Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT

Núm. 6565
Resolució del conseller d'Economia i Competitivitat de 9 d’abril de 2015 per la qual s'aprova la convocatòria pública per presentar sol·licituds de subvenció per al foment de la sostenibilitat en el transport per carretera a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ordre de la Consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig) estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears, entre les quals es troben les de promoció de l'estalvi i la diversificació energètiques, la implantació d'energies renovables, la millora de l'eficiència energètica i la generació de noves tecnologies amb vista a permetre un desenvolupament més sostenible de l'ús de l'energia, com també el foment d'actuacions en transport eficient.

La Conselleria de Comerç, Indústria i Energia té, entre els objectius del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, aprovat definitivament pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 143, de 27 de setembre, la planificació de les actuacions adreçades a subministrar la demanda energètica futura a cada una de les Illes Balears, ja sigui amb fonts d'energia convencionals com renovables i, alhora, impulsar l'estalvi i la racionalització de l'ús de l'energia en cada un dels sectors econòmics, a fi de minimitzar, en la mesura que es pugui, l'increment de la demanda d'energia.

El Reglament (CE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, estableix les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i estableix disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca. L'article 65.2 estableix que la despesa serà subvencionable amb una contribució dels Fons EIE (Fons Estructurals i d'Inversió Europeus) si el beneficiari ha contret la despesa i l'ha abonat entre la data de presentació del programa a la Comissió −o a partir de l'1 de gener de 2014 si aquesta data és anterior− i el 31 de desembre de 2023. A més, el Reglament (la CE) número 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, regula el Fons Europeu de Desenvolupament Regional. En virtut d'aquesta normativa, en l'actualitat el Programa Operatiu del FEDER per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2014-2020 es troba en fase d'aprovació.

Dins d'aquest programa, l'eix prioritari 4, "Afavorir la transició a una economia baixa en carbó a tots els sectors", inclou les prioritats d'inversió següents: 4.E Foment d'estratègies de reducció del carboni per a tot tipus de territori, especialment les zones urbanes, incloent-hi el foment de la mobilitat urbana multimodal sostenible i les mesures d'adaptació amb efecte de mitigació.

L'estratègia que s’ha anat desenvolupant en el camp de la mobilitat elèctrica, com ara el conveni subscrit amb l'IDAE per a la instal·lació d'una infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics a les Balears (MOVELE Balears) o les darreres convocatòries de subvenció per a la instal·lació de punts de càrrega ràpida i lenta o semiràpida, requereix mesures complementàries per incrementar el parc de vehicles elèctrics a les Illes Balears.

D'altra banda, amb la posada en servei del gasoducte submarí i el continu desenvolupament d'infraestructures per al transport i la distribució del gas natural a les Illes Balears es possibilita la incorporació d'aquest recurs energètic al transport de carretera, amb els consegüents avantatges ambientals i econòmics.

Així doncs, amb aquesta nova convocatòria adreçada a empreses i a l’Administració local s'intenta donar un impuls addicional per aconseguir un sistema de transport econòmicament i ambientalment més sostenible.

L'import de la subvenció que obtinguin els projectes que es presentin està cofinançat amb fons FEDER.

Per a ser subvencionables, les actuacions hauran de complir els criteris de subvencionalitat dels programes operatius dels Fons Operatius de Desenvolupament Regional (Ordre EHA/524/2008, de 26 de febrer, per la qual s'aproven les normes sobre despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i dels Fons de Cohesió −BOE núm. 53, d'1 de març−).

D'altra banda, s'ha d'especificar que aquests ajuts tenen caràcter de minimis i, segons el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis, publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea 352/2013, de data 24/12/2013, l'import total dels ajuts concedits a un mateix beneficiari en concepte d'ajuts de minimis no serà superior a 200.000 €, durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. El període es determina i pren com a referència els exercicis fiscals utilitzats per una empresa en l'estat membre a qui correspon.

Per tot el que ha estat exposat, atès que aquesta línia d'ajuts està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma per a l'exercici 2015, vistos els informes preceptius, de conformitat amb l'article 5 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia de les Illes Balears i l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

 RESOLUCIÓ

Primer

Objecte

L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d'ajuts per al foment de la mobilitat urbana multimodal sostenible, amb incidència en el parc automobilístic de turismes, furgonetes i vehicles industrials (autobusos i camions) que estiguin destinats a ús públic, i per a l’establiment de noves estacions de recàrrega de gas natural comprimit (GNC) i de vehicle elèctric, d'acord amb els programes descrits en el punt quart d’aquesta Resolució.

