Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 4327
Sanitat.- Vivendes.- Expedient 27/13-V.- Notificació d'autorització judicial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per no haver pogut ésser efectuada la preceptiva notificació a la persona que a continuació es relaciona, pel present Edicte se li notifica  en relació a l'expedient que es tramita al Negociat de Sanitat i Consum, relativa a la neteja i sanejament d’un immoble ubicat  al carrer Fra Lluis Jaume Vallespir nº 40 bxs,  d’aquesta Ciutat, ha dictat la següent:

"EDICTE

En aquest òrgan judicial es tramita ENTRADA EN DOMICILI 0000006/2014 seguit a instàncies de AJUNTAMENT DE PALMA contra INVERSIONS URBANES MALLORQUINA, SL amb NIf B07296528 en què, per resolució de data 12 de Desembre

de 2014, s'ha acordat notificar INVERSIONES URBANAES MALLORQUINA, SL NIF B07296528, del que es desconeix el seu actual domicili, la part dispositiva de l'Acte 368/2014 de 12 desembre 2014 de tenor literal següent:

ACTE Nº 368/2014

En la ciutat de PALMA, a dos de Desembre de dos mil catorze.

VISTOS per Doña Sara Oliver Zamora  Jutge del Jutjat del Contenciós número Un d’aquesta ciutat dels presentats actuacions de la peça d’autorització d’entrada incoada sota el número 6/2014 a instància de l’Ajuntament de Palma i en consideració als següents

FETS

PRIMER.- Que per escrit del lletrat assessor de l’Ajuntament de Palma, es va interessar autorització judicial per l’entrada a l’obra sense acabar situada al carrer Fra Lluis Jaume Vallespir número 40 baixos d’aquesta ciutat, a l’objecte de procedir a l’execució del decret de Batlia número 14465 de data 14 d’agost de 2013, en el qual s’ordenava al propietari Inversions Urbanes Mallorquines SL la neteja i sanejament del immoble.

SEGON.- Que la referida sol·licitud va ser turnada a aquest Jutjat, incoant els oportuns actuacions, havent-se practicat les diligències que obren en els mateixos.

RAONAMENT JURÍDICS.

PRIMER.- L'article 95 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règimen jurídic de les Administracions Públicques i del Procediment Administratiu comú, estableix que les administracions públiques, mitjançant els seus òrgans competents  en cada cas poden procedir prèvia advertència a l’execució forçosa dels actes administratius excepte, entre d’altres supòsits, , quan la Constitució o la llei exigeixin la intervenció dels tribunals. Reconeix per tant la facultat d’autotutela administrativa com capacitat de l’Administració per dur a terme les seves pròpies resolucions de forma autònoma ( facultat derivada del principi constitucional d’eficàcia al qual s’ha de sotmetre l’Administració, art. 103 de la CE).

Actualment l’article 91 de la Llei orgànica del poder judicial, en redacció donada per LO 6/1998, de 13 de juliol, atribueix als Jutjats del Contenció la competència per autoritzar , per acte, l’entrada als domicilis i a la resta d’edifici o llocs l’accés als quals sigui necessari previ consentiment del titular, quan així segui necessari per a l’execució forçosa dels actes de l’Administració.

SEGON.- La competència del Jutjat per conèixer sobre la petició d’autorització d’entrada per a  l’execució d’un acte de l’Administració no suposa que l’òrgan judicial hagi de realitzar un control plenari de la legalitat de l’acte, ja que axó només cal través del corresponent recurs que pogués promoure l’interessat. Però la funció que incumbeix al jutge, com a garant del dret fonamental a la inviolabilitat del domicili, exigeix que faci un anàlisi valorativa tant sobre l’acte de cobertura com sobre el mateix procediment d’execució forçosa que exigeix l’entrada domiciliària, així com sobre l’eventual afectació d’altres drets fonamentals i llibertats públiques. Per això, el Jutge ha de comprovar:

1º Que l’interessat és el titular del domicili en el qual s’autoritza l’entrada, que l’acte l’execució del qual pretén té una parença de legalitat, que l’entrada en el domicili és necessària per a aquella i que, si s’escau, la mateixa es porti a terme de tal manera que no es produeixin més limitacions al dret que consagra l’art. 18.2CE  que les estrictament necessàries....Precisant aspectes temporals de l’entrada” (per totes STC 139/2001, de 13 de setembre (RTC 2004, 139).F.2).

2º) Que s’han respectat aspectes bàsics del procediment, entre us que es troben la individualització de la finca i l’audiència a l’afectat, quan així sigui necessari i no es frustri la finalitat de l’acte, així com la competència de l’òrgan i la possibilitat d’haver executat l’acte de forma voluntària.

3º) Que es respecta el principi de proporcionalitat (STC 50/85, de 23 de febrer), de tal manera que només podrà autoritzar l’entrada quan l’actuació administrativa que la motivi tingui empara en un cap legítim tutelat per l’ordenament jurídic, i pugui ser aconseguit aquest fi per altres vies menys lesives.

Però al seu torn, el principi de proporcionalitat ha de modalitzar el contingut de l'autorització, establint limitacions temporals i espacials, i en tot cas l'obligació de comunicar al jutge el resultat de l'entrada, dació de compte imprescindible perquè l'autorització compleixi la seva funció de garantia i corregir, si escau, els possibles excessos

4º) Que l'acte per a l'execució es requereix l'entrada domiciliària sigui executiu, per no haver estat interposat contra el mateix recurs en seu jurisdiccional o haver-se suspès la seva execució en via administrativa o jurisdiccional. En conseqüència, un cop iniciat un procés contenciós-administratiu en el qual es discuteix sobre la legalitat i sobre l'execució o suspensió d'un acte administratiu, el suposat ja no entra en l'àmbit de l'art. 91.2 LOPJ, sinó que és l'òrgan judicial de l'ordre contenciós-administratiu que ve coneixent del recurs el que segueix ostentant la seva potestat jurisdiccional sobre la qüestió i l'obligat a atorgar la seva tutela efectiva, de manera que, en definitiva, és competent per a acordar, si escau, l'execució sense necessitat de l'autorització d'entrada i domicili prevista en l'art. 18.2 CE (STC 199/1998, F.2).

