Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 4292
Consell Executiu. Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per al finançament dels serveis d'informació juvenil i les activitats de dinamització per als joves i aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 2 de març de 2015, va adoptar el següent acord :

Primer.- Aprovar les Bases que regeixen la concessió d’ajuts per al finançament dels serveis d’informació jove i la dinamització de la informació, que més avall es transcriuen.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2015, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria, concretats posteriorment a la seva aprovació.

Partida

Quantia màxima

3345 4620007

30.000,00

b) El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals comptats a partir del dia següent a aquell en què es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L’import màxim de la subvenció per sol·licitud serà de 5.500 euros.

d) L’òrgan instructor serà la persona que tengui atribuïdes les funcions en matèria de Joventut al Departament de Benestar Social i Joventut.

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA ALS AJUNTAMENTS PER AL SOSTENIMENT DE SERVEIS D’INFORMACIÓ JUVENIL I D’ACTIVITATS DE DINAMITZACIÓ PER ALS JOVES 2015

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L’objecte dels ajuts és col·laborar en el manteniment dels serveis d'informació juvenil i en la programació d'activitats formatives, educatives i lúdiques per a joves d'entre 14 i 30 anys encaminades al lleure, l'oci nocturn i alternatiu, la formació del voluntariat, la dinamització i participació dels joves en la vida pública i la seva formació cultural en els seus territoris al llarg de l’any 2015.

La finalitat d’aquests ajuts és aconseguir un bon nivell d’implicació i dinamització del jovent a través dels serveis que ofereixen els municipis, i implicar les administracions locals en la consecució d’aquests mateixos objectius.

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L’import màxim i les partides a les quals s’aplicaran les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases seran els que s’estableixin en la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

1. Poden ser objecte de subvenció les accions següents:

El manteniment dels serveis d’informació jove.

La programació d’activitats per a joves d’entre 14 i 30 anys encaminades al lleure, l'oci nocturn i alternatiu, la formació del voluntariat, la dinamització i participació dels joves en la vida pública i la seva formació.

2. El període subvencionable serà de l'1 de gener de 2015 al 31 de desembre de 2015.

3. Les activitats subvencionades han de ser formatives, educatives o de temps lliure.

4. Queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases la realització d’obres i el lloguer i adquisició d’immobles.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’ajuts d’altres administracions, sens perjudici de l’obligació dels ajuntaments beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. Aquests ajuts són incompatibles amb els que siguin concedits al mateix ajuntament per part d’altres departaments del Consell de Menorca pel mateix concepte.

3. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. La línia de subvenció per al manteniment dels serveis d'informació té com a beneficiaris els ajuntaments de l’illa de Menorca amb serveis d'informació jove que estiguin inscrits al Cens de la Xarxa Balear de Serveis d'Informació Jove.

2. La línia de subvenció per a programació d'activitats té com a beneficiaris els ajuntaments de l'illa de Menorca amb casals, espais per a joves o centres infantils o juvenils de temps lliure.

SISENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella així com al web www.cime.es.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

a) Còpia acarada del document acreditatiu del nomenament de representant legal.

b) DNI del representant legal.

c) Còpia acarada del NIF de l’entitat.

d) Certificat de l'acord de l'òrgan competent de l'ajuntament de presentació de la sol·licitud de subvenció a la convocatòria.

e) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003, el model del qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases (annex 3).

f) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributaries davant l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular de Menorca. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (annex 1).

L'obligació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca es comprovarà d'ofici.

g) Document de designació de compte bancari de l’empresa segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja consti a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.

h) Certificat de Secretaria en què s’indiqui la dotació pressupostària municipal destinada exclusivament a joventut dins el darrer pressupost general de l’Ajuntament, tot especificant els diferents capítols del pressupost i les dades de població del darrer padró d’habitants oficial on es faci constar el cens de població corresponent a la franja d'edat de 14 a 30 anys.

i) Certificat que acrediti quin és l'òrgan competent per acordar la integració del Servei d'Informació Juvenil a la Xarxa de Serveis d'Informació Juvenil de Menorca, així com la seva inscripció en el Cens. El Consell Insular farà la comprovació d'ofici.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a), b) c) i g) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts

a) Descripció de les activitats i dels serveis programats per al 2015 (annex 2).

b) Pressupost anual detallat i desglossat del projecte presentat (annex 2).

c) Relació del personal fix contractat i de la seva titulació i del personal temporal que s’hagi de contractar quan es duguin a terme activitats específiques. Cal especificar la duració i categoria del contracte i el tipus de jornada, així com la despesa que representarà per a l’entitat.

També s’ha d’indicar si serà personal contractat directament per l’entitat o mitjançant un contracte de serveis amb una altra entitat o empresa.

Per a la corresponent valoració s’ha d'adjuntar, per a cadascuna de les persones contractades, la següent documentació:

- Copia del contracte laboral.

