Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 6359
Departament de planejament i gestió urbanística. GCCE 2007 03 00. Acord de Junta de Govern de 18.03.2015 pel que s'aprovà incoar expedient de cessió d’ús a favor de ASPANOB relatiu d’un immoble municipal, qualificat d’assistèncial, amb codi EQ3a/AS-P 41-08-P, al C/ Ramon Nadal, 2, de Son Serra Perera, de 5.820 m2 de superfície

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

N/R GCCE 2007 0003 0000

La Junta de Govern, en sessió de data  18 de març de 2015 va aprovar el següent acord : “En data 13 de febrer de 2007, el senyor Jaume Coll Sureda en representació d’ASPANOB va sol·licitar a l’Ajuntament de Palma la cessió del solar EQ4A/DO/P de 5.820 m2 a Son Serra Parera per a la construcció d’un centre d’Activitats Formatives i complementàries per malalts de càncer i les seves famílies.

ASPANOB és una associació sense ànim de lucre, declarada d’utilitat pública i que té com a finalitat: “Contribuir a millorar l’estat dels nins oncològics i dels seus pares, tant mèdic com a psicològic, assistencial, etc., pertanyin o no a l’Associació, treballant per a que el desenvolupament afectiu i educatiu dels nins i les seves famílies sigui el més adequat a les seves especials circumstàncies i en general qualsevol actuació que tendeixi a millorar la seva qualitat de vida”.

En data 19/12/2013 l’Ajuntament Ple, en sessió ordinària va aprovar definitivament la modificació de l’ús assignat a la parcel·la EQ4a/DO/P (referència cadastral 93371-02) passant de docent a assistencial, i per tant, requalificant la parcel·la EQ4a/DO/P del Pla Parcial Son Serra Parera com a EQ3a/AS/P 41-08-P.

L’esmentada parcel·la és propietat de l’Ajuntament de Palma, amb referència cadastral 93371-02 i consta inscrita en el Registre de la Propietat núm. 2 de Palma en el Foli 132 del Tom 4091, Llibre 889 de Palma VI, Finca núm. 59336, inscripció 1ª: “Terreno: cinco mil ochocientos veinte metros cuadrados. Linderos: Frente, con vial 2 del Plan Parcial, en línea de 8,95 metros y en un costado derecho en línea de 4 metros con la confluencia de los viales 2 y 6. Derecha, entrando, con vial 6 en línea de 6,92 metros. Izquierda, en línea de 98,90 metros, con la parcela G1 y G2. Fondo, en línea de 122,29 metros, con límite del Plan Parcial. Otros: Se halla situado en la manzana G. Parcela de terreno EQ3a/AS/P 41-08-P de uso ASISTENCIAL, que tiene la calificación jurídica de bien PATRIMONIAL.”

El Gerent d’Urbanisme en escrit d’11 de desembre de 2014, que figura a l’expedient, ha indicat que escau incoar el present expedient de cessió d’ús a favor d’ASPANOB amb la finalitat de complir el seu objecte social, cessió d’ús que tindrà caràcter gratuït i duració de 75 anys.

En data 4-03-2014, l’esmentada cessió ha estat informada favorablement pels Serveis Jurídics Municipals.

Vist tot el que s’ha exposat, i atesos els articles 41.27, 172 i 175 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals; el 127.1.d de la llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (modificada per la Llei 57/03, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local), els articles 93, 145 i següents, i la resta d’articles d’aplicació de la Llei 33/2003 i el Reglament de Béns de les Entitats Locals. S’eleva a la Junta de Govern la següent proposta:

ACORD

PRIMER.- Incoar l’expedient de cessió d’ús a favor d’ASPANOB, amb CIF G-07608771, de l’immoble de titularitat municipal que respon a la següent descripció: ““Terreno: cinco mil ochocientos veinte metros cuadrados. Linderos: Frente, con vial 2 del Plan Parcial, en línea de 8,95 metros y en un costado derecho en línea de 4 metros con la confluencia de los viales 2 y 6. Derecha, entrando, con vial 6 en línea de 6,92 metros. Izquierda, en línea de 98,90 metros, con la parcela G1 y G2. Fondo, en línea de 122,29 metros, con límite del Plan Parcial. Otros: Se halla situado en la manzana G. Parcela de terreno EQ3a/AS/P 41-08-P de uso ASISTENCIAL, que tiene la calificación jurídica de bien PATRIMONIAL.”

SEGON.- Determinar que la cessió d’ús es regirà per la legislació aplicable i, particularment, pel clausurat que s’aprova en el present acord, i que és recull com a annex al mateix, formant part del present acord a tots els efectes.

TERCER.- Notificar el present acord a ASPANOB, amb requeriment perquè en el termini màxim d’un mes, a comptar des de la notificació del present acord, presenti escrit, subscrit pel seu representant legal, acceptant en tots els seus extrems el clausurat que s’aprova en virtut del present acord. Així com escrit en els termes de la clàusula 8ª. En el cas que no es presentin aquests escrits, es podrà entendre que ASPANOB desisteix de la seva petició.

QUART.- Sotmetre el present acord a informació pública durant un termini d’un mes, als efectes que tots els que estiguin interessats puguin interposar al·legacions.

CINQUÈ.- Facultar al tinent de batle de l’Àrea d’urbanisme i Habitatge, Sr. Jesús Valls Flores per a la signatura dels documents que deriven del present acord.

SISÈ.- Comunicar el present acord a la Secció de Patrimoni, Intervenció Municipal, Departament Financer i a l’IMI.

 

ANNEX

Clàusules per les quals es regeix la cessió d’ús a favor d’ASPANOB, sobre l’immoble municipal identificat en el PGOU com a Equipament assistencial, EQ3a/AS/P 41-08-P, carrer Ramon Nadal, 2.

1.- La present cessió d’ús recau sobre el següent bé patrimonial propietat de l’Ajuntament de Palma: identificat  com Equipament assistencial EQ3a/AS/P 41-08-P, carrer Ramon Nadal, 2. La seva referència registral i cadastral és: Inscrita en el Registre de la Propietat núm. 2 de Palma en el Foli 132 del Tom 4091, llibre 889 de Palma VI, Finca núm. 59336, inscripció 1ª. Parcel·la cadastral 93371-02.

2.-La cessió d’ús té com a finalitat per part de l’associació ASPANOB la construcció d’un centre d’activitats formatives i complementàries per malalts de càncer i les seves famílies per contribuir a millorar l’estat dels nins oncològics i dels sues pares, tant mèdic com a psicològic, assistencial, etc., pertanyin o no a l’Associació, treballant per a que el desenvolupament afectiu i educatiu dels nins i les seves famílies sigui el més adequat a les seves especials circumstàncies i en general qualsevol actuació que tendeixi a millorar la seva qualitat de vida.

Que per part de l’entitat destinatària de la cessió es destini l’immoble municipal a la implantació de l’objecte i finalitat de la concessió, amb els condicionants quant a usos i edificabilitats propis de l’ordenança per la qual es regula el present. Quan es formalitzi la cessió d’ús l’entitat destinatària de la cessió haurà de comprometre’s a complir estrictament l’esmentada finalitat, que haurà de quedar implantada en el termini establert a la clàusula 9a. Serà a càrrec de l’entitat cessionària la realització de les obres necessàries, prèvia obtenció de la llicència i permisos corresponents, així com les responsabilitats que en aquesta realització pugui incórrer.

3.- Tenint en compte la finalitat de la cessió d’ús, l’entitat destinatària s’haurà de comprometre que el finançament de la realització i del manteniment de les obres, construccions i instal·lacions sobre el bé patrimonial es durà a terme mitjançant recursos propis o aliens.

4.- La present cessió d’ús té caràcter gratuït.

5.- Quan es formalitzi la cessió d’ús l’entitat destinatària d’aquesta s’haurà de comprometre a assumir les despeses de conservació i manteniment de l’immoble, així com imposts, taxes i altres tributs. També s’haurà de comprometre a utilitzar el bé segons la seva naturalesa, mantenir en bon estat la porció del domini objecte de concessió i lliurar-lo en l’estat en el qual es rebi, sense perjudici del que es regulat més endavant quant a la possibilitat de conservació de les construccions i instal·lacions fixes existents sobre el bé patrimonial.

6- Quan es formalitzi la cessió d’ús l’entitat destinatària d’aquesta s’haurà de comprometre a obtenir a càrrec seu les llicències i permisos que requereixi l’ús del bé o l’activitat a realitzar sobre aquest.                                                                             

7.- L’Ajuntament de Palma tendrà la facultat d’inspecció per comprovar que el bé municipal objecte de cessió d’ús és usat d’acord amb els termes de la cessió; a abandonar i deixar lliure i vacu, a la disposició de l'Administració, el bé objecte d’utilització, una vegada extingida la cessió; a reconèixer la potestat de l’Administració per acordar i executar per sí el llançament, i a demolir a càrrec seu les obres, les construccions i les instal·lacions fixes existents sobre el bé patrimonial, tret que l’Administració opti pel manteniment i l’adquisició gratuïta d’aquestes.

8.- L’entitat destinatària de la cessió d’ús haurà de declarar, sota la seva responsabilitat, que no està afectada per cap de les prohibicions per contractar a què es refereix la legislació de contractes de les administracions públiques.

9.- L’entitat destinatària de la cessió haurà de complir la finalitat de la cessió d’ús en el termini màxim de sis anys, comptats des que es formalitzi la cessió d’ús en document administratiu. L’incompliment d’aquest termini es considerarà causa d’extinció de la cessió d’ús.

10.- La durada de la cessió d’ús serà de 75 anys. El termini començarà a comptar des de la data en què es formalitzi la cessió d’ús.

11.- El titular de la cessió d’ús disposarà d’un dret real sobre les obres, construccions i instal·lacions fixes que construeixi per al compliment de la finalitat de la cessió d’ús. Els drets sobre les obres, les construccions i les instal·lacions només es podran cedir o transmetre, durant el termini de la cessió d’ús, a persones que comptin amb la conformitat prèvia de l’autoritat competent per atorgar la cessió d’ús.

12.- Seran causes d’extinció de la present concessió les següents:

- Incapacitat sobrevinguda del cessionari o extinció de la personalitat jurídica.

- Falta d’autorització prèvia en els supòsits de transmissió o modificació, per fusió, absorció o escissió, de la personalitat jurídica del cessionari.

- Caducitat per venciment del termini.

- Rescat de la cessió, amb indemnització prèvia.

- Acord mutu.

- Incompliment del termini màxim per desenvolupar la finalitat de la cessió d’ús, segons el que regula la clàusula 9a.

- Incompliment de la finalitat de la cessió, en qualsevol moment del termini de durada d’aquesta, estimat i declarat aquest incompliment per l’Administració municipal.

- Qualsevol incompliment greu de les obligacions del titular de la cessió, declarats per l’òrgan que va atorgar la cessió d’ús.

- Desaparició del bé o esgotament de l’aprofitament.

- Si després de l’atorgament de la cessió d’ús el titular incorre en alguna de les prohibicions de contractar es produirà l’extinció de la cessió d’ús.

13.- Quan s’extingeixi la cessió d’ús, les obres, les construccions i les instal·lacions fixes existents sobre el bé patrimonial podran ser demolides pel titular de la cessió d’ús o, per execució subsidiària, per l’Administració a costa del cessionari, tret que l’autoritat competent per atorgar la concessió en decideixi el manteniment. En tal cas, les obres, les construccions i les instal·lacions seran adquirides gratuïtament i lliures de càrregues i gravàmens per l’Administració atorgant de la cessió d’ús.

14.-La cessió d’ús es formalitzarà en document administratiu, directament inscribible al Registre de la Propietat. Aquesta inscripció es considera obligatòria i la cessió no tindrà efectes fins que no s’hagi fet la inscripció registral.

Totes les despeses derivades de la present cessió d’ús correspondran a l’entitat destinatària de la cessió.”

Es publica a efectes del que estableix el punt QUART del present acord, perquè en un termini d’un mes a partir de l’endemà d’aquesta publicació qualsevol persona interessada pugui formular les al·legacions que consideri oportunes.

Les al·legacions s’han de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (OAC/CORT, plaça de Santa Eulàlia, 9; OAC/SANT FERRAN, av. Sant Ferran, 42,- Policia Local-; OAC/S’ESCORXADOR, c/ l’Emperadriu Eugènia, 6; OAC/S’ARENAL, av.America, 11; OAC/Avingudes, av. Gabriel Alomar, 18; OAC/SON FERRIOL, avd. del Cid,, 8; OAC/SANT AGUSTÍ, c/ Margaluz, 30, o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú., modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

 

Palma, 25 de març de 2015

El Cap de Departament,
p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014
publicat en el BOIB 30 de 4-03-2014
Jaume Horrach Font