Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE BÚGER
Núm. 5321
Aprovació definitiva Reglament sobre l'ús de la factura electrònica
Atès que no s’ha presentat, durant el termini d’exposició pública, cap reclamació o suggeriment contra l’acord d’aprovació del reglament sobre l’ús de la factura electrònica, aprovat provisionalment per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 30 de gener de 2015, s’entén definitivament aprovat i en compliment de la legislació vigent, es publica el text de l’esmentat acord, que és el següent:
Reglament sobre l'ús de la factura electrònica
PREÀMBUL
La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, recull en l'article 4 els proveïdors que estan obligats a l'ús de la factura electrònica i a la seva presentació a través del punt general d'entrada que correspongui.
Estableix també en el citat article que les Administracions Públiques podran excloure reglamentàriament d'aquesta obligació de facturació electrònica a les factures l'import de les quals sigui de fins a 5.000,00 euros i a les emeses pels proveïdors als serveis en l'exterior de les Administracions Públiques.
Tenint en compte les característiques dels proveïdors amb els quals treballa aquesta Entitat Local es creu necessari fer ús d'aquesta facultat d'exclusió per així evitar que determinats proveïdors tinguin dificultats per a la gestió de les factures emeses.
L'entrada en vigor de l'article 4 de la citada Llei, com recull la Disposició final vuitena, sobre obligacions de presentació de factura electrònica a partir del 15 de gener de 2015, fa necessari regular aquesta facultat que tenen les Administracions Públiques d'excloure de l'obligació de facturació electrònica.
Article primer. Punt general d'entrada de factures electròniques.
En compliment de l'obligació d'aquest Ajuntament de disposar d'un Punt General d'Entrada de Factures Electròniques per permetre la presentació electrònica de totes les factures i altres documents emesos pels proveïdors i contractistes, l'Ajuntament de Búger s’ha adherit al Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració de l'Estat, FACe, disponible en l'adreça URL https://face.gob.es/es/, la recepció de la qual de factures tindrà els mateixos efectes que els que es derivin de la presentació de les mateixes en el registre administratiu.
Article segon. Ús de la factura electrònica.
1.- De conformitat amb l'article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de les factures en el Sector Públic, tots els proveïdors que hagin lliurat béns o prestat serveis a l'Administració Pública podran expedir i remetre factura electrònica. En tot cas, estaran obligades a l'ús de la factura electrònica i a la seva presentació a través del punt general d'entrada que correspongui les entitats següents:
a) Societats anònimes;
b) Societats de responsabilitat limitada;
c) Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que manquin de nacionalitat espanyola;
d) Establiments permanents i sucursals d'entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària;
e) Unions temporals d'empreses;
f) Agrupació d'interès econòmic, Agrupació d'interès econòmic europea, Fons de Pensions, Fons de capital de risc, Fons d'inversions, Fons d'utilització d'actius, Fons de regularització del mercat hipotecari, Fons de titulizació hipotecària o Fons de garantia d'inversions.
Quant al naixement de l’obligació s'ha d'estar al que es disposa en la DA 1ª de l’esmentada llei que disposa que: Les obligacions previstes en aquesta Llei no seran aplicable a les factures ja expedides al moment de la seva entrada en vigor. No obstant això, el proveïdor que hagi expedit la factura pels serveis prestats o béns lliurats a qualsevol Administració Pública abans de l'entrada en vigor d'aquesta Llei podrà presentarla davant un registre administratiu, en els termes previstos en l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
2.- En virtut de la potestat reglamentària conferida d'acord amb l'apartat segon del referit article 4, queden excloses de l'obligació de facturar electrònicament a aquest Ajuntament les factures de fins a un import de 5.000 €, impostos inclosos.
Igualment queden excloses de les factures emeses pels proveïdors als serveis en l'exterior, fins que aquestes factures puguin satisfer els requeriments per a la seva presentació a través del Punt general d'entrada de factures electròniques, d'acord amb la valoració del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, i els serveis en l'exterior disposin dels mitjans i sistemes apropiats per a la seva recepció en aquests serveis.
Disposició final única. Entrada en vigor.
El present reglament entrarà en vigor a partir de la publicació del seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Província, sempre que hagi transcorregut el termini previst en l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local.
Búger, 17 de març de 2015
El Batle
Bartomeu Alemany Bennàsar