Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 4487
Consell Executiu.
Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a projectes que executin les associacions protectores d'animals de Menorca l'any 2015 i aprovació de la convocatòria corresponent
Versió PDF
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca en sessió ordinària de dia 2 de març de 2015, va adoptar el següent acord:
Primer.- Aprovar les Bases que regulen la concessió d’ajuts a projectes que executin les associacions protectores d'animals de Menorca el 2015 i que es transcriuen més avall.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2015, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats d’acord amb les disponibilitats pressupostàries:
|
Partida |
Quantia màxima |
|---|---|
|
5.92201.4800003 |
3.000 € |
b) El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies comptats a partir de l'endemà a aquell en què es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) La instrucció correspon a la directora insular del Departament de Cooperació, i les sol·licituds les examinarà una comissió avaluadora.
BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A PROJECTES QUE EXECUTIN LES ASSOCIACIONS PROTECTORES D'ANIMALS DE MENORCA L'ANY 2015
PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
L’objecte dels ajuts és l'execució de projectes dirigits a donar suport al funcionament de les associacions protectores d'animals de Menorca a través de la concessió de les oportunes subvencions o ajudes per a la realització de campanyes de conscienciació a la societat i la realització d'activitats d'atenció i cura dels esmentats animals.
La finalitat d’aquests ajuts és col·laborar amb les associacions protectores d'animals de Menorca a fi d'aconseguir el compliment de la Llei 1/1992 de protecció dels animals de companyia, i que els animals domèstics, els domesticats i els salvatges en captivitat que viuen sota la possessió dels homes no siguin torturats ni maltractats,
SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
L’import màxim i les partides a les quals s’aplicaran les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases serà de 3.000 € del pressupost de l'any 2015, partida 5.92201.4800003.
Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds d'acord amb els criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases, i l'ajut es podrà prorratejar en diverses sol·licituds
TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS
Poden ser objecte de subvenció les activitats següents que es duguin a terme durant l'any 2015:
- Conscienciació ciutadana per a l'adopció d'animals o perquè no es produeixi l'abandonament
- Conscienciació ciutadana per a la neteja i la higiene dels llocs públics
- Recollida i cura humanitària d'animals abandonats
- Qualsevol altra relacionada amb l'objecte de l'associació
QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
L’import de les subvencions que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
Les associacions protectores d'animals que optin a aquests han de complir els requisits següents:
- Tenir personalitat jurídica reconeguda.
- Tenir implantació a Menorca.
- Estar mancades d'ànim de lucre.
- Tenir com a fins primordials la realització de les activitats objecte de la convocatòria.
L'acreditació dels apartats anteriors s'ha de fer mitjançant la presentació de còpies compulsades dels estatuts de l'associació, del seu registre en l'organisme corresponent i del número d'identificació fiscal de l'associació.
Així mateix, han d'acreditar que estan al corrent de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca i han d'haver justificat la quantitat rebuda anteriorment de la corporació insular en concepte de subvenció.
Queden exclosos del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases les associacions l'objecte principal de les quals no sigui la protecció d'animals domèstics.
En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.
S'han de presentar en el Registre General de la Corporació, o en qualsevol dels llocs previstos en l'article 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, adreçades al Senyor President del Consell Insular de Menorca.
A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general
a) Original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.
b) Certificat d'estar inscrites al Registre d'Entitats Col·laboradores d'acord amb l'Ordre de 19 de desembre de 1994 que regula el Registre d'Associacions de Protecció i Defensa dels Animals.
c) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar un certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.
d) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).
e) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat segons l'annex II, o bé declaració de la relació d'ajudes sol·licitades i concedides amb especificació de l'import i de lentitat atorgant.
g) Document de designació de compte bancari de l'associació segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja figurin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament (annex III).
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats b, d i e en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts
a) Memòria d'activitats corresponent al 2014
b) Certificat del nombre de socis de l'associació.
c) Projecte detallat, aprovat per l'òrgan competent de l'associació, que especifiqui:
L'associació haurà de presentar qualsevol altra documentació exigida quan li sigui requerida, i la que estimi convenient aquesta corporació per a cada supòsit concret.
