Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 5748
Convocatòria d’ajuts per a centres educatius inscrits al programa de reutilització de llibres per educació infantil, primària, secundària obligatòria i mòduls voluntaris per al curs 2014/2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 13 de març de 2015 les bases d'ajuts econòmics per a centres educatius inscrits al programa de reutilització de llibres per educació infantil, primària, secundària obligatòria i mòduls voluntaris per al curs 2014-2015, es fa públic l'esmentat acord.

«Vist que els centres educatius des de fa uns anys s'adhereixen al programa de reutilització de llibres del Govern de les Illes Balears on el mateix aporta una quantitat fitxa per a la reutilització de llibres i la despesa que ha de fer el centre per seguir duent endavant el programa.

Vista la voluntat d'aquesta regidoria de quantificar les mateixes quantitats que els alumnes no inscrits al programa de reutilització per tal de poder completar els ajuts als centres en el programa de reutilització.

Per tot això, la regidora que ho subscriu PROPOSA a la Junta de Govern Local:

1.-Aprovar les bases adjuntes.

 

BASES PER A LA convocatòria d’ajuts per a centres educatius inscrits al programa de reutilització de llibres per educació infantil, primària, secundària obligatòria i mòduls voluntaris per al curs 2014/2015

1.- CONVOCATÒRIA.

Es convoquen ajuts per a centres educatius inscrits al programa de reutilització de llibres pels alumnes que cursin Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i moduls voluntaris del Municipi d’Andratx

2.- OBJECTE.

L’objecte d’aquesta subvenció és ajudar als centres a compensar la despesa ocasionada per el programa de reutilització de llibres i ajudar així al manteniment del programa durant el curs escolar 2014/2015.

3.- REQUISITS.

Els sol·licitants d’aquest han de ser:

Centres del Municipi d’Andratx i que acreditin mitjançant certificat de la secretaria que es troben inscrits al programa de reutilització de llibres.

Els centres han d’estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el tresorer de l’Ajuntament expedirà d’ofici una certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no hi siguin deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions tributàries, tendran 10 dies hàbils per reparar la deficiència detectada.

Presentar un informe per part de la secretaria del centre del nombre d’alumnes inscrits al programa de reutilització, així com el curs que cursa durant l’any 2014/2015

El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques 2015, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat.

4.- DOCUMENTACIÓ.

Per sol·licitar aquest ajut s’haurà de presentar en llengua castellana o catalana la següent documentació

1. Instància correctament emplenada facilitada per l’Ajuntament d’Andratx.

2. Informe emès per la secretaria del centre on hi consti el nom i llinatges dels alumnes inscrits al programa de reutilització així com el curs al qual estan matriculats.

3. Certificat emès per secretaria on hi faci constar que el centre està inscrit al programa de reutilització de llibres.

4. Document de transferència bancària de l’Ajuntament d’Andratx o, en el cas que l’Ajuntament ja disposi del núm. de compte, els dígits del compte, en tot cas, sempre a nom del sol·licitant de l’ajut Document facilitat per l’Ajuntament.

Tots els documents necessaris els podran trobar a la pàgina web www.andratx.cat

5.- TERMINIS.

Les sol·licituds hauran de presentar-se a qualsevol registre d'entrada d'aquest Ajuntament . Així mateix també es podran presentar en els llocs establerts en l’apartat 4, de l’art. 38, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999; una vegada aprovades aquestes bases per la Junta de Govern Local. Termini 1 mes a partir de l’endemà de la seva publicació al BOIB.

6.- NATURALESA DELS AJUTS.

Són de caràcter voluntari i temporal; no seran invocables com precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.

S’estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, tot i que s'estableix la incompatibilitat amb qualsevol ajut rebuda per la mateixa finalitat procedent d'aquesta mateixa administració.

7.- AJUTS I QUANTIES.

  • Ajut per a matriculats a 1r d’Educació Primària: 45€
  • Ajut per a matriculats a 2r d’Educació Primària: 45€
  • Ajut per a matriculats a 3r d’Educació Primària: 55€
  • Ajut per a matriculats a 4t d’Educació Primària: 55€
  • Ajut per a matriculats a 5è d’Educació Primària: 75€
  • Ajut per a matriculats a 6è d’Educació Primària: 75€

8.- PROCEDIMENT ADJUDICACIÓ

Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà al centre perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s’arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l’art. 71.1, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Tot seguit s’estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, es formularà una proposta de concessió i es cursaran les denegacions d’ajuts. Finalment, prèvia proposta motivada del regidor delegat de l’Àrea d’Educació, la Junta de Govern Local resoldrà la concessió dels ajuts.

Els ajuts concedits s’exposaran en el taules d’anuncis d’aquest Ajuntament, en els termes prevists a l’art. 59, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999

Les sol·licituds resoltes favorablement seran objecte de publicació al taulell d’anuncis de l’Ajuntament d’Andratx i no seran objecte de notificació individual. Per altra part les sol·licituds resoltes negativament si seran objecte de notificació individual.

Contra la resolució d’aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix organisme que l’ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

9.- PAGAMENT.

La quantia total de la partida pressupostària prevista als pressuposts de l’Ajuntament d’Andratx per a l’any 2015 de la partida: 326-48901 ascendeix a 15.000€, per vinculació, per centres inscrits al programa de reutilització de llibres en l’educació obligatòria: infantil, primària, secundària obligatòria i mòduls voluntaris, per al curs 2014/2015 En qualsevol cas, de no existir crèdit pressupostari suficient es prorratejarà el tant per cent necessari en totes les ajudes(art. 22.1 “in fine” de la Llei 38/2003, de 17 de novembre).

10.- DRET SUPLETORI

En tot allò que no es preveu en aquestes Bases, serà d’aplicació l’Ordenança Municipal reguladora de la concessió d’ajuts i subvencions; la Llei 30/1992, de 26 de desembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el Reglament dels Serveis de les Corporacions Locals, de 17 de juny de 1955.

11.- PUBLICACIÓ

Publicar aquestes Bases en el BOIB, i en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.

2.-Aprovar la despesa de 15.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària núm. 326.489.01.

3.-Publicar al BOIB per a informació pública, al tauler d'anuncis i a la pàgina WEB de l'Ajuntament.

4.-Donar compte a la Intervenció Municipal i al Departament d'Educació.»

  

Andratx, a 16 de març de 2015.

El Batle
Llorenç SUAU SIMÓ.