Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 6298
Resolució del conseller d’Administracions Públiques per la qual es fan públiques les bases comunes del concurs ordinari i les convocatòries específiques per proveir llocs de treball reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L’article 92 bis 6 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció que en fa l’apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, pel que fa a les formes de provisió de llocs de treball reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que hi ha d’haver dos concursos anuals, el concurs ordinari i el concurs unitari.

2. Pel que fa al concurs ordinari, estableix que les corporacions locals amb llocs vacants n’han d’aprovar les bases, d’acord amb el model de convocatòria i les bases comunes que s’aprovin en el reial decret que preveu el mateix article. També correspon a les corporacions locals efectuar les convocatòries i remetre-les a la comunitat autònoma corresponent perquè les publiqui simultàniament en els diaris oficials.

3. D’acord amb la disposició final sisena, la Llei 27/2013 va entrar en vigor el dia 31 de desembre de 2013.

4. No obstant això, el 4 de març de 2014 el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques va emetre una nota explicativa de la reforma local. En aquesta nota es fa constar que la regulació que estableix l’article 92 bis 6 exigeix un desenvolupament reglamentari per poder-se aplicar.

5. En conseqüència, si tenim en compte aquest criteri, és procedent aplicar la normativa vigent fins que va entrar en vigor la Llei 27/2013, en tot el que no s’hi oposi.

Fonaments de dret

1. L’article 12 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que aquests llocs de treball s’han de proveir mitjançant un concurs ordinari de mèrits, convocat amb caràcter anual per les corporacions locals i publicat simultàniament per l’òrgan competent de les comunitats autònomes.

2. L’Ordre de 10 d’agost de 1994 va establir les normes sobre concursos de provisió de llocs reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional. Mitjançant l’Ordre de 8 de setembre de 1994, es varen aprovar el model de convocatòria conjunta i les bases comunes que han de regir els concursos ordinaris per proveir llocs de treball reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

3. L’article 9 a del Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears modificat pel Decret 1/2014, de 31 de gener atribueix l’exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional a la Conselleria d’Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Publicar les bases comunes del concurs ordinari (annex I) i les convocatòries específiques que han efectuat les corporacions locals (annex II) de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per proveir llocs de treball vacants reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució que exhaureix la via administrativa es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Marratxí, 16 d’abril de 2015

El conseller
Juan Manuel Lafuente Mir

 

 

ANNEX I
Bases comunes del concurs ordinari 2015 per a la provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional

D’acord amb el que preveuen l’article 92 bis 6 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; el Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, de provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional; l’Ordre de 10 d’agost de 1994 per la qual es dicten normes sobre concursos de provisió de llocs de treball reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, i l’Ordre de 8 de setembre de 1994, que aprova el model de convocatòria conjunta i les bases comunes que han de regir els concursos ordinaris per a la provisió de llocs de treball reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, el conseller d’Administracions Públiques ha resolt publicar les convocatòries de concurs ordinari per a la provisió de llocs de treball vacants en les corporacions locals d’aquesta comunitat autònoma, reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, amb subjecció a les bases que s’exposen a continuació.

1. Llocs de treball

En aquest concurs s’ofereixen els llocs de treball vacants reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional en les corporacions locals que han efectuat la convocatòria corresponent (annex II).

2. Participació

2.1. Els funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional poden concursar als llocs de treball que, segons la classificació, corresponguin a la subescala i categoria a què pertanyen. Així mateix, els funcionaris que no estan integrats en les subescales actuals i que pertanyen als extingits cossos nacionals de secretaris, interventors i dipositaris de l’Administració local a què es refereix la disposició transitòria primera del Reial decret 1174/1987, de 18 de setembre, poden concursar als llocs de treball que s’ofereixen en els termes següents:

— Els secretaris de primera, a llocs de treball reservats a la subescala de secretaria, categoria superior.

— Els secretaris de segona, a llocs de treball reservats a la subescala de secretaria, categoria d’entrada.

— Els secretaris de tercera, a llocs de treball reservats a la subescala de secretaria intervenció.

— Els secretaris d’ajuntaments per extingir, a secretaries d’ajuntaments amb població no superior als 2.000 habitants.

— Els interventors, a llocs de treball reservats a la subescala d’intervenció tresoreria, categoria superior, però únicament a llocs d’intervenció.

— Els dipositaris, a llocs de treball reservats a la subescala d’intervenció tresoreria, però únicament a llocs de tresoreria.

2.2. No poden concursar:

2.2.a Els funcionaris inhabilitats i els suspesos en virtut de sentència o resolució administrativa fermes, si no ha transcorregut el temps que s’hi determina.

