Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 6095
Disciplina. DI-2005/126. Notificació ordre de demolició a la propietària 2
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a ANDRES CASTRO JIMENEZ i RAQUEL GARCIA DELGADO, exp.núm. DI-2005/126, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a RAQUEL GARCIA DELGADO, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Li notific, que el Consell de la Gerència d'Urbanisme, en sessió de 3 de març de 2015, va acordar,
Atès que, de conformitat amb els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de Disciplina Urbanística de la CAIB, ha transcorregut el termini de deu dies concedit als titulars de les obres o terrenys que es relacionen a continuació, sense que s'hagin presentat al·legacions a la proposta de retirada / demolició.
CONSIDERANT el que preveu l'article 4.1.h, 4.2.ei 4.2.l del vigent Reglament de la Gerència d'Urbanisme, l'instructor que subscriu proposa al Consell de Gerència d'Urbanisme que adopti el següent:
ACORD
1. ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de Disciplina Urbanística de la CAIB a ANDRES CASTRO JIMENEZ i a RAQUEL GARCIA DELGADO, com a propietaris, que procedeixin a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres realitzades en el Camí Vell de Sineu, Km 10,1, paratge Són Pelat, segregació esquerra, RR 033.000.040, consistents en: "Construcció d'un habitatge de dues plantes d'unes dimensions aproximades de 18.00 mts de façana per 10 metres de lateral més un porxo adossat a la façana per 10 metres de lateral més un porxo adossat a la façana posterior de 18.00 mts de façana per una amplada de 4.00 m en planta baixa i una planta superior d'unes dimensions aproximades de 12 metres de façana per 10 metres de profunditat, amb una alçada aproximada de 6.00 mts, estant realitzada tota la construcció amb material d'obra i coberta inclinada de teula i estant construïda l'estructura, tancaments de la façana i coberta "(informe UTIB 21/02/2005)." A la zona posterior de la casa s'ha realitzat, a nivell sòl planta baixa, una gran terrassa d'uns 300,00 m2, on s'ha ubicat una piscina de 12,00 x 6,00 mts aproximadament, i sota aquesta terrassa s'ha realitzat una planta soterrani que no puc precisar les seves dimensions, el que sí s'observa és una gran porta d'accés a la fotografia que s'adjunta. Cal assenyalar que en ser el terreny en pendent també s'ha produït un moviment de terres per tal d'anivellar el terreny. Significar que en el vol de 2008 no s'han realitzat aquestes obres a la zona posterior de la casa i en el vol de l'any 2012 ja està realitzat. Per a les esmentades obres no es localitza sol·licitud de llicència municipal "(informe UTIB 06/02/2014)", així com qualsevol altre tipus d'obres o instal·lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l'habitatge a l'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les esmentades obres no estan emparades en cap llicència d'obres i vist l'informe dels serveis tècnics de data 2015.01.19, que indica que les obres són il·legalitzables. Abans d'iniciar la retirada / demolició s'hauran de complir les condicions de retirada / demolició que s'indiquen a l'informe tècnic de 2015.01.19 i que diu:
Les següents condicions s'hauran de considerar d'obligat compliment abans d'iniciar la demolició i restitució:
1. Redactar projecte tècnic.
2. Nomenar Tècnics directors de l'obra.
3. Redactar estudi bàsic de seguretat i salut.
4. Nomenar coordinador de seguretat.
5. En compliment del preceptuado en la "Resolució d'inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca" publicat en el BOIB de data 15-11 -2005, s'haurà de complir el que preveu l'article 9 del "Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció-demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca" (BOIB 23-11-2002), obtenint la següent documentació:
- Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.
- Avaluació del volum i les característiques dels residus que s'originen.
- Avaluació, si escau, dels residus (terres i desmunts no contaminants) que no necessiten cap tipus de tractament i que es puguin destinar directament a la restauració de pedreres.
- Mesures previstes de separació en origen o reciclatge "in situ" durant la fase d'execució de l'obra.
- Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.
6. S'haurà de realitzar nomenament d'empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís, signat per vós i el constructor, i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial.
TERMINI D'EXECUCIÓ DE L'ORDRE: 3 MESOS
(SEGONS LES PRESENTS CONDICIONS) Expedient DI-2005/126.
Indicar que per dur a terme la retirada / demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona en les condicions de la retirada / demolició, sense que sigui preceptiva la sol·licitud d'una llicència municipal d'obres.
2. APERCEBRE els interessats, de conformitat amb l'article 67 i següents de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, que l'incompliment d'aquesta ordre de retirada / demolició podrà donar lloc a l'execució subsidiària per part d'aquest Ajuntament , per la qual cosa sol·licitarà pressupost a l'empresa adjudicatària per a la realització d'obres per via d'execució subsidiària. Des del moment en què es demana la presentació de pressupost, es considerarà iniciada l'execució subsidiària i totes les despeses que s'originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites a l'apartat 1 d'aquest acord, correran a càrrec del propietari obligat.
3. POSAR AQUEST ACORD en coneixement del DEPARTAMENT FINANCER als efectes de recaptació dels tributs pertinents.
La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal sobre la base dels preus i barems dels Col·legis Oficials d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca i / o Arquitectes de Balears, és de 470.083,37 €.
4. NOTIFICAR el present acord als interessats i donar compte al Negociat d'Expedients Sancionadors per a iniciar / continuar l'expedient sancionador.
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, a comptar de l'endemà de la recepció de la present notificació, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, oa les dependències a què es refereix l'art. 38,4º de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la seva interposició, quedant, en aquest cas, expedita la via contencioso-administrativa.De no utilitzar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós-administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 116 anteriorment esmentat, i que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu o davant la Sala del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29 / 98, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la recepció de la present notificació. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 9 d’abril de 2015
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod