Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 5342
Consell Executiu.
Aprovació de les normes que regeixen la selecció de grups participants en el programa Menorca, Música i Teatre, de les bases que regulen la concessió d'ajuts amb càrrec a aquest programa i de la convocatòria corresponent a l'any 2015
Es fa públic que el Consell Executiu d’aquest Consell Insular de Menorca, en sessió extraordinària de 16 de març de 2015, ha adoptat el següent acord en relació a l’aprovació de les normes que regeixen la selecció de grups participants en el programa Menorca, Música i Teatre, de les bases que regulen la concessió d’ajuts amb càrrec a aquest programa i de la convocatòria corresponent a l’any 2015:
Primer.- Aprovar les normes per seleccionar els grups i els solistes participants en el programa Menorca, Música i Teatre, que es transcriuen en l’annex A d’aquesta proposta.
Segon.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts en el marc del programa Menorca, Música i Teatre 2015, que es transcriuen en l’annex B d’aquesta proposta.
Tercer.- Aprovar la convocatòria dels ajuts en el marc del programa Menorca, Música i Teatre per a l’any 2015, d’acord amb les condicions següents:
a) L’import màxim previst per destinar a aquest tipus d’ajuts és de 30.000 euros, que seran atesos amb càrrec a la partida 3340 4890078.
b) La data límit per presentar les sol·licituds d'ajut és el 29 de maig de 2015.
c) L’òrgan competent per a la instrucció de l’expedient és la tècnica mitjana adscrita al Departament de Cultura, Patrimoni i Educació, senyora Joana Quintana Seguí.
ANNEX A
NORMES DE SELECCIÓ DELS GRUPS I ELS SOLISTES PARTICIPANTS EN EL PROGRAMA MENORCA, MÚSICA I TEATRE
1. CONDICIONS DELS GRUPS I ELS SOLISTES PARTICIPANTS
1.1. Grups que es poden acollir al programa
Poden acollir-se a aquest programa tots els grups, els artistes i els solistes menorquins que desenvolupen activitats relacionades amb la música i el teatre, tant si formen part d’una entitat més àmplia com si són autònoms, dins els apartats següents:
1) Cant coral
2) Música clàssica, tradicional, pop-rock, etc.
3) Balls tradicionals
4) Arts escèniques
5) Animació infantil
6) Altres espectacles
Els grups que presentin la sol·licitud per ser donats d’alta en el programa tindran la fitxa corresponent en el catàleg que edita el departament competent en matèria de Cultura i que està disponible a la pàgina web del CIM (www.cime.es).
Els grups que ja hi estiguin donats d’alta estan obligats a comunicar les variacions de les dades que s’haguessin de modificar.
1.2. Documentació específica dels participants
1) Relació de components del grup (nom i llinatges, DNI i instrument en el cas de banda o grups musicals)
2) Currículum
3) Fotografia recent
4) Repertori, amb una gravació si fos possible (CD en el cas d'actuacions musicals i DVD o blue-ray en el cas d'actuacions escèniques)
5) Imprès d'ordre bancària, amb el NIF del grup
Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt d'acord amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.
2. INCLUSIÓ DELS GRUPS EN EL PROGRAMA MENORCA, MÚSICA I TEATRE
Per resolució del conseller competent en matèria de Cultura, Patrimoni i Educació s’aprovarà la inclusió en el programa dels grups que compleixin els requisits esmentats en el punt anterior i se n’exclourà la resta de manera motivada. En aquest darrer cas s’ha de fer la notificació corresponent al grup sol·licitant.
El CIM actualitzarà anualment el catàleg de grups participants en el programa Menorca, Música i Teatre. Així mateix, s’aprovarà de forma anual l’import dels ajuts que corresponen a cada grup, d’acord amb criteris tècnics, un cop revisades les propostes presentades.
3. OBLIGACIONS DELS PARTICIPANTS
1. El grups acollits al programa estan obligats a complir les actuacions confirmades pel departament competent en matèria de Cultura, d’acord amb les condicions que s’estableixin a la convocatòria d’ajudes amb càrrec al programa Menorca, Música i Teatre.
2. El límit màxim d’actuacions anuals dins l’esmentada convocatòria és de sis.
3. Si, per causa justificada, no poguessin actuar en la data prevista, han de comunicar-ho al departament competent en matèria de Cultura i a l'entitat amb la qual s'hagi pactat l'actuació.
4. El departament competent en matèria de Cultura podrà excloure del programa els participants que no compleixin les seves obligacions i els seus compromisos.
5. Un cop finalitzada l'actuació, els grups estan obligats a col·laborar amb l’ajuntament o l'entitat organitzadora de l’actuació en la justificació de la realització de l’actuació objecte de subvenció.
4. RESPONSABILITATS DEL DEPARTAMENT COMPETENT EN MATÈRIA DE CULTURA
1. El departament competent en matèria de Cultura del CIM no es fa responsable de les actuacions que no s’hagin confirmat prèviament.
2. El departament competent en matèria de Cultura del CIM no es fa responsable de cap dany a instruments, equipaments, locals o persones derivat de les actuacions o dels desplaçaments que es realitzin.
3. La liquidació de càrregues per les actuacions serà responsabilitat de l’entitat organitzadora de l’actuació.
ANNEX B
BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL PROGRAMA MENORCA, MÚSICA I TEATRE 2015
1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
L'objectiu del programa Menorca, Música i Teatre és la promoció de l'activitat musical i teatral que desenvolupen els grups menorquins a fi d’oferir-los un marc per donar a conèixer la seva activitat i creativitat, tot col·laborant a mantenir unes manifestacions culturals arrelades a l'illa.
La finalitat del programa és oferir als ajuntaments, a les associacions culturals, a les de veïns i als clubs de jubilats un ampli ventall d'actuacions de grups de teatre, corals, bandes de música, orquestres, grups folklòrics, de música popular, solistes o grups de rock als diferents municipis de l’illa.
2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s’estableixin a la convocatòria.
Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria, es prorratejarà entre totes les sol·licituds rebudes dins el termini establert i que complesquin els requisits de les bases, en els termes establerts a la clàusula novena d'aquestes bases.
3. ACTIVITATS SUBVENCIONADES. REQUISITS I CONDICIONS
1. Poden ser objecte de subvenció dins aquest programa les activitats musicals i les arts escèniques que promoguin els ajuntaments de Menorca, les entitats culturals, les associacions de veïns i els clubs de jubilats que tenguin lloc durant l’any 2015.
2. Les activitats subvencionades han de complir els requisits següents:
a) Les entitats i els ajuntaments només poden sol·licitar una actuació anual d’un grup del mateix municipi.
b) Només es poden sol·licitar dues actuacions anuals per beneficiari de cada grup inclòs en el catàleg.
c) El límit d’actuacions anuals per grup, dins dquesta convocatòria, és de sis.
d) El límit d’actuacions per grup en un mateix municipi és de tres.
e) En tots aquests requisits s’ha de preveure l’excepció dels nuclis tradicionals de població de Sant Climent, Llucmaçanes i Fornells, que poden gaudir de la meitat de les actuacions previstes en els apartats anteriors.
3. El nombre màxim de sol·licituds és el següent:
a) Per als ajuntaments: sis
b) Per a les entitats culturals: tres
c) Per a les associacions de veïns: dues
d) Per als clubs de jubilats: dues
4. Les sol·licituds s'han de presentar en el model d'imprès proporcionat pel departament competent en matèria de Cultura del Consell Insular de Menorca i s'han de lliruar amb un mínim de 7 dies d'antelació abans de l'actuació.
5. El termini per presentar sol·licituds es fixarà en cada convocatòria. Si en finalitzar el termini resta partida pressupostària sense executar, el departament competent en matèria de Cultura podrà obrir una segona convocatòria per al mateix exercici.
4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
a) Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca.
b) L’import de les subvencions que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
5. REQUISITS DELS SOL·LICITANTS
1. Poden beneficiar-se d’aquest programa únicament els ajuntaments de Menorca, les entitats culturals, les associacions de veïns i els clubs de jubilats.
2. En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6. OBLIGACIONS DELS SOL·LICITANTS
El sol·licitant facilitarà l'escenari i la infraestructura prèviament pactada per a l'actuació.
7. ANUL·LACIONS D'ACTUACIONS
Si, per causa justificada, el sol·licitant hagués d’anul·lar l'actuació, ho ha de comunicar, per escrit, al departament competent en matèria de Cultura i al grup contractat amb l’antelació d’una setmana.
Si no l'avisa i el grup es presenta per a l'actuació, el sol·licitant es responsabilitzarà de les despeses del desplaçament i dels honoraris del grup.
Si, per causa justificada, el grup no pogués actuar en la data prevista, ha d'avisar amb set dies d’antelació al departament competent en matèria de Cultura i al contractant per tal de concretar una altra data per a l'actuació o per anul·lar-la.
Si una actuació concedida no es pot realitzar, es podrà sol·licitar per escrit la substitució per una altra actuació.
8. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases, que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a la pàgina web del CIM (www.cime.es).
A aquesta sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
Documentació administrativa general
a) Original o còpia acarada dels estatuts i del reglament intern de funcionament inscrits en el registre d’associacions corresponent. Si és necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.
b) Si és una agrupació d’associacions sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud els representants de les entitats que la integrin i adjuntar-hi la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili a l’efecte de notificacions.
c) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona.
d) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).
e) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat.
g) Certificats en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d’aquestes obligacions (annex 1).
Únicament estan obligats a presentar la documentació a què fa referència aquest apartat els sol·licitants d’actuacions de grups d’arts escèniques.
h) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.
S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), c), d) i h) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular; en aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
En el cas que les sol·licituds les presentin els ajuntaments, la documentació a què fan referència els apartats a), b) i c) se substituirà per la sol·licitud de l’ajut signada pel batle o pel regidor competent en la matèria, sempre que estigui degudament facultat per fer-ho.
9. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
El Departament competent en matèria de Cultura del CIM abonarà a les entitats beneficiàries de la subvenció l'import dels ajuts de les actuacions o els percentatges que corresponguin d'acord amb aquestes bases, amb el següent barem per actuació:
La determinació de l’import màxim dels ajuts per al 2015, dins els límits establerts en els paràgrafs precedents, es fixa en l'annex B.1, a la vista de l’informe tècnic corresponent, en què es detalla l’import dels ajuts que corresponen a cada solista o grup d’acord amb criteris tècnics dels quals es farà difusió mitjançant el web del Consell Insular de Menorca www.cime.es.
L'import dels ajuts que correspondrà a cada actuació serà, com a màxim, el que es fixa en l'annex B.1, Açò no obstant, quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prorratejarà entre totes les sol·licituds rebudes dins el termini establert i que complesquin els requisits de les bases, i es reduiran proporcionalment els imports fixats com a màxims a l'annex B.1.
10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
3. La instrucció correspondrà al tècnic de Cultura designat, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. Una vegada examinades les sol·licituds per la instrucció, aquesta informarà dels ajuts que correspondria atorgar a cada sol·licitud d'acord amb les regles especificades en la clàusula anterior.
5. Quan la instrucció hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió dels ajuts.
6. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de tres mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
8. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es notificarà mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11. JUSTIFICACIÓ DE LES ACTUACIONS
1. Un cop finalitzada l'actuació en el termini màxim d’un mes, els beneficiaris dels ajuts hauran de trametre al Departament competent en matèria de Cultura el justificant d'actuació signat pel responsable municipal o de l'associació organitzadora de l’activitat i pel representant del grup i un exemplar del cartell anunciador en què figuri el logo del Departament de Cultura del CIM.
El fet de no presentar la justificació serà causa de revocació de l’ajut.
2. No es podrà presentar com a justificació de la realització de l’activitat subvencionada cap actuació que no sigui aprovada prèviament.
3. Si la documentació presentada fos incorrecta o incompleta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
4. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les actuacions subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
12. ABONAMENT DELS AJUTS
1. L’ajuda es farà efectiva, al beneficiari, amb la justificació prèvia de la realització de l’activitat o el programa per al qual s’ha concedit. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular s'efectuarà en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti. No obstant això, es podrà disposar que se’n bestregui una part o la totalitat, la qual cosa s'ha de justificar posteriorment davant el Consell Insular de Menorca.
Malgrat l’establert en el paràgraf anterior, el beneficiari podrà sol·licitar l’endós de l’ajut a favor del grup que ha realitzat l’actuació que ha motivat la concessió de la subvenció.
2. La liquidació de càrregues per les actuacions serà responsabilitat de l’entitat organitzadora de l’actuació.
13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà de la publicació de l’anunci de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) Dur a terme l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi.
c) Dur a terme les activitats que han fonamentat la concessió dels ajuts, i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
d) Acreditar, quan el Consell Insular li ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.
e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.
f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
h) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar-ne el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
j) Els ajuntaments, les associacions i les entitats es comprometen a incloure elles mateixes les activitats que realitzin amb una antelació de quinze dies a la web http://www.agendamenorca.org/.
14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENT
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment.
Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència s'han de regir pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.
En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
15. INFRACCIONS I SANCIONS
1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
16. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin d’aplicació al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
ANNEX 1: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD (consta en l’expedient)
ANNEX 2: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l’expedient)
ANNEX 3: MODEL JUSTIFICANT ACTUACIÓ (consta en l’expedient)
Maó, 23 de març de 2015
El secretari del Consell Executiu,
Octavi Pons Castejón