Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 4820
Adhesió a l'acord Marc de Col·laboració 2015-2020 d'entitats locals per al Desenvolupament i la Promoció Turística del producte "Estacions Nàutiques"
Versió PDF
Feim públic que mitjançant Resolució d'Alcaldia número 2015-0028 de data 21/01/2015, es va aprovar definitivament el Conveni l’Ajuntament d’Alaior i Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques, que literalment diu:
“DOCUMENT D'ADHESIÓ A L'ACORD MARC DE COL·LABORACIÓ 2015-2020 D'ENTITATS LOCALS PER AL DESENVOLUPAMENT I LA PROMOCIÓ TURÍSTICA DEL PRODUCTE "ESTACIONS NÀUTIQUES"
Madrid, 28 de gener de 2015
COMPAREIXEN:
L'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques, amb domicili en carrer Joanot Martorell, núm. 15, de Vila-seca (Tarragona), proveïda de CIF G30584304. Representada en aquest acte pel seu president, el Sr. Joan Campoliner Montsant, amb domicili en Camí de Parafita, s/n, Santa Susanna (Barcelona), proveït del NIF 77528.498I.
L'entitat local Ajuntament d'Alaior, amb domicili al carrer Major, 11 d'Alaior (Menorca), proveït de CIF P0700200I. Representada per l'alcaldessa, Sra. Misericordia Sugrañes Barenys, amb domicili al carrer Sant Macari, 2 d'Alaior (Menorca), proveïda de NIF 37681661W.
MANIFESTEN I PACTEN:
Primer.- Que ambdues parts subscriuen l'Acord marc de col·laboració 2015-2020 d'entitats locals per al desenvolupament i la promoció turística del producte "Estacions Nàutiques".
I que mitjançant la signatura del present document formalitzen la seva adhesió particular a aquest Acord marc el clausulat íntegre del qual coneixen, accepten i ratifiquen.
Segon.- Que les destinacions turístiques, conscients del potencial del turisme nàutic com a model de desenvolupament local, econòmic i social, decideixen lliurement apostar per la potenciació de les estacions nàutiques com a xarxa de destinacions turístiques nàutiques dotant-se d'una plataforma de promoció potent i efectiva.
Tercer.- Per això donaran suport a l'estació nàutica local en el seu Pla de Viabilitat i Desenvolupament.
I per tant es comprometen a establir un Pla de Promoció i Suport a la Comercialització d'àmbit local, regional i nacional que permeti a les empreses intervinents mantenir el seu nivell de competitivitat i professionalització.
Quart.- Col·laborar en l'impuls dels acords entre entitats locals, comunitats autònomes i la FEDETON (Federació Europea de Destinacions de Turisme Nàutic).
Cinquè.- Participar en les reunions i treballs fixats per la Comissió de Seguiment de l'Acord marc per tal de millorar els objectius generals que s'han desenvolupat en dit acord.
Sisè.- Els compromisos econòmics queden fora d'aquest marc d'actuació, no es detallaran en el present document, sinó que seran determinats en el Pla Anual de Promoció i Suport a la Comercialització, en el qual cada destinació turística decidirà quines accions durà a terme, en quines vol participar de forma activa i per tant quina inversió en promoció vol assumir.
I en prova de conformitat, signen les parts el present document, quedant un exemplar en poder de cadascuna d'elles, en el lloc i en la data assenyalats a l'encapçalament.
Juan Campoliner Montsant Ajuntament d'Alaior
President AEEN Misericordia Sugrañes Barenys
Batlessa d'Alaior
ACORD MARC DE COL·LABORACIÓ 2015-2020 DE COMUNITATS AUTÒNOMES I ENTITATS LOCALS PER AL DESENVOLUPAMENT I PROMOCIÓ TURÍSTICA DEL PRODUCTE “ESTACIONS NÀUTIQUES”
Madrid, 28 de gener de 2015
L'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques durant l'any 2014 ha realitzat una anàlisi en profunditat sobre el model d'enginyeria turística de qualitat “Estació Nàutica” basat en l'experiència acumulada durant el període 1995-2014:
Reflexió estratègica de l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques
El 75 % d'èxit en destinacions Estacions Nàutiques certifica la validesa del model i marca el full de ruta per a aquelles destinacions turístiques aspirants a convertir-se en destinació nàutica excel·lent. Per contra, és el 25 % de destinacions que no han aconseguit els seus objectius les que ens aporten la millor informació sobre les àrees de treball a millorar.
Ha estat prioritat d'aquesta anàlisi realitzar una reflexió estratègica que permet dissenyar el futur marc d'actuació del Club de Producte per al període 2015-2020.
Per a això s'ha tingut en compte l'opinió de tots els actors participants a la Xarxa (Secretaria d'Estat de Turisme, Turespaña, comunitats autònomes, destinacions/ajuntaments i empreses).
Estacions Nàutiques, com a Club de Producte, agrupa empreses especialitzades i destinacions turístiques que col·laboren per captar mercats/segments específics mitjançant el desenvolupament de productes adaptats i promoció conjunta. És en aquesta col·laboració publicoprivada on el model adquireix la seva major fortalesa i projecció.
En aquests anys, el mercat turístic i l'entorn de negoci han canviat molt, per la qual cosa el concepte original d'Estacions Nàutiques també ha anat evolucionant i ha passat de ser un esquema de certificació de qualitat a una marca d'especialització de destinacions.
La finalitat és que el turisme nàutic constitueixi un avantatge diferencial de l'oferta espanyola de turisme de platja i interior, i contribueixi a la diversificació i al reposicionament de moltes destinacions de costa.
L'objectiu d'aquesta Reflexió és oferir més beneficis a tots els associats i que es faci més fort per millorar la competitivitat del turisme nàutic a Espanya.
Per poder competir en l'actual escenari de mercat hem de construir un futur basat en la cooperació, la innovació i a fer les coses millor. El treball eficaç en xarxa és la clau per a la competitivitat en turisme i les estacions nàutiques aposten per ser un model de coopetition (cooperar per competir). Com a conclusió, Estacions Nàutiques proposa dissenyar una estratègia d'especialització i revitalització per a destinacions de costa i interior convertint el Club de Producte en una potent Plataforma de Promoció de les Destinacions i de Suport a la Comercialització de les Empreses.
En un entorn de mercat en ràpida transformació i molt competitiu, el turisme nàutic és una gran oportunitat per reposicionar, dinamitzar i afegir valor a destinacions de platja que han aconseguit un estat de maduresa i necessiten millorar la seva competitivitat. També per a aquelles destinacions d'interior emergents. Apostar per les estacions nàutiques significa apostar per:
- Diversificar l'oferta.
- Allargar la temporada turística.
- Captar segments de mercat amb major poder adquisitiu.
- Reforçar la imatge de qualitat de l'oferta.
- Crear nous valors que ens diferenciïn enfront d'altres destinacions competidores.
- Integrar l'oferta de diferents empreses per crear productes especialitzats.
Per tot l'anterior, les entitats locals pertanyents a la xarxa i les seves comunitats autònomes podran adherir-se a aquest Acord marc de promoció de les destinacions Estació Nàutica. Per a això les destinacions que vulguin adherir-se signaran el document d'adhesió a l'Acord marc de col·laboració i que s'annexarà a aquest acord.
Aquest Acord marc permetrà optimitzar les inversions dels participants i millorar la rendibilitat de les accions ajustant-les a les necessitats i possibilitats de cada destinació.
REUNITS
Els representants de les comunitats autònomes, les entitats locals i estacions nàutiques en annex I referenciades, d'ara endavant destinacions turístiques, i l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques representades pel seu president, Sr. Juan Campolier Montsant, amb DNI 77528498I, acorden signar el següent Acord marc.
Les parts es reconeixen mútuament plena competència i capacitat legal per formalitzar el present acord, i a aquest efecte
EXPOSEN
1r. Que la Secretaria d'Estat de Turisme ve donant suport al projecte d'Estacions Nàutiques des de l'any 1998, desenvolupant un model d'estructuració i disseny que possibilita la inclusió de nous membres en el futur, assegurant la qualitat del servei en l'àmbit de les empreses d'activitats de turisme nàutic i donant lloc a la creació de la Xarxa Espanyola d'Estacions Nàutiques.
