Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 4570
Bases i convocatòria subvencions per a l’adquisició de llibres de text i material didàctic al curs escolar 2014-2015 per a escoles de primària amb alumnes empadronats al municipi d’Eivissa
Versió PDF
La Junta de Govern Local en sessió ordinària celebrada el dia cinc de març de dos mil quinze, adoptà entre altres el següent acord per unanimitat:
L’ aprovació de les bases reguladores de les subvencions per l’ adquisició de llibres de text i material didàctic al curs escolar 2014-2015 de tenor literal següent:
“BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC AL CURS ESCOLAR 2014-2015 PER A ESCOLES DE PRIMÀRIA AMB ALUMNES EMPADRONATS AL MUNICIPI D’EIVISSA
Article 1. Objecte
L’objecte de les presents bases particulars és la regulació de la convocatòria pública municipal per a la concessió de subvencions a escoles de primària amb alumnat empadronat al municipi d’Eivissa per a la compra de llibres i material didàctic per al curs 2014-2015 de 1r a 6è de primària.
L’Ajuntament d'Eivissa comparteix l’objectiu de promoure el foment de l’ús solidari i cooperatiu dels llibres de text reutilitzables i el material didàctic dels cursos i nivells corresponents a l’ensenyança obligatòria, i accepta col·laborar amb la Conselleria d’Educació del Govern de les Illes Balears en la tasca de dur a terme amb la major efectivitat possible el programa de reutilització a l’àmbit del municipi d’Eivissa.
Article 2. Beneficiaris
Poden sol·licitar l'esmentada subvenció tots els centres educatius públics o concertats de l’illa d’Eivissa que tenguin alumnat escolaritzat empadronat a la ciutat d'Eivissa amb una antiguitat efectiva i continuada de tres mesos anteriors a la sol·licitud, cursi estudis de 1r a 6è de primària, i que estigui adscrit al programa de reutilització i creació de fons de llibres de text i material del seu centre educatiu i l'alumnat de les Unitats d'Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO). Es pot demanar l’ajuda per a cada alumne/a que compleixi les condicions anteriors.
Article 3. Lloc i termini de presentació de les sol·licituds
Les peticions de subvencions s'han de presentar al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Eivissa dins els 15 dies hàbils comptats des del següent de la publicació d'aquestes bases al BOIB.
Article 4. Documentació a presentar
1. La sol·licitud s'ha de fer mitjançant la presentació de l’imprès d’instància normalitzada, acompanyada de la següent documentació:
Article 5. Procediment per a la concessió de la subvenció
1. Inici
El procediment de concessió de la subvenció s'inicia mitjançant la presentació de la sol·licitud i es declara el caràcter amb què el sol·licitant actua.
2. Instrucció
El procediment de concessió de la subvenció es tramita en règim de concurrència competidora. La concessió es realitza a totes les sol·licituds presentades que compleixin els requisits establerts a la convocatòria, amb el límit fixat i dins del crèdit disponible.
En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Transcorregut aquest termini sense que s' hagi complit el requeriment, es tendrà per desistida la petició i s'arxivarà l'expedient.
Atès l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, al qual es refereix l’article 8, l’òrgan instructor ha de formular una proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'exposarà al tauler d’anuncis municipal i a la pàgina web de l'Ajuntament, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l’audiència quan no figuri al procediment ni hagi de tenir-se en compte altres fets que els adduïts pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat a l'article 9.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció ha de ser motivat i expressar les dades dels centres educatius subvencionats i la quantitat atorgada. Així mateix, la resolució ha d'incloure per cada Centre educatiu una relació ordenada de l’alumnat subvencionat corresponent a cada curs i una relació de l’alumnat desestimat i el seu motiu.
En el cas que el motiu de la desestimació fos la manca de quantitat pressupostaria i s’incrementàs l’import del crèdit disponible com a conseqüència d’una generació, transferència o incorporació de crèdit o per una renúncia del beneficiari, l’òrgan concedent pot acordar, sense necessitat d’una nova convocatòria, la concessió de les subvencions als sol·licitants inclosos en dita relació seguint-ne estrictament l’ordre establert.
4. Publicitat de les subvencions concedides
L’acord de resolució del procediment de concessió es notificarà a les persones interessades en el lloc que hagin indicat i es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal donat que els imports de les subvencions concedides, individualment considerades, són de quantia inferior a 3.000 €.
5. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de tres mesos des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s’ha produït resolució expressa, s'entén decaiguda per silenci negatiu la sol·licitud de subvenció.
Article 6. Criteris objectius de concessió
Se subvencionen 50 euros del cost de l’adquisició dels llibres de texts i material didàctic per a alumnat que cursi de 1r a 6è de primària en el curs escolar 2014/2015 i amb la quantitat de 70 euros per l'alumnat de les Unitats d'Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO) sempre que compleixi els següents requisits:
L’ordre de prelació de la concessió de les subvencions, en cas que l’import de les sol·licituds excedeixi del crèdit pressupostari habilitat a tal efecte, es farà en funció de la data de presentació de la sol·licitud al Registre General d’Entrada de l’Ajuntament d’Eivissa.
Article 7. Quantitat de la subvenció
L’import global del crèdit disponible per distribuir entre els beneficiaris de les subvencions es determina sobre la base d’assignació que es preveu a la partida pressupostària 32100 48000 Ajudes de llibres de text , al Pressupost General de la Corporació, any 2015 que és de CENT VINT MIL EUROS (120.000,00€), que contempla la present convocatòria.
La quantia de la subvenció es determina d’acord als següents criteris:
a) Cap subvenció pot superar el percentatge màxim del 100% del cost dels llibres de text o llibres de fitxes.
b) Cap subvenció pot superar la quantitat resultant de 50,00 € per alumne/a i de 70,00 € en el cas d'alumne/a de les Unitats d'Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO)
Es considera despesa subvencionable als efectes de la present convocatòria aquella que respongui a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzi en el termini establert per al període lectiu dels curs escolar 2014/2015.
Article 8. Composició de l’òrgan col·legiat (comissió de valoració) per a la concessió de subvencions
Tenint en compte el que es regula per als òrgans col·legiats al títol II, articles 22 a 27 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, l’òrgan col·legiat està format per:
Article 9. Òrgans competents per a l’autorització i disposició de subvencions
L’òrgan competent per a l’autorització i disposició de les subvencions és l’establert a la base 46a, punt 5è., d’execució dels Pressupost Generals de la Corporació per a l’exercici 2015.
Article 10. Compatibilitat amb altres ajudes o subvencions per a la mateixa finalitat
Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d’altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l’activitat subvencionada, d’acord amb el que preveu l’article 19.3 de la Llei general de subvencions.
És obligació dels beneficiaris de les ajudes informar a l’Ajuntament d’Eivissa de totes les subvencions rebudes amb destinació a l’activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s’ha d’efectuar així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a l’aprovació de la concessió de la subvenció per part de l’Ajuntament d’Eivissa.
Article 11. Pagament
El pagament de la subvenció s'efectua en un termini de 60 dies, comptats a partir de la data de la resolució aprovatòria de la seua concessió, mitjançant transferència bancària al compte corrent designat a tal efecte pel beneficiari.
Article 12. Causes de reintegrament
Es consideraran causes de reintegrament de la subvenció concedida:
Si com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda pels beneficiaris s’exigirà, si escau, l’interès de demora.
Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposa, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes municipals, mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.
Article 13. Infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions s'ajustarà a l'establert en l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa i la Llei General de Subvencions i el seu Reglament.
Article 14. Règim jurídic aplicable
Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per l’ordenança general reguladora de les bases per a l’atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003 i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en tot allò que hi sigui d’aplicació.
Article 15. Publicació i vigència de les bases
Aquestes bases entren en vigor l’endemà de la seua publicació al BOIB i tenen vigència durant el curs escolar 2014/2015.”
Eivissa 12 de març de 2015
LA REGIDORA DELEGADA
ANNEX 1
SOL·LICITUD D’AJUDA ECONÒMICA LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC (CENTRES EDUCATIUS)
|
ENTITAT SOL·LICITANT
|
||||||||
|
Nom del Centre Educatiu:
|
||||||||
|
Adreça:
|
Núm.: |
Bloc: |
Escala: |
Pis: |
Porta: |
|||
|
Municipi:
|
Província: |
CP: |
||||||
|
Telèfon 1: |
Fax: |
Correu electrònic:
|
||||||
|
Com voleu rebre la notificació?: |
( ) Fax ( )Correu postal ( ) Correu electrònic |
|||||||
|
PERSONA REPRESENTANT
|
||||||||
|
Director/a (nom i llinatges):
|
Document d’identitat: |
|||||||
|
Secretari/ària (nom i llinatges):
|
Document d’identitat: |
|||||||
|
SOL·LICITUD PER AL PROJECTE O ACTIVITAT
|
||||||||
|
DECLARA/EN: que desitgen realitzar la creació de fons de llibres de text i material didàctic i sol•liciten subvenció. a) Que l'entitat es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Ajuntament, la Seguretat Social i l'administració de l'estat i autoritza a l'Ajuntament d'Eivissa perquè pugui sol·licitar i rebre informació de l'Agència Tributària, en el marc del Conveni de col·laboració entre l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Federació Espanyola de Municipis en matèria d'intercanvi d'informació tributària i col·laboració en la gestió recaptatòria amb les entitats locals, de 15 d'abril de 2003, al qual s'adherí l'Ajuntament d'Eivissa per acord del seu òrgan de govern de 22 de desembre de 2004. b) Que l’entitat i els seus o les seues representats no es troben compresos en cap dels supòsits de prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/ària de subvencions establerts a l’article 13.2 i 3 LGS. c) Que l’entitat no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini. ES COMPROMET/EN: a desenvolupar les activitats que són objecte de subvenció i les obligacions que li corresponen com a beneficiari/ària d’aquesta subvenció, establertes amb caràcter general en l’article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions (executar el projecte, justificació de fons, sotmetre’s a les actuacions de comprovació, presentar documentació requerida, etc.), comunicar a l’Ajuntament d'Eivissa l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions o ens públics. SOL•LICITA/EN La concessió d’una subvenció per a les activitats presentades, per un import de .........................................................................€
|
||||||||
|
DOCUMENTS QUE ADJUNTEN (obligatoris) |
||||||||
|
- Llista de l’alumnat on s'identifiqui que l’alumne/a està adscrit/a al programa de reutilització i creació de fons de llibres de text i material didàctic, i el curs al qual pertany i/o llista de l’alumnat de les Aules d’Educació Especial en Centres ordinaris (Aules UEECO). - Factures justificatives de l’adquisició de llibres de text escolar(originals o còpies acarades per l’Ajuntament d’Eivissa). En el cas de material didàctic se n’ha d’aportar una unitat de mostra o una descripció detallada i se n’ha d’especificar la vinculació amb el currículum educatiu. - Imprès transferència bancària. |
||||||||
Eivissa, d de 20
El/la director/a Segell de l’entitat El/la secretari/ària