Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 4419
Constitució del servei públic deixelleria i d’aprovació definitiva del Reglament d’ús i funcionament de la deixalleria de TM Formentera
Versió PDF
CONSTITUCIÓ DEL SERVEI PÚBLIC DE DEIXALLERIA I D'APROVACIÓ DEFINITIVA DEL REGLAMENT D'ÚS I FUNCIONAMENT DE LA DEIXALLERIA DE TM FORMENTERA (acord inicial elevat a definitiu).
Es fa públic que a la sessió plenària del dia 26 de febrer de 2015, es va donar compte del següent:
PRIMER.- DONAR COMPTE AL PLE DE LA CONSTITUCIÓ DEL SERVEI PÚBLIC DE DEIXALLERIA I D'APROVACIÓ DEFINITIVA DEL REGLAMENT D'ÚS I FUNCIONAMENT DE LA DEIXALLERIA DE TM FORMENTERA (que figura annexat), tot incloent les correccions de llenguatge recollides a l'informe d'impacte de gènere de l'Institut de la Dona de les Illes Balears, per haver-se elevat automàticament a definitiu l'acord plenari de 28 de novembre de 2014 i vist que no s'ha presentat cap al·legació ni objecció davant el text inicialment aprovat per en el termini d'exposició al públic ni al tràmit d'audiència als interessats.
Tot allò conforme a l'establert a l’article 102 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i a l’article 113 del Reglament Orgànic de Funcionament (ROC) del Consell Insular de Formentera.
SEGON.- PUBLICAR de forma íntegra al BOIB, l’acord definitiu –l’inicial elevat automàticament a definitiu amb les modificacions i correccions corresponents- del text del reglament de prestació del servei públic als efectes d’entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
TERCER- PUBLICAR AL BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS, el text íntegre del reglament aprovat definitivament pel que fa a la seva entrada en vigor segons preveuen els artciles103 i 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre municipal i de règim local.
QUART.- COMUNICAR aquesta resolució a la Delegació del Govern de l'Estat a les Illes Balears i al Govern de les Illes Balears segons preveuen l'art. 103 i 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre municipal i de règim local.
“Annex I.
REGLAMENT D‘ÚS I FUNCIONAMENT DEL SERVEI DE DEIXALLERIA DE L’ILLA DE FORMENTERA.
Títol I: Objecte i competència
Article 1. Objecte
Article 2. Competència
Títol II: Servei de Deixalleria
Article 3. Servei de deixalleria
Article 4. Prestacions
Article 5. Atenció al públic
Article 6. Tipus de persones usuàries
Article 7. Obligacions de les persones usuàries
Títol III: Residus
Article 8. Residus
Article 9. Gestió dels Residus
Títol IV: Gestió de la Deixalleria
Article 10. L’empresa concessionària
Article 11 .Control i funcionament de la instal·lació.
Article 12. Conservació i manteniment de les instal·lacions
Article 13. Personal responsable de la deixalleria
Títol V: Aspectes econòmics
Article 14. Import del servei i revisió anual (periòdica)
Article 15. Recaptació de tarifes
Títol VI: Seguiment
Article 16 . Control i seguiment tècnic del servei
Títol VII: Infraccions
Article 17. Tipus d’infraccions
Article 18. Causes d’agreujament.
Article 19. Sancions.
Títol VIII: Vigència
Article 20. Vigència
TÍTOL I
OBJECTE I COMPETÈNCIA
Article 1. Objecte
És objecte d’aquest Reglament la regulació de les condicions bàsiques que han de regir la prestació del servei públic de la deixalleria al terme municipal de Formentera, així com les possibles ampliacions d’infraestructures, equipaments o serveis anàlegs que es puguin donar al ciutadania.
Article 2. Competència
L’activitat pròpia d’aquest servei esdevé assumida pel Consell Insular de Formentera en base a les competències atribuïdes per la Llei 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases de Regim Local. El Consell Insular de Formentera prestarà aquest servei en règim de gestió indirecta a traves del contracte de servei de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de les zones verdes de la Illa de Formentera, pel que fa a la deixalleria del polígon industrial de Sant Francesc.
TÍTOL II
SERVEI DE DEIXALLERIA
Article 3. Servei de deixalleria
L’objecte d’aquest servei és gestionar la deixalleria com a centre de recepció i emmagatzematge de residus, prèviament seleccionats per les persones usuàries, que no són objecte de recollida a la via pública i es un complement a la recollida selectiva que es realitza al municipi, per tal de proporcionar una correcta gestió de cada residu.
Article 4. Prestacions
Les prestacions que inclou el servei són:
Obertura i atenció al públic de les instal·lacions de la deixalleria.
Gestió dels residus aportats per les persones usuàries (recepció, adequació i retirada), segons la normativa vigent
Control del funcionament de la instal·lació.
Control financer del servei.
Manteniment i conservació de les instal·lacions de la deixalleria i del seu contingut.
Recaptació, si escau, de la tarifa a les persones usuàries de les deixalleries que es determini reglamentàriament pel Consell Insular de Formentera.
Article 5. Atenció al públic
La deixalleria del polígon industrial com a norma general funcionarà de dilluns a dissabte, exceptuant-ne els dies festius.
L’horari es podrà modificar pel Consell Insular de Formentera amb la finalitat d’adaptar-se a les necessitats de les persones usuàries i millora del servei.
Article 6. Tipus de persones usuàries
Poden ser persones usuàries de la deixalleria les persones físiques, jurídiques i les comunitats de béns que s’hagin donat d’alta prèviament com a persones usuàries del servei, seguint el procediment establert a aquest efecte.
Per donar-se d’alta la persona usuària s’haurà d’identificar i s’obrirà una fitxa que inclourà dades bàsiques de la persona usuària, com nom, direcció i telèfon.
Es podran establir convenis amb entitats sense ànim de lucre per que realitzin a les instal·lacions activitats d’educació ambiental enfocades a la gestió de residus.
Amb la finalitat de fomentar la reutilització, el Consell Insular de Formentera també articularà els mecanismes necessaris per garantir la participació d’entitats sense ànim de lucre dedicades a la reutilització dels Residus. Aquestes entitats tindran accés a les instal·lacions segons els convenis, acords o pactes que estableixin amb el Consell Insular de Formentera, per seleccionar aquells residus que consideri adequats per a la seva activitat.
Article 7. Obligacions de les persones usuàries
7.1. Són obligacions de les persones usuàries:
* Identificar-se amb la documentació pertinent i facilitar les dades, a l’entrada al recinte, i informar del material que es porta. Es permetrà la revisió/control dels residus pel personal de la deixalleria.
* Seguir en tot moment les indicacions del personal de recepció per a dirigir-se al lloc de descàrrega, respectant la senyalització, i donant compliment en general a les instruccions del personal del servei.
* Dipositar els materials als contenidors corresponents seguint les següents indicacions. Els productes han de ser dipositats directament pel públic de manera selectiva als contenidors de cada categoria de residus, seguint les directrius del responsable del servei, excepte els residus perillosos que seran manipulats pel personal de la deixalleria. En cap cas seran dipositats al terra o als voltants dels contenidors.
7.2. Les persones usuàries podran consultar qualsevol dubte al personal responsable.
7.3. Abonar, si escau, la taxa corresponent.
TÍTOL III
RESIDUS
Article 8. Residus
8.1. Residus admissibles. Les instal·lacions admetran els següents residus:
Residus admissibles sense limitació.
- Aparells elèctrics o electrònics (RAEE): qualsevol aparell electrònic (o component del mateix).
- Ferralla diversa (FER): Son restes en les que el 80% del material que el conforma és fèrric. També s’admetrà en aquesta categoria restes de cablejat tot i que després es gestioni separadament.
- Envasos lleugers (ELL): Representa la fracció de recollida selectiva corresponent als envasos lleugers domèstics adherits al sistema integrat de gestió (marcats amb el punt verd ): llaunes metàl·liques, brics, envasos i bosses de plàstic, film, porexpan, etc. Es dipositaran al contenidor d’envasos lleugers.
- Paper i cartró (PAP): Representa la fracció de recollida selectiva corresponent als envasos domèstics de paper/cartró adherits al sistema integrat de gestió (marcats amb el punt verd), així com els envasos de cartró comercial. Es dipositaran plegats al contenidor de paper/cartró.
- Envasos de Vidre (VID): representa la fracció de recollida selectiva corresponent als envasos de vidre adherits al sistema integrat de gestió (marcats amb el punt verd). Es dipositaran al iglú verd.
- Piles (PIL): Piles de botó i piles de bastó.
- Fluorescents i llums de vapor de mercuri (FLU).
- Radiografies.
- Productes fitosanitaris.
- Tèxtils i sabates (TEXT).
- CD, DVD, vinils i cintes magnètiques (PLA).
- Altres Residus Valoritzables (AVL): coure, plom, alumini, estany, etc.
- Olis vegetals de procedència de particulars (OLV).
- Olis minerals de procedència de particulars (OLM).
Residus admissibles amb limitació.
|
Nom del residu |
CODI |
Quantitat admesa any |
|---|---|---|
|
Altres residus especials |
ARE líquid ARE sòlid ARE envasos |
20Kg/any |
|
Fusta |
FUS |
500Kg/any |
|
Poda i jardineria |
JAR |
1.000Kg/any |
|
Pneumàtics |
PNE |
50kg/any |
|
Runes |
RUN |
1.000Kg/any |
|
Vidre pla |
VIP |
10Kg/any |
|
Poliester expandit |
PSE |
5Kg/any |
|
Voluminosos |
VOL |
1.000kg/any |
|
Mobiliari de plàstic |
MOVP |
50kg/any |
|
Tuberies i caixes de plàstic |
TUCA |
50kg/any |
|
Bateries diferents a les de plom |
ABAT |
50kg/any |
|
Bateries d’acid i plom, Ni-Cd, Li |
BAT |
50kg/any |
|
Palets de fusta en qualsevol estat |
PAL |
100kg/any |
|
Botelles de camping gas |
BCG |
3 unitats |
- Residus perillosos en petites quantitats:
* ARE líquids: àcids (salfumant, àcid de bateries, fixador fotogràfic, etc), bases (lleixiu, revelador fotogràfic, desembossadors d’aigüeres, ...), dissolvents (aiguarràs, anticongelants, etc.), olis lubricants no regenerables, productes fitosanitaris (pesticides, adobs, etc, amb textura líquida)
* ARE sòlids: sòlids/pastosos (adhesius, coles, pintures i vernissos, ceres, etc), productes fitosanitaris (pesticides, adobs, etc amb textura granulada), cosmètics, medicaments (acceptats als punts SIGRE), productes particulars (radiografies, termòmetres, residus mercurials, plaguicides (mata-rates, insecticides, etc.), tòners i cartutxos de tinta (de fotocopiadores i impressores);
* ARE envasos: envasos contaminats metàl·lics o plàstics (que hagin contingut qualsevol tipus de substància perillosa) no adherits a Ecoembes, i altres tipologies d’envasos que requereixin una gestió diferenciada.
* Fusta: Tot tipus de fusta no procedent de jardineria.
* Poda i jardineria: Constitueix la fracció vegetal en forma i restes vegetals de jardineria i poda de major tamany i tipus llenyós.
* Pneumàtics: els pneumàtics fora d’ús son aquells que esdevenen residu una vegada que s’ha substituït del vehicle per uns nous.
* Runes: residus provinent de petites obres o reformes a domicilis, comerços o equipaments. Es tracta de materials inerts (trossos de rajoles, guix o maons), també s’hi inclouen a vegades, cables, ferralla, fustes, vidres, cartró o plàstics que la persona usuària ha de separar prèviament segons la tipologia del residu.
* Vidre pla: material inorgànic dur, fràgil, transparent i amorf que s’utilitza per fer finestres, llunes, i altres, es diferencien dels envasos de vidre.
* Polièster expandit.
* Voluminosos: son aquells residus de gran tamany que per les seves dimensions poden distorsionar la gestió ordinària dels residus d’origen domèstic. S’inclouen mobles i estris.
* Mobiliari de plàstic: similars característiques dels voluminosos, es fabriquen amb policlorur de vinil.
* Tuberies i caixes de plàstic: Material format per polietilè de baixa densitat.
* Bateries diferents a les de plom: no contenen plom, ni Ni-Cd, ni Li.
* Bateries d’àcid i plom, Ni-Cd, Li.
* Palets de fusta en qualsevol estat.
* Botelles de càmping gas. Suposa perill d’explosiu i inflamable.
8.2. Residus no admissibles. Les deixalleries no admetran els següents residus.
Residus perillosos procedents petites reformes domiciliaries, com uralita, fibrociment, tela asfàltica, etc.
Escombraries domèstiques.
Residus barrejats.
Residus no identificats o sense classificar.
RAEE ús professional/industrial.
Residus orgànics excepte l’esporga.
Residus hospitalaris: no s’acceptarà cap tipus de residu procedent d’hospitals, clíniques, farmàcies o veterinaris.
