Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 4811
Bases que han de regir la convocatòria d'ajuts per desplaçament a estudiants que cursis estudis superiors, cicles formatius o d'educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l'Illa de Formentera, curs 2014-2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada el 16 de març de 2015, i en exercici de les seues competències, sobre la base d’allò proposat (que conforme a l’article 54 i 89.3 i 5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, suposa la motivació d’aquest acte), adoptà, per unanimitat, el següent acord:

  • Aprovar les Bases que regiran la convocatòria d’ajuts per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de formentera, curs 2014-2015, d’acord amb el text que figura en l’annex del present acord. Adjunt Annex de les Bases esmentades anteriorment.
  • Efectuar la convocatòria per a la concessió de subvencions per ajuts per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de formentera, curs 2014-2015.
  • Aprovar la despesa de 37.000€, amb càrrec a la partida pressupostària núm. 334.48000 del vigent pressupost anual.
  • Publicar l’esmentada convocatòria en el BOIB, al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Consell.

 

ANNEX

“Bases que han de regir la convocatòria d’ajudes per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació post obligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera per al curs 2014-2015

El Consell Insular de Formentera compta amb una política d’ajudes econòmiques per als estudiants que cursen estudis fora de l’illa de Formentera. Aquestes ajudes volen corregir les desigualtats o els desequilibris entre els estudiants de l’illa amb el de la resta de la comunitat autònoma i l’estat espanyol, sobretot tenint en compte que a la nostra illa encara no hi ha una oferta formativa a l’abast de totes les inquietuds estudiantils.

Per això, a més, el Consell Insular de Formentera té la voluntat d’ajudar amb el cost econòmic que suposa el desplaçament per motius d’estudis, i convoca aquestes ajudes tant per als estudiants/es residents de Formentera, i que viuen fora del lloc residència habitual, com per als estudiants/es que hagin d’efectuar desplaçaments periòdics durant el curs acadèmic i que resideixen a Formentera.

1. Objecte de la convocatòria

L’objecte d’aquesta convocatòria és compensar part del cost del desplaçament dels estudiants que durant el curs acadèmic 2014–2015 realitzin estudis superiors, cicles formatius, educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics, que no es realitzin a l’illa de Formentera.

2. Import i crèdit pressupostari

L’import que es destina a aquesta convocatòria és de 37.000 euros, a càrrec de la partida pressupostaria 334.48000 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera, corresponents a l’exercici 2015.

La quantia individual de l’ajuda per desplaçament serà de:

Cent cinquanta euros (150 euros), per als estudiants i estudiantes que cursin els seus estudis a Eivissa, sempre que el disponible en la partida pressupostària prevista a l’efecte ho permeti. En cas contrari, l’import mínim s’obtendrà fent un prorrateig a parts iguals, en funció del nombre de sol·licitants.

Quatre-cents cinquanta euros (450 euros), per als estudiants i estudiantes que cursin els seus estudis fora de les Illes Pitiüses, sempre que el disponible en la partida pressupostària prevista a l’efecte ho permeti. En cas contrari, l’import mínim s’obtendrà fent un prorrateig a parts iguals, en funció del nombre de sol·licitants.

3. Persones beneficiàries

Poden beneficiar-se de les ajudes previstes en aquesta convocatòria, per al curs acadèmic 2014–2015 les persones que es trobin en alguna de les circumstàncies següents:

a. Aquell alumnat amb domicili familiar (empadronat) a l’illa de Formentera que cursi estudis superiors en centres públics o privats o a centres adscrits a ells, fora de l’illa. Entenent com ensenyaments superiors: universitaris, ensenyances artístiques superiors, ensenyances de formació professional de grau superior, ensenyança professional d’arts plàstiques i disseny de grau superior, i ensenyança de grau superior d’esports.

b. Aquell alumnat amb domicili familiar (empadronat) a l’illa de Formentera que cursi cicles formatius o educació postobligatòria reglada, fora de l’illa, sempre que aquests no es puguin fer a Formentera.

c. Aquell alumnat amb domicili familiar (empadronat) a l’illa de Formentera que cursin ensenyaments artístics (estudis de música, dansa, art dramàtic) que no es puguin fer a Formentera.

