Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 4944
Disciplina. DO-2011/326. Notificació ordre de demolició a la propietària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a Teresa de Lourdes Poulmann Brandao, exp.núm. DO-2011/326, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Lourdes Poulmann Brandao, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que, per acord del Consell de Gerència d’Urbanisme de data 12 de novembre de 2014, s'ha disposat el següent:

De conformitat amb els articles 151 i 152 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, vist que ha transcorregut el termini previst sense que s’hagin presentat al·legacions al tràmit d’audiència.

D’acord amb els decrets de batlia núm. 8436, de 13 de maig de 2013, de nomenament dels titulars de les àrees de govern i núm. 954, de 27 de gener de 2014, d’organització dels serveis administratius, i altra normativa aplicable, la instructora que subscriu considera que el Consell de Gerència d'Urbanisme pot adoptar el següent

ACORD

1r. Ordenar, atesos els articles 151 i 152 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, a la Sra. Teresa de Lourdes Poulmann Brandao (prop), que procedeixi a la retirada de les obres denunciades per l’informe del zelador de 25.05.2011, fetes sense la preceptiva llicència municipal a la  Zn Son Flor (parcel.lació), 9, RR. 03200229, consistents en: “ampliació de la caseta d’uns 35 m2 de superficie amb coberta plana. Canvi de la coberta de la caseta existent amb teules (+- 25 m2). Construcció d’una porxada aferrada a la parcel.la 10 amb bigues de fusta i teules d’uns 30 m2 de superificie. “, així com qualsevol altre tipus d’acte de transformació o ús del sòl, del vol o del subsòl executats sense concurrència dels pressupòsits legals per a la seva legitimitat.

La retirada /restitució s’haurà de realitzar d’acord amb el disposat a l’informe tècnic de 17.10.2014, que diu:

Les següents condicions s’hauran de considerar d’obligat compliment abans d’iniciar la retirada i restitució:

1. Redactar projecte tècnic.

2. Anomenar Tècnics directors d’obra

3. Redactar estudi bàsic de seguretat i salut

4. Anomenar Coordinador de Seguretat.

5. En compliment del preceptuat en la “Resolució d’inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” publicat en el BOIB de 15-11-2005, haurà de complir-se el previst a l’article 9 del “Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció - demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” (BOIB 23-11-2002), obtenint la següent documentació:

  • Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.
  • Avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.
  • Avaluació, si escau, dels residus (terres i desmunts no contaminants) que no necessiten cap tipus de tractament i que es puguin destinar directament a restauració de pedreres.
  • Mesures previstes de separació en origen o reciclatge “in situ” durant la fase d’execució de l’obra.
  • Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.

6. Haureu de realitzar nomenament de l’empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears o del professional competent , o bé un compromís signat per vós i aquests, i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial.

   TERMINI D’EXECUCIÓ DE L’ORDRE:       3  MESOS     

   (D’ACORD AMB LES PRESENTS CONDICIONS)                                                                                                                                                 

Indicar que per dur a terme la retirada / restitució de les obres denunciades no és preceptiva la sol·licitud d’una llicència municipal d’obres.

2n. Apercebre als interessats, d’acord amb l’art. 95 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que de conformitat amb l’article 153 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, l’incompliment d’aquesta ordre donarà lloc, mentre duri, a la imposició de fins a dotze multes coercitives amb una periodicitat mínima d’un mes i quantia, en cada ocasió del 10% del valor de les obres realitzades i, en tot cas, com a mínim de 600 euros.

La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d’acord als preus i barems dels Col·legis Oficials d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca i/o Arquitectes de Balears, és de 25.729,86 €.

En qualsevol moment, un cop transcorregut el termini assenyalat en el punt primer d’aquesta resolució per al compliment voluntari de l’ordenat per part de la persona interessada es pot dur a terme la seva execució subsidiària a costa d’aquesta, execució que procedirà, en tot cas, una vegada transcorregut el termini derivat de la dotzena multa coercitiva.

3r. Posar aquest acord en coneixement del Departament Tributari, Servei d’Inspecció Tributària, als efectes de recaptació dels tributs pertinents.

4t. Notificar el present acord als interessats i donar compte al Negociat d’Expedients Sancionadors DO 2011-326 Sra.Teresa de Lourdes Poulmann Brandao.

L’article 151.4 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl estableix que el termini màxim en què s’ha de notificar la resolució expressa que es dicti en el procediment de restabliment de l’ordre jurídic pertorbat serà d’un any a comptar de la data de la seva iniciació.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació del present edicte. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 17 de març de 2015

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)

Elvira Salvà Armengod