Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 4894
Aprovació definitiva modificació de l'ordenança reguladora de l'atorgament de subvencions a determinats béns immobles
Versió PDF
El Ple de l’Ajuntament de Marratxí, en sessió ordinària de dia 27 de gener de 2015, va aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança reguladora de l’atorgament de subvencions a determinats béns immobles.
Havent finalitzat el període d’informació pública sense que s’hagi presentat cap reclamació o suggeriment, i de conformitat amb el que disposa l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, l’Acord inicial esmentat s’entén definitivament adoptat.
D’acord amb el que estableix l’article 70.2 de la Llei 7/1985, a continuació es publica aquest Acord i el texte íntegre de l’Ordenança.
“Acord
Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança reguladora de l’atorgament de subvencions a determinats béns immobles, en els termes incorporats a l’expedient.
Segon. Sotmetre l’expedient a informació pública per un període de trenta dies hàbils per a la presentació de reclamacions i suggeriments. Aquest tràmit s’anunciarà en el tauler d’anuncis de la Corporació i en el BOIB.
Tercer. En el cas que no es presenti cap reclamació o suggeriment, s’entendrà definitivament adoptat aquest acord, fins llavors provisional, sense necessitat d’acord plenari. En cas contrari, s’adoptarà l’acord definitiu que pertoqui, resolent les reclamacions i suggeriments presentats i aprovant la redacció definitiva de la modificació de l’Ordenança.
ORDENANÇA REGULADORA DE L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS A DETERMINATS BÉNS IMMOBLES
CAPÍTOL PRIMER
DISPOSICIONS GENERALS
ARTICLE 1.- La present ordenança té per objecte regular, de forma específica, la concessió de subvencions relatives a béns immobles catalogats. D’aquesta forma, s’estructuren i fixen els criteris per a la tramitació, amb acumulació en un únic procediment anual, de la concessió de les subvencions sobre la quota de l’IBI, a totes aquelles persones físiques i/o jurídiques que siguin subjectes passius de l’IBI, i aquelles entitats a que es refereix l’article 35 de la Llei General Tributaria, que compleixin els requisits establerts i que siguin:
a) Propietaris de béns immobles que estiguin inclosos dins el Catàleg del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Marratxí.
b) Titulars d’un dret reial d’usdefruit sobre béns immobles inclosos dins el Catàleg Arquitectònic i Ambiental de Marratxí.
c) Titulars d’un dret reial de superfície sobre béns immobles inclosos dins el Catàleg Arquitectònic i Ambiental de Marratxí.
d) Titulars d’una concessió administrativa sobre béns immobles inclosos dins el Catàleg Arquitectònic i Ambiental de Marratxí.
ARTICLE 2.- La subvenció consistirà en la quantitat resultant de multiplicar la quota de l’IBI, corresponent al exercici fiscal anterior, pel qual es demana la subvenció, per el coeficient 0’3, sense tenir en compte els recàrrecs ni les sancions.
ARTICLE 3.- L’atorgament d’aquesta subvenció s’atendrà a les següents normes:
1) Tindrà caràcter anual, voluntari i eventual.
2) No es podrà invocar com a precedent.
3) No es podrà exigir augment o revisió de la subvenció.
4) La subvenció no podrà excedir del 30 per cent de la quota de l’IBI corresponent a cada Bé Immoble coincident amb l’objecte de l’immoble descrit a la fitxa del catàleg, i es referirà a la quota de l’exercici fiscal immediatament anterior o meritat al de la tramitació anual.
5) L’import de l’IBI s’haurà de haver pagat íntegrament de forma efectiva i dins del període voluntari de recaptació. En el cas que, dins del període voluntari, s’hagi sol•licitat i posteriorment obtingut el pagament fraccionat del tribut, per a poder sol•licitar la subvenció s’hauran d’haver satisfet totes les quotes per l’import total abans del 31 de març de l’any següent a la meritació de l’IBI.
6) Els propietaris o titulars de drets reials que sol•licitin la subvenció hauran d’estar al corrent del pagament de tots el altres impostos municipals.
7) Els hereus o similars, que encara no siguin titulars cadastrals o subjectes passius de l’IBI, no tendran dret a sol•licitar aquesta subvenció, fins que no s’hagi formalitzat la titularitat adient amb l’acceptació d’herència o equivalent.
CAPITOL SEGON
PETICIONARIS
ARTICLE 4.– Tendran dret a sol•licitar aquesta subvenció totes les persones físiques i jurídiques que siguin propietaris o titulars dels drets reials o concessió indicats sobre immobles coincidents de manera fefaent amb l’objecte o descripció dels immobles inclosos dins el Catàleg de Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Marratxí, complint els requisits de l’article 3.
En el supòsit que hi hagi dos o més propietaris o titulars d’un dret reial sobre un mateix immoble i tots ells demanin la subvenció aquesta es concedirà i s’abonarà a la persona física o jurídica que amb la sol•licitud aporti el rebut o que acrediti haver-lo pagat.
ARTICLE 5.- Els sol·licitants hauran d’aportar la següent documentació:
a) Instància sol·licitant la subvenció.
b) Fotocopia del DNI del sol·licitant.
c) El Justificant d’haver pagat íntegrament l’IBI del exercici fiscal pel qual demana la subvenció.
d) En cas que el titular o subjecte passiu de l’IBI no coincideixi amb el sol•licitant, caldrà que es presenti una còpia del títol de propietat que legitima la propietat del bé immoble catalogat.
e) Una Declaració Responsable que el sol•licitant de la subvenció està al corrent del pagament dels impostos municipals.
f) Sol·licitud municipal de transferència bancària per a pagaments del propietari/titular del dret reial o concessionari de l’immoble o altre document que pugui ser-li requerit per l’administració per tal que es pugui dur a terme la transferència bancària.
ARTICLE 6.- Aquesta petició es tramitarà a sol•licitud de l’interessat, que haurà de presentar la instància i documents corresponents abans del 31 de març de l’any següent al de la meritació del corresponent IBI. En cap cas s’admetrà la petició de subvencions referides a exercicis meritats que no sigui l’immediatament anterior al de la tramitació anual en que es realitza la petició, sense perjudici del que s’ha previst a la Disposició Transitòria. Així mateix, la falta de presentació de la sol•licitud dintre del termini descrit provoca la pèrdua del dret a obtenir la referida subvenció.
CAPITOL TERCER
PROCEDIMENT PER OTORGAR O DENEGAR LES SUBVENCIONS.
ARTICLE 7.- El ple de l’Ajuntament consignarà una quantitat anual en el seu pressupost per a atendre aquestes subvencions.
ARTICLE 8.- 1- Una vegada analitzades les sol•licituds i la documentació presentades, es requeriran els informes següents:
• De Cultura, informe de la inclusió en el catàleg dels immobles sol•licitats.
• De la Intervenció, informe de fons de crèdit disponible suficient.
• Del Servei Jurídic, informe jurídic sobre la tramitació del procediment.
2.- Seran competents per a resoldre els òrgans següents:
a) El Batle, quan la quantia de la subvenció, individualment considerada, ascendeixi a una quantia inferior a 2.000 €.
b) La Junta de Govern, per delegació de l’Ajuntament Ple, quan l’import de la subvenció, individualment considerat, sigui igual o superior als 2.000 €. Mitjançant el regidor de l’àrea d’urbanisme, s’adreçarà a la Comissió Informativa d’urbanisme la proposta d’acord per elevar-la a la Junta de Govern.
3.- El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos, i se computarà a partir de la finalització del termini de presentació de sol•licituds. El silenci de l’Administració tendrà caràcter desestimatori.
ARTICLE 9.- L’acord o decret d’atorgament o denegació de la subvenció posa fi a la via administrativa, i contra aquest es podran interposar els recursos administratius prevists en la Llei de Procediment Comú o, si escau, el recurs contenciós-admistratiu. L’acord o decret de concessió es notificarà mitjançant publicació en extracte en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de l’Ajuntament. Les denegacions es notificaran de forma individualitzada.
DISPOSICIÓ TRANSITORIA.- Durant el primer any de vigència d’aquesta modificació d’ordenança, es podran presentar fins el 31 de març de 2015, a més de les del 2014, les sol•licituds de subvenció corresponents a l’exercici fiscal 2013, 2012, 2011 i 2010. En l’exercici 2016 i següents únicament es podran sol•licitar les subvencions relatives a l’any meritat anterior, segons el que preveu l’article 6.
DISPOSICIÓ FINAL.- Aquesta ordenança consta de 9 articles, una disposició transitòria i una disposició final i, una vegada aprovada definitivament, entrarà en vigor l’endemà de la publicació del seu text íntegre en el BOIB.”
Marratxí, 17 de març de 2015
El batle acctal.
Xisco Ferrà Pizà