Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 6473
Consell Executiu. Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca, i aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió extraordinària de dia 16 de març de 2015, va adoptar el següent acord :

Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d’activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca, que es transcriuen en annex.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2015, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb els imports següents:

Partida

2015

2016

Quantitat màxima

3345 4890054

15.000,00

5.000,00

20.000,00 euros

Aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts serà de 30 dies naturals a partir de l’endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L’import màxim que es pot sol·licitar és de 3.000 €.

d) L’òrgan instructor serà la persona que tengui atribuïdes les funcions en matèria de Joventut al Departament de Benestar Social i Joventut.

 

BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS JUVENILS, PER A LA PROMOCIÓ DEL VOLUNTARIAT I PER AL MANTENIMENT I EL FUNCIONAMENT DE LES ENTITATS JUVENILS DE MENORCA L'ANY 2015

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L’objecte dels ajuts és donar suport a les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut per a la realització d’activitats destinades als joves, promoure el voluntariat i col·laborar en les despeses de funcionament de les associacions juvenils de Menorca que desenvolupin activitats per als joves al llarg de l’any de la convocatòria.

Per aquest motiu, les activitats subvencionables han de tenir com a finalitat algun dels objectius següents:

- Potenciar l'associacionisme juvenil i la participació activa dels joves i les joves en la societat menorquina.

- Afavorir la participació de la infància i el jovent en activitats que compleixin les millors condicions de qualitat pedagògica.

- Promoure serveis d'interès general per a la població juvenil.

- Assegurar una oferta diversificada i àmplia d'activitats socioculturals per als joves, accessible independentment del municipi de residència.

- Impulsar noves propostes d'oci nocturn, lliure del consum d'alcohol i d'altres drogues, adreçades al jovent i inclusives per als joves menors d'edat.

- Afavorir l'educació en valors a través de les activitats juvenils, amb atenció especial a la dimensió de gènere.

- Afavorir la integració social i cultural del jovent, incloent-hi el jovent amb discapacitat, els joves immigrats i els joves en situació de risc social, millorant el coneixent de la realitat cultural de Menorca i la cohesió social.

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L’import màxim i les partides a les quals s’aplicaran les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases són els que s’estableixen en la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts que s'estableixen en aquestes bases.

TERCERA. ACTIVITATSSUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

3.1. Subvencions a activitats:

Les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut poden presentar sol·licitud de subvenció per a les activitats realitzades i previstes realitzar dins el 2015 que tenguin com a destinatari el jovent de Menorca.

Les activitats subvencionables han de complir els requisits següents:

- Han d'estar realitzades, o previstes de realitzar, entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2015.

- Els destinataris principals han de ser els joves residents a Menorca, d’entre 14 i 30 anys.

- Tenen cabuda dins aquesta convocatòria les activitats de caire predominantment educatiu, formatiu i sociocultural, tot i que amb caràcter secundari puguin tenir a veure amb altres temàtiques d'interès per al desenvolupament del jovent, com ara l'esport, la música... Tot i això, les activitats prioritàries són les que estiguin circumscrites dins els àmbits següents: participació social, voluntariat, educació en valorsi oci nocturn saludable.

- Les activitats que es presentin a aquesta convocatòria han de complir la normativa que els sigui aplicable en cada cas: activitats de temps lliure, de caire social, esportives, etc.

- Les activitats subvencionades han de ser obertes per als joves participants, i els ingressos que es puguin obtenir amb la realització de les activitats s'han d'utilitzar per cobrir les despeses de les mateixes activitats.

3.2. Subvencions al manteniment de l'entitat:

Les entitats juvenils que tenguin seu a Menorca i presentin activitats dins aquesta convocatòria, poden presentar també sol·licituds de subvenció de les despeses de manteniment i funcionament ordinari.

Són despeses subvencionables de manteniment i funcionament ordinari: el manteniment de locals (neteja...), els béns inventariables (equips i aplicacions informàtiques, electròdomèstics, mobiliari...), el funcionament general de l'entitat (assegurances, aigua, electricitat, telèfon, material fungible d'oficina) i el personal contractat per dur a terme tasques de gestió interna de l'entitat.

