Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 4589
Bases que han de regir la convocatória de dues beques de formació per a persones que hagin participat en el curs de formació ocupacional de promoció turística local, informació al visitant “T.O. Illots de Ponent II” de l'ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia
Versió PDF
La Junta de Govern, en sessió ordinària celebrada el dia 30 de gener de 2015, aprovà les bases que a continuació es transcriuen:
“BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE DUES BEQUES DE FORMACIÓ PER A PERSONES QUE HAGIN PARTICIPAT EN EL CURS DE FORMACIÓ OCUPACIONAL DE PROMOCIÓ TURÍSTICA LOCAL, INFORMACIÓ AL VISITANT “T.O. ILLOTS DE PONENT II” DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA.
PRIMERA. - NORMES GENERALS
Es convoquen dues beques de formació adreçades a persones que hagin realitzat el curs de formació ocupacional de promoció turística local i informació al visitant “T.O.Illots de Ponent II”
S’estableix, com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i de l’acord de la Junta de Govern Local del procediment d’atorgament de la beca de formació, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, carrer de Pere Escanelles, 12-16, 07830 Sant Josep. Així mateix, l’acord de la Junta de Govern Local es notificarà individualment.
Les beques tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. D’altra banda, la concessió d’aquestes beques és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol treball remunerat.
El sistema de selecció serà el de concurrència competitiva, es seleccionarà els/les becaris/àries una vegada valorats els mèrits previstos a la base novena, que n’estableix el barem.
La comissió avaluadora a què es refereix la base vuitena no podrà seleccionar un nombre superior de becaris al de beques convocades. No obstant això, les persones que, reunint els requisits exigits, no hagin estat seleccionades passaran a formar part de la llista de suplents d’acord amb el que es preveu a l’article tretze. Aquesta llista de suplents només tindrà validesa durant el termini de vigència de les beques.
La participació en la present convocatòria suposa l’acceptació expressa d’aquestes bases.
SEGONA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Oferir a les persones que han participat en el curs de formació ocupacional de promoció turística local i informació al visitant “T.O.Illots de Ponent II”., una ajuda complementària a la seva formació acadèmica i pràctica, amb la intenció de millorar la seva preparació de cara a la seva futura inserció en el món laboral de les administracions públiques. Aquesta ajuda es durà a terme mitjançant la realització de pràctiques en tasques d’informació turística i administrativa, així com d’ordenació i arxiu d’expedients administratius. El lloc previst per al desenvolupament d’aquestes pràctiques seràn les oficines dependents de l’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. Seran dues places amb una jornada de trenta-cinc hores i mitja setmanals cada una durant un període màxim de 6 mesos.
TERCERA.- QUANTITAT
Durant l’any 2015 es destinarà una quantitat màxima de 9.000,00 euros (4.500,00 euros cada una) a raó de 750,00 euros mensuals amb càrrec a la partida pressupostària 432 48034 anomenada “Beques informadors turístics”, a començar al mes de febrer.
L’Ajuntament de sant Josep de sa Talaia es farà càrrec de les corresponents pòlisses d’assegurances d’accidents.
QUARTA.- BENEFICIARIS
Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones, que hagin realitzat el curs de formació ocupacional de promoció turística local i informació al visitant “T.O.Illots de Ponent II” i no hagin obtingut amb anterioritat aquesta beca.
Els i les alumnes que participin en aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits:
-Ser major d’edat.
-Posseir la nacionalitat espanyola o reunir els requisits de l’art. 57 de la Llei 7/2007.
-Haver cursat la preparació del curs de formació ocupacional de promoció turística local i informació al visitant “T.O.Illots de Ponent II”..
-Acreditar la comprensió elemental de les dues llengües cooficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Quant a la llengua catalana, es realitzarà una prova per tal d’acreditar-ne els coneixements orals. En quedaran exemptes aquelles persones que acreditin estar en possessió del certificat de nivell A-2, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern Balear o organisme equivalent o que estiguin en possessió d’un certificat de nivell superior, d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12/03/13).
-No tenir cap impediment per a les tasques específiques previstes en aquesta convocatòria.
-No tenir cap contracte de treball que impliqui el cobrament d’una nòmina salarial.
CINQUENA.- SOL·LICITUDS
1.- Les sol·licituds es formularan en una instància oficial, que serà facilitada a les dependències municipals o en el Registre d’Entrada del Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. També es podran presentar en els llocs establerts a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
2.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals comptadors a partir del següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.
SISENA.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
A les sol·licituds s’haurà d’adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o passaport.
b) Comprovant d’haver superat el curs de formació ocupacional de promoció turística local i informació al visitant “T.O.Illots de Ponent II”.
c) Informe emès pel/per la coordinador/a del curs de formació ocupacional de promoció turística local i informació al visitant “T.O.Illots de Ponent II”.que consti que l’alumne/a és apte/a per al desenvolupament de les esmentades pràctiques.
d) Si escau, fotocòpia compulsada del certificat de nivell A2 expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut o certificat equivalent o superior, d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12/03/13).
e) Declaració jurada de no tenir cap relació contractual que impliqui el cobrament de nòmina.
f) Tota aquella altra documentació que sigui necessària per acreditar els mèrits a què es refereix la base 9.
SETENA.- ESMENA I MILLORA DE LA SOL· LICITUD
En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, es requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, l’Ajuntament de Sant Josep considerarà que la persona interessada desisteix de la seva petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
VUITENA.- COMISSIÓ AVALUADORA
1.- Es constitueix una comissió avaluadora que estarà integrada pels següents membres:
- President: El regidor de Turisme de l’Ajuntament de Sant Josep o persona en qui delegui.
- Vocals: La regidora de Benestar Social i Foment de l’Ocupació, un/a tècnic/a de Serveis Socials i el Gerent de l’Estació Nàutica de Sant Antoni- Sant Josep o persona en qui es delegui.
- Secretari/ària: L’auxiliar de l’àrea de Turisme.
2.- La Comissió actuarà com a òrgan instructor del procediment de concessió de les beques i té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.
Valorar les sol·licituds d’acord amb el barem que s’estableix a l’article novè.
Requerir les persones sol·licitants per a la correcció o millora de les seues sol·licituds.
Formular la proposta de concessió de beques als i a les alumnes seleccionats/ades.
Realitzar l’entrevista personal a les persones aspirants.
f) Establir una llista ordenada de suplents, per als supòsits de renúncia, revocació o altres causes degudament justificades que impedeixin la realització material de l’activitat objecte de cada una de les beques.
La comissió podrà sol·licitar dels aspirants la documentació complementària que consideri adient per a un millor desenvolupament del procés selectiu.
NOVENA.- CRITERIS PER A LA CONCESSIÓ DE LA BECA
Les sol·licituds s’avaluaran sobre un màxim de 32 punts, tenint en compte els mèrits específics amb relació a l’objecte d’aquesta convocatòria. Només obtindran la beca les dues persones que major puntuació obtinguin, de conformitat amb els següents criteris de valoració:
a) Formació específica en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar: informació turística, fins a 10 punts.
-0,5 punts per cada 20 hores.
b) Experiència i pràctica relacionades amb l’activitat a desenvolupar, fins a 10 punts
-2 punts per cada mes treballat.
c) Formació en matèries no relacionades amb les tasques a desenvolupar, fins a 2 punts.
- 0,25 punts per cada 20 hores (0,01 punts per hora).
d) Altres feines i/o pràctiques no relacionades, fins a 1 punt.
e) Entrevista personal amb relació a l’objecte d’aquestes bases, fins a 4 punts.
f) Coneixements d’informàtica. Màxim 3 punts.
-0.01 punts/ hora.(0.25 punts per cada 25 hores)
g) coneixements de llengua catalana de nivell superior al requerit en la convocatòria amb aportació de certificat oficial expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut o organisme equivalent, d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12/03/13). Màxim 2 punts.
Es valorarà només el certificat de nivell superior que es presenti, excepte si es presenta certificat acreditatiu de coneixements de llenguatge administratiu (LA), la puntuació del qual se sumarà al nivell de català més alt acreditat.
DESENA.- RESOLUCIÓ
Les beques seran atorgades per acord de la Junta de Govern Local en el termini màxim de 15 dies, una vegada emesa la proposta de la comissió avaluadora.
L’adjudicació de la beca no suposa cap vincle contractual laboral amb l’ Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, ni suposa cap compromís d’incorporació posterior de la persona becària a la plantilla. Tanmateix, l’Ajuntament es farà càrrec d’una pòlissa d’accidents per a les persones becades, pel període de duració de la seva beca.
ONZENA.- DOTACIÓ I PAGAMENT
Per a l’any 2015 cada beca té assignada un import íntegre màxim de 4.500,00 euros, no es farà cap deducció en concepte d’lRPF, pel fet d’estar exclòs de la normativa reguladora (art. 7.del RD legislatiu 3/2004, de 5 de març, de renda de les persones físiques).
DOTZENA. - OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
Són obligacions mínimes de les persones becàries:
1. Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudiment de la beca. Així mateix, cooperar amb l’administració en les actuacions de comprovació que calgui per verificar, si escau, el compliment i l’efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.
2. Realitzar l’activitat formativa que fonamenta la concessió d’aquestes beques, sota la supervisió de la Regidoria de Turisme.
TRETZENA. - SUBSTITUCIONS I REVOCACIÓ DE LA BECA
L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de l’objecte de les beques podrà provocar la seva revocació obtinguda d’acord amb la Llei.
En el supòsit de renúncia de la beca obtinguda (la qual cosa s’haurà de comunicar fefaentment a l’Ajuntament de Sant Josep amb una antelació mínima de quinze dies), o de revocació de la beca, així com per una altra causa degudament justificada que impedeixi la realització material de l’activitat objecte de la beca, es substituirà la persona becària, d’acord amb la llista de suplents establerta i per l’ordre consecutiu corresponent.
CATORZENA.- CERTIFICATS
Es podran emetre certificats de la beca de formació realitzada a petició de les persones beneficiàries.
QUINZENA. - RECURSOS
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual no exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs d’alçada davant la Junta de Govern de l’Ajuntament de Sant Josep, d’acord amb el que disposa l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
SETZENA. - NORMATIVA GENERAL
La present convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, en tot allò que hi sigui d’aplicació.
DISSETENA.- PUBLICACIÓ.
Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seva publicació”.
La qual cosa es fa pública per a general coneixement
Sant Josep de sa Talaia, 27 de febrer de 2015.
L’ALCALDESSA,
M. NIEVES MARÍ MARÍ