Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA
Núm. 4730
Aprovació de la convocatòria de subvencions per a la recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn, dels espais agrícoles i/o forestals de titularitat municipal, i d’elements etnològics, principalment, els vinculats a l’aprofitament de l’aigua que estiguin situats dins l’àmbit territorial de la Serra de Tramuntana, per a l’any 2015
Versió PDF
La Junta Rectora del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, en la sessió de dia 9 de març de 2015, ha adoptat, entre d’altres, l’acord que transcric a continuació:
“Antecedents
1. El Pla Estratègic de Subvencions del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, per a l’exercici 2015 inclou una convocatòria pública de subvencions amb l’objecte d’impulsar la recuperació del paisatge agrícola i forestal, propi i singular de la Serra, i la restauració de diferents elements etnològics, principalment, els vinculats a la captació, conducció i emmagatzematge de l’aigua.
2. El pressupost del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial per a l’exercici 2015, aprovat per Acord de la Junta Rectora del Consorci, en data 26 de setembre de 2014 i aprovat definitivament per Acord del Ple del Consell de Mallorca, el dia 22 de desembre de 2014, preveu la realització de l’esmentada convocatòria pública de subvencions amb les finalitats definides al Pla Estratègic de Subvencions del Consorci pel 2015 i en els termes prevists en el Pla de Gestió de la Serra de Tramuntana.
3. El dia 19 de febrer de 2015, el director gerent del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial ha emès informe justificatiu sobre la necessitat i la idoneïtat de que el Consorci aprovi la descrita convocatòria pública de subvencions, atès que s’ajusta plenament a les finalitats i funcions del Consorci i permetrà aconseguir els objectius i els efectes definits al Pla Estratègic de Subvencions d’aquest ens públic per a l’exercici 2015, al seu pressupost de despeses pel 2015 i al Pla de Gestió de la Serra.
4. El dia 23 de febrer de 2015, el cap de servei de la Unitat General de la Secretaria Tècnica del Departament de Presidència ha emès informe favorable sobre els aspectes jurídics de la convocatòria pública de subvencions que ens ocupa.
5. En el pressupost de despeses del Consorci per a l’exercici 2015 s’ha previst el crèdit adequat i suficient per fer front a la despesa que es deriva de la indicada convocatòria, per un import total de 800.000,00 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents: la 00.33615.76200, per una quantia de 400.000,00 €, la 00.33615.78900, per una quantitat de 250.000,00 € i la 00.33615.77900, per una quantitat de 150.000,00 €.
6. En data 6 de març de 2015, la Intervenció General ha fiscalitzat de conformitat la present proposta d’acord.
Fonaments de dret
1. La clàusula segona del conveni de constitució del Consorci de dia 9 de febrer de 2011 i l’article 4 dels seus estatuts, publicats al BOIB núm. 58, de dia 19 d’abril de 2011, determinen que les finalitats d’aquest ens públic són les pròpies que es deriven del règim de la declaració de la Serra com a patrimoni mundial i, específicament, entre d’altres, les quals es detallen a continuació que coincideixen amb els objectius de la convocatòria que ens ocupa:
- Impulsar polítiques de millora i conservació dels elements i valors, tangibles o intangibles, que conté la Serra i que han motivat la declaració com a patrimoni mundial de conformitat amb el que estableix la Convenció per a la Protecció del Patrimoni Mundial, Cultural i Natural de 1972.
- Promoure i finançar l’execució d’obres, la prestació de serveis i la implantació d’instal·lacions en general, relacionats amb la declaració de la Serra com a patrimoni mundial.
- Promoure iniciatives i projectes culturals orientats a la conservació i la millora del paisatge i el patrimoni cultural de la serra.
- Promoure la implicació de la iniciativa particular en la conservació i la millora del paisatge cultural i dels valors de la Serra, en especial amb l’impuls d’acords de custòdia del territori.
En conseqüència, atenent a la normativa exposada, i als objectius i les finalitats preteses per la present convocatòria, aquesta actuació s’inclou plenament dins l’àmbit competencial del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial
2. L’article 26 punt tercer dels estatuts del Consorci, publicats al BOIB núm. 58, de dia 19 d’abril de 2011, estableix que les subvencions que atorgui el Consorci s’han d’adequar a la normativa reguladora de les subvencions que sigui aplicable en cada moment als ens locals.
3. D’acord amb el paràgraf anterior, la present convocatòria s’ajusta a la normativa que li és d’aplicació, i específicament, als preceptes de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions ( BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), així com als preceptes del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple de dia 26 de juliol de 2001 (BOIB 3/11/2001), a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i supletòriament al Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, sense perjudici de la resta de normativa que li sigui d’aplicació.
4. La convocatòria s’adequa a la Base 30 de les d’execució del pressupost de despeses del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial pel 2015, relativa a la regulació en matèria de subvencions.
5. Els beneficiaris de la present convocatòria que siguin empreses i rebin ajudes de minimis, atenent al seu caràcter o qualificació de minimis hauran de complir els requisits establerts al Reglament número 1407/2013 de la Comissió, de dia 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la UE a les ajudes de minimis, la qual cosa, implica, entre d’altres, que l’import total de les ajudes que, en concepte de minimis pot rebre l’empresa beneficiària d’aquesta convocatòria a Espanya, en els tres darrers exercicis fiscals (2013,2014 i 2015), no pot ultrapassar els 200.000,00 €.
6. L’òrgan competent per a l’aprovació de les bases reguladores de la present convocatòria és la Junta Rectora del Consorci, d’acord amb l’establert a l’article 13, lletra r) dels estatuts del Consorci, publicats al BOIB núm.79 de dia 19 d’abril de 2011, en relació amb l’article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions. L’anterior, en atenció a que les bases de la convocatòria tenen caràcter normatiu, són les normes reguladores de la convocatòria i per analogia amb el que s’aplica al Consell de Mallorca i a la resta d’entitats locals, la seva aprovació correspon a l’òrgan plenari que, en el cas del Consorci és la seva Junta Rectora.
7. L’òrgan competent per a l’autorització i la disposició de la despesa que se’n deriva d’aquest expedient és la Vicepresidència del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, d’acord amb l’establert a la base 20, lletra b) de les d’execució del pressupost de despeses vigent del Consorci.
8. La competència per elevar la proposta d’aprovació de la present convocatòria a la Junta Rectora correspon a la Presidenta del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, d’acord amb l’establert a l’article 9, lletra a) i lletra u) dels estatuts que regeixen el Consorci, publicats la BOIB núm. 58 de dia 19 d’abril de 2011.
Per tot el que s’ha exposat, propòs a la Junta Rectora del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial que adopti el següent:
Acord
1. Aprovar l’expedient corresponent, relatiu a la convocatòria pública de subvencions per a la recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn, dels espais agrícoles i/o forestals de titularitat municipal i d’elements etnològics, principalment, els vinculats a l’aprofitament de l’aigua que estiguin situats dins l’àmbit territorial de la Serra de Tramuntana per a l’any 2015
2. Aprovar les bases adjuntes que han de regir aquesta convocatòria.
3. Proposar a la Vicepresidència del Consorci que aprovi la convocatòria esmentada, autoritzi la despesa que se’n deriva de la convocatòria, per un import total de 800.000,00 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents: la 00.33615.76200, per una quantia de 400.000,00 €, la 00.33615.78900, per una quantitat de 250.000,00 € i la 00.33615.77900, per una quantitat de 150.000,00 €.
4. Ordenar-ne la publicació en el BOIB.
Contra aquesta Acord, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament, el recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació
b) El recurs de reposició potestatiu davant la junta rectora del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. Contra la desestimació expressa d’aquest recurs de reposició, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs de reposició
Si ha transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició potestatiu i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta.
No obstant, l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.”
Per altra banda, el vicepresident del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, va adoptar el dia 11 de març de 2015, la següent resolució:
“Antecedents
1. El Pla Estratègic de Subvencions del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, per a l’exercici 2015 inclou una convocatòria pública de subvencions amb l’objecte d’impulsar la recuperació del paisatge agrícola i forestal, propi i singular de la Serra, i la restauració de diferents elements etnològics, principalment, els vinculats a la captació, conducció i emmagatzematge de l’aigua.
2. El pressupost del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial per a l’exercici 2015, aprovat per Acord de la Junta Rectora del Consorci, en data 26 de setembre de 2014 i aprovat definitivament per Acord del Ple del Consell de Mallorca, el dia 22 de desembre de 2014, preveu la realització de l’esmentada convocatòria pública de subvencions amb les finalitats definides al Pla Estratègic de Subvencions del Consorci pel 2015 i en els termes prevists en el Pla de Gestió de la Serra de Tramuntana.
3. El dia 19 de febrer de 2015, el director gerent del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial ha emès informe justificatiu sobre la necessitat i la idoneïtat de que el Consorci aprovi la descrita convocatòria pública de subvencions, atès que s’ajusta plenament a les finalitats i funcions del Consorci i permetrà aconseguir els objectius i els efectes definits al Pla Estratègic de Subvencions d’aquest ens públic per a l’exercici 2015, al seu pressupost de despeses pel 2015 i al Pla de Gestió de la Serra.
4. El dia 23 de febrer de 2015, el cap de servei de la Unitat General de la Secretaria Tècnica del Departament de Presidència ha emès informe favorable sobre els aspectes jurídics de la convocatòria pública de subvencions que ens ocupa.
5. En el pressupost de despeses del Consorci per a l’exercici 2015 s’ha previst el crèdit adequat i suficient per fer front a la despesa que es deriva de la indicada convocatòria, per un import total de 800.000,00 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents: la 00.33615.76200, per una quantia de 400.000,00 €, la 00.33615.78900, per una quantitat de 250.000,00 € i la 00.33615.77900, per una quantitat de 150.000,00 €.
6. En data 6 de març de 2015, la Intervenció General ha fiscalitzat de conformitat la proposta d’aprovació de l’expedient relatiu a la convocatòria esmentada i de les bases que l’han de regir.
7. La Junta Rectora del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, en sessió de dia 9 de març de 2015 ha aprovat, entre d’altres, l’expedient relatiu a la convocatòria pública de subvencions indicada, les bases que l’han de regir i ha proposat a la Vicepresidència del Consorci que aprovi la convocatòria esmentada, autoritzi la despesa que se’n deriva de la convocatòria, per un import total de 800.000,00 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents: la 00.33615.76200, per una quantia de 400.000,00 €, la 00.33615.78900, per una quantitat de 250.000,00 € i la 00.33615.77900, per una quantitat de 150.000,00 € i ordeni la seva publicació en el BOIB.
Fonaments de dret
1. La present convocatòria s’inclou plenament dins l’àmbit competencial del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, d’acord amb la clàusula segona del conveni de constitució del Consorci de dia 9 de febrer de 2011 i l’article 4, apartats a), b), d) i f) dels seus estatuts, publicats al BOIB núm. 58, de dia 19 d’abril de 2011.
2. L’article 26 punt tercer dels estatuts del Consorci, publicats al BOIB núm. 58, de dia 19 d’abril de 2011, estableix que les subvencions que atorgui el Consorci s’han d’adequar a la normativa reguladora de les subvencions que sigui aplicable en cada moment als ens locals.
3. D’acord amb l’establert al punt anterior, la present convocatòria s’ajusta a la normativa que li és d’aplicació, i específicament, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions ( BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), així com als preceptes del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple de dia 26 de juliol de 2001 (BOIB 3/11/2001), a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i supletòriament al Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions, sense perjudici de la resta de normativa que li sigui d’aplicació.
4. La convocatòria s’adequa a la Base 30 de les d’execució del pressupost de despeses del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial pel 2015, relativa a la regulació en matèria de subvencions.
5. La Junta Rectora del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, en sessió de dia 9 de març de 2015 ha aprovat, entre d’altres, l’expedient relatiu a la convocatòria pública de subvencions indicada i les bases que l’han de regir
6. L’òrgan competent per a l’autorització i la disposició de la despesa que se’n deriva de la convocatòria que ens ocupa és la Vicepresidència del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, d’acord amb l’establert a la base 20, lletra b) de les d’execució del pressupost de despeses vigent del Consorci.
Per tot el que s’ha exposat, el vicepresident del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial dicta la següent
RESOLUCIÓ
1 Aprovar la convocatòria de subvencions per a la recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn, dels espais agrícoles i/o forestals de titularitat municipal, i d’elements etnològics, principalment, els vinculats a l’aprofitament de l’aigua que estiguin situats dins l’àmbit territorial de la Serra de Tramuntana, per a l’any 2015 i autoritzar la despesa que se’n deriva de la convocatòria, per un import total de 800.000,00 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents: la 00.33615.76200, per una quantia de 400.000,00 €, la 00.33615.78900, per una quantitat de 250.000,00 € i la 00.33615.77900, per una quantitat de 150.000,00 €.
2. Ordenar-ne la publicació en el BOIB.
Contra aquesta Acord, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament, el recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació
b) El recurs de reposició potestatiu davant la junta rectora del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. Contra la desestimació expressa d’aquest recurs de reposició, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs de reposició
Si ha transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició potestatiu i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta.
No obstant, l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.”
Palma, 16 de març de 2015
El gerent del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial
Bartomeu Deyà Canals
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA RECUPERACIÓ DEL PAISATGE AGRÍCOLA I EL SEU ENTORN, DELS ESPAIS FORESTALS I/O AGRÍCOLES DE TITULARITAT MUNICIPAL, AIXÍ COM LA RECUPERACIÓ I LA RESTAURACIÓ D’ELEMENTS ETNOLÒGICS, PRINCIPALMENT, ELS VINCULATS A L’APROFITAMENT DE L’AIGUA QUE ESTIGUIN SITUATS DINS L’ÀMBIT TERRITORIAL DE LA SERRA DE TRAMUNTANA PER A L’ANY 2015
PREÀMBUL
El Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial es va constituir mitjançant la subscripció d’un conveni de col·laboració entre el Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears. Els estatuts d’aquest Consorci es varen aprovar per Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 9 de setembre de 2010, i es publicaren al BOIB núm. 58 de dia 19 d’abril de 2011.
El Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, d’acord amb l’article 4 dels estatuts que el regeixen, té, entre d’altres, les finalitats següents:
- Impulsar polítiques de millora i conservació dels elements i valors, tangibles o intangibles, que conté la Serra de Tramuntana i que han motivat la declaració com a patrimoni mundial de conformitat amb allò que estableix la Convenció per a la Protecció del Patrimoni Mundial, Cultural i Natural de 1972.
- Promoure i finançar l’execució d’obres, la prestació de serveis i la implantació d’instal·lacions en general, relacionats amb la declaració de la serra com a patrimoni mundial.
- Promoure iniciatives i projectes culturals orientats a la conservació i la millora del paisatge i del patrimoni cultural de la serra.
- Promoure la implicació de la iniciativa particular en la conservació i la millora del paisatge cultural i dels valors patrimonials de la serra, en especial amb l’impuls d’acords de custòdia del territori.
Amb aquesta convocatòria es pretén preservar i recuperar el paisatge agrícola i el seu entorn, els espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal, així com els elements etnològics, principalment, els vinculats a la captació, conducció i emmagatzematge de l’aigua que estiguin situats dins l’àmbit territorial de la Serra de Tramuntana, d’acord amb el que s’indica en el Pla de Gestió de la Serra de Tramuntana com a Patrimoni Mundial
BASES
Primera. Objectiu
L’objectiu d’aquesta convocatòria és promoure la recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn, els espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal, així com la recuperació i la restauració d’elements etnològics, principalment, els vinculats a la captació, conducció i emmagatzematge de l’aigua, i d’altres elements etnològics que es detallen en la base cinquena d’aquesta convocatòria i que estiguin situats dins l’àmbit territorial de la Serra de Tramuntana que ve determinat en l’article 5 dels Estatuts del Consorci.
En el cas que la finca o espai estigui parcialment ubicada dins l’àmbit de la Serra de Tramuntana, l’activitat només serà subvencionable si es realitza en la zona de la finca que es trobi situada en l’espai territorial abans indicat.
No seran subvencionables les actuacions que es duguin a terme dins zones urbanes amb l’excepció de la línia de recuperació d’elements etnològics en la qual les actuacions es podran realitzar en qualsevol tipus de sòl amb independència de la seva classificació.
Si voleu comprovar que la vostra propietat es troba ubicada dins l’àmbit de la Serra de Tramuntana ho podeu comprovar a la següent web: http://www.conselldemallorca.net/sitmun/idemallorca.jsp
(Al obrir el visor, a la dreta apareix una finestra amb la taula de continguts, on s'inclouen totes les capes que es poden visualitzar. La delimitació de la Serra de Tramuntana es troba dins la carpeta Límits).
Si necessiteu fer qualsevol tipus de consulta podeu cridar el següent núm. de telèfon: 971.21.96.10.
