Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SELVA

Núm. 4698
Aprovació definitiva de la modificació del Reglament del servei de subministrament d'aigua potable del T.M. de Selva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària celebrada dia 29 de gener de 2015, entre altres, va acordà: Aprovar inicialment el REGLAMENT DEL SERVEI DE SUBMINISTRAMENT D'AIGUA POTABLE DEL T.M. DE SELVA (Ref. publicació aprovació inicial-BOIB, núm. 18 de 5-2-2015).

Atès que el mencionat expedient ha estat exposat al públic durant el termini de trenta dies hàbils, termini comprés entre el dia 6 de febrer al 13 de març de 2015, sense que s'hagi presentat cap reclamació, ni suggerència, ni al·legació.

Queda automàticament elevat a definitiu l'Acord inicial del Ple de data 29 de gener de 2015 sobre la modificació del Reglament del servei de subministrament d'aigua potable del T.M. de Selva.

El text modificat del REGLAMENT DEL SERVEI DE SUBMINISTRAMENT D'AIGUA POTABLE DEL T.M. DE SELVA, és el següent:

 

REGLAMENT DEL SERVEI DE SUBMINISTRAMENT D'AIGUA POTABLE DEL T.M. DE SELVA

CAPÍTOL IV. -
Del subministrament i de les pòlisses d'abonament

(…)

IV.3.- Les pòlisses Generals d’abonament s’entendran per facilitar a l’usuari el servei de recaptació pel subministrament, i al Servei del seu control, pel motiu pel qual compartiran la facturació de tants mínims o quotes de Servei com a habitatges, locals comercials i unitats susceptibles d’abonament se serveixin a través del mateix comptador.

Pluralitat de subministrament

En el cas de consums domèstics relatius a habitatges o categories equiparables, s'estableixen quotes variables per metre cúbic, en funció de l'escala per blocs de consum trimestrals, per a cada habitatge.

Pel que fa referència al consum domèstic d'habitatges, en els casos en el qual el subministrament d'aigua es realitzi i es facturi a comunitats de propietaris o altres entitats anàlogues integrades per una pluralitat de propietaris d'habitatges o establiments, tindran la obligació d'independitzar els subministraments individuals mitjançant la contractació de tantes pòlisses com a unitats de consum existeixin, sempre que la instal·lació de lampisteria interna ho permeti.

En cas d'impossibilitat tècnica de modificació de la instal·lació interior per la independització de subministraments, tindran la condició d'abonats, a l'efecte de la determinació de la quota variable que estableix aquest apartat, cadascuna dels habitatges o establiments que la integren, i a més de la quota fitxa aplicable, ha de tenir-se en compte el consum trimestral que resulti de multiplicar els volums límit de cada bloc tarifari de facturació per el nombre d'habitatges o establiments que la integren, a més de la pròpia comunitat si aquesta disposa de, almenys, un punt de subministrament.

IV.10.-A efectes contractuals i de subministrament es distingeixen el comptador per obres i el comptador definitiu.

(...)

b) Comptador definitiu. S'entén per comptador definitiu aquell que s'utilitza pel subministrament d'habitatge o locals de l'immoble una vegada que l'obra està totalment conclosa. Tots els comptadors definitius d'un immoble es centralitzaran en la corresponent Bateria de Comptadors que deurà estar situada adjacent amb el carrer, pels perjudicis que pugui causar i per la facilitat de l'accés.

 

Els comptadors de control de les bateries de comptadors han d’estar donats d’alta com a usuaris del Servei Municipal, els quals abonaran les quotes fitxes de Servei i de Manteniment de Comptador, i la quota variable només en els casos de què hi hagi diferències de consum entre aquest i els divisionaris. Els comptadors de control han d’estar instal·lats abans dels divisionaris amb la finalitat de controlar els consums globals, la qual cosa serveix com a base per a la detecció d’una possible anomalia en la instal·lació interior.

La muntura del comptador definitiu es compon del propi comptador, de la clau de pas al comptador la clau de pas a l'abonat, vàlvula de retenció i la clau de comprovació i filtre.

IV.20.- La facturació del consum (Efectuada mensual, bimensual o trimestralment, a criteri de l'Ajuntament o ECSMA) s'ajustarà a la indicació del comptador, per a la qual cosa un empleat de l'Ajuntament o ECSMA, anotarà, en el corresponent llibre de lectures, les indicacions de l'aparell.

Els rebuts deuran contenir de forma clara, com a mínim les següents dades:

Domicili de l'abonat.

Domicili de l'abonament si es distinta al del subministrament.

Tarifa aplicada €/m3.