2n. Que les comunitats autònomes d'Andalusia, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, Ciutat Autònoma de Ceuta, Galícia, Regió de Múrcia, Comunitat de Madrid i Comunitat Valenciana i les entitats de promoció d'aquestes CA, a les quals estan adscrites, o que en depenen, tenen al seu càrrec l'impuls i l'execució de les polítiques turístiques corresponents en relació amb la promoció de la qualitat i la innovació, el desenvolupament, la millora, la informació i la difusió del sector turístic, potenciant aquesta oferta mitjançant la comercialització, informació i difusió del producte turístic, i en general, la realització de les activitats necessàries per a una millor promoció de l'oferta turística, així com la modernització i l'adequació de la indústria turística a les tendències de la demanda.
3r. Que l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques, d'ara endavant AEEN, és una associació sense ànim de lucre que es va crear l'any 1998, que compta amb el suport de la Secretaria d'Estat de Turisme, i que en l'actualitat està formada per una sèrie de destinacions repartides per tot el litoral espanyol de les comunitats autònomes d'Andalusia, Illes Balears, Canàries, Catalunya, Ciutat Autònoma de Ceuta, Galícia, Regió de Múrcia, Comunitat de Madrid i Comunitat Valenciana, que té com a objectiu principal afavorir la promoció i comercialització del turisme nàutic i actiu a Espanya, coordinant les activitats en benefici de la globalitat de les estacions membres i garantint que el producte que s'ofereix és de qualitat. Una estació nàutica és un espai turístic i recreatiu que permet la pràctica del turisme nàutic, entès com a vacances actives en contacte amb l'aigua, amb la possibilitat de realitzar tot tipus d'activitats nàutiques en temps d'oci: vela lleugera, vela de creuer, motor, windsurf, surf, submarinisme, piragüisme, rem, xàrter de creuers, etc., compartint l'activitat nàutica amb l'allotjament i el gaudi de la naturalesa i l'oferta turística i recreativa de l'entorn.
4t. Que el turisme esportiu i de naturalesa és un dels productes amb major potencial de creixement, per la qual cosa l'Institut de Turisme d'Espanya, les diferents comunitats autònomes i l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques han treballat conjuntament durant el període 2009-2014 en el desenvolupament d'un Pla de Promoció i Suport a la Comercialització del producte "Estació Nàutica" en els mercats nacionals i internacionals, han donat a conèixer el concepte d'Estació Nàutica i han contribuït amb això a elevar l'arribada a les destinacions turístiques espanyoles del nombre de turistes amb interessos per les activitats nàutiques, la qual cosa s'ha traduït en un increment del 120 % en el volum agregat del sector del turisme nàutic a Espanya.
5è. Que la materialització de tot el potencial de creixement del mercat del turisme nàutic necessita de la continuïtat d'aquests esforços en el període 2015-2020, dirigint-los a impulsar un creixement sostingut de l'activitat i a avançar en la diversificació i desestacionalització de l'oferta espanyola de turisme nàutic. Per a això es necessita un marc sistemàtic i coordinat per a les accions de promoció que han de continuar desenvolupant-se amb la finalitat de capitalitzar el treball realitzat i generar noves oportunitats.
6è. Que la imminent articulació per part de la Comissió Europea d'una estratègia europea de turisme costaner i marítim obre un marc d'oportunitat estratègica per impulsar el creixement i la millora de la competitivitat de les destinacions de turisme nàutic a través dels instruments financers que s'habilitaran per al desenvolupament d'aquesta estratègia en el període 2014-2020. Els fons derivats d'aquests instruments es destinaran a fomentar i enfortir aliances entre les destinacions nàutiques europees i a promoure projectes interregionals en el període de referència. Per optar a la captació d'aquests fons és clau mantenir una presència activa en el si de les institucions europees i desenvolupar aliances amb altres destinacions d'Europa que hagin situat el turisme nàutic entre les seves prioritats de desenvolupament turístic. La Federació Europea de Destinacions de Turisme Nàutic (FEDETON), de la qual forma part l'AEEN, suposa un instrument fonamental per canalitzar els esforços de les destinacions espanyoles per accedir als nous fons en el període 2014-2020.
Per això, totes les parts, per materialitzar aquest Pla de Promoció i Suport a la Comercialització, estimen oportú formalitzar un Acord marc de col·laboració conforme a les següents
CLÀUSULES
Primera. Objecte
Constitueix l'objecte d'aquest Acord marc l'establiment d'un acord de col·laboració entre les destinacions turístiques certificades com a Estació Nàutica i l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques mitjançant l'exercici d'actuacions conjuntes dirigides a establir i desenvolupar un Pla de Promoció i Suport a la Comercialització del producte "Estació Nàutica" en els mercats nacional i internacional, així com un Pla de Desenvolupament d'Aliances Estratègiques Europees per a l'Impuls del Turisme Nàutic a Europa.
