntament i obtinguda, si escau, l'autorització de la Demarcació de Costes.
w) L'adjudicatari evitarà sorolls o pertorbacions al veïnat i usuaris de la platja, quedant expressament prohibida l'existència i posada en marxa d'equips de reproducció sonora i qualssevol altres aparells d'anàloga naturalesa, sempre que aquests puguin causar molèsties. Aquesta terminantment prohibida la música en directe sense comptar amb l'expressa autorització de l'Ajuntament.
x) Tot el material auxiliar inherent al servei, com ara plats, coberts, gots, tovallons o altres, de tipus sol ús, tindrà caràcter no contaminant. La instal·lació disposarà de contenidors específics per la recollida del material usat, que serà eliminat diàriament d'acord amb els protocols higiènic-sanitaris i mediambientals corresponents.
i) L'adjudicatari serà responsable de la qualitat de les prestacions realitzades i comestibles expedits, així com de les conseqüències que es dedueixin per a l'Administració o per a tercers de les omissions, errors, mètodes inadequats o actuacions incorrectes.
z) Un cop finalitzada la temporada, l'adjudicatari serà responsable del manteniment i vigilància de la instal·lació fins a l'expiració de l'autorització, el 30 de novembre de 2017, corrent al seu càrrec el pagament dels rebuts de subministraments així com de les taxes que siguin d'aplicació. Una vegada expirada l’autorització, l’adjudicatari tindrà un termini màxim de 10 dies per a buidar i netejar el balneari, a requeriment de l’Ajuntament.
aa) Les instal·lacions objecte d'explotació i tots els elements adscrits a la mateixa s'han de conservar en bon estat en tot moment, sent a càrrec de l'adjudicatari les operacions de neteja i manteniment rutinari o extraordinari, així com les reparacions, renovacions, millores i dotació de elements complementaris que es precisin per al seu correcte funcionament. L'adjudicatari s'obliga a eliminar a costa les pintades així com a realitzar les desinfeccions periòdiques que siguin procedents, per tal que, a tot el llarg del període d'explotació, la instal·lació gaudeixi d'un correcte estat d'ornament i higiene.
bb) L'adjudicatari haurà de respondre de tots els danys i perjudicis es puguin produir a l'Administració oa tercers com a conseqüència de l'explotació o prestació del servei. En cas d'accident o perjudici de qualsevol índole produït al seu personal o causat a tercers com a conseqüència o en ocasió de l'exercici de l'activitat, l'Ajuntament queda exonerat de qualsevol responsabilitat principal o subsidiària, civil o penal, responsabilitat que assumirà expressament l'adjudicatari de l'explotació.
cc) L'adjudicatari no podrà col·locar cartells, pancartes ni banderes que es puguin confondre amb les banderes indicadores de l'estat de la mar ni amb un altre tipus de bandera del Servei Públic de Salvament. En tot cas, per a la col·locació dels elements esmentats en aquest apartat, hauran de comptar amb autorització dels Serveis Tècnics Municipals.
dd) L'adjudicatari haurà de comptar amb totes les autoritzacions que siguin pertinents, en particular les derivades de normativa higiènic-sanitària que sigui d'aplicació, així com de la reglamentació mediambiental vigent i les que es derivin de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de Règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, publicada al BOIB número 166, de 30 de novembre de 2013, i altra reglamentació que sigui d'aplicació. Totes les despeses derivades per a l'obtenció de les diferents autoritzacions seran per compte de l'adjudicatari.
ee) L'adjudicatari haurà de complir les obligacions derivades de la Llei de Costes i el seu Reglament; les contingudes en el Projecte d'Instal·lacions de Temporada Municipal vigent i les condicions que imposi la Demarcació de Costes en l'autorització que atorgui a l'Ajuntament, les quals prevaldran sobre les de l'Ajuntament, així com les condicions que pogués imposar la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori.
ff) L'explotació objecte de licitació s'executarà directament per la persona o empresa adjudicatària, sense possibilitat de transmetre el dret a tercers. No obstant això, l'adjudicatari haurà de disposar a càrrec del servei el personal necessari i suficient per a donar un servei adequat als usuaris.
gg) L'adjudicatari haurà de complir, sota la seva exclusiva responsabilitat, les disposicions vigents en matèria de seguretat social i de seguretat i higiene en el treball i haurà de tenir al seu càrrec el personal necessari per a la realització de l'objecte de l'autorització, respecte del qual tindrà , a tots els efectes, la condició d'empresari. L'adjudicatari queda obligat així mateix a atendre el servei amb el nombre suficient de persones.
hh) El personal que l'adjudicatari destini a l'execució de l'autorització no tindrà vinculació laboral ni de qualsevol altre tipus amb l'Ajuntament. Aquest personal quedarà exclusivament sota la direcció de l'adjudicatari, sense perjudici de les facultats que la normativa de valoració reconeix a favor de l'òrgan de valoració.
ii) L'adjudicatari respondrà personalment de les obligacions derivades del present Plec per a l'explotació de la instal·lació i acceptarà la plena responsabilitat, que li serà transferida, si alguna o algunes de les persones al seu càrrec incomplís qualsevol de les prescripcions d'aquest.
jj) L'adjudicatari evitarà, en tot cas, els actes que poguessin considerar-se com a determinants per al reconeixement d'una relació laboral entre el personal de l'empresa adjudicatària i l'Ajuntament; tot això a l'efecte de donar compliment a la disposició addicional primera del Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol.
kk) En els casos en què així ho exigeixi la normativa vigent, l'adjudicatari tindrà l'obligació de subrogar-se com empleador en les relacions laborals dels treballadors. La relació i les condicions laborals dels treballadors actualment afectes a les diferents explotacions es detallen a l'annex IX a aquest Plec.
ll) El personal que l'empresa adjudicatària destini a l'execució del contracte no tindrà vinculació laboral o de cap tipus amb l'Ajuntament, havent de ser contractats en el règim o modalitat que legalment correspongui per l'adjudicatari.
A l'extinció de les autoritzacions, no es podrà produir en cap cas la consolidació de les persones que hagin realitzat els treballs objecte de l'autorització com personal de l'Ajuntament. L'incompliment per part de l'empresa adjudicatària de les obligacions laborals tindrà la consideració d'incompliment molt greu i comportarà la sanció corresponent, a més haurà d'indemnitzar l'Ajuntament amb totes les despeses que es derivin de l'acomiadament dels treballadors respecte dels quals s'imposi al Ajuntament el deure de subrogació.
14.- Revocació
Seran causes de revocació de l'autorització, a més dels casos establerts amb caràcter general en l'art. 79 de la Llei de Costes, les següents:
1. L'incompliment de les condicions d'aquests plecs així com de qualsevol prohibició establerta, amb caràcter general, en la Llei de Costes.
2. L'incompliment del que disposa la clàusula 6 referent al pagament del preu anual ofert.
15.- Finalització de l'autorització
Quan finalitzi l'autorització, l'adjudicatari haurà de lliurar a l'Ajuntament la instal·lació, lliure de càrregues i gravàmens, en estat de conservació i funcionament adequats.
Durant els quinze dies anteriors a la data de finalització de l’autorització, l'Ajuntament adoptarà les disposicions de control i inspecció pertinents dirigides a que el lliurament de la instal·lació i tota la maquinària, equips i elements mobles adscrits a la mateixa, d'acord amb l'inventari inicial, es verifiqui correctament. El que significa que la instal·lació i tots els seus elements han de ser aptes per a continuar prestant el servei públic.
A la data de finalització de l'autorització s'aixecarà una acta de recepció i, un cop signada, es produirà el desallotjament de la instal·lació de forma immediata.
16.- Infraccions i Sancions
A- Infraccions.
Es consideren infraccions conforme al present plec de clàusules, la vulneració de qualsevol de les prohibicions o prescripcions contingudes en el mateix.
Les infraccions es classifiquen en lleus, greus i molt greus.
1) Infraccions lleus:
a) Presentar un estat indecorós en la neteja i higiene personal.
b) No portar la uniformitat definida en el present plec.
c) No portar la targeta d'identificació o no portar ben visible.
d) Excedir-se en el nombre d'elements autoritzats.
e) No tenir a disposició del públic totes les unitats d'elements autoritzats en el present plec.
f) Dipositar els elements autoritzats fora de la delimitació de la zona adscrita al servei corresponent.
g) No tenir exposades al públic les llistes dels preus oficials, degudament segellades i almenys en els idiomes català, castellà, anglès i alemany.
h) No haver entre el personal del servei cap persona en possessió del títol de socorrisme d'activitats aquàtiques en espais naturals.
i) No disposar del material de primers auxilis obligatori.
j) Qualsevol infracció o incompliment al present plec que no estigui definida com a falta GREU o MOLT GREU.
2) Infraccions greus:
a) Cobrar un preu superior a l'autoritzat per l'Ajuntament per al servei concret de què es tracti.
b) La falta de respecte al públic, als inspectors dels serveis municipals o als agents de l'autoritat per part de l'adjudicatari o dels seus empleats.
c) L'obstrucció o la negativa de col·laboració amb l'exercici de l'activitat de control i inspectora de l'Ajuntament.
d) No mantenir en condicions d'higiene, estètica i conservació els elements propis de la instal·lació.
e) Modificar la delimitació de la zona adscrita al servei.
f) Circular amb vehicles o estacionar dins de la platja sense autorització.
g) Manca de neteja de la zona adscrita al servei.
h) No dipositar correctament els residus recollits durant la neteja de les zones en els contenidors de la via pública o en les papereres localitzades a la platja.
i) Dipositar sobre la sorra qualsevol tipus de residu.
j) No auxiliar als membres de salvament o seguretat quan siguin requerits per a això.
k) No complir els elements de la instal·lació amb les característiques tècniques autoritzades i definides en el plec o presentar un mal estat de conservació.
l) La reiteració de falta LLEU
3) Infraccions molt greus:
a) Excedir de la delimitació de la superfície d'ocupació que té assignada cada servei.
b) Abandonar el servei o interrompre'l durant un termini superior a 48 hores sense causa justificada.
c) Procedir a l'obertura del servei sense autorització prèvia de l'Ajuntament o sense haver complert els requisits estipulats en la clàusula 8.
d) Incomplir les normes laborals o higiènic-sanitàries aplicables a l'explotació.
e) Cedir, subarrendar o traspassar, en tot o en part, l'activitat objecte d'explotació, sota qualsevol modalitat o títol, sense prèvia autorització expressa de la Corporació, d'acord amb els requisits previstos en el TRLCSP.
f) Incomplir les condicions imposades per Demarcació de Costes en Illes Balears o per la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears.
g) La reiteració de falta GREU.
B- Sancions.
Les sancions per la comissió de les infraccions previstes en el present plec seran les següents:
En el supòsit previst en l'apartat d) de les infraccions LLEUS, s'imposarà una multa de 300 euros per cada element que excedeixi del nombre permès, requerint immediatament a l'adjudicatari per a la seva retirada.
En el supòsit de l'apartat a) de les infraccions molt greus, s'imposaran les següents sancions:
En el supòsit dels apartats c) ie) de les infraccions molt greus, s'imposaran les següents sancions: multa de 7.501-15.000 euros.
Per a la determinació de la quantia de les sancions es tindran en compte els següents criteris:
C- Responsabilitat
1. Seran responsables de les infraccions tipificades en el present Plec les persones físiques i / o jurídiques que les cometin.
2. La responsabilitat exigible ho serà no només pels actes o omissions propis, sinó pels d'aquelles persones, animals o béns pels quals civilment s'ha de respondre conforme al dret comú.
17.- Pagament d'Impostos i Anuncis
L'adjudicatari queda obligat al pagament de tot tipus d'impostos que li siguin imputables, així com el dels anuncis.
18.- Condicions Generals de Demarcació de Costes i de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori
Formaran part del present Plec de Clàusules, quan siguin aplicables, les condicions generals que estableixi la Demarcació de Costes en l'autorització per a l'ocupació dels béns de domini públic marítim-estatal per a l'explotació dels serveis de temporada de cada un dels exercicis en què estigui vigent la licitació, així com l'ordenació de la distribució de les instal·lacions de temporada per a cada exercici efectuada per la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears.
Alcúdia, 20 d’abril de 2015
La Batlessa
Coloma Terrasa Ventayol
ANNEX I
MODEL DE PROPOSICIÓ ECONÒMICA
D / Dª .......................................... .................................................. ., amb DNI núm ................, telèfon ........................., adreça .....................................
....................................................................................... .., Correu electrònic ................................., actuant en nom propi / en representació de ..............................................................................................................................., interessa prendre part en el CONCURS per a l'EXPLOTACIÓ DELS SERVEIS DE TEMPORADA DE LES PLATGES D'ALCÚDIA PER A L’ANY 2015 pel que fa a:
BALNEARI Nº _______, CODI _______.
A l'efecte fa constar que:
a.- Ofereix el cànon o preu de ________________________________________ ______________________________________________euros (en lletres i números).
b.- Accepta plenament totes les obligacions derivin del Plec de Clàusules.
c.- Declara no trobar-se incurso en cap de les prohibicions de contractar determinades en l'art. 60 del TRLCSP, així com estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb l'Ajuntament i amb la seguretat social.
(Lloc, data i signatura).
