Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 5743
Convocatòria d’ajuts econòmics per a estudis postobligatoris curs 2014/2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 13 de març de 2015 les Ajuts econòmics per estudis postobligatoris, curs 2014/2015, es fa públic l'esmentat acord.

«Com en anys anteriors l’Ajuntament vol ajudar als estudiants d’Andratx que segueixen la seva formació postobligatòria i que no es poden realitzar al nostre municipi. Vist que l’educació dels joves d’Andratx és un motiu prou important com pe a considerar valuós oferir-los tots els mitjans possibles per tal causa, i vist que és la voluntat d’aquesta corporació destinar els ajuts de caire econòmic per a satisfer les despeses que tenen els estudiants per desenvolupar els seus estudis.

Aquest ajut es tramitarà a càrrec de la partida pressupostària 326-48100 i amb un import màxim de 50.000 €.

En base a tot allò exposat anteriorment, la Regidora que ho subscriu proposa a la Junta de Govern Local:

1.-Aprovar les bases adjuntes.

 

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUTS ECONÒMICS PER A ESTUDIS POSTOBLIGATORIS CURS 2014/2015

1.- CONVOCATÒRIA I OBJECTE

Es convoquen beques per a estudiants empadronats en el municipi que cursen estudis postobligatoris (curs 2014/2015). L’objecte d’aquestes bases és regular els ajuts que concedeixi l’Ajuntament d’Andratx durant el curs 2014/2015 per a estudiants que cursen estudis postobligatoris.

2.- REQUISITS

  • L’alumne ha d’estar empadronat en el municipi d’Andratx amb una antiguitat mínima d’un any en el moment de formalitzar la sol·licitud.
  • Estar matriculat en un curs postobligatori (batxiller, cicle formatiu, universitari, estudis de règim especial).
  • Estar al corrent de les obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte tributari. De no ser així, tendran 10 dies hàbils per resoldre la deficiència detectada.
  • El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques 2015, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat

3.- DOCUMENTACIÓ

Per sol·licitar aquest ajut s’haurà de presentar la sol·licitud (que es troba a la pàgina www.andratx.cat ) degudament emplenada i la següent documentació:

  • Fotocòpia del DNI de l’estudiant, i del pare i de la mare (o tutors) en cas de ser menors.
  • Fotocòpia de la matrícula.
  • Document de transferència bancària.

4.- TERMINIS I LLOC DE PRESENTACIÓ

Les sol·licituds s’hauran de presentar a qualsevol registre d'entrada de l’Ajuntament d'Andratx de 8h30 a 13h30 i a qualsevol altre dels llocs admesos per l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Termini 1 mes a partir de l’endemà de la seva publicació al BOIB.

5.- NATURALESA DELS AJUTS

S’estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, tot i que s'estableix la incompatibilitat amb qualsevol ajut rebuda per la mateixa finalitat procedent d'aquesta mateixa administració.

6.- QUANTIA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

La dotació econòmica total de la convocatòria per al curs 2014/2015 és de 50.000€ a càrrec de la partida pressupostària 326.48100, per vinculació.

No podrà gastar-se més del pressupostat per a aquesta subvenció.

  • Alumnes que estudien Batxiller 200€
  • Estudiants de Cicles Formatius i estudis de règim especial: 200€
  • Estudiants a la universitat (estudis de Grau, llicenciatures, diplomatures, màsters, postgraus...): 8€ per crèdit fins a un màxim de 300€
  • Alumnes universitaris que estudien fora de la Comunitat de les Illes Balears (perquè els estudis no s’imparteixen a la illa de Mallorca): 12€ per crèdit fins a un màxim de 400€
  • Els alumnes que estudien fora de la comunitat de les Illes Balears per decisió pròpia seran considerats com estudiants de la universitat de les Illes, en canvi aquells que no han pogut entrar a la carrera escollida per manca de plaça, si que podran optar a la beca d’estudis de fora de la comunitat.

En cas de no existir crèdit pressupostari suficient es prorratejarà el tant per cent necessari en totes les beques (art. 22.1 “in fine” de la Llei 38/2003, de 17 de novembre).

7.- PROCEDIMENT

Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s’arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l’art. 71.1, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Tot seguit s’estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, l'òrgan instructor, el regidor delegat de l’Àrea d’Educació, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s’haurà de notificar als interessats en la forma que estableixi la convocatòria, i es concedirà un termini de 10 dies per a presentar al·legacions. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Examinades les al·legacions adduïdes si escau pels interessats, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució del procediment es durà a terme per part de la Junta de Govern Local es resoldrà en el termini màxim de 6 mesos.

Transcorregut aquest termini, sense que la Junta de Govern Local hagués resolt, les persones interessades podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, sense perjudici de la resolució per part de l’Ajuntament amb posterioritat al venciment del termini per resoldre.

Les sol·licituds resoltes favorablement seran objecte de publicació al taulell d’anuncis de l’Ajuntament d’Andratx i no seran objecte de notificació individual. Per altra part les sol·licituds resoltes negativament si seran objecte de notificació individual.

Contra la resolució d’aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix organisme que l’ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

8.- DRET SUPLETORI

En tot el no previst per les bases serà d’aplicació l’Ordenança municipal reguladora de la concessió d’ajudes i subvencions i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el Reglament de Serveis de les Corporacions Locals del 17 de juny de 1955. De la mateixa manera al RD 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i al Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de Subvencions de la CAIB

2.-Aprovar la despesa de 50.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària núm. 32648100.

3.-Publicar al BOIB per a informació pública, al tauler d’anuncis i a la pàgina Web de l’Ajuntament.

4.-Donar compte a la Intervenció Municipal.»

 

Andratx, 16 de març de 2015.

El Batle

Llorenç SUAU SIMÓ