- Còpia del títol d'informador jove, de monitor o de director, segons s’escaigui.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i en els ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

En la concessió d’ajuts es tindran en compte els aspectes que s’enumeren a continuació, amb la valoració següent:

1. Valoració de les activitats d'informació, d'orientació i assessorament (fins a 40 punts)

a) La plantilla del personal ha de gaudir d'una situació de certa estabilitat laboral i ha de ser proporcionada al nombre d'usuaris potencials. A més a més, ha de disposar de la titulació requerida a la normativa aplicable reguladora dels serveis d'informació juvenil. Es valorarà la relació entre la dedicació exclusiva del personal al servei d'informació juvenil que disposi de la titulació requerida per al desenvolupament de les activitats d'informació, orientació i assessorament, i el nombre de joves del municipi (màxim 14 punts).

b) Es valorarà el nombre d'hores setmanals i l'horari de dedicació exclusiva a l'atenció al públic per dur a terme tasques d'informació juvenil, sempre que es compleixi la normativa aplicable als serveis d'informació juvenil quant als mínims d'horari d'atenció al públic, que per als punts d'informació jove estableix que no ha de ser inferior a vuit hores setmanals de dedicació exclusiva a les tasques corresponents al servei d'informació i per als centres d'informació jove no ha de ser inferior a vint hores setmanals (màxim 14 punts).

Hores de dilluns a divendres de 9 a 18 h (0,5 punts/hora)

Hores de dilluns a divendres a partir de les 18 h (1 punts/hora)

c) Es valorarà la varietat i l'interès dels serveis que s'ofereixen (màxim 5 punts), com ara disposar d'ordinadors on els joves puguin accedir a Internet, disposar d'una sala per a reunions de joves o per a activitats diverses, disposar de llistes de contactes per rebre informació regularment per correu electrònic o sms, oferir descomptes en serveis del municipi (esportius, comercials, culturals...), realitzar inscripcions a activitats municipals o insulars, servei de préstec de materials (materials d'acampada, equipaments informàtics, autiovisuals...), serveis específics d'assessoria laboral, en estudis, viatges, habitatge, sexualitat...

A la puntuació directa més alta se li atorgarà el màxim de punts i a la resta de puntuacions directes s'atorgaran els punts de manera proporcional.

d) Es valorarà el fet de disposar d'un local amb una zona diferenciada d'atenció al públic (1 punt).

e) Es valorarà l'existència de registres estadístics de les consultes (màxim 3 punts).

f) Es valorarà el nombre d'informacions compartides amb altres punts d'informació jove i amb l'INJOVE (màxim 3 punts).

2. Valoració de les activitats de dinamització per al jovent (fins a 40 punts)

a) La plantilla del personal destinat a l'organització i la gestió de les activitats de dinamització del jovent ha de gaudir d'una situació de certa estabilitat laboral i ha de ser proporcionada al nombre d'usuaris potencials. A més a més, ha de disposar de la titulació requerida a la normativa aplicable reguladora de les activitats de temps lliure. Es valorarà la relació entre les hores de dedicació exclusiva del personal que disposi de la titulació requerida per al desenvolupament d'activitats de dinamització per als joves i el nombre de joves del municipi (màxim 15 punts).

b) Es valorarà el nombre, la diversitat, l'originalitat i l'interès per al desenvolupament personal del jovent en els àmbits formatiu, educatiu i de temps lliure de les activitats programades i realitzades el 2015 (màxim 15 punts).

c) Es valorarà la programació i realització de projectes i activitats dirigides de forma específica a la prevenció del consum d'alcohol i altres drogues per part dels menors (màxim 10 punts).

3. Altres aspectes valorables (fins a 20 punts)

a) Es valorarà la despesa per jove que es deriva de la relació entre la dotació pressupostària municipal destinada exclusivament a joventut (excloent el capítol I) i les dades del cens de població corresponents a la franja d'edat de 14 a 30 anys (màxim 10 punts).

b) Es valorarà la col·laboració, la coordinació i la participació i implicació en activitats conjuntes amb l'INJOVE i amb el Departament de Benestar Social i Joventut del Consell Insular de Menorca (màxim 5 punts): assistència a reunions conjuntes, consens de documents (memòries, registres de consultes...), elaboració de protocols d'actuació...

c) Es valorarà la participació dels serveis de joventut de l’Ajuntament en el programa Alternanits (màxim 5 punts): nombre d'activitats organitzades en el municipi, nombre de joves que hi han participat i durada de les activitats realitzades.

Els aspectes valorables b) i c) podran ser avaluats d'ofici pel programa de Joventut del Departament de Benestar Social i per INJOVE, si així ho estima l'ajuntament.

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds serà el següent:

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb l’apartat 7 d’aquestes bases. Es donarà la màxima puntuació a l'ajuntament que compleixi en el màxim grau possible cadascun dels aspectes valorats, i la resta d'ajuntaments rebran una puntuació proporcional d'acord amb el grau de compliment.

b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.

c) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria anual entre la suma total de punts adjudicats, a fi d’obtenir el valor econòmic del punt.

d) La quantitat que correspondrà a cada sol·licitud és la multiplicació dels punts que s’hi hagin adjudicat pel valor del punt, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada. El romanent que hi pugui quedar com a conseqüència d’aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als punts obtinguts entre la resta d’entitats beneficiàries.

