Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

Núm. 5438
Bases de la Convocatòria que regeixen la concessió d’ajuts per a la realització d’intervencions arqueològiques i/o paleontològiques a l’illa de Mallorca per a l’any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A la sessió de 18 de març de 2015, el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca dictà el següent acord:

“La present convocatòria es dóna en el marc de les competències assumides pel Consell Insular de Mallorca en matèria de Patrimoni Històric i seguint el manament de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears que en el Títol IX tracta les mesures de foment i difusió. Entre les de foment s’hi troba la inversió cultural en forma d’ajuts a la conservació, la restauració, la millora i la posada en valor del Patrimoni Històric. Concretament, l’objecte d’aquesta convocatòria és promoure les intervencions arqueològiques i/o paleontològiques en jaciments de l’àmbit territorial de l’illa de Mallorca, amb la finalitat de fomentar-ne el seu estudi, investigació, coneixement i difusió.

Atesa la memòria del cap del Servei de Patrimoni, mitjançant la qual es justifica la tramitació del present expedient i l’informe jurídic, ambdós emesos el 10 de febrer de 2015.

Atès l’informe favorable emès per la Intervenció General el 20 de febrer de 2015.

D’acord amb el que estableix l’article 1 f) del Decret d’organització del Consell de Mallorca, de 15 de juliol de 2011 (BOIB núm. 111, de 21/07/2011), corregit per decret de 19 de juliol i modificat el 10 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 159 de 22/10/11), el 15 de març de 2012 (BOIB núm. 48, de 03/04/2012) l’11 d’abril de 2012 (BOIB núm. 59, de 26-04-2012) i el 9 de juliol de 2012, segons el qual el Consell Executiu té atribucions per aprovar i resoldre les convocatòries d’ajudes o subvencions a particulars o entitats públiques i privades en la quantia que es determini en les bases d’execució del pressupost, quan la quantia no correspongui al Ple i en relació a la disposició transitòria primera.

Atès que la base 24.4 d’execució del pressupost 2015 que estableix que el Consell Executiu és competent per aprovar i resoldre subvencions, així com autoritzar i disposar despeses de quantia superior a 70.800,00 €.

Atès l’exposat, propòs al Consell Executiu del Consell de Mallorca el següent

ACORD

1.- Aprovar la Convocatòria de subvencions de concessió d’ajuts per a la realització d’intervencions arqueològiques i/o paleontològiques a l’illa de Mallorca per a l’any 2015, així com les bases que han de regir-la, i que s’adjunten al present acord.

2- Autoritzar la despesa de CENT SEIXANTA MIL EUROS (160.000,00 €) com a quantitat global del pressupost de l’any 2015, que es destina a la Convocatòria de subvencions de concessió d’ajuts per a la realització d’intervencions arqueològiques i/o paleontològiques a l’illa de Mallorca per a l’any 2015, a càrrec de les aplicacions pressupostàries 20 33620 78903 (amb reserva de crèdit 220150000279) per import de SEIXANTA MIL EUROS (60.000,00 €) destinada a particulars i 20 33620 76200 (amb reserva de crèdit 220150000278) per import de CENT MIL EUROS (100.000,00 €) destinada a ajuntaments.

3.- Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Palma de Mallorca, 23 de març de 2015

Per delegació de la presidenta,
el secretari general
(Decret de dia 4 de setembre de 2012, BOIB núm. 147, de 9 d’octubre)
Jeroni Mas Rigo

 

BASES DE LA CONVOCATÒRIA QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A LA REALITZACIÓ D’INTERVENCIONS ARQUEOLÒGIQUES I/O PALEONTOLÒGIQUES A L’ILLA DE MALLORCA PER A L’ANY 2015

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L’objecte d’aquesta convocatòria és promoure les intervencions arqueològiques i/o paleontològiques de l’àmbit territorial de l’illa de Mallorca, amb la finalitat de fomentar-ne el seu estudi, investigació, coneixement i difusió.

S’entenen per intervencions arqueològiques les excavacions, prospeccions, sondeigs, reproduccions d’art prehistòric, rupestre i mural, intervencions d’arqueologia vertical, controls, consolidacions, restauracions i adequacions i procediments analítics. També podran ser objecte de finançament els estudis sobre els elements mobles recuperats i dipositats en ens públics.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

1. Per a fer front a la present convocatòria, es destina la quantitat total de 160.000,00 € distribuïts de la següent manera: 60.000,00 € per a particulars a càrrec de l’aplicació pressupostària 20 33620 78903 i amb reserva de crèdit 220150000279 i 100.000,00 € per a ajuntaments a càrrec de l’aplicació pressupostària 20 33620 76200 i amb reserva de crèdit 220150000278.

2. Les subvencions que s’atorguin en el marc d’aquesta convocatòria no podran superar el 80% del pressupost del projecte presentat pel qual es demana la subvenció; en qualsevol cas, l’import màxim per sol·licitud es fixa en 12.000,00€.

En cas que el beneficiari pugui recuperar i compensar l’IVA, el 80% del pressupost es referirà sempre al pressupost sense IVA.

3. REQUISITS I CONDICIONS DE L’ACTIVITAT SUBVENCIONADA

1. Seran objecte d’ajut les intervencions arqueològiques i/o paleontològiques que venen definides i que s’ajustin al Decret 14/2011, de 25 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’intervencions arqueològiques i paleontològiques de les Illes Balears, publicat al BOIB núm. 37, de 12 de març de 2011.

Les intervencions arqueològiques i/o paleontològiques s’han de desenvolupar entre l’1 de gener de 2015 i el 15 de setembre de 2015. En el cas en què el projecte a la campanya de 2014 tingués encomanada la realització d'analítiques es podran incloure en el pressupost de la campanya de 2015, sempre que es disposi dels resultats i que les factures estiguin emeses i pagades durant l’any 2015.

Quedaran excloses de l’àmbit d’aplicació les activitats que es facin necessàries com a conseqüència de qualsevol tipus d’obres que afectin zones o béns arqueològics catalogats i/o inventariats o que afectin a zones, solars o edificacions sota cautela patrimonial on l’arqueologia sigui subsidiària de l’obra.

2. Les subvencions estan vinculades als conceptes de despeses desglossades en el pressupost del projecte arqueològic i/o paleontològic autoritzat i sempre que aquest es dugui a terme dins els terminis establerts. La justificació de l’execució del projecte s’haurà ajustar als conceptes detallats al pressupost.

En cap cas es podran subvencionar les despeses que suposin inversions, compra d’equipaments, la creació del web general del jaciment i despeses de béns fungibles.

