Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 4571
Bases per a l’adjudicació de parades temporals al mercat artesanal/hippy dels carrers de la Ruda i del Bruc a la zona de Platja d’en Bossa.
Versió PDF
La Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament, en sessió ordinària de data 26 de Febrer de 2015, va aprovar entre d’altres les següents bases per a l’adjudicació de les parades temporals al mercat artesanal/hippy dels carrers de la Ruda i del Bruc a la zona de Platja d’en Bossa, concedint un termini de 10 dies hàbils per a la presentació d’instàncies.
D’acord amb el que desposa l’art. 188.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s’exposen al públic les bases aprovades, mitjançant aquest anunci al BOIB, concedint un termini simultani de 10 dies per a la presentació d’al·legacions.
“Bases per a l’adjudicació de parades temporals al mercat artesanal/hippy dels carrers de la Ruda i del Bruc a la zona de Platja d’en Bossa.
PERIODICITAT I FUNCIONAMENT
La periodicitat del funcionament del mercat serà diària, amb un horari mínim des de les 18 hrs fins a les 21 hrs per als mesos de maig i setembre, i entre l’1 de juny i el 31 d’agost l’horari obligatori serà des de les 18.00 h fins a les 23.00 h.
PRODUCTES DE VENDA QUE S’AUTORITZEN
Serà objecte d’aquest mercat la venda de productes de bijuteria, llàmines, quadres, làmines, articles de cuir, llautó, cristall, fusta, ceràmica, o d’altres de similars o que tenguin una singularitat especial, així com els pintors que exerceixin la seva activitat al mateix lloc, mims o músics, sense amplificador de so i amb un màxim de 3 instruments per autorització.
Queda expressament prohibida la venda d’articles diferents als autoritzats per a les diferentes parades, especialment els considerats il·legals, fraudulents o peribles ( menjar, còpies d’ulleres, bosses i CD, aparells electrònics) entrades de discoteques o espectacles. Així mateix no és permesa la venda d’articles de promoció.
DISTRIBUCIÓ I CONFIGURACIÓ DE LES PARADES
El mercat estarà compost de 60 parades i dos pintors, mims o músics situats al llarg dels carrers de la Ruda i del Bruc, les parades disposaran d’unes mesures de 2 x 2 metres, seran desmuntables, amb un bon aspecte estètic i la seva estructura romandrà oculta.
La distribució de les parades, dels pintors, mims o músics serà autoritzada per l’Ajuntament als llocs assenyalats al plànol d’ubicació.
Els interessats hauran de presentar les propostes del disseny i estètica de la parada proposada per ser aprovada la seva idoneïtat per part de l’Ajuntament.
ADJUDICACIÓ DE LES AUTORITZACIONS
L’adjudicació de les autoritzacions per ocupar un lloc del mercat serà per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds al registre d’entrada de l’Ajuntament, es donarà preferència segons l’ordre que s’indica a continuació: als empadronats al municipi de Sant Josep, als que varen ser titulars d’adjudicacions de parades l’any anterior, als artesans que disposin de la targeta de mestre artesà expedida per la Conselleria de Comerç de la CAIB, acompanyada de la documentació requerida. En cas de venedors estrangers s’aplicarà la normativa sobre permisos de residència i de treball per compte propi o d’altri.
Requisits i documentació per a la sol·licitud:
1.- Instància dirigida a l’Alcaldia en què es sol·liciti la parada, presentada en el termini de 10 dies hàbils posteriors a la publicació de l’anunci a la premsa local en la qual es farà constar:
- Nom i cognoms, NIF. En el cas de sol·licitants estrangers hauran d’aportar a més de la documentació anterior, el permís de residència i treball o NIE comunitari. No s’acceptarà la sol·licitud amb número de passaport ni carta d’identitat.
-Domicili del peticionari a l’efecte de rebre notificacions.
- Relació de productes o articles que vulgui vendre.
- Fotografies on es vegi clarament el gènere a exposar.
-Fotografies de la parada.
-Dues fotografies mida carnet de la/les persona/es que estaran a la parada.
- Fotocòpia del carnet d’artesà, si nés el cas.
- Compromís de permanència des de l’1 de maig fins al 30 de setembre de 2014
- Nom i cognoms, NIF, NIE de la/les persona/es que estarà/n a la parada.
