Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 5297
Aprovació definitiva de la modificació de l’Ordenança reguladora d’horaris, amenització i ambientació musical, i de condicions d’instal·lació d’establiments, espectacles públics i activitats recreatives

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària celebrada el 26 de febrer de 2015, va considerar aprovada definitivament la modificació de l’Ordenança reguladora d’horaris, amenització i ambientació musical, i de condicions d’instal·lació d’establiments, espectacles públics i activitats recreatives del municipi de Formentera, una vegada transcorregut el termini d’exposició pública després de la seva aprovació inicial en sessió de Ple del 28 de novembre de 2014 (anunci publicat al BOIB núm. 176 de 25 de desembre de 2014, tauler d’edictes i donada audiència als possibles interessats). S’han incorporat al text inicial les recomanacions de l’informe sobre impacte de gènere, (emès per l’Institut Balear de la Dona).

Es procedeix a la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de les Illes Balears de conformitat amb l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, per a la seva entrada en vigor, una vegada hagi transcorregut el termini previst en l’article 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

“Ordenança de regulació d’horaris, d’amenització i ambientació musical, i de condicions d’instal·lació dels establiments, espectacles públics i activitats recreatives

Per l’evolució tant dels progressos tecnològics com del marc legislatiu, s’ha produït un notable canvi no solament en els costums sinó també en el comportament i actitud de la ciutadania; unit a això està el fet inqüestionable que en el terme municipal de Formentera, concorren entre altres circumstàncies destacables, d’una banda la de ser en tot el seu àmbit zona eminentment turística i per una altra, el seu clima benigne. Això fa que en el seu conjunt, lluny d’inhibir, es propiciï la concurrència de públic, amb major incidència en horari nocturn, tant en els establiments de l’oferta de restauració com en els de l’oferta d’entreteniment, que comporten serveis d’actuacions musicals, i dóna lloc al fet que en l’exercici de l’activitat d’aquests últims, l’explotació dels quals es porta a terme principalment en horari nocturn, sigui l’origen d’una conflictiva producció de sorolls, que exigeix l’adopció de mesures per evitar que la seva acció de lloc al fet que s’aconsegueixin nivells de soroll perniciosos per al veïnat, ja que sobre les mesures de foment del lliure comerç han de prevaler les de la policia, i en particular les encaminades a evitar l’abans al·ludida conflictiva producció de sorolls.

La regulació dels horaris de les denominades ‘activitats catalogades’, dels establiments i espectacles públics i de les activitats recreatives constitueix un element fonamental per assegurar la tranquil·litat i la convivència entre els veïns i visitants de qualsevol municipi. La seva ordenació i el control corresponent incideix directament en les molèsties que es poden produir per sorolls molests, i és evident també la seva relació directa amb aspectes relacionats amb la seguretat ciutadana, l’ordre públic, la neteja viària, etc.

El fet que la vida quotidiana giri entorn de determinats horaris obliga a l’adaptació a aquests amb la finalitat de salvaguardar drets constitucionals tals com la qualitat de vida, el dret a la salut i el dret a un medi ambient adequat per a les persones, al mateix temps que es faciliti l’adequada utilització de l’oci.

Encara entenent que Formentera té una realitat turística que implica que molts visitants vulguin gaudir de la important oferta d’oci existent, el Consell Insular entén que és possible compaginar aquest interès amb el d’oferir al o a la resident la tranquil·litat necessària. Es pretén així compatibilitzar legítims drets dels ciutadans que, d’una banda, demanden el seu dret a l’oci i esplai —potser amb major expectativa a les zones eminentment turístiques— i, per una altra, el dret a la tranquil·litat, assossec i descans, sobretot en hores nocturnes.

L’art. 19.1 de la Llei 9/1997, de 22 de desembre, de diverses mesures tributàries i administratives, estableix que l’horari general dels espectacles i de les activitats recreatives serà determinat reglamentàriament pel Govern de la Comunitat Autònoma del les Illes Balears. No obstant això, en tant la Comunitat Autònoma no reguli aquesta matèria, l’apartat 2 del citat article facultava els municipis de les Illes Balears a aprovar mitjançant reglament ampliacions o reduccions dels horaris en matèria d’espectacles públics i d’activitats recreatives d’acord amb les peculiaritats de les poblacions, les zones i els territoris.

La Llei 16/2006, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears (BOIB núm. 152 de 28/10/06) va aprofundir en la regulació de la matèria i  deixà sense aplicació, a través de la seva disposició addicional setena, la Circular 3/1990 d’11 d’abril (BOIB núm.53, d’1 de maig de 1990) i la Circular 5/1992 de 5 d’agost (BOIB núm. 102 de 25 d’agost de 1992) sobre horaris de tancament d’establiments públics i activitats. Així mateix, la citada Llei 16/2006 en el seu article 45 disposa que “l’horari general d’obertura i tancament de les activitats catalogades —denominades antigament espectacles públics i activitats recreatives— s’ha de determinar mitjançant ordre de la Conselleria competent en matèria de llicències d’activitats del Govern dels Illes Balears. Els plens dels Ajuntaments respectius poden reduir motivadament, per a una zona o zones del seu municipi, els horaris citats.” Així mateix, el règim sancionador previst en la Llei 16/2006 aconsella modificar el règim d’infraccions i sancions regulat en l’Ordenança que ara es modifica, per adequar-lo a la realitat del municipi de Formentera, introduint les modulacions que a tal fi sigui convenient realitzar. No obstant això, continua en vigor l’article 19 de la Llei 9/1997.

A l’empara d’aquesta habilitació, el Consell Insular de Formentera va aprovar l’Ordenança reguladora dels horaris d’establiments d’oferta turística complementària, espectacles públics i activitats recreatives (BOIB núm. 88 de 24/06/08).

Actualment, es fa necessària una revisió de l’Ordenança de regulació d’horaris a fi d’afavorir l’impuls de l’oferta cultural i d’oci per als residents a Formentera, els qui en temporada baixa veuen reduïda aquesta notablement, així com disposar de la possibilitat de modificar els horaris generals en determinades condicions d’excepcionalitat. Per la qual cosa, en virtut de les competències que en el seu article 70.11 atribueix l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears als consells insulars en matèria d’espectacles públics i de les activitats recreatives, i fent ús de la facultat conferida en el ressenyat article 19 de la Llei 9/1997, es procedeix a la fixació dels horaris d’obertura i tancament dels establiments, espectacles públics i activitats recreatives en el municipi de Formentera.

A més de la regulació d’horaris d’obertura al públic dels establiments de l’oferta de restauració i de l’oferta d’entreteniment, amb la diferenciació entre estació anual i entre dies laborals i les seves vigílies (article 19.2 de la Llei 9/1997 de 22-12 de diverses mesures tributàries i administració en la CAIB) per a la instal·lació dels establiments de l’oferta d’entreteniment, s’exigeixen unes específiques condicions dels locals per a la seva instal·lació, amb la finalitat de que el seu conjunt sigui el moderadament adequat per avenir les necessitats de desenvolupament convenients per a la qualitat de vida dels ciutadans.

A partir de la situació actual, quant al desenvolupament de l’activitat dels establiments de restauració i d’entreteniment, de concurrència pública, el criteri general d’aquesta ordenança ha estat la d’avançar en les finalitats exposades en els paràgrafs anteriors, i consegüentment persegueix els següents objectius:

- Disposar que els establiments als quals es refereix la Llei general turística, s’incloguin en la classificació global “A Sense música” i “B amb música”.

- Completar l’ordenament legislatiu actual en matèria d’horaris d’obertura al públic, establint un horari general d’obertura al públic per als establiments emplaçats en el terme municipal de Formentera.

- Establir que en els períodes de temps entre l’hora de tancament i l’hora d’obertura, excepte autorització municipal específica per a això, estarà prohibida tant l’obertura al públic de l’establiment com l’exercici de l’activitat.

- Preveure la possibilitat d’ampliació de l’horari general d’obertura al públic d’establiments de l’oferta de restauració sense activitat musical alguna.

- Exigència de compliment d’aquesta ordenança des de la seva promulgació, amb una disposició de caràcter transitori, fixant un termini de temps per a l’adaptació a ella d’aquells establiments existents i en funcionament amb les preceptives autoritzacions municipals, que no compleixin les condicions específiques que s’estableixen en aquesta ordenança.

- Establir-ne la tipificació de les infraccions i el règim sancionador.

Capítol I

Disposicions generals

Article 1

Objecte

És objecte de la present Ordenança, establir un marc legal de regulació de l’horari d’obertura al públic, així com dels requisits per a l’inici d’activitat dels establiments de concurrència pública de l’oferta de restauració i de l’oferta d’entreteniment i les condicions dels locals, a què es refereixen en els capítols V i VII del títol III de la Llei 8/2.012, de 19 de juliol, de Turisme de les Illes Balears (LGTIB), i així mateix compreses en el grup IV, establiments públics i en el grup II Activitats Recreatives de l’annex nomenclàtor del Reglament General de Policia d’Espectacles Públics i Activitats Recreatives (REPAR) aprovat per Reial Decret 2816/1982 de 27 d’agost.

Article2

Àmbit

Les prescripcions de la present Ordenança seran aplicables als establiments de concurrència pública regulats per aquesta, en l’àmbit territorial del terme municipal de Formentera.

Article 3

Règim d’usos

A l’efecte d’aquesta Ordenança els establiments de l’oferta de restauració s’agrupen en la Classificació global “A sense música”, i els establiments de l’oferta d’entreteniment en la Classificació global “B amb música”, i serà aplicable a ambdues el règim d’usos que per a cada zona estableixen les Normes subsidiàries de Formentera. Només si les Normes subsidiàries permeten la instal·lació de l’establiment, es podrà passar a aplicar el que es disposa en la present ordenança.

Article 4

Obligatorietat

1. L’obligatorietat d’aplicació del que es disposa per a cada classe d’establiments regulats per aquesta Ordenança, en matèries d’instal·lació, de funcionament, d’horari d’obertura al públic, condicions dels locals, i els preceptes de caràcter funcional i règim sancionador, ho serà sense perjudici de compliment del que es disposa en aquestes matèries amb major exigència en altres ordenances o normatives municipals, reguladores d’usos en els quals estiguin compresos aquests establiments.