Quant a les despeses de manutenció, allotjament, desplaçaments de materials, si bé són despesa corrent, es podran incloure també en el pressupost de despesa, si són necessàries per a la intervenció arqueològica/paleontològica i es justifica que incrementen el seu valor, extrems que s’hauran de justificar en el projecte d’intervenció arqueològica i constar com a despeses en el pressupost.

El IRPF no es considerarà despesa subvencionable.

Només es considerarà despesa realitzada aquella que s’hagi pagat com a màxim el dia 15 de setembre de 2015. La forma d’acreditar el pagament dels justificants està recollida en la base catorzena.

3. Cas que el projecte sigui treball de camp, els sol·licitants de la subvenció hauran d’acreditar estar en possessió de la corresponent autorització de la propietat dels terrenys on es projecti la intervenció arqueològica i/o paleontològica.

4. Els sol·licitants de subvenció han d’acreditar un cofinançament d’un mínim del 20% del cost de la intervenció amb recursos propis o amb ajuts de tercers.

5. Els futurs autors de l’informe de resultats i de la memòria científica de la intervenció per a la qual es demana ajut econòmic a l’empara d’aquesta convocatòria han de cedir, amb caràcter no exclusiu, els drets de propietat intel·lectual sobre el seu contingut, amb caràcter indefinit, a favor del Consell Insular de Mallorca als efectes de la seva difusió per a qualsevol mitjà. Tot d’acord amb l’article 50 del Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 de abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

5. DESTINATARIS I REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden optar a aquestes subvencions:

a) Persones físiques, agrupacions de persones físiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sens personalitat jurídica, associacions i fundacions sense ànim de lucre.

b) Els ajuntaments propietaris del bé, o que tinguin la gestió, conveni o permís de la propietat per a la cessió temporal de la gestió o altre figura jurídica que permeti actuar a la institució municipal.

En ambdós casos s’haurà de disposar d’un projecte redactat i coordinat per un equip tècnic qualificat i degudament autoritzat.

2. Els investigadors que optin a la subvenció hauran d’estar al dia de les seves obligacions legals, tot d’acord amb el Decret 14/2011, de 25 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’intervencions arqueològiques i paleontològiques de les Illes Balears.

3. No podran tenir oberts expedients sancionadors per part de l’administració per incompliments de la normativa en altres intervencions anteriors.

4. No poden ser beneficiàries de subvenció les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ

1. Les sol·licituds es formalitzaran en un únic model d’instància que figura com annex I d’aquestes bases, que es pot recollir a les dependències del Servei de Patrimoni Històric de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l’Hospital, 4, 07012 de Palma de Mallorca), o bé descarregar-la directament de la pàgina web del Consell Insular de Mallorca www.conselldemallorca.net.

2. A la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general:

a) En el cas de particulars se presentarà còpia de l’escriptura de propietat o nota registral. En el cas dels ajuntaments s’aportarà document acreditatiu de la titularitat, de la gestió del bé o d’altre figura jurídica conforme a Dret que permeti actuar a la institució municipal.

b) Si el sol·licitant és persona física, còpia acarada del DNI.

c) En el cas d’agrupacions de persones físiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sens personalitat jurídica han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren, adjuntar el document acreditatiu de la seva constitució, en el qual constin tots els membres que la conformen, i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques). Així mateix, han de designar un únic representant o apoderat (amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, correspon a l’agrupació) i un únic domicili a l’efecte de notificacions.

D’acord amb l’article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ha de constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, així com l’import de la subvenció que ha d’aplicar cada un d’ells, que també tenen la condició de beneficiaris.

No es podrà dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen els articles 35 i 65 de la Llei

També han d’aportar aval bancari o altre tipus de documentació que acrediti fefaentment que hi ha previst crèdit suficient per atendre, com a mínim, el 20% del pressupost del projecte de la intervenció pel qual es sol·licita subvenció.

d) Si el sol·licitant és persona jurídica sense ànim de lucre ha d’aportar l’original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o de modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari, de conformitat amb els seus estatuts, hauran d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.

També s’ha d’aportar certificació acreditativa de la representació així com còpia acarada del DNI de qui signa la sol·licitud i la resta de documentació administrativa Així mateix, han d’aportar aval bancari o certificació de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat en el qual s’acrediti que hi ha previst crèdit suficient per atendre, com a mínim, el 20% del pressupost del projecte de la intervenció pel qual es sol·licita subvenció.

e) Si el sol·licitant és un ajuntament ha d’aportar certificació emesa pel secretari de la corporació acreditativa de l’aprovació del projecte d’intervenció on consti l’existència i disponibilitat de crèdit propi suficient per atendre almenys el 20% del pressupost global del projecte de la intervenció per la qual es sol·licita subvenció.

f) Si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona o entitat s’ha d’aportar certificació acreditativa de la representació així com còpia acarada del DNI de qui signa la sol·licitud i la resta de documentació administrativa.

g) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model s’adjunta com a annex II d’aquestes bases.

i) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat, el model s’adjunta com a annex III d’aquestes bases.

j) Document de designació de compte bancari del sol·licitant, o del seu representant, el model del qual s’adjunta com a annex IV d’aquestes bases.

k) Declaració a l’annex I de si l’impost indirecte, IVA, és recuperarà i compensarà o no. (Annex I)

l) Certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti que l’interessat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social o l’autorització expressa per la seva sol·licitud telemàtica per part del Consell Insular de Mallorca (vegeu annex VII). Aquesta circumstància s’ha d’acreditar tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió com en el moment del pagament.

m) Certificat de l’Agència Tributària (AEAT) d’estar al corrent de les obligacions tributàries, o l’autorització expressa per la seva sol·licitud telemàtica per part del Consell Insular de Mallorca (vegeu annex VII). Aquesta circumstància s’ha d’acreditar tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió com en el moment del pagament.

n) Certificació acreditativa d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, el model del qual s’adjunta com a annex V d’aquestes bases. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió com en el moment del pagament.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts:

1. Quan se sol·licita per primera vegada l’autorització per a una intervenció arqueològica o paleontològica programada (art. 13.1 Decret 14/2011, de 25 de febrer), la documentació a presentar és la següent:

“a) Petició formulada per la direcció dirigida a l’òrgan competent del Consell Insular de Mallorca.

b) Projecte tècnic ajustat al Decret 14/2011, de 25 de febrer

c) Currículum de la direcció i dels membres de l’equip que tenguin responsabilitat científica en alguna de les àrees de la investigació.

d) En el cas d’intervencions dins l’àmbit subaquàtic, la direcció de la intervenció ha de presentar la documentació que acrediti per a la pràctica de la immersió.

e) Si s’escau, objectius de formació del personal investigador. S’ha de fer constar el nombre de participants en la intervenció que estan en formació i a quin nivell.

f) Permís del propietari dels terrenys on es fa la intervenció en el qual s’especifiqui el termini per al qual concedeix l’autorització per fer-hi feina i per a quin tipus d’intervenció. Excepcionalment, en el cas de prospeccions que afectin diverses propietats no és preceptiva la presentació del permís del propietari i, en tot cas, la direcció de la prospecció és la responsable d’obtenir els permisos dels propietaris.

g) Projecte d’execució de la intervenció, que ha d’incloure:

  1. Objectius científics concrets que es pretenen aconseguir i justificació de la intervenció.
  2. Pla de feina previst, especificant les dates d’inici i de finalització de la campanya, que seran la referència per determinar el termini per lliurar els materials al museu especificat en la resolució d’autorització de la intervenció.
  3. Mitjans materials i humans de què disposa l’equip d’investigació per executar adequadament el projecte.
  4. Plànol de situació i documentació gràfica i/o cartogràfica del jaciment o immoble en el qual es planteja intervenir. S’ha d’explicar el sector on s’intervé en coherència amb els objectius científics exposats.
  5. Descripció bàsica del mètode de documentació que es preveu aplicar.
  6. Previsions i/o pla de conservació dels béns mobles i immobles que es preveu descobrir mitjançant la participació d’un tècnic especialista en la matèria.
  7. Relació d’analítiques i estudis especialitzats que es preveuen dur a terme.
  8. Pressupost, detallat en el qual s’han d’especificar, almenys, les despeses destinades a treballs de camp, a treballs de laboratori, a les analítiques i a la conservació.
  9. Relació de les fonts de finançament que es preveuen. L’òrgan competent ha de valorar la viabilitat econòmica del projecte.
  10. Proposta de difusió dels resultats obtinguts.”

2. Quan es tracti d’autoritzar una nova campanya inclosa dins un projecte d’investigació, la documentació exigida, d’acord amb el Decret 14/2011, de 25 de febrer, és la següent:

“a) Instància adreçada a l’òrgan competent del Consell Insular de Mallorca.

b) Informe anual, el contingut del qual s’especifica en l’article 14 del Decret 14/2011.

c)   Relació nominal de la direcció i dels membres de l’equip.

d)  Projecte d’execució de la intervenció per a la qual se sol·licita autorització, que ha d’incloure tota la documentació especificada en el punt 1.g) d’aquest article.

e)   Permís del propietari del terreny on es fa la intervenció.

f)   Acta de lliurament de materials de la campanya anterior al museu públic corresponent o acta de dipòsit temporal dels materials perquè siguin estudiats, expedida per l’òrgan competent del Consell Insular de Mallorca. “

3. En el cas que el projecte tengui subvencions procedents d’altres organismes, s’especificaran i es documentaran.

7. TERMINI, LLOC DE PRESENTACIÓ I PUBLICACIÓ

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds i tota la documentació és de quinze dies hàbils, comptadors a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les instàncies s’han de presentar, dins el termini establert, al Registre General del Consell Insular de Mallorca, ubicat a la plaça de l’Hospital, 4 de Palma de Mallorca (Edifici de la Misericòrdia) o a qualsevol de les oficines del Registre General del Consell Insular de Mallorca.

Així mateix, es podrà presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En aquests supòsits, s’ha de comunicar aquesta circumstància a l’òrgan concedent dins el mateix dia, mitjançant fax dirigit al Servei de Patrimoni Històric de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports (número de fax: 971 21 96 20).

La manca de comunicació prèvia juntament a una manca del registre on s’hagi presentat l’original de la sol·licitud adreçada al Consell Insular de Mallorca provocarà que es tingui com a data d’entrada la del Registre General del Consell insular de Mallorca i ,si n’és el cas, l’exclusió automàtica de la sol·licitud.

3. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Mallorca requerirà als interessats la rectificació o millora de la documentació presentada. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà a la recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú .

8. CARACTER DE LES SUBVENCIONS I RÈGIM DE CONCURRÈNCIA

1. Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la Llei de subvencions o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

2. La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant règim de concurrència competitiva, i d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

9. FISCALITZACIÓ PRÈVIA

La convocatòria i l’adjudicació dels ajuts es sotmetran a la fiscalització prèvia de la Intervenció General del Consell Insular de Mallorca.

10. CRITERIS DE VALORACIÓ

1. Els criteris de valoració i puntuació per a la concessió dels ajuts, tindran 2 categories de barem, segons la naturalesa del projecte:

- treball de camp – es considerarà el projecte “treball de camp” per aquelles intervencions que es duguin a terme sobre el jaciment: excavacions, sondejos, prospeccions, reproduccions art rupestre i/o mural,  conservació restauració in situ... (que hauran d’incloure el treball de laboratori que es derivi de la campanya com marca la normativa).

-  treball de laboratori – es considerarà el projecte “treball de laboratori” quan es desenvolupi al marge del jaciment, sobre elements mobles, sota la tutela dels tècnics, dipositats a Museus o centres d’investigació:  estudis d’artefactes i/o estudis de fauna de campanyes anteriors arqueològiques o paleontològiques, restauració de materials mobles, analítiques, estudis tècnics específics (antropologia, paleobotànica, metal·lúrgia, paleontologia...).

No es podran fraccionar els projectes i s’haurà d’indicar en la sol·licitud a quina modalitat s’ajusta el projecte per ser baremat fins un màxim de 33 punts, en els següents punts:

TREBALL DE CAMP

a- Titularitat del bé fins a 5 punts:

Tindran prioritat els jaciments que siguin de titularitat pública o pels que existeixi un acord amb la propietat privada per la visita i gaudi del jaciment.

- En cas de titularitat pública 5 punts

- En cas de titularitat privada 1 punt per anualitat conveniada fins un màxim de 5 anys.

b- Jaciments que disposin de Pla Director o Pla Especial sobre el jaciment 5 punts:

  • Concreció d’un programa de conservació / posada en valor de l’espai patrimonial més enllà de la intervenció arqueològica concreta. Es valorarà la presència i intervenció d’altres entitats.

c- Altres projectes en paral·lel 5 punts:

Es valorarà la existència de projectes destinats a la realització, recuperació, consolidació i/o restauració d’espais ben definits en els jaciments.

A banda de la campanya anual d’intervenció es tindrà en compte el fet que hi hagi un projecte en aquesta línia, que garanteixi l’ús i gaudi de l’espai patrimonial. També es valorarà que s’estiguin duent a terme altres estudis sobre el jaciment, per exemple sobre temes concrets o campanyes anteriors.

d- Difusió dels resultats de les intervencions fins a 10 punts:

Publicacions científiques dels membres de l’equip sobre el projecte subvencionat en els darrers 5 anys, en monografies o revistes especialitzades (recerca, difusió, conservació...) sobre el jaciment que s’intervé.

  • 1 punt per article o participació en obra col·lectiva
  • 4 punts per monografia

e- Intervencions amb una activitat continuada superior als 5 anys -1 punt

  • Es valorarà la continuïtat dels projectes

f- Projecte cofinançat / esponsoritzat - 2 punts

  • Es valorarà que els projectes contin amb finançament diferent del Consell de Mallorca, que planteja aquesta aportació com un ajut no com el finançament principal.

g- Viabilitat de la campanya - 5 punts

  • Es valorarà l’adequació dels objectius concrets de la campanya amb la proposta econòmica. Es tindrà en compte l’ajustament en temps i forma de la intervenció proposada i una quantificació realista d’aquesta.

Serà important que els pressupostos siguin detallats per les analítiques i estudis de tercers (fets pels laboratoris en el cas d’analítiques o pels tècnics responsables en el cas dels estudis específics).

TREBALL DE LABORATORI

a- Els materials han de provenir de campanyes autoritzades 5 punts:

  • La subvenció prioritzarà l’estudi d’aquells materials recuperats en excavacions que hagin estat degudament autoritzades, sigui quina sigui la seva naturalesa i la data de les mateixes.

b- Materials d’estudi dipositats en Museus, col·leccions o institucions de titularitat pública 5 punts:

  • Tant si són béns de titularitat pública o de titularitat privada cedits o dipositats de forma definitiva o temporal en una institució pública, es valorarà que els materials siguin objecte de gaudi i accés públic.

c- Altres projectes en paral·lel 5 punts:

  • Es valorarà la existència de projectes destinats a la realització, recuperació, consolidació i/o restauració d’espais ben definits en els jaciments de procedència o altres propostes en paral·lel al projecte objecte de subvenció que permeti una visió més global del conjunt.

d- Difusió dels resultats d les intervencions fins a 10 punts:

  • Publicacions científiques dels membres l’equip sobre el projecte subvencionat en els darrers 5 anys, en monografies o revistes especialitzades (recerca, difusió, conservació...) sobre el jaciment que s’intervé.
  • 1 punt per article o participació en obra col·lectiva
  • 4 punts per monografia

e- Estudis vinculats amb projectes amb activitat continuada -1 punt

  • Es valoraran els treballs relacionats amb projectes que garanteixin certa continuïtat

f- Projecte cofinançat / esponsoritzat - 2 punts

  • Es valorarà que els projectes contin amb finançament diferent del Consell de Mallorca, que planteja aquesta aportació com un ajut no com el finançament principal.

g- Viabilitat dels estudis - 5 punts

  • Es valorarà l’adequació dels objectius concrets del projecte amb la proposta econòmica. Es tindrà en compte l’ajustament en temps i forma i una quantificació realista d’aquesta.

Serà important que els pressupostos siguin detallats:

- fets pels laboratoris en el cas d’analítiques

- pels tècnics responsables en el cas dels estudis específics

2. Per tenir dret a subvenció, els projectes hauran d’obtenir un mínim de 7 punts.

En cas d’empat, en la puntuació obtinguda pels sol·licitants, tindrà preferència aquell projecte que hagi obtingut major puntuació d’acord amb el criteri d). de la convocatòria. Si continua l’empat, es donarà preferència a la sol·licitud que hagi tingut entrada en el registre en primer lloc (nombre de registre d’entrada) i la documentació s’hagi aportat completa, sense necessitat de fer cap requeriment. Si persisteix l’empat, i aquesta documentació fos incompleta, es prioritzarà aquella sol·licitud amb menys deficiències.

11. PROCEDIMENT PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS

1.-La instrucció de l’expedient administratiu de concessió de les subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon a la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, que realitzarà d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de resoldre la concessió dels ajuts.

2. Totes les sol·licituds de subvenció seran examinades i informades per una comissió tècnica d’avaluació de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca.

12. COMISSIÓ TÈCNICA D’AVALUACIÓ

 1. La Comissió Tècnica d’Avaluació és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució.

2. La Comissió Tècnica d’Avaluació estarà composta pels membres següents:

a) Presidència:

-  Titular: Hble. Sr. Joan Rotger Seguí, vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports.

-  Suplent: Sra. Catalina Sureda Fons, directora insular de Cultura i Patrimoni.

b) Vocals:

- Titular: Sr. Guillem Daviu Pons, cap de servei de Patrimoni Històric

- Suplent: Sr. Antonio Lozano Ruíz, cap de secció de Béns Culturals del Servei de Patrimoni Històric

- Titular: Sr. Jaume Cardell Perelló, cap de secció d’Arqueologia i Etnologia del Servei de Patrimoni Històric

- Suplent: Sr. Gabriel Ordinas Marcé, tècnic de la Secció d’Arqueologia i Etnologia del Servei de Patrimoni Històric

- Titular: Sra. Helena Inglada Grau, tècnica arqueòloga de la Secció d’Arqueologia i Etnologia del Servei de Patrimoni Històric

- Suplent: Sra. Francesca Tugores Truyol, tècnica de Patrimoni Artístic del Servei de Patrimoni Històric

- Titular: Sra. Maria del Carmen Dols Gallardo, tècnica restauradora del Consell Insular de Mallorca.

- Suplent: Sra. Isabel Adrover Bía, tècnica restauradora del Servei de Patrimoni Històric

Cas que sigui necessari, la comissió tècnica d’avaluació podrà comptar amb un expert amb paleontologia i/o geologia, amb veu i sense vot, només en els expedients relacionats amb les matèries assenyalades. El tècnic emetrà informe/s d’acord amb les àrees de la seva competència i aquest/s s’incorporarà/ran a l’expedient corresponent i a fi de poder puntuar amb igualtat i objectivitat tots els expedients.

c) Secretària:

- Titular: Sra. Elena Moll Vidal, tècnica d’administració general del Servei de Patrimoni Històric del Consell Insular de Mallorca.

- Suplent: Sra. Serafina Munar Gregorio, tècnica d’administració general del Servei de Patrimoni Històric del Consell Insular de Mallorca.

3. Tots els acords d’aquesta Comissió s’han d’adoptar per majoria simple, essent necessari la presència d’almenys la meitat més un dels seus membres. En tot cas, és obligatori la presència del president i de la secretària, titulars i/o suplents, per a la vàlida adopció dels acords.

Tots els membres de la Comissió Tècnica d’avaluació tenen veu i vot, excepte la secretària, la qual tindrà veu però no vot.

4. La Comissió Tècnica d’Avaluació tindrà les següents atribucions:

a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada.

b) Revisar els projectes d’investigació i d’altres actuacions previstes en el Decret 14/2011, així com els pressuposts presentats.

c) Revisar les iniciatives d’intervenció sobre els béns materials i formular les oportunes prescripcions en cas que no se n’asseguri la conservació.

d) Tenir cura que els projectes d’intervenció arqueològica i/o paleontològica comptin amb la preceptiva autorització de la Comissió Insular de Patrimoni Històric del Consell Insular de Mallorca, i s’ajustin a les seves disposicions.

e) Valorar les sol·licituds de subvenció d’acord amb els criteris que s’estableixen en aquesta convocatòria.

f) Formular la corresponent proposta d’atorgament de subvencions i elevar-la a l’òrgan competent per a la seva resolució.

13. RESOLUCIÓ, TERMINI I NOTIFICACIÓ

1. La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d’exercir les facultats previstes en l'article 24 i concordants de la LGS, i les que s'esmenten en aquestes bases. L'òrgan instructor, quan ha rebut l’informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de subvencions i, ha comprovat per una banda, si les entitats proposades compleixen els requisits de la convocatòria i, per altra banda, si estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb les obligacions del Consell de Mallorca, dicta la proposta d’acord definitiva. Aquesta ha d'incloure la relació d’entitats beneficiàries amb indicació del beneficiari, CIF, concepte, pressupost, quantitat sol·licitada, punts obtinguts i import concedit, a més de la resta de sol·licituds desestimades o excloses. Posteriorment, el Consell Executiu resol la convocatòria, amb la indicació dels extrems continguts en la proposta d’acord definitiva esmentada.

2. El termini màxim de resolució és de tres mesos, comptadors des de la finalització del període de presentació de sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n’hagi dictat resolució, s’entendrà desestimada la sol·licitud, sense que això alliberi de l’obligació de l’administració de dictar resolució expressa.

3. L’acord de resolució de la subvenció es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i es penjarà en la pàgina web del Consell Insular de Mallorca www.conselldemallorca.net,. d’acord amb l’article 59.6 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

14. ABONAMENT DELS AJUTS, JUSTIFICACIÓ I TERMINI DE PRESENTACIÓ

Per abonar les subvencions, d’acord amb les condicions establertes en aquestes bases, el beneficiari ha de justificar la realització del projecte subvencionat, aportant documentalment totes les despeses ocasionades per la realització del total del projecte i presentar la memòria i/o informe de la realització de la intervenció duta a terme.

1. Per poder percebre la subvenció, els beneficiaris han d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, fet que acreditarà la Tresoreria del CIM, i acreditar estar al corrent davant l’Agència Tributària (AEAT) i la Seguretat Social.

2. La justificació de les despeses s’ha de fer mitjançant el compte justificatiu integrat per la memòria tècnica (en suport digital i suport paper) i la memòria econòmica:

a) Memòria Tècnica:

És la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha dut a terme el projecte d’intervenció arqueològica i/o paleontològica subvencionat, tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que prèviament ha comunicat a la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.

Si, per causes alienes, el beneficiari no ha pogut dur a terme una part del projecte, però en la memòria tècnica ho explica detalladament i posa de manifest que la part executada del projecte ha assolit, en certa mesura, els objectius fixats i doncs, hi ha hagut voluntat de compliment, l’import definitiu de la subvenció es determinarà amb la reducció proporcional en funció del pressupost executat.

b) Memòria Econòmica:

És la documentació en la qual el beneficiari, per poder percebre la subvenció, ha de relacionar les depeses derivades de l’execució del projecte i, si n’és el cas, les diferents fonts de finançament d’aquest, tot ajustat a les partides desglossades al pressupost presentat.

Aquesta memòria està integrada per la documentació següent:

- Declaració responsable del beneficiari de la realització del projecte subvencionat. (Annex VI)

- Declaració responsable del beneficiari de la subvenció mitjançant la qual s’acrediti que les despeses relacionades (hi ha de constar una relació de totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada. (Annex VI).

- Relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i data de pagament. En cas que la subvenció s’atorgui d’acord amb un pressupost, s’han d’indicar les desviacions esdevingudes. (annex VI-bis)

- El detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència. (annex VI-bis)

- Les factures originals o qualsevol altre document de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, justificatives de la despesa del projecte subvencionat que expressin clarament: nom complet i NIF/CIF de la persona o entitat expedidora, número i data, concepte, IVA i retenció fiscal (si correspon) i dades fiscals del client de la factura.

- Declaració responsable que el cost d’adquisició de les despeses subvencionables no supera el valor de mercat.(annex VIII)

- L’IVA és subvencionable sempre que el beneficiari acrediti, mitjançant declaració responsable que no el recupera ni el compensa (annex VIII).

- Les factures han d’estar emeses i pagades entre l’1 de gener de 2015 i el 15 de setembre de 2015. En el supòsit en què el projecte inclogui analítiques, aquestes han de correspondre als resultats obtinguts a la intervenció de l’any passat sobre el mateix element i les factures emeses i pagades com a data màxima el 15 de setembre de 2015.

-  La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat el beneficiari ha de ser la següent:

1) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

a) Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament, i 

b) Extracte del compte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per a la còpia de I'ordre de transferència o per al document d'ingrés, bastarà presentar aquest detall del càrrec / bancari.

2) Pagament mitjançant xec nominatiu:

a) Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut;

b) Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré, i

c) Certificat de l’entitat bancària en què consti el número de xec, l’import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de I'entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la còpia del xec o pagaré corresponent.

3) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

a) Resguard del pagament amb targeta, i

b) Extracte del compte on figuri el càrrec del pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta,  el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i data de l’operació.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l'entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i el resguard del pagament amb targeta.

En cap cas s’admetran pagaments amb efectiu.

En el cas de què s’hagin de retornar les factures o justificats originals, a petició del beneficiari, s’hi ha de reflectir, mitjançant un segell, la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.

Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l’entitat subvencionada. Si pel contrari la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost presentat es procedirà a la reducció proporcional de la subvenció concedida tenint en compte el total del pressupost presentat i l’import total de la intervenció arqueològica/paleontològica duta a terme.

El Consell Insular de Mallorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

3. Termini de presentació: la data màxima de presentació del compte justificatiu serà el dia 15 de setembre de 2015, cas contrari, no es podrà dur a terme el pagament de la subvenció.

15. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

1. El beneficiari ha de complir amb les obligacions del capítol II del títol preliminar de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvenciones (BOE núm. 276 de 18/11/03), les de l’article 10 del Reglament de subvencions del Consell Insular de Mallorca (publicada la seva aprovació definitiva en el BOIB núm. 132, de 03/11/01) i les establertes en la resta de normativa que hi sigui d'aplicació així com, en especial, les recollides en les clàusules del present conveni.