Aquest acord marc de col·laboració té com a objectiu la consolidació efectiva de les estaciones nàutiques espanyoles en el mercat nacional i l'expansió de la seva penetració en els mercats internacionals com un producte turístic definit i diferenciat, representat per una marca pròpia, posicionant les estacions nàutiques com un producte d'excel·lència entre els diferents que componen el turisme nàutic.
Per a això totes les parts signants actuaran conjuntament en un marc definit, que permeti conjuminar esforços en una sèrie d'àmbits que contribueixin al reconeixement i la valoració pel mercat del producte turístic definit com "Estació Nàutica", així com a la millora del posicionament internacional de les destinacions de turisme nàutic espanyoles com a destinacions d'excel·lència i de sostenibilitat turística. En aquest sentit, constituirà una prioritat estratègica d'aquest marc de col·laboració per al període 2015-2020 el desenvolupament d'aliances estratègiques amb altres destinacions europees encaminades a millorar la capacitat col·lectiva d'influència en les polítiques i estratègies europees de turisme, posicionant el turisme nàutic com a motor del model de turisme costaner i marítim d'Europa, així com el desenvolupament de projectes que contribueixin a millorar la competitivitat i la sostenibilitat de les destinacions de turisme nàutic de les comunitats autònomes i destinacions signants d'aquest conveni de col·laboració.
Segona. Pla de Promoció i Suport a la Comercialització
Les destinacions turístiques i l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques definiran de comú acord les línies bàsiques del Pla de Promoció i de Suport a la Comercialització, que inclourà la definició dels mercats emissors d'actuació, les eines de promoció i els canals de distribució més adequats, a partir de les anàlisis de mercat realitzades per Turespaña i la seva xarxa d'oficines espanyoles de turisme a l'estranger (OET), i altres estudis i treballs específics de segmentació inclosos en el Pla d'Objectius de Promoció Exterior del Turisme, o que aporti la pròpia AEEN.
Amb la finalitat de desenvolupar aquest Pla, cada any es definirà de comú acord un pla anual de promoció i suport a la comercialització, que inclourà els projectes i les activitats que es realitzaran conjuntament, respectant sempre l'establert en aquest conveni marc i els termes de finançament que figuren en la clàusula quarta.
Tercera. Desenvolupament d'aliances amb altres regions europees a través de la participació en FEDETON
Les destinacions turístiques Estació Nàutica a través de l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques podran integrar la Federació Europea de Destinacions de Turisme Nàutic (FEDETON). Cada any es definirà de comú acord un pla anual d'acció regional europea pel turisme nàutic, que inclourà les actuacions que es realitzaran conjuntament, respectant sempre l'establert en aquest conveni marc i els termes de finançament que figuren en la clàusula quarta. Aquest pla regional haurà de ser consensuat amb les respectives comunitats autònomes.
Per la seva banda, l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques proporcionarà a les destinacions turístiques signants d'aquest conveni de col·laboració informació periòdica sobre els mecanismes de finançament europeus habilitats per al desenvolupament de projectes de turisme nàutic, així com sobre les iniciatives i aliances articulades per respondre a aquests, impulsant la captació de fons per al desenvolupament de projectes europeus que permetin l'execució efectiva del Pla Anual d'Acció Regional Europea pel Turisme Nàutic. Serà potestat de cada comunitat autònoma i regió postular-se com a soci potencial dels partenariats que s'articulin per presentar projectes concrets a dits mecanismes, en les condicions que es negociïn conjuntament en el marc d'aquells. La Secretaria Tècnica de FEDETON tindrà un paper actiu en el disseny i la conceptualització de propostes de projectes d'utilitat per als seus membres i assumirà, a més, la definició i la redacció tècnica d'aquestes i de les accions específiques a desenvolupar per cada membre de la Federació en funció del seu interès, sent responsabilitat de cada comunitat autònoma aportar la documentació necessària per garantir la seva participació efectiva en les propostes una vegada recollides les iniciatives de les seves destinacions turístiques.
