Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 5575
Protecció. Notificació DP 2013/65 ACGU de data 27.10.2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 27 d’octubre de 2014, a SAGARRUY GRACIA EUSEBIO amb DNI 73.193.219-C, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2013/65 en relació al immoble ubicat al C/ ANTONI NOGUERA, NÚM. 19, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:

Us notific que pel Consell de Gerència d’Urbanisme, en data 27.10.2014, es va acordar el següent:

I. Atès el resultat de l’audiència efectuada als interessats, prèvia a l’ordre d’execució, en relació amb les actuacions a realitzar a l’immoble ubicat al carrer Antoni Noguera, núm. 19 (PC 14055-02), descrites a l’informe tècnic de data 30 de maig de 2013, que transcrit diu:

“En contestació a la sol·licitud del Negociat de Protecció de l’Edificació de dia 28 de maig de 2013 d’informar quin és l’estat de l’edifici anteriorment referenciat i si cal iniciar ordre d’execució, cal informar:

DESCRIPCIÓ.

Es tracta d’un edifici residencial plurifamiliar entre mitgeres de planta baixa i tres plantes pis. La seva estructura és de pòrtics i forjats de formigó amb bigues ceràmiques i la seva coberta plana transitable.

QUALIFICACIÓ URBANÍSTICA I INFORMACIÓ CADASTRAL.

Esta qualificat con a sòl urbà amb una ordenació de alineació de vial formant illeta tancada zona B3x, segons la revisió del PGOU de 1999. La referència cadastral es la 14055-02.

INFORME TÈCNIC.

Realitzada visita d’inspecció el passat vint-i-nou de maig s’ha observat que en el sostre de la planta baixa es detecten diferents bigues ceràmiques en avançat estat de corrosió del seu armat. Es localitzen en la part posterior del local amb accés pel C/Antoni Noguera.

Una biga es la que es troba en el cantell de forjat baix la terrassa del primer pis esquerra. En aquest punt es detecten clapes d’humitat de filtració.

Les altres dues bigues es troben en el cantell de forjat pròxim al pati de llums. 

CONCLUSIÓ.

Vist el greu estat en que es troben les bigues descrites, és del parer del tècnic que subscriu de intervenir en elles per solucionar les deficiències estructurals.

Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat d’altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre d’execució consistent en:

ORDRE D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS I OBRES

 Procedir sota direcció tècnica competent a:

1. Apuntalament de les bigues deteriorades del sostre del local de planta baixa en la part posterior mentre no es realitzi la reparació.

2. Reparació estructural de les bigues en avançat estat de corrosió.

3. Localització dels punts de filtració i posterior impermeabilització.

 Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

1. Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars i obres.

2. Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució ordre mesures cautelars...15 dies

Termini d’execució obres...3 mesos

Pressupost d’execució material estimatiu...1.800 €

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’Ajuntament, a l’atenció del Servei de Protecció de l’Edificació i ITE, es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

1. Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.

Observacions

  • Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
  • Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.
  • S’ha de significar a la propietat el deure intrínsec de conservació de les edificacions en forma ajustant-se a uns paràmetres de salubritat i seguretat pública.”

II. Atès l’escrit d’al·legacions presentat en data 19 de novembre de 2013 per la Sra. Gardenia Gracia Giménez, amb DNI 73.179.106-Y.

Atès que, entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics -B) per dictar ordre d’execució-, concepte 312.02, art. 6 c) de l’OOFF per a 2013 (BOIB núm. 194 de 27/02/2012), que tindrà el següent càlcul: B) 2,61% sobre el cost total previst pels serveis tècnics municipals (1.800€), sense perjudici del meritament de qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si escau).

Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; article 117 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB (BOIB núm. 43, de 29/03/2014); articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis, publicada al BOIB núm. 185 EXT., de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals; article 4.2.j) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme (BOIB núm. 98, de 28/06/2005); i l’altra normativa aplicable, es pot elevar al proper CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’

ACORD

1r) DESESTIMAR LES AL·LEGACIONS presentades en data 19 de novembre de 2013 per la Sra. Gardenia Gracia Giménez, amb DNI 73.179.106-Y, segons el que disposa l’informe de la TAG de data 20 d’octubre de 2014, que transcrit diu:

“(...)INFORMA

En cuanto al número de locales existentes en los bajos del inmueble situado en la calle Antonio Noguera, núm. 19 (PC 14055-02), le informamos que, según los datos obrantes en el expediente, consistente en notas informativas del Registro de la Propiedad de Palma núm. 9, únicamente existe un local.