ANNEX II
MODEL D'AVAL PER AJORNAR EL PAGAMENT
El Banc o Entitat____________________________________________________
NIF __________________con domicili ________________________________________________________________________ i en el seu nom _____________________________________________ amb poders suficients per obligar a aquesta entitat en virtut del que resulta dels seus Estatuts
AVALA
A ___________________________________________, NIF__________________
per respondre davant l'Ajuntament d'Alcúdia per la quantitat de (en lletres i xifres) _______________________________________________________________, en concepte de AJORNAMENT DEL PAGAMENT DEL CÀNON RESULTANT DE L'ADJUDICACIÓ DEL BALNEARI Nº _____, CODI _______. de l'explotació dels serveis de temporada a les platges d'Alcúdia per a la temporada de l'any _________
Aquest Aval s'atorga solidàriament respecte a l'obligat principal, amb renúncia expressa al benefici d'excussió i amb el compromís de pagament al primer requeriment de l'Ajuntament d'Alcúdia.
Aquest Aval serà de duració indefinida, romanent vigent fins que l'Ajuntament d'Alcúdia resolgui expressament declarar l'extinció de l'obligació garantida i la cancel·lació de l'aval.
(Lloc i data) ___________________________
(Raó social de l'entitat) _________________________________
(Signatura) ______________________________________________
Diligència de verificació de la representació.
ANNEX III
MODEL D'AVAL PER A LA FIANÇA PROVISIONAL
El Banc o Entitat_____________________________________________________
NIF__________________ i domicili_____________________________________
i en el seu nom, _______________________________________________________ amb poders suficients per obligar a aquesta entitat en virtut del que resulta dels seus Estatuts
AVALA
A __________________________________________________________________ NIF______________, per respondre davant l'Ajuntament d'Alcúdia per la quantitat de (en lletres i xifres) ____________________________________________ ___________________________________________________________________, en concepte de FIANÇA PROVISIONAL per a respondre de les obligacions derivades de la LICITACIÓ per a l'adjudicació del BALNEARI Nº ____, CODI _______, de l'explotació dels serveis de temporada a les platges d'Alcúdia per a la temporada 2015.
Aquest Aval s'atorga solidàriament respecte a l'obligat principal, amb renúncia expressa al benefici d'excussió i amb el compromís de pagament al primer requeriment de l'Ajuntament d'Alcúdia.
Aquest Aval serà de duració indefinida, romanent vigent fins que l'Ajuntament d'Alcúdia resolgui expressament declarar l'extinció de l'obligació garantida i la cancel·lació de l'aval.
(Lloc i data) ________________________
(Raó social de l'entitat) ____________
(Signatura) __________________________________
Diligència de verificació de la representació.
ANNEX IV
MODEL D'AVAL PER A LA FIANÇA DEFINITIVA
El Banc o Entitat_____________________________________________________
NIF__________________ i amb domicili___________________________________________________________________________ i en el seu nom________________________________________________________ ____________________________________________________________________
amb poders suficients per obligar a aquesta entitat en virtut del que resulta dels seus Estatuts
AVALA
A _____________________________________________, NIF _______________,
per respondre davant l'Ajuntament d'Alcúdia per la quantitat de (en lletres i xifres) ______________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________, en concepte de FIANÇA DEFINITIVA per respondre de les obligacions derivades de la ADJUDICACIÓ DEL BALNEARI Nº ___, CODI _______. de l'explotació dels serveis de temporada a les platges d'Alcúdia per a la temporada 2015.
Aquest Aval s'atorga solidàriament respecte a l'obligat principal, amb renúncia expressa al benefici d'excussió i amb el compromís de pagament al primer requeriment de l'Ajuntament d'Alcúdia.
Aquest Aval serà de duració indefinida, romanent vigent fins que l'Ajuntament d'Alcúdia resolgui expressament declarar l'extinció de l'obligació garantida i la cancel·lació de l'aval.
(Lloc i data) ________________________
(Raó social de l'entitat) ________________________________
(Signatura) ___________________________________________
Diligència de verificació de la representació.
ANNEX VI
MODEL D'AVAL DE FIANÇA DEFINITIVA
DAVANT DEMARCACIÓ DE COSTES
El Banc o entitat ____________________________________________________
NIF__________________ i amb domicili________________________________
i en el seu nombre________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
amb poders suficients per obligar a aquesta entitat en virtut del que resulta dels seus Estatuts
AVALA
A _______________________________________________, NIF_____________,
per respondre davant la DEMARCACIÓ DE COSTES A ILLES BALEARS per la quantitat de (en lletres i xifres) ____________________________________________ ____________________________________________________________________
en concepte de FIANÇA DEFINITIVA per respondre de les obligacions derivades de la ADJUDICACIÓ DEL BALNEARI Nº ___, CODI _______. de l'explotació dels serveis de temporada a les platges d'Alcúdia per a l'any ________
Aquest Aval s'atorga solidàriament respecte a l'obligat principal, amb renúncia expressa al benefici d'excussió i amb el compromís de pagament al primer requeriment de l'Administració.