2.2.b Els funcionaris destituïts a què es refereix l’article 148.5 del Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, durant el període en el qual s’estén la destitució.

2.2.c Els funcionaris en les situacions d’excedència voluntària per interès particular o per agrupació familiar, si no ha transcorregut el termini de dos anys des que passaren a aquesta situació.

2.2.d Els funcionaris que no tenguin una permanència de dos anys en la darrera destinació obtinguda amb caràcter definitiu en qualsevol administració pública, llevat que concursin a llocs de la mateixa corporació reservats a la seva subescala i categoria o que es trobin en els supòsits de l’article 20.1 f de la Llei de mesures per a la reforma de la funció pública.

3. Documentació i termini per participar

3.1. En el termini de quinze dies naturals a partir de la publicació conjunta del concurs en el BOE, els funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional que hi vulguin prendre part han de trametre a la corporació local a la qual concursin la documentació següent:

— Sol·licitud de participació amb declaració jurada en què consti que no es troben sotmesos a cap de les circumstàncies a què es refereix la base 2.2 de la convocatòria.

— Documentació acreditativa del coneixement de la llengua, si cal, i dels mèrits de determinació autonòmica, d’acord amb el que estableix la base 4 d’aquest annex, i també, si escau, dels mèrits específics de cada lloc de treball.

3.2. Les persones que concursen a dos o més llocs de treball han de presentar la sol•licitud i la documentació acreditativa del coneixement de la llengua, si cal, i també la dels mèrits de determinació autonòmica i dels específics en totes les corporacions en les quals sol•licitin llocs de treball. Així mateix, les persones que concursin a dos o més llocs han de presentar, en idèntic termini de 15 dies naturals, una llista amb l’ordre de prelació d’adjudicacions davant la Direcció General de Funció Pública, Subdirecció General de Relacions amb altres Administracions (c/ María de Molina, 50 - 28071 Madrid). L’ordre de prelació ha de ser únic i comprensiu de la totalitat de llocs sol•licitats, i també únic si es concursa a una o diverses subescales i categories. La formulació de l’ordre de prelació, l’únic objecte del qual és evitar l’adjudicació simultània de diversos llocs de treball a un mateix concursant, no ha de substituir la sol•licitud de participació adreçada a cada corporació local.

3.3. La sol·licitud de participació i el full de prelació d’adjudicacions s’han de presentar d’acord amb els models que es publiquin en el BOE.

4. Coneixement de la llengua catalana (Llei 9/2012, de 19 de juliol) i mèrits de determinació autonòmica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Decret 75/1994, de 26 de maig, modificat pel Decret 48/2013, de 18 d’octubre)

4.1. Coneixement de la llengua catalana:

— D’acord amb l’apartat 9 de l’article únic de la Llei 9/2012, que afegeix una disposició addicional (la dotzena) a la Llei 3/2007, els concursants no han d’acreditar, amb caràcter general, el requisit de coneixement de la llengua catalana.

— No obstant això, l’entitat local pot exigir el requisit de coneixement d’un nivell determinat de la llengua catalana si, ateses les característiques especials de les funcions del lloc de treball, és imprescindible i així consta en la relació de llocs de treball o, si la corporació no disposa d’aquest instrument, ho ha aprovat l’òrgan competent. En aquest cas els concursants han d’aportar el certificat acreditatiu del nivell que requereix la corporació local.

— Amb caràcter general, l’acreditació d’un nivell de català és mèrit de consideració necessària, d’acord amb l’article 9 de la Llei 9/2012. També és considerada mèrit l’acreditació de nivells superiors al que s’exigeixi, si escau, com a requisit del lloc.

4.2. Valoració d’aquests mèrits de determinació autonòmica:

4.2.a Coneixement de la llengua catalana, amb un màxim d’1,50 punts:

— Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (certificat E o equivalent): 0,25 punts

— Certificat de nivell C2 o equivalent: 1,25 punts

— Certificat de nivell C1 o equivalent: 1 punt

— Certificat de nivell B2 o equivalent: 0,75 punts

— Certificat de nivell B1 o equivalent: 0,50 punts

— Certificat de nivell A2 o equivalent: 0,25 punts

— Només es valora el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti. Amb relació als llocs de treball amb requisit de coneixements de llengua catalana, es valoren els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit.

4.2.b Assistència a cursos, seminaris i jornades sobre l’organització territorial de les Illes Balears i la normativa autonòmica, fins a un màxim d’1,50 punts. Aquesta puntuació s’ha de distribuir d’acord amb el sistema de valoració establert en la Resolució del president de l’Escola Balear d’Administració Pública d’11 d’agost de 2005.

4.3. La justificació dels mèrits exposats s’ha de dur a terme davant cada entitat local mitjançant l’aportació de la documentació següent:

4.3.a Coneixement de la llengua catalana: títol, diploma o certificat expedit o homologat per l’òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, per l’Escola Balear d’Administració Pública, o títols, diplomes o certificats equivalents. En cas de dubte sobre les equivalències, s’ha de sol•licitar un informe a l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

4.3.b Cursos, seminaris i jornades: certificat expedit pel centre o la institució que els hagi organitzat, degudament homologat per l’Escola Balear d’Administració Pública.

4.4. A aquests efectes, únicament s’han de tenir en compte els mèrits que s’acreditin amb referència a la data en què es publiqui la convocatòria conjunta del concurs en el BOE.

4.5. Les entitats locals, mitjançant els barems de mèrits específics, poden incrementar la puntuació assignada als mèrits regulats en aquest Decret.

5. Mèrits específics

Els mèrits específics per a cada lloc de treball són els que es detallen en l’annex II.

6. Valoració de mèrits

6.1. El tribunal de valoració ha de comprovar si concorren en els concursants els requisits que figuren en la convocatòria i n’ha d’excloure els qui no els compleixin. A continuació, ha de puntuar els mèrits, en relació amb els no exclosos, de la manera següent:

— Mèrits generals, fins a un màxim de 24 punts, segons la relació individualitzada de mèrits generals dels habilitats de caràcter nacional aprovada i publicada amb la convocatòria conjunta. No és possible l’acreditació addicional per part dels concursants ni la valoració diferent per part del tribunal.

— Mèrits específics, fins a un total d’1,50 punts, segons la documentació acreditativa aportada pels concursants.

— Mèrits de determinació autonòmica, fins a un total de 4,5 punts, segons la documentació acreditativa aportada pels concursants.

— Pel que fa als llocs de treball que no tenen barems de mèrits específics, el tribunal ha d’assignar únicament la puntuació dels mèrits generals i dels de determinació autonòmica.

6.2. El tribunal pot fer, si ho preveu la convocatòria específica respectiva, una entrevista al concursant o als concursants que consideri convenients, per a la concreció dels mèrits específics o de determinació autonòmica. El tribunal ha de notificar la data, el lloc i l’hora de l’entrevista a les persones interessades, amb sis dies d’antelació com a mínim.

6.3. En cas d’empat entre dos o més concursants en la puntuació final de mèrits, el tribunal ha de donar prioritat en la proposta d’adjudicació a qui hagi obtingut més puntuació per mèrits específics. Si es manté l’empat, s’ha de decidir a favor de qui tengui la puntuació més alta en els mèrits de determinació autonòmica. Si després d’això encara es manté l’empat, la prioritat és a favor de qui tengui més puntuació en els mèrits generals en els apartats a, b, c, d i e, en aquest ordre, de l’article 15.1 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol. En darrera instància, l’empat s’ha de resoldre d’acord amb l’ordre de prelació en el procés selectiu.

7. Proposta de resolució

Quan el tribunal hagi determinat la relació de persones excloses i la puntuació final dels concursants, ha d’elevar al president o presidenta de la corporació la proposta de resolució, que ha de comprendre tots els concursants no exclosos i les seves puntuacions ordenades de major a menor, com també una relació fonamentada de les persones excloses.

8. Resolució

8.1. El president o presidenta de la corporació ha de resoldre el concurs d’acord amb la proposta formulada pel tribunal de valoració.

8.2. Aquesta resolució ha de ser motivada respecte del compliment de les normes reglamentàries i de les bases de la convocatòria. En tot cas, s’han d’acreditar, com a fonaments de la resolució adoptada, l’observança del procediment degut i la valoració final dels mèrits dels candidats, i ha de comprendre, per ordre de puntuació, la totalitat dels concursants no exclosos.

8.3. La resolució del concurs s’ha de trametre a la Direcció General de Funció Pública, Subdirecció General de Relacions amb altres Administracions (c/ María de Molina, 50 - 28071 Madrid) en els trenta dies naturals següents a la data d’acabament del termini de presentació de sol•licituds.

 

9. Coordinació de nomenaments

La Direcció General de Funció Pública, un cop transcorregut el termini a què es refereix la base anterior, ha de coordinar les resolucions rebudes que coincideixin en un mateix concursant, amb l’adjudicació final dels llocs, tenint en compte l’ordre formulat per les persones interessades en el full de prelació i la puntuació obtinguda en cadascun dels llocs afectats.

10. Formalització de nomenaments

D’acord amb el resultat de la coordinació, en els casos d’adjudicacions múltiples, i amb les resolucions de les corporacions en els casos restants, la Direcció General de Funció Pública ha de formalitzar els nomenaments, trametre’ls a les comunitats autònomes i publicar-los en el BOE en el termini d’un mes.

11. Termini de presa de possessió

11.1. El termini de presa de possessió en les destinacions obtingudes en el concurs és de tres dies hàbils si es tracta de llocs de treball de la mateixa localitat, o d’un mes si es tracta de la primera destinació o de llocs de treball en una localitat diferent.

11.2. Aquest termini comença a comptar l’endemà del cessament, que ha d’efectuar-se en els tres dies hàbils següents a la publicació dels corresponents nomenaments en el BOE. Si la destinació obtinguda comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió s’ha de computar des d’aquesta publicació.

11.3. El còmput de terminis de presa de possessió s’inicia quan finalitzin els permisos o les llicències que, si escau, s’hagin concedit a les persones interessades.

11.4. Per necessitats del servei, mitjançant un acord dels presidents de les corporacions en què el concursant hagi de cessar i prendre possessió, es pot ajornar el cessament i la presa de possessió fins a un màxim de tres mesos. En aquest cas, el president o presidenta de la corporació local en la qual hagi de prendre possessió el concursant ha de donar compte d’aquest acord a la Direcció General de Funció Pública.

12. Irrenunciabilitat i voluntarietat de les destinacions

12.1. Els concursants no poden renunciar al concurs ni al lloc de treball que se’ls adjudiqui a partir del moment en què els tribunals elevin la proposta de resolució al president o presidenta de la corporació corresponent.

12.2. Les destinacions adjudicades tenen caràcter voluntari i, en conseqüència, no generen dret a l’abonament d’indemnització per trasllat.

13. Cessament i presa de possessió

13.1. La presa de possessió determina l’adquisició dels drets i deures funcionarials inherents al lloc de treball, i el funcionari passa a dependre de la corporació corresponent.

13.2. Les diligències de cessament i presa de possessió dels concursants s’han de comunicar a la comunitat autònoma respectiva en els tres dies hàbils següents al dia en què es produeixin.

14. Recursos

14.1. Els actes administratius dels tribunals de valoració es poden impugnar d’acord amb el que estableix l’article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.

14.2. D’acord amb el que estableixen l’article 114 i la disposició addicional novena d’aquesta Llei, els actes del president o presidenta de la corporació i els de la directora general de Funció Pública, relatius a la seva activitat de coordinació, posen fi a la via administrativa i, en contra, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan emissor en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la recepció de la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. O bé, directament, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de Balears (per als actes de la corporació) o el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (per als actes de la directora general de Funció Pública), en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació de l’acte, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, segons la redacció de la Llei 4/1999, i amb els articles 10.1 i i 14.2 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, es pot interposar qualsevol altre recurs, sempre que es consideri pertinent.

ANNEX II
INTERVENCIÓ, CATEGORIA SUPERIOR

Ajuntament d’Andratx

Lloc de treball: intervenció Classe: segona

1.- Subescala i categoria: intervenció tresoreria, categoria d’entrada

2.- Nivell de complement de destí: 28

3.- Complement específic: 20.322,57 € anuals

4.- Requisit de coneixement de la llengua pròpia: no s’estableix

5.- Mèrits específics: no se n’estableixen

6.- Tribunal qualificador:

President: Titular: batle de l’Ajuntament d’Andratx; Suplent: primer tinent de batle l’Ajuntament d’Andratx

Vocal 1r: (assumeix les funcions de secretari) Titular: José Manuel Barrero García; Suplent: Mateu Ramón Lidon

Vocal 2n: Titular: Yolanda Magdalena Anguera de Francisco; Suplent: Miquel Cardell Colom

TRESORERIA

Ajuntament de Llucmajor

Lloc de treball: tresoreria

1.- Subescala i categoria: tresoreria

2.- Nivell de complement de destí: 30

3.- Requisit de coneixement de la llengua pròpia: no s’estableix

4.- Mèrits específics: disposar de la categoria superior

5- Valoració d’aquests mèrits: 1,5 punts

6.- Procediment d’acreditació d’aquests mèrits: aportació de la documentació que acrediti l’habilitació de la categoria superior

7.- Tribunal qualificador:

President: Titular: Joan C. Jaume Mulet; Suplent: Miquel Ribot Muntaner

Vocal 1r: Titular: Rafael Martínez Barrios, Suplent: Maria Clar Coll

Vocal 2n: (assumeix les funcions de secretari) Titular: Miquel Cardell Colom; Suplent: Matilde Rosselló Mena