Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 5341
Consell Executiu. Aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts per a la realització d'intervencions arqueològiques i paleontològiques a l'illa de Menorca i de la convocatòria per a l'any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu d’aquest Consell Insular de Menorca, en sessió extraordinària de 16 de març de 2015, ha adoptat el següent acord:

Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts per a la realització d'intervencions arqueològiques i paleontològiques a l’illa de Menorca, que es transcriuen en annex.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2015, que es regirà per les bases a les quals s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:

Pressupost

Partida

Quantia màxima

2015

4.33600.7803300

17.500 €

2016

17.500 €

Pressupost total de la convocatòria

35.000 €

L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament es podrà ampliar, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) Import màxim per projecte sol·licitat: 13.000 euros.

c) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts és de 30 dies naturals a partir de l’endemà d'haver-se publicat en el BOIB.

d) S’acorda de constituir la Comissió Avaluadora prevista en les bases.

 

ANNEX
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A LA REALITZACIÓ D’INTERVENCIONS ARQUEOLÒGIQUES I PALEONTOLÒGIQUES A L’ILLA DE MENORCA

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular de Menorca en matèria de patrimoni històric en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.6 i 73) i amb la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

L’objecte de les ajudes és donar suport econòmic a les intervencions arqueològiques i paleontològiques en jaciments de l’àmbit territorial de Menorca, tant en els treballs de camp com de laboratori.

La finalitat d’aquestes ajudes és ampliar i estimular la investigació de moments cronològics, per a la qual es necessita el concurs de la metodologia arqueològica, i així procurar l’enriquiment del coneixement i la difusió del seu valor.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin en la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds d’acord amb els criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

3. REQUISITS I CONDICIONS DE L’ACTIVITAT SUBVENCIONADA

1. Són objecte d’ajut les intervencions arqueològiques realitzades com a metodologia per a un projecte d’investigació i que s’ajustin al Decret 14/2011 que regula les intervencions arqueològiques i paleontològiques de les Illes Balears.

2. Es prioritzaran les que comportin l’organització d’un camp de treball per a la formació de joves investigadors i les que incideixin en jaciments la investigació dels quals hagi tingut suport econòmic del CIM en convocatòries anteriors. També es prioritzaran totes les intervencions que es duguin a terme en jaciments arqueològics o paleontològics que siguin de titularitat pública.

3. En el moment de presentar la sol·licitud de l’ajut han de tenir concedida l’autorització per fer la intervenció o, si més no, haver lliurat la documentació requerida en el reglament per a la seva sol·licitud.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o de patrimoni separat sens personalitat jurídica que comptin amb un arqueòleg/a professional amb experiència que assumeixi la direcció dels treballs. Els que hagin estat beneficiaris d’un ajut anterior per a intervencions arqueològiques han d’haver lliurat al CIM l’informe o la memòria de la campanya anterior.

2. No haver estat sancionat amb caràcter ferm per incompliment de les obligacions o condicions establertes en l’atorgament d’intervencions arqueològiques o paleontològiques anteriors, d’acord amb el que estableix l’art. 109 de la Llei 12/1998, del patrimoni històric de les Illes Balears.

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general:

a) Si el sol·licitant és persona física, còpia acarada del DNI.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.

c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cadascun dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili a l’efecte de notificacions.

d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona.

e) Còpia acarada del document d’identificació fiscal de sol·licitant (NIF o CIF)

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.

g) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat.

Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat (incorporada a l’annex 1 d’aquestes bases).

El certificats també es poden substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros (incorporada a l’annex 1 d’aquestes bases).

h) En el cas d’empreses, han de presentar la documentació justificativa d’estar d’alta de l’impost d’activitats econòmiques corresponent. Si l’empresa no està obligada a estar d’alta de l’impost esmentat, ha d’acreditar aquesta circumstància mitjançant declaració responsable.

i) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, d, e, h i i quan aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts:

a) Projecte de la intervenció segons es regula en el Decret 14/2011 d’intervencions arqueològiques i paleontològiques de les Illes Balears.

b) Pressupost de despeses i ingressos previstos.

c) Currículum de l’investigador principal i de l’equip

d) En el cas d’haver obtingut ajuda del Departament de Cultura, Patrimoni i Educació del Consell per a la realització d’activitats durant l’any anterior, han d'incorporar a la sol·licitud la memòria de l’activitat que va ser objecte de l’ajuda o la justificació d'haver-la lliurada abans de finalitzar l’any.

S’eximeix de presentar la documentació a què fa referència la lletra c quan aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella o als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar en qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre .

7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els criteris objectius i la puntuació que s’han de tenir en compte per a la concessió de l’ajut es valoraran per aquest ordre:

1. Que la intervenció comporti l’organització d’un camp de treball per a la formació de joves investigadors o estudiants: fins a 25 punts.

2. La qualitat del projecte: rigor científic, coherència i claredat d’objectius, metodologia, interès per a l’ampliació del coneixement de la prehistòria, la història antiga o l’època medieval de Menorca: fins a 20 punts.

3. Que la intervenció o la investigació es desenvolupi en un jaciment de titularitat pública: fins a 20 punts.

4. Que involucri un major nombre d’investigadors, especialistes de diferents disciplines o laboratoris: fins a 10 punts.

5. Que el projecte d'intervenció o d'investigació destini en el seu pressupost recursos dedicats a la conservació o consolidació del patrimoni històric que sigui objecte d'actuació: fins a 10 punts.

6. Que el projecte d'intervenció o d'investigació destini en el seu pressupost recursos dedicats a la difusió del patrimoni històric que és objecte d'actuació: fins a 10 punts.

7. Altres recursos propis que el sol·licitant aporta per a la realització del projecte: fins a 5 punts.

 

8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El procés per distribuir els ajuts un cop admeses les sol·licituds serà el següent:

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb la base setena.

b) Multiplicació dels punts obtinguts per l’import de l’ajut sol·licitat i dividit per 10.000, amb la qual cosa es crea un índex.

c) Suma del total dels valors dels índexs.

d) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria entre la suma total dels valors dels índexs, a fi d’obtenir el valor econòmic de cada punt de l’índex.

e) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació de l’índex que li correspon pel valor de cada punt de l’índex, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada o a l’import màxim que estableixi la convocatòria. El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d’aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als punts obtinguts entre la resta d’entitats beneficiàries.

9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La instrucció correspondrà a la TAE del Servei de Patrimoni Històric, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor de l’expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria la seva constitució.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per l’instructor o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament competent en matèria de patrimoni històric n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar a cada exercici.

9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

10. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de la notificació individual a les persones interessades.

11. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

10. COMISSIÓ AVALUADORA

La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució a l’òrgan competent.

La comissió avaluadora està integrada pels membres següents:

- President: el/la conseller/a executiu/va responsable en matèria de patrimoni històric

- Vocals: el/la director/a insular responsable en matèria de patrimoni històric

la cap del Servei de Patrimoni Històric, que actuarà de secretària

l'arqueòleg del Servei de Patrimoni Històric

La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament i preceptivament en les convocatòries quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la convocatòria corresponent, en la qual s’ha de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució.

11. ABONAMENT DELS AJUTS

El pagament de l’ajut es tramitarà una vegada s'hagin justificat documentalment les despeses ocasionades per a la realització dels treballs i s'hagi presentat un informe de la realització de la intervenció i sempre que resulti degudament acreditat que la intervenció arqueològica o paleontològica ha estat prèviament autoritzada de conformitat amb el Decret 14/2011.

Les subvencions a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques

L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular s'efectuarà en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

D’acord amb l’art. 37 del TRLS i concordants, es pot sol·licitar una bestreta fins a un màxim del 50% de l’ajut concedit, sempre que hi hagi raons d’interès públic que la justifiquin, i amb la presentació, si escau, de les garanties adients. L’abonament de la bestreta exigirà, així mateix, que resulti degudament acreditat que la intervenció arqueològica o paleontològica ha estat prèviament autoritzada de conformitat amb el Decret 14/2011.

L’interès patrimonial i cultural de les actuacions finançades justifica que, d’acord amb l’article 42 de l'RLGS, en els supòsits de concessió de bestreta, els beneficiaris no constitueixin garantia, sempre que quedi suficientment assegurat el compliment de les obligacions que se'ls imposen.

Es pot sol·licitar l’exoneració de la constitució de garantia, el motiu de la qual s’ha d’indicar en l’imprès de sol·licitud.

En qualsevol cas, queden exonerats de prestar garantia els beneficiaris de subvencions concedides per import inferior a 3.000 €, d’acord amb l’art. 43 de l'RLGS, i les entitats que, d’acord amb la legislació vigent gaudeixin del privilegi d’exempció de constitució de garanties davant els òrgans administratius (com les associacions declarades d’utilitat pública), d’acord amb l’art. 37 del TRLS.

12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES:

Les persones o entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l’ajut econòmic concedit en el termini màxim d’un any a comptar a partir de la notificació de la concessió de l’ajut, a no ser que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que el beneficiari haurà d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts per un període de 6 mesos, improrrogables, a comptar a partir de la data de notificació.

La documentació acreditativa per justificar les despeses serà la següent:

a) Compte justificatiu simplificat, previst en l’article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de subvencions. El CIM podrà exigir altres documents i fer les comprovacions que consideri necessàries, fins i tot dels llibres de comptabilitat de l’entitat si és el cas.

b) Informe tècnic del desenvolupament de l’excavació o prospecció i resultats preliminars o finals que s’hagin aconseguit en format paper i digital (pdf).

Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada.

Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

El Consell Insular de Menorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

 

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Dur a terme les activitats objecte de subvenció i justificar la seva realització en els terminis i en les condicions que s'estableixen en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.

d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament al Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.

e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

g) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament d’Cultura, Patrimoni i Educació del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en cas d'actuacions que tinguin lloc després de la convocatòria) i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO.

h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

i) Les persones o entitats beneficiàries de l’ajut també han de procurar que en la presentació pública de l’activitat hi sigui present algun representant del departament competent en matèria de patrimoni històric del Consell Insular de Menorca.

j) Tota la documentació generada per l’activitat subvencionada s'ha de presentar en format paper i en format digital (pdf).

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració d'acord amb la naturalesa de l’incompliment.

Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència s'han de regir pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes que estableixen l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i se’ls pot aplicar la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells Insulars.

16. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).

ANNEX I: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD (consta en l'expedient)

ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)

(Es facilitaran al Servei d’Atenció al Ciutadà de la seu del CIM a Maó i Ciutadella i en la pàgina web del CIM)

   

 Maó, 23 de març de 2015

   

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón