Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ESTAT
AUTORITAT PORTUÀRIA DE BALEARS
Núm. 4401
Anunci de l’Autoritat Portuària de les Balears pel qual es publica la modificació de tarifes comercials T8 i T9, d’acord amb el que estableix l’article 140 del Text refós de la Llei de ports de l’Estat i de la marina mercant
Versió PDF
El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de Balears (APB), en la sessió celebrada en data 26 de febrer de 2015, va adoptar, entre d'altres, l'acord següent:
-"Aprovar la modificació de les quanties i les regles d’aplicació de les tarifes per serveis comercials prestats per l’APB, de conformitat amb l’annex adjunt, que entraran en vigor el primer dia del mes següent que s'hagin publicat.
-Deixar sense efecte l’aplicació de les tarifes següents per serveis comercials:
- Deixar sense efecte la bonificació de la tarifa d’utilització de passarel·la automòbil per a embarcament i desembarcament de passatgers (T9.1.9) als ports de Palma i d’Eivissa.
- Aquestes tarifes es revisaran en el primer semestre de cada any, en funció de la variació que hagi experimentat el cost del servei l’any anterior. "
Aquesta modificació de tarifes entrarà en vigor el primer dia del mes següent que s'hagi publicat.
ANNEX
TARIFES PER SERVEIS COMERCIALS
Els serveis comercials prestats per l’Autoritat Portuària, en règim de concurrència amb entitats privades, es defineixen a l’article 140 del Text refós de la Llei de ports de l’Estat i de la marina mercant (TRLPEMM), de 5 de setembre.
L'Autoritat Portuària, com a contraprestació dels serveis comercials, exigirà el pagament de les corresponents tarifes, que tindran la consideració de preus privats i que estan regulades en els articles 246 a 250 del TRLPEMM. Aquestes tarifes no podran ser inferiors al cost del servei i hauran d’atendre el compliment dels objectius fixats en el Pla d’Empresa.
Aquest document recull els criteris d’aplicació i les quanties per a la tarifes de subministraments (T-8) i de les tarifes per serveis diversos (T-9).
TARIFA T-8: SUBMINISTRAMENTS
Condicions d’aplicació
1.La present tarifa comprèn el valor del servei subministrat i la utilització de les instal·lacions.
2. El servei de subministrament es prestarà prèvia petició dels usuaris, els quals hauran d’utilitzar per a això els mitjans establerts a l’efecte per l’APB.
3.Els usuaris seran els responsables dels desperfectes, les avaries i els accidents que s’ocasionin a les instal·lacions i a elements de subministrament de l’APB.
4.La Direcció de l’APB es reserva el dret de prestació del servei quan les instal·lacions dels usuaris no compleixin les condicions de seguretat que, segons el parer de l'APB, s’estimin necessàries.
5. Quan el subministrament requereixi la intervenció de personal i/o mitjans materials de l’APB es facturarà, a més de l’import del subministrament, la valoració dels treballs realitzats, i s'inclourà la tarifa T-9.1.16 que correspongui. Una vegada finalitzat el subministrament, la instal·lació realitzada reverteix a l’APB.
6.El cost dels treballs de represa del servei serà per compte de l’usuari, en el supòsit que la causa de la interrupció sigui imputable a l’esmentat usuari.
7.L’autorització del subministrament a usuaris que no disposin de cap altre títol d’ocupació o autorització estarà condicionada al previ dipòsit de la fiança corresponent, en funció del tipus de subministrament i el consum previst:
|
SUBMINISTRAMENT D’AIGUA / equip de mesura, verificació lectures i ús |
|
|
Quantitat prevista (m3) |
Import fiança (€) |
|
5 |
165 |
|
15 |
195 |
|
25 |
225 |
|
50 |
300 |
|
SUBMINISTRAMENT D’ELECTRICITAT / equip de mesura, verificació lectures i ús |
|
|
Quantitat prevista (kWh) |
Importi fiança (€) |
|
100 |
225 |
|
300 |
375 |
|
>300 |
650 |
|
(Mòdul de 120 A) 500 |
1100 |
|
(Mòdul de 16; 64 A) 500 |
800 |
SUBMINISTRAMENT D’AIGUA (T-8.1)
SUBMINISTRAMENT A EDIFICIS I INSTAL·LACIONS
8. La facturació del subministrament d’aigua a edificis i instal·lacions es facturarà bimensualment, amb un mínim de 5 m3.