Els ajuts dels programes 1, 2, 3 i 5 estan cofinançats en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears i els ajuts del programa 4 estan finançats el 100 % amb fons autonòmics.

Segon

Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts: els empresaris autònoms, les empreses, els ajuntaments, els altres ens locals, els organismes autònoms de l'Administració local, les entitats públiques empresarials de l'Administració local i les societats mercantils públiques de l'Administració local que duguin a terme l'activitat en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears i que s'esmenten a continuació:

a. Amb relació als programes 1, 3 i 4, les persones físiques o jurídiques de dret privat.

b. Amb relació al programa 2, les persones físiques o jurídiques de dret privat que estiguin donades d'alta en l’Impost d'Activitats Econòmiques i siguin, a més, titulars d'una llicència d'autotaxi expedida al territori de la comunitat de les Illes Balears.

c. Amb relació al programa 5: els ajuntaments i altres ens locals, els organismes autònoms, les entitats públiques empresarials i les societats mercantils públiques, tots ells de l'Administració local.

Tercer

Import econòmic

L'import econòmic d’aquesta convocatòria és de 300.000,00 euros. Les subvencions es concediran amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per a l'exercici 2015 i, concretament, per als programes 1, 2, 3 i 5, amb càrrec a la partida pressupostària 19401G/731C01/76000 i/o 77000, FF 31110, en funció de la naturalesa dels beneficiaris i, per al programa 4, amb càrrec a la partida pressupostària 19401 G/713C01/77000.

La distribució dels fons es farà inicialment en funció del programa establert en l'apartat quart, conforme a les quantitats següents:

  • Programa 1 (article 77): 30.000€
  • Programa 2 (article 77): 40.000€
  • Programa 3 (article 77): 80.000€
  • Programa 4 (article 77): 120.000€
  • Programa 5 (article 76): 30.000€

En cas que no es cobreixi la totalitat del pressupost inicial assignat a cada un dels programes d’acord amb la distribució anterior, l’import romanent s’assignarà als expedients d’acord l’ordre d’entrada de les sol·licituds dels programes 1,2,3, i 5.

Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es podran incrementar els imports d'aquesta convocatòria.

Quart

Actuacions i despeses subvencionables

1. Es podrà rebre ajuda per als programes següents:

Programa 1. Adquisició i/o transformació de vehicles turisme i/o furgonetes alimentats amb GNC que estiguin destinats a ús públic

a) Adquisició de vehicles turisme i/o furgonetes nous de <2.500 kg d’MMTA alimentats amb gas natural comprimit (GNC) que estiguin destinats a ús públic.

b) Transformació de vehicles turismes i/o furgonetes de <2.500 kg d’MMTA per ser alimentats amb GNC que estigui destinat a ús públic.  Aquests vehicles poden ser transformats a GNC prèviament a la matriculació o poden estar en reforma autoritzada dins dels 4 anys següents a la matriculació.

c) Adquisició de vehicles turisme i/o furgonetes nous de >=2.500 kg d’MMTA alimentats amb gas natural comprimit (GNC) que estiguin destinats a ús públic.

d) Transformació de vehicles turismes i/o furgonetes de >=2.500 kg d’MMTA per ser alimentats amb GNC que estiguin destinats a ús públic.  Aquests vehicles poden ser transformats a GNC prèviament a la matriculació o poden estar en reforma autoritzada dins dels 4 anys següents a la matriculació.

Programa 2. Adquisició i/o transformació d'autotaxis alimentats amb GNC i/o elèctrics

a) Adquisició d'autotaxis nous alimentats amb gas natural comprimit (GNC).

b) Transformació d'autotaxis per ser alimentats amb GNC. Aquests vehicles es poden transformar a GNC prèviament a la matriculació o poden estar en reforma autoritzada dins dels 2 anys següents a la matriculació.

c) Adquisició d'autotaxis nous elèctrics purs.

Programa 3.  Adquisició i/o transformació de vehicles industrials alimentats amb GNC que estiguin destinats a ús públic

a) Adquisició de vehicles industrials nous relacionats amb el transport per carretera (transport de mercaderies, camions, autobusos, etc.) alimentats amb gas natural comprimit (GNC) que estiguin destinats a ús públic.

b) Transformació de vehicles industrials relacionats amb el transport per carretera (transport de mercaderies, camions i autobusos) per ser alimentats amb GNC que estiguin destinats a ús públic. Aquests vehicles poden ser transformats a GNC prèviament a la matriculació o poden estar en reforma autoritzada dins dels 4 anys següents a la matriculació.

Programa 4. Estacions de recàrrega amb GNC

Establiment de noves estacions de GNC destinades a la recàrrega de vehicles per transport per carretera. Es considera subvencionable l'estació de recàrrega, la infraestructura necessària per al seu funcionament, el projecte tècnic i la direcció d'obra.

Programa 5.  Punts de recàrrega per a motocicletes elèctriques

Establiment de punts nous per a la recàrrega de motocicletes elèctriques. Es considera subvencionable el punt de recàrrega i la infraestructura elèctrica associada.

Es considera punt de recàrrega la plaça específica d'estacionament de vehicles elèctrics (motocicleta) destinada a la recàrrega de les bateries i dotada del sistema de connexió del vehicle a la xarxa corresponent per a la realització i gestió de la seva recàrrega.

2. En cas de vehicles, han de complir la reglamentació vigent quant a emissions.

3. Les actuacions objecte de la sol·licitud s'han d'executar i pagar dins del període que va des del dia 1 de gener de 2015 fins al termini que fixi la resolució d'atorgament, que no podrà ser posterior a 30 de novembre de 2015.

4.  L’IVA és subvencionable sempre que el beneficiari no el pugui recuperar o compensar.

5. No es considera subvencionable la compra de vehicles mitjançant lísing, rènting ni cap altra fórmula d'arrendament financer en la qual els béns no siguin propietat del beneficiari.

Cinquè

Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds, adreçades a la Conselleria Economia i Competitivitat, s'han de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons el model normalitzat que figura com a annex d'aquesta Resolució.

2. Els sol·licitants, per a cada actuació, han de presentar la documentació següent:

a. Sol·licitud de subvenció d'aquesta convocatòria i declaració responsable de veracitat de les dades aportades, disponible en http://energia.caib.es i que inclou l'autorització a l'Administració per accedir a les dades.

b. Justificació que el vehicle està destinat a ús públic. En cas d'autotaxi, còpia de la llicència municipal.

c) Pressupostos i documentació tècnica

c.1) En el supòsit que s'adquireixi un nou vehicle:

- Oferta tècnica i econòmica de l'empresa comercialitzadora del vehicle que es vol adquirir, o una fotocòpia de la factura si la compra ja s'ha efectuat.

- Full de característiques tècniques del vehicle en el qual han de constar les dades que permetin comprovar els requisits d'actuacions que són objecte d'aquesta convocatòria.

c.2) En el supòsit d'una adaptació de vehicle:

- Fitxa tècnica del vehicle abans de la reforma.

- Oferta tècnica i econòmica de l'empresa (taller autoritzat) que reformarà el vehicle.

c.3) En el supòsit que s'estableixi una nova estació de recàrrega de gas natural o punt de recàrrega elèctric:

- Memòria tècnica o avantprojecte. Caldrà incloure-hi, com a mínim: descripció, plans d'ubicació, característiques tècniques i pressupost.

d) Per als projectes de quantia superior a 50.000 euros, en cas d'executar obres, o de 18.000 euros, en cas de subministrar béns d'equip o assistència tècnica, es presentaran, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte, llevat que per les seves característiques especials no hi hagi al mercat entitats suficients per poder dur-lo a terme, o llevat que la despesa s'hagi fet anteriorment a la sol·licitud, cas en què se n’haurà de presentar la factura. L'elecció de les ofertes es farà de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i caldrà justificar-ho expressament en cas que l'elecció no hagi recaigut en la proposta econòmica més avantatjosa.

Les empreses públiques han d'acreditar que compleixen el Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic.

e) En cas que el sol·licitant sigui una empresa privada, declaració d'altres ajuts subjectes a minimis d'acord amb la sol·licitud d'aquesta convocatòria.

3.Quan la persona o entitat interessada aporti en la sol·licitud un número de fax, s'entén que aquest es facilita a l’efecte de notificar els actes de tràmit, i es poden practicar, a través del fax que s'hagi indicat, les notificacions a l'efecte que determina l'article 59 de la Llei 30/1992.

4. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona o entitat interessada accepta les prescripcions que conté aquesta convocatòria, com també que autoritza l'òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtingui de forma directa les dades del Registre Mercantil i l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

En cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització a què fa referència el paràgraf anterior, ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i, en cas d'empreses societàries, el certificat o la nota simple del Registre Mercantil.

5. En el supòsit que algun dels documents esmentats ja s'hagin presentat en ocasió de la tramitació d'altres expedients a la Conselleria d'Economia i Competitivitat, no és necessari aportar-los de nou, sempre que es facin constar la data i l'òrgan o dependència  en què es varen presentar o, si s’escau, en què es varen emetre, que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment corresponent i que no hagin sofert modificacions. Aquest termini de cinc anys no serà d'aplicació als certificats d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, com tampoc als certificats o notes simples del Registre Mercantil establerts en el punt anterior, la vigència dels quals es regirà per la seva normativa.

6. La Conselleria d'Economia i Competitivitat, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per a resoldre l'expedient.

7. A les empreses beneficiàries d'aquesta convocatòria s’aplicarà la norma de minimis que determina que l'ajuda de minimis no serà superior a 200.000 euros durant un període de tres exercicis fiscals.

8. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni les anomalies o aporti els documents preceptius, amb l'advertència que, si no ho fa, es tindrà per desistit de la seva sol·licitud, d'acord amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 42 de la Llei esmentada.

Sisè

Termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és de tres mesos des de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Setè

Procediment per concedir les subvencions

1. Les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre individualment a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació, fins que s’exhaureixin  els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins del termini.

2. En cas que l'expedient no tingui la documentació que requereix l'apartat cinc d'aquesta Resolució, s'ha d'enviar un escrit que requereixi la presentació de la documentació que hi manca en el termini de deu dies. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.

Vuitè

Competència i resolució

1. La Direcció General d'Indústria i Energia és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'ajuts d'aquesta convocatòria. Una vegada que els tècnics d'aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Indústria i Energia ha d'emetre una proposta de resolució, la qual s'ha de comunicar als interessats perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú.

En el supòsit d'expedients respecte als quals s'hagi sol·licitat que se’n completi la documentació d'acord amb l'article 71 de la Llei 30/1992, el seu número d'ordre queda supeditat a la data en què se’n completi aquesta documentació.

2. La resolució expressa del conseller d'Economia i Competitivitat finalitza el procediment de concessió de la subvenció, i ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. La resolució de concessió ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, partida pressupostària a la qual s'aplica, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte d'ajuda i termini per a presentar els justificants.

3. El termini màxim per resoldre les sol·licituds serà de 6 mesos, comptador a partir del dia de la presentació de la sol·licitud.

4. La resolució s'ha de notificar als interessats d'acord amb els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992.

5. Les resolucions del conseller d'Economia i Competitivitat que concedeixin o deneguin l'ajuda sol·licitada finalitzen la via administrativa i, en contra seva, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes; o bé un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d'haver-se notificat.

Novè  

Quantia dels ajuts

1. La quantia individual per a cada actuació de les que s'esmenten en l'apartat quart d'aquesta Resolució del cost subvencionable és la següent:

Programa 1:

a) Adquisició de vehicles turisme o de furgonetes de <2.500 kg d’MMTA alimentats amb GNC: 700 euros per vehicle.

b) Transformació de vehicles turisme o furgonetes de <2.500 Kg d’MMTA per a ser alimentats amb GNC: 40 % de la transformació amb un màxim de 700 euros per transformació.

c) Adquisició de vehicles turisme o de furgonetes de >=2.500 kg d’MMTA alimentats amb GNC: 2.000 € euros per vehicle.

d) Transformació de vehicles turisme o furgonetes de >=2.500 kg d’MMTA per a ser alimentats amb GNC: 40 % de la transformació amb un màxim de 2.000 euros per transformació.

Programa 2:

a) Adquisició d'autotaxis alimentats amb GNC: 700 euros per vehicle.

b) Transformació d’autotaxis per a ser alimentats amb GNC: 40 % de la transformació amb un màxim de 700 euros per transformació.

c) Adquisició d'autotaxis nous elèctrics purs: 5.000 euros per vehicle.

Programa 3:

a) Adquisició de vehicles industrials nous relacionats amb el transport per carretera alimentats amb GNC: 4.000 euros per vehicle.

b) Transformar vehicles industrials relacionats amb el transport per carretera per a ser alimentats amb GNC: 40 % de la transformació amb un màxim de 4.000 euros per transformació.

Programa 4:

Establiment de noves estacions de GNC destinades a la recàrrega de vehicles per transport per carretera: 30 % del cost d'establiment amb un màxim de 60.000 euros per estació.