L’import màxim de les subvencions serà de 5.500 € per ajuntament.

NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i concurrència.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La instrucció correspondrà a la persona que tengui atribuïdes les funcions en matèria de Joventut al Departament de Benestar Social i Joventut, que haurà de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Una vegada examinades les sol·licituds per la persona responsable de la instrucció, i després que aquesta hagi emès el seu informe, la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Joventut n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

5. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’informe de la persona instructora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

6. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar a cada exercici.

7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es pot reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

8. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

9. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en què es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran a la bestreta, un cop que s’hagi aprovat la seva distribució entre els beneficiaris en atenció a la convocatòria anual.

2. En qualsevol cas, l’ajuda no podrà ser abonada fins que l'ajuntament no hagi acceptat, expressament o tàcitament, la subvenció concedida, d'acord amb el que preveu la lletra a) de la clàusula dotzena.

ONZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. Els ajuntaments beneficiaris resten obligats a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l’ajut econòmic concedit abans del 31 de gener de 2016.

2. La justificació de la subvenció serà mitjançant compte justificatiu simplificat segons l'article 75 del RGLS (annex 5). La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:

a) Certificat signat per l’interventor de l’ajuntament sol·licitant, en què es certifiqui que s’han realitzat totes les despeses per a les quals se sol·licitava la subvenció pel preu pressupostat, on es faci una relació de despeses, així com una declaració expressa que són als arxius de l’ajuntament a disposició del Consell Insular.

b) Memòria econòmica amb la descripció del pressupost de l’activitat amb tots els ingressos i despeses realitzades, que indiqui el cost de cada activitat i la finalitat aconseguida.

c) Memòria de les activitats realitzades l’any 2015. (annex 4)

d) Fotografies de les activitats.

e) Elements publicitaris de les activitats per a les quals es demana subvenció, en què aparegui la col·laboració del Departament de Benestar Social i Joventut del Consell Insular de Menorca mitjançant l’ús del seu logotip.

3. En cas que totes o part de les activitats per a les quals se sol·licita ajuda s'hagin realitzat, l'ajuntament pot presentar, juntament amb la documentació de sol·licitud d'ajut, la documentació acreditativa de justificació de l'activitat que s'especifica en aquesta base onzena.

4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost presentat s'haurà de reintegrar l'excés.

5. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de quinze dies hàbils.

6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

DOTZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels ajuntaments beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en les condicions i en els terminis establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent d’aquestes obligacions no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.

e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

h) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades, mitjançant l’ús del logotip del Departament de Benestar Social

TRETZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

D’acord amb el que disposa l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en el qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, l’entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte totalment o parcialment l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

CATORZENA. REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES

D’acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si escau, l’interès de demora en els casos següents:

Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o amagant les que ho hagin impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu aquesta normativa.

Incompliment total o parcial de l’objectiu, de l’activitat o del projecte, o la no-adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

Incompliment de l’obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en la normativa aplicable i en les normes reguladores de la subvenció.

Incompliment de l’obligació d’adoptar las mesures de difusió a què es refereix aquesta normativa.

Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en aquesta normativa, així com l’incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d’això es derivi la impossibilitat de verificar-ne l’ús que se n’ha fet dels fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o de la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits per aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera com han de aconseguir-se els objectius, realitzar l’activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits por aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, diferents dels anteriors, quan d’això derivi la impossibilitat de verificar la utilització que s’ha fet dels fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

No-acreditació d’haver obtingut, si escau, l’autorització administrativa corresponent abans dels terminis fixats en les bases reguladores.

Altres casos previstos en la normativa reguladora de la subvenció.

Per reintegrar les subvencions s’han d’aplicar els procediments prevists a aquest efecte en els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, segons els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.

En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració d’acord amb la naturalesa de l’incompliment. S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si es deu a actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe.

La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, per contra, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en els apartats anteriors és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)

ANNEX I: SOL·LICITUD D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA ALS AJUNTAMENTS EN MATÈRIA DE SERVEIS D'INFORMACIÓ JUVENIL I D'ACTIVITATS DE DINAMITZACIÓ PER A JOVES 2015 (consta en l'expedient)

ANNEX II: SOL·LICITUD DE DOCUMENTACIÓ (consta en l'expedient)

ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO ESTAR SOTMÈS A CAP CIRCUMSTÀNCIA QUE IMPOSSIBILITI REBRE SUBVENCIONS PÚBLIQUES (consta en l'expedient)

ANNEX IV: SERVEIS D'INFORMACIÓ JOVE (consta en l'expedient)

ANNEX V: MEMÒRIA ECONÒMICA (consta en l'expedient)

 

Maó, 9 de març de 2015

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón