Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 5965
Modificació de les bases específiques de la convocatòria per a la selecció de personal, mitjançant concurs, amb caràcter interí, per crear una borsa de policies locals
Versió PDF
Es fa públic que el batle de l’Ajuntament d’Artà, en data 7 d’abril de 2015, va dictar la Resolució següent:
<<1. Estimar parcialment les al·legacions presentades per Antonio Torrens Trias, en representació de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) del sindicat Comissions Obreres de les Illes Balears.
2. Modificar la base sisena, referida a l’òrgan de selecció, pel que fa a la composició del tribunal qualificador, que queda redactada de la següent manera:
‘Base sisena. Òrgan de selecció
1. L’òrgan de selecció d’aquest procés selectiu és el tribunal qualificador, que queda constituït en la forma que determinen l’article 60 de la Llei 7/207, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, el Reial decret 462/2002, de 4 de maig, i el Decret 30/2009, de 22 de maig.
2. El tribunal qualificador està compost de la manera següent:
Presidenta suplent: Carlos Díaz Segura
Vocal 1 suplent: Miquel Perelló Rosselló
Vocal 2 suplent: Jaume Gomila Urbanus
Vocal 3 suplent: Mateu Llodrà Sansaloni
Secretària suplent: Celia Martínez-Piñeiro de Urquiza
3. El tribunal qualificador no es pot constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres titulars o suplents indistintament, ni sense president o presidenta ni secretària, i les seves decisions s’han d’adoptar per majoria.
4. La pertinença als òrgans de selecció sempre és a títol individual i no es pot actuar en representació o per compte de ningú.
5. El tribunal qualificador està constituït per cinc membres i s’han de designar el mateix nombre de suplents. Ha de comptar amb un/a president/a, un/a secretari/ària, que ha d’actuar amb veu i vot, i tres vocals. La seva composició ha de ser, predominantment, tècnica i els membres han d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l’exigida per accedir a la plaça convocada.
6. Són funcions del tribunal qualificador:
a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
b. Requerir, si escau, les persones aspirants que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats o que aclareixin alguns d’aquests mèrits, sempre que s’hagin presentat dins el termini i en la forma escaient.
c. Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
d. Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants dins el termini i en la forma escaient.
e. Elevar a la Batlia la composició definitiva de la borsa.
f. Expedir, a petició de les persones aspirants, els justificants d’assistència corresponents.
7. Els mèrits acreditats per les persones candidates s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex .
8. La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 48 punts, d’acord amb el que estableixen els apartats de l’annex per a cada tipus de mèrit.’
3. Trametre aquesta Resolució a Antonio Torrens Trias, representant de la FSC del sindicat de Comissions Obreres de les Illes Balears.
4. Concedir un nou termini de presentació de sol·licituds, o d’aportació de nova documentació per a les ja presentades, de 10 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la data de publicació de l’anunci de la modificació al BOIB.
5. Comunicar mitjançant publicació en el BOIB que els aspirants que hagin presentat sol·licituds per prendre part a l’esmentat procediment selectiu, si no manifesten expressament el contrari, s’entendran per presentats.>>
Contra aquesta Resolució es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la seva publicació en el BOIB.
A continuació es transcriuen les bases amb les modificacions incorporades:
<<BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA D’ASPIRANTS PER PROVEIR, COM A FUNCIONARIS INTERINS, PLACES VACANTS DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT D’ARTÀ
Primera. Objecte, procediment de selecció i normativa
1. Aquesta convocatòria té per objecte la constitució d’una borsa de treball de la categoria de policia, amb caràcter funcionari interí, per cobrir substitucions i necessitats urgents de contractació a l’Ajuntament d’Artà.
2. La selecció de les persones aspirants s’efectuarà mitjançant un concurs que consistirà en la valoració dels mèrits que es detalla a l’annex d’aquesta convocatòria.
3. A aquestes proves selectives s’han d’aplicar aquestes bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent i sempre que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma dels Illes Balears (en la part vigent i sempre que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013); el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora dels policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s’aprova el Reglament marc de mesures urgents dels policies locals de les Illes Balears en tot el que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; i la resta de disposicions legals vigents.
Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d’expiració del termini assenyalat per presentar sol·licituds, els requisits següents:
a. Tenir la nacionalitat espanyola.
b. Tenir 18 anys complerts.
c. Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria de policia expedit per l’ EBAP en plena validesa.
d. Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, cal aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.
e. No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits en el Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments de les policies locals de les Illes Balears.
f. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a plaça o càrrec públics per resolució judicial.
g. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h. Compromís de portar armes i, si s’escau, d’utilitzar-les.
i. Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2, B i BPT.
j. No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
k. Acreditar els coneixements de llengua catalana del nivell C1, de conformitat amb l’acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament d’Artà a la sessió de 30 de juliol de 2013, l’aprovació definitiva del qual es publicà al BOIB núm. 129, de 19 de setembre de 2013, mitjançant el certificat o títol expedit per la Junta Avaluadora de Català o de l’Escola Balear d’Administració Pública o mitjançant un d’equivalent d’acord amb el que estableix l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, o altra normativa vigent.