2. El que es disposa en l’apartat que antecedeix, amb les excepcions que s’estableixen en aquesta Ordenança també és aplicable a les activitats regulades per la mateixa que siguin ús o activitat complementària d’un altre ús principal.

Article 5

De les activitats secundàries

La incorporació d’activitats secundàries a un local o la seva adaptació per a la realització o la prestació de serveis nous, no previstos el títol habilitant, requerirà la sol·licitud, la tramitació i la concessió d’un nou títol habilitant, de la mateixa manera que l’anterior, i es podrà concedir, amb els condicionaments procedents, sempre que la nova activitat o el nou servei sigui compatible per les seves exigències de seguretat i higiene amb els usos prèviament autoritzats.

Article 6

Definicions

A l’efecte d’aquesta Ordenança s’entendrà:

a) Com a establiment, el local o edifici, o si escau quan així ho permetin les vigents normes urbanístiques i altra normativa municipal reguladora d’usos, el conjunt format per qualsevol dels citats, associat a porxo terrassa o a espai lliure de parcel·la, sense interrupcions o falta de continuïtat (solució de continuïtat) entre tots dos.

b) Com a local, l’espai limitat en tots els seus costats sostre i sòl per elements constructius compartimentadors, amb aïllament acústic conforme al que es disposa en l’OMPMA, en aquesta Ordenança, i així mateix compliment del que es disposa en el CTE.

c) S’entendrà que existeix contigüitat amb àmbits de l’ús d’habitatge, o altres usos determinats, quan el local o locals dedicats a algun dels establiments regulats per aquesta Ordenança, limita per alguna de les seves parets, sostre o sòl amb algun dels esmentats usos.

d) Com a establiment o activitat existent, el que en la data d’entrada en vigor d’aquesta Ordenança hagi iniciat l’activitat i es trobi en possessió dels títols habilitants pertinents.

e) Com ambientació musical, tipus d’amenització musical que s’efectua únicament mitjançant aparells de televisió, fil musical o ràdio i amb una capacitat de nivells d’emissió interna (pressió acústica) sempre inferior als 70 dB(A) en horari diürn i 60 dB(A) en horari nocturn. S’entendrà també com ambientació musical les activitats d’entreteniment i/o música en viu o amb presència de discjòquei que, sense superar els nivells de soroll propis de cada tipus d’establiment, puguin autoritzar-se pel Consell amb les restriccions que es regulen en aquesta Ordenança.

f) Com denominació d’amenització musical complementària es considerarà l’activitat complementària d’animació musical per mitjans mecànics d’una altra principal, on el nivell d’emissió supera els 70 dB(A) i, per tant, subjecta a la vigent normativa d’activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses.

Article 7

Documentació acreditativa en l’establiment

Les persones titulars dels establiments regulats per aquesta Ordenança, en tot moment hauran de tenir en els mateixos els documents acreditatius de compliment de les revisions periòdiques, que la vigent legislació o normativa específica tingui establertes per a les instal·lacions elèctriques, de gas, de calefacció o climatització, frigorífiques, etc. i, de prevenció i protecció contraincendis, així com de les declaracions responsables d’inici i exercici de l’activitat, i de qualsevol altres autoritzacions administratives exigibles. Aquesta documentació haurà de ser exhibida a petició dels agents de la Policia Local o del personal funcionari tècnic municipal del Consell de Formentera, en l’exercici de la seva labor d’inspecció.

Capítol II

Dels establiments regulats en aquesta ordenança

Secció I

Definició i classificació dels establiments de concurrència pública regulats per aquesta ordenança

Article 8

Dels establiments de l’oferta de restauració (A sense música)

1. Definició general: Són aquells que oberts al públic ja sigui com a activitat principal o com complementària d’una altra principal, es dediquen a subministrar o expendre de manera professional i habitual, menjars i o begudes per consumir en el mateix establiment.

2. Aquests establiments, excepte l’excepció indicada l’article 11 d’aquesta Ordenança, únicament podran disposar d’ambientació musical produïda directament per instal·lacions de fil musical, radio receptors, i/o per receptors de televisió sense capacitat per emetre sons que sobrepassin els 70dB.(A), o disposin de mitjans o sistemes que impedeixin sobrepassar aquest límit, i hi queda prohibida l’existència de qualssevol altres instal·lacions aparells o sistemes productors o reproductors de música diferents dels abans ressenyats.

3. En tots aquests establiments entre les 24 hores i les 10 hores, queda prohibida tota activitat musical, qualsevol que aquesta sigui, així com la producció de sons o sorolls amb nivell d’emissió interna o externa superior a 60 dB(A).

4. Classificació: A l’efecte d’aquesta Ordenança aquests establiments s’enquadren en la classificació global “A sense música”.

Detalladament, es defineixen:

1.Restaurants

S’entén per restaurant l’establiment que disposa de cuina i servei de menjador independent en el qual es consumeixen els plats i les begudes que són subministrats.

2. Bar cafeteria

S’entén per bar cafeteria l’establiment que serveix ininterrompudament durant la seva obertura menjades i begudes per al seu consum en barra o taula del propi establiment.

3. Cafè teatre

A l’efecte d’aquesta Ordenança és l’establiment que disposa de servei de taules, i/o no de barra o mostrador, per proporcionar al públic mitjançant preu cafè o altres infusions i/o begudes, acompanyades o no de tapes i/o entrepans freds o calents, per consumir-los en el mateix local i, ofereix al públic representacions teatrals, pantomímiques, etc, efectuades per professionals o per afeccionats.

Entre les activitats que li són pròpies no s’inclou l’execució de cap tipus de ball ni com a espectacle ni amb participació de les persones assistents.

L’activitat musical permesa queda limitada a la produïda per mitjans mecànics, electromecànics o electrònics únicament durant els actes de les representacions teatrals, però en tot cas, sense sobrepassar el nivell d’emissió interna de 70 dB(A), i prohibida a partir de les 24 h i fins a les 10 h tota activitat musical qualsevol que aquesta sigui, així com la transmissió a locals contigus o a l’ambient exterior, de sons o sorolls que incrementin el soroll de fons existent en aquests llocs en absència dels sons o sorolls objecte de control.

Durant les representacions, el públic haurà de romandre assegut.

4. Clubs de platja

Són els establiments que, situats en els voltants del mar, ofereixen serveis d’animació, restauració, venda de productes, lloguer de gandules, així com altres serveis nàutics.

5. Qualsevol un altre que es desenvolupi reglamentàriament

Article 9

Dels establiments de l’oferta d’entreteniment (B amb música)

9.1 Les actuacions musicals, tant en viu (executades per persones), com per mitjans mecànics, electromecànics o electrònics, només estan permeses en locals degudament autoritzats, amb adequades mesures d’insonorització i aïllament acústic, conforme al que aquesta estableix, sense perjudici de compliment del que es disposa en l’Ordenança Municipal per a la protecció del medi ambient contra la contaminació per sorolls i vibracions (OMPMA), en el Codi Tècnic de l’Edificació, i queden prohibides aquestes actuacions en porxos, terrasses, en superfície de solar o de parcel·les no edificades, i en general en espais exteriors, excepte l’excepció contemplada en l’article 14 d’aquesta Ordenança.

9.2 Classificació: aquests establiments s’enquadren en la classificació global “B AMB MÚSICA”.

9.3 Detalladament en concordança amb l’establert en el Capítol VII del Títol III de la LGTIB i en el grup IV, establiments públics i en el grup II Activitats Recreatives de l’annex nomenclàtor del Reglament General de Policia d’Espectacles públics i Activitats Recreatives (REPAR) aprovat per Reial decret 2816/1982 de 27 d’agost, a continuació es relacionen en grups i es defineixen:

1. Sales de festa:

Són els establiments que ofereixen al públic serveis consistents en la presentació d’espectacles artístics, de petit teatre, folklòrics, eròtics, coreogràfics, humorístics, audiovisuals, varietats i atraccions de qualsevol tipus en escena o pista, ball públic amb participació de les persones assistents, amenitzats mitjançant la participació humana o mitjans mecànics o electrònics.

2. Sales de ball:

Són els establiments que ofereixen servei de ball públic amb participació de les persones assistents, amenitzat per participació humana o mitjans mecànics o electrònics.

3. Discoteca:

Són els establiments que organitzen ball públic amb participació de les persones assistents, amenitzat exclusivament per mitjans mecànics o electrònics.

4. Cafè concert:

Són els establiments que ofereixen al públic intervencions musicals mitjançant participació humana o mitjans mecànics o electrònics sense que hi hagi participació del públic ni cap tipus de ball ni espectacle.

S’entén com a cafès concert a l’efecte d’aquesta ordenança els karaokes i establiments similars.

5. Bar cafeteria, restaurant amb autorització d’activitat secundària d’amenització musical. S’inclouen els establiments públics que en la data d’entrada en vigor d’aquesta Ordenança tinguin concedida o es concedeixi autorització d’activitat secundària de amenització musical. conforme al que es disposa en l’article 34 de la vigent OMPMA, els quals a partir d’aquesta data, sense perjudici del que es disposa en l’apartat 8 de l’esmentat article 34, queden subjectes al que per als mateixos s’estableixen en aquesta Ordenança.

6. Qualsevol un altre que es desenvolupi reglamentàriament.

Secció II

Règim d’autoritzacions, tipus i límits

Article 10

Dels establiments A sense música. De l’autorització d’ambientació amb discjòquei o amb música en viu

En els establiments A sense música es podrà permetre de forma ocasional l’ambientació musical amb presència de discjòquei o música en viu, així com espectacles de monòlegs, sempre que s’observin les següents limitacions:

1. En cap cas es podrà excedir de 60 dB en horari nocturn i 70 dB en diürn, ja sigui a l’interior o  a l’exterior de l’establiment, el que es garantirà mitjançant la instal·lació del corresponent equip limitador de so ajustable i precintable.