Les associacions que hagin participat en convocatòries anteriors d'aquest consell insular i la documentació completa de la qual no hagi experimentat cap canvi en les dades aportades el dia de la presentació de la sol·licitud, no han de tornar a presentar aquesta documentació. Això no obstant, han d'aportar:
- Sol·licitud de subvenció (annex I)
- Memòria d'activitats corresponent al 2014
- Certificat del secretari de no haver-se produït canvis en la documentació presentada anteriorment en aquesta corporació (annex V)
- Projecte detallat, aprovat per l'òrgan competent, que especifiqui:
- Certificat de subvencions sol·licitades i rebudes pel mateix concepte (annex IV)
Així mateix, com s'estableix en la clàusula quarta de les bases d'aquesta convocatòria, en el supòsit d'haver rebut una subvenció del Consell Insular, ha d'haver justificat l'aplicació dels fons rebuts.
L'incompliment d'aquest requisit suposarà la denegació de la subvenció sol·licitada.
SETENA. TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
El termini de presentació de les sol·licituds és de 15 dies a partir del següent d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i es poden de presentar als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella o als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar en qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.
Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre.
VUITENA . VALORACIÓ DE PROJECTES
Correspon a l'Àrea de Cooperació Local, Innovació i Habitatge realitzar d'ofici totes les actuacions que estimi necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de dictar la resolució, i en particular ha d'avaluar les sol·licituds presentades, podent requerir els informes tècnics que consideri convenients per valorar els projectes i que siguin exigits per la normativa que regula les subvencions de conformitat amb el que estableix l'apartat segon d'aquestes bases.
NOVENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
Cadascuna de les associacions que presentin algun projecte podran percebre fins a un 75% del cost del projecte que sigui objecte de sol·licitud de l'ajut. No obstant això, i d'acord amb el pressupost màxim previst, si escau, es podrà fer un prorrateig de l'import global màxim destinat a les subvencions entre els beneficiaris de la subvenció.
Es prioritzaran, per ordre de preferència, els projectes següents:
- Conscienciació ciutadana per a l'adopció d'animals o perquè no es produeixi l'abandonament
- Conscienciació ciutadana per a la neteja i la higiene dels llocs públics
- Recollida i cura humanitària d'animals abandonats
- Qualsevol altre projecte que estigui relacionat amb l'objecte de l'associació
DESENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
La instrucció correspon a la direcció insular del Departament de Cooperació, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora.
Quan la comissió avaluadora hagi examinat les sol·licituds i hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
Quan la quantia de l’ajut proposat per la comissió avaluadora sigui substancialment inferior a l'ajut sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en el qual es determinin els drets i les obligacions de les parts.
ONZENA. COMISSIÓ AVALUADORA
La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
La comissió avaluadora estarà formada per tres tècnics del Consell Insular de Menorca.
DOTZENA. EXECUCIÓ DEL PROJECTE, JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES I ABONAMENT DELS AJUTS
Execució
Les associacions que resultin seleccionades han de dur a terme les actuacions concretes que constitueixen el contingut essencial del projecte presentat i seleccionat durant l'any 2015, i estan obligades a sol·licitar autorització del Consell per efectuar-hi qualsevol modificació.
En el cas que l'import concedit pel Consell Insular per executar el projecte presentat sigui inferior al necessari, l'associació podrà executar la part d'aquest que consideri més convenient i haurà de descriure en la memòria final la fracció del projecte executat.
Justificació
Les associacions que resultin seleccionades, queden obligades a remetre al Departament de Cooperació, Esports i Habitatge, durant el primer trimestre de l'any 2016, el compte justificatiu simplificat, que ha de contenir la informació següent:
a) Una memòria de l'actuació que justifiqui el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
b) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost acceptat, cal indicar les desviacions que s'hagin esdevingut.
c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seva procedència.
d) Si escau, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.
Si la despesa justificada supera l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades i comprovar els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció. A aquest fi, podrà requerir al beneficiari que li remeti els justificants de despesa seleccionats.
Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
Abonament
Els ajuts s’abonaran quan el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada d'acord amb el que estableixen aquestes bases.
TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.
c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.
e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.
h) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005), i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà el que estableixen el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i, són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:
- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions.
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
ANNEX I: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD (consta en l'expedient)
ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)
ANNEX III: DOCUMENT DE DESIGNACIÓ DE COMPTE BANCARI DE L'ASSOCIACIÓ (consta en l'expedient)
ANNEX IV: CERTIFICAT DE SUBVENCIONS SOL·LICITADES I REBUDES PEL MATEIX CONCEPTE (consta en l'expedient)
ANNEX V: CERTIFICAT DEL SECRETARI DE NO HAVER-SE PRODUÏT CANVIS EN LA DOCUMENTACIÓ PRESENTADA ANTERIORMENT EN AQUESTA CORPORACIÓ (consta en l'expedient)
Maó, 11 de març de 2015
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón