Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 5576
Protecció. Notificació DP 2014/170 Decret de Batlia núm. 00035 de data 05.01.2015
Versió PDF
Atès que no s'ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 00035 de data 5 de gener de 2015 del Ajuntament de Palma, a SODERLINDH, CARL FREDRIK GUSTAV amb PT. Y3130602V, i per poder seguir endavant la tramitació de l'expedient, DP 2014/170 en relació al immoble ubicat al C/ SALUT, NÚM. 73, del Negociat de Protecció de l'Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l'article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:
Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 00035 de data 05.01.2015 s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 10.12.2014 (r.i. 18.12.2014), relatiu a l’immoble ubicat al c. Salut,73 (PC 007691614) que transcrit diu:
“En contestació a la sol·licitud del Negociat de Protecció de l’Edificació de dia 5 de desembre de 2014 d’informar quin és l’estat de l’edifici anteriorment referenciat i si cal iniciar ordre d’execució, cal informar:
Es tracta d’un edifici plurifamiliar entremitgeres de planta baixa més pis. Estructura de parets de càrrega amb forjats unidireccionals. Coberta inclinada de teula.
Està qualificat com a sòl urbà amb una ordenació de regulació de parcel·la J2c, segons la revisió del PGOU de 1999. La referència cadastral és la 076196-14.
Comprovada la documentació obrant al nostre departament, s’ha de dir que:
CONCLUSIÓ.
Vist que la filtració d’aigües residuals provoca un problema d’insalubritat en el edifici veí i que l’abocament d’aigües cap el subsòl pot provocar un rentat del terreny amb problemes d’assentament per les edificacions, el tècnic que subscriu és del parer que es realitzi una nova xarxa d’albellons i es connecti directament al clavegueram municipal complint tots el requisits sanitaris i legals adients al cas realitzant si cal una nova xarxa d’evacuació i escomesa eliminant els albellons en mal estat.
Article 433. Sanejament
S'estarà a l'establert a l'annex del Decret 145/1997, de 21 de novembre, de condicions d'amidament, d'higiene i d'instal·lacions per al disseny i l'habitabilitat d'habitatges, així com l'expedició de cèdules d'habitabilitat (BOCAIB núm. 151, de 6/12/97) i en l'ordenança municipal sobre l'ús de la xarxa de clavegueram de 31.01.86 o disposicions que les substitueixin o modifiquin.
Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat d’altres patologies o vicis ocults, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre d’execució consistent en:
ORDRE D’EXECUCIÓ D’OBRES
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Termini d’execució ordre 7 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 2.000€
Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns, d’acord amb l’article 117.3 de la Llei 2/2014,de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB.
III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 de l’Ordenança Fiscal per a 2013 (BOIB núm.194 de 27.02.2012), vàlida per a l’any 2014, - que tindrà el següent càlcul: b) 2,61% sobre 2.000’-€, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el text refós de la llei de sòl; article 117 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB, (BOIB núm.43 de 29.03.2014); articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, BOIB núm.98 de 28.06.2005, i atesos el decret de batlia núm. 8436 de data 13 de maig de 2013 (BOIB núm. 70 de 18 de maig de 2013 ) de nomenament dels titulars de les àrees de govern, i el decret de batlia núm. 954 de data 27 de gener de 2014 (BOIB núm.21 d’11 de febrer de 2014) d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular la següent proposta de
D E C R E T
1r.ORDENAR al Sr.Francisco Romo Lozano amb DNI 50.437.402-N, a la Sra. María del Carmen Contreras Herreros amb DNI 51.625.582-N i al Sr. Carl Fredik Gustav Söderlindh amb NIE Y-3130602-V propietaris de l’immoble situat al c. Salut, 73 (PC 007691614), expedient DP-2014/170, les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble, atès l’informe del tècnic municipal de dia 10.12.2014 (r.i. 18.12.2014), transcrit a l’expositiu d’aquest decret.
ORDRE MESURES CAUTELARS URGENTS
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Termini d’execució ordre 7 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 2.000€
Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.
3r.ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits de manteniment dels terrenys, urbanitzacions i edificacions en condicions de seguritat, salubritat i ornament públic.
4t.- ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que d’acord amb l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) i l’art.117.4 de la Llei 2/2014,de 25 de març d’ordenació i ús del sòl de la CAIB, ,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es podrà procedir, si incompleix ,a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin, sense perjudici d’adoptar, si escau, la mesura establerta a l’art.117.4.b de la Llei 2/2014 en relació a la imposició de multes coercitives fins que es compleixi el deure de conservació..
5è.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent
6è.NOTIFICAR el present decret als propietaris obligats.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptador des del dia següent al de recepció de la present notificació i, en aquest cas, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzeu el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC Avingudes -Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort -Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau - C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran -Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí - C. Margaluz, 30; OAC Arenal -Av. Amèrica, 11; OAC s'Escorxador - C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol -Av. Cid, 8. Horari d'atenció al públic: Tot l'any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d'octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h al OAC Cort (només registre).
Palma, 27 de març de 2015
La Cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis
Per delegació (D.A. 3000 de fecha 2014.02.26,
BOIB núm. 30 de data 2014.03.04)
Elvira Salvà Armengod.