9. En cas que diversos usuaris estiguin connectats a la xarxa a través d’un sol comptador, cada un d’ells acceptarà la part proporcional que, segons el parer de la Direcció de l’APB, li correspongui.
10. La facturació a instal·lacions per a embarcacions d’esbarjo es realitza una vegada a l’any, amb un mínim de 5 m3.
SUBMINISTRAMENT D’AIGUA A VAIXELLS
11.El servei de subministrament d’aigua a vaixells haurà de ser sol·licitat pel consignatari amb una antelació mínima de 24 hores i es facturarà segons el mesurament que assenyalin els comptadors de l’Autoritat Portuària, amb un mínim de 5 m3.
12. El servei de subministrament a vaixells en règim d’autoservei es realitzarà amb l’aportació d’un operari del peticionari del servei, que ha de tenir els coneixements necessaris, d’acord amb la normativa vigent.
13.El peticionari del servei recollirà els comptadors i la resta de material propi del subministrament, moment en què subscriurà la conformitat a la lectura dels comptadors i l’estat del material que rep.
14. Amb un mínim de tres hores d’antelació a la cessació del subministrament, el peticionari donarà avís perquè a l’hora marcada en què es produirà el desacoblament dels comptadors es presenti el personal encarregat per la Direcció de l’APB, a efectes de consignar les lectures corresponents a cada escala.
15. Una vegada desacoblat el material de subministrament, el peticionari el lliurarà i durà a terme la diligència de la devolució i l’estat en el qual es troba. El peticionari es farà càrrec de qualsevol desperfecte o ruptura que s’hagués produït en la prestació del servei.
16. A més de la tarifa corresponent de subministrament d’aigua, s’aplica la repercussió del cànon de sanejament, corresponent als consums efectuats.
Tarifes (€/m3)
|
CONCEPTE |
PALMA |
ALCÚDIA |
MAÓ |
EIVISSA |
LA SAVINA |
|
T-8.1.1 A VAIXELLS AMB AIGUADER |
2,33 |
1,49 |
2,30 |
3,91 |
3,98 |
|
T-8.1.2 A VAIXELLS AMB AUTOSERVEI |
2,15 |
1,36 |
2,30 |
3,48 |
3,54 |
|
T-8.1.3 A EDIFICIS I INSTAL·LACIONS |
2,03 |
1,36 |
2,30 |
3,91 |
3,98 |
|
REPERCUSSIÓ CÀNON |
0,21 |
0,40 |
0,79 |
0,57 |
1,12 |
SUBMINISTRAMENT D’ENERGIA ELÈCTRICA (T-8.2)
Condicions d’aplicació
1. En la petició del subministrament s’haurà de fer constar el següent:
a) Potència que necessiten.
b) Nombre i característiques de les màquines o eines que utilitzin l’energia elèctrica.
2. La facturació del subministrament d’energia elèctrica a edificis i instal·lacions es realitzarà bimensualment, conforme a les lectures efectuades, amb un mínim de 20 kWh.
3. La facturació a instal·lacions per a embarcacions d’esbarjo es realitza una vegada a l’any, conforme a les lectures efectuades, amb un mínim de 20 kWh.
4.En cas que diversos usuaris estiguin connectats a la xarxa a través d’un sol comptador, cada un d’ells acceptarà la part proporcional que, segons el parer de la Direcció de l’APB, li correspongui.
5.La Direcció de l’APB podrà sol·licitar fiança prèvia per a la seva prestació.
