Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SES SALINES
Núm. 6749
Bases de la convocatòria per constituir una borsa de treball d'operaris de brigada, amb categoria de peó
Versió PDF
BASES PER A LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL D’OPERARIS DE BRIGADA AMB CATEGORIA DE PEÓ (TREBALLS VARIS)
BASE PRIMERA
Objecte de la convocatòria i vigència.
Les presents bases tenen per objecte la constitució d’una borsa de treball per atendre les necessitats de provisió urgents de places i llocs de feina del personal de la brigada de l’Ajuntament de Ses Salines, mitjançant concurs-oposició, amb caràcter interí o temporal. Aquesta contractació podrà ser per a la substitució de situacions urgents i en casos excepcionals, en els termes prevists a l’article 3.2 del Reial Decret llei 20/2001, de 30 de desembre, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per a la correcció del dèficit públic, de places i llocs de feina del personal de la brigada de l’Ajuntament de Ses Salines, amb caràcter temporal per a la substitució de situacions d’incapacitat laboral, vacances i/o permisos legalment establerts.
El personal que sigui contractat temporalment, estarà subjecte, mentre duri el contracte al règim jurídic laboral corresponent al lloc de treball pel qual ha estat contractat.
El borsí derivat del present procediment selectiu tindrà una validesa màxima de tres anys des de la seva publicació. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la seva vigència i no es pot reactivar.
BASE SEGONA
Requisits de les persones aspirants.
Per a ser admeses a les proves selectives els/les aspirants hauran de complir els requisits següents, tots ells referits a la data què finalitzi el període de presentació de sol·licituds per prendre part en les proves selectives:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea. Aquest últims hauran d'acreditar la nacionalitat per ésser admesos.
b) Tenir 16 anys d'edat i no excedir en el moment del nomenament de l'edat mínima establerta per la jubilació, acreditant-ho amb la fotocòpia compulsada del DNI.
c) Permís de conduir cotxe
d) No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
e) No haver estat separat/da, per mitjà de resolució disciplinària ferma del servei de qualsevol de les Administracions Públiques, ni trobar-se inhabilitat/da per sentència ferma per a l'exercici de funcions públiques.
f) Estar en possessió de qualsevol del certificat d’escolaritat.
g) Manifestar en la sol·licitud que es reuneixen tots i cadascun dels requisits establerts en aquesta base.
BASE TERCERA
Presentació de les instàncies i acreditació de la documentació
La sol·licitud per prendre part a la convocatòria s’haurà de presentar al registre de l'Ajuntament en el termini de 15 dies hàbils des de la seva publicació al BOIB. Les instàncies es podran presentar també en la forma que indica l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Els mèrits i les condicions personals a valorar en la fase de concurs, s'hauran de justificar amb documents degudament compulsats en presentar la instància. No es valoraran els mèrits i les condicions no acreditats correctament.
Així mateix els successius anuncis es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
La no presentació d’aquesta documentació serà causa d’exclusió:
a.- Sol·licitud o instància on consti, nom, llinatges, NIF o NIE, adreça per notificacions, i telèfons de contacte.
b.- Fotocòpia del DNI o NIE
c.- Fotocòpia del permís de conduir.
d.- Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
e.- Currículum vitae.
f.- Fotocòpia compulsada del certificat d’escolaritat.
g.- Documents acreditatius (original o fotocòpia compulsada) dels mèrits al·legats per valorar el concurs corresponent a la convocatòria, d'acord amb els barems específics que figuren a les bases. El tribunal qualificador no podrà valorar altres mèrits que els aportats i justificats en aquest moment. La prestació dels serveis a l'administració pública i/o empresa privada s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de la vida laboral del sol·licitant emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social o amb qualsevol altre mitjà que acrediti el temps dels serveis prestats i la naturalesa dels mateixos.
BASE QUARTA
Admissió de les persones aspirants.
En el termini màxim de cinc dies hàbils des de la data màxima de presentació de sol·licituds es resoldrà per Decret de la Batlia la relació d’aspirants admesos i exclosos, exposant raonadament les causes d’exclusió i habilitant un termini màxim de 3 dies hàbils per esmenar les deficiències que han estat motiu d’exclusió.
És responsabilitat de l’aspirant comprovar que figura a la llista d’ admesos i, en el cas que el seu nom estigui inclòs a la relació d’ exclosos, atendre al requeriment que hi figuri. En aquest darrer cas, quan no es compleixi el requeriment efectuat, la sol·licitud es tindrà per no presentada. En cap cas es requereix documentació o esmena d’errades referides a mèrits.
Finalitzat aquest termini, es resoldrà per Decret de la Batlia la relació d’aspirants admesos i exclosos de forma definitiva. En cas de no presentar-se reclamacions s'entendrà elevada automàticament a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses.
Les esmentades llistes s'exposaran en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
El mateix tauler es publicaran el lloc, la data i l'hora d'inici de les entrevistes.
Els errors de fet es podran reparar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
BASE CINQUENA.
Tribunal Qualificador.
L’òrgan de selecció que es constituirà per valorar el procés selectiu, estarà integrat pels següents membres:
a) El president: Joan Escalas Orell
Suplent del president: Bernat Clar Orell
b) Vocal 1: Jaime Bennasar Rigo
Suplent vocal 1: Juan Clar Orell
c.)Vocal 2: Francisco Javier Sanchez Aguilar
Suplent vocal 2: Leandro Oviedo Bonet
d.)Vocal 3: Juan Burguera Vicens
Suplent vocal 3: Aina Miralles Tomás
e) Secretari: Jaime Perelló Marcé
Suplent secretari: Aina Miralles Tomás
La composició de la Junta és predominantment tècnica, els quals posseeixen una titulació acadèmica igual o superior a l’ exigida per a l’accés a la borsa convocada. En la designació del tribunal es procura garantir, la presència equilibrada entre homes i dones i el compliment del principi d’especialitat i d’idoneïtat propis de la subescala, classe o categoria de la borsa convocada.
El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es plantegin i per prendre els acord necessaris per assegurar el correcte desenvolupament d'aquesta convocatòria, en tot allò no previst en les presents Bases.
Correspon al tribunal el desenvolupament, la concreció i la qualificació de les proves selectives, resoldre totes les qüestions derivades de l’aplicació d’aquesta normativa i també allò que pertoqui en els casos no prevists i també presentar a la Presidència els resultats del procés selectiu.
Els membres dels òrgans de selecció són responsables de l’objectivitat de procediment, del contingut i de la confidencialitat de les proves i de l’estricte compliment de les bases de la convocatòria.
El/la secretari/a del tribunal, qui actuarà sense veu ni vot, estén l’acta de les actuacions amb el vistiplau del president.
BASE SISENA
Desenvolupament del procediment selectiu
Es durà a terme un exercici consistirà en una entrevista oral sobre qüestions relacionades amb les tasques pròpies del lloc de treball. El tribunal podrà atorgar una puntuació entre 0 i 8 punts. La puntuació de cada persona aspirant serà la mitjana aritmètica de les qualificacions de tots els membres assistents del tribunal. Quan hi hagi una diferència de tres o més enters entre les puntuacions que hagin atorgat els membres dels tribunals als aspirants, en seran excloses les qualificacions màxima i mínima i es calcularà la puntuació mitjana entre les tres restants.
El següent exercici consistirà en la fase de concurs de mèrits en la què se valorarà l’experiència de la persona aspirant amb referència a la data del tancament del termini de presentació d’instàncies, segons el següent barem:
A) Mèrits professionals o nivell d’experiència:
- Per cada mes efectiu de serveis prestats a l’Ajuntament de Ses Salines en activitats pròpies de la plaça convocada ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte temporal en treballs relacionats amb la plaça que es convoca. Els serveis prestats s’acreditaran per mitjà de certificat de l’administració corresponent. La puntuació serà la següent: 0,15 punts/mes.
- Per cada mes efectiu de serveis prestats a Administracions Públiques en activitats pròpies de la plaça convocada ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte temporal en treballs relacionats amb la plaça que es convoca. Els serveis prestats s’acreditaran per mitjà de certificat de l’administració corresponent. La puntuació serà la següent: 0,12 punts/mes.
- Per cada mes efectiu de l’exercici professional de tasques relacionades amb la plaça que es convoca, per compte aliena o com a autònoma, demostrable amb l’alta en la Seguretat Social la puntuació serà la següent: 0,10 punts/mes.
La puntuació màxima d’aquest apartat es fins un màxim de 12 punts.
B) Titulacions, formació i perfeccionament:
B1) Valoració dels cursos de formació.
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat. En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Conselleria d’Educació i Cultura.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. No se tindran en compte els cursos que no indiquin la duració en hores. Se valoraran únicament els cursos d’aprofitament d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
Nº hores lectives Punts
Fins a 19 0,50
20 a 39 1
40 a 79 1,50
80 a 119 2
120 a 199 2,50
200 ò més 3
B2) Coneixements orals i escrits de la llengua catalana:
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 1 punt:
a. Coneixements bàsics (A2): 0.25 punts.
a. Coneixements mitjans (B2): 0.50 punts.
b. Coneixements superiors als mitjans (C2): 0.75 punts.
B3) Coneixements d’altres llengües estrangeres:
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim d’1 punt, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:
Títols i certificacions expedits per l’EBAP o equivalents:
*Nivell elemental: 0,30 punts.
*Nivell mig: 0,40 punts.
*Nivell superior: 0,50 punts.
Títols i certificacions expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes:
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
La puntuació definitiva serà el resultat de la suma de tots el punts obtinguts per cada persona aspirant a les dues fases de selecció.
B4) Coneixements de conducció
Per estar en possessió del permís de conduir tipus B: 1 punt
Per estar en possessió del permís de conduir tipus C1 o superior: 3 punts
B5) Cursos específics per a prevenció de riscs laborals.
Estar en possessió de curs de 1er cicle relacionat amb la plaça: 0.20 punts
Estar en possessió de curs de 2on cicle relacionat amb la plaça: 0.60 punts
BASE SETENA
Resultats de la valoració de mèrits
Un cop finalitzat el procés selectiu, el tribunal qualificador comprova si hi ha algun empat. En cas que aquest es doni, l’ordre de prioritat la determina la millor puntuació obtinguda a l’apartat de valoració dels mèrits professionals. De persistir l’empat, l’ordre de prioritat la determina la millor puntuació obtinguda a l’apartat de valoració dels cursos de formació. De persistir l’empat l’ordre de prioritat la determina la puntuació obtinguda de l’entrevista oral. De persistir l’empat es procedeix al sorteig.
Els resultats provisionals es publiquen al tauler d’edictes de l’Ajuntament i, si escau i als únics efectes informatius, a la pàgina web de l’Ajuntament. Els candidats disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació, per presentar reclamacions, al·legacions o sol·licitar revisió de la puntuació del concurs davant el tribunal.
BASE VUITENA
Procediment de contractació
En haver-hi una vacant serà seleccionada la que tinguin una major puntuació en el procés selectiu.
Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal, s’entén que hi renuncia, i s’oferirà a les següents per ordre rigorós de prelació de les puntuacions obtingues.
El personal procedent de la borsa, quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’ha d’incorporar automàticament a la borsa de la qual formi part, en el lloc que li correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar.
Les persones que siguin anomenades per a substitucions temporals han de percebre les retribucions amb càrrec a les dotacions previstes per al lloc de treball vacant i d’acord amb la normativa bàsica vigent.
Abans de la signatura del contracte, la persona seleccionada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic indicat a l’article 1 de la Llei 53/1984 i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar alguna activitat privada, ha de declarar-la en un termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè es pugui adoptar l’acord de comptabilitat o incompatibilitat.
BASE NOVENA
Règim jurídic
Contra les presents Bases, la convocatòria, la resolució del Tribunal i quants actes administratius ferms se’n derivin, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerts per la llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Ses Salines, 15 d’abril de 2015.
El regidor-delegat de brigada i manteniment,
Galo Molina Rodríguez