Programa 5:

Establiment de punts nous per a la recàrrega de motocicletes elèctriques: 100 % del cost d'establiment del punt de recàrrega amb un màxim de 800 euros/punt de recàrrega.

2. La subvenció màxima per beneficiari no podrà ser superior a 60.000 euros. En cas del programa 4 la subvenció màxima per beneficiari no podrà ser superior a 120.000 euros.

3. En cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajuts per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada.

Desè

Pagament i justificació d'activitats

1. El pagament de la subvenció aprovada únicament es pot fer efectiu una vegada que s'ha dictat la resolució corresponent i que s'ha justificat suficientment la realització de l'activitat, amb la presentació de la documentació següent:

a) Sol·licitud de pagament acompanyada del compte justificatiu, en la forma que permeti constatar la realització de l'activitat subvencionada i el seu cost, dins els terminis que fixi la resolució de concessió.

b) Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses.

c) Justificant de pagament. Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

1r. Fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin: la data de la transferència, l'import que s'ha de transferir, la identificació del concepte de transferència per tal que quedi identificat el pagament de la factura, com també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

2n. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en la qual aparegui el càrrec d'aquest xec o pagaré.

No obstant això, per als pagaments inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs).

2. Documentació tècnica:

a) Per a adquirir vehicles nous a GNC:

  • Certificat d'emissions del vehicle (referent a GNC).
  • Fitxa tècnica en la qual s'haurà d'incloure l'equip de GNC.
  • Permís de circulació.

 b) Per adquirir vehicles transformats a GNC:

  • Fotocòpia del certificat del taller d'instal·lació en cas de transformació.
  • Fitxa tècnica en la qual s'haurà d'incloure l'equip de GNC.
  • Permís de circulació.

 c) En cas d'estacions de recàrrega de GNC i punts de recàrrega elèctrics, l'òrgan gestor comprovarà que es disposa de la inscripció de la instal·lació en la Direcció General d'Indústria i Energia.

3. En cas que l'expedient de pagament no tingui la documentació necessària per comprovar la justificació i l'aplicació de la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, a comptar des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.

4. La resolució d'atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades, que en cap cas no pot ser posterior al 30 de novembre de 2015.

5. En el supòsit que no s'hagi justificat totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de minorar proporcionalment en allò que no s'ha justificat.

6. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

7. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l'hagi aprovat prèviament, com també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent a les quals estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

Onzè

Obligacions dels beneficiaris

D'acord amb l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 i l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris queden obligats a:

a) Justificar la realització correcta de l'activitat en el termini que fixi la resolució que atorgui la subvenció.

b) Informar la Direcció General d'Indústria i Energia sobre qualsevol alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció.

c) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada, nacional o internacional.

d) Conservar els documents justificatius de les despeses durant un període de tres anys a partir del tancament del programa operatiu, atès l'article 140 del Reglament (CE) número 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell.

e) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

f) Mantenir la titularitat de les actuacions subvencionades en correcte servei i funcionament en un termini mínim de 5 anys comptadors des de la data comptable del darrer pagament.

g) Les empreses beneficiàries han de comunicar a la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia l'obtenció de qualsevol altra ajuda de minimis rebuda durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.

h) Els punts que en el futur vulguin realitzar una recàrrega pública podran integrar-se a la xarxa del Pla Pilot per al desenvolupament d'una infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics a les Illes Balears (Pla Movele Balears), d'acord amb les condicions que s'estableixin.

i) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria d'Economia i Competitivitat, a les actuacions de control que faci a la Direcció General d'Economia i Estadística com a organisme intermedi del PO FEDER 2014-2020, i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la Sindicatura de Comptes. En cas que es detectin irregularitats s'han de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

j) Informar que l'activitat executada ha estat seleccionada en el marc del programa operatiu FEDER i fer-ne publicitat, d'acord amb l'article 8 del Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, pel qual es fixen normes de desplegament per al Reglament (CE) número 1083/2006 de la Comissió, d'11 de juliol de 2006, del Consell o el corresponent al Reglament pendent de publicar pel qual es fixen normes de desenvolupament per al Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013; així mateix, s'han de fer constar durant la realització de l'activitat, la publicitat i els actes de comunicació que es produeixin el logotip i el suport de la Conselleria d'Economia i Competitivitat, com també indicar que les activitats estan cofinançades amb Fons Europeus FEDER amb el logotip "Unió Europea FEDER" i el lema "Una manera de fer Europa" (consultau la Guia pràctica d'informació i publicitat del PO FEDER, que es troba a la pàgina WEB del Govern de les Illes Balears, en la Direcció General d'Economia i Estadística).