Tarifes (€/kWh)
|
CONCEPTE |
PALMA |
ALCÚDIA |
MAÓ |
EIVISSA |
LA SAVINA |
|
A embarcacions i instal·lacions |
0,3585 |
0,3585 |
0,3585 |
0,3585 |
0,3585 |
|
A locals i equips de concessionaris |
0,1837 |
0,1837 |
0,1837 |
0,1837 |
0,1837 |
TARIFA T-9: SERVEIS DIVERSOS
T.9.1.1. RAMPA VARADOR EMBARCACIONS (eslora màxima 8 m)
Condicions d’aplicació
1. El servei de rampa varador comprèn la utilització, en règim d’autoservei, dels elements que constitueixen la instal·lació per part de l’usuari, amb una determinada embarcació de la qual sigui titular.
2. Es prestarà prèvia petició, per a la qual cosa caldrà utilitzar els mitjans establerts a l’efecte per l’APB, i s'haurà de fer constar l’acceptació, per part de l’usuari, de l’estat en el qual es troba la instal·lació per a la seva utilització.
3.L’Autoritat Portuària no respondrà en cap cas de les avaries que les embarcacions puguin sofrir durant la realització d’operacions que comprèn el servei.
4. La Direcció de l’APB podrà denegar el servei a causa de les condicions de l’embarcació que s'ha d'avarar.
5.Durant la utilització del servei, l’usuari serà responsable dels danys que pugui ocasionar a les instal·lacions portuàries, a tercers i a la seva pròpia embarcació.
6.El termini màxim de permanència de l’embarcació a la rampa d’avarada serà l’estrictament necessari per realitzar l’operació.
7.Al port de Palma la sol·licitud ha de fer-se per a un any natural, i l’autorització del servei donarà dret a la realització de tots els moviments en varador que necessiti.
8. Als ports d’Alcúdia, Maó, Eivissa i la Savina es podrà optar per sol·licitar el servei de forma puntual, o abonar la tarifa anual.
Tarifes
|
CONCEPTE |
TARIFA PER SERVEI |
TARIFA PER ANY |
|
Eslora menor o igual de 5 m |
4,05 € |
97,22 € |
|
Eslora major de 5 m |
7,70 € |
184,81 € |
T.9.1.2.3. ESTADES AL PORT DE MAÓ
Condicions d’aplicació
1. El servei consisteix a posar a disposició una esplanada per a dipòsit d’embarcacions d’esbarjo.
2. Són subjectes passius els titulars de l’autorització i, subsidiàriament i en tot cas, els propietaris de l’embarcació.
3. La tarifa es meritarà des del moment en què s’iniciï la prestació del servei.
4.Els usuaris del servei, així com els capitans o patrons, i els propietaris de les embarcacions, seran responsables dels danys i perjudicis que l’embarcació pugui ocasionar.
5.La superfície ocupada serà la del rectangle els costats del qual vindran determinats per l’eslora i la mànega, o els elements més sortints que les sobrepassin.
6. La vigilància de les embarcacions i el seu contingut serà responsabilitat de l’usuari.
7. Una vegada retirada l’embarcació, l’usuari és responsable que la superfície quedi en les mateixes condicions de conservació i neteja que tenia en ocupar-se.
Tarifes
|
Zona |
TARIFA €/m2/dia |
|
En recinte tancat <12 m eslora |
0,11 € |
|
En recinte tancat >12 m eslora |
0,16 € |
|
En recinte tancat (sense servei de subministrament d’aigua i electricitat) - mínim sis mesos |
0,08 € |
|
Fora de recinte tancat |
0,06 € |
T.9.1.2.4. ÚS DE DÀRSENA D’ELEVADOR D’EMBARCACIONS AL PORT DE MAÓ
Condicions d’aplicació
1.Aquest servei comprèn la posada a disposició de l’usuari de les obres de fàbrica (dàrsena per a elevació d’embarcacions), per a la realització de les operacions d’hissada i/o avarada d’embarcacions, mitjançant aparells elevadors aportats per l’usuari.