Lectures dels comptadors que determinin el consum facturat i dates de les mateixes que defineixin el termini de facturació.

Consums facturats.

Complements de tarifa, aplicats en el seu cas, independentment per cada concepte.

Import total del subministrament.

Gravàmens o Tributs, legalment repercutibles al consumidor.

Quantitats ja abonades a compte en cas que hagi anul·lació de factures anteriors.

Net a pagar.

Suma total de la factura.

Telèfon de les oficines comercials de l'Ajuntament o ECSMA, nom i direcció per dirigir les reclamacions i llocs on es pugui efectuar el pagament.

IV. 23.- Consums desproporcionats

En els supòsits en els quals es produeixi una fuita per un fet fortuït, no atribuïble a la negligència del client i sempre i quan el client aporti la documentació que es relaciona seguidament, l’entitat subministradora aplicarà al total consumit, en la factura corresponent, la tarifa de caràcter excepcional aprovada per l’ Ajuntament de Selva. En el cas de no existir tarifa de caràcter excepcional en el supòsit de fuita, s’aplicarà la següent:

Per aquells usos on existeixi tarifa amb diversos blocs de facturació s’aplicarà el primer bloc als primers 36m3 de consum i s’aplicarà el segon bloc de facturació al consum restant.

Per aquells usos on existeixi només un únic bloc de facturació, s’aplicarà la mitjana del consum dels dotze darrers mesos sense atendre a la fuita al bloc de facturació establert pel seu ús, i el volum restant corresponent a la fuita la bonificació del 50% de la tarifa.

Per a que s’estimi l’aplicació d’aquesta tarifa de caràcter excepcional, l’usuari haurà de presentar la següent documentació:

1.- Informe de l’empresa subministradora en el què consti: la pèrdua o fuita que s’ha produït, la data de la pèrdua o fuita, la quantitat d’aigua (m3) que estima vessada per motiu de fuita o pèrdua.

2.- Informe de l’empresa d’assegurances en el qual consti l’existència de la fuita, la data, la reparació i si l’assegurança cobreix el pagament de la factura de l’aigua.

3.- Factura oficial que acrediti l’existència de la fuita i la seva reparació.

Aquesta mesura reductora de caràcter excepcional, no es podrà aplicar a un mateix subministrament més d’una vegada, en un període de un any.

A més, en els casos de grans fuites la concessionària facilitarà el fraccionament del pagament mitjançant la formalització d'un document per ambdues parts.

 

CAPÍTOL VII.-
Procediment de suspensió del subministrament.

(...)

En els casos establerts per l’esmentat apartat, el servei haurà de notificar a l’abonat per correu certificat, correu electrònic, per fax, o de qualsevol manera que quedi constància, inclosa publicació al BOIB en el cas de no acusar rebut l’abonat que ocasiona impagament, com a l’Ajuntament perquè, prèvia notificació dels fets, dictamini la resolució procedent considerant-se que el prestador del servei queda autoritzat per la suspensió del subministrament si no rep cap contraordre de l’Ajuntament, en el termini de dotze dies hàbils a partir de la data de presentació o comunicació per fax a l’Ajuntament, i del tràmit de la notificació dels fets a l’abonat per la seva comprovació.

Renovació del subministrament.

Les despeses que origini la suspensió seran a compte de l’empresa subministradora i la renovació de la connexió del subministrament, en el cas de tall notificat, segons regula l’article abans esmentat, serà a compte de l’abonat, que haurà d’abonar la quantitat igual dels drets de l’escomesa en vigor per un cabdal igual al contractat, el qual s’abonarà per avançat. En cap cas es podran percebre aquests drets si no s’ha realitzat el tall del subministra.

Resolució del contracte.

Transcorreguts dos mesos des de la suspensió del subministrament sense que l’abonat hagi al·legat cap causa, establerta a l’article 55 d’aquest reglament, per les quals es va produir l’esmentada suspensió, el subministrador del servei estarà facultat per resoldre el contracte prèvia autorització de l'Ajuntament, emparant-se amb el disposat a l’article 1124 del Codi Civil.

Retirada del comptador de subministrament.

Resolt el contracte, prèvia autorització de l'Ajuntament, el prestador del servei podrà retirar el comptador i si es propietat de l’abonat, dipositar-ho al seu nom a l’empresa a on hi tingui concertada la conservació d’aquest o, en el seu cas, ho tindrà en dipòsit i a disposició de l’abonat a les dependències del subministrador del servei durant el període d’un mes, a partir del qual el subministrador del servei podrà disposar lliurament d’aquest.

 

Selva, 16 de març de 2015

El batle
Joan Rotger Seguí