3.3. Activitats excloses:

- Queden expressament excloses d'aquesta convocatòria lesa ctivitats que incideixin en l'activitat econòmica, és a dir, consistents en l'oferta de béns o de serveis en un determinat mercat, independentment de la forma jurídica de l'entitat que les dugui a terme.

- Queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases la realització d’obres i l’adquisició d’immobles.

- També queden excloses de subvenció les despeses de manteniment i de funcionament i les activitats realitzades o previstes realitzar que comptin amb pressuposts que excedeixin els preus mitjans de mercat.

- Les activitats que no estiguin específicament adreçades al jovent d'entre 14 i 30 anys o que comptin amb una participació de joves inferior al 80% dels participants totals.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts d’altres administracions, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import dels ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Poden acollir-se a les subvencions previstes en aquesta convocatòria les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut, sense afany de lucre, legalment constituïdes i inscrites en el cens insular o balear d'entitats juvenils i d'entitats prestadores de serveis a la joventut, que duguin a terme activitats i serveis a la joventut de Menorca dins el 2015.

En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

SISENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A. Documentació administrativa general

a) Còpia acarada del document d’identificació fiscal de l’entitat sol·licitant (NIF o CIF).

b) Original o còpia de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

c) Acreditació de la representació de l'entitat.

d) Còpia acarada del DNI de la persona responsable.

e) Acord de l'òrgan competent per a sol·licitar els ajuts.

f) Declaració responsable, signada pel sol·licitant o pel seu representant legal, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.

g) Document de designació de compte bancari de l’entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 3), llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a), b), c), d) i g) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i no hi hagi hagut cap canvi respecte al darrer any. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts

a) Descripció detallada de les activitats juvenils per a les quals es demana l'ajut i, si escau, descripció de les activitats de manteniment i funcionament de l'entitat, emplenant el model que s’adjunta com a annex 4, que es podrà ampliar amb documentació complementària.

b) Pressupost detallat de les activitats juvenils per a les quals es demana l'ajut, i en el cas que es presenti petició d'ajuda per manteniment i funcionament de l'entitat, també el pressupost detallat per al que es demana l'ajut.

Aquests dos pressupost han de preveure tant els ingressos com les despeses, tenint en compte també els ingressos que es prevegi que puguin produir les mateixes activitats juvenils, l’aportació de l’associació i les ajudes sol·licitades o concedides per altres institucions (annex 4).

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella o a aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar en qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de quinze dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 de la Llei 30/92, de 26 de novembre.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

En la concessió d’ajuts es tindran en compte els aspectes que s’enumeren a continuació, amb la valoració següent:

A) Per a l'organització d'activitats:

1. Activitats realitzades o previstes realitzar (característiques, metodologia, objectius, recursos, avaluació...: fins a 20 punts (0 punts: cap adequació de la programació de les activitats als objectius d'aquestes, 20 punts: correcta adequació de la programació de les activitats als objectius d'aquestes). La correcta adequació de la programació de les activitats implica la concordància amb els objectius i la finalitat dels ajuts. Es valorarà el fet que estiguin destinades al jovent en general i no només a un sector reduït de la població jove (activitats en què participin joves de totes les edats, de diferents municipis i que estiguin obertes a membres aliens a l'entitat).

2. Caràcter innovador de les activitats, fins a 5 punts (0 punts: les activitats no preveuen cap aspecte innovador, 5 punts: tots els aspectes de les activitats són innovadors). Les facetes innovadores poden estar relacionades amb el contingut i els objectius de les activitats, la implicació de promotors que provenen d'entorns diferents, formes creatives i inexplorades de resoldre necessitats juvenils actuals en context insular, l'experimentació amb noves metodologies i formats de projecte o amb la difusió dels resultats.

3. Activitats que potenciïn la participació social i el voluntariat, fins a 5 punts (0 punts: cap efectivitat en la promoció de la participació social i el voluntariat, 5 punts: alta efectivitat en la promoció de la participació social i el voluntariat). Es tindrà en compte si l'entitat disposa de programes de foment de la participació social o del voluntariat i si disposa de voluntaris acreditats i assegurats (d'acord amb el que preveu la Llei 3/1998, de 18 de maig, sobre voluntariat social a les Illes Balears).