2. Es prestarà prèvia petició, per a la qual cosa s'haurà d’utilitzar els mitjans establerts a l’efecte per l’APB, i caldrà fer constar l’acceptació, per part de l’usuari, de l’estat en el qual es troba la instal·lació per utilitzar-se.
3. L’Autoritat Portuària no respondrà en cap cas de les avaries que les embarcacions puguin sofrir durant la prestació del servei.
4. La Direcció de l’APB podrà denegar el servei a causa de les condicions de l’embarcació que s'ha d'avarar.
5. La vigilància de les embarcacions serà per compte i risc de l’usuari.
Tarifes
|
Eslora |
Tarifa €/hissada o avarada |
|
Fins a 6 m |
4,54 € |
|
Major de 6 m i menor de 7 m |
6,13 € |
|
Major de 7 m i menor de 8 m |
7,66 € |
T.9.1.3. BÀSCULES
1. La utilització del servei de bàscula podrà ser sol·licitada per l’usuari o bé a requeriment de la Direcció de l’Autoritat Portuària.
2. Quan la utilització de la bàscula sigui requerida per l’APB a efectes de control de declaracions de pes, no es cobrarà, llevat dels casos en els quals en la pesada es detecti una inexactitud a l’alça superior al 10% del que s'hagi declarat.
|
Unitat |
TARIFA (€) |
|
Pesada |
6,16 € |
T.9.1.4. CINTA TRANSPORTADORA D’EQUIPATGE
1.L’objecte d’aquesta tarifa és la utilització d’una cinta transportadora d’equipatges perquè els passatgers recullin l'equipatge.
2.La instal·lació no pot destinar-se a usos diferents per al que s’autoritza.
3.En la petició del servei es farà constar el temps previst d’utilització. Una vegada finalitzat el servei, es donarà compte al personal encarregat per la Direcció de l’APB del temps efectiu d’utilització.
|
Unitat |
TARIFA (€) |
|
Hora o fracció |
60 € |
T.9.1.5. Ús de defensa tipus YOKOHAMA
L’objecte d’aquesta tarifa és el trasllat i la instal·lació en un moll de defenses tipus YOKOHAMA, propietat de l’Autoritat Portuària de Balears
|
Unitat |
TARIFA |
|
Trasllat i instal·lació |
667€ |
T.9.1.6. Ús d’escàner per a control d’embarcament i desembarcament de passatgers
|
Unitat |
TARIFA Escàner fix |
TARIFA Escàner mòbil (elèctric) |
TARIFA Escàner mòbil (gasoil) |
|
€/hora o fracció |
25,50€ |
26,15€ |
29,5 € |
1. La present tarifa comprèn la utilització, en règim d’autoservei, dels escàners, fixos i mòbils, i els corresponents arcs detectors per al control de seguretat d’accés a l’embarcament de passatgers i d'equipatges, tant acompanyats com no acompanyats, i n'inclou el consum d’energia elèctrica (en el seu cas, gasoil).
2. La manipulació d’aquests equips s’haurà de realitzar per personal degudament qualificat, facilitat pel peticionari.
3. Estan obligats al pagament d’aquesta tarifa els peticionaris del servei, que són els següents:
-Titulars de llicències d’autoprestació del servei portuari al passatge.
-Titulars de llicències de prestació del servei portuari al passatge.
-Titulars d’autoritzacions o concessions el títol concessional de les quals inclogui l’autorització de prestació del servei de control d’escàner.
- En defecte dels anteriors, aquells altres usuaris que disposin de l’autorització prèvia de la Direcció de l’Autoritat Portuària per a la utilització dels equips.
4. La base per a la liquidació d’aquesta tarifa serà el temps d’utilització.
5. Aquesta tarifa es meritarà des del moment en què s’iniciï la prestació del servei. Les quantitats degudes seran exigibles en el moment en què siguin liquidades.
6. La petició d’aquest servei s’haurà de realitzar amb una antelació mínima de 24 hores hàbils i per escrit, fent-hi constar:
-Hora de començament de la utilització.
-Punt del moll o de la zona de servei en el qual ha d’utilitzar-se i nom del vaixell.
-Temps per al qual se sol·licita.
-Hora d’acabament de la utilització.
7. En aquells casos en els quals hi hagués més d’un peticionari per a un mateix escàner en horaris coincidents, la Direcció de l’Autoritat Portuària decidirà a qui es presta el servei d’acord amb el seu criteri i tenint en compte l’ordre que més afavoreixi l’interès general i la seguretat de les operacions.
8. Els peticionaris seran responsables dels desperfectes o avaries que s’ocasionin per un mal maneig de l’equip, o per desatendre ordres o advertències que rebin de la Direcció de l’Autoritat Portuària o de persones delegades.
9. Aquestes tarifes són aplicables als serveis prestats tots els dies de la setmana, i no existeixen diferències en la quantia per la prestació de servei en horari nocturn o dia festiu.
10. El personal que manipuli els escàners mantindrà un control permanent del seu bon ús per part dels passatgers, i farà complir les normes d’utilització que corresponguin d’acord amb les instruccions del fabricant i les normes de bones pràctiques d’aquest tipus d’equips.
11. Especialment s’evitarà que les persones amb marcapassos accedeixin per l’arc detector per a persones, i caldrà mantenir sempre a la vista dels passatgers el corresponent rètol de prohibició d’accés per a aquests casos.
12. Una vegada finalitzada la utilització dels equips, el peticionari informarà la Direcció de l’Autoritat Portuària, a través del procediment que s’estableixi per a això, tant de les incidències que s’hagin produït durant el servei com d’aquella informació d’interès que se li requereixi.
T.9.1.8. APARCAMENTS
Les zones dels ports subjectes a aquestes tarifes seran les que així estableixi, degudament senyalitzades, la Direcció de l’Autoritat Portuària de Balears.
Condicions d'aplicació
1.El servei d’aparcament comprèn la utilització dels espais que es determinin per aparcar-hi vehicles de tracció mecànica.
2.En l’aparcament puntual d’un vehicle en els espais senyalitzats s’aplicarà la tarifa corresponent pels minuts que vénen impresos en el tiquet.
3. En zones sense accés controlat per barrera és imprescindible que el tiquet o element equivalent es deixi ben visible rere el parabrisa, ja que, en cas contrari, podrà presumir-se un estacionament indegut per impagament de la tarifa.
4.Tindran dret a l’obtenció d’una credencial per aparcar a determinades zones, per períodes d’un any natural, determinats usuaris de la zona portuària, previ pagament de la corresponent tarifa tal com s’especifica en l’Annex I (Sectors).
5.Els usuaris proveïts d'una credencial corresponent a un sector determinat hauran d’estacionar als llocs designats expressament i només pel temps que per la seva funció, condició o horari laboral en necessiti fer ús.
6. Al port d’Eivissa tindran dret també a credencial aquells residents que tinguin el seu habitatge en un immoble limítrof amb la zona tarifada de servei del port i sense tenir-hi accés rodat fora de la zona esmentada. Tal condició s’haurà d’acreditar mitjançant un document validat per l’Ajuntament.
7.Les condicions d’obtenció de credencial com a resident i el seu ús, així com la quantia de la tarifa, seran les mateixes que l’Ajuntament estableix per a la zona municipal. El nombre màxim de credencials per habitatge serà el que estableix l’ordenança municipal, i la Direcció de l'APB les podrà limitar a un nombre inferior per raons d’adequació a la demanda.
8.El període màxim d’estacionament de forma continuada per a residents estarà limitat a 24 hores, llevat d’autorització expressa del director del port, a sol·licitud del resident.
9. Al port d’Eivissa els vehicles de càrrega i descàrrega d’empreses que es troben d’alta al cens d’activitats del port podran obtenir una targeta d’accés que els permetrà l’estacionament fins a un màxim de 60 minuts en horari de càrrega i descarrega i de fins a 15 minuts fora de l’horari esmentat.
10. La concessió d’una credencial per a residents o usuaris no suposa una reserva de plaça ni cap compromís per part de l’Autoritat Portuària de proporcionar el servei en un punt o moment determinat. En cap cas no s’atorgarà una credencial a qui tingui deutes amb l’Autoritat Portuària.
11.L’Autoritat Portuària no és responsable dels danys que puguin produir-se al vehicle que hagi de ser desplaçat per aparcament indegut així com d’aquells danys que poguessin ser causats en la realització normal de l’operació esmentada.
QUANTIES
Palma i Maó
- Per a usuaris (sectors): 21,64 €/any o fracció
- Estacionament tarifat: igual a les quanties establertes per l’ajuntament en qüestió per a la zona més pròxima
Eivissa
1. Per a usuaris (sectors) i residents (tal com s’ha definit en les condicions d’aplicació) en zona senyalitzada a tal efecte, per vehicle i any o fracció, la mateixa tarifa de l’Ajuntament per a residents de la zona més pròxima.
2. Per a no residents:
- Tarifa d’aparcament temporada alta: del 01/06 al 30/09: 0,04 €/minut (2,40 €/hora)
- Tarifa d’aparcament temporada baixa: del 01/10 al 31/05: 0,02 €/minut (1,20 €/hora)
- Tarifa d’emissió d’acreditació per a residents, usuaris i vehicles de càrrega i descàrrega: 5 €/targeta
CREDENCIALS D’ESTACIONAMENT (SECTORS)
PALMA
SECTOR G: Distintiu per designar els treballadors de les empreses amb activitat autoritzada al port. Les places autoritzades que es poden ocupar són les identificades com a zona G, disponibles.
SECTOR P: Distintiu per designar els usuaris de la indústria pesquera. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a l’interior de la zona tancada dels molls dedicats a la indústria pesquera.
SECTOR T: Distintiu per designar els usuaris autoritzats de la terminal de golondrines. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a la zona i identificades com a sector T.
SECTOR R Distintiu per designar els usuaris d’embarcacions d’esbarjo que ocupen amarratge en moll de pilons tancat de la dàrsena Sant Magí. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a la zona i identificades com a sector T.
MAÓ
Sector C: Distintiu per designar els treballadors de les empreses amb activitat autoritzada. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a la zona i identificades com a zona C.
EIVISSA
SECTOR H: Distintiu per designar els treballadors de les empreses amb activitat autoritzada. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a la zona i identificades com a zona C.
SECTOR R: Distintiu per designar els treballadors de les empreses amb activitat autoritzada. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a la zona i identificades com a zona R.
SECTOR B: Distintiu per designar els treballadors de les empreses amb activitat autoritzada al recinte tancat de Botafoc. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a la zona i identificades com a zona B.
LA SAVINA
SECTOR H: Distintiu per designar els treballadors de les empreses amb activitat autoritzada. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a la zona i identificades com a zona H.
SECTOR C: Distintiu per designar els usuaris de la indústria pesquera. Les places autoritzades que es poden ocupar són les disponibles a la zona de pàrquing de la confraria de pescadors.
T.9.1.9. TARIFA D’UTILITZACIÓ DE PASSAREL·LES AUTOMÒBILS PER A EMBARCAMENT I DESEMBARCAMENT DE PASSATGERS (A PALMA, EIVISSA I ALCÚDIA)
1.La present tarifa comprèn la utilització de passarel·les automòbils per a embarcament i desembarcament de passatgers dels vaixells de passatge.