Per tant l'actuació judicial, que exigeix una anàlisi motivat de les circumstàncies esmentades, no és merament automàtica (STC 50/1995, de 23 de febrer (RTC 1995,50), F.5), ja que no estan absents determinades possibilitats de formació de judici per part del titular de l'òrgan jurisdiccional, judici conduent a l'atorgament o denegació de l’instat, i el jutge, en conseqüència, examinar, controlar i, si escau, no autoritzar l'entrada al domicili sense el consentiment del interessat (AATC 129/1990, de 26 de març [RTC1990,129 ACTE], F.5; 108/1997, de 21 d’abril [ RTC1997,108AUTO], F.2).

No obstant això l'exercici d'aquesta atribució no otorga al Jutjat el control de legalitat de l'actuació administrativa que serveix de suport a l'execució per la qual s'autoritza l'entrada en un domicili (ATC 108/1997, de 21 d'abril [ RTC 1997, 108 AUTO], F.2, i STC 144/1987, de 23 de setembre [RTC 1987,144], F.2; 50/1995, de 23 de febrer [RTC 1995, 50] F.5; 171/1997, de 14 d’octubre [RTC 1997,171], F.2), que correspondrà a l'òrgan de l'ordre contenciós-administratiu que determinen les regles de competència establertes en els art. 8 i següents LJCA (RCL 1998,174). Així podrà ser el mateix òrgan que conegui de la sol·licitud d'entrada o bé un altre de diferent, però, atès que aquests tribunals no poden actuar d'ofici, sinó a instància de part, seu enjudiciament queda condicionat al fet que se sotmetin al seu coneixement, per la via processal legalment determinada, el control de la legalitat de l'acte administratiu i, si escau, la decisió sobre l'executivitat o suspensió del mateix durant la tramitació del procés.

TERCER.- En el present cas, de l'expedient administratiu i que consta en actuacions, consta la tramitació d'un procediment per l'Ajuntament de Palma en el que obren comunicats de la Policia Local que acrediten la existència d'anomalies higièniques sanitàries en l'immoble la entrada sol·licita. Així com consta audiència per les anteriors anomalies a Inversions Urbanas Mallorquinas SL amb resultat desconegut i publicació al BOIB número 73 de 23 de maig de 2013.

Al mateix temps consta Decret nombre 14465 de data 14 agost 2013 que acorda ordenar Inversions Urbanes mallorquina SL que en el termini de 15 dies comptats a partir de la recepció de la present notificació, procedeixi a eliminar les anomalies higiènic sanitàries.

L'anterior Decret s'ha notificat en temps i forma amb resultat desconegut i publicat al BOIB numero 143 de 19 d’octubre de 2013. Per lo que a la vista de la manca de compliment de l'ordre donada a la mercantil en el termini fixat, l'Ajuntament procedeix a l’inicií de l'execució subsidiària degudament notificada a la mercantil.

Doncs bé, a la vista que la referida mesura és adequada i proporcional a les fins preteses per l'administració, i que, en qualsevol cas, l'execució del indicat decret requereix l'entrada a l'immoble, procedeix acordar la sol·licitud.

Vistos els preceptes legals esmentats, i altres de general i pertinent aplicació, dict la següent

PART DISPOSITIVA

S'AUTORITZA l'Ajuntament de Palma, perquè procedeixi a l'entrada en l'obra sense acabar ubicada al carrer Fra Lluís Jaume Vallespir numero 40 baixos d'aquesta Ciutat, a fi de procedir a l'execució del decret d'Ajuntament nombre 14465 de data 14 de agost de 2013, en el qual s'ordenava la neteja i sanejament del immoble

L'entrada autoritzada, que es realitzarà pel personal que designi l'esmentada Administració, amb l'auxili, si cal, de membres de les forces de seguretat, s'ha de portar a efecte el dia que assenyali l'òrgan administratiu, en el termini de dos mesos des de la data d'aquesta resolució, en hores diurnes i amb un preavís d'almenys DEU DIES, ha de donar compte a aquest Jutjat la realització de l'entrada i de qualsevol incidència ocorreguda en el seu desenvolupament.

Notifiqueu aquesta resolució a les parts, fent-li saber que contra esta es pot interposar recurs d'apel·lació, en un sol efecte, que es tramitarà de conformitat amb el que disposen els art. 81 i ss de la LJCA, mitjançant escrit raonat  que hauria de presentar-se en el termini de quinze dies davant aquest òrgan, per la seva resolució per la Ilma. Sala del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

Així ho acorda mana i signa la senyora Sara Oliver Zamora Jutge del Jutjat del Contenciós Administratiu nº Un dels d'aquesta Ciutat.

En Palma de Mallorca, a 3 de març del 2015. LA SECRETÀRIA JUDICIAL

El que es fa públic, en compliment del que estableix, l’article 35 i els apartats 3r i 4rt. de l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i l’article 194 del R.D. 2568/86, de 28 de novembre, del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

L’esmentat Edicte es publica a petició del Jutjat Contenciós Administratiu nº 1.

 

Palma, 10 de març del 2015

 

La cap de Departament

Rosa Llinás Bosch