No podran obtenir la condició de persona beneficiària, les persones en les quals concorrin en alguna de les circumstàncies previstes en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Requisits i documentació a presentar

Els models de sol·licitud es trobaran a l’àrea d’Educació, Cultura i Patrimoni, i a l’Oficina d’Atenció Ciutadana del Consell Insular de Formentera (al carrer de Ramon Lull, núm. 6, Sant Francesc Xavier).

El/La persona sol·licitant haurà d’adjuntar la documentació preceptiva que es relaciona a continuació:

a) Imprès de la sol·licitud específic (annex I) per a aquesta convocatòria, degudament emplenat.

b) Model de declaració responsable de no haver sol·licitat l’ajuda pel mateix concepte (annex II) d’altra/es ajuda/es a qualsevol administració, entitat pública o privada.

c) Imprès de sol·licitud de transferència bancària (annex III) del qual l’estudiant ha de figurar necessàriament com a titular o cotitular del compte bancari.

d) Original o còpia acarada del document acreditatiu de les notes obtingudes, corresponents al curs anterior.

e) Original o còpia acarada de l’imprès de matriculació del curs 2014-2015 i on consti el nombre i nom de les assignatures, que en tot cas haurà de complir com a mínim el 50 % del curs.

f) Original o còpia acarada, en el cas d’estudiants que cursin estudis i s’hagin matriculat en menys del 50 % del total del curs. El centre ha de justificar que s’ha formalitzat la matricula pel nombre màxim possible, d’acord amb l’organització administrativa del centre o de l’expedient acadèmic.

g) Còpia acarada del DNI. En el cas d’alumne/a estranger: còpia acarada del passaport juntament amb el NIE, o targeta de residència.

h) En el cas que en el DNI/NIE no figuri com a localitat el domicili del municipi de Formentera, certificat de convivència que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant i el nombre de persones.

i) En el cas que en el DNI/NIE no consti l’antiguitat de residència, que ha de tenir un mínim d’un any per sol·licitar l’ajuda, es justificarà mitjançant un certificat d’empadronament. En el cas que en el DNI/NIE no hi consti l’antiguitat de residència, que ha de tenir un mínim d’un any per sol·licitar l’ajuda, es justificarà mitjançant un certificat d’empadronament.

Així mateix, per la presentació de la documentació esmentada anteriorment, també es podrà emprar qualsevol dels mitjans previstos a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).

Documentació que ja consti als arxius de la Conselleria d’Educació i Cultura.

Les persones sol·licitants que pel fet d’haver participat en anteriors convocatòries amb el mateix objecte o per altres causes, ja haguessin presentat a l’àrea d’Educació i Cultura del Consell Insular de Formentera amb anterioritat, qualsevol dels documents requerits en aquest apartat, podran optar, de conformitat amb l’apartat f) de l’art. 35 de la Llei 30/1992, per no tornar-los a presentar i fer constar la data i l’òrgan o dependència en què varen ser registrats els documents (o, en el seu cas, emesos), sempre i quan no faci més de 5 anys de la finalització del procediment de referència, i acreditin que no ha hagut cap canvi en la seva situació.

5. Termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds s’han de presentar al Registre General d’Entrada del Consell Insular de Formentera a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), al carrer de Ramon Lull, núm. 6, Sant Francesc Xavier del Consell Insular de Formentera, de 09.00 a 14.00 hores, dins el termini de 30 dies a partir de l’endemà de la data de publicació en el BOIB. No s’acceptarà cap sol·licitud fora d’aquest termini.

Així mateix, es podrà emprar qualsevol dels mitjans previstos a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú

6. Requeriments de la sol·licitud

Dins el termini de 30 dies, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Consell Insular de Formentera, donarà a conèixer, mitjançant la publicació al tauler d’anuncis de la Corporació i a la seva pagina web, www.consellinsulardeformentera.cat, una llista on es requerirà a les persones interessades perquè en el termini de 10 dies, si la sol·licitud i/o la documentació té cap defecte, l’esmenin d’acord amb el que disposa l’art. 71.1 de la LRJPAC, i se’ls advertirà que, en el cas que no ho facin, es considerarà desestimada la petició.

7. Casos especials

Les sol·licituds de casos especials o excepcionals no previstos en aquestes base, seran objecte de resolució puntual per de la Comissió de Govern, amb informe previ dels Serveis Tècnics/Jurídics d’aquest Consell Insular de Formentera

8. Instrucció resolució i publicitat

Una vegada realitzats els actes d’instrucció que resultin escaients, per part de la Conselleria d’Educació, Cultura i Patrimoni, com a àrea competent, es redactaran les corresponents propostes de concessió de les ajudes de desplaçament que s’elevaran a la Comissió de Govern, com a òrgan competent per a la concessió. A les propostes s’expressarà el nom de les persones beneficiàries per a les quals es proposa la subvenció i la quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

Les ajudes per desplaçament es faran públiques en el tauler d’anuncis d’aquesta corporació, a l’efecte previst a l’art. 59.6.b de la LRJAP i PAC, i de conformitat amb l’art. 34. 2c del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions. També es farà publicitat d’aquestes ajudes, a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat.

9. Recursos

La resolució de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa i davant aquesta es pot interposar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d’un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Palma (Mallorca), en el termini de dos mesos des de la notificació.

10. Pagament

Les ajudes que atorgui el consell es faran efectives mitjançant transferència bancària (annex III).

11. Compatibilitat

Aquestes ajudes seran compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats, públiques o privades, però no pel mateix concepte.

12. Verificació i control

Les persones beneficiàries de les ajudes quedaran, en general, sotmeses al règim d’obligacions, intervencions i sancions que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, i altra normativa que hi sigui d’aplicació.

13. Obligacions

Són obligacions de les persones beneficiàries les estipulades a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i concretament, les següents:

a. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’entitat que concedeix l’ajut i les de control financer.

b. Acreditar la realització de l’activitat davant el Consell Insular de Formentera, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de l’ajuda.

c. Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajuda, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió. L’import de l’ajut atorgat pel Consell Insular de Formentera, en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, superi el cost de l’activitat a realitzar per la persona beneficiària.

14. Reintegrament de les ajudes concedides

L’incompliment d’aquestes obligacions per part de les persones beneficiàries, o l’alteració substancial de les condicions determinants de l’atorgament de l’ajuda o la concurrència de les causes de reintegrament previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l’article 37 de la Llei 38/2003, podrà donar lloc al reintegrament de la subvenció.

15. Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d’aquestes beques serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d’aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l’administració l’exercici dels seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest programa, la persona interessada autoritza el Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seues obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.

16. Publicació

Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seva publicació.

 

ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD

Convocatòria d’ajudes per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera, curs 2014–2015

NOM I LLINATGES: ____________________________________________________________________

DNI/NIE: _____________________________ TEL. MÒBIL: ____________________________________

ADREÇA FAMILIAR: _________________________________________ NÚM.: ___________________

CP: ____________ MUNICIPI: ___________________ TEL. PARE / MARE _______________________

ADREÇA ELECTRÒNICA: _______________________________________________________________

NOM DEL CURS:

CENTRE D’ESTUDIS:

LOCALITAT DEL CENTRE:

CENTRE (marca la graella que correspon):             ¨  PÚBLIC               /                  ¨ PRIVAT

DOCUMENTACIÓ PRECEPTIVA

(  ) Imprès de la sol·licitud específic (annex I) per a aquesta convocatòria degudament emplenat.

(  ) Model de declaració responsable de no haver sol·licitat l’ajuda pel mateix concepte (annex II) d’altre/es ajuda/es a qualsevol administració, entitat pública o privada.

(  ) Imprès de sol·licitud de transferència bancària (annex III) del qual l’estudiant ha de figurar necessàriament com a titular o cotitular del compte bancari.

(  ) Original o còpia acarada del document acreditatiu de les notes obtingudes corresponents al curs anterior.

(  ) Original o còpia acarada de l’imprès de matriculació del curs 2014–2015 i on consti el nombre i nom de les assignatures, que en tot cas haura de complir com a mínim el 50% del curs.