2. Els establiments que romanguin oberts al públic i en funcionament un mínim de 6 mesos a l’any, 6 dies setmanals, podran sol·licitar permís d’ambientació musical amb discjòquei o en viu durant el període de l’1 d’octubre al 31 de maig. Els que acreditin el seu funcionament 10 mesos, 4 dies a la setmana, ho podran fer durant tot l’any.

3. L’horari de funcionament d’aquesta activitat serà de 17.00 h a 24.00 h en temporada baixa (1 d’octubre a 31 de maig) i de 21.00 a 24.00 en temporada alta (1 de juny a 30 de setembre).

4. En el cas dels restaurants, aquesta activitat es permetrà durant tot l’any des de les 17.00 h fins les 24.00 h en temporada baixa i des de les 21.00 h a les 24.00 h en temporada alta.

5. Aquesta ambientació musical podrà realitzar-se mitjançant mitjans tècnics o música en viu, acompanyat o no per veu humana. Només en el cas de concerts acústics en què no s’utilitzin aparells d’amplificació o instruments de percussió es podrà prescindir del limitador.

6. Règim d’autorització previst per a les sol·licituds d’ambientació musical amb discjòquei o veu en viu.

6.1 Podrà tenir lloc en amb les condicions a les quals es fa referència aquest article si bé solament es permetran instruments musicals i mitjans tècnics als quals se’ls pugui limitar el so que emeten mitjançant l’ús de dispositius tècnics limitadors.

6.2 Els titulars dels establiments als quals es refereix aquest article hauran de presentar anualment la corresponent declaració responsable de l’Annex 1 d’aquesta Ordenança, per mitjà de qual manifestaran el compliment de la normativa vigent en matèria d’activitats. Juntament amb la declaració responsable s’haurà d’acreditar el pagament de la taxa corresponent.

6.3 Per a les pròrrogues, renovacions o canvi de titularitat del títol habilitant no es podrà haver estat sancionat amb caràcter ferm:

a) Durant els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud per una infracció greu o molt greu en matèries regulades per aquesta ordenança i s’haurà d’estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats.

b) Durant els 8 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, per tres infraccions lleus, una de greu o una de molt greu, en matèries regulades per l’OMPMA, per la legislació turística, per la normativa en matèria d’activitats vigent o per la legislació aplicable en matèria de seguretat ciutadana, per la seva relació amb el bé jurídic a protegir, i s’haurà d’estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats. Tampoc procedirà la pròrroga del permís d’ambientació musical en cas d’incompliment de l’article 10.2 sense raons que ho justifiquin.

7. En cap cas el títol habilitant permetrà el ball públic ni facultarà a l’establiment per ampliar el seu horari d’obertura, queda limitada l’actuació a l’interior de l’establiment, exceptuant els restaurants, on es permetrà l’ambientació musical a l’exterior en les condicions esmentades en l’art 14 d’aquesta ordenança.

8. En cap cas l’ambientació musical en viu o amb presència de discjòquei podrà donar lloc a cobrament de cap quantitat per aquest concepte ni suposar una modificació dels preus establerts.

9. Els espectacles de monòlegs no quedaran subjectes a cap tipus de limitació temporal (temporada alta/baixa) si bé hauran d’acomplir la resta de requisits d’aquest article.

Article 11

De l’autorització d’amenització musical per bars cafeteries i restaurants (Grup II de l’article 19)

1. Els bars cafeteries i restaurants podran obtenir autorització d’amenització musical (antigament denominada llicència secundària d’amenització musical), que els facultarà per dur a terme animació musical o audiovisual per mitjans tècnics i mecànics sense que en cap l’emissió de soroll mesurat a un metre de les maquinàries, aparells o equips podrà superar a l’interior del local els 90 dB(A) en període diürn o vespertí, o ser superior o igual a 80 dB(A) en període de nit i sense perjudici que es puguin fixar més restrictius mitjançant desenvolupament reglamentari de la Llei 1/2007, de 16 de març, de contaminació acústica de les Illes Balears o mitjançant altres Ordenances.

2.  Per a l’obtenció de la corresponent autorització de música o d’amenització musical la persona sol·licitant haurà d’aportar declaració responsable (Annex II) en la qual manifesti que compleix amb els requisits establerts en la normativa vigent per exercir l’activitat, així com:

a) Acreditació d’haver abonat les taxes corresponents.

b) Acreditació d’haver iniciat l’exercici de l’activitat d’acord amb la normativa en matèria d’activitats vigent.

c) Relació de veïns immediats.

d) Projecte de l’establiment amb justificació de l’aforament màxim permès en la llicència d’activitats de l’activitat principal.

e) Certificat d’estar al corrent de pagament amb el Consell Insular de Formentera en taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió.

f) Un estudi acústic relatiu a la incidència de l’activitat en el seu entorn, que garanteixi el compliment de les exigències establertes en la Llei 1/2007, de contaminació acústica, així com el que s’estableixi en l’Ordenança municipal d’aplicació.

g) Certificat subscrit per personal tècnic competent en el qual com a mínim haurà de justificar el compliment dels valors límit d’immissió i emissió que fixa la legislació vigent en matèria de sorolls, així com garantir el compliment de les exigències d’aquesta Ordenança i de la normativa sectorial d’aplicació.

En aquest certificat subscrit per tècnic o la tècnica competent s’indicarà:

1. Descripció de les característiques de l’activitat secundària que es pretengui realitzar i, si escau, dels equips tècnics. Estarà acompanyada a més de plànol d’instal·lació del realment executat. En aquest plànol s’inclourà la superfície de la zona ocupada per l’activitat secundària  amb expressió de les bogues de l’activitat principal i secundària, així com la situació dels altaveus tant a l’interior com a l’exterior.

2. El tarat del limitador de so, el qual haurà de complir amb els requisits que resultin d’aplicació.

3. El resultat dels mesuraments efectuats en totes les bogues de la superfície de l’activitat  principal o secundària.

4. La metodologia emprada.

3. Serà d’aplicació l’article 10.9 d’aquesta Ordenança en relació a la celebració de monòlegs.

Article 12

De les actuacions amb discjòquei o en viu referent als establiments dels establiments del grup III i V inclosos en el grup B amb música de l’article 9

1. En relació a les discoteques (Grup III), es permetrà realitzar música en viu si bé solament es permetran instruments musicals als quals se’ls pugui limitar el so que emeten mitjançant l’ús de dispositius tècnics limitadors.

En cap cas aquesta autorització donarà dret al seu desenvolupament a l’exterior del local, ni en terrasses o porxos que formin part de l’establiment entre les 24 fins a l’hora de tancament i sempre en compliment de l’article 14 d’aquesta ordenança.

Els establiments hauran d’estar oberts al públic i en funcionament almenys 6 mesos a l’any un mínim de 4 dies setmanals, que podrà acreditar-se mitjançant qualsevol mitjà vàlid.

2. En el cas dels establiments inclosos en el grup V inclosos el grup B amb música.

Els establiments bar cafeteria que pertanyin al grup b amb música i que romanguin oberts al públic un mínim de 6 mesos a l’any, 6 dies setmanals, podran sol·licitar permís d’ambientació musical amb discjòquei o en viu durant el període 1 d’octubre fins el 31 de maig. Els que acreditin el seu funcionament durant 10 mesos i 4 dies a la setmana, ho podran fer durant tot l’any.

L’horari de funcionament d’aquesta activitat serà de 17.00h a 24.00h en temporada baixa (1 d’octubre a 31 de maig) i de 21.00 a 24.00 en temporada alta (1 de juny a 30 de setembre).

En el cas dels restaurants del grup B amb música, aquesta activitat es permetrà durant tot l’any des de les 17.00h fins les 24.00h en temporada baixa i des de les 21.00 a les 24.00 en temporada alta.

Aquesta ambientació es podrà desenvolupar a l’interior de l’establiment així com a les terrasses, porxos i jardins privats exteriors en els quals es permeti realitzar l’activitat principal, sempre que compleixi amb l’establert en l’article 14 d’aquesta ordenança.

3. Pel que fa al règim d’autorització i les seves pròrrogues serà aplicable l’article 10.6 de la present Ordenança. No obstant això, a la declaració responsable s’acompanyarà plànol d’instal·lació que inclourà la superfície de la zona ocupada per l’activitat de música en viu, així com descripció i ubicació de suports tècnics no inclosos en projecte.

4. Requisits. En cap cas l’ambientació musical en viu prevista en aquest article podrà:

a) Autoritzar-se en zones l’ús de les quals no estigui admès o segons una altra normativa municipal que ho prohibeixi.

b) Excedir-se de l’horari establert per a cada tipus d’establiment en atenció a l’Ordenança  d’aplicació.

c) Dur-se a terme sense que l’activitat principal estigui en funcionament.

d) Donar lloc o permetre el ball públic.

e) Excedir els nivells de soroll previstos per a cada tipus d’establiment.

Article 13

Autoritzacions puntuals per a celebracions d’obertura/cloenda, noces i esdeveniments similars

1. Es permetrà l’ambientació musical d’esdeveniments als establiments bar cafeteria i restaurants, amb o sense música, encara quan això pogués comportar la celebració de més esdeveniments que els permesos setmanalment, en els supòsits d’esdeveniments de noces i esdeveniments d’obertura i tancament.

2. Per als casos de celebracions per obertura o tancament de temporada d’un establiment. Sempre que aquesta celebració i la consegüent obertura es realitzi abans del 15 de maig i en el cas de la celebració de tancament aquesta i el consegüent tancament de l’establiment es realitzi després del 15 d’octubre.

3. Per al cas de celebracions de noces, a tots aquells establiments que romanguin oberts almenys 6 mesos a l’any.

4. Aquestes autoritzacions podran sol·licitar-se de manera puntual i per a cada esdeveniment, havent de justificar-se i autoritzant-se amb presentació prèvia per la persona titular de l’establiment de declaració responsable en virtut de la qual comunicarà la data de l’esdeveniment.