k) Acceptar la publicació en la llista de beneficiaris dels fons percebuts i el nom de l'operació cofinançada, d'acord amb els articles 6 i 7 del Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió.

l) Disposar d'un sistema comptable separat, o d'un codi de comptabilitat separat per a les operacions de les inversions subvencionades amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020.

m) Complir els criteris de subvencionalitat dels programes operatius dels Fons Operatius de Desenvolupament Regional (Ordre EHA/524/2008, de 26 de febrer, per la qual s'aproven les normes sobre despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i dels Fons de Cohesió -BOE núm. 53, d'1 de març de 2008-).CE

Dotzè

Normativa d'aplicació

1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig).

2. En tot allò que no estableixen ni aquesta Resolució ni l'Ordre esmentada s'ha d'aplicar el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Tretzè

Tramitació telemàtica

En cas que durant la tramitació de les subvencions d'aquesta convocatòria la Conselleria d'Economia i Competitivitat implanti qualsevol procediment o actuació de tramitació telemàtica, els beneficiaris poden tenir accés per mitjans electrònics a la informació i al procediment administratiu.

Catorzè

Publicació

Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 9 d’abril de 2015

El conseller d'Economia i Competitivitat
Joaquin García Martínez

 

Declaració responsable de dades i sol·licitud d'ajuts de subvenció per al foment de la sostenibilitat en el transport per carretera a les Illes Balears

(nom i cognoms) _______________________________, amb DNI núm. ________________, representant de l'entitat ________________________, amb CIF núm. __________________, domiciliada a (c./av./pl./pg.)_____________________________________________de la localitat ____________CP:_____ Illa:______________Tel.__________Tel mòbil:________________(*) Fax:_______________ Adreça electrònica:_______________________

EXPÒS:

1. Que em vull acollir a la convocatòria de subvencions per al foment de la sostenibilitat en el transport per carretera a les Illes Balears, i present aquest número de fax (*) a l’efecte de notificacions.

2. Que sol·licit ajuda per al programa ____________________________________________, segons l'establert en l'apartat quart de la convocatòria.

Per tot això, formul la declaració responsable de veracitat següent:

1. No em trob a cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. Accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i declar que totes les dades són certes. A més, facilitaré totes les possibles actuacions de control que es desenvolupin per comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

3. Juntament amb la sol·licitud adjunt la documentació complementària indicada en l'apartat 5 de la convocatòria.

4. Estic al corrent de les meves obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma.

5. Per a l'actuació esmentada (assenyalau amb una X el vostre cas):

(  ) Sí que he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

(  ) No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3

 

 

6. Que he rebut durant els tres últims exercicis fiscals (2014, 2013, 2012) les subvencions subjectes al règim de minimis següents, per un import total de..................... euros. 

ORGANISME PÚBLIC

DATA DE LA RESOLUCIÓ

QUANTITAT (€)

 

/    /2014

 

 

/    /2013

 

 

/    /2012

 

Que em compromet a comunicar per escrit a la Conselleria d'Economia i Competitivitat, en el termini màxim de deu dies hàbils, a comptar des de l’endemà d'haver rebut les notificacions corresponents, qualsevol modificació que es produeixi respecte a aquesta declaració.

7. Les meves dades bancàries a l’efecte d'ingrés derivades del procediment són:

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

 

 

 

CODI COMPTE

País

(2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

 

Codi entitat (4 dígits)

Codi sucursal o oficina

(4 dígits)

DC compte

(2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

E

S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.  En cas que no s'aporti la documentació requerida en la convocatòria, autoritz:

o A fer les consultes als fitxers públics amb la finalitat d'acreditar les dades o els documents establerts en l'apartat cinquè de la convocatòria perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixin.

o L'òrgan gestor a obtenir les dades i els documents d'altres administracions establerts en l'apartat cinquè de la convocatòria i que no es presenten mitjançant transmissions telemàtiques de dades o dels certificats que els substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'administració competent (en cas que no autoritzeu el centre gestor, adjuntau la documentació esmentada.)

9. D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d'Indústria i Energia.


…………………………,……. d..................... de 2015

(Signatura)

DIRECCIÓ GENERAL D'INDÚSTRIA I ENERGIA. CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT