Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 6505
Resolució de la de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de dia 25 de març de 2015 per la qual es regulen les ràtios als centres específics d’educació especial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.La llei Orgànica 2/2006 de 3 de maig d'educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013 de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix a l'article 74 que l'escolarització de l'alumnat que presenta necessitats educatives especials es regirà pels principis de normalització i inclusió, assegurant la seva no discriminació i la igualtat efectiva en l'accés i la permanència en el sistema educatiu.

En l'article 73 s'inclou el tractament educatiu dels alumnes que requereixen determinats suports i atencions específiques derivades de les circumstàncies socials, de discapacitat física, psíquica o sensorial o que manifesta trastorns greus de conducta

2. L’Ordre del 30 de gener de 1986 (BOE del 4 de febrer) per la que en compliment de la disposició final primera del Reial Decret 334/1985 de 6 de març, d’ordenació de l’educació especial s’estableixen les proporcions de personal/alumnes en aquesta modalitat educativa.

3.La disposició addicional segona del Reial Decret 132/2010 de 12 de febrer pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, educació primària i educació secundària senyala que les Administracions Educatives adoptaran el disposat en aquest reial decret als centres d’educació especial que ofereixen ensenyaments dirigits als alumnes amb necessitats educatives especials i que no poden ser atesos en el marc de les mesures d’atenció a la diversitat en els centres ordinaris.

4. Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics, a l’article 40, Capítol X senyala que la Direcció General d’Innovació i Formació del Professorat ha d’establir les directrius d’intervenció adients per fomentar models de suport inclusius que afavoreixin una atenció educativa de qualitat per a tots els alumnes.

5.Atès que l’atenció a la diversitat és una competència atribuïda a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional i, constatada l’absència de regulació autonòmica quant a les ràtios dels centres específics d’educació especial, és considera convenient i d’interès aprovar unes ràtios màximes als centres específics que imparteixen l’educació especial.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’educació (BOE núm.106, de 4 de maig), en redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre).

3.Reial Decret 334/1985 de 6 de març (BOE núm. 65, de 16 de març) d’Ordenació de l’Educació Especial.

4.Ordre del 30 de gener de 1986 per la que en compliment de la disposició final primera del Reial Decret 334/1985 de 6 de març, d’ordenació de l’educació especial s’estableixen les proporcions de personal/alumnes en aquesta modalitat educativa.

5. L’Ordre de 14 de maig de 1986 (BOE del 29 de maig) per la que es revisa i corregeix l’Ordre del 30 de gener de 1986

6. Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.

7.L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer (BOE d’1 de març), reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE de 16 de març) que, a l’article 36.2, estableix que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, d’acord amb el que disposen els articles 27 i 149.1.30a de la Constitució espanyola.

Per tot això, i a proposta, amb data 23 de març de 2015, de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, dict la següent

Resolució

1.Autoritzar les ràtios màximes als centres Específics d’Educació Especial

Alumnes amb Pluridiscapacitat 4/6 alumnes

Alumnes amb Discapacitats Intel·lectual: 6/8 alumnes

Alumnes amb Dèficit Sensorial Auditiu: 6/8 alumnes

Alumnes amb Trastorn de l’ Espectre Autista: 3/5 alumnes

Alumnes amb Trastorn de la Conducta: 3/5 alumnes

2. Comunicar aquesta Resolució als centres específics d’educació especial, públics, privats i privats concertats de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears .

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de març  de 2015

 

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats

Maria Núria Riera Martos