Por otro lado, y respecto al plano del local, le informamos que el Negociado de Protección de la Edificación no dispone del plano del local. Se trata de un documento gráfico del que la propiedad debe disponer o, en todo caso, que puede ser elaborado por un técnico particular.

CONCLUSIÓN

DESESTIMAR LAS ALEGACIONES presentadas en fecha 19 de Noviembre de 2013 por la Sra. Gardenia Gracia Giménez, con DNI 73.179.106-Y, visto lo expuesto anteriormente.”

2n) ORDENAR als propietaris de l’immoble, solar i/o terreny que figuren a continuació que corregeixin les deficiències detallades en el termini que s’indica; i al mateix temps, se’ls adverteix que, en cas d’incomplir el que s’ordena, es procedirà d’acord amb l’establert al punt quart d’aquest acord:

A la SRA. GARDENIA GRACIA GIMENEZ, AMB DNI 73.179.106-Y, SR. JOSE ANTONIO GONZALEZ RUIZ I 1, AMB DNI 30.402.286-N, SR. FRANCISCO BERNABEU ABAD Y 1, AMB DNI 41.342.842-C, SRA. BENITA JUAN SANSÓ I 2, AMB DNI 43.003.095-H, SR. EUSEBIO SAGARRUY GRACIA, AMB DNI 73.193.219-C, SRA. MARIA MARI MARI, AMB DNI 42.973.369-P, I SR. BARTOLOME PICORNELL ROMERO, AMB DNI 41.400.729-Q, respecte de l’immoble ubicat al carrer Antoni Noguera, núm. 19 (PC 14055-02), DP 2013/65, el que disposa l’informe tècnic de data 30 de maig de 2013, que parcialment transcrit diu:

“(...) ORDRE D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS I OBRES

 Procedir sota direcció tècnica competent a:

1. Apuntalament de les bigues deteriorades del sostre del local de planta baixa en la part posterior mentre no es realitzi la reparació.

2. Reparació estructural de les bigues en avançat estat de corrosió.

3. Localització dels punts de filtració i posterior impermeabilització.

 Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

1. Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars i obres.

2. Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució ordre mesures cautelars...15 dies

Termini d’execució obres...3 mesos

Pressupost d’execució material estimatiu...1.800 €

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’Ajuntament, a l’atenció del Servei de Protecció de l’Edificació i ITE, es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

1. Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.”

La documentació gràfica es pot consultar al Servei de Protecció de l’Edificació i ITE.

3r) ADVERTIR als referits propietaris que podran iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Acord, i prèvia comunicació a aquest Ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.

NO es necessita sol·licitar LLICÈNCIA D’OBRES per tal de donar compliment al que s’ordena.

4t) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, d’acord amb l’art. 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca (BOIB 27/12/2006), si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans; així com també, d’acord amb el mateix article i en consonància amb l’art. 117.4 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es podrà procedir, si incompleix, a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin, sense perjudici d’adoptar, si escau, la mesura establerta a l’art. 117.4.b) de la Llei 2/2014 en relació amb la imposició de multes coercitives fins que es compleixi el deure de conservació.

5è) DONAR COMPTE d’aquest Acord al Departament Tributari als efectes de la liquidació dels tributs que sigui adient.

6è) NOTIFICAR la present resolució a la SRA. GARDENIA GRACIA GIMENEZ, AMB DNI 73.179.106-Y, SR. JOSE ANTONIO GONZALEZ RUIZ I 1, AMB DNI 30.402.286-N, SR. FRANCISCO BERNABEU ABAD Y 1, AMB DNI 41.342.842-C, SRA. BENITA JUAN SANSÓ I 2, AMB DNI 43.003.095-H, SR. EUSEBIO SAGARRUY GRACIA, AMB DNI 73.193.219-C, SRA. MARIA MARI MARI, AMB DNI 42.973.369-P, I SR. BARTOLOME PICORNELL ROMERO, AMB DNI 41.400.729-Q.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

  

Palma, 27 de març de 2015

  

La Cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis

Per delegació (D.B. 3000 de data 26/02/2014,

BOIB núm. 30 de data 04/03/2014)

Elvira Salvá Armengod.