Segona. Finançament i import màxim
A) Per fer front a aquesta convocatòria, es destina la quantitat total de vuit cent mil euros (800.000’00 euros), que es distribueixen de la manera següent:
1.Quatre cents mil euros (400.000,00 euros) per Ajuntaments de la Serra, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 00.33615.76200.
2.Cent cinquanta mil euros (150.000’00 euros) per a empreses, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 00 33615 77900.
3.Dos-cents cinquanta mil euros (250.000’00 euros) per a particulars, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 00 33615.78900.
En cas que una d’aquestes quantitats no s’esgoti acreixerà l’altra, en els termes que tot seguit s’indicarà, prèvia la corresponent modificació pressupostària, si escau.
Així mateix, si és necessari, es faran les modificacions pressupostàries adients per a que les subvencions que van amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 00.33615.77900 i 00.33615.78900 es concedeixin d’acord amb la puntuació que obtenguin els sol·licitants de conformitat amb els criteris de valoració establerts, independentment de que el sol·licitant sigui un particular o una empresa. Tot això, tenint en compte els imports que per a cada un dels dos tipus d’actuacions s’assenyalen en l’apartat següent.
B) Els vuit-cents mil euros (800.000’00 euros) que en total es destinaran a aquesta convocatòria es distribuiran de la forma següent:
- Cinc-cents mil euros (500.000’00 euros) aniran destinats a subvencionar actuacions relacionades amb la recuperació d’elements etnològics, principalment, els vinculats a la captació, conducció i emmagatzematge de l’aigua, i d’altres elements que es determinen en la base cinquena d’aquesta convocatòria. A la vegada, aquesta quantia es distribuirà de la forma següent:
- Dos-cents mil euros (200.000,00 €) subvencionaran actuacions referents a la recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn . Aquesta quantia es distribuirà de la següent forma:
- Cent mil euros (100.000,00 €) subvencionaran actuacions referents a recuperació dels espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal i aniran destinats als Ajuntaments de la Serra de Tramuntana.
En el cas que sigui necessari, d’acord amb les peticions realitzades pels Ajuntaments i amb les regles establertes a les bases d’aquesta convocatòria, i especialment la base quarta, la distribució dels 400.000’00 euros destinats als ajuntaments, (dels quals 300.000’00 euros estan destinats inicialment a actuacions per a la recuperació d’elements etnològics i 100.000’00 euros a actuacions per la recuperació dels espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal) podrà variar, de forma que es pugui subvencionar als ajuntaments el projecte que hagin sol·licitat, independentment de que es tracti d’una actuació per a la recuperació d’elements etnològics o una actuació per a la recuperació dels espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal.
En el supòsit que les sol·licituds cursades pels Ajuntaments, relatives a la recuperació d’elements etnològics no esgotin la quantitat de 300.000,00 € que tenen assignada, la quantia sobrant es destinarà a les actuacions per a la recuperació dels espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal. Si una vegada fet l’indicat repartiment no s’ha exhaurit tot el crèdit, l’import sobrant acreixerà la línia de recuperació d’elements etnològics promoguda per particulars i empreses, en funció de la puntuació obtinguda.
En el supòsit que les sol·licituds cursades pels Ajuntaments, relatives a la recuperació dels espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal no esgotin la quantitat de 100.000,00 € que tenen assignada, la quantia sobrant es destinarà a les actuacions per a la recuperació d’elements etnològics sol·licitades pels Ajuntaments. Si una vegada fet l’indicat repartiment, no s’ha exhaurit tot el crèdit, l’import sobrant acreixerà la línia de recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn, promoguda per particulars i empreses, en funció de la puntuació obtinguda.
En el cas que les sol·licituds cursades per particulars i empreses, relatives a la recuperació d’elements etnològics no esgotin la quantitat de 200.000,00 € que tenen assignada, la quantia sobrant es destinarà a les actuacions per a la recuperació del paisatge agrícola i els seu entorn, sol·licitades per particulars i empreses. Aquest repartiment es farà d’acord amb la puntuació obtinguda.
En el cas que les sol·licituds cursades per particulars i empreses, relatives a la recuperació del paisatge agrícola no esgotin la quantitat de 200.000,00 € que tenen assignada, la quantia sobrant es destinarà a les actuacions per a la recuperació d’elements etnològics sol·licitades per particulars i empreses. Aquest repartiment es realitzarà d’acord amb la puntuació obtinguda.
C) Les ajudes que s’atorguin seran adjudicades fins el límit pressupostari, sempre que es compleixin els requisits legals d’aquesta convocatòria i demés normes d’aplicació.
D) Les subvencions que s’atorguin als ajuntaments, en el marc d’aquesta convocatòria no podran superar el límit de 20.000,00 € per a cada actuació. Així, les actuacions que tenguin un cost de fins a 20.000,00 € podran ser finançades al 100%, i si l’actuació que es vol realitzar supera aquesta quantia haurà de ser finançada per cada ajuntament en la quantia que superi el límit esmentat.
E) Les subvencions que s’atorguin en el marc d’aquesta convocatòria a particulars i empreses no podran superar els límits que s’estableixen a continuació:
1. Per a les actuacions que tenguin un cost igual o superior als 20.000,00 euros, el percentatge màxim subvencionable serà del 80%, amb el límit de 16.000,00 euros.
2.Per a les actuacions que tenguin un cost d’entre 10.000,01 euros i 19.999,99 euros, el percentatge màxim subvencionable serà del 90%, amb el límit de 16.000,00 euros ja esmentat.
3.Per a les actuacions de fins a 10.000,00 euros, el percentatge màxim subvencionable serà del 100%.
F) En cas que el beneficiari pugui recuperar i compensar l’IVA, o en el cas que realitzi les tasques el mateix sol·licitant, els imports esmentats es referiran al pressupost sense IVA.
Tercera. Destinataris
1. Els propietaris de les finques on es realitzi l’actuació subvencionable, ja siguin persones físiques, jurídiques, agrupacions de persones físiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica, associacions i fundacions sense ànim de lucre.
Quan es tracti d’agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s’hauran de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, així com l’import de la subvenció a aplicar per cada un d’ells, que també tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s’haurà de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l’agrupació. No es pot dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2. Els 20 ajuntaments amb territori situat dins l’àmbit territorial de la Serra de Tramuntana declarada patrimoni mundial que ve determinat en l’article 5 dels estatuts del Consorci per dur a terme les actuacions que es detallen a la base cinquena de la convocatòria.
Aquests municipis són els següents: Alaró, Andratx, Banyalbufar, Bunyola, Calvià, Campanet, Deià, Escorca, Esporles, Estellencs, Fornalutx, Lloseta, Mancor de la Vall, Palma, Pollença, Puigpunyent, Santa Maria, Selva, Sóller i Valldemossa.
3. No en poden ser beneficiàries les següents:
- Les que incorrin en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (publicada en el BOE de 18 de novembre de 2003).
- Les que, en el moment que l’òrgan instructor de la convocatòria ha de fer la proposta d’acord definitiva, no estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca. (El fet d’estar al corrent davant les obligacions tributàries del Consell de Mallorca l’ha de verificar, d’ofici, la Tresoreria General del Consell de Mallorca).
- Quan els beneficiaris siguin empreses s’han d’adaptar a les ajudes de minimis, les quals són de caràcter voluntari i eventual, i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Són compatibles amb altres ajudes, subvencions o suports que pugui rebre l’entitat beneficiària per a la mateixa obra subvencionada, sempre que el còmput total dels ajuts no superi el pressupost del projecte.
En virtut de la naturalesa d’ajudes de minimis, estan sotmesos, en concret, als requisits i les exigències del Reglament núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la UE a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre d’altres, que l’import total de les ajudes que, en concepte de minimis, pot rebre l’entitat beneficiària d’aquesta convocatòria, a Espanya, en els tres darrers exercicis fiscals (2013, 2014 i 2015), no pot ultrapassar els 200.000 euros.
El fet de rebre una ajuda implica l’obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, a fi d’executar la totalitat del pressupost, l’entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis.
Quarta. Règim de compatibilitat amb altres ajuts
Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho al Consorci de la forma establerta en aquestes bases.
L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
1) En relació amb les ajudes destinades a particulars i a empreses, només es podrà admetre una sol·licitud de subvenció per beneficiari o propietat, de forma que sobre una propietat, amb independència del nombre de copropietaris, únicament es podrà admetre una sol·licitud, i a més, un propietari, independentment del nombre de finques o propietats que tengui, podrà rebre, com a màxim, una ajuda.
Per tant, els sol·licitants només podran ser beneficiaris d’una subvenció, no s’admetrà més d’una sol·licitud per beneficiari o propietat. És a dir, el sol·licitant haurà d’optar entre una de les dues línies subvencionables (la línia de recuperació d’elements etnològics o la de recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn).
En el supòsit que els particulars o les empreses demanin més d’una sol·licitud, es requerirà al sol·licitant per a que indiqui la seva preferència entre les sol·licituds presentades. Si no expressen aquesta preferència, només es tramitarà la sol·licitud que hagi tingut entrada en el registre general del Consell de Mallorca en darrer lloc i l’altre o altres quedaran excloses de la convocatòria.
2) Respecte a les ajudes destinades als Ajuntaments, indicar que igualment només es podrà admetre una sol·licitud de subvenció per ajuntament.
Per tant, els ajuntaments sol·licitants només podran ser beneficiaris d’una subvenció, no s’admetrà més d’una sol·licitud per ajuntament. És a dir, l’Ajuntament sol·licitant haurà d’optar entre una de les dues línies subvencionables, (o bé demanar una subvenció per la línia de recuperació d’elements etnològics o bé optar per la de recuperació dels espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal).
En el supòsit que els ajuntaments demanin més d’una sol·licitud, se’ls requerirà per a que indiquin la seva preferència entre les sol·licituds presentades. Si no s’expressa aquesta preferència, només es tramitarà la sol·licitud que hagi tengut entrada en el registre general del Consell de Mallorca en darrer lloc i l’altre o altres quedaran excloses de la convocatòria.
Cinquena. Actuacions subvencionables
1. Línia de recuperació d’elements etnològics, segons els beneficiaris, podem distingir entre les subvencions adreçades als particulars i empreses i les destinades als ajuntaments.
a) Línia etnològica adreçada a particulars i empreses: El seu objecte és la recuperació d’elements etnològics construïts amb materials i tècniques tradicionals, principalment, els vinculats a la captació, conducció, aprofitament i emmagatzematge de l’aigua, i d’altres elements que es detallen en els paràgrafs següents, que estiguin situats a qualsevol tipus de sòl, dins l’àmbit territorial de la Serra de Tramuntana que ve determinat en l’article 5 dels Estatuts del Consorci.
b) Línia etnològica adreçada als Ajuntaments indicats a l’apartat segon de la base tercera d’aquesta convocatòria: El seu objecte es la recuperació dels elements etnològics, construïts amb materials i tècniques tradicionals de titularitat municipal, principalment, els vinculats a la captació, conducció, aprofitament i emmagatzematge de l’aigua, i d’altres elements que a continuació s’indicaran, els quals poden estar situats en qualsevol tipus de sòl, dins l’àmbit territorial definit a l’article 5 dels estatuts del Consorci.
Les actuacions subvencionables de la línia de recuperació d’elements etnològica ( per a particulars i empreses i per als ajuntaments) són les que tot seguit es detallen:
- La restauració i la consolidació dels elements següents: qanats, fonts, pous i sínies, albellons, síquies i canaletes, aljubs, basses, bassols i safareigs, colls de cisterna i rentadors.
- La recuperació d’aquells elements vinculats a la xarxa de torrents i saragalls, com ara: ponts de pedra en sec, petites obres de consolidació a altres tipus de ponts i pedres passadores, guals empedrats i torrents encaixats.
- Altres elements que també s’inclouen en aquesta convocatòria són: les eres de batre, els miradors, les intervencions de petites dimensions a forns de calç, les cases de neu i els forns de carboner (aixecament d’esboldrecs i consolidacions puntuals), així com els elements de pedra de les barraques de carboner.
- Per la seva complexitat s’exclouen d’aquesta convocatòria els molins d’aigua.
Totes les intervencions s’han de dur a terme respectant les tècniques i els materials originals.
2. Línia de recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn. Aquesta línia va adreçada a particulars i a empreses.
El seu objecte és la recuperació del paisatge agrícola de finques rústiques que estiguin situades dins l’àmbit territorial de la Serra de Tramuntana que ve determinat en l’article 5 dels Estatuts del Consorci, mitjançant treballs de regeneració (podes), treballs silvícoles de prevenció d’incendis, mitjançant tales, aclarides (reducció del nombre de peus), desbrossament o eixermades, i eliminació controlada del combustible vegetal i/o espècies invasores, excepte quan es tracti d’espècies protegides o catalogades.
En l’execució d’aquestes actuacions s’hauran de respectar els principis establerts a la Llei 12/2014, de 16 de desembre, Agrària de les Illes Balears, i, en particular, els referents a les bones pràctiques agràries, la sostenibilitat ambiental, la conservació del paisatge rural i el foment de les actuacions i les mesures agroambientals destinades a prevenir la lluita contra l’erosió i la mitigació i l’adaptació al canvi climàtic.
En relació amb les feines de recuperació del paisatge agrícola, i només en el cas que el beneficiari sigui una persona física, també es considera despesa subvencionable la seva pròpia feina. Aquesta circumstància s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud (annex I). Aquestes tasques les ha de justificar el beneficiari mitjançant una declaració responsable on s’especifiqui la temporalització de les tasques desenvolupades i que la valoració econòmica del treball s’adequa als preus de mercat, la qual cosa s’ha de justificar mitjançant l’aportació de tres pressuposts de diferents empreses que puguin realitzar aquesta actuació. Per valorar si el pressupost presentat pel beneficiari s’adequa als preus de mercat, es tendrà en compte l’import dels tres pressuposts presentats excloent l’IVA.
3. Línia dirigida als ajuntaments de la Serra per a la recuperació dels espais forestals i /o agrícoles de titularitat municipal que estiguin situats en sòl rústic de l’àmbit territorial definit a l’article 5 dels estatuts del Consorci, mitjançant treballs de regeneració (podes), treballs silvícoles de prevenció d’incendis, mitjançant tales, aclarides (reducció del nombre de peus), desbrossament o eixermades, i eliminació controlada del combustible vegetal i/o espècies invasores.
En l’execució d’aquestes actuacions s’hauran de complir els criteris de gestió forestal sostenible, definits a la Llei 43/2003, de 21 de novembre de forests, entre d’altres, la conservació i la restauració de la biodiversitat dels ecosistemes forestals, la creació de llocs de treball i el desenvolupament del medi rural. S’entén per espai forestal, el definit, com a tal a la Llei 43/2003, de 21 de novembre de forests. Aquesta línia va dirigida als 20 ajuntaments indicats a l’apartat segon de la base tercera de la convocatòria.
Els Ajuntaments podran fer servir el personal propi de la Corporació per dur a terme els projectes d’aquesta línia d’actuació. Aquesta circumstància s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud (annex I). En aquest cas, el funcionari competent de l’ajuntament haurà d’emetre un certificat que acrediti que l’actuació s’ha realitzat, que aquestes tasques s’han executat pel personal propi de la corporació i la presentació de nòmines dels treballadors que hagin realitzat les tasques (en el cas que s’incloguin les despeses de l’impost de la renda de les persones físiques (IRPF) i de la Seguretat Social s’haurà d’acreditar el seu pagament en el termini establert en aquesta convocatòria), indicant el percentatge de la nòmina que es destina a la realització de l’objecte de la subvenció. Aquesta circumstància s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud (annex I).
Totes les actuacions hauran d’haver estat realitzades entre la data de publicació de la convocatòria i el 25 d’octubre de 2015.
Sisena. Caràcter de les subvencions i règim de concurrència
1.Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la Llei de subvencions o en aquestes bases, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
2. La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant règim de concurrència competitiva, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.
3. La seva concessió no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent i es concedeixen d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.
Setena. Sol·licitud i documentació
Les sol·licituds s’han de formalitzar en un únic model d’instància, que figura com annex I d’aquestes bases, i que es pot recollir a les dependències del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial (plaça de l’Hospital, 4. Palma 07012) o descarregar de l’adreça següent: www.serradetramuntana.net. Cal esmentar que s’han d’emplenar tantes sol·licituds com actuacions es demanin.
Les instàncies s’han de presentar, juntament amb la resta de la documentació requerida i dins el termini establert a la base vuitena, al Registre General del Consell de Mallorca, preferentment al registre ubicat a la plaça de l’Hospital, 4 de Palma (Centre Cultural de la Misericòrdia), o a qualsevol de les oficines del Registre General del Consell Insular de Mallorca.
Així mateix, es pot presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les persones que hagin presentat la seva sol·licitud en un registre que no sigui del Consell de Mallorca hauran de remetre la sol·licitud segellada al fax núm. 971.21.97.88.
