Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE POLLENÇA
Núm. 4227
Bases per la convocatòria del concurs-oposició per proveir, interinament, una borsa d'auxiliars de clínica de la Residència Sant Domingo, en règim de contractació laboral
Versió PDF
Aprovat pel Consell Rector del Patronat de la Residencia Social Santo Domingo, en sessió de 9 de febrer de 2015 es fa públic als efectes pertinents, el següent:
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL CONCURS -OPOSICIÓ PER PROVEIR, INTERINAMENT, UNA BORSA D’AUXILIARS DE CLÍNICA DE L’ORGANISME AUTÒNOM FUNDACIÓ PÚBLICA DEL SERVEI PÚBLIC DE LA RESIDÈNCIA SANT DOMINGO (POLLENÇA), EN RÈGIM DE CONTRACTACIÓ LABORAL
PRIMERA.‑ OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Es convoquen proves selectives per cobrir, mitjançant concurs-oposició i contracte laboral d’interinitat, una borsa d’auxiliars de clínica a jornada completa, destinades a l’Organisme Autònom Fundació Pública del Servei Públic de la Residència Sant Domingo. Aquestes places estan enquadrades en el nivell III, amb les retribucions corresponents a aquest nivell segons la legislació vigent i els acords de l’Ajuntament o Patronat. La seva dedicació, jornada de treball i retribucions seran les corresponents a jornada completa dels treballadors del Patronat.
L’aspirant que sigui contractat desenvoluparà les funcions pròpies del lloc de treball amb caràcter d’interinitat, fins que la plaça sigui coberta per personal laboral fix.
SEGONA.- REQUISITS
Es tracta de places de personal laboral interí de nivell III, i d’acord amb la plantilla i les Bases Generals de l’Ajuntament s’han de complir els següents requisits:
.- Estar en possessió de la titulació adient d’FP-I o equivalent de mòduls d’auxiliar de clínica.
.- Comptar amb el certificat de català de nivell B1. Si no s’està en disposició d’acreditar-lo s’haurà de fer una prova prèvia del nivell.
.- Abonar les taxes corresponents del procés selectiu: 21’05 €
TERCERA.‑ PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
Les instàncies es presentaran al Registre General d’Entrades de l’Ajuntament en el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de l’anunci al BOIB i a la pàgina web de l’Ajuntament.
Per ésser admesos i prendre part en el concurs-oposició els aspirants, a més de manifestar a les instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, hi adjuntaran fotocòpia compulsada dels diferents mèrits que regeixen la fase de concurs. No es tindran en compte mèrits posteriors a la finalització del termini de presentació d’instàncies.
QUARTA.‑ TRIBUNAL QUALIFICADOR
El tribunal qualificador estarà constituït per:
President: serà designat pel batle.
Vocals: quatre vocals designats entre el personal laboral fix i funcionari de carrera.
Se sol·licitaran un vocal titular i un suplent, funcionaris de carrera, del Consell de Mallorca amb coneixements de les tasques a desenvolupar pels auxiliars de clínica.
Un tècnic especialista.
Secretari: el de la Corporació o funcionari en qui delegui.
Hi assistiran amb veu però sense vot, i als efectes de vetllar per la transparència del procés, dos representants sindicals designats pel comitè d’empresa de l’Ajuntament.
El tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes per a totes o alguna de les proves.
QUINTA.‑ PROCEDIMENT SELECTIU
FASE D’OPOSICIÓ: 120 punts
1r exercici: de caràcter obligatori i eliminatori, es valorarà de 0 a 80 punts i serà necessari obtenir el 50% per superar l’exercici i continuar el procés selectiu.
Consistirà en resoldre un exercici pràctic plantejat pel tribunal relacionat amb les tasques a desenvolupar al lloc de feina, durant un temps màxim de 40 minuts.
2n exercici: de caràcter obligatori i eliminatori, es valorarà de 0 a 40 punts i serà necessari obtenir el 50% per superar l’exercici i continuar el procés selectiu.
Consistirà en respondre, durant un temps màxim de 40 minuts, una sèrie de preguntes sobre cultura general, coneixement del municipi i el següent temari:
1.- La Constitució Espanyola de 1978. Principis Generals. Els drets i els deures fonamentals.
2.- La Corona. Funcions constitucionals del Rei.
3.- L’administració pública: administració de l’Estat, administració autonòmica i administració local.
4.- El personal al servei de l’administració local: personal funcionari i personal laboral. Drets i deures, incompatibilitats i règim disciplinari.
5.- El municipi: concepte i elements; territori i població.
6.- Residència Social Sant Domingo. Funcionament i normes.
7.- Nocions bàsiques de seguretat i higiene en el treball. Obligacions dels treballadors.
