Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 5841
Aprovació definitiva de les bases de la convocatòria de subvenció a esportistes locals 2014
Versió PDF
En data 14 de febrer de 2015 es publica al BOIB núm. 22 sec. V Pàg. 6812, l'acord del Consell d'Administració de l'Organisme Autònom IMAF de l'Ajuntament d'Inca, en sessió celebrada el 28 de gener de 2015, pel qual s'aproven inicialment les bases reguladores de la convocatòria de subvencions per a esportistes locals per a l'any 2014. De conformitat amb el que disposa l'article 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s'ha exposat al públic el referit acord, per un termini de 30 dies, des del següent a la publicació de dit acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, als efectes de què tots els interessats presentin al·legacions en contra del mateix davant el Consell d'Administració de l'Organisme Autònom IMAF de l'Ajuntament d'Inca.
Donat que transcorregut el termini no han hagut al·legacions al respecte, les bases reguladores de les subvencions per a esportistes locals per a l'any 2014 es consideren definitivament aprovades amb el següent contingut literal:
BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A ESPORTISTES
1. Objecte
Regular la convocatòria de la concessió directa d’ajuts destinats a compensar els costs derivats dels desplaçaments per a la participació en competicions oficials dels esportistes federats en actiu residents i empadronats al municipi d’Inca.
2. Beneficiaris
Qualsevol persona empadronada i registrada al municipi d’Inca que pugui demostrar:
- Ser esportista federat.
- Haver participat en competicions oficials fora de l'illa de Mallorca durant l'any 2014.
- Haver justificat les subvencions concedides i abonades en exercicis anteriors.
3. Crèdit i partida pressupostària
La quantia màxima que es destinarà amb càrrec al pressupost ordinari de l'exercici de 2015 de l'OA IMAF serà de QUINZE MIL EUROS (15.000,00 €). En el cas que la quantitat sigui insuficient, a causa de l'elevat nombre de peticions, es disminuirà la quantia individualitzada de manera proporcional o bé es podrà augmentar la dotació de la partida pressupostària, mitjançant l'acord del Consell d'Administració a proposta del president.
La resolució i l'abonament (pagament) de les subvencions es duran a terme a partir del 16 de gener de 2015.
4. Actuacions subvencionables
Seran susceptibles d'obtenir subvenció les actuacions necessàries per a la participació en competicions oficials fora de l'illa de Mallorca entre l'1 de gener de 2014 i el 31 de desembre de 2014.
5. Conceptes susceptibles de subvenció
Seran susceptibles d'obtenir subvenció les actuacions següents: locomoció, desplaçaments, manutenció i pernoctació.
L'actuació de passatges inclou només la persona física.
La percepció d'indemnitzacions per manutenció sense pernoctació inclou: menjades fora de Mallorca.
La percepció d'indemnitzacions per manutenció i pernoctació inclou: allotjament i menjades fora de Mallorca.
La percepció d'indemnitzacions per locomoció i desplaçaments inclou: amb cotxe popi, despeses de lloguer de vehicle, peatge, pàrquing, transport públic..., únicament de l’esportista i no de les persones acompanyants. Es farà constar el motiu del desplaçament, dies concrets amb dates i itinerari.
Aquests ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
6. Modalitat de la subvenció
S'atorgaran sota la modalitat de subvenció directa, d'acord amb el previst a l'apartat 2, lletra c) de l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
7. Quantia individualitzada de la subvenció
Les quanties màximes seran els següents:
- Passatges: fins a un màxim de 100 €. Si l'import del desplaçament supera els 100,00 €, la quantitat elegible, a l'efecte de justificar la subvenció, serà aquesta i no l'acreditada; si fos inferior, la que resulti de les factures presentades. Per acreditar els desplaçaments d'avió, tren, vaixell o altres mitjans de transport de línia regular, cal presentar la factura, tiquet amb el detall dels serveis contractats.
- Manutenció sense pernoctació: fins a un màxim de 26,00 €. Si l'import de la manutenció supera els 26,00 €, la quantitat elegible, a l'efecte de justificar la subvenció, serà aquesta i no l'acreditada; si fos inferior, la que resulti de les factures presentades. La percepció d'indemnització per manutenció és incompatible amb el reintegrament de despeses de restaurants, alimentació...