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a l’oficina de Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria i s’ha de remetre la sol·licitud segellada al fax núm. 971.21.97.88. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’admetrà.
S’han d’adjuntar, a les sol·licituds, la documentació següent:
1. Model de sol·licitud (annex I).
2. Documentació acreditativa del títol de propietat (escriptura pública notarial, original o còpia acarada, nota simple informativa o certificació registral). El centre gestor podrà demanar documentació complementària en relació a aquest punt.
3.Còpia acarada del DNI, NIE o NIF, segons pertoqui, de l’entitat sol·licitant.
Si el sol·licitant és persona jurídica, ha d’aportar l’original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o de modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si cal, de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.
En el cas d’agrupacions de persones físiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren, adjuntar el document acreditatiu de la seva constitució, en el qual constin tots els membres que la conformen, i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques).
Així mateix, d’acord amb el que disposa l’article 11.3.2n paràgraf, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquestes agrupacions hauran de fer constar en la sol·licitud de subvenció els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, així com l’import de subvenció a aplicar a cada un d’ells, que tendran igualment la condició de beneficiaris. En qualsevol cas, han de designar un únic representant i un únic domicili a efectes de notificacions.
4. Còpia acarada del DNI del representant legal de l’entitat sol·licitant, si és el cas.
5. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas de què la signi una persona distinta, el model del qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases (annex X).
6. Reportatge fotogràfic de l’estat actual de la propietat on es vol realitzar l’actuació o de l’element sobre el qual es farà l’obra (interiors i exteriors, mínim 5 fotografies).
7. Còpia del plànol cadastral d’ubicació de la propietat, en el qual s’ha d’assenyalar l’emplaçament de l’element o l’espai on es vol realitzar l’actuació.
8. Memòria de l’actuació amb pressupost detallat i signat per professional qualificat dels treballs objecte de subvenció. En el cas de la línia de recuperació etnològica el projecte pel qual es sol·liciti la subvenció només podrà incloure un element.
En el cas de sol·licituds de la línia de recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn, i o bé de la línia de recuperació dels espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal, el pressupost haurà d’indicar el següent:
- Superfície de l’actuació en hectàrees.
- Cost de l’actuació amb els preus unitaris
En el cas de la línia de recuperació dels espais forestals i/o agrícoles de titularitat municipal, el pressupost haurà d’anar acompanyat d’un informe justificatiu signat per un tècnic municipal.
9. En cas de tractar-se d’una obra major, projecte signat per un tècnic competent. Si es tracta d’una obra menor, memòria descriptiva de la intervenció a dur a terme amb indicacions de materials i tècniques a emprar.
10. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases (annex II).
11. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat, el model de la qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases (annex III).
12. Document de designació de compte bancari del sol·licitant, o del seu representant, segons model facilitat pel Consorci, com a annex d’aquestes bases (annex IV).
13. Declaració expressa al model de sol·licitud de l’annex I de si l’impost indirecte IVA, és recuperarà i compensarà o no.
14. Certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti que l’interessat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social, o l’autorització expressa perquè el Consorci o el Consell de Mallorca el demani telemàticament (vegeu annex XII). Aquesta circumstància s’ha d’acreditar tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió com en el moment del pagament.
15. Certificat de l’Agència Tributària (AEAT) d’estar al corrent de les obligacions tributàries o l’autorització expressa perquè el Consorci o el Consell de Mallorca el demani telemàticament (vegeu annex VI). Aquesta circumstància s’ha d’acreditar abans de la proposta de resolució de concessió que s’elevarà a la Junta Rectora del Consorci i en el moment del pagament.
16. Certificat acreditatiu d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca i el Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, el model del qual s’adjunta com a annex V d’aquestes bases. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar abans de la proposta de resolució de concessió que s’elevarà a la Junta Rectora del Consorci i en el moment del pagament.
17. Declaració de Minimis, si pertoca (annex XI).
Les persones físiques i jurídiques i els ajuntaments sol·licitants han de permetre les visites a la propietat, o a l’element objecte de la sol·licitud a les persones que conformen l’òrgan instructor o al personal del Consell de Mallorca o del Consorci, si l’òrgan instructor ho considera necessari.
Vuitena. Termini de presentació i esmena de documentació
El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies hàbils comptadors, a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si la sol·licitud o la documentació és incorrecta o incompleta, el Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial requerirà les persones interessades perquè la rectifiquin o millorin. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena, la persona interessada no fa la rectificació o no presenta la documentació requerida, s’entén que ha desistit de la seva petició, de conformitat amb l’article 71 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú .
Novena. Publicació de la convocatòria
La convocatòria es publica en el BOIB, s’exposa en el tauler d’anuncis del Consorci de la Serra de Tramuntana (plaça de l’Hospital núm. 4 de Palma, codi postal 07012) i es penja a la pàgina web del Consorci de la Serra de Tramuntana: www.serradetramuntana.net.
Desena. Fiscalització prèvia
La convocatòria, l’adjudicació i la justificació dels ajuts es sotmetran a la fiscalització prèvia de la Intervenció del Consell Insular de Mallorca.
Onzena. Criteris de valoració
Els criteris de valoració i puntuació per a la concessió dels ajuts són els següents:
1.- Per a les actuacions relatives a la recuperació del paisatge agrícola i el seu entorn. La puntuació màxima és de 16 punts.
1.Depenent de l’objectiu que es vulgui assolir amb l’actuació s’atorgaran les puntuacions que tot seguit s’indicaran. La puntuació màxima que es pot obtenir en aplicació d’aquest criteri és un màxim de 4 punts:
a) Si l’objectiu de l’actuació és la recuperació de l’olivar, i la finca està inscrita en la Denominació d’Origen Protegida Oliva Mallorquina, o en la Denominació d’Origen Protegida Oli d’Oliva s’atorgarà una puntuació de 4 punts. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar en el moment de presentar la sol·licitud.
b) Si l’objectiu de l’actuació és la recuperació de l’olivar, s’atorgarà una puntuació de 3 punts.
c) Si l’objectiu de l’actuació és la recuperació d’altres conreus propis de la zona, s’atorgarà una puntuació de 2 punts.
2.Si les tasques s’han de realitzar a una finca dedicada a l’explotació agrària i que està en actiu, s’atorgaran 2 punts. Aquesta circumstància s’ha de justificar en el moment de presentar la sol·licitud, mitjançant l’acreditació de l’alta de la parcel·la en el Registre General d’Explotacions Agràries de les Illes Balears
3. Depenent de la classificació del sòl on està ubicada la parcel·la objecte de la intervenció (màxim 4 punts):
a) Si la parcel·la es troba en una zona protegida dins l’àmbit del Paratge Natural de la Serra de Tramuntana: 4 punts.
b) Si la parcel·la es troba dins una zona qualificada com a Àrea Natural d’Especial Interès: 3 punts.
c) Si la parcel·la es troba dins una zona qualificada com a Àrea Rural d’Interès Paisatgístic: 2 punts.
4. Si les tasques s’han de realitzar a una finca dedicada a l’explotació ramadera i que està en actiu, la qual cosa es podrà justificar aportant la cartilla ramadera que acrediti que la finca està dedicada en aquest tipus d’explotació o aportant la cartilla ramadera i justificant que la finca consta en el registre d’explotacions agràries. En aplicació d’aquest criteri s’atorgarà un màxim de 2 punts, d’acord amb les puntuacions següents:
a) Si es tracta d’una explotació ramadera dedicada a les ovelles: 2 punts.
b) Si es tracta d’una explotació ramadera dedicada a un altre tipus d’animals: 1 punts.
Aquestes circumstàncies s’han d’acreditar en el moment de fer la sol·licitud.
5.Valoració paisatgística. Es valoraran les actuacions que es realitzin a finques que estiguin a un màxim de 200 metres de les vies que es concreten a continuació i que siguin visibles des d’aquestes vies. En aplicació d’aquest criteri es podrà obtenir un màxim de 4 punts:
a) Visibles i a menys de 200 metres des de la Ruta de Pedra en Sec (GR-221), la Ruta Artà-Lluc (GR-222) i la Ruta del Sistema Hidràulic de Palma: 4 punts
b) Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa primària (bàsica o complementària) de carreteres del Consell de Mallorca: 3 punts
c) Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa secundària de carreteres del Consell de Mallorca:2 punts
d) Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa no principal de carreteres del Consell de Mallorca o xarxa local i rural de carreteres d’àmbit municipal: 1 punt
Un cop s’hagi fet la valoració de totes les sol·licituds, es seleccionaran totes aquelles sol·licituds que hagin obtingut una puntuació igual o major de 6 punts, en conseqüència, no seran subvencionable els projectes que obtenguin una puntuació inferior a 6 punts.
