Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-

Núm. 4872
PalmaActiva.- Anunci de les bases reguladores i convocatòria per a la concessió de subvencions a patronals de comerç per a la realització d’activitats de dinamització del comerç a la ciutat de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de presidència, de data 13 de març de 2015, s’aprovà la convocatòria i les bases per a la concessió de subvencions a patronals de comerç per a la realització d’activitats de dinamització del comerç a la ciutat de Palma. Es publiquen les esmentades bases per a general coneixement.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord amb el que disposa l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de la seva aprovació, i en aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre d’aquest Organisme o a les dependències a què es refereix l’article 38.4, de la Llei 30/92 de 26 de novembre, abans esmentada. S’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt ni notificat la resolució en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article  abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptats des de l’endemà de la seva aprovació.. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Palma, 16 de març de 2015

La gerent

Silvia Romero Bosch

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS A PATRONALS DE COMERÇ PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS DE DINAMITZACIÓ DEL COMERÇ A LA CIUTAT DE PALMA.

1. Objecte

L’objecte d’aquestes bases és la regulació de la concessió de subvencions, dins dels límits pressupostaris previstos, a favor de patronals del comerç amb àmbit d’actuació d’almenys tot el municipi de Palma per a la realització d’activitats envers la promoció, la dinamització i el foment de l’activitat comercial del petit i mitjà comerç urbà. Aquests ajuts econòmics estan destinats a fomentar la realització d’activitats d’interès públic i social que tinguin per objecte dinamitzar el comerç urbà de proximitat a la ciutat de Palma i els distints sectors d’activitat, realitzades entre l’1 de gener 2014 i el 15 de novembre de 2015.

2. Règim jurídic

La concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva i convocatòria oberta, d’acord amb allò que disposa l’article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, art. 59 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, reglament de la llei de subvencions, Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, text refós de la llei de subvencions de la CAIB, l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 28 de juliol de 2005 (BOIB núm. 140, de 22 de setembre de 2005) -sense perjudici que està en exposició pública una nova ordenança Municipal de Subvencions que substituirà la vigent- i bases d’execució del pressupost per a l’any 2015. La convocatòria està presidida pels principis d’igualtat i no discriminació, publicitat i transparència, concurrència i objectivitat.

L’atorgament de les subvencions es condicionen al compliment de la finalitat d’interès general i tenen caràcter no devolutiu.

3. Accions subvencionables

Poden ser subvencionables els plans d’acció comercial generals, les campanyes d’animació comercial i les actuacions de promoció comercial del petit i mitjà comerç urbà que tinguin com a objectiu la promoció, dinamització, el foment i l’increment de l’activitat comercial al municipi Palma. Aquests han d’estar adaptats a les necessitats, demandes, tendències i els hàbits de consum actuals.

Les activitats presentades a subvenció han de repercutir necessàriament en empreses del sector radicades al municipi i en el seu dinamisme econòmic.

Es consideren despeses subvencionables:

- Despeses d’organització, amb els límits de la present convocatòria.

- Despeses de realització de les activitats, ja sigui de personal propi com serveis de tercers.

- Publicitat, propaganda i difusió  de l’activitat.

- Serveis professionals i honoraris relacionats directament amb l’activitat.

- Material i articles promocionals, catàlegs.

- Despeses relatives a premis, sortejos, trofeus, sempre que no siguin lliuraments en metàl·lic.

- Primes relatives a assegurances de l’activitat.

- Despeses de manteniment, seguretat i neteja allà on es desenvolupi l’activitat.

- Altres despeses que siguin necessàries per dur a terme l’activitat.

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

- Els impostos indirectes que siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda o societats.

- Els interessos deutors de comptes bancaris, els recàrrecs, les sancions administratives ni els interessos de demora.

- Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles.

- Les despeses facturades amb data anterior a la data d’inici de l’activitat, excepte que es demostri que estan directament relacionades amb l’activitat o projecte subvencionat.

- Allotjament i manutenció: dinars, sopars, càtering, dietes, allotjaments, o similars.

- Informes, estudis o memòries relacionades amb l’activitat o amb la justificació d’aquesta.

- Accions formatives.

Les despeses d’organització -en què s’inclouen despeses generals de gestió administrativa, comunicacions, etc.- tant si són despeses directes com si són indirectes per imputació percentual de les despeses generals corrents de l’entitat sol·licitant, no poden superar el 20 % del pressupost aprovat.

En la imputació de la despesa indirecta s’ha d’indicar el sistema de càlcul emprat per a la seva imputació.

No es tenen en compte les despeses no subvencionables a l’efecte de determinació del pressupost de l’actuació als efectes de la concessió i justificació de la subvenció.

4. Règim de concessió i compatibilitats

Les subvencions regulades a aquestes bases són compatibles amb altres ajuts que tinguin la mateixa finalitat; l’import de la subvenció atorgada, conjuntament amb els ingressos a obtenir, els recursos propis i la concurrència d’altres subvencions, no pot superar -en cap cas- el cost total real de l’activitat, d’acord amb el que preveu l’article 19.3 de la Llei general de subvencions. A aquests efectes, conformement a l’art 14.1.d de la Llei general de subvencions, el beneficiari haurà de comunicar a PalmaActiva l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin l’activitat subvencionada i qualsevol altra modificació d’igual naturalesa que afecti el pressupost de l’activitat presentat i aprovat.

5. Crèdit pressupostari

Aquesta convocatòria de subvencions compta amb un pressupost màxim de 26.000€.

Les obligacions econòmiques derivades de la concessió de subvencions d’aquesta convocatòria van amb càrrec a l’aplicació pressupostaria 40.43330.48900.00 del pressupost de despeses de PalmaActiva de l’any 2015.

L’import màxim de subvenció que es pot atorgar per a cada activitat és del 80 % del pressupost aprovat de l’activitat amb un màxim de 3.000€.

 

6. Condicions i requisits dels projectes d’activitat i dels beneficiaris

Les activitats presentades han de complir els requisits següents:

- Les activitats s’han de desenvolupar dins del terme municipal de Palma, tenir un abast i caràcter general i repercutir directament sobre el teixit comercial de la ciutat.

- Les activitats proposades no poden ser serveis o activitats de competència municipal.

- Les activitats subvencionades s’han de realitzar dins les dates i als emplaçaments prevists al projecte. Qualsevol canvi de data o emplaçament s’ha de notificar a PalmaActiva, s’ha d’entendre com a modificació de projecte i requereix l’aprovació expressa d’aquesta.

Els beneficiaris han de complir els requisits següents:

- Estar formalment constituïts i registrats al Registre General d’Associacions o Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes.

- Tenir, d’acord amb els seus estatuts o normes reguladores, objectius i finalitats coincidents amb l’objecte i les finalitats del projecte d’activitat presentat.

- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l’art. 13.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

7. Sol·licituds

Les sol·licituds s’han de presentar mitjançant el model normalitzat Sol·licitud d’ajuts per a la realització d’activitats envers la promoció, la dinamització i el foment de l’activitat comercial del petit i mitjà comerç urbà, que es facilita a les oficines de PalmaActiva, C/Socors, 22, CP 07002 de Palma, també es pot descarregar a la pàgina web www.palmaactiva.com., signada pel representant legal o persona facultada, acompanyada de la memòria descriptiva del projecte d’activitat i del document memòria econòmica.

Presentada una sol·licitud, si s’observés deficiència o manca de documentació, es requerirà a l’interessat perquè l’esmeni en el termini improrrogable de 10 dies hàbils. Finalitzat el termini, si no ha procedit a esmenar-ho se’l té per desistit en la seva sol·licitud.

Les sol·licituds que es presentin per a activitats ja realitzades presentaran la documentació dels punt 9 i 15 conjuntament.

Totes les comunicacions s’han de fer preferentment de forma telemàtica al correu electrònic que indiqui el sol·licitant.

8. Terminis

Aquesta convocatòria es tramita pel procediment de concurrència competitiva. Es poden presentar sol·licituds des de l’endemà de la publicació d’aquestes bases al BOIB i fins al 15 d’abril de 2015.

9. Documentació a presentar

La memòria descriptiva del projecte i la memòria econòmica es poden presentar en format lliure seguint l’indicat a l’annex II -guia bàsica del projecte d’activitats, que almenys hauran de contenir tots els camps indicats al mateix i declaració responsable que s’ha de presentar en el model annex I.

Juntament amb l’anterior, cal presentar còpia de la documentació següent:

- Inscripció al Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes Municipal (REMEC).

- NIF/CIF de l’entitat.

- DNI/NIF de la persona signant de la sol·licitud o del representant de l’entitat.

- Còpia de l’acord de l’assemblea general acordant sol·licitar la subvenció. Si estatutàriament estàs facultat el president per presentar directament aquest tipus d’activitats, així ho farà constar a la sol·licitud.

10. Obligacions dels beneficiaris

Les previstes als arts. 7 i 19 a 22 de l’Ordenança general municipal reguladora de les subvencions. A més, les entitats es comprometen a:

a) Comunicar a PalmaActiva l’acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de concessió. En tot cas, si en el termini de 10 dies no es produeix aquesta comunicació s’entén que l’accepta.

b) Complir l’objectiu, executar el projecte i realitzar l’activitat conforme al projecte i pressupost definitivament aprovat.

c) Donar publicitat a la subvenció atorgada, qualsevol que sigui l’import, fent constar el patrocini de PalmaActiva i incloure el seu logotip en tot el material de promoció i altre que es generi en la realització l’activitat/projecte i si aquest ja ha estat realitzat, a la seva web o altres mitjans de comunicació o publicitat ordinaris de que en disposi: revistes, comunicats, etc.

d) Justificar la realització de l’activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que ha d’efectuar l’òrgan concedent, si escau, i a qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, tant estatals com comunitaris, amb l’aportació de tota la informació que li sigui requerida en l’exercici de les actuacions anteriors.

f) Permetre el seguiment de les activitats i a la petició d’informació que PalmaActiva pugui fer per a comprovar l’ús que es fa de l’ajut rebut.

g) Comunicar per escrit a PalmaActiva, tots els canvis, les anul·lacions o qualsevol eventualitat que afectin el projecte aprovat.

h) Acudir a les reunions convocades per la persona responsable del seguiment de les subvencions atorgades.

i) Un cop finalitzades les activitats, i dins el període de justificació de les subvencions atorgades, presentar la memòria justificativa del desenvolupament i resultats del projecte, juntament amb la memòria econòmica.

j) Comunicar a PalmaActiva la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.

k) Presentar, en el moment de l’abonament de la subvenció, certificació que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i l’Ajuntament de Palma.

l) Portar els llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial, aplicable a la persona beneficiària en cada cas, i deixar-hi constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció.

m) Conservar els documents justificatius de les despeses corresponents a l’activitat subvencionada durant cinc anys i posar-los a la disposició de PalmaActiva quan els sol·liciti.

n) Reintegrar el fons percebuts si es troba en alguna de les causes de reintegrament previstes als art. 21 i 22 de l’Ordenança general municipal reguladora de les subvencions.

11. Criteris de valoració

La Comissió Avaluadora valora les sol·licituds i els projectes d’activitat presentats segons els criteris següents de puntuació, amb una puntuació màxima de 50 punts:

1. Criteris generals: fins a 25 punts

Sobre el projecte (12 punts)

- Anàlisi i coneixement de l’entorn on es realitzarà el projecte i impacte comercial o sectorial. Màxim 5 punts

- Qualitat del projecte i oferta d’activitats. Màxim 5 punts

- Innovació i originalitat en l’execució o en el disseny de l’activitat. Màxim 2 punts

Sobre l’entorn, les activitats i la seva repercussió (13 punts)

- Major abast de les activitats i actuacions, impacte social, comercial, urbà i turístic, suport a la desestacionalització, obertura a nous mercats de clients. Màxim 5 punts

- Major quantitat de destinataris beneficiaris de l’activitat. Màxim 5 punts

- Utilització de recursos que contribueixin a la sostenibilitat del medi ambient, noves tecnologies. Màxim 3 punts

2. Finançament i solidesa econòmica: fins a 9 punts

- Disposició de capacitat o recursos propis per gestionar i executar el projecte. Màxim 3punts.

- Major aportació econòmica pròpia de l’entitat per a la consecució del projecte. Màxim 3punts.

- Sistemes de consecució de recursos per a l’aportació econòmica no subvencionada. Màxim 3 punts.

3. De l’entitat o agrupació: fins a 8 punts

- Grau de representativitat de l’entitat en el seu entorn. Volum d’associats i representats. Màxim 3 punts.

- Integració o col·laboració amb diferents agents de l’entorn econòmic i social de l’àrea on es desenvolupa el projecte. Màxim 2punts.

- Experiència en la organització d’activitats de dinamització comercial. Màxim 2 punts.

4. Altres: fins a 8 punts

- Originalitat i novetat de la iniciativa. Màxim 3 punts.

- Durada de l’activitat. Màxim 2.5 punts.

- Altres circumstàncies que es puguin valorar i que s’especifiquin al projectes. Màxim 2.5 punts.

Les subvencions s’atorguen en base al nombre de punts obtinguts, amb els màxim de la quantia sol·licitada o la menor de les quantitats següents: el 80 % de les despeses justificades i elegibles o 3.000€.

El valor de cada punt que pot obtenir un sol·licitant és de 60€. Es podran fer fraccions decimals.

12. Òrgans competents i procediments de concessió

L’òrgan instructor n’és l’Àrea de Promoció Econòmica.

S’ha de crear una Comissió Avaluadora, amb la finalitat de valorar les sol·licituds presentades i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució. Integren la Comissió Avaluadora els membres següents:

a) Presidència: directora general de Comerç, Treball i Joventut i gerent de PalmaActiva.

b) Quatre vocalies: tres tècnics de l’Àrea de Promoció Econòmica i el cap de l’Àrea Jurídicoadministrativa de PalmaActiva.

Realitza les funcions de secretari i estén acta de les sessions de la Comissió, el cap de l’Àrea Jurídicoadministrativa.

La Comissió Avaluadora és l’òrgan encarregat de conèixer i d’examinar les sol·licituds i els projectes d’activitats presentats, requerir per defectes, elevar l’informe de valoració i proposta de subvenció a l’òrgan competent, i també sobre les sol·licituds denegades i la causa de la denegació. L’òrgan competent per a la concessió de subvencions és el Consell Rector de PalmaActiva. La Comissió pot designar a qualsevol dels seus membres perquè emeti informe previ a la seva valoració o encomanar-ho a altres tècnics de l’organisme.

13. Procediment: Terminis de concessió i notificació

Amb caràcter previ a la proposta de concessió de la subvenció, conforme a l’art. 28.4 de la Llei 38/2003, general de subvencions, el sol·licitant ha d’aportar la documentació que acrediti la realitat del manifestat a la declaració jurada i que no hagi presentat juntament amb la sol·licitud o durant la tramitació de l’expedient.

Rebut l’informe de valoració de la Comissió Avaluadora, per a les activitats no realitzades es formula la proposta de resolució provisional, que es notifica immediatament als interessats, concedint un termini de 10 dies hàbils des de l’endemà de la notificació per presentar les al·legacions que estimi oportunes. Finalitzat aquest termini s’emet proposta de resolució definitiva en el termini de dos dies.

Una vegada examinades les al·legacions presentades es formula proposta de resolució definitiva.

Si la quantia de subvenció atorgada en la proposta de resolució provisional fos inferior a la sol·licitada pel beneficiari, aquest pot optar entre acceptar-la expressament o renunciar-hi, sense perjudici, en aquest segon cas, de tornar a presentar el projecte d’activitats, que seria valorat dins els períodes següents de valoració. Finalitzat el termini, s’emet proposta de resolució definitiva i es notifica als interessats.

Per a les sol·licituds presentades per activitats ja realitzades a data de sol·licitud, s’emetrà proposta de resolució definitiva.

Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions que posin fi a la via administrativa, han de ser motivades i s’han de notificar individualment als interessats i es publicaran a la web de l’organisme

14. Reformulació de sol·licituds

Quan l’import de la subvenció inicialment atorgat sigui inferior a l’import sol·licitat, l’entitat beneficiària pot optar per modificar la sol·licitud -modificant el projecte d’activitats i el pressupost inicial- per a ajustar-se a l’import de la subvenció atorgada.

Qualsevol modificació ha de respectar l’objecte, les condicions, la finalitat del projecte al qual se li ha atorgat la subvenció i els criteris que s’han valorat per a la concessió.

Si el beneficiari opta per assumir els costs de la part no subvencionada, en el projecte modificat ha de fer constar quins s’assumeixen i com es costegen.

El projecte modificat ha de tornar ser informat per la Comissió Avaluadora. La modificació de projectes d’activitats que impliquin una reducció substancial d’activitats o altres elements que es puguin considerar rellevants, poden implicar la denegació posterior.

15. Justificació

Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar l’aplicació de la subvenció atorgada a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció i ha d’haver dut a terme les activitats per a les quals es va sol·licitar.

No s’entén integrament justificada la subvenció atorgada si no s’acredita com a mínim l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció d’acord amb la memòria econòmica presentada.

El termini per justificar l’activitat és de 20 dies naturals des de l’endemà de la finalització de les activitats. S’entén com a data de finalització d’activitat la data efectiva de realització de l’esdeveniment, acte, promoció, activitat d’animació, etc. del projecte presentat. Si es realitzen durant un període, s’entendrà el darrer dia d’aquest període. Si és l’edició d’un material, lliurament d’un bé, etc. el dia de la seva efectiva obtenció pels beneficiaris. Els documents de pagament amb el pagament efectiu ja realitzat es poden presentar en el termini màxim de 20 dies naturals comptadors des del període anterior. La presentació de documents de pagament a termini no vençuts es té per no abonada. Totes les subvencions atorgades s’han d’haver realitzat i justificat abans de l’1 de desembre de 2015.

Per justificar la subvenció cal presentar a PalmaActiva, la documentació següent:

- Memòria de l’activitat. Ha de contenir una relació descriptiva i memòria gràfica (fotografies o vídeos) de les activitats subvencionades, amb indicació de les activitats fetes, amb lloc i dates de realització, el nombre i la tipologia dels participants i en general, els elements que es considerin per poder valorar-ne la repercussió. Es valora la presentació d’enquestes, qüestionaris de satisfacció i dades similars que reflecteixin la valoració dels resultats obtinguts. S’han d’incloure tots els sistemes de difusió emprats, còpia del material gràfic editat i recull de premsa on consti l’activitat.

- Memòria econòmica o compte justificatiu. S’ha de presentar la declaració de justificació de les despeses (annex IV) i la relació ordenada i numerada dels justificants de les despeses incorregudes en la realització de l’activitat subvencionada (annex V), acompanyada de les factures originals o fotocòpies acarades i dels pagaments. Només s’admetran justificants o declaracions de pagament en efectiu per caixa per imports màxims de 120€ per pagament i 600€ per proveïdor

Igualment, ha de presentar declaració d’altres ajuts o subvencions rebudes per a la realització de l’activitat segons model annex VI.

16. Pagament

Conforme amb l’article 19 de l’Ordenança general municipal i les bases d’execució del pressupost, l'import de les subvencions s'abona una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es varen concedir.

Cal presentar els certificats d’estar al corrent amb les obligacions tributàries i de Seguretat Social abans de l’ordenació del pagament.

Les subvencions objecte d’aquestes bases són compatibles amb altres ajuts o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats.

L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat o la quantia que l’entitat beneficiària hagi sol·licitat per dur a terme el projecte d’activitats. Les entitats beneficiàries tenen l’obligació de comunicar a PalmaActiva les respectives sol·licituds i atorgaments.

17. Revocació i reintegrament

PalmaActiva procedeix a la anul·lació i revocació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada, sense perjudici de l’exigència d’altre tipus de responsabilitats,  en els supòsits següents:

- Falsedat o ocultació en les dades aportades que hagin motivat l’atorgament de la subvenció.

- Incompliment de les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció.

- Incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció fou atorgada.

- L’incompliment de l’obligació de justificació en el termini establert o la justificació insuficient.

- L’incompliment de condicions de la resolució de concessió, incloses les de difusió.

- Incompliment de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents.

- La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan tutor de la subvenció.

- Altres causes previstes als articles 37 de la Llei 38/2003 i art. 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

18. Infraccions i sancions

L'incompliment d’aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, títol V de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, capítol V del règim sancionador de l’ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma i a la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

 

19. Publicació

Aquestes bases s’han de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i entren en vigor al dia següent de la seva publicació.

Segons l’art. 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, contra la resolució d’aprovació d’aquestes bases, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant l’òrgan que ha dictat la resolució en el termini d’un mes, o, segons l’art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats en ambdós casos des de l’endemà que s’hagi publicat.