2.Estan obligats al pagament de la tarifa els peticionaris del servei, entenent-se com a tals els propietaris, naviliers, capitans dels vaixells i consignataris, per al cas del seu ús propi, o bé els titulars de llicències per a la prestació del servei portuari al passatge, si n’hi hagués, en el cas d’operacions d’embarcament i/o desembarcament de passatgers, i recaurà sobre els primers en el cas que no hi hagués titular de llicència al passatge.
3.La base per a la liquidació d’aquesta tarifa serà el temps d’utilització.
4. Aquesta tarifa es meritarà des del moment en què s’iniciï la prestació del servei. Les quantitats degudes seran exigibles en el moment en què siguin liquidades.
5. Els serveis de passarel·la es prestaran prèvia petició per escrit dels armadors o consignataris, fent constar:
a) Hora de començament de l’operació d’embarcament o desembarcament.
b) Punt del moll o de la zona de servei en el qual han d’utilitzar-se i nom del vaixell.
c) Temps per al qual se sol·liciten.
d) Hora d’acabament de la utilització.
6.En aquells casos en els quals hi hagués més d’un peticionari per a la mateixa passarel·la en horaris coincidents, la Direcció de l’Autoritat Portuària decidirà a qui es presta el servei, d’acord amb el seu criteri i tenint en compte l’ordre que més afavoreixi l’interès general i la seguretat de les operacions.
7.Els peticionaris seran responsables dels desperfectes o avaries que ocorrin a les passarel·les per males maniobres del vaixell, per haver-les carregat amb pesos majors que els corresponents a la força de les passarel·les, o per desatendre ordres o advertències que rebin de la Direcció de l’Autoritat Portuària o de persones delegades, amb independència de les responsabilitats que corresponguessin al mateix vaixell.
8.Aquestes tarifes són aplicables als serveis prestats tots els dies de la setmana, i no existeixen diferències en la quantia per la prestació de servei en horari nocturn o dia festiu.
9. Com a regla general, el temps d’utilització de la passarel·la, a efectes de facturació, serà el comprès entre l’hora per a la qual s’ha posat a disposició del peticionari fins al moment en què s’ha desconnectat del vaixell. La factura es calcularà per hores completes.
Malgrat l’anterior, en les escales dels ferris i els vaixells ropax, de línia regular, es facturarà un màxim de dues hores per escala i dia. Quan la durada de l’escala sigui menor a una hora i mitja, es facturarà una hora.
Es descomptarà del temps d’utilització les paralitzacions superiors a trenta minuts degudes a avaries o falta de fluid elèctric.
10.Per la passarel·la automòbil només pot ser embarcat/desembarcat equipatge lleuger de mà, i queda expressament desautoritzat l’embarcament d’equipatges o de paquets que sobrepassin la màxima càrrega de la passarel·la, que serà de 300 kg/m2, i correspondrà al peticionari del servei adoptar les mesures oportunes perquè la càrrega esmentada no s’excedeixi.
11. La tripulació del vaixell realitzarà la vigilància corresponent al sistema d’amarratge i els seus membres adoptaran les mesures necessàries per garantir que el vaixell no se separi del moll per sobre de la distància operativa de la passarel·la que s’utilitzi.
12. La tripulació del vaixell mantindrà un control permanent a cada un dels portalons en els quals operi una passarel·la automòbil, amb la finalitat de supervisar que els passatgers en fan un ús correcte i el desenvolupament de les operacions d’embarcament i desembarcament és adequat.
13. Si durant la utilització de la passarel·la automòbil s’hi activés alguna alarma acústica, o bé s’observés algun tipus de risc sobrevingut per part del vaixell, es procedirà a interrompre immediatament les operacions d’embarcament/desembarcament, i se n'informarà immediatament el personal encarregat de manipular la passarel·la automòbil, bé directament o a través del consignatari del vaixell.