(  ) Original o còpia acarada, en el cas d’estudiants que cursin estudis i s’hagin matriculat en menys del 50 % del total del curs. El centre ha de justificar que s’ha formalitzat la matricula pel nombre màxim possible, d’acord amb l’organització administrativa del centre o de l’expedient acadèmic.

(  ) Còpia acarada del DNI. En el cas d’alumne/a estranger/a: còpia acarada del passaport juntament amb el NIE, o targeta de residència.

(  ) En el cas que en el DNI/NIE no figuri com a localitat el domicili del municipi de Formentera, certificat de convivència que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant i el nombre de persones.

(  ) En el cas que en el DNI/NIE no consti l’antiguitat de residència, que ha de tenir un mínim d’un any per sol·licitar l’ajuda, es justificarà mitjançant un certificat d’empadronament. En el cas que en el DNI/NIE no hi consti l’antiguitat de residència, que ha de tenir un mínim d’un any per sol·licitar l’ajuda, es justificarà mitjançant un certificat d’empadronament.

•  Declar que les dades anterior són certes i que CONEC i accept les bases d’aquesta convocatòria.

• Declaro que tenc coneixement que l’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la denegació de l’ajuda sol·licitada.

• Declar que estic al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell, comunitat autònoma i l’Administració de l’estat, així com de les obligacions amb la seguretat social.

• Declar que tenc coneixement que el falsejament de la declaració responsable que s’adjunta com annex II suposarà l’obligació de reintegrar l’ajuda obtinguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2015-2016 i 2016-2017.

• Declar que no incorr en cap de les causes d’incompatibilitats o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

______________________________, ________ d ________________ de 20_____

Signatura,

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

 

ANNEX II
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE  DE NO HAVER SOL·LICITAT L’AJUDA PEL MATEIX CONCEPTE

Convocatòria d’ajudes per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera, curs 2014–2015

Nom i llinatges: _______________________________________________________________________

DNI/NIE: ________________________________________

INFORM

(marcau la casella corresponent)

(  )  Que, a més d’aquesta, no he sol·licitat cap altra ajuda de qualsevol altra administració, entitat pública o privada.

(  ) Que, a més d’aquesta, he sol·licitat una altra ajuda:

(marcau l’opció adient)

(  ) El Ministeri d’Educació, Política Social i Esports

              Tipus d’ajuda sol·licitada ______________________________________________________

(  ) La Comunitat Autònoma

              Tipus d’ajuda sol·licitada ______________________________________________________

(  ) Una altra entitat (quina) ______________________________________________________________

              Tipus d’ajuda sol·licitada ______________________________________________________

DECLAR

(  ) Que és certa i completa la informació que es fa constar en aquest annex.

(  ) Que em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular de Formentera, en un termini inferior a 15 dies a partir de la data de sol·licitud, les noves ajudes que demani per a la mateixa finalitat durant aquest any acadèmic.

(  ) Que tenc coneixement que, d’acord amb el que preveu la clàusula catorzena de l’actual convocatòria, el falsejament d’aquesta declaració responsable suposa l’obligació de reintegrar l’ajuda obtinguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2015/16 i 2016/17.

______________________, ______d ___________________ de 20______

Signatura,

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

 

ANNEX III
MODEL DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA

Convocatòria d’ajudes per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera per al curs 2014-2015

DNI/NIF DEL PERCEPTOR

DC

DADES PERSONALS

LLINATGES I NOM - RAÓ SOCIAL

VIA PÚBLICA / NÚM. / PIS

LOCALITAT

CODI  POSTAL

 BANC SUCURSAL

BANC

SUCURSAL

DC

NÚM. COMPTE

Sota la meua responsabilitat faig declaració que les dades antecedents corresponen al compte obert al meu nom.

Formentera, ............. d ................................. de 20.........

DILIGÈNCIA DE CONFORMITAT DE L’ENTITAT BANCÀRIA

Les dades antecedents coincideixen amb les que consten en aquesta oficina

Firmat:

El director

(firmat i segellat)

Validat per Tresoreria

Data

Funcionari/ària

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Hble. Sr Jaume Ferrer Ribas

President del Consell Insular de Formentera

Formentera, 2 de març de 2015

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

Formentera, 17 de març de 2015

   

El President,

Jaume Ferrer Ribas