Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 5858
Resolució del director gerent d’Atenció Primària de Mallorca per la qual s’acorda la convocatòria per a la provisió, pel sistema de promoció interna temporal, d’una plaça vacant de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria grup tècnic de funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca (PIT GAP 1/2015)
Versió PDF
Fets
1. Es troba vacant i dotada pressupostàriament una plaça de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria grup tècnic de funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca, la provisió de la qual es considera necessària.
Fonaments de dret
1. Art. 35 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. Pacte de la Mesa Sectorial de Sanitat de l’Administració de la CAIB de 24 de febrer de 2012 pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, corregit pel de 2 de març de 2012.
Per tot això, dicto la següent
Resolució
1. Acordar la convocatòria pública per a la provisió, pel sistema de promoció interna temporal, d’una plaça vacant de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria grup tècnic de funció administrativa (grup A, subgrup A1) de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca (PIT GAP 1/2015), d’acord amb les especificacions següents:
a) L’assessorament en dret de l’òrgan unipersonal de direcció o dels òrgans de gestió de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca, així com l’emissió d’informes jurídics que li sol·licitin aquests òrgans.
b) La preparació de les propostes de resolució d’expedients, de reclamacions i de recursos administratius la resolució dels quals correspongui al titular de la gerència.
c) L’assistència a les meses de contractació en qualitat de vocal en els contractes administratius, l’òrgan de contractació dels quals sigui el titular de la gerència.
d) La validació de procura per actuar davant del Servei de Salut en els contractes administratius l’òrgan de contractació dels quals sigui el titular de la gerència.
e) L’assessorament i el control de l’execució de resolucions judicials fermes en l’àmbit de la gerència.
f) Actuar en coordinació amb el Departament Jurídic del Servei de Salut de les Illes Balears.
g) Tramitar els convenis de col·laboració en què el director gerent d’Atenció Primària tingui la competència delegada en la seva subscripció, així com d’aquells en què la GAP en sigui l’òrgan promotor.
h) Altres funcions que li encomani l’òrgan unipersonal de direcció de la Gerència i/o el/la responsable del Servei d’Assessoria Jurídica de la GAP Mallorca.
2. Els requisits per a participar en la present convocatòria són els que segueixen:
a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears i prestar serveis a la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca.
b) Pertànyer als subgrups A1 (sempre que siguin categories diferents a la que es convoca), A2, C1 o C2 o a altres agrupacions professionals.
c) Estar en la situació de servei actiu.
d) Tenir qualsevol de les titulacions següents o estar en condicions d’ obtenir-la dins del termini per presentar sol•licituds: doctorat, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o grau. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, s’ha d’acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
e) No patir cap malaltia ni estar afectat per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb les funcions inherents a la categoria que es convoca.
Els requisits exigits per a participar en aquesta convocatòria s’han de complir en el terme final del termini per presentar sol·licituds i s’han de mantenir al llarg de tot el procés selectiu fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada.
3. Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar, en el termini de vint (20) dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació de la convocatòria, la següent documentació:
4. La documentació referida en el punt anterior es pot presentar en el registre de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca, ubicat al carrer Escola Graduada, número 3, de Palma de Mallorca (07002) o en qualsevol dels llocs referits en l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5. El sistema selectiu serà el de concurs, d’acord amb el barem de mèrits especificat en l’annex I adjunt a aquesta resolució.
6. La Comissió de Selecció estarà formada per:
a) President: Jaume Coll Morey, grup tècnic de funció administrativa.
b) Vocal: Joaquina Ripoll Sánchez, grup tècnic de funció administrativa
c) Secretari: Miquel Àngel Palou Bestard, grup tècnic de funció administrativa.
Quant a l’abstenció i la recusació dels membres de la Comissió de Selecció s’ha d’estar en allò establert en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i en els articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març.
Les funcions de la Comissió de Selecció són les que segueixen:
7. El desenvolupament del procés selectiu serà el següent:
Les persones interessades disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquestes llistes, per presentar reclamacions –que no tindran caràcter de recurs- o per esmenar els defectes apreciats.
a. Llistes provisionals d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria: Una vegada exhaurit el termini de presentació de sol•licituds, la Comissió de Selecció verificarà que les persones aspirants han presentat la sol•licitud dins el termini referit en el punt 3 anterior i que compleixen els requisits exigits en la convocatòria, i confeccionarà i publicarà en la pàgina web www.ibsalut.es (Professionals/Recursos Humans/Convocatòries específiques/Gerència d’Atenció Primària) i en el taulell d’anuncis de la GAP Mallorca les llistes provisionals d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria.
b. Llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria: Transcorregut el termini dels 5 dies hàbils referit en el paràgraf anterior, i una vegada resoltes, si n’hi ha, les reclamacions o esmenes que es presentin per la Comissió de Selecció, aquesta confeccionarà i publicarà en la pàgina web www.ibsalut.es (Professionals/Recursos Humans/Convocatòries específiques/Gerència d’Atenció Primària) i en el taulell d’anuncis de la GAP Mallorca les llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria.
c. Llistes provisionals de puntuacions obtingudes per les persones aspirants admeses i ordre de prelació provisional: Una vegada publicades les llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria, la Comissió de Selecció iniciarà la valoració dels mèrits al•legats i aportats junt amb la sol•licitud per cada una de les persones aspirants admeses en la convocatòria d’acord amb el barem de mèrits de l’annex I adjunt, i confeccionarà i publicarà en la pàgina web www.ibsalut.es (Professionals/Recursos Humans/Convocatòries específiques/Gerència d’Atenció Primària) i en el taulell d’anuncis de la GAP Mallorca les llistes provisionals de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants admeses, així com l’ordre de prelació provisional de la convocatòria.
Les persones interessades disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquestes llistes, per presentar reclamacions –que no tindran caràcter de recurs- o per esmenar els defectes apreciats.
d. Llistes definitives de puntuacions obtingudes per les persones aspirants admeses i ordre de prelació definitiva: Transcorregut el termini dels 5 dies hàbils referit en el paràgraf anterior, i una vegada resoltes, si n’hi ha, les reclamacions o esmenes que es presentin per la Comissió de Selecció, aquesta confeccionarà i publicarà en la pàgina web www.ibsalut.es (Professionals/Recursos Humans/Convocatòries específiques/Gerència d’Atenció Primària) i en el taulell d’anuncis de la GAP Mallorca les llistes definitives de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants admeses, així com l’ordre de prelació definitiva de la convocatòria.
e. Resolució de la convocatòria: En el termini dels 3 dies hàbils següents al de la publicació referida en la lletra d) anterior, la Comissió de Selecció ha d’elevar al director gerent d’Atenció Primària de Mallorca la proposta de resolució de la convocatòria amb l’ordre de prelació definitiu, per tal de què aquest òrgan resolgui la present convocatòria mitjançant una resolució que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
En el supòsit que no s’haguessin presentat persones aspirants que complissin el requisits per a participar en la present convocatòria, la resolució que resolgui la convocatòria declararà deserta la mateixa, cas en el qual no es podrà fer extensiva la convocatòria a la resta de gerències del Servei de Salut de les Illes Balears.
8. La persona seleccionada en primer lloc de l’ordre de prelació definitiva disposarà d’un termini de 3 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per prendre possessió de la plaça vacant adjudicada en promoció interna temporal. Si no s’hi incorporés en aquest termini, es cridarà a la persona seleccionada en segon lloc de l’ordre de prelació definitiva i així successivament.
Efectuada la presa de possessió, s’expedirà a la persona seleccionada un document de promoció interna temporal on consti la reserva de la seva plaça d’origen i l’acompliment temporal, i amb caràcter voluntari, de funcions corresponents a un nomenament de la categoria grup tècnic de funció administrativa.
9. Publicar la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director gerent d’Atenció Primària de Mallorca, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma de Mallorca, 27 de març de 2015
El director gerent d’Atenció Primària de Mallorca
Alberto Anguera Puigserver
ANNEX I
Barem de mèrits de la convocatòria PIT GAP 1/2015 (grup tècnic de funció administrativa)
1. Experiència professional (Màxim de 40 punts)
1.1. Es computa el temps de servei prestat que la persona aspirant tengui reconegut fins a la data de publicació de la convocatòria, d’acord amb el barem que a continuació es detalla.
La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels apartats d’experiència professional és de 40 punts, que es calculen per mitjà del sistema de ponderació, pel qual la persona candidata que tengui més puntuació en aquest apartat obté 40 punts i a la resta se li assigna la puntuació que li correspongui per ponderació d’acord amb els barems següents:
1.1.1. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en una plaça amb el mateix contengut funcional: 0,25 punts.
1.1.2. Per cada mes de servei prestat com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d’ajuda humanitària acomplint-hi funcions pròpies de la categoria a la qual s’opta: 0,25 punts.
1.1.3. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d’aquella a la qual s’opta i per a la qual s’exigeixi tenir el títol de la categoria: 0,18 punts.
1.1.4. Per cada mes de servei prestat en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en una plaça amb el mateix contengut funcional: 0,18 punts.
1.1.5. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent d’aquella a la qual s’opta: 0,125 punts.
1.1.6. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries concertades o concessionàries amb la sanitat pública de la Unió Europea com a personal per compte d’altri en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en una plaça amb el mateix contengut funcional: 0,083 punts.
1.1.7. Per cada mes de servei prestat en centres hospitalaris privats de la Unió Europea reconeguts pel ministeri de sanitat corresponent com a personal per compte d’altri en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en una plaça amb el mateix contengut funcional: 0,041 punts.
La puntuació per aquest apartat 1.1.7. no pot ser superior al 10 % de la totalitat dels serveis prestats.
1.2. Les persones aspirants han d’aportar la documentació que acrediti els mèrits al· legats amb els requisits adequats.
1.3. La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.
1.4. Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l’atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo segons les regles següents: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si dins d’un mes natural s’ha treballat més de cent cinquanta hores, només es pot valorar un mes de servei prestat, de tal manera que l’excés d’hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establits per la regla anterior.
1.5 Per valorar aquest apartat cal tenir en compte els aspectes següents:
1.5.1. La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 40 punts.
1.5.2. Un mateix període de temps no es pot valorar per més d’un dels subapartats que l’integren.
2. Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement (Màxim de 45 punts)
2.1. Formació reglada (Màxim de 14 punts)
2.1.1. Per cada títol universitari que permeti accedir al grup A1 reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per a la categoria a què s’opta: 7,5 punts
2.1.2. Per cada títol universitari que permeti accedir al grup A2 reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per a la categoria a què s’opta: 3,7 punts
2.2 Formació postgraduada (Màxim de 18 punts)
2.2.1. Els títols de màsters oficials universitaris i els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta es valoren a raó de 0,125 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i a raó de 0,3125 punts per cada crèdit ECTS o per 25 hores lectives.
2.2.2. Per haver completat tots els cursos de doctorat, amb el sistema anterior al Reial decret 185/1985, seguint el programa de doctorat complet (suficiència investigadora): 3 punts.
2.2.3. Per tenir el grau de doctor: 12 punts.
Si el grau de doctor s’ha obtingut amb la qualificació de cum laude s’hi suma 1 punt.
2.2.4. Es comptabilitzen els cursos de doctorat com a formació continuada en el supòsit que no es compleixin els requisits de l’apartat 2.2.2.
2.3. Formació continuada (Màxim de 5 punts)
2.3.1. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta, sempre que hagin estat organitzats o impartits per alguna de les institucions següents: centres universitaris; serveis de salut; conselleries de salut de les comunitats autònomes; Ministeri Sanitat, Serveis Socials i Igualtat; Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques; Institut Nacional de l’Administració Pública o els seus homòlegs en les comunitats autònomes; escoles de salut pública adscrites a qualsevol dels organismes citats; organitzacions sindicals; col·legis professionals; societats científiques; el SEPE; o entitats sense ànim de lucre degudament registrades que tenguin com a finalitat la formació.
2.3.2. Als efectes del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:
a) Es considera que estan relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta les activitats relatives a les àrees temàtiques següents: jurídicoadministrativa; qualitat; prevenció de riscs laborals; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari; gestió del personal; habilitats socials; economicofinancera; formació de formadors; habilitats directives, i qualsevol altra que segons el parer de la Comissió de Selecció estigui relacionada amb les funcions de la categoria.
b) La puntuació de la formació té els límits següents, segons l’antiguitat d’aquesta:
- Fins a 5 anys: 0,018 per crèdit.
- De 5 a 10 anys: 0,0126 per crèdit.
- D’11 a 15 anys: 0,009 per crèdit.
- De 15 a 20 anys: 0,0018 per crèdit.
2.3.3. Els diplomes o els certificats (dels últims 5 anys) es valoren a raó de 0,018 punts per cada crèdit CFC o LRU, i a raó de 0,045 punts per cada crèdit ECTS. En el supòsit que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d’hores en lloc del nombre de crèdits, s’atorga un crèdit per cada 10 hores per als crèdits CFC o LRU i 1 crèdit per cada 25 hores en els crèdits ECTS. En el supòsit que hi figurin simultàniament els crèdits i les hores, la valoració es fa sempre segons els crèdits. En el supòsit que no s’hi especifiquin hores ni crèdits, no es valora l’activitat.
2.4. Docència (Màxim de 3 punts)
2.4.1. Per cada crèdit o per cada 10 hores en crèdits LRU com a docent en qualsevol de les activitats formatives a la qual es refereix l’apartat 2.3: 0,1 punts.
2.4.2. Per cada crèdit o per cada 25 hores en crèdit ECTS com a docent en qualsevol de les activitats formatives a la qual es refereixl’a partat 2.3: 0,25 punts.