2. Són obligacions mínimes dels beneficiaris:

A) Respecte de l’execució del projecte:

a) Dur a terme l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi, d’acord amb el projecte presentat.

b) Acreditar davant el Consell Insular de Mallorca la realització de les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts, i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Mallorca.

d) Comunicar immediatament al Consell Insular de Mallorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular de Mallorca per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

 

B) Respecte de les obligacions administratives:

a) Estar, en el moment del pagament de la subvenció, al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió com en el moment del pagament.

b) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Mallorca en la realització de les activitats subvencionades. A tal efecte, s’haurà de col·locar i mantenir en un lloc visible una placa on consti el patrocini del Consell Insular de Mallorca. Aquesta placa es recollirà a les dependències de Servei de Patrimoni Històric.

c) Quan es faci publicitat de l’activitat subvencionada a Mallorca o a qualsevol altre territori de parla catalana es farà ús, amb caràcter preferent, del català.

d) Les persones o entitats beneficiàries de l’ajut també han de procurar que en la presentació pública de l’activitat hi sigui present algun representant del Departament de Cultura i Patrimoni del Consell Insular de Mallorca.

e) Constituir les garanties que siguin exigibles, en el seu cas.

f) Presentar els certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, tant per l’adjudicació com per al pagament.

g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

h) Adoptar les mesures de difusió a que es refereix l’article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’article 31 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

i) El beneficiari haurà de destinar els béns objecte de la subvenció a la finalitat concreta per a la qual es concedí la subvenció per un període no inferior a 5 anys, en el cas de bens inscribibles, en un registre públic i per un termini no inferior a 2 anys, per a la resta dels bens. En el cas de bens inscribibles, en un registre públic, s’haurà de fer constar en l’escriptura, l’expressada circumstància, així com l’import de la subvenció concedida, aquests extrems seran igualment objecte d’inscripció en el registre públic corresponent.

L’incompliment de l’obligació de destí abans referida que es produeix en tot cas amb l’alienació o el gravamen del be, serà causa de reintegrament, en els termes establerts a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (capítol II, títol II), i implicarà l’afecció del be al pagament del reintegrament, qualsevol que sigui el seu posseïdor amb l’excepció del tercer protegit per la fe pública registral o es justifiqui l’adquisició dels bens amb bona fe i títol just o en establiment mercantil o industrial, en el cas de bens mobles no inscribibles.

No es considera incomplida l’obligació de destí abans expressada quan:

a) Tractant-se de bens no inscribibles en un registre públic fossin substituïts per altres que serveixin en condicions anàlogues a la finalitat per a la que es concedí la subvenció i aquest us es mantingui fins a completar el període establert, sempre que la substitució hagi estat autoritzada pel Consell Insular de Mallorca ( administració concedent)

b) En el cas de bens inscribibles en un registre públic, el canvi de destinació, alienació o gravamen sigui autoritzat pel Consell Insular de Mallorca. En aquest cas, l’adquirent assumirà l’obligació de mantenir el destí dels bens a la finalitat de la subvenció pel període restant i en cas d’incompliment, queda obligat al reintegrament de la subvenció.

C) Respecte de les obligacions econòmiques:

a) Comunicar al Consell Insular de Mallorca l’acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s’entendrà produïda automàticament si, en el termini de 15 dies naturals des de la notificació de la resolució, no es fa constar el contrari.

b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer tal del Consell Insular de Mallorca com de la Sindicatura de Comptes.

c) Comunicar al Consell Insular de Mallorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

d) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists al Títol II i concordants de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i Títol III del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

16. SUBCONTRACTACIÓ

L’entitat beneficiària pot subcontractar la totalitat de la realització del projecte subvencionat, d’acord amb els requisits i tenint en compte les prohibicions establertes en els articles 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS)  i 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament  de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RGS).

L’entitat beneficiària pot subcontractar el projecte, objecte de la sol·licitud, fins al 100% de l’activitat subvencionada (art. 29.2 de la LGS; art. 68.1 del RGS).

 Requisits que s’hauran d’acreditar per dur a terme la subcontractació de l’objecte de la subvenció:

- Atès que la realització de l’activitat subvencionada és obligació personal del beneficiari (art. 68.1 de la LGS), s’haurà de justificar per part del beneficiari la impossibilitat de dur-la a terme.

- Documentació que acrediti la personalitat del subcontractista.

- Declaració responsable  de què la persona o l’entitat amb la qual vol subcontractar no es troba sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari i a què es fa referència en l’article 13 de la LGS:

- No ha percebut altres subvencions per a la realització de l’activitat objecte de la subvenció

- El subcontratista no és tracta d’una persona o entitat sol·licitant de l’ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa, que no hagi obtingut subvenció perquè no compleix els requisits o no assoleix la valoració suficient.

- No són intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor del mercat del treball efectuat o els serveis prestats.

- Acreditar que la subcontractació, tot i augmentar el cost de l’activitat subvencionada, aporta valor afegit al contingut de la mateixa activitat i que obeeix a criteris d’eficàcia i eficiència.

- Quan l’activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l’import de la subvenció i l’import sigui superior a 60.000 €, la subcontractació està sotmesa al compliment dels següents requisits:

- Proposta de formalització de la subcontractació, que ha d’estar autoritzada per l’entitat concedent de la subvenció

- Contracte subscrit per escrit

Termes de la subcontractació vinculada

Per a la subcontractació vinculada caldrà seguir les següents passes (art. 68.2 RGS):

1.- Autorització prèvia de l’òrgan que concedeix la subvenció. Perquè el dit òrgan pugui atorgar aquesta autorització, el beneficiari ha d’aportar la documentació següent:

- Sol·licitud d’autorització de la subcontractació amb persona o entitat vinculada, indicant el tipus de vinculació existent.

- Atès que la realització de l’activitat subvencionada és obligació personal del beneficiari (art. 68.1 de la LGS), s’haurà de justificar per part del beneficiari la impossibilitat de dur-la a terme.

- Documentació que acrediti la personalitat del subcontractista.

- Declaració responsable que la persona o l’entitat amb la qual vol subcontractar:

- No es troba sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari i a què es fa referència en l’article 13 de la LGS.

- No ha percebut altres subvencions per a la realització de l’activitat objecte de la subvenció.

- El subcontratista no és tracta d’una persona o entitat sol·licitant de l’ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa, que no hagin obtingut subvenció perquè no compleix els requisits o no assoleix la valoració suficient.

- No són intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor del mercat del treball efectuat o els serveis prestats.

- Documentació que acrediti que la contractació s’efectua en les condicions normals de mercat, en aquest sentit, l’entitat beneficiària ha d’haver demanat 3 pressuposts sobre l’activitat que vol subcontractar, llavors haurà de presentar la factura definitiva de la subcontractació efectuada a més dels dos pressuposts rebutjats.

- Acreditar que la subcontractació, tot i augmentar el cost de l’activitat subvencionada, aporta valor afegit al contingut de la mateixa activitat i que obeeix a criteris d’eficàcia i eficiència.

- Quan l’activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l’import de la subvenció i l’import sigui superior a 60.000 €, la subcontractació està sotmesa al compliment dels següents requisits:

- Proposta de formalització de la subcontractació, que ha d’estar autoritzada per l’entitat concedent de la subvenció.

- Contracte subscrit per escrit.

2.- Una vegada l’òrgan que concedeix la subvenció ha analitzat l’anterior documentació, procedirà, si escau, a acordar la corresponent l’autorització de la subcontractació que notificarà al beneficiari.

 

17. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

La subvenció i ajudes seran de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a la normativa en matèria de subvencions i al present reglament, i no seran invocables com a precedents.

Els òrgans competents del Consell Insular de Mallorca podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides en el cas d’incompliment per part del beneficiari d’alguna de les obligacions previstes en aquest reglament, el qual vendrà obligat al reintegrament de les quantitats rebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia la tramitació del corresponent procediment previst a les lleis. El procediment utilitzat serà el contradictori, garantint sempre el dret de l’interessat a l’audiència

Si el procediment de reintegrament s’hagués iniciat com a conseqüència de fets que poguessin ser constitutius d’infracció administrativa, aquesta es posarà en coneixement de l’òrgan competent per la iniciació del corresponent procediment sancionador.

En qualsevol cas, serà d’aplicació el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

18. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta de la normativa que li sigui aplicable.

19. RECURSOS

Contra l’acord que recaigui en aquest procediment, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar, el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació. Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs. Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

20. NORMATIVA D’APLICACIÓ

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Real decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques, aprovat pel Ple del Consell Insular de Mallorca el dia 26 de juliol de 2001 (BOIB 3-11-01); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99; la Llei 8/2000 de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple a la sessió de 8 de març de 2004 (BOIB núm. 38, de 16/03/2004) i modificat pel Ple a la sessió de 13 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 158, de 20/10/2011); el Decret d’organització del Consell de Mallorca, de 15 de juliol de 2011 (BOIB núm. 111, de 21/07/2011), corregit per decret de 19 de juliol i modificat el 10 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 159 de 22/10/11), el 15 de març de 2012 (BOIB núm. 48, de 03/04/2012) i 11 d’abril de 2012 (BOIB núm. 59, de 26-04-2012); l’Ordenança vigent de procediment administratiu del CIM aprovada pel Ple del Consell Insular de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB 10-8-95) i modificada per la Llei 4/1999, i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació. 

 

ANNEX I
Sol·licitud de subvenció

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A LA REALITZACIÓ D’INTERVENCIONS ARQUEOLÒGIQUES I/O PALEONTOLÒGIQUES A L’ILLA DE MALLORCA PER A L’ANY 2015

Núm. d’expedient   ________

Persona física/jurídica sol·licitant:

Nom i llinatges/nom o raó social

NIF / CIF:

Domicili:

carrer o plaça:

núm.:            pis:             localitat:      

codi postal:                     telèfon:                         fax:

Correu electrònic:

Nom i llinatges del representant de la persona jurídica:

NIF:                                                    telèfon:

SOL·LICITA:

Acollir-se a les subvencions econòmiques de la Direcció Insular de Cultura i Patrimoni de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca per a l’any 2015, d’acord amb la convocatòria present.

1. OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ ____________________________________

2. NATURALESSA DEL PROJECTE:

__     Treball de camp

__     Treball de laboratori

3. PRESSUPOST ___________________________

4. QUANTITAT QUE SE SOL·LICITA ____________________________

5. Declaració amb relació a l’IVA:       (   )   Sí és recuperarà i compensarà                                                                                           

                                                            (   )   No és recuperarà ni compensarà

Adjunt la documentació exigida a la convocatòria.

Signatura  _____________________________                  

Data: _____________________, ____ d_________________ de 2015

VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

 

ANNEX I
(continuació)

“D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les  dades que contingui la sol·licitud per participar en el procés de concessió de la subvenció, la documentació que s’hi adjunti o la que es generi a partir d’aquesta convocatòria, s’incorporaran en un fitxer de dades personals, inscrit en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell Insular de Mallorca. Aquest fitxer serveix per convocar i concedir les subvencions econòmiques per a actuacions que tinguin com a objectiu les intervencions arqueològiques i/o paleontològiques definides al Decret 144/2000, que aprova el reglament d’intervencions arqueològiques i paleontològiques a les Illes Balears. El fitxer serveix també per tramitar els expedients sancionadors per haver comès  infraccions, segons el que preveu la normativa vigent en matèria de subvencions.  Les cessions previstes de les dades són les publicacions previstes en la convocatòria, les entitats col·laboradores, i persones interessades en l’expedient, segons la Llei 30/1992, la Intervenció General de l’Administració de l’Estat i el Jutjats i tribunals de justícia.”

L’òrgan administratiu davant del qual podeu exercitar, si escau, el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca. Plaça de l’Hospital, 4, 07012-Palma de Mallorca.”

VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

  

ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS (BOE NÚM. 276, DE 18/11/2003)

El Sr./a ......................................................................................, titular del NIF ..........................., representant de l’entitat .............................................................. (si escau) amb el CIF .................................... i domicili, a l’efecte de notificacions a ........................................................................................................................, compareix davant el secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca a fi de DECLARAR,

Que ................................................................................................................. no incorre en cap de les prohibicions establertes en 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per obtenir la condició beneficiària d’una subvenció.

I, perquè consti on convengui, ho firm.

Palma de Mallorca, ...........................                                                               Davant meu, el secretari tècnic de 

                                                                                                                         Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports

 

ANNEX III
Declaració responsable relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat.

Núm. d’expedient   ________

Persona física/jurídica sol·licitant:

Nom i llinatges/nom o raó social

NIF / CIF:

Domicili:

carrer o plaça:

núm.:            pis:             localitat:      

codi postal:                     telèfon:                         fax:

Correu electrònic:

Nom i llinatges del representant de la persona jurídica:

NIF:                                                    telèfon:

DECLARA:

Que amb relació al projecte presentat _________________________________________________________________  a la Convocatòria de subvencions per la concessió d’ajuts per a la realització d’intervencions arqueològiques i/o paleontològiques a l’illa de Mallorca per a l’any 2014:

a) No ha demanat/rebut altres suports econòmics per a aquesta activitat (   )

b) Ha demanat els següents suports econòmics per a aquesta activitat:

Entitat subvencionadora________________________________________

Quantia________   Rebuda (   )   Concedida i no rebuda (   )    Denegada (   )    No resolta (   )

Entitat subvencionadora________________________________________

Quantia________   Rebuda (   )    Concedida i no rebuda (   )    Denegada (   )   No resolta (   )

Adjunt la documentació exigida a la convocatòria.

Signatura  _____________________________                  

Data: _____________________, ____ d_________________ de 2015

VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

  

ANNEX IV
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES PERCEPTOR:

N.I.F. PERCEPTOR

LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL

ADREÇA

LOCALITAT

C.POSTAL

PROVINCIA

TELÈFON

FAX

DADES BANCÀRIES:

ENTITAT BANCÀRIA/SUCURSAL

BIC

IBAN

BANC

OFICINA

COMPTE NÚM

Sota la meva responsabilitat declaro que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.

Palma, a

CERTIFICAT DE CONFORMITAT

DE L’ENTITAT BANCÀRIA

Aquestes dades coincideixen amb les

que consten en aquesta oficina.

El Director / El Delegat                                                                                                         El Perceptor

Signat: ..........................

(Segell de l’Entitat Bancaria)

D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de carácter personal BOE num.298, de 14 de desembre), les dades facilitades en aquest document s'incorporen en fitxers propietat del Consell de Mallorca. L’òrgan administratiu davant el qual es poden exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d’altres que reconegui la Llei esmentada, és la Secretaria Tècnica del Departament d’Hisenda i Funció Pública de la Corporació

  

ANNEX V
SOL.LICITUD D’EXPEDICIÓ DEL CERTIFICAT ACREDITATIU D’ESTAR AL CORRENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB EL CONSELL INSULAR DE MALLORCA

Núm. d’expedient ..........

Sol·licitant:

Nom i llinatges/nom o raó social                                                   N.I.F./C.I.F.: 

Domicili:

Carrer o plaça:

Núm.:              pis:              localitat:                  

Codi postal:                         telèfon:                          fax:

Correu electrònic :

Nom  i llinatges del representant de l’entitat:

                                                                           

SOL·LICITA

Que se m’expedeixi un certificat acreditatiu d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, a l’efecte de poder-ne percebre, si escau, subvencions.

Data i signatura ...................................

TRESORERIA DEL CONSELL INSULAR DE MALLORCA

ANNEX VI
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT

__________________________________________, com a representant de l’entitat _______________________________________________, amb CIF/NIF________________________, en relació a la subvenció concedida per la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca per dur a terme el projecte ________________________________________________________

Declar sota la meva responsabilitat:

1.- Que l'esmentat projecte s’ha realitzat.

2.- Que la relació de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s’adjunta (annexe VI bis), degudament signada pel beneficiari.

La relació de despeses ha d’indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: les dades fiscals del proveïdor, la identificació de la factura o document similar, el seu import, la data d’emissió i la data de pagament. La relació d’ingressos ha d’assenyalar la resta la resta d'ajuts, subvencions o ingressos que hagin finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència.

3.- Que la subvenció atorgada pel Consell Insular de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera - amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el cost del projecte subvencionat.

I, perquè consti, sign aquesta declaració, a___________________, el ______ d___________________ de ____________

 

   

ANNEX VI Bis
COMPTE JUSTIFICATIU EN RELACIÓ A L’ACTIVITAT REALITZADA

El/La Sr./a _______________________________________ amb DNI _________________________ actuant en representació de l’entitat __________________________________________ en càrrec de ____________________________________, en relació amb el projecte _____________________________________________ de l’exercici 2015, DECLAR sota la meva responsabilitat:

Que el cost per dur a terme l’activitat/projecte indicat ha estat el següent:

Ingressos:

Subvenció Consell de Mallorca                              ____________euros

Altres:

(  )   ________________________________               ____________euros

(  )   ________________________________              _____________euros

         TOTAL  INGRESSOS                                         ____________euros

Despeses:

Núm. factura

Data

Proveïdor

Concepte

Import

Data pagament

        TOTAL  DESPESES                                            ____________euros.

Indiqueu les desviacions esdevingudes, increments o disminucions respecte del pressupost presentat, i expliqueu el motiu:

(  ) ________________________________________________________________  

(  ) ________________________________________________________________  

___________________, ________ d _________________________ de 2015

Signatura del beneficiari/representant de l’entitat beneficiària

  

 

ANNEX VII
AUTORITZACIÓ DE L’INTERESSAT A LA VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS DEL CONSELL INSULAR DE MALLORCA PER TAL DE SOL·LICITAR LES DADES A L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA I A LA SEGURETAT SOCIAL D’ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES (CONCESSIÓ D’AJUTS I SUBVENCIONS)

El/La Sr./a ____________________________________________ amb DNI _________________________ actuant en representació de l’entitat __________________________________________ en càrrec de ____________________________________, i en relació amb la subvenció ____________________________________________ dins el marc de la convocatòria per a la realització d’intervencions arqueològiques i/o paleontològiques a l’illa de Mallorca per l’any 2015 autoritza al Consell Insular de Mallorca a sol·licitar i obtenir, davant l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social les dades relatives al compliment de les seves obligacions tributàries per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i mantenir la subvenció.

La present autorització es concedeix exclusivament als efectes del reconeixement, seguiment i control de la subvenció o ajuda esmentada tot d’acord amb la Llei 39/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 95.1 k) de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, prèvia autorització de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seves funcions (art. 11. de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; art. 10 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que la desplega, i art. 13.2 b) del Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l’aportació de certificats per part dels ciutadans.

 ____________, ________ d _________________________ de _______

(Signatura del beneficiari/representant de l’entitat beneficiària i segell de l’entitat)

NOTA: l’autorització concedida pel firmant pot ser revocada en qualsevol moment mitjançant escrit dirigit a la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca

 

ANNEX VIII
DECLARACIÓ RESPONSABLE RELATIVA A LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

El Sr./Sra. _________________________________________________________________, com a representant de l’entitat _________________________________________________,  amb CIF/NIF _________________________________, en relació a la subvenció concedida en el marc de la convocatòria per a la realització d’intervencions arqueològiques i/o paleontològiques a l’illa de Mallorca per l’any 2015 de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca per dur a terme el projecte _________________________________________________________

Declar sota la meva responsabilitat que:

(   )1.- Les despeses relacionades del projecte per import de ..................€ corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada.

(   )2.- El  cost d’adquisició de les despeses subvencionables no supera el valor de mercat.

(   )3.- L’impost indirecte, IVA, de les factures és recuperat i compensat.

I, perquè consti, sign aquesta declaració, a___________________, el ______ d___________________ de ____________