FASE DE CONCURS: 40 punts
Els mèrits a valorar pel tribunal seran els següents:
1) Experiència professional en la categoria d’auxiliar d’infermeria:
1.1.- Serveis prestats a centres residencials o de dia de tercera edat per a una empresa o per compte propi; 3 punts per any, amb un màxim de 15 punts.
1.2.- Serveis prestats per compte propi o per a una empresa, a altres centres o empreses; 1 punt per any treballat, amb un màxim de 5 punts.
Forma d’acreditar el mèrit:
- En empresa pública: mitjançant certificat expedit per l’organisme competent de l’administració de què es tracti.
- En empresa privada: mitjançant certificat d’empresa, amb indicació de la data d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions realitzades. Excepcionalment, en el cas d’extinció de l’empresa en la qual es varen prestar els serveis, s’han d’aportar els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin les dades indicades anteriorment.
- En l’exercici de la professió: mitjançant certificat d’alta i baixa de l’Impost d’Activitats Econòmiques, amb indicació de la classificació de l’activitat, i en el seu cas la llicència fiscal per períodes anteriors a dia 1 de gener de 1992.
En el supòsit que l’aspirant acrediti serveis en els dos apartats anteriors en el mateix període de temps, únicament es valoraran els que suposin major puntuació. Els períodes de temps inferiors a un any es prorratejaran per mesos.
2) Períodes de pràctiques en programes de formació professional de 50 hores o més: 2 punts.
El mèrit s’ha d’acreditar mitjançant certificat expedit pel centre de formació professional on s’hagin realitzat les pràctiques.
3) Períodes de pràctiques en programes de formació especialitzada de 200 hores o més: 4 punts.
El mèrit s’ha d’acreditar mitjançant certificat expedit per un centre oficial reconegut on s’hagin realitzat les pràctiques.
4) Assistència a cursos d’especialització organitzats per centres oficials o reconeguts, directament relacionats amb la categoria sol·licitada, d’una durada igual o superior a 16 hores; aquest apartat es puntuarà fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb el barem següent:
- De 200 hores o més ……………1,50 punts.
- De 160 a 199 hores …………….1,25 punts.
- De 120 a 159 hores …………….1,00 punt.
- De 80 a 119 hores …………….. 0,75 punts.
- De 40 a 79 hores ……………… 0,50 punts.
- De 16 a 39 hores ……………… 0,25 punts.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia compulsada del títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució oficialment reconeguts que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.
5) Assistència a cursos de prevenció de riscs laborals organitzats per centres oficials o reconeguts. En funció de la seva durada i de l’adequació amb les funcions a desenvolupar, aquest apartat es puntuarà amb un màxim de 3 punts, d’acord amb el barem següent:
- De 51 hores o més ……………….3,00 punts.
- De 31 a 50 hores………………….2,00 punts.
- De 0 a 30 hores…………………...1,00 punt.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia compulsada del títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució oficialment reconeguts que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.
6) Assistència a cursos d’ofimàtica organitzats per centres oficials o reconeguts. En funció de la seva durada i de l’adequació amb les funcions a desenvolupar, aquest apartat es puntuarà amb un màxim d’un punt, d’acord amb el barem següent:
- De 51 hores o més …………………0,75 punts.
- De 31 a 50 hores……………………0,50 punts.
- De 0 a 30 hores …………………….0,25 punts.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia compulsada del títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució oficialment reconeguts que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.
El Tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l’única finalitat de comprovar la veritat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en el procés de selecció.
SISENA.- BORSA D’ASPIRANTS PER A NOMENAMENTS INTERINS
Acabada la qualificació dels mèrits s’exposarà el llistat final de la borsa, amb la puntuació.
Els aspirants formaran una borsa d’aspirants per cobrir les places d’auxiliar d’infermeria, tant les que s’hagin de cobrir de manera immediata com les vacants que es produeixin amb posterioritat, i les baixes.
Aquesta borsa es regirà per les normes següents:
1.- Sols podran formar-ne part els aspirants que compleixin els requisits de la base segona.
2.- L’ordre de prelació dels aspirants per a la seva contractació, quan es produeixi una vacant que hagi de ser coberta de forma laboral interina, estarà determinat per la puntuació total del concurs, exceptuant la prova de català que es qualifica d’apte o no apte. En cas d’empat es decidirà a favor de l’aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta a l’apartat 1.1, i després a l’apartat 1.2. Si persisteix l’empat es farà un sorteig.
3.- La validesa d’aquesta borsa serà de dos anys a comptar des del dia en què finalitzin les proves que regeixen les presents bases, i el Patronat haurà de convocar noves proves selectives.
4.- En tot allò no disposat anteriorment serà d’aplicació la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Decret 30/2009).
Pollença, 10 de març de 2015
El Batle
Bartomeu Cifre Ochogavia