Deixalles o femtes produïdes en escorxadors, laboratoris, casernes, parcs urbans o altres establiments similars, tan públics com privats.
Residus explosius i/o radioactius (a excepció de botelles càmping gas).
Residus generats per activitats mineres o extractives.
Residus ramaders o agrícoles.
Vehicles i artefactes nàutics al final de la seva vida útil.
Objectes trobats que han estat lliurats a la policia, abans dels terminis que estableix el Codi Civil.
Objectes procedents de decomisos, atès que, segons la legislació vigent, aquests materials són responsabilitat de l’Estat.
Asbest
Qualsevol altre material que, pel seu contingut o forma de presentació, pugui qualificar-se de perillós per la instal·lació o els seus treballadors.
8.3 No obstant l’anterior, serà possible incloure una ampliació dels residus admissibles, en el cas que es justifiqui la necessitat i l’ interès públic.
Article 9. Gestió dels Residus
9.1. La manipulació dels residus perillosos a les deixalleries ha d’evitar la barreja de diferents residus i el vessament accidental de substàncies contaminants al medi. La manipulació i emmagatzematge d’aquests residus sempre es farà per part del personal de les deixalleries amb tota la cura necessària i no es permetrà que la persona usuària entri en contacte amb els llocs on es troben dipositats aquesta mena de residus.
* Fluorescents: S’assegurarà que durant la seva manipulació no es trenquin i s’emmagatzemaran amb les garanties necessàries pel seu correcte transport.
* Bateries: L’emmagatzematge de bateries s’efectuarà en un lloc tancat, ventilat i estanc. Les bateries seran col·locades de forma que no es vessin els líquids que contenen.
* Dissolvents, pintures i vernissos:
En el moment de la retirada dels dissolvents, pintures o vernissos recollits, s’han de prendre les disposicions necessàries per evitar vessaments, sobre tot, en el cas de transvasaments de recipient.
S’avisarà al públic dels riscos i de la prohibició formal de barrejar les diferents substàncies amb altres de característiques diferents.
* Piles: Caldrà garantir la separació entre piles de botó i la resta, per tal de tractar correctament cadascuna.
* Frigorífics i electrodomèstics amb materials perillosos: s’assegurarà durant la seva manipulació que no es trenqui el circuit de refrigeració.
* Olis minerals, vegetals i de cuina usats: en el moment de la retirada dels olis recollits, s’han de prendre les disposicions necessàries per evitar vessaments, sobre tot en els canvis de recipient. S’avisarà al públic dels riscos i de la prohibició formal de barrejar els olis usats de motor amb altres olis de característiques diferents
9.2. L'empresa concessionària del servei de les deixalleries garantirà la gestió dels residus perillosos d'acord amb la legislació vigent i lliurarà la documentació d’acceptació o rebuts dels residus que accepti a petició de la persona usuària.
TÍTOL IV
GESTIÓ DE LA DEIXALLERIA
Article 10. L’empresa concessionària
L’empresa concessionària s’encarregarà de la gestió del residus aportats per les persones usuàries respectant la normativa vigent. En concret serà responsable de:
La recepció del tipus de residus que disposa aquest reglament aportats per les persones usuàries, segons les quantitats i els horaris establerts.
l’adequació dels residus:
a) Guiar a la persona usuària en la primera classificació que ha de realitzar dels residus.
b) Disposició i manipulació correcta dels residus, segons la normativa vigent, per a la seva classificació definitiva en la deixalleria.
c) Condicionament pel transport/buidament dels contenidors en les condicions adequades
* La retirada dels residus per a la seva correcta gestió, segons la normativa vigent, amb destinació als tractadors o abocadors autoritzats, prioritzant la seva revaloració. Els productes recollits s’evacuaran vers les instal·lacions de tractament o valoració adequades i autoritzades, o s’entregaran a gestor autoritzat.
* En l’interior del recinte de la deixalleria no es pot dur a terme cap operació de recuperació, sense autorització expressa de l’Àrea de Medi Ambient del Consell Insular de Formentera, excepte els treballs propis de desballestament i classificació de materials valoritzables.
* La gestió dels residus serà sempre a risc i ventura durant el període de duració del respectiu contracte, excepte dels considerats com a residus perillosos.
Article 11 . Control i funcionament de la instal·lació
11.1. L’empresa concessionària portarà un control del funcionament de la instal·lació que inclourà:
Registre informàtic d’entrada de les persones usuàries. Disposarà d’un programa informàtic que permetrà conèixer, els tipus de residus dipositats i la seva quantitat. Aquestes fitxes es consignaran en un registre que permetrà realitzar estadístiques.
Registre informàtic de sortida: origen, naturalesa, quantitat, destinació i data de retirada dels productes evacuats per deixalleria.
Informe d’incidències diàries: problemes, reclamacions, etc.
Freqüències horàries d’ús de les deixalleries.
Altres dades que siguin determinades pel Consell Insular de Formentera.
Es realitzarà periòdicament un control de l’estat i el grau de reemplaçament dels contenidors i de la senyalització.
Tot l’anterior sense perjudici donar compliment al que estableix la normativa de residus sobre la informació.
Anualment es realitzarà una memòria anual amb els residus tractats, segons estableix la normativa vigent, sobre informació de residus.
Article 12. Conservació i manteniment de les instal·lacions
Serà responsabilitat de l’empresa concessionària:
Informatitzar la gestió de les deixalleries. En concret, haurà de garantir el registre informàtic de totes les dades d’interès relatives a les aportacions que facin les persones usuàries, com ara: dia i hora de recepció, matrícula del vehicle, NIF o altres dades d’identificació, tipus de persona usuària, identificació del residu, quantitat aproximada, incidències, etc. Les dades seran propietat del Consell i serà d’aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
Proporcionar els elements necessaris per garantir la correcta separació i tractament posterior dels residus segons la seva tipologia.
Mantenir en perfecte estat de neteja i conservació l’accés i les àrees de deposició i, de forma especial, els paviments i contenidors.
Mantenir en bon estat les instal·lacions. Aquest manteniment s’estendrà a l’entorn immediat de les deixalleries que és la tanca perimetral i l’àrea d’influència al carrer (vorera i vial), per evitar que aquesta es converteixi en un punt d’abocaments incontrolats.
Conservació i manteniment dels equips.
Evitar sorolls. El funcionament de la instal·lació no ha de ser l’origen de sorolls aeris o de vibracions mecàniques que puguin constituir una molèstia. Els materials i equips utilitzats per a la manipulació dels contenidors haurà de complir les prescripcions legals en matèria d’emissió sonora.
Evitar olors. Qualsevol emissió d’olors ha de ser immediatament eliminada pels mitjans adients.
Prevenció del perill d’incendis. Està prohibida qualsevol mena de incineració dins la deixalleria. Es col·locaran extintors portàtils per cada 500 m2 de superfície. Estarà prohibit fumar a tot el recinte i en especial a les zones d’emmagatzematge de productes inflamables.
Prevenció dels accidents. En cas que es produeixi el trencament de contenidors, caldrà assegurar que no hagi vessaments de productes tòxics. En cas d’existència de molls de descàrrega elevats, es col·locaran tanques de seguretat per evitar els riscos de caiguda de les persones usuàries. El gestor de la deixalleria haurà de tenir, obligatòriament, una assegurança que cobreixi aquestes riscos.
Control de plagues. Es realitzarà periòdicament un control de plagues amb la freqüència necessària per tal d’evitar desenvolupament de plagues a les instal·lacions. Es prendrà especial atenció als rosegadors.
Qualsevol altra que vingui determinada per la legislació vigent.
Article 13. Personal responsable de la deixalleria
13.1. L’empresa concessionària del servei proporcionarà el personal necessari per a la gestió de les deixalleries. Hi haurà una persona responsable de cada deixalleria durant les hores d’obertura (jornada completa) i una persona de suport que realitzarà el buidat dels contenidors quan siguin necessari.
Tot el personal de la deixalleria anirà convenientment uniformat, identificat, i tindran com a tasques principals:
* Obrir i tancar al públic les instal·lacions en els horaris establerts.
* Atendre a les persones usuàries amb amabilitat i eficàcia i informar-los del bon ús de la deixalleria.
* Controlar i pesar l’entrada de materials i portar el registre.
* Impedir el dipòsit de materials no admesos.
* Vetllar per la seguretat de les persones usuàries.
* Vetllar per les operacions de retirada dels materials
* Netejar i mantenir la deixalleria.
* Complimentar els tràmits administratius establerts (informes, albarans, enquestes, etc.)
* Realitzar petites reparacions de forma immediata.
* Avisar puntualment de qualsevol problema o incident a les parts interessades.
* D’altres que la prestació del servei pugui ocasionar
13.2. Queda expressament prohibit per a tot el personal de l’empresa adjudicatària l’estacionament de qualsevol vehicle dins de la deixalleria.
