Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 5562
Exp 179-14 expedient medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació d’iniciació d’expedient sancionador es notifica a l’interessada la (dades personals ocultes)de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 26 de gener de 2014 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle  en data 26 de gener de 2014, ha dictat la següent Resolució:

“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT

Vista la denúncia de la Guardia Civil de data 19 de setembre/14, referent a la possessió  dels animals que viuen a l’entorn humà i sobre la possessió d’animals perillosos ubicats al Polígon 4, parcel·la 493 del terme municipal de Marratxí. Figura com a denunciat la (dades personals ocultes)amb dni.: XXXXX214D.

Vist l’informe jurídic de data 22 de gener/15 el qual es en part del tenor literal següent: “..

En data 19 de setembre de 2014 la Guàrdia Civil ha registrat a l’Ajuntament còpia de les actes de denuncia aixecades contra la (dades personals ocultes)per distintes possibles infraccions a la normativa reguladora a la possessió dels animals que viuen a l’entorn humà i sobre la possessió d’animals perillosos.  Aquestes infraccions serien:

1.- En quant a la vacunació: tenir dos cans sense cartilla sanitària no havent realitzat la vacunació antirrábica. Es cita com a infringit l’article 91.2.i del Decret 56/1994, que en realitat està considerat com a infracció greu. Cada una de les infraccions greus (2) pot ser sancionada amb multa d’entre 300 a 1.500 € (art. 92).

2.- En quant al cens:

No haver identificat dos cans adults amb el microxip. S’hauria infringit l’article 91.1.a) del Decret 56/1994, infraccions lleus. La sanció per cada infracció lleu és de 60 a 300 € (art. 92).

3.- En quant a la manca de cuidats essencials i condicions higièniques:

 Els tres cans están a habitables de dimensions inadequades pel seu tamany i están exposats directament i de forma perllongada a la radiació solar. Es cita com a infringit l’article 21 del Decret 56/1994. L’article 46.1.g de la Llei 1/1992 qualifica com a infracció lleu l’incompliment del disposat a aquesta Llei al Capítol III del Títol II sobre les condicions per a la possessió i circulació dels cans. Aquest incompliment constitueix infracció lleu i, per tant, correspon una sanció per cada infracció lleu de 60 a 300 €.

4.- En quant a la possessió d’animal perillós:

S’adjunta acta específica a on es detallen els incompliments detectats. La carència de llicència administrativa per a la possessió és una infracció molt greu de l’article 13.1.b) de la Llei 50/1999, a la que li pot correspondre una sanció d’entre 2.404,06 a 15.025,30 €. La no inscripció al Registre i la no identificació de l’animal constituirien dues infraccions greus de l’article 13.2 b) i c), a les que els hi pot correspondre una sanció per cada una d’entre 300,52 € fins a 2.404,05 €. L’incompliment de l’obligació de vacunació i de disposar de cartilla sanitària es considera una infracció a l’article 9 de la Llei, el que s’ha de qualificar com a infracció lleu de l’article 13.4 a la que li pot correspondre una sanció de 150,25 a 300,51 €.

5.- En quant a la mobilitat de l’au:

Es cita com a infringit l’article 3.2.c) de la Llei 1/1992 sobre utilització d’artefactes destinats a limitar o impedir la mobilitat dels animals que els produeixin danys o patiments. Segons l’article 91.1.f) del Decret 56/1994 aquesta seria una infracció lleu, podent correspondre sanció de 60 a 300 € (art. 92).

En conseqüència, es considera que procedeix l’inici del corresponent expedient sancionador. L’inici del procediment s’haurà de notificar també al denunciant per al seu coneixement. Així mateix, s’ha d’indicar que, de conformitat amb l’article 50.3 de la Llei 1/1992, les autoritats podran acordar la retirada dels animals mentre es resol el procediment sancionador quan existeixen indicis d’infracció a aquesta Llei. La infracció greu o molt greu a la Llei 50/1999 pot suposar també l’adopció de mesures accessòries com la confiscació de l’animal en els termes de l’article 13.3 de la mateixa Llei.

Aquest és l’informe del Tècnic que subscriu, que queda sotmès a qualsevol altre més fonamentat en Dret...”

