Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 5197
Bases del procés selectiu per cobrir 6 places de policia local de la plantilla de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de l’Alcaldia de data 17 de març de 2015 s’ha aprovat la convocatòria i les bases del procés selectiu per cobrir 6 places de policia local de la plantilla de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, següents:

BASES DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR 6 PLACES DE POLICIA LOCAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

1. Objecte de la convocatòria.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació del procés selectiu per cobrir 6 places vacants de Policia Local, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2011, mitjançant el sistema d'accés de torn lliure.

2. Característiques de les places.

Escala: Administració Especial. Subescala: Serveis Especials. Classe: Policia Local.

Grup: C. Subgrup: C1

Nivell de titulació acadèmica: Batxiller o equivalent

3. Publicació convocatòria i anuncis.

La present convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament (Plaza Espanya, nº 1, planta baixa), a la pàgina web municipal www.santaeulariadesriu.com i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). L'anunci de la convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), sent aquesta data la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

4. Legislació aplicable.

S'aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d'abril, Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l'ingrés en les diferents categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s'estableix la formació, ingrés, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en la part vigent); i el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d'organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s'aprova el reglament marco de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Requisits de les persones aspirants.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents: 

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del títol de batxiller, tècnic o equivalent o estar en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

d) Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de formació de la categoria de policia, expedit per l'Escola Balear d'Administracions Públiques, i en plena validesa.

e) No tenir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions.

f) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A, B i BTP.

i) Comprometre's a portar armes de foc i, si és necessari, a utilitzar-les.

6. Taxa per optar a les proves de selecció.

La taxa és de 17,00 euros. Aquesta pot ser ingressada en:

- Caixa de la Corporació: carrer Mariano Riquer Wallis, nº 4 planta baixa, de dilluns a divendres, de 8:15 a 13:30 hores.

- Banc Mare Nostrum (indicant DNI i concepte): ES16-0487-2043-8020-0000-5797.

L'impagament de la taxa dins del termini de presentació de sol·licituds determinarà l'exclusió de l'aspirant.

Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista en aquestes bases.

7. Presentació de sol·licituds.

Les sol·licituds per participar en les proves de selecció s'hauran de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en model normalitzat, dins del termini de 20 dies naturals, comptats a partir del següent al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOE. Si l'últim dia de presentació caigués en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins a l'endemà hàbil.

Les sol·licituds que es registrin fos del termini seran excloses i s'arxivaran.

Si les sol·licituds es presenten en la forma prevista en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, s'haurà de remetre còpia de la sol·licitud en la qual consti la data de remissió a la Secretaria General de l'Ajuntament de Santa Eulalia del Riu, per fax al 971 332 959 o correu electrònic a rrhh@santaeularia.com. Sense la concurrència d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l'Ajuntament fos del termini de presentació no seran admeses.

Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

El model normalitzat de sol·licitud es troba a la disposició de les persones interessades en el Registre General i a la pàgina web de l'Ajuntament.

8. Documentació a adjuntar amb la sol·licitud

Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud fotocopia compulsada de la documentació que s'indica a continuació (excepte si aquesta obrés ja en poder de l'Ajuntament, segons regulen els articles 35. F de la Llei 30/1992 i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, per a això haurà de declarar-se en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

a) DNI, en vigor.

b) Acreditació del compliment dels requisits exigits a la base 5 punts c) i d).

c) Certificat de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears de no estar separat del servei de qualsevol de les administracions públiques ni inhabilitat per a l'exercici de les funciona públiques.

d) Permisos de conducció A, B i BTP en vigor o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

i) Justificant d'haver abonat la taxa per optar a les proves de selecció. 

f) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma i ordre de l'annex I (Barem de mèrits).

La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds.

9. Protecció de dades personals

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i documentació que s'acompanyi a la mateixa o la generada a resultes de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la finalitat del qual és dur a terme els processos de selecció de personal de la Corporació.

Les dades personals necessàries (nom i cognoms i document nacional d'identitat) podran ser utilitzats per dur a terme les publicacions pròpies del procés de selecció.

Els aspirants poden exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria General de l'Ajuntament situada en Plaza Espanya, nº 1, codi postal 07840 de Santa Eulària des Riu. 

10. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies naturals en la qual es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, així com la designació dels membres del Tribunal qualificador i el lloc, dia i hora d'inici del procés selectiu, que serà publicada en la tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Els aspirants disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la llista provisional, per esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. En cas de no esmenar dins d'aquest termini els defectes a ells imputables es considerarà que desisteixen de la seva petició. Dins d'aquest termini no es podrà presentar documentació que s'hagi de valorar com a mèrit segons barem de l'annex I. 

Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució en el termini màxim d'un mes, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.

En cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, aquesta s'entendrà definitiva a partir de l'endemà al de finalització del termini d'esmena de defectes. 

En el supòsit que, per circumstàncies excepcionals, s'hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració, si escau, dels exercicis, aquesta modificació es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Els errors de fet podran esmenar-se a qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

A l'efecte d'admissió dels aspirants es tindran en compte les dades que aquests facin constar en la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l'acreditació dels aspectes necessaris quan crea que hi ha inexactitud o falsedat en els quals hagin pogut incórrer els aspirants, els quals podran ser exclosos motivant-ho de la convocatòria a qualsevol moment si no compleixen els requisits.

11. Tribunal Qualificador

En la resolució que declari aprovada la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador.

El tribunal qualificat quedarà constituït en la forma que determina l'article 6 del Decret 146/2001. Estarà compost en la forma següent:

President: Subinspector en Cap de la Policia Local de Santa Eulalia del Riu.

Dues vocals, titulars i suplents designats per la Conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals.

Vocal: membre de la Policia Local de Santa Eulària des Riu, designat per l'Alcalde o regidor en qui delegui.

Vocal funcionari de carrera de la Corporació, designat per l'Alcalde o regidor en qui delegui.

Secretari: El de la corporació o funcionari en qui delegui, amb veu i sense vot.

El Tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres.

La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l'administració, així com els funcionaris interins no poden formar part del mateix. 

El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de membres suplents, entre els quals haurà de figurar un President, un Secretari i tres Vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'accés a les places convocades.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del President titular o del suplent, el primer designarà d'entre els Vocals amb dret a vot un substitut que el suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el Vocal de major edat amb dret a vot.

Els membres del tribunal deuran abstenir-se, i hauran de notificar-ho a l'òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 28.2 de la Llei 30/1992, o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació dels aspirants a proves selectives en els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar als membres del tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.

El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per tots o alguns dels exercicis assenyalats.

Els membres del Tribunal són personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot.

Als efectes previstos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal queda classificat amb la categoria de segona.

12. Desenvolupament del procés selectiu

El sistema de selecció serà el de concurs amb fase de pràctiques. El barem de puntuació del concurs serà segons Annex I.

13. Llista d'aprovats i proposta de nomenament

Acabada la valoració del concurs, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions obtingudes en cadascun dels apartats, per ordre de major a menor, en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Tots els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant del tribunal. 

El tribunal tindrà un termini de 5 dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. La llista definitiva pot incloure l'esmena d'ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s'entendrà definitiva a partir de l'endemà al de la finalització del termini de reclamacions.

En la llista d'aprovats amb plaça, el tribunal indicarà la data de la seva publicació i especificarà el termini per a la presentació de documents.

El Tribunal elevarà a l'òrgan competent la llista d'aprovats i proposarà el seu nomenament, en nombre no superior al de places convocades.

14. Presentació de documents

Els aspirants proposats presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament, dins del termini de 20 dies naturals, comptats a partir del següent de la publicació de la llista d'aprovats, els següents documents, referits sempre a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) Certificat metge acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de policia local i no patir malaltia o defecte físic que impedeixi o disminueixi el correcte desenvolupament de les funcions.

b) Certificat d'antecedents penals, en vigor.

c) Declaració jurada del compliment del requisit de la base 5 punt i).