TÍTOL V
ASPECTES ECONÒMICS
Article 14. Import del servei i revisió anual (periòdica)
Els costos anuals de funcionament de la deixalleria estan inclosos dins del contracte de servei de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de les zones verdes de la Illa de Formentera. Se n’exceptuen els costos de gestió dels residus perillosos que seran a càrrec del Consell Insular de Formentera, sense perjudici que es pugui establir posteriorment una taxa per l’ús de la deixalleria.
El Consell Insular de Formentera es reserva el dret a modificar la relació de residus, tant per exigir-ne l’admissió de nous com per prohibir-ne l’admissió d’aquells inicialment previstos, amb el corresponent efecte sobre la percepció de la taxa, tot d’acord amb la normativa contractual vigent.
Article 15. Recaptació de tarifes
El Consell Insular de Formentera, podrà desenvolupar per aquells residus admissibles i admissibles amb límit una tarifa que s’establirà mitjançant ordenança fiscal prèviament aprovada.
TÍTOL VI
SEGUIMENT
Article 16 . Control i seguiment tècnic del servei
El o la responsable del contracte de gestió dels serveis de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes del TM Formentera, s’encarregarà de realitzar el seguiment del contracte pel que respecta a la deixalleria, i de l’aplicació del present reglament.
A més dels informes previstos, es podran sol·licitar els que el personal tècnic del Consell estimin oportuns per garantir la prestació i millorar l’eficiència del servei.
TÍTOL VII
INFRACCIONS
Article 17. Tipus d’infraccions.
1.Constitueixen infracció administrativa, a més de les previstes a la Llei 22/2011, de residus, tota actuació o omissió que vulneri les prescripcions contingudes en aquest reglament i resta subjecta a la imposició de les sancions corresponents.
Les infraccions al present reglament es qualificaran com a lleus, greus o molt greus.
2.Es consideren infraccions lleus:
a)En general, la inobservança de la normativa sobre lliurament de residus, sempre que no estigui tipificada com a infracció greu o molt greu.
3.Es consideren infraccions greus:
a)El dipòsit dels residus en un lloc diferent de l’indicat.
b)Causar danys o perjudicis intencionats a les instal·lacions.
c)L’abocament de residus no declarats.
d)La reincidència de faltes lleus.
e)L’estacionament de vehicles dins de les instal·lacions.
4. Es consideraren infraccions molt greus:
a)L’ocultació o alteració maliciosa de les dades relatives a la identificació de les persones usuàries.
b)L’ocultació o alteració de les dades relatives a la identificació dels residus que es pretenen lliurar.
c)La negativa a separar els residus lliurats, d’acord amb els articles d’aquest reglament.
d)Causar danys o perjudicis intencionats a les instal·lacions.
e)Permetre la reutilització dels residus, sense el consentiment exprés del Consell.
f)La reincidència en faltes greus.
Article 18. Causes d’agreujament.
Serà causa d’agreujament de la sanció, l’afectació del risc per a la salut de les persones o la seguretat de les instal·lacions, els danys produïts al medi ambient, la reiteració de faltes, així com el benefici obtingut de l'infractor que, donarà lloc, en tot cas, a la imposició de la sanció en el seu grau màxim.
Article 19. Sancions.
Per la comissió d’infraccions lleus: multa de fins a 300,00 euros.
Per la comissió d’infraccions greus: multa de 300,01 euros fins a 1.500,00 euros.
Per la comissió d’infraccions molt greus: multa de 1.500,01 euros fins a 3.000,00 euros.
La competència per a la imposició de les sancions és del president o presidenta del Consell Insular de Formentera.
La imposició de sancions es durà a terme d’acord amb el procediment establert en la normativa administrativa reguladora dels procediments sancionadors. Aquestes sancions s’imposaran sense perjudici de la reparació dels danys causats.
TÍTOL VIII
VIGÈNCIA
Article 20. Vigència
El reglament entrarà en vigor, de conformitat amb l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, una vegada publicat íntegrament el seu text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i una vegada transcorregut el termini de 15 dies hàbils a què es refereix l’article 113 d’aquesta Llei”.
Contra aquest acord es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del TSJ de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà a què surti publicat el text al BOIB, segons l'establert en la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa (articles
10.1.b i 46.1).
Formentera a 05 de maç de 2015.
El Vicepresident primer i President en funcions.
Santiago Juan Juan.