Les persones candidates que no acreditin documentalment els coneixements de la llengua catalana corresponents hauran de superar una prova específica dels coneixements esmentats, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d’apta o no apta.
A l’efecte de l’exempció, les persones candidates poden acreditar documentalment que estan en possessió del nivell de llengua catalana exigit, amb l’aportació de l’original i una fotocòpia de la documentació esmentada, com a màxim, fins al moment d’inici d’aquesta prova.
l.Les persones d’altres estats per als quals és d’aplicació el dret a la lliure circulació o estrangers amb permís de residència permanent o permís de treball i residència en vigor o en tràmit de renovació que no siguin hispanoparlants han d’acreditar, a més, un coneixement adequat del castellà mitjançant una prova específica.
m. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic segons el que disposa per l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.
En el cas que realitzi alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies, comptadors a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d’incompatibilitat.
Tercera. Presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat que estarà a disposició de les persones interessades a l’apartat ‘Impresos’ de la pàgina web www.arta.cat a partir de l’obertura del termini de presentació i s’han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament.
Les sol·licituds també es poden presentar per les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú.
2. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia del termini és inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:
a. Fotocòpia compulsada correctament del document nacional d’identitat en vigor o del resguard de la sol·licitud de renovació.
b. Fotocòpia compulsada correctament del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l’EBAP en plena validesa.
c. Fotocòpia compulsada correctament de la titulació exigida.
d. Certificat del nivell C1 de coneixements de llengua catalana o superior, segons el que es determina a la base segona d’aquesta convocatòria.
e. Indicació d’una adreça electrònica i d’un telèfon com a mitjans de comunicació amb l’Ajuntament d’Artà.
f. Documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma establerta en la base cinquena d’aquesta convocatòria.
Quarta. Admissió de les persones aspirants
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.
Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu.
Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s’escau, les sol·licituds, la Batlia ha de dictar una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
Cinquena. Acreditació dels mèrits
1. Les persones candidates han d’acreditar els mèrits al·legats mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada correctament de la documentació següent:
a. Curs bàsic de capacitació: certificat dels cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública.
b. Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments corresponents.
c. Antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments corresponents.
d. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers).
e. Coneixements de llengües: certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública.
f. Cursos de formació: certificats d’aprofitament i d’assistència de cursos i accions formatives.
g. Reconeixements honorífics: certificat expedit per l’ajuntament corresponent.
2. Els mèrits s’han d’acreditar amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.
Sisena. Òrgan de selecció
1. L’òrgan de selecció d’aquest procés selectiu és el tribunal qualificador, que queda constituït en la forma que determinen l’article 60 de la Llei 7/207, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, el Reial decret 462/2002, de 4 de maig, i el Decret 30/2009, de 22 de maig.
2. El tribunal qualificador està compost de la manera següent:
Presidenta suplent: Carlos Díaz Segura
Vocal 1 suplent: Miquel Perelló Rosselló
Vocal 2 suplent: Jaume Gomila Urbanus
Vocal 3 suplent: Mateu Llodrà Sansaloni
Secretària suplent: Celia Martínez-Piñeiro de Urquiza
3. El tribunal qualificador no es pot constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres titulars o suplents indistintament, ni sense president o presidenta ni secretària, i les seves decisions s’han d’adoptar per majoria.
4. La pertinença als òrgans de selecció sempre és a títol individual i no es pot actuar en representació o per compte de ningú.
5. El tribunal qualificador està constituït per cinc membres i s’han de designar el mateix nombre de suplents. Ha de comptar amb un/a president/a, un/a secretari/ària, que ha d’actuar amb veu i vot, i tres vocals. La seva composició ha de ser, predominantment, tècnica i els membres han d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l’exigida per accedir a la plaça convocada.
6. Són funcions del tribunal qualificador:
a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
b. Requerir, si escau, les persones aspirants que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats o que aclareixin alguns d’aquests mèrits, sempre que s’hagin presentat dins el termini i en la forma escaient.
c. Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
d. Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants dins el termini i en la forma escaient.
e. Elevar a la Batlia la composició definitiva de la borsa.
f. Expedir, a petició de les persones aspirants, els justificants d’assistència corresponents.
7. Els mèrits acreditats per les persones candidates s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex .
8. La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 48 punts, d’acord amb el que estableixen els apartats de l’annex per a cada tipus de mèrit.
Setena. Publicació de les valoracions
1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador ha de publicar en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web arta.cat una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número de document nacional d’identitat. Aquesta llista s’ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.
2. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.
Vuitena. Ordre de prelació i desempats
1. L’ordre de prelació en la borsa s’ha de determinar per la valoració obtinguda en la valoració dels mèrits.
2. Els empats s’han de dirimir atenent el criteri d’ordre d’entrada en el Registre General de l’Ajuntament d’Artà.
Novena. Publicació de la borsa definitiva
1. El tribunal qualificador ha d’elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, i l’ha d’elevar a la Batlia perquè en dicti la resolució corresponent.