2.4.3. Per cada curs acadèmic ocupant una plaça de professor titular, associat o catedràtic en estudis relacionats amb la categoria professional a la qual s’opta: 0,5 punts.
2.4.4. Per la tutorització de pràctiques en estudis relacionats amb la categoria professional a la qual s’opta i acreditada per alguna universitat o algun organisme públic: 0,015 punts per cada 10 hores. En cas que la certificació sigui per curs acadèmic la puntuació és de 0,1 punts.
2.4.5. Per impartir docència en l’àmbit universitari en els nivells de càtedra o com a professor titular en una plaça vinculada o amb activitat simultània en un servei de salut o com a professor associat amb una plaça assistencial en actiu o amb activitat simultània en el servei de salut corresponent: 0,1 per cada 10 hores.
2.5. Activitats científiques i de difusió del coneixement (Màxim de 5 punts)
2.5.1. Publicacions
a) Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta i que contenguin ISBN i dipòsit legal:
- Per cada llibre complet:
- Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior:
En el supòsit que el criteri seguit per citar els autors sigui l’ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent al primer autor.
b) Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:
-Per cada publicació en una revista de tiratge internacional:
- Per cada publicació en una revista de tiratge estatal:
En el supòsit que el criteri seguit per citar els autors sigui l’ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent al primer autor.
2.5.2. Ponències, comunicacions, coordinador de taula i pertinença a comitès científics:
- Per cada ponència presentada en congressos o reunions relacionada directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:
- Per cada comunicació o pòster presentats en congressos o reunions i que estiguin relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:
- Per cada coordinació de taula presentada en congressos o reunions relacionada directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:
- Per pertànyer a algun comitè científic:
3. Coneixements orals i escrits de català (Màxim de 10 punts)
Els certificats emesos per la Direcció General de Cultura i Joventut, i els reconeguts en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de BOIB llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut ( núm.34), tenen una valoració màxima de 10 punts:
a) Certificat de coneixement de català A2: 4 punts.
b) Certificat de coneixement de català B1: 6 punts
c) Certificat de coneixement de català B2: 7 punts
d) Certificat de coneixement de català C1: 8 punts.
e) Certificat de coneixement de català C2: 9 punts.
f) Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA: 1 punt.
Es valora un únic certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació se suma a la del certificat anterior valorat. Els certificats emesos amb nomenclatura diferent de l'actual es valoraran d'acord amb la puntuació que li atorgui el certificat amb què s'hagi homologat en el moment de la seva valoració.
4. Altres mèrits (Màxim de 5 punts)
4.1. Per haver superat en la mateixa categoria a la que es presenta algú dels exercicis de la fase d’oposició de l'últim concurs oposició, convocat a partir de 2008 pel Servei de Salut de les Illes Balears o per una fundació sanitària dependent de la Conselleria de Salut o del Servei de Salud de les Illes Balears: 2,5 punts
Si la fase d'oposició constava de més d'una prova, es dividiran els 2,5 punts entre la totalitat de les proves i es multiplicarà el quocient pel nombre de proves superades.
4.2. Per tenir un certificat en llengua estrangera expedit per l’Escola Oficial d’Idiomes o un certificat oficial reconegut pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport o per un organisme competent:
a) Certificat acadèmic intermedi I B1 o equivalent: 0,25 punts.
b) Certificat de nivell intermedi de la Conselleria d'Educació i Cultura B1+ o equivalent: 0,50 punts.
c) Certificat acadèmic avançat B2 o equivalent: 1 punts
d) Certificat de nivell avançat de la Conselleria d'Educació i Cultura B2+ o equivalent: 1,5 punts.
f) Certificat de nivell C1 de la Conselleria d'Educació i Cultura: 2 punts.
g) Certificat de nivell C2 de la Conselleria d'Educació i Cultura: 2,5 punts.
Es valorarà sols el certificat de llengua estrangera de nivell més alt.
ANNEX II
Sol•licitud per a participar en la convocatòria PIT GAP 1/2015 (grup tècnic de funció administrativa)
Nom i llinatges: .....................................................................................................
DNI/NIE/passaport:...............................................................................................
Categoria d’origen:................................................................................................
Lloc de treball: ......................................................................................................
Telèfon:.................................................................................................................
E-mail: ..................................................................................................................
EXPÒS:
1. Que he tingut coneixement de la publicació de la convocatòria per a la provisió, pel sistema de promoció interna temporal, d’una plaça vacant de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria grup tècnic de funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca (PIT GAP 1/2015).
2. Que complesc els requisits exigits per a participar-hi i estic interessat/da en fer-ho.
SOL·LICITO:
Ser admès i prendre part en la convocatòria PIT GAP 1/2015.
[Data i signatura]