4. Activitats que tenguin com a objectiu oferir alternatives d'oci nocturn saludable o prevenir de forma específica el consum d'alcohol i d'altres drogues per part dels menors, fins a 10 punts (0 punts: les activitats no tenen cap efectivitat preventiva, 10 punts: les activitats tenen una alta efectivitat preventiva).

5. Que les activitats contemplin e forma explícita la dimensió de gènere en les activitats: en els objectius específics, en el disseny, en l'ús del llenguatge i les imatges dels materials..., fins a 5 punts (0 punts: cap integració de la dimensió de gènere en les activitats, 5 punts: total integració de la perspectiva de gènere en les activitats).

6. Que les activitats afavoreixin la cohesió social i la integració del jovent amb discapacitat, immigrat o en situació de risc social, fins a 5 punts (0 punts: cap efectivitat en la millora de la cohesió social i la integració de col·lectius de joves amb dificultats especials, 5 punts: alta efectivitat en la millora de la cohesió social i la integració de col·lectius de joves amb dificultats especials).

7. Pressupost destinat al conjunt de les activitats presentades dins aquesta convocatòria de subvenció, fins a 20 punts (0 punts: grau més baix d'adequació de l'import total i del detall dels conceptes del pressupost a les característiques de les activitats, 20 punts: correcta adequació de l'import total i del detall dels conceptes del pressupost a les característiques de les activitats).

8. Elements de difusió de les activitats (adreça electrònica específica, web, blog, facebook, twitter, sms...), fins a 5 punts (0 punts: cap element de difusió de les activitats, 5 punts: màxima quantitat, varietat i qualitat d'elements de difusió de les activitats).

9. Participació d'Injove i dels serveis d'informació jove en la difusió de les activitats presentades en la convocatòria, fins a 5 punts (0 punts: cap participació d'Injove o dels serveis d'informació jove insulars en ladifusió de les activitats, 5 punts: màxima participació d'Injove i dels serveis d'informació jove en la difusió de les activitats).

La puntuació màxima que es pot obtenir és de 80 punts.

B) Per a manteniment i funcionament de les entitats juvenils:

1. Nombre de socis/sòcies d'entre 14 i 30 anys i nombre de membres de la junta directiva, fins a 6 punts (0,5punt per cada 5 socis i per cada membre de la junta directiva d'entre 14 i 30 anys).

2. Hores de dedicació de personal contractat o de personal voluntari acreditat i assegurat (d'acord amb el que preveu la Llei 3/1998, de 18 de maig, sobre voluntariat social a les Illes Balears) a tasques de manteniment i de funcionament, fins a 3 punts (1 punt per cada 4 h de dedicació/mes).

3. Que l'entitat tengui altres fons de finançament per a tasques de manteniment i de funcionament públiques o privades: fins a 3 punts (0,5 unts per cada font de finançament.).

4. Participació de l'entitat en projectes municipals o insulars: fins a 2 punts (0,5 punts per cada projecte).

5. L'ús de noves tecnologies per comunicar-se amb el jovent associat o amb el jovent destinatari de les activitats de l'entitat, fins a 6 punts (0 punts per cap element de difusió específic de les activitats, 6 punts pel màxim nombre possible d'elements de difusió específics de les activitats; per exemple: adreça electrònica, pàgina web, blog, facebook, twitter, sms...).

La puntuació màxima que es pot obtenir és de 20 punts.

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds és el següent:

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb l’apartat 7 d’aquestes bases.

b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.

c) Divisió de la quantitat assignada que fixi la convocatòria entre la suma de punts adjudicats a les entitats sol·licitants, a fi d’obtenir el valor econòmic del punt.

d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació dels punts que s’hi hagin adjudicat pel valor del crèdit, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada.

e) El romanent que hi pugui quedar com a conseqüència d’aquesta correcció es podrà repartir de forma proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licituds de la convocatòria.

L’import màxim de les subvencions serà de 3.000 € per entitat i concepte.

NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. L’òrgan instructor serà la persona que tengui atribuïdes les funcions en matèria de Joventut al Departament de Benestar Social i Joventut, que haurà de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4 Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la persona instructora de l’expedient.

Una vegada examinades les sol·licituds per la persona instructora, i després que aquesta n’hagi emès l’informe, la consellera executiva cap del Departament de Benestar Social i Joventut n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en què es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran a la bestreta, el 75% un cop que s’hagi aprovat la seva distribució entre els beneficiaris en atenció a la convocatòria anual i el 25% restant quan el beneficiar hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.