Pel que fa a les sol·licituds presentades pels particulars o per empreses, les que obtenguin la puntuació mínima abans esmentada se’ls anirà assignant les quantitats en funció de la base segona fins a esgotar el pressupost, començant per les sol·licituds de major puntuació.
Si es produeix un empat en la puntuació, es resoldrà a favor de les sol·licituds que hagin obtingut una puntuació més alta amb el criteri núm. 1 (recuperació paisatge agrícola); si encara persistís l’empat, les sol·licituds que tenguin la puntuació mes alta al criteri núm. 5 (valoració paisatgística); si perdura l’empat, les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació més alta en el criteri 2 (alta en el registre d’explotacions agràries); i si es mantingués l’empat, les sol·licituds que tenguin una puntuació més alta al criteri núm. 4 (alta en el registre d’explotacions ramaderes). Si encara hi ha empat entre dues o més sol·licituds l’ordre de prelació es determinarà mitjançant sorteig que farà la Comissió Tècnica d’Avaluació.
2.- Per a les actuacions relacionades amb la recuperació d’elements etnològics, principalment, els vinculats a la captació, conducció, aprofitament i emmagatzematge de l’aigua. La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 18 punts.
1. Nivell de protecció patrimonial (màxim 4 punts):
a) Declaració/incoació de Bé d’Interès Cultural o declaració/incoació de Bé Catalogat 4 punts
b) Inclusió a catàleg municipal ( aprovació inicial, provisional o definitiva) 3 punts
c) Elements amb valors patrimonials no catalogats 2 punts
La valoració d’aquest criteri es realitzarà per un tècnic de patrimoni del Consell de Mallorca d’acord amb la singularitat de l’element, l’antiguitat, i la manca d’afegits.
Si l’element gaudeix de varis nivells de protecció, només puntuarà el més alt. Per tant, el màxim de punts que es pot obtenir amb aquest criteri és de 4 punts.
2.Valoració històrica artística de l’element (màxim 6 punts):
a) Elements amb una valoració històrica artística alta 6 punts
b) Elements amb una valoració històrica artística baixa 3 punts
La valoració d’aquest criteri es realitzarà per un tècnic del Consell de Mallorca d’acord amb la singularitat de l’element, l’antiguitat, la manca d’afegits, el projecte presentat i els criteris amb els quals es desenvoluparà la intervenció.
Així, es consideraran elements amb una valoració històrica artística alta (6 punts), aquells que gaudeixin d’una singularitat elevada, estiguin datats al segle XVIII o anteriors, no disposin d’afegits moderns, i el projecte i els criteris d’intervenció presentats siguin adequats.
Es consideraran elements amb una valoració històrico artística baixa (3 punts) aquells que estiguin datats al segle XIX o anteriors, disposin de d’afegits moderns, i el projecte i els criteris d’intervenció presentats siguin adequats.
3.Urgència de la intervenció (màxim 4 punts):
a) Molt urgent 4 punts
b) Urgent 3 punts
c) Poc urgent 2 punts
- Es considerarà que l’actuació és molt urgent quan la degradació afecti a més d’un 75% de l’element, la qual cosa haurà de determinar un tècnic del Consell de Mallorca.
- Es considerarà que l’actuació és urgent quan la degradació afecti a més d’un 50% de l’element, la qual cosa haurà de determinar un tècnic del Consell de Mallorca.
- Es considerarà que l’actuació és poc urgent quan la degradació afecti a més d’un 25% de l’element, la qual cosa haurà de determinar un tècnic del Consell de Mallorca.
4.Valoració paisatgística (màxim 4 punts). Es valoraran les actuacions que es realitzin a finques que estiguin a un màxim de 200 metres de les vies que es concreten a continuació. Fins a 4 punts.
a) Visibles i a menys de 200 metres des de la Ruta de Pedra en Sec (GR-221), la Ruta Artà-Lluc (GR-222) i la Ruta del Sistema Hidràulic de Palma: 4 punts.
b) Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa primària (bàsica o complementària) de carreteres del Consell de Mallorca: 3 punts.
c) Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa secundària de carreteres del Consell de Mallorca: 2 punts.
d) Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa no principal de carreteres del Consell de Mallorca o xarxa local i rural de carreteres d’àmbit municipal: 1 punt
Un cop s’hagi fet la valoració de totes les sol·licituds, es seleccionaran totes aquelles sol·licituds que hagin obtingut una puntuació igual o major de 7 punts, en conseqüència, no seran subvencionable els projectes que obtenguin una puntuació inferior a 7 punts.
Pel que fa a les sol·licituds presentades pels ajuntaments, les que obtenguin la puntuació mínima abans esmentada se’ls anirà assignant les quantitats d’acord amb el procediment previst en la base segona d’aquesta convocatòria, començant per les de major puntuació.
Pel que fa a les sol·licituds presentades pels particulars o per empreses, les que obtenguin la puntuació mínima abans esmentada se’ls anirà assignant les quantitats en funció de la base segona fins a esgotar el pressupost, començant per les sol·licituds de major puntuació.
Si es produeix un empat en la puntuació, es resoldrà a favor de les sol·licituds que hagin obtingut una puntuació més alta al criteri núm. 2 (valoració històrico-artística); si encara continua havent-hi un empat, les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació més alta en el criteri núm. 3 (urgència de la intervenció); i si encara així persistís l’empat, les sol·licituds que tenguin la puntuació mes alta al criteri núm. 4 (valoració paisatgística). Si encara hi ha empat entre dues o més sol·licituds l’ordre de prelació es determinarà mitjançant sorteig que farà la Comissió Tècnica d’Avaluació.
3. Per les actuacions relatives a la recuperació dels espais forestals i /o agrícoles de titularitat municipal. La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 16 punts.
1. Depenent de l’objectiu que es vulgui assolir amb l’actuació s’atorgaran les següents puntuacions (màxim 4 punts):
2. Depenent de la classificació del sòl on està ubicada l’espai agrícola o forestal objecte de la intervenció (màxim 4 punts):
3.Si es disposa d’un instrument de planejament, ordenació o gestió de l’espai. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar aportant certificat del secretari on consti l’aprovació de l’instrument per part de la corporació s’atorgarà màxim 3 punts):
Aquesta circumstància s’ha d’acreditar en el moment de fer la sol·licitud.
4. Valoració paisatgística. Es valoraran les actuacions que es realitzin a finques que estiguin a un màxim de 200 metres de les vies que es concreten a continuació i que siguin visibles des d’aquestes vies. Fins a 5 punts.
a. Visibles i a menys de 200 metres des de la Ruta de pedra en sec (GR-221), la Ruta Artà-Lluc (GR-222) i la Ruta del sistema hidràulic de Palma: 5 punts.
b. Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa primària (bàsica o complementària) de carreteres del Consell de Mallorca: 4 punts.
c. Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa secundària de carreteres del Consell de Mallorca: 3 punts.
d.Visibles i a menys de 200 metres des de la xarxa no principal de carreteres del Consell de Mallorca o xarxa local i rural de carreteres d’àmbit municipal: 2 punts.
Un cop s’hagi fet la valoració de totes les sol·licituds, es seleccionaran totes aquelles sol·licituds que hagin obtingut una puntuació igual o major de 6 punts, en conseqüència, no seran subvencionables, els projectes que obtenguin una puntuació inferior a 6 punts.
Pel que fa a les sol·licituds presentades pels ajuntaments, les que obtenguin la puntuació mínima abans esmentada se’ls anirà assignant les quantitats d’acord amb el procediment previst en la base segona d’aquesta convocatòria, començant per les de major puntuació.
Si es produeix un empat en la puntuació, es resoldrà a favor de les sol·licituds que hagin obtingut una puntuació més alta al criteri núm. 3 (Si es disposa d’un instrument de planejament, ordenació o gestió de l’espai); si encara continua havent-hi un empat, les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació més alta en el criteri núm. 2 (Depenent de la classificació del sòl on està ubicada l’espai agrícola o forestal objecte de la intervenció); i si encara així persistís l’empat, les sol·licituds que tenguin la puntuació mes alta al criteri núm. 4 (Valoració paisatgística). Si encara hi ha empat entre dues o més sol·licituds, l’ordre de prelació es determinarà, mitjançant sorteig que farà la Comissió Tècnica d’Avaluació.