- Manutenció amb pernoctació: fins a un màxim de 65 € per dia. Si l'import de la pernoctació supera els 65,00 €/dia, la quantitat elegible, a l'efecte de justificar la subvenció, serà aquesta i no l'acreditada; si fos inferior, la que resulti de les factures presentades.
- Desplaçaments: amb vehicle propi fins a un màxim de 0,19 €/km i, si és en vehicle de lloguer, caldrà presentar la factura o rebut. Per acreditar els desplaçaments d'avió, tren, vaixell o altres mitjans de transport de línia regular, cal presentar la factura, tiquet amb el detall dels serveis contractats. La percepció de les despeses de quilometratge no és compatible amb el reintegrament de les despeses de benzina i combustibles.
Per acreditar els desplaçaments de tren, autocar o altres mitjans de transport de línia regular, cal presentar la factura, tiquet amb el detall dels serveis contractats.
8. Compatibilitat o incompatibilitat amb d'altres subvencions
La quantia de la subvenció no podrà ser superior, aïlladament o en concurrència amb d'altres ajuts o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada.
9. Òrgan competent
Correspon a l'Organisme Autònom Institut Municipal d'Activitat Física, mitjançant el seu president/vicepresident, la competència per a la convocatòria, gestió, seguiment, resolució, pagament i, si escau, l'inici del procediment de reintegrament conforme a l'article 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els articles 41 i 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
10. Responsabilitats i obligacions de la persona beneficiària
· Complir l'objectiu del projecte subvencionat.
· Justificar davant l'òrgan concedent la despesa realitzada imputable a la subvenció, d'acord amb la normativa reguladora.
· Sotmetre's a les actuacions de comprovació de l'òrgan concedent així com també aportar la documentació que li sigui requerida.
· Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.
· Conservar els documents justificatius (factures i/o qualsevol altre document de valor probatori) de la subvenció rebuda per a la seva comprovació o control.
· Procedir al reintegrament del total o alguna part de la subvenció per l'incompliment dels requisits i obligacions establertes.
· Acreditar que no està sotmesa a cap de les prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
· Haver justificat correctament les subvencions concedides en exercicis anteriors.
· Donar l'adequada publicitat del caràcter públic i social del finançament objecte de la subvenció.
· Assumir totes les responsabilitats legals i despeses de les activitats que es realitzen.
· Permetre a l'OA IMAF el segellament de les factures, contractes, compromisos ferms, fotocòpies compulsades o d'altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil inclosos en la relació classificada de les despeses i que es presenten com a justificants de la subvenció.
11. Òrgan competent per iniciar, instruir i resoldre el procediment de pagament
L'inici del procediment de concessió es produeix d'ofici, mitjançant l'acord del Consell d'Administració d'aprovació d'aquestes bases.
L'òrgan instructor és el servei tècnic i administratiu de l'OA IMAF.
Una vegada rebudes les sol·licituds s'examinaran, i es formularà un informe que ha de servir de base per elaborar, degudament motivada, la corresponent proposta de resolució provisional, que es notificarà a les persones interessades, de la forma establerta en aquestes bases (adreça electrònica). La proposta de resolució es convertirà automàticament en definitiva si en el termini de 4 dies naturals des que es notifica o bé es publica no s'expressa el contrari.
Finalment, la Presidència, o en el seu cas el vicepresident de l'OA IMAF, elevarà la proposta de resolució al Consell d'Administració per a la seva aprovació definitiva.
L'òrgan que té la competència de resoldre el procediment és el Consell d'Administració de l'OA IMAF.
Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre, que és de 2 mesos, sense que s’hagi dictat resolució expressa, es pot entendre desestimada la petició.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant l’òrgan que l’hagi dictada en el termini d’un mes comptat des que s’hagi notificat.
12. Sol·licitud i procediment de justificació; documentació a presentar
Les persones interessades, que compleixin els requisits que determinin aquestes bases, han de presentar una única sol·licitud, d'acord amb el model facilitat per l'OA IMAF, i acompanyar-la de la documentació indicada i de la documentació exigida a la fase o procediment de justificació. Per tant, la sol·licitud i la seva justificació de les despeses es duran a terme en un sol acte.
Documentació indicada en el document de sol·licitud:
· Declaració en què es facin constar totes les subvencions sol·licitades i/o concedides per altres administracions públiques, per a la mateixa activitat o finalitat.
· Declaració jurada que s'està al corrent de les obligacions tributàries (Agència Estatal d'Administració Tributària (A EAT) i la CAIB) i la Tresoreria General de la Seguretat Social.
· Declaració jurada que no es troba sotmesa a cap procés de reintegrament de les subvencions públiques o a cap procediment sancionador.
· Declaració jurada que no està sotmesa a cap de les prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
D’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener), si la sol·licitud i/o la documentació és incompleta o presenta algun defecte, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies ho esmeni, i se l’advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seva petició.
13. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 15 dies, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.
14. Notificacions de la resolució i publicitat de les subvencions
Les notificacions a les persones interessades es duran a terme expressament a l'adreça electrònica assenyalada en el document de sol·licitud.
Les subvencions atorgades es penjaran al tauler d’anuncis de l’OA IMAF i de l'Ajuntament d'Inca.
15. Procediment de justificació
Per justificar la subvenció caldrà presentar:
· Presentació del compte justificatiu de la despesa subvencionada i de la relació classificada de despeses (d'acord amb el model). Es consideren despeses subvencionables aquelles que sens dubte responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada.
· Aportació de factures, contractes, compromisos ferms, fotocòpies compulsades o d'altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, tots ells originals, inclosos en la relació classificada de les despesa. Caldrà també acreditar documentalment el seu pagament. Es considera despesa realitzada l'abonada de manera efectiva abans de la data d’acabament del termini de justificació.
· Full de sol·licitud de transferència bancària degudament emplenat.
· Declaració jurada que s'està al corrent de les obligacions tributàries (Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i la CAIB) i la Tresoreria General de la Seguretat Social si la quantia de la subvenció supera la quantitat de 3.000,00 €.
· Declaració jurada que no es troba sotmesa a cap procés de reintegrament de les subvencions públiques o a cap procediment sancionador.
· Declaració jurada que no està sotmesa a cap de les prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
· Quan la persona beneficiària sigui deutora de l'Ajuntament d'Inca, com a conseqüència d’un deute vençut, liquidat i exigible, es pot acordar la compensació.
L’import total justificat com a mínim ha de ser el de la quantitat sol·licitada.
16. Procediment d'aprovació de la despesa i pagament de la subvenció
· El pagament de l’ajut es realitzarà, mitjançant transferència bancària, contra presentació de la justificació de l’actuació.
· Es podrà realitzar en un sol cop o bé de manera fraccionada. D'aquesta forma la seva quantia serà l'equivalent a la justificació presentada.
· Amb la sol·licitud prèvia formulada per les persones interessades degudament motivada es podran ordenar pagaments anticipats, amb caràcter previ a la justificació. Només s'admetrà sempre que es demostri que el pagament avançat, que rebrà el nom de finançament, és necessari per dur a terme les actuacions pròpies de la subvenció. En cap cas s'autoritzaran pagaments anticipats segons allò redactat a l'article 34, apartat 4 i 5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
· La no-justificació o justificació insuficient serà causa de pèrdua de cobrament de la subvenció.
· En el supòsit que la persona beneficiària no justifiqui la totalitat de l’import atorgat, i havent presentat la justificació final de l’actuació, es procedirà, d’ofici, a la reducció de l’ajut.
· Quan la quantia de la subvenció superi la quantitat de 3.000,00 €, s'acreditarà que s'està al corrent de les obligacions tributàries (Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i la CAIB) i la Tresoreria General de la Seguretat Social.
· Quan la persona beneficiària sigui deutora de l'Ajuntament d'Inca, com a conseqüència d’un deute vençut, liquidat i exigible, es pot acordar la compensació.
La tramitació del pagament de les subvencions s’iniciarà a partir de la presentació de tota la documentació requerida. Es realitzarà per transferència bancària una vegada fiscalitzades favorablement per la intervenció de fons.
17. Reintegrament de la subvenció i procediment de reintegrament
· Seran causes de reintegrament de les quantitats percebudes les que preveu l'article 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com l'incompliment de les obligacions previstes en aquestes bases.
· El procediment de reintegrament de les quantitats rebudes es regularà d'acord amb el que estableixen els articles 41 i 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
18. Normativa aplicable
· Bases d'execució del pressupost ordinari corresponent a l'exercici de 2014 i 2015.
· Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 8 de novembre de 2003).
· Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que desenvolupa el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Inca, 17 de març de 2015
El president del Consell d’Administració
Rafel Torres Gómez