Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 5519
Aprovació definitiva modificació de la base 27ª de les Bases d'execució del Pressupost de 2015
Versió PDF
El batle de l’Ajuntament de Sant Lluís fa saber, de conformitat amb la legislació vigent en matèria d’hisendes locals, que contra l’acord d’aprovació inicial de l’expedient de modificació de la base 27ª de les Bases d’execució del Pressupost de 2015, adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 26 de febrer de 2015, no s’ha presentat cap reclamació, per la qual cosa queda aprovat definitivament, transcrivint-se a continuació l’esmentada base 27ª:
“D’acord amb els articles 190.3 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i 73 i següents del RD 500/1990, les bestretes de caixa fixa són provisions de fons de caràcter no pressupostari i permanent, fetes a habilitats per poder satisfer atencions corrents de tipus periòdic o repetitiu.
Mitjançant decret d’alcaldia, amb informe previ d’intervenció, es determinaran els habilitats, personal dependent de l’Ajuntament de Sant Lluís, autoritzats per a gestionar els fons de les bestretes de caixa fixa.
Les bestretes de caixa fixa s’utilitzaran únicament per satisfer despeses del capítol 2 i les subvencions incloses a l’article 48 quan tinguin com a finalitat ajudes socials de subsistència, emergència i altres anàlogues. La seva constitució es farà per Decret d’Alcaldia, prèvia petició motivada dels habilitats autoritzats.
Els fons lliurats d’aquesta manera es registraran com un moviment intern de Tresoreria; des de la tresoreria operativa a la tresoreria restringida de pagaments, de la que el caixer o habilitat farà els pagaments amb la seva única firma als creditors finals. Queda absolutament prohibida la utilització personal d’aquests fons. L’habilitat serà exclusivament la persona autoritzada per rebre els fons.
Per cada bestreta de caixa fixa aprovada, Ajuntament obrirà un compte corrent a una entitat financera autoritzada, el qual tindrà la naturalesa de compte restringit de pagaments, d’acord amb l’article 197 del RDL 2/2004, de 5 de març. Aquest compte corrent estarà obert a nom de “Ajuntament de Sant Lluís. Departament XXX. Bestreta de Caixa Fixa”.
Els comptes corrents de Bestretes de caixa fixa només podran admetre ingressos realitzats a través de transferència des de comptes operatius de l’Ajuntament, que es realitzaran com provisions de fons una vegada sigui tramitat l’expedient corresponent. Aquest compte no pot presentar en cap moment saldo deutor i la liquidació d’interessos se consolidarà per Entitat financera en el compte operatiu de l’Ajuntament oberta en la mateixa Entitat.
La disposició de fons dels comptes a que fa referència aquesta Base s’efectuarà única i exclusivament mitjançant xecs nominatius o transferències bancàries autoritzats amb la signatura de l’habilitat.
Per a l’atenció de despeses que per la seva petita quantia no resulti habitual dins dels usos del comerç el pagament mitjançant xecs nominatius o transferències bancàries, es podrà constituir bestretes de caixa fixa d’efectiu metàl·lic. S’entén com a tals les despeses i subministraments l’import de les quals no superi els 600 euros/factura.
L’import màxim de les bestretes de caixa fixa és de 6.000 euros anuals no podent superar un 25% de l’aplicació pressupostària a la que està vinculada, a la qual es farà una retenció de crèdit per l’import de les bestretes realitzades.
Les sol·licituds de reposicions de fons de bestretes de caixa fixa es tramitaran amb el corresponent compte justificatiu de la bestreta anterior, que serà aprovada per l’òrgan que la va autoritzar. No es podrà autoritzar una reposició de fons fins que no s’hagi aprovat la justificació de l’anterior.
Els perceptors de bestretes de caixa fixa duran la comptabilitat de les quantitats rebudes mitjançant un llibre de comptes corrents per deure i haver, en què s’anotaran les entrades i les sortides justificades amb les factures corresponents.
Els perceptors han de retre comptes justificats de les bestretes de caixa fixa rebudes davant la intervenció, adjuntant la comptabilitat i els justificants originals dels pagaments efectuats. Aquests comptes s’han de retre, com a màxim, dins el termini de tres mesos comptats des del lliurament dels avançaments i, en tot cas, abans del 15 de desembre de l’exercici en què foren lliurats.
Tothora, el batle o president, la interventora i el tresorer, o una persona en qui deleguin, podran revisar la comptabilitat de les bestretes de caixa fixa i comprovar que els saldos no disposats són als llocs autoritzats.
En cas de ser disconformes els comptes justificatius amb els documents presentats, la interventora emetrà informe en el que posarà de manifest els defectes o anomalies observades o la seva disconformitat amb el compte. Aquest informe, juntament amb el compte, serà remès a l’interessat per què en un termini de quinze dies realitzi les al·legacions que estimi oportunes i, en el seu cas, subsani les anomalies, deixant constància del mateix. D’aquestes actuacions es donarà compte al Batle. Si, a judici de la interventora els defectes o anomalies no haguessin sigut subsanats, la subsanació fos insuficient o no s’hagués rebut comunicació alguna en el termini assenyalat, es posarà en coneixement del Batle amb la finalitat de que s’adoptin les mesures legals oportunes, proposant, en el seu cas, el reintegrament de les quantitats corresponents.
Procediment de constitució:
a) Proposta del regidor de l’àrea gestora de la despesa, que inclourà les següents dades:
a. Naturalesa de la despesa
b. Aplicacions pressupostàries d’imputació
c. Import pel que es sol·licita la constitució de la bestreta.
d. Import màxim de les despeses individuals que es pretenen atendre mitjançant la bestreta.
e. Habilitat proposat amb la conformitat del mateix
f. Banc i sucursal en la que es proposa l’obertura del compte corrent on se situaran els fons de la bestreta, o, en el seu cas, justificació de la constitució de la bestreta en efectiu.
b) La proposta serà remesa a la intervenció per a l’emissió d’informe de fiscalització prèvia i realització de les retencions de crèdit corresponents
c) Remissió a l’alcaldia de l’Ajuntament per a l’aprovació de la bestreta de caixa fixa.
d) Una vegada acordada la constitució de la bestreta, s’enviarà còpia de l’expedient a la tresoreria municipal, per tal de realitzar les gestions tendents a l’obertura del compte corrent i de les operacions comptables corresponents.
Per la resta, serà d’aplicació el que disposa la Instrucció de Comptabilitat.”
Contra l’aprovació definitiva es podrà interposar directament recurs contenciós-administratiu, en la forma i termini que estableixen les normes de dita jurisdicció, de conformitat amb el dispost a l’article 171.1 del Text refós de la Llei 39/88, de 28 de desembre i 23.1 del RD 500/90, de 20 d’abril.
Sant Lluís, 26 de març de 2015
El Batle de l’Ajuntament de Sant Lluís
Cristóbal Coll Alcina