Dotzena. Comissió Tècnica d’avaluació
1.La Comissió Tècnica d’Avaluació és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base a l’elaboració de la proposta de resolució.
2. La Comissió Tècnica d’Avaluació estarà composta pels membres següents:
Presidència:
- Titular: Miquel Barceló Llompart, secretari tècnic del Departament de Presidència.
- Suplent: Bartomeu Deyà Canals, gerent del Consorci de la Serra de Tramuntana.
Vocals:
- Titular: Gabriel Ordinas Marcé, tècnic en patrimoni etnològic del Servei de Patrimoni Històric.
-Suplent: Aina Serrano Espases, coordinadora de patrimoni històric i industrial del Servei de Patrimoni Històric.
-Titular: Josep Antoni Aguiló Ribas, cap del Servei de Medi Ambient i Natura de la Direcció Insular de Medi Ambient.
- Suplent: Antoni Reynés Trias, coordinador de patrimoni etnològic de la Direcció Insular de Medi Ambient.
Secretaria:
- Titular: Rafel Serra Serra, cap de servei de la Unitat General de la Secretaria Tècnica del Departament de Presidència.
- Suplent: Àgueda Martorell Font, TAG de la Unitat General de la Secretària Tècnica del Departament de Presidència.
3.Tots els acords d’aquesta Comissió s’han d’adoptar per majoria simple i és necessària la presència d’almenys la meitat dels seus membres. En tot cas, és obligatori la presència del president i de la secretària, titulars i/o suplents, per a la vàlida adopció dels acords.
4. La Comissió Tècnica d’Avaluació tindrà les següents atribucions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada.
b) Fer les visites necessàries al lloc on es realitzi l’actuació subvencionable que permetin aplicar amb el màxim de rigor els criteris de valoració que s’estableixen en aquesta convocatòria.
c) Valorar les sol·licituds de subvenció d’acord amb els criteris que s’estableixin en aquesta convocatòria.
d)Formular la corresponent proposta d’atorgament de subvencions i elevar-la a l’òrgan competent a través de l’òrgan instructor per a la seva resolució.
5. Podrà assessorar-se per qualsevol tècnic que consideri adequat.
Tretzena. Resolució, termini i notificació
1.La instrucció correspon a la Gerència del Consorci de la Serra de Tramuntana, que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d’exercir les facultats previstes en l’article 24 i concordants de la LGS, i les que s’esmenten en aquestes bases. L’òrgan instructor, quan ha rebut l’informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de subvencions i ha comprovat, per una banda, si les entitats proposades compleixen els requisits de la convocatòria i, per altra banda, si estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb les obligacions del Consell de Mallorca, dicta la proposta d’acord definitiva. Aquesta ha d’incloure la relació d’entitats beneficiàries amb indicació del beneficiari, CIF, concepte, pressupost, quantitat sol·licitada, punts obtinguts i import concedit, a més de la resta de sol·licituds desestimades o excloses. Posteriorment, la Junta Rectora resol la convocatòria, amb la indicació dels extrems continguts en la proposta d’acord definitiva esmentada.
2.El termini màxim de resolució és de tres mesos, comptadors des de la finalització del període de presentació de sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n’hagi dictat resolució, s’entendrà desestimada la sol·licitud, sense que això alliberi d’obligació de l’administració de dictar resolució expressa.
3.L’acord de resolució de la subvenció es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i es penjarà en la pàgina web del Consorci de la Serra de Tramuntana (www.serradetramuntana.net), d’acord amb l’article 59.6.b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Quan la subvenció tingui per objecte impulsar una determinada activitat del beneficiari, s’entén compromès a fer l’esmentada activitat en els termes plantejats a la
seva sol·licitud, amb les modificacions que, si s’escau, hagi acceptat l’Administració al llarg del procediment de concessió o durant el període d’execució, sempre que les modificacions no alterin la finalitat perseguida amb la seva concessió.
Una vegada dictada la resolució de concessió, el beneficiari pot sol·licitar-ne la modificació del contingut si hi concorren les circumstàncies previstes a aquests efectes a les bases reguladores, tal com estableix l’article 17.3.l) de la Llei general de Subvencions, que es pot autoritzar sempre que no danyi drets d’un tercer. La sol·licitud s’ha de presentar abans que s’acabi el termini per a la realització de l’activitat.
Quan el beneficiari de la subvenció posi de manifest en la justificació que s’han produït alteracions de les condicions tingudes en compte per a la seva concessió, que no alterin essencialment la naturalesa o l’objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució d’acord amb el que estableix l’apartat 3.l) de l’article 17 de la Llei general de subvencions, havent-se omès el tràmit d’autorització administrativa prèvia per a la seva aprovació, l’òrgan concedent de la subvenció pot acceptar la justificació presentada, sempre que l’acceptació no suposi danyar drets de tercers.
L’acceptació de les alteracions per part de l’òrgan concedent a l’acte de comprovació no eximeix el beneficiari de les sancions que puguin correspondre d’acord amb la Llei general de subvencions.
La determinació de l’import de la subvenció de la sol·licitud ha de respectar els límits següents:
1) No pot ser superior a la quantitat sol·licitada.
2) No pot ultrapassar l’import o el tant per cent del pressupost subvencionable per a cada projecte que es determina en els apartats d) i e) de la base segona d’aquesta convocatòria, ni els altres límits que es determinen en la mateixa base.
D’acord amb allò que preveu l’article 27.1 de la Llei 38/2003 General de subvencions, les bases que han de regir aquesta convocatòria de subvencions no preveuen la reformulació de les sol·licituds.
1.- Per abonar les subvencions, d’acord amb les condicions establertes en aquestes bases, el beneficiari ha de justificar la realització del projecte subvencionat, aportant documentalment totes les despeses ocasionades per la realització del total del projecte i presentar la memòria i/o informe de la realització de la intervenció duta a terme.
Per poder percebre la subvenció, els beneficiaris han d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, fet que acreditarà la Tresoreria del CIM, i acreditar estar al corrent davant l’Agència Tributària (AEAT) i la Seguretat Social.
2.- La justificació de les despeses s’ha de fer mitjançant el compte justificatiu integrat per la memòria tècnica i la memòria econòmica:
a) Memòria tècnica:
b) Memòria Econòmica:
És la documentació amb la qual el beneficiari, per poder percebre la subvenció, ha de relacionar les despeses derivades de l’execució del projecte i, si n’és el cas, les diferents fonts de finançament d’aquest, tot ajustat a les partides desglossades al pressupost presentat.
- Declaració responsable del beneficiari de la realització del projecte subvencionat (Annex VII).
- Declaració responsable del beneficiari de la subvenció, mitjançant la qual s’acrediti que les despeses relacionades (hi ha de constar una relació de totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada. (Annex VII).
-Relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i data de pagament. En cas que la subvenció s’atorgui d’acord amb un pressupost, s’han d’indicar les desviacions esdevingudes. (Annex VIII).
-El detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència. (Annex VIII).
-Les factures originals o qualsevol altre document de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, justificatives de la despesa del projecte subvencionat que expressin clarament: nom complet i NIF/CIF de la persona o entitat expedidora, número i data, concepte, IVA i retenció fiscal (si correspon) i dades fiscals del client de la factura. Les factures emeses pels professionals en les quals es subvencioni l’IRPF hauran de presentar el model segellat presentat davant l’AEAT.
- Declaració responsable de que el cost d’adquisició de les despeses subvencionables no supera el valor de mercat (Annex IX).
- L’IVA és subvencionable sempre que el beneficiari acrediti, mitjançant declaració responsable que no el recupera ni el compensa (Annex IX).
- Les factures han d’estar emeses entre la data de la publicació de la convocatòria i el 25 d’octubre de 2015
- També cal acompanyar el justificant de pagament d’alguna de les següents formes:
En el cas de què s’hagin de retornar les factures o justificants originals, a petició del beneficiari, s’hi ha de reflectir, mitjançant un segell, la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.
Si la despesa justificada excedeix del pressupost en base al qual es va concedir la subvenció, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l’entitat subvencionada. Si pel contrari la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost en base al qual es va concedir i subvencionar l’actuació, es procedirà a la reducció proporcional de la subvenció concedida.
El Consorci de la Serra de Tramuntana podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
3. L’administració podrà comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionables d’acord amb el que disposa l’article 33 de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18/11/03) i del article 87 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la LGS.
4.- Termini de presentació: el beneficiari ha de presentar les memòries esmentades el més aviat possible una vegada acabat el projecte subvencionat i, en tot cas, la data màxima de presentació serà el dia 30 d’octubre de 2015
1. Els beneficiaris han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són aplicables: les del capítol II del títol preliminar i, especialment, les de l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18/11/03); i les de l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell Insular de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3/11/01); les recollides en aquestes bases, i la resta que de normativa que hi sigui aplicable.
2. Són obligacions mínimes dels beneficiaris:
A) Respecte a l’execució del projecte:
a) Dur a terme l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi, en les condicions i amb les característiques que es va presentar o, si n’és el cas, amb les modificacions comunicades i amb les possibles prescripcions tècniques establertes per la Comissió Tècnica de Valoració.
b) Acreditar davant el Consorci de la Serra de Tramuntana la realització de les activitats del projecte subvencionat que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions i requisits establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts. Si escau, se li ha de comunicar qualsevol modificació que es produeixi, tal com recull la base catorzena.
c) Proporcionar al Consorci de la Serra de Tramuntana i/o a l’òrgan instructor, tota la informació complementària referent a qualsevol punt de les activitats i que es consideri oportuna.
d) Comunicar immediatament al Consorci de la Serra de Tramuntana qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consorci per fer qualsevol modificació del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquen i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
B) Respecte de les obligacions administratives:
a) Estar, en el moment del pagament de la subvenció, al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió com en el moment del pagament.
b) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consorci de la Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial en la realització de les activitats subvencionades. A tal efecte, s’haurà de col·locar i mantenir en un lloc visible una placa on consti el patrocini del Consorci o bé el logotip o identificacions corporatives del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial (aquests distintius es podran recollir a les dependències del Consorci amb antelació suficient). La placa identificativa del Consorci s’haurà de col·locar des del moment de l’adjudicació de la subvenció, fins a un any després de la justificació de la realització del projecte objecte de subvenció.
c) Presentar els certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, tant per l’adjudicació com per al pagament, o bé autoritzar al Consell de Mallorca i al Consorci de la Serra de Tramuntana per a que els demani telemàticament.
d) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
e) Les responsabilitats civils o penals derivades de les actuacions concretes recaurà exclusivament sobre la persona o l’entitat que la promou.
f) En cas de tractar-se d’una actuació de la línia de recuperació dels espais forestals i agrícoles de titularitat municipal, quan l’actuació sigui en un espai forestal, cal aportar informe de l’òrgan competent en matèria forestal.
g) Disposar dels permisos, llicències i/o autoritzacions que d’acord amb la legislació vigent li siguin exigibles.
C) Respecte de les obligacions econòmiques :
a) Comunicar al Consorci l’acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s’entendrà produïda automàticament si, en el termini de 15 dies naturals des de la notificació de la resolució, no es fa constar el contrari.
b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer del Consorci, del Consell Insular de Mallorca, de la Sindicatura de Comptes i del Tribunal de Comptes, si n’és el cas.
c) Comunicar al Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, en qualsevol moment o, en tot cas, a l’hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l'obtenció d'altres ingressos, subvencions, recursos o ajudes per al mateix projecte subvencionat.
d) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists al Títol II i concordants de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i Títol III del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
D) El beneficiari haurà de prendre les mesures adients per mantenir l’espai o l’element rehabilitat en un bon estat de conservació, durant un període de 5 anys.
L’entitat beneficiària podrà subcontractar la totalitat de la realització del projecte subvencionat, d’acord amb els requisits establerts en els articles 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 68.1 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
1) L’entitat beneficiària podrà subcontractar el projecte objecte de la sol·licitud, fins al 100% de l’activitat subvencionada. Per acollir-se a aquesta previsió, el beneficiari ha de justificar la impossibilitat de dur a terme la realització de l’activitat subvencionada i acreditar els requisits següents: .
- Declaració responsable, en el sentit que la persona o l’entitat amb la qual vol subcontractar :
- Justificar que la subcontractació, tot i augmentar el cost de l’activitat subvencionada, aporta valor afegit al contingut de la mateixa activitat i que obeeix a criteris d’eficàcia i eficiència.
- A més de la documentació esmentada anteriorment, quan l’activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l’import de la subvenció i l’import sigui superior a 60.000,00 euros, la subcontractació està sotmesa al compliment dels requisits següents:
En aquest sentit, l’entitat concedent de les subvencions podrà autoritzar el beneficiari a dur a terme la subcontractació, en el cas que s’ultrapassin els límits esmentats, si acredita el compliment dels requisits següents:
2) L’entitat beneficiària, d’acord amb l’article 29.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions ( LGS), no pot concertar l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:
a) Persones o entitats incurses en alguna de les prohibicions de l’article 13 de la Llei 38/2003.
b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l’activitat objecte de contractació.
c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o els serveis prestats.
d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s’efectuï d’acord amb les condicions normals de mercat i s’obtingui l’autorització prèvia de l’òrgan concedent de la subvenció, en els termes que estableixin les bases. (S’ha de tenir en compte, en aquest cas, l’article 68.2 del Reial Decret 887/2006, que defineix les circumstàncies en què es considera que hi ha vincle amb l’entitat beneficiària).
e) Persones o entitats sol·licitants d’ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa, que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.
3) La subcontractació amb persones o entitats vinculades amb el beneficiari, previstes a l’apartat d) de l’article 29.7 de la LGS, en relació a l’article 68.2 del Reial Decret 887/2006 requereix que s’obtengui l’autorització prèvia de l’òrgan que concedeix la subvenció. Perquè el dit òrgan pugui atorgar aquesta autorització, el beneficiari ha d’aportar la documentació que tot seguit es detalla:
-Sol·licitud d’autorització de la subcontractació amb persona o entitat vinculada, indicant el tipus de vinculació existent.
- Atès que la realització de l’activitat subvencionada és obligació personal del beneficiari (art. 68.1 de la LGS), s’haurà de justificar per part del beneficiari la impossibilitat de dur-la a terme.
- Declaració responsable, en el sentit que la persona o l’entitat amb la qual vol subcontractar :
- Documentació que acrediti que la contractació s’efectua en les condicions normals de mercat, en aquest sentit, l’entitat beneficiària ha d’haver demanat 3 pressuposts sobre l’activitat que vol subcontractar, llavors haurà de presentar la factura definitiva de la subcontractació efectuada a més dels dos pressuposts rebutjats.
-Acreditar que la subcontractació, tot i augmentar el cost de l’activitat subvencionada, aporta valor afegit al contingut de la mateixa activitat i que obeeix a criteris d’eficàcia i eficiència.
-Quan l’activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l’import de la subvenció i l’import sigui superior a 60.000,00 euros, la subcontractació està sotmesa al compliment dels requisits següents:
Una vegada que l’òrgan que concedeix la subvenció ha analitzat l’anterior documentació, procedirà, si escau, a acordar la corresponent autorització de la subcontractació vinculada que notificarà al beneficiari.
Dinovena.- Revocació i reintegrament.
Les subvencions i ajudes seran de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a la normativa en matèria de subvencions i al Reglament de subvencions i no seran invocables com a precedents.
Els òrgans competents del Consorci de la Serra de Tramuntana podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides en el cas d’incompliment per part del beneficiari d’alguna de les obligacions previstes en aquest reglament, el qual vendrà obligat al reintegrament de les quantitats rebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia la tramitació del corresponent procediment previst a les lleis. El procediment utilitzat serà el contradictori, garantint sempre el dret de l’interessat a l’audiència.
Si el procediment de reintegrament s’hagués iniciat com a conseqüència de fets que poguessin ser constitutius d’infracció administrativa, aquesta es posarà en coneixement de l’òrgan competent per la iniciació del corresponent procediment sancionador.
En qualsevol cas, serà d’aplicació el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
Vintena.- Infraccions i sancions.
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta de la normativa que li sigui aplicable.
Vint-i-unena.- Normativa d’aplicació.
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques, aprovat pel Ple del Consell Insular de Mallorca el dia 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132, de 3 de novembre de 2001); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99; els estatuts del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, publicats al BOIB núm. 58, de 19 d’abril de 2011 i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.
Contra aquest acord que esgota la via administrativa, s’hi poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a)Directament, el recurs contenciós administratiu davant el tribunal competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació d’aquest acord.
b)El recurs de reposició potestatiu davant l’òrgan que ha dictat aquest acord ―la Junta Rectora del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial― en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la notificació d’aquest acord. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà d’haver rebut la notificació de la desestimació del recurs esmentat.
Un cop transcorregut un mes des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, contra aquesta desestimació presumpta del recurs de reposició, sense cap limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que es cregui pertinent. Tot això d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.