5. Requisits

a) Règim d’autorització. La sol·licitud (Annex I) haurà de presentar-se amb una antelació mínima de 7 dies, i no s’admetran a tràmit en cas contrari, juntament amb el document acreditatiu de pagament de la taxa corresponent.

b) L’establiment no podrà haver estat sancionat amb caràcter ferm durant els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud per una infracció greu o molt greu en matèries regulades per aquesta ordenança. Tampoc podrà haver estat sancionat amb caràcter ferm durant els 8 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, per tres infraccions lleus, una greu o una molt greu, en matèries regulades per l’OMPMA, per la legislació turística, per la normativa en matèria d’activitats vigent o per la legislació aplicable en matèria de seguretat ciutadana, per la seva relació amb el ben jurídic a protegir.

c) Estar al corrent de pagament amb el CIF en taxes, impostos i sancions.

d) Pagar la corresponent taxa.

6. Condicions 

a) L’horari de l’activitat d’animació musical serà de 14.00 a 24.00 hores

b) En cap cas es podrà superar l’aforament permès en la llicència d’activitat principal.

Secció III

Condicions comuns d’instal·lació per a tots els establiments regulats per aquesta ordenança, limitacions d’accessos i dotació de serveis sanitaris

Article 14

Altaveus i/o aparells musicals en l’exterior de locals

1. En general, queda prohibida la instal·lació d’altaveus o altres aparells musicals en les vies o espais públics, així com els espais exteriors de domini públic i/o privat en tot el terme municipal de Formentera.

2. Sense perjudici del que s’assenyala al paràgraf anterior, els establiments turístics de l’oferta de restauració del grup A sense Música (bar cafeteries i restaurants) podran instal·lar altaveus i/o aparells musicals en espais exteriors privats, jardins, terrasses o similar, sempre que aquesta activitat no superi els límits acústics màxims establerts per la normativa de soroll d’aplicació (70dBA entre les 10 i les 24 h, mai a partir de les 24 h ni abans de les 10 del matí).

3. Els establiments turístics pertanyents al grup B amb música podran disposar d’altaveus a l’exterior atenent els requisits següents:

a) Hauran d’aportar un estudi acústic relatiu a la incidència de l’activitat en el seu entorn, que garanteixi el compliment de les exigències establertes en aquesta Ordenança i en l’Ordenança de Sorolls i Vibracions vigent.

b) Els altaveus hauran d’estar connectats al limitador tarat al màxim permès per a exteriors en aquesta ordenança i podran ser desconnectats de forma independent des de l’interior del local.

c) En cap cas es podrà tenir música a l’exterior a partir de les 24 h.

Article 15

Limitacions dels accessos

1. Els establiments regulats per aquesta Ordenança, no podran tenir accessos des d’espais comuns o privats, vinculats a usos d’habitatge, hospitalari, residencial comunitari, religiós, docent o sociocultural institucional.

2. D’aquesta prohibició s’exceptuen:

a) Els espais de reculada respecte a alineació oficial de vials o altres espais d’ús públic.

b) Els establiments que siguin activitats complementàries vinculades a aquests usos.

Article 16

Dotació de serveis sanitaris

1. Sense perjudici del compliment del que es disposa en la normativa d’àmbit laboral, o amb  major exigència en la normativa sectorial, o en reglaments o normes d’aplicació de superior rang, els establiments regulats per aquesta ordenança, com a mínim, en cada planta disposaran de dependències dotades de: 1 vàter, 1 urinari i 1 lavabo per a homes, i 1 vàter i 1 lavabo per a dones, per cada 100 persones d’aforament o fracció superior a 50 persones.

2. S’exceptuen del compliment de l’apartat anterior, i sempre que la normativa sectorial no ho exigeixi, els locals de menys de 50 m2 de superfície útil de l’activitat, sigui aquesta superfície d’ús públic o privat, incloent-hi les terrasses associades a l’activitat. Aquests locals podran reduir la dotació de serveis a 1 vàter i 1 lavabo per a homes i per a dones.

3. La superfície mínima de cadascun dels serveis sanitaris haurà de complir el que per a cada classe i grup d’establiments determini la normativa específica o sectorial de rang estatal o  autonòmic.

4. Tots els aparells dels serveis sanitaris hauran d’estar dotats d’aigua freda, i els lavabos de tovalloles d’un sol ús o eixugamans, i sabó.

5. En el servei higiènic de dones el lavabo haurà de situar-se en el vestíbul previ a la cabina o recinte del vàter.

6. En el servei sanitari d’homes els urinaris i lavabos podran situar-se en el vestíbul previ al recinte o cabina dels vàters.

7. Aquestes dependències de serveis sanitaris per a dones, i per a homes estaran separades  entre si, amb el degut allunyament i separació de la sala o zones de consum d’aliments o begudes, en locals ventilats suficientment natural o artificialment mitjançant ventilació forçada, ben il·luminats, amb enllumenat ordinari, i amb enllumenat d’emergència i senyalització.

8. Els aparells inodors seran de descàrrega automàtica d’aigua.

9. El sòl serà impermeable i fàcilment rentable.

10. Les parets fins a una altura de 2 metres com a mínim, seran impermeables i recobertes de taulells o altres materials vidriats, o marbre abrillantat.

Article 17

Condicions específiques particulars dels establiments classe B amb música

Sense perjudici del que disposi la normativa específica aplicable a cadascun dels establiments de la classe B AMB MÚSICA, hauran d’observar-se en tot cas, i amb caràcter de mínims, els següents requisits:

Quan la seva superfície sigui major de 150m2 estaran dotats en tots els seus accessos de vestíbul previ amb dues portes, amb l’aïllament acústic necessari per impedir la transmissió a l’exterior de nivells de soroll superiors als permesos per l’article 22 de l’OMPMA. Aquestes portes hauran d’obrir en el sentit d’evacuació, i estar dotades de sistema que automàticament les tanqui després de la seva obertura.

La distància mínima entre el contorn de la superfície escombrada per la porta d’entrada al vestíbul des de l’interior de l’establiment, i la porta de sortida d’aquest vestíbul cap a l’exterior, serà almenys d’1.5 metres i la menor dimensió del vestíbul previ en qualsevol punt de la seva amplària serà com a mínim de dos metres.

Aquests vestíbuls seran per a pas de persones exclusivament i la porta de sortida d’edifici en la seva obertura no podrà envair la via pública.

La porta del vestíbul que comunica directament aquest amb interior de l’establiment, podrà substituir-se per una cortina de reacció al foc M1 que tanqui formant solapa, i que a l’efecte d’insonorització i aïllament acústic, reuneixi condicions iguals a les exigides per a les portes.

Estar dotats d’instal·lacions de ventilació forçada i/o de climatització, que permetin l’exercici d’activitat musical amb totes les portes, finestres o altres buits del local, tancats, per impedir de forma eficaç que els sons o sorolls produïts en aquest es transmetin a locals veïns o a l’ambient exterior, incrementant el nivell de soroll de fons existent en aquests llocs en absència dels sorolls o sons objecte de control.

Els establiments del grup IV, Cafè concert, hauran d’estar dotats d’escenari o tarima, per a execució de la música en viu i /o actuacions de músics, i/o cantants, així com de camerinos.

Secció IV

Article 18

Règim jurídic d’aplicació en matèria de música

1. Serà d’aplicació el Títol V, Capítols I i II, de la Llei 1/2007 de contaminació acústica de les Illes Balears.

2. En relació als establiments inclosos en el B amb música, serà constitutiva d’infracció GREU la realització de qualsevol de les activitats musicals previstes en aquesta Ordenança que tinguin lloc sense la corresponent autorització o sense la presentació de la corresponent declaració responsable, podent ser sancionats amb multa de 601 euros fins a 12.000 euros, així com la clausura temporal, total o parcial, de les instal·lacions per un període màxim de dos anys.

3. Quan els fets anteriors es realitzin a establiments A sense música, seran considerats com a constitutius d’infracció LLEU, sancionats amb multa de fins a 600 euros.

4. L’anterior sanció serà compatible amb la que es pugui imposar per sobrepassar els límits de soroll permesos en funció del tipus d’establiment.

Títol II

Dels horaris

Secció I

Disposicions de caràcter general

Article 19

Horaris d’obertura al públic

1. L’horari general d’obertura al públic i tancament dels establiments regulats per aquesta Ordenança s’estableix per grups, la correspondència dels quals amb el que es disposa en l’article 6 (establiments de l’oferta de restauració classe A SENSE MUSICA. i establiments de l’oferta d’entreteniment la classe B amb música) es mostra en la següent taula:

Grup I: Restaurants, bars cafeteres i similars (s’inclouen aquests amb llicència secundària de menjars preparats)

Classe A sense música (oferta de restauració)

Grup II: Bars cafeteries i restaurants amb autorització secundaria de música i similars

Classe B amb música (oferta d’entreteniment)

Grup III: Bingos, sales de joc, cinemes, teatres, cafès teatre i similars

Classe B amb música (oferta d’entreteniment)

Grup IV: Discoteques, sales de festa, sales de ball, cafès concert i similars

Classe B amb música (oferta d’entreteniment)

Grup V: Salons recreatius

Classe B amb música (oferta d’entreteniment)

En tots els casos, conforme al que es disposa en la Llei 9/1997 de 22 de desembre, de mesures tributàries i administratives, es fixa l’hora d’obertura i l’hora de tancament, conforme es detalla a continuació:

Grup

Tipus d’ establiment

Obertura

Tancament

Grup I

Restaurants, Bars, Cafeteries i similars,  amb/sense llicència secundària de menjars preparats

07.00

02.00

Grup II

Bars cafeteries,  restaurants amb autorització d’activitat musical/amenització i similars.

12.00

04.00

Grup III

Bingos, sales de joc, cinemes, teatres, cafès teatre i similars

12.00

04.00

Grup IV

Discoteques, sales de festa, sales de ball, cafès concert i similars

17.00

06.00

Grup V

Salons recreatius

10.30

03.00

2. L’horari general d’obertura al públic i de funcionament dels establiments de concurrència pública regulats per aquesta Ordenança, és el comprès entre l’hora d’obertura i l’hora de tancament que es fixa en l’anterior apartat, i queda prohibit qualsevol avançament en l’hora d’obertura i qualsevol retard en l’hora de tancament, excepte l’ampliació d’horaris per a establiments existents de la classe “A SENSE MÚSICA” regulada en l’article 10 amb les excepcions que poguessin preveure’s en aquesta Ordenança.

3. En els períodes compresos entre l’1 de novembre al 14 de desembre i l’1 de febrer al 31 de març l’horari de tancament es reduirà en mitja hora, excepte els divendres, dissabtes i vespres de festes que es regiran per l’horari establert en l’apartat 1 d’aquest article. S’exceptuen les Sales de Bingo, que no alterarà el seu horari de tancament.

4. A l’efecte de l’establert en la present Ordenança s’entendrà per:

-Obertura, a l’horari a partir del com està permès obrir i iniciar l’activitat.

-Tancament, a l’horari a partir del com l’activitat de l’establiment ha d’haver cessat completament.

-Obertura al públic, el període de temps durant el qual el públic pot entrar i romandre en l’establiment o activitat.

A partir de l’hora de tancament establerta, cessarà tota activitat d’ambientació o amenització musical, joc o actuació en el local i no es serviran més consumicions. Tampoc es permetrà l’entrada de més persones.

De l’horari d’obertura al públic i del temps de desallotjament del local, haurà de ser informada la clientela per la persona titular o explotador de l’establiment. Aquest serà per la persona responsable de vetllar perquè la clientela o persones usuàries, quan abandonin el local o establiment, no produeixin molèsties al veïnat.

Article 20

Ampliació d’horaris exclusivament d’establiments existents, de la classe “A sense música”

1. Amb informe previ de la Corporació, els establiments de classe "A SENSE MÚSICA" que obren un mínim de nou mesos, podran acollir-se a l’horari d’obertura i tancament dels establiments del Grup II amb música de l’article 19.1 (de 12.00h a 4.00 h) condicionat al compliment de totes i cadascuna de les condicions i requisits de la sol·licitud d’ampliació d’horari que s’incorpora en aquesta Ordenança com Annex I.

L’autorització d’ampliació horària serà vàlida durant l’any natural (1 de gener a 31 de desembre) i per la seva renovació serà d’aplicació el mateix tràmit que per el seu atorgament.

En qualsevol cas, s’haurà d’acreditar el pagament de la taxa corresponent referida tant al permís inicial com a les seves pròrrogues.

a) Condicions:

a.1) Que en l’establiment en horari ordinari d’obertura al públic, no s’efectuarà activitat musical, excepte la d’ambientació musical a què es refereix l’article 11 d’aquesta Ordenança.

a.2) Que en l’ampliació de l’horari general, a més que no desenvoluparà activitat musical alguna a l’exterior que pugui incomplir l’article 10 d’aquesta ordenança.

a.3) En cap supòsit, i de conformitat amb el que preveu aquesta Ordenança, s’exerciran altres activitats ni funcionaran instal lacions que produeixin sons o sorolls amb nivell d’emissió superior als 70dBA diürns i 60 dBA a partir de les 24h i fins el seu horari de tancament.

a.4) Hauran de justificar mitjançant document subscrit per tècnic o la tècnica competent que l’establiment compleix el que en quant a aïllament acústic estableix la normativa en matèria de sorolls vigent i aquesta Ordenança per a activitats classe "A SENSE MÚSICA".

b) Requisits per a l’atorgament i renovació:

b.1) Estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment per al qual es demana l’ampliació d’horari, presentant els certificats corresponents.

b.2) Els títols habilitants es renovaran automàticament amb la presentació prèvia de la corresponent declaració responsable que s’adjunta com a annex I sempre que l’establiment, 1) no hagi estat sancionat amb caràcter ferm durant els 12 mesos anteriors a la data de sol licitud d’ampliació de horari, per una infracció molt greu, greu o 2 lleus, en matèria regulada per aquesta ordenança, o 2) no hagi estat sancionat amb caràcter ferm durant els 12 mesos anteriors a la data de sol·licitud d’ampliació d’horari, per una infracció molt greu , greu, o 2 lleus, en matèries regulades per l’OMPMA o per la legislació aplicable en matèria de seguretat ciutadana, per la seva relació amb el bé jurídic a protegir.

b.3) Tant per a la renovació com per a canvis de titularitat, s’haurà d’estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats.

2. Transcorregut el termini màxim de quatre anys previst per a aquesta autorització amb les seves corresponents pròrrogues, el titular ha d’obtenir nou títol habilitant.

3. Un cop presentada la sol licitud d’ampliació d’horari, el Consell de Formentera podrà autoritzar-la amb els condicionants i/o limitacions que consideri pertinents, sense que aquesta ampliació d’horari pugui ocasionar repercussions negatives per als objectius que pretén aquesta ordenança.

4. Transcorreguts dos mesos des de la data de registre de la sol licitud de l’ampliació  d’horari sense que s’hagi comunicat al sol·licitant resolució, serà aplicable el que disposen els articles 43 i 44 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre i obrarà el silenci administratiu positiu sempre que s’hagués presentat tota la documentació requerida i compleixin tots els requisits i condicions ressenyats en l’anterior apartat 16.1. 

5. A més del que indica l’article anterior, la presentació de la sol·licitud d’ampliació d’horari no produirà l’efecte estimatori quan:

a) El sol licitat no estigui inclòs en l’anterior apartat 20.1 o no s’ajusti o no complís les condicions i requisits establerts en aquest i en l’apartat 20.3, d’aquest article.

b) S’hagi decretat la suspensió per un determinat període de temps de l’autorització concedida a l’establiment o activitat per a la seva obertura al públic i funcionament.

c) Es trobi pendent de resolució l’expedient de suspensió o de retirada de les autoritzacions concedides a l’establiment o activitat, o de qualsevol altre expedient sancionador per infraccions tipificades en aquesta ordenança o en l’ordenança municipal, per a la protecció del medi ambient contra la contaminació per sorolls i/o vibracions.

Article 21

Excepcions

1. Aquells establiments en els quals es desenvolupin diverses i diferents activitats (activitats multidisciplinàries) i, sempre que l’exercici per separat d’aquestes activitats no sigui clarament identificable, adoptaran com a horari d’obertura el més restrictiu dels establerts per a les activitats que s’exerceixin, i com a horari de tancament, el més restrictiu dels establerts per a les activitats que s’exerceixin, en tots dos supòsits.

2. Per als locals del Grup I, només i excepcionalment per a aquells establiments que habitualment serveixen esmorzars, i no realitzen cap altra activitat no enquadrada en aquest Grup I, el Consell podrà autoritzar, de forma motivada, l’avançament de fins a 2 hores en el seu horari d’obertura de manera excepcional, amb sol·licitud prèvia de la persona interessada i amb les següents condicions:

1. S’haurà iniciat l’exercici de l’activitat d’acord amb la normativa en matèria d’activitats vigent.

2. No s’exerciran altres activitats ni funcionessin instal·lacions que produeixin sons o sorolls amb nivell d’emissió superior als 70dBA diürns i 60dBA a partir de les 24h i fins al seu horari de tancament.

3. En l’establiment han de servir-se desdejunis de manera habitual

4. En el supòsit de disposar de terrassa pública o privada, no es podrà fer ús d’ella fins a les 08.00h.

5. Les autoritzacions d’avançament en l’horari d’obertura es concediran amb un termini de durada d’1 any i seran prorrogables fins a un màxim de 4 anys amb comunicació prèvia per part de la persona interessada amb almenys un mes d’antelació a la data de la seva finalització, amb els mateixos requisits i condicions establertes per a la primera sol·licitud d’ampliació d’horari general d’obertura al públic.

6. No s’atorgaran aquest tipus d’autoritzacions a aquells establiments que, en el moment de formular la sol·licitud, tinguin expedients sancionadors en curs per qualsevol incompliment de les Ordenances municipals.

7. No s’atorgaran aquest tipus d’autoritzacions a aquells establiments sobre els quals, durant l’any immediatament anterior a la data de sol·licitud de l’autorització, hagués recaigut resolució ferma condemnatòria per infraccions a qualsevol de les Ordenances Municipals.

3. En aquells supòsits en què un establiment incompleixi de manera reiterada les condicions de l’autorització o s’excedeixi en allò autoritzat en el títol habilitant no li serà concedida o, si escau, renovada.

4. Per motius d’interès públic, en cap es concediran autoritzacions d’obertura abans de les 7.00 h, a aquells establiments del Grup I situats a menys de 400 metres d’una discoteca, cafè concert o sala de festes.

Article 22

Terrasses

1. Els locals que comptin amb terrassa pública o privada (qualsevol que sigui el Grup de local o activitat) es regiran per l’horari de l’establiment del que depenguin, segons s’estableix en l’article 19.1, però la seva hora limiti de tancament de l’activitat en aquesta terrassa serà a les 04.00 hores, en compliment del que es disposa en l’art. 19.1 de la present ordenança.

2. En qualsevol cas, i d’existir ordenança reguladora específica de l’ocupació de via pública per mitjà de terrasses, elements desmuntables o anàlegs, s’estarà a la norma més restrictiva.

Article 23

Execució del tancament

1. Els establiments regulats en aquesta Ordenança, disposaran un temps màxim de quinze (15) minuts a comptar des de l’hora de tancament, per al desallotjament del públic.

2. En cap cas es permetrà la presència de personal de l’establiment més de 15 minuts després de l’horari previst d’obertura o tancament en la present ordenança.

Article 24

Altres horaris

La dispensa d’horari d’obertura i de tancament o finalització dels altres establiments, espectacles públics i activitats recreatives que, segons la normativa vigent, requereixin autorització administrativa, i no estiguin contemplats en la present ordenança, requerirà d’autorització expressa i específica atenent a les molèsties que poden originar.

Article 25

Restriccions

El Consell de Formentera podrà avançar l’horari de tancament, o retardar l’horari d’obertura, d’aquells locals als quals, per infracció a la normativa d’activitats classificades, se’ls hagi assenyalat l’obligació d’adoptar mesures correctores. Aquesta restricció d’horaris de funcionament es perllongarà fins que s’hagin adaptat aquestes mesures i obtingut informe favorable de l’òrgan competent.

Article 26

Festes populars

Sense perjudici del que es disposa en l’article 19.1, el Consell de Formentera podrà autoritzar horaris especials durant la celebració de festes populars sense ànim lucratiu i en les de Nadal i Setmana Santa, amb les limitacions que s’estableixin en la resolució administrativa corresponent.