Els eixos prioritaris d'actuació en el marc d'aquests mecanismes de finançament seran els següents:
- Construcció d'intel·ligència de mercat en relació amb el pes específic del turisme nàutic a Europa i a l'estructura i funcionament del mercat mateix.
- Intercanvi d'experiències i benchmarking entre destinacions de turisme nàutic europees i capacitació per millorar la professionalització del sector.
- Desenvolupament de rutes europees de turisme nàutic.
- R+D+I aplicada al desenvolupament i a la comercialització de productes de turisme nàutic.
- Millora de la sostenibilitat ambiental i social de les destinacions de turisme nàutic i posada en valor dels valors naturals de les destinacions com a recurs estratègic de posicionament en el mercat.
- Reducció de la petjada ecològica de l'activitat nàutica i desenvolupament de projectes d'ecoinnovació amb aplicació directa en el sector i en la gestió de les destinacions.
- Potenciació de l'esport nàutic i de la cultura del mar, especialment entre els fillets i joves europeus.
- Altres prioritats potencials, a proposta de les comunitats autònomes i regions signants d'aquest conveni de col·laboració.
Quarta. Finançament
Les destinacions turístiques cofinançaran un plan de promoció i suport a la comercialització internacional. Dins del citat Pla de Promoció i Suport a la Comercialització Internacional es finançaran accions de màrqueting en línia, edició de material promocional i accions de suport a la comercialització com ara: assistència a fires, trobades professionals, presentacions de producte, així com jornades directes o inverses previstes dins el pla de promoció.
Es definiran "paquets promocionals" amb el propòsit que cada destinació adeqüi la seva inversió a la seva estratègia com a destinació i necessitats.
El present acord marc en cap cas representa un compromís o obligatorietat de desemborsament econòmic per cap de les parts signants. Qualsevol proposta d'actuació promocional derivada del desenvolupament del contingut del present Acord marc que hagi de ser finançada per les destinacions, sempre quedarà subjecta a la seva acceptació per part de cada destinació.
Cinquena. Contingut del Pla Anual de Promoció i Suport a la Comercialització Internacional
El Pla de Promoció i Suport a la Comercialització Internacional inclourà les següents línies d'actuació:
1. Imatge i comunicació internacional
Les destinacions turístiques i l'AEEN es comprometen a realitzar campanyes conjuntes de publicitat internacional.
Aquestes campanyes internacionals estarien així mateix obertes a la possibilitat d'una participació d'altres institucions (Turespaña, ICEX, etc.). En aquests cas, es distribuiran el finançament entre elles a parts iguals (Turespaña, CA, EELL, Club de Producte) i requeriran acord exprés de l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques.
2. Presència a Internet
Per les característiques dels productes prevists en aquest programa tendents a satisfer nínxols específics de demanda, la seva absència majoritària dels canals de distribució organitzada dels mercats internacionals i l'elevada presència en la majoria dels casos de turisme independent, es considera una prioritat dins d'aquest Pla el treball de la promoció i comercialització d'aquestes ofertes turístiques a la xarxa, mitjançant la constitució dels corresponents clubs d'e-producte.
Els principals aspectes a considerar serien:
El manteniment continu del canal temàtic d'Estacions Nàutiques, creat al portal www.spain.info.
Per a això, l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques es compromet a posar a disposició de Turespaña, a través de la Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (SEGITTUR), els continguts necessaris que n'assegurin una correcta actualització, i a informar de les noves estacions nàutiques que s'adhereixin a l'Associació així com dels canvis que es produeixin de les estacions ja adherides. Igualment l'Associació proposarà temàtiques promocionals d'interès per al turista i informarà d'activitats i esdeveniments de projecció internacional que s'hi hagin de realitzar.
La realització de campanyes de promoció i màrqueting en línia que incloguin:
- Publicitat en línia.
- Campanyes de màrqueting electrònic, amb la realització de newsletter, campanyes per correu electrònic i altres accions directes.
- Promocions d'ofertes o esdeveniments especials mitjançant una acció orientada a les versions de Spain.info als mercats objectiu.
3. Material promocional
Amb caràcter general es considera que la informació completa sobre l'oferta d'aquests productes ha de recollir-se preferentment a la pàgina web www.spain.info, on resulta més fàcil el seu manteniment actualitzat, i a la web www.estacionesnauticas.info
No obstant això, hi ha alguns tipus de publicacions que poden resultar convenients (fullets promocionals, catàlegs de venda, etc.).
Amb l'objectiu d'optimitzar el treball fet per les estacions nàutiques és una prioritat donar visibilitat als productes carregats a la web de cada estació nàutica. Per a això les comunitats autònomes i les entitats locals prioritzaran la integració del motor de reserves de les seves estacions nàutiques als seus webs. D'aquesta forma s'aconseguirà generar una ampliació important i generar tràfic, que permetrà generar el retorns de conversió esperats.
4. Accions de suport a la comercialització internacional
La participació en fires s'ajustarà als termes generals de les convocatòries de Turespaña.
En aquelles fires en les quals Turespaña no estigui present, l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques liderarà l'organització d'estands en fires especialitzades principalment, com ara salons nàutics, de busseig o altres que siguin d'interès i per decisió dels signants.
La realització d'un altre tipus de trobades professionals, com jornades directes i inverses o presentacions de producte, s'ajustarà així mateix a les necessitats de les destinacions turístiques.
5. Altres accions
Les parts, de mutu acord, podran dur a terme durant el desplegament del conveni un altre tipus d'accions de promoció i suport a la comercialització, sempre concordes amb els criteris i sistemes de finançament establerts en el Pla de Promoció i Suport a la Comercialització.
Sexta. Contingut del Pla Anual de Promoció i Suport a la Comercialització Nacional
Així mateix es desenvoluparan una sèrie d'accions en el mercat nacional com fires, jornades inverses, jornades directes, campanya de publicitat i comunicació en premsa, ràdio o televisió, promocions creuades, campanyes de sensibilització internes, gabinet de premsa, organització d'esdeveniments i materials relacionats, accions a centres comercials o similars, presentacions de producte, accions de màrqueting directe, accions de relacions públiques, màrqueting en línia, manteniment i actualització de la web de l'AEEN, marxandatge, accions de benchmarking, desenvolupament d'elements que ajudin a implantar una imatge corporativa comuna (banderes o banderoles, tanques publicitàries, senyalística, oficines d'atenció al client especialitzades), així com publicacions. Aquesta imatge comuna podrà conviure amb les marques de les comunitats autònomes i de les destinacions turístiques.
Setena
En els diferents plans anuals (Pla Anual de Promoció i Suport a la Comercialització i Pla Anual d'Acció Regional Europea pel Turisme Nàutic) es determinaran els objectius i les diferents responsabilitats que hi tindran les parts signants.
Vuitena. Vigència
El present conveni marc de col·laboració tindrà efectes des del moment de la seva signatura, amb una vigència de sis anys.
Novena. Comissió de Seguiment
Les parts es comprometen a crear una comissió de seguiment, constituïda per un representant de cada part signant, l'objectiu de la qual serà el seguiment del desenvolupament i l'execució de les actuacions acordades, i valorar el retorn obtingut. Aquesta Comissió es reunirà un mínim de dues vegades l'any (juny i setembre) a fi i efecte d'acordar el pla anual de l'any següent i fer seguiment del pla anual en curs.
Desena. Resolució
El present conveni podrà ser resolt per acord de les parts o per decisió unilateral d'una d'elles motivada per l'incompliment de les seves obligacions d'alguna de les altres parts, la qual cosa haurà de comunicar-se a les altres parts amb tres mesos d'antelació.
Onzena
La resolució de les controvèrsies que puguin plantejar-se sobre la interpretació i l'execució del present conveni s'haurà de solucionar de mutu acord de les parts. En cas contrari serà l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu el competent per resoldre les qüestions litigioses que pugin suscitar-se entre les parts amb ocasió del seu desenvolupament.
I en prova de conformitat, signen les parts el present conveni, quedant un exemplar en poder de cadascuna d'elles, en el lloc i data assenyalats a l'encapçalament.
Sra. Misericordia Sugrañes Barenys, Alcaldessa d’Alaior
Juan Campolier Montsant, President AEEN”
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar de manera alternativa recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent a la publicació d'aquest anunci, davant Batlessa d'aquest Ajuntament de/d' Alaior, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la recepció de la present notificació, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. En el supòsit d'interposar recurs potestatiu de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que el primer es resolgui expressament o sigui desestimat per silenci. Tot això sense perjudici d'exercitar qualsevol altre recurs que s'estimi convenient.
Batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys