Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 5343
Consell Executiu.
Aprovació de les bases que regulen la concessió dels ajuts del Consell Insular de Menorca destinats a entitats culturals i aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2015
Es fa públic que el Consell Executiu d’aquest Consell Insular de Menorca, en sessió extraordinària de 16 de març de 2015, ha adoptat el següent acord:
Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts destinats a entitats culturals, que es transcriuen més avall.
Segon.- Aprovar simultàniament la convocatòria corresponent a l'any 2015, que es regirà per les bases i els annexos abans esmentats d'acord amb les condicions següents:
a) L'import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb l'import màxim que s'indiquen més avall.
Partida |
Quantia màxima |
3340 4890053 |
145.000 euros |
L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.
b) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts és de 30 dies naturals a partir de l'endemà d'haver-se'n publicat la convocatòria en el BOIB.
Tercer.- Aprovar, així mateix, la constitució de la comissió avaluadora per a la concessió de les sol·licituds presentades, d'acord amb el punt 9.2 de les bases de concessió d'ajuts destinats a entitats culturals.
BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA DESTINATS A ENTITATS CULTURALS
1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular en matèria de cultura, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.18 i 73) i la Llei 6/1994, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, promoció sociocultural, dipòsit legal de llibres i esports.
L’objecte de les ajudes és promoure i donar suport a la realització de projectes culturals desenvolupats en l’àmbit de Menorca per part de les entitats culturals de l’illa.
La finalitat dels ajuts d’aquesta convocatòria és oferir durant tot l’any activitats culturals arreu de Menorca, potenciant els projectes de les entitats sense ànim de lucre, convocatòria que per tant també comporta una vessant social significativa.
Queden excloses d’aquesta convocatòria les activitats consistents en l’ensenyament de les diferents arts plàstiques i escèniques.
2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
L’import màxim i les partides a les quals s’aplicaran els ajuts atorgats en el marc d’aquestes bases seran els que s’estableixin en la convocatòria.
Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.
El percentatge de la subvenció sobre la despesa final de l’activitat o projecte serà com a màxim el 50%.
Així mateix, cap ajut no podrà superar individualment més del 50 % del total de la quantitat destinat a la present convocatòria.
3. ACTIVITAT SUBVENCIONADA. REQUISITS DELS PROJECTES
El Consell Insular de Menorca subvencionarà l’execució de projectes que tenguin lloc entre els mesos de desembre de 2014 i novembre de 2015, que presentin un interès cultural i artístic i que siguin viables tècnicament i econòmicament.
No se subvencionaran les activitats de caràcter intern, dirigides als socis de l’entitat, així com el finançament de l’adquisició d’equipaments o obres d’adequació i millora de les instal·lacions de les entitats.
4. BENEFICIARIS
4.1 Es poden acollir a aquesta convocatòria d’ajuts les associacions culturals sense ànim de lucre, legalment constituïdes i inscrites en el Registre d’Associacions de les Illes Balears, l’àmbit d’actuació de les quals sigui l’illa de Menorca. També poden participar-hi les associacions l’àmbit d’actuació de les quals sigui les Illes Balears, sempre que disposin d’una delegació o un establiment a l’illa de Menorca.
4.2. En el cas d’associacions que tenguin en el seu si diverses seccions, la sol·licitud s’ha de fer pel total dels projectes del conjunt de seccions que la componen. Per aquest motiu, en queden excloses les sol·licituds directes de seccions que formin part d’entitats o associacions culturals més àmplies.
4.3. Queden excloses d’aquesta convocatòria, com a beneficiàries:
a) les entitats esportives
b) les entitats educatives, els centres educatius i les APA
c) les entitats juvenils o que promoguin activitats per a la joventut
d) les associacions de gent gran o grups vinculats a aquestes
e) les associacions de veïns
f) els grups folklòrics
g) les fundacions
4.4. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
5.1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
5.2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
6.1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases, que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.
El model de sol·licitud inclou, entre d’altres, els següents aspectes:
* Projecte que es pensa desenvolupar durant els mesos de desembre de 2014 a novembre de 2015, d’acord amb el model annex, en el qual s’ha d’especificar el nom de l’activitat, la descripció d’aquesta, la localitat, el nombre de participants, els recursos humans, els materials necessaris i aquells amb què es compte, la durada, el lloc i les dates de realització de l’activitat.
* Pressupost de despeses, tot indicant l’objecte de les despeses i diferenciant-les:
* Pressupost d’ingressos prevists per a l’execució del projecte, que especifiqui:
6.2. A la sol·licitud, s'hi ha d'adjuntar la documentació administrativa general següent:
a) Original o còpia acarada dels estatuts de l’associació actualitzats acompanyats de certificació acreditativa de la inscripció de l’associació al Registre d’Associacions de la CAIB. Si és necessari de conformitat amb els seus estatuts, cal aportar un certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.
b) Certificat que acrediti les facultats o els poders de la persona que actuï en representació de l’associació.
c) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, que es podran substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.
Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'administració de l'Estat (annex I d’aquestes bases).
d) Si és una agrupació d’associacions sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud els representants de les entitats que la integrin i adjuntar-hi la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili a l’efecte de notificacions.
e) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF) i del representant.
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat.
h) Document de designació de compte bancari de l’entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), b), e) i h) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular; en aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
6.3. Les sol·licituds i tota la documentació relacionada en l’apartat anterior s’ha de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella i en aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix es podrà presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
6.4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre .
7. SELECCIÓ DELS BENEFICIARIS. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
Poden ser beneficiàries d’aquestes ajudes totes les entitats que compleixin els requisits de la base quarta i els projectes de les quals compleixin el que estableix la base tercera (projectes que tenguin lloc entre els mesos de desembre de 2014 a novembre de 2015, que presentin un interès cultural i artístic i que siguin viables tècnicament i econòmicament).
Les ajudes es calcularan d'acord amb el pressupost de despeses presentat per l’entitat, amb els límits prevists en els articles 31.9 LGS i 40.9 del TRLS (DL 2/2005):
D’acord amb els articles 31.9 LGS i 40.9 del TRLS (DL 2/2005), les despeses de personal i de gestió i sosteniment de l’entitat (costos indirectes a l’activitat subvencionada) només es podran imputar “en la part que raonablement correspongui d’acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es duu a terme l’activitat”.
S’efectuarà la suma de les quantitats resultants de l’apartat anterior de cada una de les entitats.
L’import global màxim previst en la convocatòria es repartirà entre els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris, proporcionalment a l’import de les seves despeses subvencionables.
Cap sol·licitant podrà rebre en concepte de subvenció més del 50% del pressupost de les despeses originades per a dur a terme l’activitat.
8. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
8.1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no- discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
8.2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
8.3. La instrucció correspondrà al tècnic de gestió del Departament de Cultura, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
8.4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor de l’expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria la seva constitució.
8.5. Una vegada examinades les sol·licituds per l’instructor o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
8.6. Reformulació de sol·licituds: quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
8.7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8.8. Si la subvenció implica una despesa plurianual, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplica la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar a cada exercici.
8.9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
8.10. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de la possibilitat de notificar-la individualment a les persones interessades.
8.11. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
9. COMISSIÓ AVALUADORA
9.1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.
9.2. La comissió avaluadora estarà composta pels membres següents:
President: – el conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Educació
Vocals: – el director insular de Cultura, Patrimoni i Educació
dos tècnics del Departament de Cultura, Patrimoni i Educació
un administratiu del Departament de Cultura, Patrimoni i Educació que actuarà de secretari.
9.3. La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament i preceptivament en les convocatòries quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.
9.4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s’ha de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució.
10. ABONAMENT DELS AJUTS
El pagament de l’ajut es tramitarà una vegada justificada la realització de l’activitat subvencionada. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
D’acord amb l’art. 37 del TRLS i concordants, es podrà sol·licitar una bestreta fins a un màxim del 50% de l’ajut concedit, sempre que hi hagi raons d’interès públic que la justifiquin, i amb la presentació, si escau, de les garanties adients.
L’interès cultural i artístic de les actuacions finançades justifica que, d’acord amb l’article 42 de l'RLGS, en els supòsits de concessió de bestreta, els beneficiaris no constitueixin garantia, sempre que quedi suficientment assegurat el compliment de les obligacions imposades als mateixos.
Es pot sol·licitar l’exoneració de la constitució de garantia, el motiu de la qual s’haurà d’indicar a l’imprès de sol·licitud.
En qualsevol cas, quedaran exonerats de prestar garantia els beneficiaris de subvencions concedides per import inferior a 3.000 €, d’acord amb l’art. 43 de l'RLGS, i les entitats que, d’acord amb la legislació vigent gaudeixin del privilegi d’exempció de constitució de garanties davant els òrgans administratius (com les associacions declarades d’utilitat pública), d’acord amb l’art. 37 TRLS.
11. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
11.1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit una vegada hagin dut a terme l’activitat i sempre abans del 15 de desembre de l’any de la convocatòria.
11.2. La documentació acreditativa per justificar les despeses serà la següent:
- Compte justificatiu simplificat, previst en l’article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de subvencions, integrat per la documentació següent:
a) Una breu memòria de les actuacions dutes a terme, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
b) Una relació de les despeses realitzades, amb indicació del creditor i de les dades de la factura o altre document justificatiu de la despesa, i en el seu cas la data de pagament, amb indicació de les desviacions produïdes respecte del pressupost inicialment presentat.
c) Detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat les actuacions, amb indicació de l’import i de la seva procedència.
- Un exemplar de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada.
Es comprovaran, a través de tècniques de mostreig, els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, per la qual cosa es podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.
Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
11.3. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà de forma proporcional la subvenció concedida.
11.4. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar els projectes subvencionats, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
11.5. No es pagarà una nova subvenció si el beneficiari no ha justificat l’aplicació dels fons rebuts anteriorment, sempre que hagi transcorregut el termini que tenia per fer l’esmentada justificació.
12. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi.
En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b) Dur a terme l’activitat objecte de subvenció entre els mesos de desembre de 2014 i novembre de 2015.
c) Dur a terme els projectes que fonamenten la concessió dels ajuts, i justificar la seva realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
d) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.
e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
g) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la publicitat dels projectes subvencionats. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament d’Cultura, Patrimoni i Educació del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en el cas d'actuacions que tenguin lloc després de la convocatòria) i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO.
h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar-ne el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
i) Les entitats es comprometen a incloure elles mateixes les activitats que realitzin, amb una antelació de 15 dies, al web http://www.agendamenorca.org/.
j) Acreditar, quan el Consell Insular ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.
13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment, de si s'ha produït per culpa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.
Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència s'han de regir pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.
En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
14. INFRACCIONS I SANCIONS
14.1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
14.2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
15. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
– Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.196 de 31 de desembre de 2005)
ANNEX 1: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD (consta en l'expedient)
ANNEX 2: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)
Maó, 23 de març de 2015
El secretari del Consell Executiu,
Octavi Pons Castejón