Secció II

Règim sancionador en matèria d’horaris

Article 27

Mesures Provisionals

1. Conjuntament, o amb posterioritat a l’inici del procediment sancionador per infraccions greus i molt greus, es podran acordar, mitjançant resolució motivada, les mesures provisionals imprescindibles per la normal tramitació de l’expedient sancionador i per assegurar el compliment de la sanció que pugui imposar-se i evitar la comissió de noves infraccions.

2. Les mesures provisionals que poden adoptar-se consistiran en alguna de les següents actuacions:

a) La suspensió de l’autorització de l’activitat.

b) La suspensió o prohibició de l’activitat.

c) La paralització o la clausura de l’activitat, del local, de l’establiment, del recinte o de la instal·lació, o bé el precinte de les seves instal·lacions, màquines o aparells.

d) Altres mesures que no causin perjudici de difícil o impossible reparació a les persones interessades o que impliquin violació dels drets emparats per les lleis.

3. Les mesures provisionals podran ser alçades o modificades durant la tramitació del procediment, d’ofici o a instàncies d’informe, en virtut de circumstàncies sobrevingudes o que no van poder ser tingudes en compte en el moment de la seva adopció. En tot cas, s’extingiran amb la resolució que posi fi al procediment sancionador corresponent.

4. Serà requisit previ a l’acord d’adopció d’aquestes mesures provisionals l’audiència de la persona interessada, per un termini de 10 dies, que, en cas d’urgència acreditada degudament, quedarà reduït a 2 dies.

Article 28

Principis generals

L’exercici de la potestat sancionadora, en l’àmbit de la present Ordenança, es regeix pel que es disposa en el títol IX de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Article 29

Competència i procediment

1. L’òrgan competent per iniciar i resoldre el procediment sancionador serà el President del Consell Insular de Formentera.

2. Les infraccions en matèria de sorolls i horaris seran objecte de les sancions administratives corresponents, prèvia instrucció de l’oportú procediment tramitat conformement a l’establert en el capítol II del títol IX de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i en el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la comunitat autònoma en l’exercici de la potestat sancionadora.

3.- El procediment sancionador ordinari haurà de ser resolt i notificar-se la resolució que procedeixi a la persona interessada, en el termini màxim d’un any, des de la seva iniciació, produint-se la caducitat del mateix en la forma i manera previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. No obstant l’anterior, l’instructor de l’expedient podrà acordar la suspensió del termini màxim per resoldre quan concorri alguna de les circumstàncies previstes i exigides per a això en l’article 42.5 de la citada llei, d’acord amb la redacció establerta per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Article 30

Responsables

1. Són responsables del compliment de les condicions establertes en aquesta Ordenança.

  1. La persona titular de l’activitat, responsable que aquesta s’utilitzi i es mantingui de conformitat a la normativa que li sigui aplicable i a les condicions imposades, així com que es realitzin les inspeccions i els controls obligatoris i, si escau, que es contracti el manteniment per una empresa autoritzada.
  2. Les empreses instal·ladores i mantenidores que garanteixin que la instal·lació i el manteniment s’han executat complint la normativa vigent i el projecte tècnic.
  3. La persona instal·ladora i la mantenidora són també responsables en els mateixos termes que l’empresa instal·ladora i mantenidora.
  4. L’autor o l’autora del projecte tècnic, que acrediti que aquest s’adapta a la normativa que li sigui aplicable.
  5. El tècnic o la tècnica que emeti el certificat final d’obra o instal·lació, acreditatiu que la instal·lació s’ha executat de conformitat amb el projecte tècnic i s’han complert les normes de seguretat en la seva execució. Si el tècnic o la tècnica que emet el certificat pertany a una empresa, aquesta es considerarà responsable subsidiàriament.
  6. Les persones usuàries, artistes, espectadors o el públic assistent, en els casos en què incompleixin les obligacions prescrites en aquesta Llei.

2. Les persones titulars dels respectius títols habilitants i les promotores d’activitats catalogades són responsables solidàries de les infraccions administratives regulades en aquesta llei comeses pels qui intervinguen en elles i pels que estiguin sota la seva dependència, quan incompleixin el deure de prevenir la infracció.

3. Les citades persones titulars i promotores seran responsables solidàries quan, per acció o omissió, permetin o tolerin la comissió d’infraccions per part del públic o dels usuaris i de les usuàries.

4. Quan existeixi una pluralitat de persones responsables a títol individual i no sigui possible determinar el grau de participació de cadascuna en la realització de la infracció, respondran totes de forma solidària.

5. La responsabilitat del personal funcionari i del personal al servei de les administracions públiques, si escau, serà exigible d’acord amb les normes que regulen el seu règim disciplinari, sense perjudici de la responsabilitat penal o civil en què pogués haver-se incorregut.

Article 31

Infraccions

1. Constitueixen infraccions administratives les accions o omissions que contravinguin les disposicions de la present Ordenança, sense perjudici de les responsabilitats civils, penals o d’un altre ordre que poguessin derivar de les mateixes.

2. En els procediments sancionadors que s’instrueixin en aplicació de la present Ordenança, els fets constatats per agents de l’autoritat tenen valor probatori, d’acord amb la normativa aplicable a aquest efecte, sense perjudici d’altres proves que puguin aportar les persones interessades.

3. Als expedients sancionadors que s’instrueixin, i amb els requisits que corresponguin d’acord amb la legislació vigent, es podran incorporar imatges dels fets denunciats, ja sigui en fotografia, filmació digital o altres mitjans en la denúncia formulada d’acord amb la normativa aplicable. En tot cas, la utilització de càmeres de vídeo requerirà, si escau, les autoritzacions previstes en la legislació aplicable, així com el seu ús d’acord amb el principi de proporcionalitat.

4. De les infraccions d’aquesta ordenança seran responsables solidàriament les persones titulars dels títols habilitants en matèria d’activitat dels locals les persones propietàries dels establiments i les persones organitzadores o promotors d’espectacles o actuacions en directe que es duguin a terme en el mateix o que beneficiïn directament o indirectament de la realització.

5. Les infraccions administratives es classifiquen en:

5.1 Es consideren infraccions lleus

a) El retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps fins una hora.

b) L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, en un excés de temps fins una hora.

c) La presència de personal de l’establiment, incloent el propi empresari o la pròpia empresària, fora de l’horari d’obertura o tancament de l’establiment.

d) Qualsevol infracció en matèria d’horaris no qualificada com a falta greu en aquesta Ordenança.

5.2 Es considera infracció greu en matèria d’horaris l’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, en un excés de temps de més d’una hora.

Article 32

Prescripció i caducitat

1. Les infraccions tipificades en la present Ordenança com a lleus prescriuen en el termini de 6 mesos i les tipificades com a greus en el termini de 2 anys.

2. El termini de prescripció comença a explicar-se des del dia de la comissió del fet. En les  infraccions derivades d’una activitat continuada la data inicial del còmput és la de la finalització de l’activitat o la de l’últim acte en què la infracció s’hagi comès.

3. Interromp la prescripció la iniciació, amb coneixement de la persona interessada, del procediment sancionador, i es reprèn el termini de prescripció si l’expedient sancionador estigués paralitzat durant més d’un mes per causa no imputable a la persona presumptament responsable.

4. El procediment sancionador ordinari ha de ser resolt i notificar-se la resolució que procedeixi a la persona interessada en el termini màxim d’un any des de la seva iniciació, produint-se la caducitat del mateix en la forma prevista en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. No obstant l’anterior, l’instructor o la instructora de l’expedient pot acordar la suspensió del termini màxim per resoldre quan concorri alguna de les circumstàncies previstes i exigides per a això en l’article 42.5 de la citada Llei, d’acord amb la redacció establerta per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Article 33

Sancions en matèria d’horaris

A) Infraccions lleus.

A1) Establiments sense música

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps fins a mitja hora, es sancionarà amb multa de 500 euros.

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de 30 minuts a una hora, es sancionarà amb multa de 750 euros.

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de 45 minuts a 1 hora, es sancionarà amb multa de 1000 euros.

- La presència de treballadors de l’establiment, incloent el propi empresari o la pròpia empresària, incomplint l’horari d´obertura o tancament de l’establiment, es sancionarà amb multa de:

  • 500 euros, en els casos d´incompliment des de 15 minuts fins a 30 minuts.
  • 750 euros, en els casos d´incompliment des de 30 minuts fins a 45 minuts.
  • 1000 euros, en els casos d´incompliment des de 45 minuts.

A2) Establiments amb música

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps fins a mitja hora, es sancionarà amb multa de 750 euros.

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de 30 minuts a una hora, es sancionarà amb multa de 1000 euros.

- La presència de treballadors de l’establiment, incloent el propi empresari o la pròpia empresària, incomplint l´horari de tancament de l’establiment, es sancionarà amb multa de:

  • 600 euros, en els casos d´incompliment de l´horari de tacament/obertura fins a 15 minuts.
  • 1000 euros en la resta de casos.

B) Infraccions greus,

B1) En els casos d´establiments Classe A sense música de l´article 19.1:

- L´avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de més d´una hora fins a nouranta minuts, es sancionarà amb multa de 3.000 euros.

- L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en més 90 minuts, es sancionarà amb multa de 6.000 euros i comportarà la suspensió o cessació de l´activitat o tancament del local per un mes.

- En els casos dels establiments de l´article 20 d´aquesta Ordenança, l´avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de més d´una hora fins a 90 minuts, es sancionarà amb multa de 6.000 euros i podrà comportar la sanció de suspensió de les activitats o, si cap, d'inhabilitació per a l'exercici de la professió en l'àmbit d'aquesta llei per un període màxim de dos mesos.

- Quan l´excés, en el casos del punt anterior, sigui superior a 90 minuts, es sancionarà amb multa de 10.000 euros i comportarà la suspensió o cessació de l´activitat o tancament del local per dos mesos.

B2) Establiments B amb música de l´article 19.1:

-.L´avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de més d´una hora fins a nouranta mínuts, es sancionarà amb multa de 6.000 euros i podrà comportar la sanció de suspensió de les activitats o, si cap, d'inhabilitació per a l'exercici de la professió en l'àmbit d'aquesta llei per un període màxim de dos mesos.

-.L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en més 90 minuts, es sancionarà amb multa de 10.000 euros i amb la sanció accessòria de suspensió o cessació de l´activitat o tancament de l'establiment per dos mesos.

-. Quan el benefici que resulti de cometre una infracció sigui superior a la sanció que correspongui, aquesta s'incrementarà amb el 50% de la quantia equivalent al benefici obtingut. Si la comissió de la infracció ha ocasionat danys o perjudicis a les persones, als béns o al medi ambient, aquests seran avaluats, i la persona infractora, a més de la sanció que correspongui en funció de la gravetat de la infracció comesa, estarà obligada a reintegrar la quantia econòmica als particulars afectats o a les administracions o, si escau, a proveir immediatament els mitjans per reparar els danys ocasionats i restablir l'equilibri mediambiental.

-. L'import de la multa corresponent es podrà imposar en la quantia màxima quan hi hagi reincidència en la comissió en el termini d'un any de més d'una infracció de la mateixa naturalesa declarada en la resolució adequada.

-. Les sancions econòmiques poden fer-se efectives en el termini màxim de quinze dies, a partir de la notificació de l'inici del procediment sancionador, amb una reducció del 50% sobre la corresponent quantia que s'hagi consignat en l'acte pel qual es decideixi el seu inici; en conseqüència, la persona interessada expressarà la seva conformitat amb la infracció constatada.

Article 34

De les circumstàncies modificatives de la responsabilitat

1. Per a la imposició de les sancions previstes a la present Ordenança, es tindran en compte, en tot cas per graduar-les, els següents criteris:

a) La gravetat de la infracció

b) Existència d’intencionalitat

c) Naturalesa dels perjudicis causats.

d) La reiteració. S’entén que hi ha reiteració quan, en el moment de la comissió dels fets tipificats com a infracció en la present Ordenança, el o la presumpte responsable estigui imputat en la instrucció d’altres procediments sancionadors per infraccions a la present Ordenança.

2. En la fixació de les sancions de multa es tindrà en compte que, en tot cas, el compliment de la sanció no resulti més beneficiosa para la persona infractora que el compliment de les normes infringides.

Per a això, podrà prendre’s en consideració l’aforament amb el qual expliquin els establiments en les seves preceptives llicències municipals d’obertura i funcionament.

3. La desobediència o la resistència a l’autoritat en els termes dels articles 556 i 634 de la Llei orgànica 10/1995 de 23 de novembre, del codi penal donarà lloc al fet que, per l’òrgan actuant, es passi el tant de culpa al Jutjat d’Instrucció per a la determinació de les responsabilitats penals en les quals s’hagués pogut incórrer.

Article 35

Prescripció de les sancions

1. Les sancions imposades per infraccions molt greus prescriuen als tres anys, les imposades per infraccions greus als dos anys i les imposades per infraccions lleus a l’any.

2. El termini de prescripció de les sancions s’inicia a partir de l’endemà en què sigui ferm, en via administrativa, la resolució que imposi la sanció.

3. Interromprà la prescripció de les sancions l’inici, amb coneixement de la persona interessada, de l’execució de la resolució que imposi la sanció.

Article 36

Reconeixement de la responsabilitat

1. Les persones denunciades en matèria d’horaris poden reconèixer la seva responsabilitat i conformitat mitjançant el pagament de les sancions pecuniàries amb una reducció del 30 % de l’import màxim de la sanció si el pagament es fa efectiu abans de l’inici del procediment sancionador, o amb una reducció del 20 % de l’import de la sanció que consti en la resolució d’inici o en la proposta de resolució si el pagament es fa efectiu abans de la resolució final.

2. En tot cas, la quantia resultant d’aplicar les referides reduccions no podrà superar el límit inferior de les quanties establertes en l’article 26 de la present ordenança.

 Disposició addicional primera

Vigilància i inspecció dels establiments de l’oferta d’entreteniment de la classe A sense música i B amb música 

La vigilància i inspecció dels establiments de la classe B AMB MÚSICA, sense perjudici de les competències que conformement a l’establert en l’apartat 1r de l’art. 78 del Reglament general de policia d’espectacles públics i activitats recreatives.(RD 2816 de 27 d’agost de 1982.), tingui la Policia Nacional o altres forces o Unitats dels Cossos de Seguretat de l’Estat, per a les funcions de vigilància d’activitats recreatives, conforme al que també disposa l’apartat 2n del citat article, aquestes funcions igualment corresponen a la Policia Local, sota les ordres de les respectives autoritats, de conformitat amb el que es disposa en l’apartat 3r de l’abans citat article 78, i en els articles 79 i 80 del mateix reglament.

Disposició addicional segona

Per motius excepcionals, en matèria de música, el Consell de Formentera i prèvia petició, podrà dispensar als establiments del Grup I i II de l’article 19, de forma motivada, en ocasió de festes tradicionals, esdeveniments polítics, religiosos i similars, actes d’especial projecció oficial, cultural, recreativa, esportiva o d’una altra naturalesa, i sempre que no tinguin finalitat lucrativa, del compliment d’una o més de les prohibicions que es deriven del que es disposa en els apartats anteriors, en carrers, zones o una altra demarcació territorial del municipi, determinant l’àmbit en el qual se suspèn la prohibició, fixant les condicions que es considerin pertinents, i assenyalant el termini d’aquesta suspensió.

Per a la petició de la dispensa indicada en els paràgraf anteriors s’aportarà declaració responsable per part de les persones interessades, qui amb les limitacions determinades en el punt anterior i, si així ho decideix el Consell de Formentera, podran desenvolupar actes o esdeveniments no lucratius, amb o sense música associada, de caràcter esporàdic, tot això sense perjudici de l’establert en la normativa en matèria d’activitats pel que fa a les activitats no permanents.

Disposició addicional tercera sobre el règim sancionador en matèria de música

En matèria de sorolls i remors, i sense perjudici del que disposa aquesta Ordenança, serà d’aplicació el règim de infraccions sancions previst a la Llei 1/2007 de contaminació acústica de les Illes Balears, i la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll, les infraccions administratives en matèria de contaminació acústica.

De forma supletòria, serà d’aplicació el règim sancionador de l’Ordenança de Sorolls i Vibracions.

Disposició transitòria única

Els procediments que tinguin per objecte l’inici de l’activitat musical regulats la present Ordenança i que s’hagin iniciat amb anterioritat a l’entrada en vigor de la mateixa, es tramitaran i resoldran per la normativa vigent en el moment de la presentació de la sol·licitud. No obstant això, la persona interessada podrà, amb anterioritat a la resolució, desistir de la seva sol·licitud i optar per l’aplicació de la nova normativa.

Disposició derogatòria única

Queden derogades expressament totes les disposicions que s’oposin al que s’estableix en la present Ordenança.

Disposició final

De conformitat al que es disposa a l’art. 103 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre, la present ordenança, entrarà en vigor una vegada que s’hagi publicat  íntegrament l’acord definitiu i el text de la mateixa, en el BOIB, i fins que no hagi transcorregut el termini que marca l’art. 113 d’aquesta Llei.

 

 

ANNEX I

Exp.

Núm. Reg.

Dia Reg.

DECLARACIÓ RESPONSABLE ACTIVITAT

DECLARACIÓN RESPONSABLE ACTIVIDAD

(   ) AUTORITZACIÓ AMBIENTACIÓ MUSICAL (música en viu o discjòquei)

(   ) AUTORITZACIÓ PUNTUAL: (NOCES, OBERTURES, TANCAMENTS)

(   ) AMPLIACIÓ D’HORARI

(   ) ALTRES (especificar) _______________________

DADES DE LA PERSONA TITULAR DE L’ACTIVITAT/ DATOS DE LA PERSONA TITULAR DE LA ACTIVIDAD

Nom i llinatges o Raó social Nombre y Apellidos o Razón social

NIF

Representant

Representante

NIF

ADREÇA PER A NOTIFICACIONS/DIRECCCIÓN A EFECTOS DE NOTIFICACIONES

Adreça

Dirección

Localitat

Localidad

Municipi

Municipio

Telèfon

Teléfono

Adreça electrònica

Dirección electrónica

DADES DE L’EMPLAÇAMENT I DE L’ACTIVITAT/DATOS DEL EMPLAZAMIENTO Y DE LA ACTIVIDAD

Activitat d

Actividad de

- En relació:

(   ) Inici

(   ) Pròrroga

(   ) Esdeveniment de caràcter puntual

Descripció de l’activitat, així com data i horari en què tingui lloc:_____________________________________________________________

Dades d’obertura i tancament de l’establiment: Des de ______________fins a ________________

(   ) Document acreditatiu pagament taxa

DECLAR

DECLARO

 

Que les dades contingudes en aquest document són certes i tenc coneixement que la falsedat de les dades declarades comportarà la impossibilitat de continuar amb l’exercici de l’activitat

Que los datos contenidos en este documento son ciertos y tengo conocimiento que la falsedad de los datos declarados comportará la imposibilidad de continuar con el ejercicio de la actividad

 

Que compleix els requisits establerts en la normativa vigent

Que cumplo los requisitos establecidos en la normativa vigente

 

Que mantendré els requisits de la lletra anterior durant tota la vigència i tot l’exercici de l’activitat

Que mantendré los requisitos de la letra anterior durante toda la vigencia y todo el ejercicio de la actividad

 

Que disposo de la documentació que així ho acredita a l’emplaçament de l’activitat per al seu control i inspecció

Que dispongo de la documentación que así lo acredita en el emplazamiento de la actividad para su control e inspección

 

Que disposo de les autoritzacions sectorials regulades com a requisit previ per iniciar l’activitat

Que dispongo de las autorizaciones sectoriales reguladas como requisito previo para iniciar la actividad

..................................., ........ d .................................. de 20.........

(signatura)

DNI:..................................

Consell Insular de Formentera

La presentació de la declaració responsable habilita per a l’inici i l’exercici de l’activitat, sense perjudici del que estableix el punt 4 de l’art. 71 bis de la Llei 30/1992. Quan es tracti d’obres d’edificacions, construccions i implantacions d’instal·lacions de nova planta o de cases prefabricades i instal·lacions similars per a l’ inici i exercici de l’ activitat cal tenir també el certificat municipal de finalització d’obres.

La presentación de la declaración responsable habilita para el inicio de la actividad, sin perjuicio de lo que establece el punto 4 del art. 71 bis de la Ley 30/1992. Cuando se trate  de obras de edificaciones, construcciones e implantaciones de instalaciones de nueva planta o de casas prefabricadas e instalaciones similares para el inicio y ejercicio de la actividad se debe tener el certificado municipal de obras.

Les dades  de caràcter personal que conté l’imprès podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per aquest òrgan administratiu com a titular responsable del fitxer, fent ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l’àmbit de les seves competències, i s’informarà, així mateix, de la possibilitat d’exercitar els drets d’accés, la rectificació, la cancel·lació i l’oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l’art. 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14 de desembre).

Los datos de carácter personal que contiene el impreso podrán ser incluidos en un fichero para su tratamiento por este órgano administrativo como titular responsable del fichero, haciendo uso de las funciones propias que tiene atribuidas y en el ámbito de sus competencias, y se informará, así mismo, de la posibilidad de ejercitar los derechos de acceso, la rectificación, la cancelación y la oposición, todo ello de conformidad con lo dispuesto en el art. 5 de la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal (BOE núm. 298, de 14 de diciembre).

 

ANNEX II

Exp.

Núm. Reg.

Dia Reg.

DECLARACIÓ RESPONSABLE ACTIVITAT D’AMENITZACIÓ MUSICAL

DECLARACIÓN RESPONSABLE ACTIVIDAD DE AMENIZACIÓN MUSICAL

DADES DE LA PERSONA TITULAR DE L’ACTIVITAT/ DATOS DE LA PERSONA TITULAR DE LA ACTIVIDAD

Nom i llinatges o Raó social Nombre y Apellidos o Razón social

NIF

Representant

Representante

NIF

ADREÇA PER A NOTIFICACIONS/DIRECCCIÓN A EFECTOS DE NOTIFICACIONES

Adreça

Dirección

Localitat

Localidad

Municipi

Municipio

Telèfon

Teléfono

Adreça electrònica

Dirección electrónica

DADES DE L’EMPLAÇAMENT I DE L’ACTIVITAT/DATOS DEL EMPLAZAMIENTO Y DE LA ACTIVIDAD

Activitat d

Actividad de

Nom comercial

Nombre comercial

Adreça

Dirección

Referència cadastral/CUPS/UTM

Referencia catastral/CUPS/UTM

Data d’inici de l’activitat musical

Fecha de inicio de la actividad musical

DOCUMENTACIÓ ADJUNTA/DOCUMENTACION ADJUNTA

- Títol habilitant de l’activitat principal

Título habilitante de la actividad principal

- Relació de veïns o veïnes immediats

Relación de vecinos o vecinas inmediatos.

- Projecte de l’establiment amb justificació de l’aforament màxim permès en el títol habilitant  de l’activitat principal.

Proyecto del establecimiento con justificación del aforo máximo permitido en el título habilitante de la actividad principal.

- Certificat d’estar al corrent de pagament amb el Consell Insular de Formentera en taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió.  

Certificado de estar al corriente de pago con el Consejo Insular de Formentera en tasas, impuestos y sanciones relacionadas con el establecimiento en cuestión.

- Estudi acústic relatiu a la incidència de l’activitat en el seu entorn, que garanteixi el compliment de les exigències establertes en la Llei 1/2007, de contaminació acústica, així com el que s’estableixi en l’Ordenança municipal d’aplicació.

Estudio acústico relativo a la incidencia de la actividad en su entorno, que garantice el cumplimiento de las  exigencias establecidas en la Ley 1/2007, de contaminación acústica, así como lo  que se establece en la Ordenanza municipal de aplicación.

- Certificat subscrit per personal tècnic competent el qual com a mínim haurà de justificar el compliment dels valors límit d’immissió i emissió que fixa la legislació vigent en matèria de sorolls, així com garantir el compliment de les exigències de l’Ordenança municipal  i de la normativa sectorial d’aplicació.

Certificado subscrito por personal técnico competente el cual como mínimo tendrá que justificar el cumplimiento de los valores límite de inmisión y emisión que fija la legislación vigente en materia de ruidos, así como garantizar el cumplimiento de las exigencias de la Ordenanza municipal y de la normativa sectorial de aplicación.    

En aquest certificat subscrit per tècnic competent s’indicarà:

- Descripció de les característiques de l’activitat musical que es pretengui realitzar i, si escau, dels equips tècnics.

- Plànol d’instal·lació del realment executat. En aquest plànol s’inclourà la superfície de la zona ocupada per l’activitat musical amb expressió de les bogues de l’activitat principal i la musical, així com la situació dels altaveus tant a l’interior com a exterior.

- El tarat del limitador de so, el qual haurà de complir amb els requisits que resultin d’aplicació.

- El resultat dels mesuraments efectuats en totes les bogues de la superfície de l’activitat.

- La Metodologia emprada.

En este certificado suscrito por técnico competente se indicará:

- Descripción de las características de la actividad musical que se pretenda realizar y, si procede, de los equipos técnicos.

- Plano de instalación de lo realmente ejecutado. En este plano se incluirá la superficie de la zona ocupada por la actividad musical con expresión de los lindes de la actividad principal y la musical, así como la situación de los altavoces tanto en el interior como en el exterior.

- El tarado del limitador de sonido, el cual tendrá que cumplir con los requisitos que resulten de aplicación.

- El resultado de las mediciones efectuadas en todos los lindes de la superficie de la actividad .

- La Metodología empleada.

- Declaració Responsable del tècnic competent o certificat del seu col·legi d’enginyers

Declaración responsable del técnico competente o certificado de su colegio de ingenieros

- DNI del sol·licitant o CIF de l’empresa i/o DNI de la persona atoritzada.

DNI del solicitante o CIF de la empresa y/o DNI de la persona autorizada

- Pagament dels tributs corresponents

Pago de los tributos correspondientes

D’acord amb el Decret 6/2013, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius,si la documentació a adjuntar a aquesta declaració responsable ja consta en poder de l’Administració, podeu emplenar el document de comunicació identificativa de la documentació en poder de l’Administració i així no presentar la documentació.

De acuerdo con el Decreto 6/2013, de medidas de simplificación documental de los procedimientos administrativos, si la documentación a adjuntar a esta declaración responsable ya consta en poder de la Administración, puede rellenar el documento de comunicación identificativa de la documentación en poder de la Administración y así no presentar la documentación.

De conformitat amb l’ordenança de regulació d’horaris, d’amenitzación i ambientació musical, i de condicions d’instal·lació dels establiments, espectacles públics i activitats recreatives

De conformidad con la ordenanza de regulación de horarios, de amenización y ambientación musical, y de condiciones de instalación de los establecimientos, espectáculos públicos y actividades recreativas

DECLAR sota la meva responsabilitat

DECLARO bajo mi responsabilidad

I. Que les dades contingudes en aquest document són certes i tenc coneixement que la falsedat de les dades declarades comportarà la impossibilitat de continuar amb l’exercici de l’activitat

Que los datos contenidos en este documento son ciertos y tengo conocimiento que la falsedad de los datos declarados comportará la imposibilidad de continuar con el ejercicio de la actividad

II. Que compleix els requisits establerts en la normativa vigent

Que cumplo los requisitos establecidos en la normativa vigente

III. Que mantendré els requisits de la lletra anterior durant tota la vigència i tot l’exercici de l’activitat

Que mantendré los requisitos de la letra anterior durante toda la vigencia y todo el ejercicio de la actividad

IV. Que dispòs de la documentació que així ho acredita a l’emplaçament de l’activitat per al seu control i inspecció

Que dispongo de la documentación que así lo acredita en el emplazamiento de la actividad para su control e inspección

V. Que dispòs de les autoritzacions sectorials regulades com a requisit previ per iniciar l’activitat

Que dispongo de las autorizaciones sectoriales reguladas como requisito previo para iniciar la actividad

..................................., ........ d .................................. de 20.........

(rúbrica)

DNI:..................................

Consell Insular de Formentera

La presentació de la declaració responsable habilita per a l’inici i l’exercici de l’activitat, sense perjudici del que estableix el punt 4 de l’art. 71 bis de la Llei 30/1992. Quan es tracti d’obres d’edificacions, construccions i implantacions d’instal·lacions de nova planta o de cases prefabricades i instal·lacions similars per a l’ inici i exercici de l’ activitat cal tenir també el certificat municipal de finalització d’obres.

La presentación de la declaración responsable habilita para el inicio de la actividad, sin perjuicio de lo que establece el punto 4 del art. 71 bis de la Ley 30/1992. Cuando se trate  de obras de edificaciones, construcciones e implantaciones de instalaciones de nueva planta o de casas prefabricadas e instalaciones similares para el inicio y ejercicio de la actividad se debe tener el certificado municipal de obras.

Les dades  de caràcter personal que conté l’imprès podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per aquest òrgan administratiu com a titular responsable del fitxer, fent ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l’àmbit de les seves competències, i s’informarà, així mateix, de la possibilitat d’exercitar els drets d’accés, la rectificació, la cancel·lació i l’oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l’art. 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14 de desembre).

Los datos de carácter personal que contiene el impreso podrán ser incluidos en un fichero para su tratamiento por este órgano administrativo como titular responsable del fichero, haciendo uso de las funciones propias que tiene atribuidas y en el ámbito de sus competencias, y se informará, así mismo, de la posibilidad de ejercitar los derechos de acceso, la rectificación, la cancelación y la oposición, todo ello de conformidad con lo dispuesto en el art. 5 de la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal (BOE núm. 298, de 14 de diciembre)”.

–------------------------------------------------------------------------------

Contra aquest acord es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent a la publicació del present acord. Això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Formentera, 23 de març de 2014.

 

El President,

Jaume Ferrer Ribas