2. En qualsevol cas, l'ajut no es podrà abonar fins que l'entitat no hagi acceptat, expressament o tàcitament, la subvenció concedida d'acord amb el que preveu la lletra a) de la base DOTZENA.

3. L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats a partir de la data d'acceptació de la subvenció pel que fa al primer pagament, i pel que fa al segon pagament des de la data de justificació correcta i completa de l’activitat sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.

ONZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit abans del 31d e gener de l’any 2016.

2. La justificació de la subvenció s'ha de fer mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat, segons l'article 75 de l'RGLS. La documentació acreditativa per justificar les despeses serà la següent:

a) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. (Annex 6)

b) Memòria econòmica amb la descripció del pressupost tant de l’activitat com del manteniment i funcionament pel que s'ha demanat subvenció, amb tots els ingressos i despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. (annex 5)

S'ha de justificar el 100% del pressupost presentat a la convocatòria de subvenció i no només la quantitat atorgada.

c) Un detall d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i de la seva procedència.

d) En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost estimat, s'han d'indicar les possibles desviacions esdevingudes.

e) Si escau, carta de pagament de reintegrament en el cas de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d'aquest.

f) Fotografies de les activitats subvencionades.

g) Elements publicitaris de les activitats per a les quals es demana subvenció, en els quals aparegui la col·laboració del Departament de Benestar Social i Joventut del Consell Insular de Menorca mitjançant l’ús del seu logotip (sense perjudici del que estableix la lletra j) de la base DOTZENA.

3. En cas que totes o part de les activitats per a les quals se sol·licita ajuda s'hagin realitzat, es podrà presentar, juntament amb la documentació de sol·licitud d'ajut, la documentació acreditativa de justificació de l'activitat que s'especifica en aquesta base onzena.

4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost presentat s'haurà de reintegrar l'excés.

5. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de quinze dies hàbils.

6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

DOTZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi.

En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament quan hgain transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.

e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Deixar constància en la comptabilitat de la percepció i aplicació de la subvenció.

g) Conservar els justificants de les despeses corresponents a l’activitat subvencionada durant cinc anys.

h) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

i) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

j) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades, mitjançant l’ús del logotip del Departament de Benestar Social i Joventut. En el cas que l'activitat ja s'hagi dut a terme en el moment de presentar la sol·licitud de subvenció, l'entitat haurà de prendre les mesures de difusió adequades (mitjançant consens previ amb el Departament de Benestar Social i Joventut) per fer públic el suport econòmic del Consell Insular.

TRETZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENT

D’acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Rext refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment, per a l'establiment del qual s'ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest s'ha degut a actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe.

La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per exigir-lo s'han de regir pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

CATORZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

QUINZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)

 

ANNEX 1: SOL·LICITUD D'AJUT PER A LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS JUVENILS, PROMOCIÓ DEL VOLUNTARIAT I MANTENIMENT I FUNCIONAMENT DE LES ENTITATS JUVENILS DE MENORCA PER A L'ANY 2015 (consta en l'expedient)

ANNEX 2: DECLARACIÓ RESPONSABLE DE COMPLIMENT DE LES CONDICIONS DE BENEFICIARI DE SUBVENCIONS PÚBLIQUES (consta en l'expedient)

ANNEX 3: DESIGNACIÓ DE COMPTE BANCARI (consta en l'expedient)

ANNEX 4: DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS JUVENILS I DE LES ACTIVITATS DE MANTENIMENT I DE FUNCIONAMENT DE L'ENTITAT PER A LES QUALS ES DEMANA L'AJUT (consta en l'expedient)

ANNEX 5: MEMÒRIA ECONÒMICA. RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES RELACIONADES AMB L'AJUT DEL CIM PER A ENTITATS JUVENILS I PRESTADORES DE SERVEIS A LA JOVENTUT 2015 (consta en l'expedient)

ANNEX 6: MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS JUVENILS I DE LES ACTIVITATS DE MANTENIMENT I FUNCIONAMENT DE L'ENTITAT PER A LES QUALS S'HA OBTINGUT AJUT L'ANY 2015 (consta en l'expedient)

 

Maó, 14 d'abril de 2015

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón