Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 4845
Protecció. Notificació DP 2014/42 Trasllat ACGU de data 09.12.2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 9 de desembre de 2014, a RODRIGUEZ DIEGUEZ, JUAN LUIS amb DNI 34982002-Z, i a SABATER FERNANDEZ, SERGIO amb DNI 43.125.630-D, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2014/42 en relació al immoble ubicat al C/ JOAN ALCOVER NÚM. 4, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:

Us notifico que pel Consell de Gerència d’Urbanisme, en data 09.12.2014 es va adoptar el següent acord:

Atès que es va donar audiència als interessats, tràmit previ per a dictar una ordre d’execució amb la finalitat de mantenir els terrenys, urbanitzacions i edificacions en condicions de seguretat, salubritat i ornament públic.

Atès l’informe emès pels serveis tècnics municipals de dia 09.04.2014 (r.i. 29.04.2014) en relació a l’expedient DP 2014/42.

Atès que entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics, (BOIB núm. 194  de data 27.12.2012) 1. per inspecció d’edificis e informe i 2. per dictar ordre d’execució-, Concepte 312.02, art. 6 de l’ordenança fiscal per a 2013, Concepte 312.02, art. 6 de l’Ordenança Fiscal per a 2013 (BOIB núm.194 de 27.02.2012), vàlida per a l’any 2014, - que tindrà el següent càlcul: 1. per inspecció d’edificis e informe 105,69€, i 2. per dictar ordre d’execució 2,61% sobre el cost total previst pels serveis Tècnics Municipals. Sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).

Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Text Refós de la llei de sòl, aprovat pel R.D.-legislatiu 2/2008, de 20 de juny; article 117 de la Llei 2/2014 d’ordenació i ús del sòl de la CAIB, (BOIB núm.43 de 29.03.2014), articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de Capitalitat de Palma de Mallorca; article 290 i següents de les vigents normes urbanístiques, articles 172 i 175 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Corporacions Locals; i de conformitat amb l'article 4, apartat 2-j), del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, BOIB núm.98 de 28.06.2005, i demés normativa aplicable, fent ús de l’article 73 de la Llei 30/92, la cap de negociat que subscriu, considera es pot elevar al  CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’

ACORD

1r. Ordenar als propietaris dels immobles, solars i/o terrenys que figuren a continuació que corregeixin les deficiències detallades en els terminis que s’indiquen i, al mateix temps, se’ls adverteix que en cas d’incompliment es procedirà d’acord amb l’establert al punt tercer d’aquest acord

A INMOLLURXA SL amb CIF  B64948540, CARROY 2013 SLU amb CIF  B57803405, el Sr. SABATER FERNANDEZ SERGIO amb DNI 43125630D, el Sr. RODRIGUEZ DIEGUEZ JUAN LUIS amb DNI 34982002-Z, propietaris de l’immoble situat al C. Joan Alcover 4 (R.C. 00904006), expedient DP 2014/42, el següent:

Procedir sota direcció tècnica competent a:

  1. Instal·lació de mesures cautelars de seguretat que impedeixin la caiguda d’enderrocs a la via pública.

 Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

  1. Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars.

  2. Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució ordre mesures cautelars    2 mesos

Pressupost d’execució material estimatiu      2.000€

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a la atenció del Servei de Protecció, Seguretat dels Edificis, i ITE. Es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

  1. Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.

  • Observacions

    • Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.

  • Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.

  • S’ha de significar a la propietat el deure intrínsec de conservació de les edificacions en forma ajustant-se a uns paràmetres de salubritat i seguretat pública.

  • Cada període de 12 mesos cal realitzar el manteniment de les mesures cautelars de protecció, i certificar-ne la seva realització per part de tècnic competent.

No s’han presentat al·legacions a l’audiència donada.

2n. ADVERTIR als referits propietaris que podran iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica Competent, així com el compliment de les demés condicions incloses en aquest Acord, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.

No es necessita sol·licitar llicència d’obres, per tal de donar compliment a l’ordenat.

3r. ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma  23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també, d’acord amb el mateix article i en consonància amb l’art.117.4 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre,  i es procedirà, si incompleix, a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin, sense perjudici d’adoptar, si escau, la mesura establerta a l’art.117.4.b de la Llei 2/2014 en relació a la imposició de multes coercitives fins que es compleixi el deure de conservació.

4t. DONAR COMPTE d’aquest acord al Departament Tributari, als efectes de la liquidació dels tributs que sigui adient.

5è. NOTIFICAR la present resolució a la propietat afectada.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons redacció dada per la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’UN MES comptador des del dia següent al de recepció de la present notificació i, en aquest cas, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzeu el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de DOS MESOS comptadors des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 11 de març de 2015

La Cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis
Per delegació (D.B. 3000 de data 26/02/2014,
BOIB núm. 30 de data 04/03/2014)
Elvira Salvá Armengod.