Aquest Aval serà de duració indefinida, romanent vigent fins que l'Administració resolgui expressament declarar l'extinció de l'obligació garantida i la cancel·lació de l'aval.
(Lloc i data) ________________________
(Raó social de l'entitat) ____________
(Signatura) __________________________________
Diligència de verificació de la representació.-
ANNEX VII
Acreditació de la solvència econòmica i financera,
I TÈCNICA O PROFESSIONAL
Solvència econòmica i financera:
Declaracions apropiades d'entitats financeres o, si escau, justificant de l'existència d'una assegurança d'indemnització per riscos professionals.
Model de declaració:
El Banc o Entitat_____________________________________________________
CIF__________________ i domicili___________________________________
i en el seu nom, ____________________________________________ amb poders suficients, en virtut del que resulta dels seus Estatuts, per obligar-se en aquest acte,
INFORMA
I
Que________________________________________________________________ (nom i cognoms de la persona física o denominació social de la persona jurídica), amb NIF o CIF________________________________, domiciliada en_____________________________________________ ______________________________________, és client d'aquesta entitat financera.
Que segons els antecedents que obren en aquesta entitat, l'esmentat licitador té solvència econòmica i financera bastant perquè l'Ajuntament l'autoritzi a portar a terme l'explotació de__________________________________________ per un cànon mínim de _______________________________________________
I perquè consti i tingui els efectes oportuns davant l'Ajuntament d'Alcúdia, s'expedeix el present informe a _______________ a ____de _____________ de 2015.
(Signatura i segell de l'entitat financera).
Solvència tècnica o professional: per qualsevol d'aquests dos mitjans.
• Declaració responsable en la qual s'indiquin els principals serveis o treballs realitzats en el sector d'hostaleria durant un període mínim de tres anys. Aquests treballs o serveis s'acreditaran mitjançant certificats expedits o visats per l'òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat pública o, quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant certificat emès per aquest o, mancant certificat, mitjançant una declaració del empresari.
• Declaració responsable en la qual s'indiqui la maquinària, el material i equip tècnic de què disposarà per a l'execució de l'explotació, a la qual s'adjuntarà la documentació acreditativa pertinent.
Per acreditar la solvència necessària per subscriure un contracte determinat, l'empresari podrà basar-se en la solvència i mitjans d'altres entitats, independentment de la naturalesa jurídica dels vincles que tingui amb elles, sempre que demostri que, per l'execució de l'autorització, disposa efectivament d'aquests mitjans.
ANNEX VIII
CRITERIS PER DEFINIR EL VESTUARI DEL PERSONAL DE L'ADJUDICATARI
L'Ajuntament d'Alcúdia determinarà les característiques del vestuari del personal de l'explotació dels SERVEIS DE BALNEARIS DE LA PLATJA D'ALCÚDIA. Atenent a les condicions ambientals de treball previsibles (temperatura, humitat, radiació solar) i als riscos inherents a l'activitat, el servei de prevenció de riscos laborals de l'empresa adjudicatària podrà especificar les característiques tècniques del vestuari després de realitzar l'avaluació de riscos laborals dels treballadors afectats.
En tot cas, el vestuari s'ha d'ajustar, com a mínim, a les següents condicions:
• Samarreta: transpirable, fàcil d'assecar. Color de base verd amb inscripcions en blanc.
• Pantalons: transpirables, fàcils d'assecar. Color de base blanc i sense inscripcions.
• Calçat: S'emprarà el tipus de calçat que determini el servei de prevenció de riscos laborals corresponent, per evitar, en la mesura del possible, els riscos de talls o altres que puguin sorgir durant la realització de les corresponents activitats.
• Gorra o barret: transpirable o amb ventilació adequada. Amb visera o ala circumdant. Color de base blanc.
Ha de portar les següents inscripcions i identificacions:
En el terç superior davanter de la samarreta, la inscripció "PLATJA D'ALCÚDIA", en color blanc, i sota una placa o targeta identificativa amb el nom de la persona de què es tracti i la seva funció en el servei. A la part posterior de la samarreta, portarà la inscripció "BALNEARIS", en color blanc.
ANNEX IX
RELACIÓ DE PERSONAL AFECTE A LES EXPLOTACIONS