2. La borsa s’ha de publicar en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web municipal (arta.cat), amb indicació del DNI de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
3. La borsa de personal funcionari interí té una vigència màxima de tres anys des que es fa pública, de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Una vegada que hagi transcorregut aquest període de temps, la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
Desena. Funcionament de la borsa de treball
1. Quan sigui necessari acudir a la borsa de feina per fer una substitució o cobrir una vacant, o qualsevol altra de les circumstàncies previstes en l’article 15.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en l’article 10 de l’EBEP, aquesta s’ha d’oferir a les persones integrants segons l’ordre de prelació establert i que estiguin en la situació de disponible.
2. A aquest efecte, el Departament de Recursos Humans s’ha de posar en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, amb la persona que correspongui i li ha de comunicar el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball, que no pot ser inferior, si la persona interessada així ho demana, a dos (2) dies hàbils, comptadors des de la comunicació. Així mateix, ha de quedar constància en l’expedient, mitjançant una diligència, que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
3. Dins el termini màxim d’un (1) dia hàbil, comptador des de la comunicació, o de dos (2) si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la seva conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o qualsevol altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, quedarà exclosa de la borsa de feina i s’avisarà a la persona següent de la llista.
4. S’han d’excloure de la borsa de treball les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres (3) dies hàbils següents:
a. Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills o filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Prestar serveis com a personal funcionari interí en una administració.
c. Patir una malaltia o incapacitat temporal.
d. Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans l’acabament de les situacions previstes anteriorment en un termini màxim de deu (10) dies hàbils des que es produeixi un canvi en la situació. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
5. Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball,g llevat que sigui per renúncia voluntària, s’ha de reincorporar novament a la borsa de treball en el mateix ordre de prelació que tenia. També s’ha de mantenir en el mateix ordre de prelació la persona que, essent citada per fer efectiva una contractació, ja estigui contractada per l’Ajuntament i es mantingui en el lloc de treball que desenvolupa. La renúncia posterior d’una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball.
6. Quant a la situació de les persones aspirants a la borsa de treball, i a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, les persones que formen part d’aquesta borsa estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en situació de no disponibles aquelles persones integrants de la borsa de treball que concorrin en alguna de les causes previstes en els apartats a, b, c i d de l’apartat 4 de la base desena, i que no hagin acceptat el lloc ofert.
Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible a la borsa, no se l’ha de cridar per oferir-li un lloc de treball corresponent a la mateixa escala o especialitat.
Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa i, en conseqüència, se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.
Onzena. Adjudicació
1. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per nomenar un funcionari interí, s’ha d’oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits exigits.
2. S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d’un dia hàbil, o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel Departament de Recursos Humans de l’Ajuntament. Aquest termini ha de ser, com a mínim, de tres dies hàbils i, com a màxim, de quinze dies hàbils.
ANNEX.
Barem de mèrits
1. Valoració del curs bàsic de capacitació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, amb actualització inferior a tres anys. La valoració per la possessió del curs bàsic de capacitació ha de ser el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient determinat, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a. Per ser personal funcionari interí en la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament d’Artà, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’Ajuntament.
b. Per a les persones aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,75.
c. Per a les persones aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.
2. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat lliurat pels ajuntaments.
3. Antiguitat
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat lliurat pels ajuntaments.
4. Estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:
a. Per la titulació de batxillerat o equivalent: 2,5 punts.
b. Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
d. Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, grau, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.
e. Per cada títol de doctor: 1 punt.
Només es valorarà la possessió de títols de nivell superior a l’exigit per accedir a la categoria a la qual s’accedeix.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a i b s’han d’acumular, com també les dels apartats d i e.
En qualsevol cas, no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per accedir a la categoria a la qual s’accedeix.
5. Valoració dels coneixements de llengües
5. 1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:
a. Nivell C2 (abans D): 2 punts.
b. Coneixements de llenguatge administratiu, nivell LA (abans E): 0,25 punts.
5. 2. Coneixements d’altres llengües
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o de llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes (EOI) o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:
a. Primer curs d’EOI o nivell inicial de l’EBAP: 1 punt.
b. Segon curs d’EOI o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts.
c. Tercer curs d’EOI o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.
d. Quart curs d’EOI: 1,75 punts.
e. Cinquè curs d’EOI: 2 punts.
Per a una mateixa llengua, només es valoraran les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de formació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, i els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat corresponent.
En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o altra entitat que es consideri adient.
6. 1. Formació relacionada amb l’àrea professional
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c. Per cada certificat per impartir cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.
6. 2. Formació no relacionada amb l’àrea professional
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:
a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
7. Valoració dels reconeixements honorífics
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
a. Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa:
- 2 punts per cada medalla amb distintiu blau.
- 1 punt si el distintiu és blanc.
- 0,5 punts si el distintiu és verd.
b. Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament corresponent: 0,35 punts.
c. Per cada felicitació lliurada per la batlia corresponent: 0,25 punts.
Aquests reconeixements s’han d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.>>
Artà, 7 d’abril de 2015
El batle
Bartomeu Gili Nadal