Davant la possibilitat de que els fets denunciats puguin les següents infraccions

  • Dues infraccions greus, per tinència de dos animals fora cartilla sanitària i no havent estat vacunats,  (multa entre 300 a 1500 euros articles 91.2.i) i  92) del Decret 56/1994 .
  • Dues infraccions lleus per tinència de dos cans adults fora microxip (multa entre 60 a 300 euros, articles. 91.1.a) i 92 del Decret 56/1994).
  • Una infracció lleu per estar els tres animals en males condicions de salubritat, (multa entre 60 a 300 euros, article 21 del Decret 56/94 i article 46.1.g de la Llei 1/1992 .
  • Una sanció molt greu per carència de llicència administrativa per a la possessió d’animals perillosos (multa entre 2.404,06 a 15.025,30 euros, article 13.1.b) de la Llei 50/1999.
  • Dues infraccions greus per la no inscripció al Registre i la no identificació de l’animal perillós (multa entre 300,52 a 2.404,05 euros, article13.2.b) i c)
  • Una infracció  lleu per la no vacunació i no disposar de cartilla sanitària (multa entre 150,25 a 300,51 euros, articles 9 i 13.4 de la Llei 50/1999)
  • Una infracció lleu en quant a la mobilitat de l’au (multa entre 60 a 300 euros, articles 3.2.c) de la Llei 1/1992 i 91.1.f del Decret 56/1994

De conformitat amb el que disposa a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17/05/2006 (BOIB 23/05/06, Nº74), atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria d’acord amb la previsió de l’article 13.7 de la Llei 50/1999. Així mateix la resolució que es dicti es donarà compta a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.

Aquesta Alcaldia en ús de les atribucions que li confereix la Normativa  vigent té a bé en dictar la següent:

RESOLUCIÓ

PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador a la (dades personals ocultes) de conformitat  amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, els articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost.  La qualificació provisional dels fets i les infraccions que s’hagin pogut cometre  en aquest cas son els següents:

  • Dues infraccions greus, per tinència de dos animals fora cartilla sanitària i no havent estat vacunats, podent posar dues sancions de 500 euros cada una, articles 91.2.i) i  92) del Decret 56/1994 .
  • Dues infraccions lleus per tinència de dos cans adults fora microxip,podent posar dues sancions de 150 euros cada una, articles. 91.1.a) i 92 del Decret 56/1994.
  • Una infracció lleu per estar els tres animals en males condicions de salubritat, podent imposar una sanció de 200 euros, article 21 del Decret 56/94 i article 46.1.g de la Llei 1/1992 .
  • Una sanció molt greu per carència de llicència administrativa per a la possessió d’animals perillosos, podent imposar una sanció de 2.404,06 euros, article 13.1.b) de la Llei 50/1999.
  • Dues infraccions greus per la no inscripció al Registre i la no identificació de l’animal perillós podent imposar dues sancions de 500 euros cada una, article13.2.b) i c)
  • Una infracció  lleu per la no vacunació i no disposar de cartilla sanitària, podent imposar una sanció de 200 euros, articles 9 i 13.4 de la Llei 50/1999)
  • Una infracció lleu en quant a la mobilitat de l’au, podent imposar una sanció de 150, articles 3.2.c) de la Llei 1/1992 i 91.1.f del Decret 56/1994.  

TOTAL DE 5.254,06.-EUROS

SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 117 de l’Ordenança municipal, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, la (dades personals ocultes)pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establerts als art. 10 i 11 d’aquesta normativa.

TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructor i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i la Sra. Martina Llobera Genestar, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.

QUART.- Indicar a la (dades personals ocultes)el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmenta’t Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas la (dades personals ocultes)disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.

SEXT.- De conformitat amb el disposat a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17 de maig de 2006 (BOIB 23/05/06, nº74) que atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria d’acord amb la previsió de l’article 13.7 de la Llei 50/1999, i donant compta de la resolució adoptada a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe. ”

Així mateix de conformitat amb el que es disposa a l’article 8.4 del D. 14/1994 de 10 de febrer, s’adverteix a la  (dades personals ocultes)tiago que si no efectua al·legacions sobre el contingut de l’acord d’iniciació, abans transcrit, en el termini establert, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.

El que li comunico pel seu coneixement i compliment del mateix. Marratxí, 26 de gener  de 2015”

Marratxí, 18 de març de 2015

El Batle acctal,

Xisco Ferrà Pizà