- En cas d’haver disposat d’autorització l’any anterior, hauran d’indicar el número de parada que tenien.
VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS I ADJUDICACIÓ DE LES PARADES
Per a la valoració en la concessió de les parades, s’haurà d’aportar, com a mínim, una relació detallada dels objectes de venda, fotografia del conjunt de la parada i/o dels objectes de venda, memòria detallada del procediment d’elaboració en el supòsit de tractar-se de productes de fabricació artesanal i, si és el cas, de les característiques singulars dels objectes de venda i la seva procedència.
Els adjudicataris d’una parada del mercat hauran d’abonar prèviament a la concessió la taxa d’ocupació de la via pública que girarà l’Ajuntament i presentar compromís d’ocupar-la, almenys, 5 dies de la setmana, de dilluns a diumenge. Dispondre de dos dies lliures setmanals és optatiu, es pot instal·lar la parada els set dies de la setmana. Així mateix, per a les adjudicacions inicials, també és obligatòria l’assistència a la reunió que tendrà lloc el dia 30 d’abril.
Les autoritzacions tenen caràcter discrecional i podran ser revocades per l’Alcaldia quan es consideri convenient, així com el canvi d’ubicació, previa acta motivada. L’Ajuntament es reserva el dret a modificar l’emplaçament de les parades i de les seves autoritzacions. Les esmentades autoritzacions en cap cas seran transmisibles a terceres persones.
JUSTIFICACIÓ DE LES FALTES I ABSÈNCIES
A fi d’agilitzar els tràmits, el termini per presentar els jusrificants per absència al mercat artesanal/hippy serà de 10 dies naturals a comptar des del dia següent a l’absència. En cas de transcórrer un termini superior, aquest justificat no serà tingut en compte.
Aquests justificants hauran de contenir el/s dia/es exactes de la/es absència/es, així com la identificació de l’interessat.
Per cada absència no justificada en termini, s’entregarà una amonestació a l’adjudicatari. La segona amonestació, comportarà la retirada automàtica de l’autorització, sense dret a devolució de la part proporcional de les taxes abonades.
FUNCIONAMENT DE LA LLISTA D’ESPERA
Totes les sol·licituds que s’hagin presentat dins el termini dels 10 dies establerts per l’Ajuntament i que no hagin obtingut una parada en l’adjudicació inicial, entren a formar part d’una llista d’espera per a cobrir les baixes que es produeixin. L’esmentada llista d’espera estarà vigent fins el 30 de juny, data en què deixaran de cobrir-se les places vacants que es vagin produint.
RECOLLIDA I PAGAMENT DE LES AUTORITZACIONS
El dia anterior al començament del mercat (30 d’abril), tots els adjudicataris d’una parada al mercat, hauran d’acudir a la regidoria de turismo entre les 8.30 i les 12 hrs, per fer el pagament de la taxa i la posterior retirada de l’autorització. Per obtenir una parada, és obligatori assistir aquell mateix dia, a les 13 hrs, a la sala de Plens de l’Ajuntament a la reunió per explicar les bases de funcionament de l’esmentat mercat artesanal/hippy a fi de no interpretar de forma errònia les bases de funcionament, així com per respondre qualsevol dubte d’aquest. La no compareixença aquest dia per fer el pagament i retirada de l’autorització, així com la no assistència a la reunió, suposarà la pèrdua de l’adjudicació inicialment atorgada.
MOTIUS DE REVOCACIÓ DE L’AUTORITZACIÓ DE VENDA:
-No instal·lar o atendre la parada 5 dies per setmana sense justificació.
-Vendre productes diferents als indicats per l’interessat a la sol·licitud.
-Llogar o cedir la parada o part d’ella a terceres persones.
- Atendre la parada una persona no autoritzada per l’Ajuntament.
- Venda o tinença de productes no autoritzats per l’Ajuntament.
- Altercat públic amb transeünts o amb titulars d’altres parades.
- Tenir dues amonestacions.
-Qualsevol altra actuació que, a criteri de l’Alcaldia, distorsioni el normal desenvolupament de l’activitat o causi molèsties contínues a tercers.”
La qual cosa es publica perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 27 de febrer de 2015
L’Alcaldessa,
M.Nieves Marí Marí