Els qui dins del termini fixat i excepte els casos de força major, degudament acreditada, no presentessin la documentació o de l'examen de la mateixa es deduís que manquen de tots o d'alguns dels requisits assenyalats, no podran ser nomenats funcionaris de carrera, i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin incorregut per falsedat.

Els que tinguin la condició de funcionaris públics quedaran exempts de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per obtenir el seu anterior nomenament, i solament hauran de presentar certificació de l'administració o organisme pública de la qual depenguin que acrediti la seva condició de funcionaris i d'altres circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

15. Nomenament i presa de possessió

Presentada la documentació pels aspirants proposats per al seu nomenament i sent aquesta conforme, l'òrgan competent efectuarà el nomenament com a funcionaris en pràctiques per un període de 6 mesos. 

La condició de funcionaris en pràctiques dels aspirants es mantindrà fins a la seva presa de possessió com a funcionaris de carrera, però s'extingirà per els qui no superin el període de pràctiques.

Conclòs el procés selectiu i amb l'informe favorable del Cap de la Policia Local, els aspirants que ho haguessin superat seran nomenats funcionaris de carrera. 

En cas d'informe desfavorable, degudament motivat, s'entendran suspensos de l'última prova, per la qual cosa es procedirà al seu cessament com a funcionaris en pràctiques i no seran nomenats funcionaris de carrera. En aquest cas, es nomenarà al següent de la llista definitiva proposta pel tribunal.

Una vegada efectuats els nomenaments com a funcionaris de carrera, aquests hauran de prendre possessió del lloc de treball en el termini de 3 dies hàbils, comptats a partir del següent al de notificació del nomenament.

Els qui no prenguin possessió en el termini indicat, sense causa justificada, no adquiriran la condició de funcionaris de carrera i quedaran en situació de cessants.

16. Incidències i impugnació

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò no previst en aquestes bases.

En tot allò no previst a les presents bases s'estarà al que es disposa en la normativa d'aplicació. La present convocatòria i quants actes administratius es derivin d'ella i de l'actuació del Tribunal podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/1992.

 

Santa Eulària des Riu, 17 de març de 2015

 

L’ALCALDE

Vicente Marí Torres

 

 

ANNEX I

BAREM DE MÈRITS

Qüestions generals

Només es valorarà els mèrits acreditats durant el terme de presentació de sol·licituds.

Forma d'acreditació de mèrits:

Serveis prestats i antiguitat: certificat emès per l'Administració corresponent que especificarà la data d'inici i finalització dels serveis, així com la categoria o cos al que correspon i es van prestar.

Títols acadèmics: còpia compulsada del títol o del justificant de pagament de les taxes d'expedició, sempre que aquest document acrediti el dret.

Cursos de formació: còpia compulsada dels certificats d'assistència o aprofitament expedits o validats per l'entitat pública promotora del curs, on consti el nombre d'hores.

1. Fase de concurs

Puntuació màxima: 54 punts.

1.1. Valoració del curs bàsic de capacitació (Puntuació màxima: 10 punts)

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a. Per haver prestat serveis com a policia local interí, policia auxiliar interí, policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, el coeficient multiplicador serà 1.

Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat d’aquest Ajuntament.

b. Per als aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c. Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.

Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’ajuntament del municipi que correspongui.

1.2. Valoració dels serveis prestats (Puntuació màxima: 12 punts)

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels corresponents ajuntaments.

1.3. Antiguitat. (Puntuació màxima: 4 punts)

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels corresponents ajuntaments.

1.4. Estudis acadèmics oficials. (Puntuació màxima: 6 punts)

a. Per la titulació de batxillerat o equivalent: 2,5 punt.

b. Per cada titulació de tècnic superior de formació professional (sempre que no sigui la que es presenta com a requisit de titulació): 0,5 punts.

c. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

d. Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.

e. Per cada títol de doctor: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats c) i d).

En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.

El justificant de pagament dels drets d'expedició d'un títol només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, als aspirants no se'ls valorarà aquest mèrit, excepte que justifiquin mitjançant certificat del centre corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

1.5. Valoració dels coneixements de llengües. (Puntuació màxima:  6 punts)

1.5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana (Puntuació màxima: 2 punts)

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica aplicable.

a. Coneixements orals (certificat A o A2): 1 punt.

b. Coneixements elementals (certificat B o B2): 1,25 punts.

c. Coneixements mitjans (certificat C): 1,50 punts.

d. Coneixements superiors (certificat D): 1,75 punts.

e. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà al del nivell C o D. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.

1.5.2. Coneixements d’altres llengües (Puntuació màxima 4 punts)

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

a. Primer curs de l’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP (A1): 1 punt.

b. Segon curs de l’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP (A2): 1,25 punts.

c. Tercer curs de l’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP (B1): 1,50 punts.

d. Quart curs de l’escola oficial d’idiomes (B2): 1,75 punts.

e. Cinquè curs de l’escola oficial d’idiomes (C1): 2 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

1.6. Valoració dels cursos de formació (Puntuació màxima:  6,5 punts)

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe al Organisme, entitat o centre corresponent.

1.6.1. Formació relacionada amb l’àrea professional (Puntuació màxima:  4,5 punts)

Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.

1.6.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional (Puntuació màxima:  2 punts)

a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

1.7. Valoració dels reconeixements honorífics (Puntuació màxima:  3,5 punts)

a. Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa:

o 2 punts per cada medalla amb distintiu blau.

o 1 punt si el distintiu és blanc.

o 0,5 punts si el distintiu és verd.

b. Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’Ajuntament: 0,35 punts.

c. Per cada felicitació lliurada per la batllia: 0,25 punts.

Les felicitacions dels apartats b) i c) seran, exclusivament, les atorgades a l’empara de l’article 91.4 del Decret 67/2007, de 7 de juny.

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.

1.8. Altres mèrits que ha de determinar la Corporació (Puntuació màxima:  6 punts)

1.8.1 Per haver estat nomenat de forma interina com a Policia Local, Policia Turístic o Policia de Temporada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i no estar nomenat al moment de la data d'inici de presentació d'instàncies per participar en la present convocatòria, 0,0417 punts per cada mes complet de servei efectiu. Aquesta circumstància serà comprovada d'ofici.

Aquesta prova es puntuarà màxim 2 punts..

1.8.2 Per haver estat nomenat de forma interina com a Policia Local, Policia Turístic o Policia de Temporada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i estar nomenat al moment de la data d'inici de presentació d'instàncies per participar en la present convocatòria, 0,125 punts per cada mes complet de servei efectiu. Aquesta circumstància serà comprovada d'ofici. .

Aquesta prova es puntuarà màxim 6 punts..

2. Fase de pràctiques

Finalitzada la qualificació del concurs, el tribunal realitzarà proposta de nomenament com a funcionaris en pràctiques per un període de 6 mesos, dels aspirants que hagin obtingut major puntuació fins a completar el nombre de places ofertes. Els aspirants proposats hauran d'aportar la documentació establerta a la base 14.

Les pràctiques tindran per objecte comprovar l'aptitud per exercir les funcions policials. A aquests efectes els policies en pràctiques han de realitzar serveis de policia i ser avaluats d'aptitud, comportament i aplicació dels coneixements professionals adquirits durant la realització del curs de formació bàsica.

El personal que ja ostenti, al moment de ser nomenat funcionari en pràctiques, la condició de policia local interí en actiu en aquesta Corporació, amb un període de serveis igual o superior al període de pràctiques, podrà ser declarat exempt de la realització de la fase de pràctiques previ informe del Cap de la Policia Local sobre l'avaluació dels factors abans indicats.

El període de pràctiques s'interromprà si es produís alguna causa de força major, degudament justificada i valorada per l'Administració, que impedeixi la seva realització. Una vegada superada la causa que motivo la interrupció, el funcionari haurà d'incorporar-se al servei.