Durant el període de temps necessari perquè el personal encarregat de manipular la passarel·la automòbil adopti la solució corresponent al cas, des del vaixell se'n suspendrà la utilització, i el peticionari del servei situarà el personal propi necessari a la passarel·la aèria a fi de vetllar perquè no es produeixi cap accés a l’embarcament a través de la passarel·la automòbil de què es tracti.
El servei no es reprendrà fins que el personal encarregat de manipular la passarel·la automòbil comuniqui al vaixell l’autorització de represa.
14. Quan les condicions meteorològiques siguin adverses, el capità del vaixell i el peticionari del servei extremaran les precaucions, i fins i tot podran sol·licitar la suspensió del servei i la desconnexió de la passarel·la si, al seu criteri, això fos procedent per motius de seguretat.
15. La utilització de les passarel·les automòbils, en tots els casos en què se’n disposi i no existeixi cap motiu operatiu de seguretat que ho impedeixi, és obligatòria per a totes les operacions d’embarcament i desembarcament de passatgers. En el cas de vaixells creuer, la passarel·la haurà d’estar connectada durant tota la seva estada al port.
16.Queda expressament prohibida la realització de cap prova de motor principal del vaixell durant el període en el qual tingui connectada una passarel·la automòbil.
17.El consignatari del vaixell s’ocuparà de comunicar al capità aquestes regles d’aplicació amb la finalitat que es compleixin i que la tripulació compleixi les condicions que corresponguin.
|
Port |
Tarifa (€/h o fracció) |
|---|---|
|
Palma |
55 |
|
Eivissa |
55 |
|
Alcúdia |
20 |
T.9.1.16. TARIFA PER SERVEIS ESPECIALS DE PERSONAL I MITJANS MATERIALS
1. El servei consisteix en la prestació de suport a l’usuari per realitzar operacions concretes dins de la zona de servei, per a la qual cosa l’Autoritat Portuària facilitarà els mitjans que consideri adequats.
2. La prestació del servei quedarà limitada per la disponibilitat dels mitjans requerits.
3. L’usuari haurà de sol·licitar el servei a la Direcció de l’APB amb una antelació mínima de 24 hores, i haurà de presentar una previsió de mitjans necessaris i hores de prestació del servei.
4. Amb independència del pagament de la tarifa corresponent per aquest servei, s’haurà d’abonar també, en el seu cas, la taxa/tarifa per ocupació de superfície.
|
T.9.1.16.1 Serveis especials |
||
|
Classe de servei |
Unitat |
Preu |
|
Servei de vigilància |
Hora o fracció |
50 € |
|
Servei de manteniment i petites reparacions |
Hora o fracció |
30 € |
|
T.9.1.16.2. Utilització de mitjans materials |
Unitat |
TARIFA |
|
|
Grua, dotació inclosa |
Hora o fracció |
(*) |
|
|
Cotxe patrulla |
Hora o fracció |
52 € |
|
|
Material de senyalització (senyals i barreres) sense transport |
Unitat/dia o fracció |
2 € |
|
|
Camió cistella |
Hora o fracció |
107,05 € |
|
|
Camió grua |
Hora o fracció |
127,43 € |
|
|
Camió |
Hora o fracció |
138,14 € |
|
|
Mòdul elèctric/ comptador portàtil (125 amp) |
Dia o fracció |
13€ |
|
|
Mòdul elèctric/ comptador portàtil (36/40 amp) |
Dia o fracció |
4 € |
|
|
Còpia de claus de seguretat/estàndard (per pèrdua) |
40/5 € |
||
|
Mano a distància (per pèrdua) |
60 € |
||
|
Fotocòpies A4/A3/A2/A1 BiN Color |
0,05/0,11/0,80/1,45 € 0,35/0,90/1,90/2,95 € |
||
(*) igual que la de l’ajuntament per retirada de vehicles.
T.9.01.0019. CASETES, ARQUES I ARMARIS
TARIFA
|
€/m2/ANY |
|
|
Casetes |
412,90 |
|
Arques |
481,08 |
|
Armaris |
202,11 |