Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 4951
Aprovació de les bases de selecció per la constitució d'una borsa de treball per cobrir necessitats urgents de contractació laboral temporal de director/a de temps lliure per l'Escola Municipal d'Estiu de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases de selecció per la constitució d’una borsa de treball per cobrir necessitats urgents de contractació laboral temporal de director/a de temps lliure per a l’escola municipal d’estiu de Formentera

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en exercici de les seues competències, sobre la base d'allò proposat (que conforme a l'article 54 i 89.3 i 5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, suposa la motivació d'aquest acte) en sessió de 16 de març de 2015 aprovà la convocatòria de les bases que seguidament es transcriuen:

Bases de selecció per la constitució d’una borsa de treball per cobrir necessitats urgents de contractació laboral temporal de director/a de temps lliure per a l’escola municipal d’estiu de Formentera

1.- Objecte de la convocatòria

1. L’objecte de la present convocatòria és la constitució d’una borsa de treball per cobrir necessitats urgents de contractació laboral temporal de director/a de temps lliure per desenvolupar les tasques de l’Escola Municipal d’Estiu de Formentera, pel procediment de concurs de mèrits.

2. Seran funcions del/la director/a de temps lliure l'elaboració de la programació d'activitats, el seguiment del desenvolupament i execució de les activitats de l’Escola Municipal d’Estiu.

3. La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Formentera, ubicat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) al carrer de Ramon Llull, núm. 6, a la pàgina web de la Corporació www.consellinsulardeformentera.cat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), essent la data de publicació en el BOIB, la que servirà de còmput en el termini de presentació de les sol·licituds.

2.- Consignació pressupostària

L’import que es destina a aquesta convocatòria és amb càrrec a la partida pressupostaria 2015.1.323.13100.01 dels pressupostos generals del Consell insular de Formentera, corresponents a l’exercici 2015.

3.- Procés selectiu

Les persones seleccionades seran contractades, per rigorós ordre de puntuació fins un total d'un/a director/a de temps lliure, i subjectes al règim de contractació laboral temporal que marca l’Estatut dels Treballadors, sense que això suposi cap alteració de la plantilla orgànica de la corporació ni de la Relació de llocs de treball.

El procés selectiu, constarà de les següents fases:

Primera fase: requisits dels aspirants

Per prendre part a la convocatòria serà necessari que les persones interessades, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, compleixin amb els següents requisits:

a) Ser espanyol o ciutadà d’un estat membre de la Unió Europea o nacional d’aquells estats dels quals sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors.

b) Tenir 18 anys complits el dia de la finalització del termini d’admissió de sol·licituds.

c) No patir cap malaltia, i posseir la capacitat física i psíquica necessària per poder realitzar el correcte acompliment de les funcions de la plaça.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.

e) Estar en possessió dels següents títols oficials:

  1. Títol de director/a d'activitats de temps lliure impartit per escoles de monitors de temps lliure reconegudes per institucions públiques.
  2. Títol del Cicle Formatiu de Grau Superior en Animació Sociocultural

f) Tenir el nivell B2 de català, acreditat mitjançant certificat o títol expedit per la Direcció de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears o equivalent. En el cas de no poder acreditar aquests coneixements, s’haurà de superar una prova de llengua catalana, que s’estableix en la base sisena.

És exigible el nivell B2 de català per assegurar la qualitat en la participació del/a director/a de temps lliure tant en el procés d’elaboració de la programació, com en el seu desenvolupament, així com també en l’execució de les activitats proposades amb els participants de l’Escola municipal d’Estiu.

Segona fase: concurs de mèrits

Es valoraran els mèrits i les condicions personals que es relacionen a continuació, que s’hagin documentat i justificat a la data de finalització del termini d’admissió d’instàncies.

a) Experiència:

Es valorarà l’experiència següent:

  • Per cada mes complert de serveis prestats i reconeguts dins la categoria de monitor/a de temps lliure desenvolupat al Consell Insular de Formentera: 0,5 punts fins a una màxim de 6 punts
  • Per cada mes complert de serveis prestats i reconeguts dins la categoria de monitor/a de temps lliure en altres administracions públiques, associacions de temps lliure i/o empreses privades: 0,2 punts fins a un màxim de 3 punts
  • Per cada mes complert de serveis prestats i reconeguts dins la categoria de director/a de temps lliure desenvolupat al Consell Insular de Formentera: 0,5 punts fins a una màxim de 6 punts
  • Per cada mes complert de serveis prestats i reconeguts dins la categoria de director/a de temps lliure en altres administracions públiques, associacions de temps lliure i/o empreses privades: 0,2 punts fins a un màxim de 3 punts

b) Certificats de coneixements de català:

  • Certificat C o C1: 1 punts
  • Certificat D o C2: 2 punts
  • Certificat E (llenguatge administratiu): 3 punts
  • En el cas que l’aspirant acrediti possessió de més d’un certificat, la Comissió de selecció tan sols atorgarà puntuació per aquell certificat que acrediti major puntuació.

c) Estudis

Es valoraran el títols següents:

  • Titulació universitària de llicenciatura o grau relacionat amb l’educació, l’esport, el lleure o el món social: 5 punts
  • Titulació universitària de diplomatura relacionat amb l’educació, l’esport, el lleure o el món social: 3 punts
  • Titulació universitària de màster relacionat amb l’educació, l’esport, el lleure o el món social: 2 punts
  • Titulació universitària de postgrau relacionat amb l’educació, l’esport, el lleure o el món social: 1 punt
  • Titulació de Cicle Formatiu de Grau Superior en Animació Sociocultural: 3 punts
  • Títol de Monitor/a de temps lliure impartit per escoles de monitors de temps lliure reconegudes per institucions públiques: 6 punts
  • Títol de director/a de temps lliure impartit per escoles de monitors de temps lliure reconegudes per institucions públiques: 6 punts
  • Certificat de professionalitat de: dinamització d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil: 6 punts
  • Carnet de socorrista expedit per Creu Roja, Federació de Salvament i Socorrisme, la Conselleria de Salut o qualsevol altre organisme autoritzat oficialment per l'expedició d'aquest títol: 2 punts

d) Formació

  • Els cursos, jornades o seminaris, es valoraran quan estiguin relacionats directament amb les funcions de monitor i/o director de temps lliure o del món de l’educació.
  • Cursos que acreditin aprofitament, 0,2 punts per cada 10 hores
  • Cursos que acreditin assistència 0,1 punts per cada 10 hores
  • Fins a un màxim de puntuació total de 12 punts

4. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds per participar a les proves selectives seran presentades en el Registre General del Consell Insular de Formentera, de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), situat al carrer Ramon Llull núm. 6, Sant Francesc Xavier, Formentera, o en qualsevol de les formes establertes en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAPIAC), dirigides al president del Consell Insular de Formentera, en el termini de 10 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Les sol·licituds registrades fora de termini seran excloses i s’arxivaran. Si l’últim dia de presentació fos diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins el següent dia hàbil. Els restants i successius anuncis, es faran públics únicament en el tauler d’anuncis del Consell Insular i a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat.

Les instàncies presentades en la forma prevista en l'article 38.4 de la LRJAPIAC, no seran admeses encara que consti que es va lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), dins el termini establert, per fax al 971322556 o per correu electrònic a: atenciociutadana@conselldeformentera.cat.

2. Els aspirants interessats a prendre part en el procés selectiu hauran de presentar la sol·licitud correctament emplenada, adjuntant original o fotocòpia compulsada de la documentació que s’indica:

a) Declaració jurada de que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la primera fase de la base tercera, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització de procés selectiu.

b) Fotocòpia compulsada del DNI

c) Còpia compulsada de la titulació o certificat que acredita tenir cursats i aprovats els estudis que són requerits per a l’obtenció del títol corresponent, amb el justificant d’haver satisfet els drets d’expedició, sense prejudici de la posterior presentació del títol.

d) Acreditar el coneixement de la llengua catalana presentant el certificat emès per la Direcció de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears o equivalent.

e) Currículum vitae.

3. Els mèrits i les condicions personals a valorar en la fase de concurs de mèrits s’hauran de justificar amb documents degudament compulsats en presentar la sol·licitud per participar en aquest procés. Els aspirants confeccionaran un índex on quedin recollits de manera ordenada els mèrits al·legats.

No es valoraran els mèrits i les condicions no acreditats correctament.

5. Admissió dels aspirants

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president del Consell dictarà resolució en el termini màxim de 4 dies naturals en què es declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. En la mateixa resolució, s’inclourà la relació dels aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, d’acord amb el que estableix la clàusula tercera, i la dels aspirants que no l’hagin acreditat, amb indicació del lloc, data i hora d’inici de la prova prevista, destinada a acreditar aquest requisit. Aquesta resolució es publicarà al tauler d’anuncis de l’OAC del Consell Insular de Formentera i a la web de la Corporació.

2. Els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la resolució indicada, per formular les reclamacions que creguin oportunes, adreçades a esmenar els defectes que s’hagin pogut produir, o per adjuntar la documentació que es requereix a la convocatòria. Se’ls adverteix que, en cas de no esmenar dins aquest termini els defectes a ells imputables que hagin motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició.

3. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d’admesos i exclosos, la llista s’entendrà definitiva a partir del dia següent al de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució del president del Consell Insular de Formentera en el termini màxim d’un mes. Aquesta resolució, es publicarà en el BOIB, en el tauler d'anuncis de l’OAC i en la web de la Corporació. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s’entendran desestimades.

4. En el supòsit que, per circumstàncies excepcionals, s’hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració dels exercicis, aquesta modificació es publicarà al tauler d’anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell.

5. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

6. Als efectes d’admissió dels aspirants es tindran en compte les dades que aquests facin constar a la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal Qualificador podrà requerir, als efectes escaients, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactitud o falsedat en les dades i la documentació que aportin els aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

7. Un cop realitzada la prova específica de llengua catalana, segons el que disposa la base sisena, el president del Consell Insular de Formentera, ha de dictar una nova resolució en la qual declararà aptes o no aptes els aspirants que l’hagin realitzada, segons el resultat de la prova, i designarà el Tribunal de Qualificació. Aquesta resolució, es publicarà al tauler d’anuncis i a la web.

6. Prova de català

Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per prendre part de les proves selectives, que estiguin en la llista d’admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.

La prova serà obligatòria i eliminatòria.

La qualificació de la prova serà d’apte/no apte. La qualificació de no apte o la no assistència de l’aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.

7. Tribunal de qualificació

1. En la mateixa resolució que declari aptes o no aptes als aspirants que hagin realitzat la prova de coneixement de la llengua catalana, s'efectuarà el nomenament dels membres del Tribunal Qualificador, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d'aspirants i fer la proposta oportuna a l'òrgan competent.

2. El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l'article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l’Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, sent necessari, almenys, que un dels membres sigui personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Tribunal qualificador serà un òrgan col·legiat i la seva composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home..

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l'Administració, així com els funcionaris interins, no poden formar part del mateix.

6. El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de membres suplents, entre els quals haurà de figurar un President, un Secretari i tres Vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'accés a les places convocades.

7. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del President titular o del suplent, el primer designarà d'entre els Vocals amb dret a vot un substitut que ho suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el Vocal de major edat amb dret a vot.

8. Els membres del Tribunal deuran abstenir-se, i hauran de notificar-ho a l'òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 28.2 de la LRJAPYPAC, o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació dels aspirants a proves selectives en els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar als membres del Tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.

9. El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per tots o alguns dels exercicis assenyalats.

10. Els membres del Tribunal són personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria simple. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot de qualitat.

11. Als efectes previstos en l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.

8. Incidències

1. El Tribunal Qualificador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les bases. Abans de la constitució del Tribunal Qualificador, s’atribueix al president del Consell la facultat d’interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

2. Dins aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar els aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

9. Impugnació

Les presents bases i tots els actes administratius que se’n derivin d’aquestes i de les actuacions de la comissió de selecció podran ser impugnades segons s’estableix a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

10. Vigència

1. Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seva publicació.

2. Aquesta borsa de treball tendrà una vigència màxima de dos anys.

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

  

 Formentera, 18 de març de 2015

  

El president

Jaume Ferrer Ribas